4.8
(16)

در باتری های یو پی اس سیلد اسید و کلا باتری هایی که از تکنولوژی ساخت باتری های سرب اسید استفاده می کنند عمق تخلیه شارژ (دشارژ) رابطه مستقیمی با طول عمر باتری دارد.

شکل زیر سیکل دشارژ یک باتری 100 آمپر را نشان می دهد. این نمودار نشان می دهد این باتری 100 آمپر 240 تا 250 دفعه می تواند سیکل تخلیه شارژ 100 درصد را انجام دهد و بعد از آن باتری خراب خواهد شد.

یعنی اگر شما طوری از باتری استفاده کنید که شارژ آن صد درصد تخلیه شود، شما این سیکل و این تخلیه را به تعداد 240 بار می توانید انجام دهید.

حال اگر تخلیه شارژ 50 درصد را داشته باشیم، تعداد دفعات با تخلیه شارژ 50 درصد به عدد 580 افزایش می یابد.

و در نهایت اگر تخلیه شارژ 30 درصد را داشته باشیم تعداد سیکل به 1200 دوره خواهد رسید.

discharge ups کم شدن شارژ باتری یو پی اس و طول عمر باتری

این اطلاعات به شما کمک می کند تا در استفاده از باتری های یو پی اس دقت لازم را داشته باشید تا باتری شما تخلیه شارژ عمیق را نداشته باشد و هر چقدر تخلیه شارژ عمیق تر باشد طول عمر باتری شما نیز کمتر خواهد بود.

این امر در مورد باتری های خودرویی نیز صادق است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
کیومرث حیدری
کیومرث حیدری
2 ماه پیش

تفاوت یو پی اس آنلاین با یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کیومرث حیدری
1 ماه پیش

با سلام یو پی اس های offline که در استاندارد با علامت اختصاری (VFD) از آنها یاد می شود دستگاه هایی هستند که در حالت نرمال برق شهری اینورترشان خاموش و یا به صورت روشن ولی بی بار و آماده بکار است و تغذیه مصرف کننده متصل به دستگاه از طریق مسیر Bypass تامین می شود. کاهش قیمت مبدل، سبکی و افزایش راندمان دستگاه در زمان حضور برق شهری جزو مهمترین مزایای سیستم offline است ولی انتقال مشکلات کیفی برق شهر از طریق Bypass به مصرف کننده و محدودیت حرارتی اینورتر این نوع سیستم ها است. به همین دلیل این… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش