بهترین یو پی اس برای ماینر و استخراج ارز دیجیتال

4.8
(715)

در این مطلب قصد داربم درباره یو پی اس مخصوص دستگاه ماینر صحبت کنیم. پیش از ارائه مطالب در مورد نوع یو پی اس و استابلایزر مناسب برای دستگاه های ماینر یا همان دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، ضروری است است تا شما عزیزان، آشنایی مختصری با اصطلاحات این حوزه داشته باشید :

 ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال با نام دیگر رمز ارز کریپتوکارنسی‌ (Cryptocurrency)، نوع مخصوصی از پول دیجیتال است که رمزنگاری شده است.

ارز های دیجیتال با بهره‌ گرفتن از ویژگی‌های ارزشمند و مهمی همچون غیر متمرکز بودن، شفافیت و نیز تغییرناپذیر بودن، از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌ نمایند.

ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال بدین معنی است که به هیچ وجه، امکان نفوذ و کنترل را دارا نمی باشند.

 بلاک چین

نوعی سیستمی است با هدف  ثبت و گزارش اطلاعات. در مقایسه با سیستم های دیگر، فرق آن این استکه اطلاعات ذخیره ‌شده، بین تمامی اعضای یک شبکه، به اشتراک گذاشته می‌شود. کلمه بلاک چین (Blockchain) ترکیبی است از دو واژه Block (بلوک) و Chain (زنجیره). در حقیقت این تکنولوژی زنجیره ای است از بلاک ها.

 رمز ارز یا بیت کوین (Bitcoin)

پول یا ارز غیر متمرکزی است که دارای شکل دیجیتال است؛ به گونه ای که کاربران قادرند به کمک آن، اقدام به خرید نمایند. همچنین این ارز ها از راه آدرس های دیجیتال، قابل انتقال می باشند. همچنین افراد می توانند آن را به عنوان یک نوع سرمایه ‌گذاری در نظر بگیرند.

اولین ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین بیت کوین بود که هنوز هم محبوب ترین و با ارزش ترین ارز است. امروزه هزاران ارز دیجیتال جایگزین با عملکردها و مشخصات مختلف وجود دارد. برخی از آن‌ها برگرفته از بیت کوین هستند، در حالی که برخی دیگر ارزهای جدیدی هستند که از صفر ساخته شده‌اند.

 دستگاه ماینر چیست؟

ماینر، اسم دستگاهی است که توانایی تولید و استخراج رمز ارز ها را همچون بیت کوین دارا است.

نحوه استخراج ارز دیجیتال

همانند فلزات گرانبهای واقعی، ارزهای دیجیتال از نظر عرضه محدود است و باید استخراج شوند. برخلاف فلزات گرانبها، این استخراج صرفاً توسط کامپیوترهای قوی یا ماینر انجام می‌شود. به طور کلی رمزارزها بر اساس نحوه استخراج به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1- الگوریتم اثبات کار (Proof Of Work – POW)

رمزارزهای این دسته با استفاده از قدرت محاسبات پردازنده‌های گرافیکی قوی، معماهای رمزنگاری شده پیچیده حل شده و استخراج صورت می‌گیرد. اگر کسی بتواند مساله و یا معما را به درستی حل کند، بلاک آن‌ها به بلاکچین اضافه می‌شود و به ازای کاری که انجام داده‌اند یک بلاک پاداش دریافت می‌کنند.

  • ارزهایی که بر اساس الگوریتم اثبات کار (POW) استخراج می‌شوند شامل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و … هستند.

2- الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake – POS)

در این دسته POS تمام پروسه استخراج را مجازی می‌کند و اعتبارسنج‌ها جای ماینر‌ها و دستگاه‌های ماینینگ را می‌گیرند.

به طور کلی مراحل استخراج در این الگوریتم به این صورت خواهد بود:

  • اعتبار سنج‌ها تعدادی از کوین‌های خود را به عنوان سهام تعیین می‌کنند.
  • در مرحله بعد شروع به تایید بلاک‌ها می‌کنند. در واقع یک بلاک را که احتمال می‌دهند می‌تواند به بلاکچین اضافه شود، انتخاب کرده و روی آن به نوعی شرط‌بندی می‌کنند.
  • اگر بلاک مورد نظر ثبت شده و به بلاکچین اضافه شود، اعتبارسنج‌ها با توجه به میزان مشارکتشان پاداش دریافت می‌کنند.
  • ارزهایی که بر اساس الگوریتم اثبات سهام (POS) استخراج می‌شوند شامل EOS, TEZOS و … هستند.

3- الگوریتم اثبات ظرفیت (Proof Of Capacity – POC)

در این دسته استخراج با استفاده از فضای ذخیره سازی یا هارد (Proof Of Space – POS) انجام می‌شود. در این الگوریتم مجموعه‌ای از اعداد رمزنگاری شده که پلات نامیده می‌شوند استخراج و ذخیره می‌شوند.

مصرف برق در دسته سوم به مراتب کمتر از دسته سوم است، اما عموماً رمزارزهای دسته سوم برخلاف دسته اول و دوم قابلیت ذخیره سازی در صورت قطع برق را ندارند.

  • ارزهایی که بر اساس الگوریتم اثبات ظرفیت (POC) استخراج می‌شوند شامل چیا (BTC)، برست کوین (Burstcoin) و … هستند.

 مزرعه دیجیتال

مرکز هایی هستند که دستگاه های ماینر ذکر شده، نصب می شوند ؛ آن هم با تراکم زیاد. در این مزارع استخراج بیت کوین و یا نیز دیگر رمز ارزها صورت می گیرد.

نکته قابل توجه این است که در استخراج بیت کوین در حد مزرعه ضروری است موارد زیر را در نظر گرفت و رعایت نمود ؛ چراکه این نوع استخراج، کار آسانی نمی باشد :

  1. الزام داشتن فضای بزرگ
  2. لزوم مقابله با آلودگی صوتی
  3. داشتن تهویه مناسب
  4. حفظ نمودن مناسب رطوبت
  5. نیازمند به دمای پایین
  6. ضروری بودن جلوگیری از نفوذ گرد و خاک
  7. لزوم داشتن اینترنتی سریع و پایدار

برق مورد نیاز مزارع بیت کوین

نکته مهم راجع به این مزارع بیت کوین این است که این مزارع صرف نظر از کوچک و یا بزرگ بودن آنها با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق، آن موقعی به شکل عالی عمل می نمایند که این امکان برای آن ها مهیا شود که از برقی سالم، یکنواخت، بدون نوسان، ایمن و در حالت کلی، بی نقص تغذیه بشوند؛

چرا که در غیر این صورت، همه سرمایه گذاری های هنگفتی که با هدف خرید و راه اندازی این دستگاه های ارزشمند مصرف شده، با تحت تاثیر قرار گرفتن توسط اشکالات برق، آن طور که باید و شاید، حاصل خیز نخواهند بود.

بیشتر بدانید: مصرف برق استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال

ضرورت یو پی اس برای ماینر ها و مزرعه ارز دیجیتال

یو پی اس برای مزرعه بیت کوین
یو پی اس برای مزرعه بیت کوین

 شما هنگامی که از دستگاه ماینر استفاده می کنید باید انرژی الکتریکی مورد نیاز آن را تامین کنید. متاسفانه اگر به هر دلیلی در طول فرآیند رمز گشایی برای استخراج بیت کوین و یا استخراج سایر رمز ارزها، اختلالات برق اتفاق بیفتد یا کلاً برق قطع شود، ممکن است تمام این فرآیند از بین برود و تمام ارزهای دیجیتالی که ذخیره شده نیز از دسترس شما خارج شوند.

به عبارت دیگر ممکن است شما ساعت‌ها وقت گذاشته باشید و هزینه کرده باشید تا مقداری بیت کوین یا هر رمزارز دیگری را استخراج ذخیره سازی کرده باشد، اما در حین استخراج، برق قطع شود یا اختلالات برقی به وجود بیاید. در این صورت احتمال اینکه تمام داشته های شما از بین برود زیاد خواهد بود.

به همین دلیل بهترین کار این است که برای ماینر حتماً از یو پی اس و منبع برق اضطراری استفاده شود. یو پی اس برای ماینر باعث می شود که حتی در هنگام قطعی برق فرآیند استخراج رمزارز ادامه پیدا کند و شما زمان از دست ندهید.

همانطور که می دانیم متاسفانه اختلالات برق خصوصاً در تابستان‌ ها در اغلب شهرهای ایران اتفاق می ‌افتد. به همین دلیل کسانی که به استخراج رمز ارز از طریق ماینرها می پردازند، با خرید یو پی اس برای ماینر و دستگاه های استخراج ارز دیجیتال خیالشان از بابت تامین منبع برق برای ماینر راحت می شود.

یو پی اس یا استابلایزر، کدام برای ماینر بهتر است؟

استابلایزر دستگاهی است که هنگام وصل برق نوسانات ولتاژ برق را کنترل و تصحیح می‌کند. دور یا نزدیک بودن به ترانس برق باعث پایین و یا بالا بودن ولتاژ برق شهر می‌شود در اینصورت نیاز به استابلایزر ضروری است.

یو پی اس دستگاهی است که علاوه بر دارا بودن استابلایزر و تصحیح برق شهر، هنگام قطع برق، بدون خاموش شدن دستگاههای متصل به آن، برق مورد نیاز را از باتری تامین می‌کند و در این حالت حتی در زمانی که برق قطع است، دستگاههای متصل به آن می‌توانند به کار خود ادامه دهند. از آنجهت که خاموش نشدن ماینر برابر با کسب درآمد بیشتر است لذا یو پی اس می‌تواند گزینه مناسبی برای ماینر باشد.

استابلایزر برای ماینر

استابلایزرهای ماینر نیز از دستگاه هایی است الکترونیکی که امر مهم تصحیح ولتاژ منبع تغذیه را بر عهده دارند؛  تا موجب ارائه  منبع تغذیه ای پایدار و در عین حال ایمن به تجهیزات شوند. همین ولتاژ پایدار مهیا شده، سبب می شود تا تجهیزات از اکثر مشکلات شبکه ها ایمن باشند.

به همین دلیل و بر حسب توضیحات ارائه شده، برای دستگاه های ماینر که در مواقع  کار، عملیات پیچیده ای را انجام می دهند و در عین حال با ولتاژ بالا کار می نمایند؛ خرید استابلایز ماینر توصیه می شود ؛ چراکه این دستگاه ماینر، در مواقع استخراج ارز دیجیتال، متحمل دمای زیادی می شود و همین مورد موجب می شود تا آسیب پذیری دستگاه در برابر نوسان ولتاژ، افزون تر باشد.

طریقه کارکرد استابلایزر ماینر

ولتاژ شبکه برق همیشه ثابت و یکنواخت نیست و نوسانات قابل توجهی در مقدار اسمی را برخی مواقع نشان می دهد، که ممکن است منجر به خرابی دستگاه گردد.

عملکرد اصلی استابلایزر ماینر Stabilizer Miner ایجاد ولتاژ خروجی است که دستگاه های زیر بار را تا آنجا که ممکن است از منبع برق ایده آل برخوردار سازد و در واقع اطمینان حاصل می کند که نوسانات در برق جبران شده است و در واقع خروجی استابلایزر ماینر مقدار پایداری از ولتاژ را حفظ می کند و باعث جلوگیری از لطمه آنها توسط تجهیزات و در نتیجه جلوگیری از آسیب آنها می شود.

امروزه تقریبا اکثر استابلایزرهای ماینر دارای فیلترهای الکترونیکی هستند که هدف آنها از بین بردن نویز و ولتاژ بالا است.

خرید یو پی اس برای ماینر

دستگاه یو پی اس تامین کننده برق در شرایط مختلف است. بدین معنی که هرگونه قطعی برق باعث می شود یو پی اس شما فعال شده و از نیروی برق ذخیره شده در باتری خود، انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند. یو پی اس ها دارای توان های مختلف هستند و نسبت به تعداد دستگاه ها و انرژی مصرفی هرکدام بایستی UPS مناسب را تهیه نمایید.

هنگام خرید UPS برای دستگاه های ماینر خود دقت نمایید که به میزان ساعت پاسخ دهی توسط یو پی اس توجه فرمایید. اگر تعداد دستگاه های ماینر شما زیاد هست، خرید یو پی اس UPS اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بیشتر بدانید: خرید بهترین یو پی اس برای کامپیوتر

باتری یو پی اس ماینر

مجموعه ی کیان باتری یکی از عرضه کننده های های معتبر فروش انواع باتری های یو پی اس تولید داخلی و خارجی در ایران است که شما میتوانید برای خرید باتری یو پی اس ماینر خود و همچنین احیا باتری دستگاه خود با واحد فروش مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

باتری های یو پی اس صبا باتری، سپاهان باتری، باتری لانگ، باتری یورونت، باتری فیام و …. از باتری های UPS ها میباشند که شما برای اطلاع از قیمت هر نوع باتری با شماره 88200200-021 تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش