4.9
(275)

باتری مناسب لودر با توجه به مدل آن متفاوت است . ما نخست در اینجا انواع لودرها را به شما معرفی می کنیم. معمولا لودرهای سایز کوچک از یک باتری 12 ولتی استفاده می کنند و لودرهای سنگین راهسازی و معدنی از 2 باتری 12 ولتی با آمپرهای بالا برای استارت استفاده می کنند.

انواع لودر :

لودر بکهو BACKHOE :

لودرهای بکهو (بیل بکهو) از جمله ماشین های بسیار پربازده هستند که از یک بیل لودر در جلو و بیل مکانیکی در پشت تشکیل شده اند قادر به حفر، ترانشه برداری، پرکردن و جابجایی مواد به کار برده می شوند.

%name باتری مناسب لودر

لودر مسیری کامپکت COMPACT TRACK:

لودر کامپکت کوچک اما قدرتمند به یکی از محبوب ترین تجهیزات در محل ساخت و ساز تبدیل شده است. این نوع لودر برای کار با فشار بسیار پایین به زمین طراحی شده است و دارای یک سیستم حرکتی لاستیکی است که می تواند در زمین های که احتمال فرو رفتگی وجود دارد حرکت کند. مزایای آن شامل شناورسازی استثنایی، قدرت حرکتی و پایداری برای انعطاف پذیری در کار در موقعیت های مختلف می باشد.

Compact Track Loader 300x180 باتری مناسب لودر

لودر تمام فرمان SKID STEER :

این مدل لودرها تمام فرمان Skid هستند که با طراحی منحصر به فرد در بازوهای بالابر در یک دستگاه کوچک قدرت استثنایی را به کاربر می دهند. فرمان اسکید در کشاورزی، ساخت و ساز، محوطه سازی، جاده سازی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود که از کارایی و انعطاف پذیری آن بهره مند می شوند.

Compact Track Loader 300x180 باتری مناسب لودر

لودر قدرتی مسیر چرخ زنجیری TRACK-TYPE:

لودرهای قدرتی مسیر در سخت ترین کارها و ناهموارترین شرایط زمین مورد استفاده قرار می گیرند. پایداری شاسی برای کار در زمین های ناهموار ایده آل است، در حالی که نیروی تولید شده از سیستم هیدرولیک، حفاری و خاکبرداری با توان بالا را در زمین های سخت فراهم می کند.

%name باتری مناسب لودر

لودر چرخ لاستیکی WHEELED: 

لودرهای چرخ لاستیکی که در اندازه های مینی لودر، کوچک، متوسط و بزرگ تولید می شوند، سرعت جابجایی مواد را در جاده های آسفالته و سطوح سخت بهبود می بخشند. این نوع لودر در صنایعی مانند شن و ماسه، معادن، ضایعات صنعتی، جنگلداری و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. لودرهای چرخ لاستیکی در صورت تجهیز به ملحقات مناسب برای کارهای آماده سازی زمین، حفاری و جابجایی و قرار دادن مواد نیز استفاده می شوند.

%name باتری مناسب لودر

 

cat loader battery location 300x163 باتری مناسب لودر
محل باتری لودر کاترپیلار

باتری لودر در کجا قرار دارد؟

محل قرارگیری باتری لودر با توجه به تنوع زیاد طراحی لودرها بسیار متفاوت می باشد. اما معمولا باتری لودرها در نزدیک کابین راننده طراحی شده است. در مواردی نیز باتری در قسمت موتور دستگاه قرار دارد. شما در این شکل جعبه فلزی محل قرارگیری باتری لودر کاترپیلار را مشاهده می کنید. تعداد باتری ها نیز با توجه به طراحی و قدرت لودر متفاوت می باشد و لودرهای سنگین از جریان برق 24 ولت استفاده می کنند و از چند باتری 12 ولتی برای تامین برق آنها استفاده می شود.    

caterpillar loader battery location باتری مناسب لودر
محل قرار گیری باتری در قسمت عقب لودر کاترپیلار

  روش تعویض باتری لودر : اطلاعات زیر از راهنمای  لودر کاترپیلار گرفته شده است. انجام این مراحل به صورت مرحله به مرحله در حفظ ایمنی و نگهداری لودر و همچنین بر سلامت باتری ها تاثیر خواهد گذاشت. شما می توانید با استفاده از کتابچه راهنمای لودر مورد استفاده خود اطلاعات لازم در خصوص نگهداری باتری و روش تعویض و تعویض قطعات آن آشنا شوید.  

1. کلید سوئیچ استارت موتور را خاموش کنید. همه سوئیچ ها را خاموش کنید.1. Turn the engine start switch key OFF. Turn all of the switches OFF.
2. کلید قطع باتری را خاموش کنید. کلید را جدا کنید.2. Turn the battery disconnect switch OFF. Remove the key
3. کابل منفی باتری را از کلید جدا کنید. توجه: اجازه ندهید کابل باتری جدا شده با کلید قطع تماس داشته باشد.

3. Disconnect the negative battery cable from the disconnect switch.

Note: Do not allow the disconnected battery cable to contact the disconnect switch.

4. کابل منفی باتری را از باتری جدا کنید.4. Disconnect the negative battery cable at the battery.
5. کابل مثبت باتری را از باتری جدا کنید.5. Disconnect the positive battery cable at the battery.
6. هر گونه تعمیرات لازم را انجام دهید. در صورت لزوم، باتری را تعویض کنید. در صورت لزوم، کابل های باتری را تعویض کنید.6. Make any necessary repairs. If necessary,replace the battery. If necessary, replace the battery cables.
7. کابل مثبت باتری را به باتری وصل کنید.7. Connect the positive battery cable at the battery.
8. کابل منفی باتری را به باتری وصل کنید.8. Connect the negative battery cable at the battery.
9. کابل باتری را در کلید قطع باتری وصل کنید.9. Connect the battery cable at the battery disconnect switch.
10. کلید را بگذارید و کلید قطع باتری را روشن کنید.10. Install the key and turn the battery disconnect switch ON.

 

کلید قطع باتری لودر کجا است؟

کلید قطع باتری به انگلیسی battery disconnect switch همانطور که در تصویر می بینید در قیمت بیرونی کابین راننده و کنار در آن قرار دارد.

battery disconnect switch باتری مناسب لودر
محل قرار گرفتن کلید قطع باتری لودر کاترپیلار

فیلم آموزش تعویض باتری لودر:

در نظر داشته باشید فیلم زیر مربوط به لودری است که از یک باتری 12 ولتی برای استارت استفاده می کند.

باتری لودر چند آمپر است:  باتری لودر با توجه به تعداد باتری در نظر گرفته شده توسط کارخانه و نوع لودر و میزان ادوات مجهز شده به لودر می تواند بسیار متفاوت باشد اما بطور کلی باتری های مورد استفاده در لودرها بین 100 تا 200 آمپر می باشد. همچنین می تواند 12 ولت یا 24 ولت باشد که اگر برای لودر جریان 24 ولت نیاز باشد با توجه به اینکه تمام باتری های تولیدی 12 ولتی هستند لازم است باتری ها به صورت سری بسته شوند.

battery series باتری مناسب لودر
روش سری بستن باتری ها برای دریافت ولتاژ 24 آمپر

 

با توجه به اینکه باتری لودر ها ممکن است با تعداد متفاوتی باشد و شما بخواهید آنها را به صورت سری و یا موازی ببندید بهتر است این مورد را بیشتر بررسی کنیم.

%name باتری مناسب لودر
مقایسه بستن باتری ها به صورت سری و موازی

 

همانظر که در تصویر فوق می بینید در اتصال Series سری 4 باتری 100 آمپر با ولتاژ 12 ولت با اتصال قطب های منفی به مثبت (سری بستن باتری ها) مطابق شکل فوق در نهایت  آمپر خروجی شما بدون هیچ تغییر 100 آمپر خواهد بود و تنها ولتاژ باتری تغییر می کند و با توجه به اینکه شما 4 باتری 12 ولتی دارید جمع ولتازهای آنها 48 ولت خواهد بود. یعنی اگر سه باتری را به صورت سری می بستید شما جریان 100 آمپر را با ولتاژ 36 ولتی دریافت می کردید.

بنابراین اگر شما به ولتاژ 24 ولت 100 آمپر نیاز دارید می بایستی تنها دو باتری را به صورت سری ببندید.

اما در اتصال موازی Parallel همانظور در تصویر می بینید شما اگر 4 باتری 100 آمپر داشته باشد و به صورت موازی ببندید شما جریان برق 12 ولتی 400 آمپر ساعت را دریافت خواهد کرد. یعنی ولتاژ بدون تغییر خواهد بود و تنها آمپر افزایش یافته است.

این ویدئو نحوه سیم کشی باتری ها به صورت سری و موازی را نشان می دهد. سری یعنی اتصال یک ترمینال منفی یک باتری به قطب مثبت یک باتری دیگر برای افزایش ولتاژ. از طرف دیگر، اتصال موازی به معنای اتصال پایانه های “مانند” (مثبت به مثبت و منفی به منفی) باتری ها به یکدیگر است. این ولتاژ را افزایش نمی دهد، اما میزان آمپر را افزایش می کند. این ویدئو نحوه دریافت ولتاژ 24 و 36 ولت از یک سری باتری های 12 ولتی را نشان می دهد.

برای لودر باتری اسیدی مناسب است یا باتری اتمی؟

با توجه به اینکه باتری های اتمی به تعداد زیادتری نسبت به باتری ها اسیدی تولید می شود. شما برای خرید باتری های اتمی دردسر کمتری دارید و می توانید برندهای مختلفی را بررسی و باتری مناسب خودرو و بودجه خود را تهیه نمایید.

اما برای خرید باتری های اسیدی در آمپرهای کمتر از 100 شما با مشکل جدی مواجه خواهید شد و کلا باتری های اسیدی زیر 100 آمپر یافت نمی شود و در آمپرهای بالاتر از 100 آمپر نیز گزینه های خرید شما بسیار محدود خواهند بود.

اگر باتری اتمی به کیفیت بالا تولید شود از لحاظ عمر و کارایی بهتر از باتری ها اسیدی عمل خواهد کرد. اما اگر برندهای با کیفیت مناسب نباشد خرید باتری های اسیدی ( نیاز به بررسی آب باتری) مناسب تر خواهد بود و شما می بایستی در حفظ وضعیت باتری خود مراقبت بیشتری را نسبت به باتری اتمی انجام دهید.

برای باتری لودر از کدام مارک خرید کنیم؟

تمام شرکت های تولید باتری در ایران باتری خودروهای سنگین را تولید می کنند و تمام باتری های موجود در بازار از نوع سرب اسیدی کلسیمی هستند و به صورت اتمی (سیلد اسیدی) و اسیدی ( آبخور دریچه دار) تولید می شوند. تنوع مارک های باتری در ایران آنقدر زیاد است که انتخاب باتری با توجه به مارک برای شما تا حدودی گیج کننده خواهد بود. بنابراین بهتر است اولویت کارخانه باتری سازی را انتخاب و از میان محصولات کارخانه موردنظر باتری مناسب خود را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید بیشتر محصولات بعضی از کارخانه های تولید باتری در ایران از نظر اسم و نوع بسته بندی متفاوت هستند و در یک خط تولید می شوند. 

 چرا و چگونه باتری خود را از کیان باتری تهیه کنیم ؟!  

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. کیان باتری به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات میپردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برق خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

 

برای آشنایی با مجموعه کیان باتری توصیه میشود فیلم زیر را مشاهده نمایید:

قیمت باتری های مناسب لودر با احتساب دریافت باتری فرسوده: 

ما باتری مناسب لودر های ذیل را معرفی کرده ایم. شما جهت خرید باتری های لودر زیر و دیگر لودر ها می توانید با شماره 02188882222 مجموعه کیان باتری تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش