4.9
(450)

    بیل مکانیکی از نظر طراحی به 7 بخش تقسیم می شوند

ردیفتیپ بیل مکانیکی (فارسی)تیپ بیل مکانیکی (انگلیسی)
1بیل مکانیکی چرخ زنجیریCrawler Excavators
2بیل مکانیکی چرخ لاستیکیWheeled Excavators
3بیل مکانیکی دراگلاینDragline Excavators
4بیل مکانیکی مکندهSuction Excavators
5بیل مکانیکی اسکیدSkid Steer Excavators
6بیل مکانیکی بیل بلندLong Reach Excavators
7مینی بیل مکانیکیMini Excavators

  شما می توانید در زیر عکس انواع مختلف بیل مکانیکی را مشاهده بکنید:

  کیان باتری طیف گسترده ای از باتری های استارتر بیل مکانیکی را ارائه می دهد.  ارائه انواع باتری بیل مکانیکی با مارک های مختلف به مشتریان این امکان را می دهد تا باتری های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. بسیاری از مشتریان برندی را انتخاب می کنند که قبلاً به آن اعتماد دارند، اغلب به این دلیل که در ابتدا در دستگاه آنها ساخته شده بود، یا به این دلیل که از عملکرد باتری های قبلی آن برند راضی بودند. همچنین مشتریانی وجود دارند که دنبال مارک بهتر می گردند اما برند ترجیحی ندارند. اگر شما نیز چنین فکر می کنید، نگران نباشید، ما خوشحالیم که شما را در مورد باتری مناسب بیل مکانیکی راهنمایی کنیم. با توحه به اینکه بیل مکانیکی های موجود در ایران وارداتی و در خارج از کشور تولید شده اند خرید باتری فابریک کارخانه سازنده بیل مکانیکی برای شما مقدور نمی باشد اما نگران نباشد. کارخانه های تولید باتری در ایران در زمینه تولید باتری های سنگین مناسب بیل مکانیکی و سایر دستگاه های سنگین راهسازی و معدنی موفقیت های خوبی کسب کرده اند. بنابراین یک باتری ایرانی نیاز دستگاه شما را کاملا رفع خواهد کرد.  

باتری بیل مکانیکی کجا هست؟

هر چند ممکن است کارخانه های تولید بیل مکانیکی با توجه به طراحی بیل مکانیکی جای باتری را در محل های مختلف دستگاه طراحی بکنند اما معمولا باتری دستگاه در قسمت جلوی دستگاه و در داخل صندوق فلزی کنار بیل قرار داده می شود.

در ویدئوی زیر شما نحوه تعویض باتری بیل مکانیکی کوماتسو را مشاهده می کنید.  

 

باتری بیل مکانیکی چند آمپر است:  باتری بیل مکانیکی با توجه به تعداد باتری در نظر گرفته شده توسط کارخانه و نوع بیل مکانیکی و میزان ادوات مجهز شده به بیل مکانیکی می تواند متفاوت باشد اما بطور کلی بیل مکانیکی ها معمولا از دو باتری 120 آمپر به بالا استفاده می کنند. به جز موارد استثنایی  بیل مکانیکی های از جریان 24 ولت برای لوازم برقی خود استفاده می کنند. با توجه به اینکه تمام باتری های تولیدی 12 ولتی هستند لازم است باتری ها به صورت سری بسته شوند.

battery series باتری بیل مکانیکی
روش سری بستن باتری ها برای دریافت ولتاژ 24 آمپر

 

با توجه به اینکه باتری بیل مکانیکی ها ممکن است با تعداد متفاوتی باشد و شما بخواهید آنها را به صورت سری و یا موازی ببندید بهتر است این مورد را بیشتر بررسی کنیم.

%name باتری بیل مکانیکی
مقایسه بستن باتری ها به صورت سری و موازی

 

همانظر که در تصویر فوق می بینید در اتصال Series سری 4 باتری 100 آمپر با ولتاژ 12 ولت با اتصال قطب های منفی به مثبت (سری بستن باتری ها) مطابق شکل فوق در نهایت  آمپر خروجی شما بدون هیچ تغییر 100 آمپر خواهد بود و تنها ولتاژ باتری تغییر می کند و با توجه به اینکه شما 4 باتری 12 ولتی دارید جمع ولتازهای آنها 48 ولت خواهد بود. یعنی اگر سه باتری را به صورت سری می بستید شما جریان 100 آمپر را با ولتاژ 36 ولتی دریافت می کردید.

بنابراین اگر شما به ولتاژ 24 ولت 100 آمپر نیاز دارید می بایستی تنها دو باتری را به صورت سری ببندید.

اما در اتصال موازی Parallel همانظور در تصویر می بینید شما اگر 4 باتری 100 آمپر داشته باشد و به صورت موازی ببندید شما جریان برق 12 ولتی 400 آمپر ساعت را دریافت خواهد کرد. یعنی ولتاژ بدون تغییر خواهد بود و تنها آمپر افزایش یافته است.

این ویدئو نحوه سیم کشی باتری ها به صورت سری و موازی را نشان می دهد. سری یعنی اتصال یک ترمینال منفی یک باتری به قطب مثبت یک باتری دیگر برای افزایش ولتاژ. از طرف دیگر، اتصال موازی به معنای اتصال پایانه های “مانند” (مثبت به مثبت و منفی به منفی) باتری ها به یکدیگر است. این ولتاژ را افزایش نمی دهد، اما میزان آمپر را افزایش می کند. این ویدئو نحوه دریافت ولتاژ 24 و 36 ولت از یک سری باتری های 12 ولتی را نشان می دهد.

برای بیل مکانیکی باتری اسیدی مناسب است یا باتری اتمی؟

با توجه به اینکه باتری های اتمی به تعداد زیادتری نسبت به باتری ها اسیدی تولید می شود. شما برای خرید باتری های اتمی دردسر کمتری دارید و می توانید برندهای مختلفی را بررسی و باتری مناسب خودرو و بودجه خود را تهیه نمایید.

اما برای خرید باتری های اسیدی در آمپرهای کمتر از 100 شما با مشکل جدی مواجه خواهید شد و کلا باتری های اسیدی زیر 100 آمپر یافت نمی شود و در آمپرهای بالاتر از 100 آمپر نیز گزینه های خرید شما بسیار محدود خواهند بود.

اگر باتری اتمی به کیفیت بالا تولید شود از لحاظ عمر و کارایی بهتر از باتری ها اسیدی عمل خواهد کرد. اما اگر برندهای با کیفیت مناسب نباشد خرید باتری های اسیدی ( نیاز به بررسی آب باتری) مناسب تر خواهد بود و شما می بایستی در حفظ وضعیت باتری خود مراقبت بیشتری را نسبت به باتری اتمی انجام دهید.

برای باتری بیل مکانیکی از کدام مارک خرید کنیم؟

تمام شرکت های تولید باتری در ایران باتری خودروهای سنگین را تولید می کنند و تمام باتری های موجود در بازار از نوع سرب اسیدی کلسیمی هستند و به صورت اتمی (سیلد اسیدی) و اسیدی ( آبخور دریچه دار) تولید می شوند. تنوع مارک های باتری در ایران آنقدر زیاد است که انتخاب باتری با توجه به مارک برای شما تا حدودی گیج کننده خواهد بود. بنابراین بهتر است اولویت کارخانه باتری سازی را انتخاب و از میان محصولات کارخانه موردنظر باتری مناسب خود را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید بیشتر محصولات بعضی از کارخانه های تولید باتری در ایران از نظر اسم و نوع بسته بندی متفاوت هستند و در یک خط تولید می شوند. 

 

نکات مهم در خصوص مراقبت از باتری بیل مکانیکی :

اگر الکترولیت باتری یخ زده است، باتری را شارژ نکنید یا موتور را با منبع تغذیه دیگری روشن نکنید.
این خطر وجود دارد که باتری را مشتعل کند و باتری را منفجر کند.
قبل از شارژ یا راه اندازی موتور با منبع تغذیه متفاوت، الکترولیت باتری را ذوب کرده و آن را بررسی کنید.
قبل از شروع هیچ نشتی الکترولیت وجود نداشته باشد.

 چرا و چگونه باتری خود را از کیان باتری تهیه کنیم ؟!  

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. کیان باتری به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات میپردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برق خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

 

برای آشنایی با مجموعه کیان باتری توصیه میشود فیلم زیر را مشاهده نمایید:

قیمت باتری های مناسب بیل مکانیکی با احتساب دریافت باتری فرسوده: 

ما باتری مناسب بیل مکانیکی های ذیل را معرفی کرده ایم. شما جهت خرید باتری های بیل مکانیکی زیر و دیگر بیل مکانیکی ها می توانید با شماره 02188882222 مجموعه کیان باتری تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش