4.9
(517)

با توجه به وزن سه طبقه بندی اصلی برای کامیون های جاده ای وجود دارد که شامل کامیون های سبک، کامیون های متوسط و کامیون های سنگین می شود. بالاتر از اینها، کامیون‌های بسیار سنگین تخصصی مانند بارکش‌های سنگین برای جابجایی بارهای بزرگ که با اسکورت در جاده ها حرکت می کنند، و کامیون‌های باری سنگین که در خارج از جاده مورد استفاده قرار می گیرند  مثلا در معادن. کامیونت ها همانند تریلرها و کامیون ها انواع مختلفی دارند که ما در ابتدا چند تیپ از آنها را برای آشنایی بیشتر شما معرفی می کنیم.

medium truck 300x215 باتری مناسب کامیونت
کامیونت Medium Truck
کامیونت کفی Flatbed truck (تخت) : کامیون تخت نوعی کامیون است که بدنه آن فقط یک «تخت» کاملاً مسطح و بدون پهلو یا سقف است. این امکان بارگیری سریع و آسان کالا را فراهم می کند و در نتیجه از آنها برای حمل بارهای سنگین که حساس یا آسیب پذیر در برابر باران نیستند و همچنین برای بارهای غیرعادی که به فضای بیشتری نسبت به کامیونت های اتاقدار نیاز دارند استفاده می شود.
ماشین آتش نشانی (کامیونت): 
fire engine 300x215 باتری مناسب کامیونت
ماشین آتش نشانی
این کامیونت ها مجهز به ادوات آتش نشانی مثل تانکر آب و یا مخزن و دیگر دستگاه های آتش نشانی هستند. همچین این کامیونت ها می توانند مجهز به سکوها و بالابر و نردبان های باشند که یک آتش نشان می توانند با استفاده از آنها اقدام به اطفاء حریق در طبقات فوقانی ساختمان نماید همچین مجهز به اتاقک هایی جهت حفظ ایمنی آتش نشان باشد.
کامیونت جرثقیل دار:
truck crane 300x194 باتری مناسب کامیونت
کامیونت جرثقیل دار
این کامیونت ها به یک جریقیل مجهز شده اند که کار خودبارگیری را انجام می دهند، یا اینکه با توجه به نوع جرثقیل در کارهای فنی شهری مثل تعویض لامپ تیرهای برقی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

کامیونت کاروانRecreational vehicle:

Recreational vehicle 300x195 باتری مناسب کامیونت
ماشین کاروان (کمپر مسافرتی)

ماشین های کاروان وسیله نقلیه تفریحی، که اغلب به اختصار RV نامیده می شود، یک وسیله نقلیه موتوری یا تریلر است که شامل محل زندگی طراحی شده برای اقامت است.انواع RV ها عبارتند از موتورخانه، کمپرون، کالسکه، کاروان (همچنین به عنوان تریلر مسافرتی و تریلر کمپر نیز شناخته می شود).

کامیونت اتاقدار یا چادری: 

box truck 300x227 باتری مناسب کامیونت
کامیونت اتاقدار

به کامیونت هایی  گفته می شود که قسمت بار آن مجهز به یک فضای سرپوشیده باشد. این کامیونت ها برای پوشش اتاق خود از چادر برزنتی استفاده می کنند یا اینکه یک محفظه مکعب شکل ساخته شده از اجسام سخت این فضای سرپوشیده را تشکیل می دهد. 

کامیونت ها دارای تجهیزات سردکننده محفظه نیز در این رده قرار می گیرند.

 

باتری کامیونت چند آمپر است: 
باتری کامیونت با توجه به تعداد باتری در نظر گرفته شده توسط کارخانه و نوع کامیونت و میزان ادوات مجهز شده به کامیونت می تواند بسیار متفاوت باشد اما بطور کلی باتری کامیونت ها در مجموع باتری ها در بیشتر مواقع بین 120 تا 200 آمپر می باشد. همچنین می تواند 12 ولت یا 24 ولت باشد که اگر برای کامیونت جریان 24 ولت نیاز باشد با توجه به اینکه تمام باتری های تولیدی 12 ولتی هستند لازم است باتری ها به صورت سری بسته شوند.

battery series باتری مناسب کامیونت
روش سری بستن باتری ها برای دریافت ولتاژ 24 آمپر

 

با توجه به اینکه باتری کامیونت ها ممکن است با تعداد متفاوتی باشد و شما بخواهید آنها را به صورت سری و یا موازی ببندید بهتر است این مورد را بیشتر بررسی کنیم. 

%name باتری مناسب کامیونت
مقایسه بستن باتری ها به صورت سری و موازی

 

همانظر که در تصویر فوق می بینید در اتصال Series سری 4 باتری 100 آمپر با ولتاژ 12 ولت با اتصال قطب های منفی به مثبت (سری بستن باتری ها) مطابق شکل فوق در نهایت  آمپر خروجی شما بدون هیچ تغییر 100 آمپر خواهد بود و تنها ولتاژ باتری تغییر می کند و با توجه به اینکه شما 4 باتری 12 ولتی دارید جمع ولتازهای آنها 48 ولت خواهد بود. یعنی اگر سه باتری را به صورت سری می بستید شما جریان 100 آمپر را با ولتاژ 36 ولتی دریافت می کردید.

بنابراین اگر شما به ولتاژ 24 ولت 100 آمپر نیاز دارید می بایستی تنها دو باتری را به صورت سری ببندید. 

اما در اتصال موازی Parallel همانظور در تصویر می بینید شما اگر 4 باتری 100 آمپر داشته باشد و به صورت موازی ببندید شما جریان برق 12 ولتی 400 آمپر ساعت را دریافت خواهد کرد. یعنی ولتاژ بدون تغییر خواهد بود و تنها آمپر افزایش یافته است. 

این ویدئو نحوه سیم کشی باتری ها به صورت سری و موازی را نشان می دهد. سری یعنی اتصال یک ترمینال منفی یک باتری به قطب مثبت یک باتری دیگر برای افزایش ولتاژ. از طرف دیگر، اتصال موازی به معنای اتصال پایانه های “مانند” (مثبت به مثبت و منفی به منفی) باتری ها به یکدیگر است. این ولتاژ را افزایش نمی دهد، اما میزان آمپر را افزایش می کند. این ویدئو نحوه دریافت ولتاژ 24 و 36 ولت از یک سری باتری های 12 ولتی را نشان می دهد. 

برای کامیونت باتری اسیدی مناسب است یا باتری اتمی؟
 

با توجه به اینکه باتری های اتمی به تعداد زیادتری نسبت به باتری ها اسیدی تولید می شود. شما برای خرید باتری های اتمی دردسر کمتری دارید و می توانید برندهای مختلفی را بررسی و باتری مناسب خودرو و بودجه خود را تهیه نمایید.  

اما برای خرید باتری های اسیدی در آمپرهای کمتر از 100 شما با مشکل جدی مواجه خواهید شد و کلا باتری های اسیدی زیر 100 آمپر یافت نمی شود و در آمپرهای بالاتر از 100 آمپر نیز گزینه های خرید شما بسیار محدود خواهند بود. 

اگر باتری اتمی به کیفیت بالا تولید شود از لحاظ عمر و کارایی بهتر از باتری ها اسیدی عمل خواهد کرد. اما اگر برندهای با کیفیت مناسب نباشد خرید باتری های اسیدی ( نیاز به بررسی آب باتری) مناسب تر خواهد بود و شما می بایستی در حفظ وضعیت باتری خود مراقبت بیشتری را نسبت به باتری اتمی انجام دهید. 

برای باتری کامیونت از کدام مارک خرید کنیم؟

تمام شرکت های تولید باتری در ایران باتری خودروهای سنگین را تولید می کنند و تمام باتری های موجود در بازار از نوع سرب اسیدی کلسیمی هستند و به صورت اتمی (سیلد اسیدی) و اسیدی ( آبخور دریچه دار) تولید می شوند. تنوع مارک های باتری در ایران آنقدر زیاد است که انتخاب باتری با توجه به مارک برای شما تا حدودی گیج کننده خواهد بود. بنابراین بهتر است اولویت کارخانه باتری سازی را انتخاب و از میان محصولات کارخانه موردنظر باتری مناسب خود را انتخاب کنید. 

در نظر داشته باشید بیشتر محصولات بعضی از کارخانه های تولید باتری در ایران از نظر اسم و نوع بسته بندی متفاوت هستند و در یک خط تولید می شوند. 

 چرا و چگونه باتری خود را از کیان باتری تهیه کنیم ؟!  

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. کیان باتری به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات میپردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برق خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

 

برای آشنایی با مجموعه کیان باتری توصیه میشود فیلم زیر را مشاهده نمایید:

قیمت باتری های مناسب کامیونت با احتساب دریافت باتری فرسوده:

ما باتری مناسب کامیونت های ذیل را معرفی کرده ایم. شما جهت خرید باتری های کامیونت زیر و دیگر کامیونت ها می توانید با شماره 02188882222 مجموعه کیان باتری تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش