یو پی اس مناسب برای کولر گازی

4.5
(138)

یو پی اس بری کولر گازی از مواردی است که با گران تر شدن لوازم برقی بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد. با گرم شدن روز به روز دمای هوا و کاهش کارایی کولر‌های آبی قدیمی در حال حاضر بسیاری از افراد به فکر تهیه کولر گازی برای محیط های خانگی و اداری خود هستند زیرا اینگونه از کولر ها بازدهی چندین برابری نسبت به کولر های آبی داشته، سر و صدای کمتری را نیز به همراه دارد و به آب نیز برای خنک سازی نیازمند نمی باشد.

امروز قصد داریم برای شما وسیله ای به نام یو پی اس را معرفی کنیم که حتی در هنگام قطعی برق بتوانید از کولر گازی استفاده کنید و سبب عدم خراب شدن کمپرسور آن نیز شوید.

چرا کولر گازی به یو پی اس نیاز دارد؟

کاربرد یو پی اس برای کولر گازی
کاربرد یو پی اس برای کولر گازی

سیستم های کولرهای گازی از جمله لوازم پراستفاده می باشد که مصارف زیادی دارد و در بیشتر اداره ها و منازل مسکونی از آن بهره گیری میشود.

از طرفی با توجه گرانقیمت بودن این تجهیزات و بردهای الکترونیکی آن‌ها احتمال خرابی و آسیب دیدن این تجهیزات در اثر نواسانات برق بالا بوده و در صورت رخ دادن این اتفاق هزینه‌های سنگینی را روی دست مالک می‌گذارند. در نتیجه حفاظت از این دستگاه‌ها در برابر نوسانات برق نیز ضروری می‌باشد.

کمپرسور کولرهای گازی از صدمه پذیر ترین لوازم الکتریکی در برابر نوسانات و اختلالات برق ورودی شهری می باشند. افزون بر آن تغییرات دامنه ولتاژ برق شهری، اثربخشی آشکاری بر میزان صحت کارکرد کولرهای گازی دارد.

به جهت محافظت از آسیب های احتمالی برآمده از اختلالات ذکر شده و افزایش طول عمر این لوازم برقی و نیز ضمانت صحت کارکرد آنها، بکارگیری از استابلایزر، یو پی اس (سیستم برق اضطراری) توصیه میشود.

با توجه به قطعی مکرر برق مناسب ترین گزینه استفاده از ups می باشد. در ادامه توضیح می دهیم چگونه استفاده از UPS برای کولر گازی موجب صرفه جویی در برق نیز می شود.

بیشتر بدانید: انواع مشکلات برق شهری چیست؟

منظور از یو پی س چیست؟

یو پی اس، در اصل منبع تغذیه بی وقفه است ؛ همان منبع تغذیه الکترونیکی که بیشتر کار آن، فراهم نمودن توان برق مورد نیاز بار مصرفی، آن هم به شکل بدون وقفه است. از نگاهی دیگر، این ابزار به عنوان منبع توانی بدون وقفه، با استفاده کردن از انرژی ای که در باتری آن ذخیره شده است؛ انرژی موجودی را که توسط سیستم مخابراتی و ارتباطی مصرف میشود به طور تمام و کمال برای مدت محدودی فراهم میکند.

یو پی اس دستگاهی است واسط که مکان قرار گیری آن بین دستگاه مصرف کننده انرژی و برق شهری است همچنین  علاوه بر تنظیم کردن برق شبکه و تثبیت نمودن آن، از ورود نوسانات و نویز های اضافی که سبب بروز حادثه به دسگاه ها میشود جلوگیری میکند.

یو پی اس برای کولر گازی چه مزیتی دارد؟

با توجه به همه مطالب فوق و نیز با توجه به افزایش قیمت خرید کولر گازی و در عین حال به موجب افزایش هزینه های تعمیر آن، توصیه می گردد تا بیش از پیش از کولر گازی خود مراقبت کنید.

بدین ترتیب شما قادرید تا با تهیه نمودن یک یو پی اس برای کولر گازی خود، جلوی  این نوسانات برقی را به خوبی گرفته و در عین حال کولر گازی خود را از آسیب دیدگی به موجب نوسانات محافظت کنید.

به علاوه اینکه شما قادرید تا با خریداری یو پی اس برای کولر های گازی خود، از باتری های وجود داشته در آن برای آن مواقعی که برق شهری قطع می گردد ؛ بهره ببرید تا در این زمان ها نیز همواره بتوانید از کولر گازی خود بهره ببرید

یو پی اس در کاهش مصرف برق کولر

حال شاید با خودتان بگویید که یو پی اس چه فایده‌ای دارد و چرا خرید آن برای کولر گازی توصیه می‌شود. ؟ بگذارید جواب این سوال را با یک برآورد ساده برای شما توضیح دهیم. همانطور که می‌دانید کولر گازی یکی از وسایل پر مصرف است یعنی کولر گازی حدود ۸۰ درصد از انرژی برق را دریافت می‌کند و آن را تبدیل به انرژی گرمایشی و یا سرمایشی می‌کند.

در نتیجه اگر قرار باشد در روزهای بسیار گرم کولر گازی به صورت یکسره کار کند، امکان مواجه شدن با یک قبض برق بسیار سنگین و پر هزینه در آخر ماه غیر منطقی نیست. حال شما در نظر بگیرید که برق مصرفی کولر گازی که کم مصرف نیز باشد حدود ۵٫۱ KW بر آورد شده است که اگر یو پی اس برای کولر گازی تهیه شود، به سادگی یو پی اس می‌تواند بین ۴ تا ۵ ساعت جریان الکتریکی مورد نیاز را در کولر گازی فراهم سازد.

پس به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از یو پی اس به صرفه جویی در مصرف برق می‌تواند کمک بسیاری کند و اگر تعداد بسیاری از افراد در یک منطقه این روش را پیش بگگیرند امکان قطعی یا نوسانات شدید برق در آن ممنطقه نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند.

برای خرید یو پی اس کولر چه مواردی را چک کنیم؟

اگر طبق پیشنهادات و توضیحاتی که تاکنون درباره فواید یو پی اس ارائه دادیم، قصد خرید این وسیله را پیدا کرده‌اید بهتر است قبل از خرید یو پی اس برای کولر گازی به نکاتی توجه کنید تا بهترین خرید را تجربه کنید:

میزان توان مصرفی یو پی اس

به جرات می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید یو پی اس باید به آن توجه کرد، سنجش توان یو پی اس و توان مصرفی کولر گازی است. برای سنجش این موضوع ابتدا بایستی میزان توان مصرفی کولر گازی را شناسایی کرد و یا اگر یو پی اس را برای چندین کولر گازی می‌خواهید استفاده کنید می‌توانید توان مصرفی تمام کولرها را با یکدیگر جمع بزنید.

حال برای انتخاب یو پی اس باید به سراغ مدلی بروید که حداقل توان مصرفی آن ۱٫۲۵ برابر توان مصرفی دستگاه‌های متصل به آن باشد. اینگونه یو پی اس برای کار کردن نیاز به صرف تمام توان خود را ندارد و در نتیجه طول عمر بیشتری خواهد داشت.

اگر توان مصرفی یو پی اس از توان دستگاه‌های متصل به ان بیشتر باشد امکان پشتیبانی از همه دستگاه‌های متصل را خواهد داشت و در صورت افزودن دستگاه جدید نیاز به افزایش توان یو پی اس را نخواهید داشت.
<h3چک کردن پارامترها

چک کردن پارامترهای یو پی اس هنگام خرید آن نیز یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد. از جمله پارامترهای یو پی اس مواردی مانند درصد اضافه بار و جریان شارژ است که تنظیم صحیح آن‌ها موجب عملکرد صحیح و بهینه یو پی اس برای کولر گازی می‌شود. حال در برخی از مدل‌ها این پارامترها قابل تنظیم است اما برخی از شرکت‌های تولید کننده تنظیمات مربوط به پارامترها را از قبل تنظیم کرده‌اند و دیگر غیر قابل تغییر هستند.

چک کردن تنظیمات مربوط به پارامترها را کاربر هنگام خرید یو پی اس می‌تواند انجام دهد و یا از افراد با تجربه در این زمینه کمک بخواهد.

میزان زمان پشتیبانی یو پی اس

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از یو پی اس هنگام قطعی برق است در نتیجه مدت زمان پشتیبانی یو پی اس برای کولر گازی جز یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید است که معمولا میزان زمان پشتیبانی را پی از تعیین توان مصرفی دستگاه‌های متصل به آن می‌توان مشخص کرد.

انتخاب باطری مناسب برای یو پی اس

باتری یو پی اس
باتری یو پی اس

یکی از شرط‌های اصلی و بسیار ضروری برای عملکرد صحیح یو پی اس، انتخاب باطری مناسب است از این رو دقت بسیاری در انتخاب و خرید باطری برای یو پی اس کولر گازی داشته باشید. علاوه بر این لازم به ذکر است که در برخی موارد چون یو پی اس مجبور به تحمل توان بسیار بالا را دارد باتری‌های داخلی نمی‌تواند پاسخگو باشد در  نتیجه بایستی از باتری خارجی استفاده کرد پس هنگام خرید حتما نوع باتری که داخلی باشد یا خارجی را نیز فاکتور کنید.

انتخاب باتری مناسب و با کیفیت برای یو پی اس و انتخاب نوع آن بر اساس داخلی یا خارجی بودن جز فاکتورهای مهم جهت عملکرد بهینه یو پی اس است.شما می توانید انواع باتری یو پی اس را از سایت کیان باتری سفارش دهید و با بهترین کیفیت و قیمت تحویل بگیرید

در صورت داشتن سوال و درخواست مشاوره درباره خرید خود می توانید با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید و مشکل و سوال خود را با متخصصین ما در میان بگذارید.

شماره های پشتیبانی و برقراری ارتباط با کیان باتری 02188882222 می باشد.

سیستم حفاظتی یو پی اس

اگر بخواهیم سیستم حفاظتی یو پی اس را در یک جمله برای شما خلاصه کنید باید بگوییم که یک یو پی اس زمانی از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک وسیله کارآمد تلقی شود که سیستم حفاظتی بالای آن بتواند کولر گازی را در برابر بروز هر گونه مشکلی مانند افت یا افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ برق، دو فاز شدن برق ورودی، رعد و برق، اتصال معکوس باطری، تخلیه غیر مجاز باطری و یا افزایش بیش از حد دمای داخل یو پی اس، محافظت کند.

شکل موج خروجی یو پی اس

معمولا انواع مدل یو پی اس دارای سه نوع شکل موج خروجی مربعی، شبه سینوسی و یا سینوسی هستند که هنگام خرید حتما باید به شکل آن توجه داشت زیرا در هر کدام از این شکل‌ها مناسب دستگاه مختلفی است.

به طور مثال اگر کولر گازی شما قدرت کم یا متوسطی داشته باشد انتخاب یو پی اس با شکل موج خروجی مربعی یا شبه سینوسی می‌تواند مناسب باشد و برای کولر گازی‌های بسیار پر قدرت نوع سینوسی انتخاب خوبی است.

نرم افراز مدیریت در یو پی اس

یکی از نکات دیگری که هنگام خرید یو پی اس برای کولر گازی باید به آن توجه کرد، بررسی نرم افزار مدیریتی آن است. این نرم افزار که شامل کنترل و رصد کردن یو پی اس می‌شود قابلیت کنترل از راه دور نیز دارد که چنین امکاناتی بایستی در نرم افزار مدیریتی آن وجود داشته باشد.

علاوه بر این در برخی از مدل‌های پیشرفته، این نرم افزار قابلیت ذخیره‌سازی اتواتیک را نیز دارد که قطعا مدیریت آن را آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بدانید: نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس

ups مناسب کولر گازی

یو پی اس برای کولر گازی موثر بوده و عملکرد و بکارگیری از آن را ساده می کند.
یو پی اس برای کولر گازی موثر بوده و عملکرد و بکارگیری از آن را ساده می کند.

برق مصرفی یک کولر گازی کم مصرف در حدود 5/1 KW برآورده شده است که به سادگی یک یوپی اس توانایی آن را دارد که 4 تا 5 ساعت جریان الکتریکی مورد احتیاج کولر گازی را فراهم سازد. (لحظه استارت کولر گازی جریان زیادی میکشد بنابراین Ups پیشنهادی ups 6 کاوا می باشد)

یو پی اس مورد احتیاج برای بکارگیری و مصرف خانگی و کولر گازی یوپی اس لاین اینتراکتیو می باشد. در این عصر کولر های گازی از فناوری اینورتر بهره می گیرند که درجه کیفیتی این لوازم را به درجه A افزونی می دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
9 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مصفا
مصفا
1 سال پیش

سلام
محاسبات شما در مورد انتخاب توان یوپی اس کاملا درست است اما چون در لحظه استارت کولر حدود ۵ برابر بار نامی را از شبکه را میگیرد و قطعا یوپی اس ۶ کا و آ آنلاین جواب گو نخواهد بود و در این توان لاین اینتر اکتیو اگر باشد شاید بهتر جواب گو باشد
.ممنون

مرتضی
مرتضی
1 سال پیش

یه قیمت بذارین بد نیست. برای اینکه کولر 24000، 5 ساعت روشن نگه داره، به 16 تا باتری 100 آمپر ساعت و یک یو پی اس آنلاین 6000 ولت آمپر باتری خارجی نیازه. با دلار 30 و خوردی، حداقل 70 میلیون تومن هزینه میشه.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مرتضی
1 سال پیش

با سلام
متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت محصولات موجود در سطح بازار، امکان ارائه قیمت روزانه و لحظه ای امکان پذیر نیست.
اما در تمامی ساعات شبانه روز می توانید برای دریافت قیمت لحظه ای، با مجموعه کیان باتری تماس حاصل نموده و قیمت دقیق را استعلام بگیرید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم می‌توانید با شرکت کیان باتری به شماره تلفن 88200200 تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمائید.

علیرضا
علیرضا
1 سال پیش

چرا این مطالب نادرست را تو سایت گذاشتید، قانون بقای انرژی را بردید زیر سوال، یکم فیزیک بخونید و درکش کنید. کی گفته ups باعث صرفه جویی در مصرف برق میشه، پس اون انرژی که برای شارژ کردن باتری ها استفاده میشه از کجا میاد، از همون انشعاب برق کنتور باید استفاده بشه، خود ups هم حدود ۱۰ درصد تلفات مصرفی داره. هزینه خرید ups که بیش از کولرگازی میشه و هر چند سال یکبار هم باید باتری هاش تعویض بشه. استفاده از استابلایزر جهت جلوگیری آسیب نوسان برق توجیه داره ولی ups خیر. نشر دادن مطالب نادرست در جامعه… خواندن ادامه ...

بابانزاد
بابانزاد
1 سال پیش

با عرض سلام و ادب، تلاشتون در جهت اطلاع رسانی بسیار ستودنی بود لیکن از نظر اقتصادی خرید یو پی اس برای مصارف بالا مانند کولر گازی به هیچ وجه توجیح ندارد، یو پی اسی که بتواند کولر اسپیلت ۱۲ هزار اینورتر دار را به مدت دو ساعت تغذیه کند حداقل نیازمند ۱۰۰ میلیون تومان به نرخ دلار امروز باطری احتیاج دارد. جدای از اینکه این حجم باطری خود نیازمند یک کولر جهت خنک شدن و بالابردن طول عمرشان هستند. و فضای زیادی را اشغال میکنند.

علیرضا
علیرضا
2 سال پیش

واقعا چه فکری کردید این مطلب رو نوشتید؟ یعنی شما نمیدونید برای یکساعت روشن نگه داشتن یه کولر گازی 20 میلیون تومانی باید 150 میلیون تومان پول یو پی اس و باتری داد ؟

بابانزاد
بابانزاد
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

بحث هزینه نیز نیست بحث منطق هستش، منطقی نیست

رضا اهواز
رضا اهواز
در جواب  علیرضا
6 ماه پیش

سلام قرار نیست که فقظ یک ساعت کار کنه توی تابستان 50 درجه شاید روزی یک ساعت کار کنه که میشه 90 ساعت و سالهای بعد

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش