4.7
(37)

یو پی اس تعاملی از یک ترانسفورماتور خاص استفاده می‌کند که بدون صرفه جویی در مصرف انرژی باتری، موجب افزایش فشارهای مداوم و کاهش قدرت می‌شود. این افزایش فشار با انتخاب شیپورهای برق بر روی ترانسفورماتور جبران می‌شود.

واحدهای یو پی اس تعاملی در شرایط ولتاژ پایین، نرخ کم برق را جبران می‌کند. از سوی دیگر هنگامی که وضعیت ولتاژ بالا اتفاق می‌افتد، این نوع یو پی اس با استفاده از جریان کمتر به منظور برابر کردن خط برق استفاده می‌شود.

line interactive ups یو پی اس تعاملی یا Interactive

یو پی اس تعاملی چیست؟

منبع تغذیه بی‌وقفه یو پی اس تعاملی، ولتاژ خروجی بدون درز و تنظیم شده رافراهم می‌کند. هنگامی که منبع تغذیه در یک ولتاژ یا فرکانس ورودی از پیش تعیین شده قرار دارد، خروجی از یو پی اس تعاملی به یک میزان تحمل ولتاژ مشخصی تثبیت می‌شود. این کار با استفاده از تنظیم ولتاژ به عنوان تنظیم ولتاژ خودکار AVR یا Buck / Boost به دست می‌آید.

مساحت متغیر بزرگتر از آن است که توسط یک یو پی اس تعاملی تولید شود ولتاژ را با تحمل شرایط سخت‌تر تنظیم می‌کند. هنگامی که منبع تغذیه ورودی بیش از پنجره مشخص شده است، یو پی اس تعاملی برای ادامه دادن به معکوس کننده متصل می‌شود تا همچنان به قدرت برسد. استفاده از معکوس کننده تنها چند میلی ثانیه طول می‌کشد.

زمانی که منبع تغذیه اصلی موجود باشد، واحد یو پی اس فیلتر شده و تثبیت می‌شود و سپس به بار منتقل می‌شود. هنگامی که معکوس کننده خاموش می‌شود، شارژر باتری برای انتقال شارژ باتری از AC بهDC تبدیل می‌شود. اگر افتادگی یا موج بیش از پنجره ورودی تجاوز کند، معکوس کننده به منظور حفظ تحمل ولتاژ خروجی مورد نیاز ، روشن می‌شود.

خروجی این بار توسط تداخل الکترومغناطیسی و فیلترهای نویز درون یو پی اس تعاملی فیلتر می‌شود. این فیلترها مسیرهای ورودی، سنسورها یا نویز الکتریکی را تا سطح قابل قبولی کاهش می‌دهند. این اختلالات نمی تواند به طور کامل از عبور بار به بار جلوگیری کند و هر پیک ولتاژ بالا یا ولتاژ متناوب که ممکن است از پنجره ولتاژ ورودی تجاوز کند، باعث می‌شود یو پی اس ، معکوس کننده را روشن کند.

از آنجایی که خروجی یو پی اس تعاملی در محدوده خاصی نگه داشته می‌شود، در صورت خاموش شدن، یو پی اس به طور خودکار تنظیمات نوار ترانسفورماتور را تنظیم می‌کند که به ولتاژ منبع تغذیه ورودی بستگی دارد. هنگامی که منبع برق ورودی بیش از پنجره تجاوز کند، یو پی اس معکوس کننده را برای ادامه اعمال قدرت به بار روشن می‌کند.

در طول مدت کوتاهی قطع برق، واحد یو پی اس تعاملی با استفاده از معکوس کننده قدرت بار را تامین می‌کند. با این حال، عدم موفقیت در مدت زمان کوتاه منجر به تخلیه غیر ضروری باتری می‌شود.

در صورت قطع برق که برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا می‌کند، بار زمانی توسط معکوس کننده فراهم می‌شود که منبع تغذیه ورودی با شکست مواجه شده باشد. برخی از واحدهای یو پی اس تعاملی دارای قابلیت گسترش باتری هستند. این کار باعث می‌شود بسته‌های باتری اضافی برای تامین طولانی‌تر برق به یکدیگر متصل شوند. علاوه بر این استفاده از باتری‌های یو پی اس توصیه می‌شود، زیرا اکثر واحدهای پردازش یو پی اس تعاملی زمان اجرای حدود 10 دقیقه را فراهم می‌کنند.

شارژر باتری به طور کلی ظرف مدت 8 ساعت باتری را تا 80٪ شارژ می‌کند تا عمر باتری را برای آماده سازی یو پی اس برای زمانی که مجدداً مورد نیاز قرار می‌گیرد، فراهم کند. هنگامی که امکان گسترش ظرفیت باتری وجود دارد، شارژر باتری اضافی را می‌توان برای حفظ زمان شارژ معقول استفاده کرد.

شارژر باتری داخلی معمولا توانایی پشتیبانی از بسته‌های اضافی باتری را ندارد. این به این دلیل است که واحد یو پی اس تعاملی به طور معمول برآورده‌کردن مشخصه‌های قیمتی‌تر را نسبت به یو پی اس‌های برخط ارائه می‌کند. با این حال، امنیت داده‌ها در طول قطع برق معمولا به اندازه هزینه اضافه کردن بسته‌های باتری و شارژر ارزش دارد.

مزایای یو پی اس تعاملی

مزایای یو پی اس تعاملی ، در مقایسه با یک یو پی اس آنلاین اندازه و هزینه هستند.با این حال، در مقایسه با آنها توانایی‌های مدیریت قدرت با کیفیت پایین‌تر را دارند و طول عمر باتری را افزایش می‌دهد. زمانی که معکوس کننده فعال می‌شود، فاقد تاسیسات میانبر برای خطاهای یو پی اس یا سنسورهای اضافه بار می‌باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
ریما اللهی
ریما اللهی
2 ماه پیش

یو پی اس های لاین اینتراکتیو چگونه بار مورد نیاز خود را از مسیر بای پس دریافت و ذخیره می کنند؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ریما اللهی
1 ماه پیش

با سلام موقعی که دستگاه یو پی اس در وضعیت اضافه بار قرار می گیرد و توانایی فراهم کردن انرژی الکتریکی به تغذیه مصرف کننده را ندارد و یا اینکه یوپی اس لازم به تعمیرات دارد و از شبکه برق خارج می گردد، بایستی مسیری وجود داشته باشد تا مصرف کننده، به وسیله آن به شبکه برق اتصال یابد. به این مسیر در اصطلاح Bypass یوپی اس گفته می شود. کلمه بای پس در زبان انگلیسی به معنای میان بر است. در حقیقت نیز بای پس در UPS مسیر ورودی را مستقیما به خروجی متصل می کند. نحوه عملکرد یو… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش