ولوو یا اسکانیا؟ مقایسه این دو غول کدام برنده است؟

3.7
(340)

ولوو یا اسکانیا؟ کدام یک گزینه بهتری برای خرید می باشد؟ این سوالی است که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود به همین دلیل در این مقاله از کیان باتری قصد داریم تا به بررسی تفاوت میان ولوو و اسکنیا بپردازیم و مشخصات کامیون ها و کشنده های هر یک از کمپانی ها را بررسی نماییم؛ پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

اسکانیا بهتر است یا ولوو؟

ولوو یا اسکانیا؟ مقایسه این دو غول کدام برنده است؟
ولوو یا اسکانیا؟ مقایسه این دو غول کدام برنده است؟

همان طور که اشاره کردیم در این مطلب قرار است بررسی نماییم که آیا خودرو های اسکانیا بهتر است یا ولوو؟ خودرو های این دو کمپانی جزو ماشین هایی هستند که در ایران بسیار دیده می شوند و حتی رانندگان لقب اژدها ها را به آن ها داده اند.

علت این نام گذاری در این است که مدل های اسکانیا و لووو دارای قدرت، شتاب و زیبایی بسیاری می باشند. کیفیت به کار رفته در ساخت این خودروها به قدری بالا میباشد که همواره علاقه مندان به دنبال این هستند که بدانند کدام یک از آن ها بر دیگری ارجعیت دارد؟

برای این که بتوان این بررسی را به درستی انجام داد لازم است که ویژگی ها و مزایا هر یک از آن ها را به صورت جداگانه بررسی کرد تا بتوان در آخر مقایسه کاربردی بین این دو انجام داد.

نگاهی به تاریخچه کشنده ولوو

کشنده های شرکت ولوو
کشنده های شرکت ولوو

ولوو یک شرکت چند ملیتی سوئدی می باشد که در زمینه خودرو و صنایع سنگین فعالیت دارد. این کمپانی در سال 1924 به عنوان زیر مجموعه ای برای SCAF راه اندازی شد. اما سرانجام در سال 1927 به عنوان یک شرکت خودروسازی مستقل کار خود را آغاز کرد.

شرکت ولوو در سال 1999 اقدام به فروش خودرو های سبک کرد اما در سال 2010 بخش خودروی سواری خود را به قیمت 1.8 میلیارد دلار به یک شرکت چینی فروخت و بخش خودروسازی آن اکنون زیرمجموعه شرکت چینی جیلی می باشد.

مهم ترین خبری که در خصوص این کمپانی وجود دارد این است در سال 2021 اعلام کرد دیگر در محصولات خود که از سال 2030 تولید می شوند دیگر چرم طبیعی استفاده نمی کند. ولوو این کار به این جهت انجام داده است که نشان دهد اهداف زیست محیطی اهمیت بیشاری برای او دارد و این گونه مشتریان او تحت تاثیر قرار میگیرند.

بررسی کشنده های ولوو

کامیون های ولوو با قابلیت های بالایی برای انواع کار های مختلف طراحی شده اند. در این میان کامیون های سری FM ولوو این امکان را دارند که در هر شرایطی کار کنند و بهره وری بسیار بالایی دارند.

کامیون های ولوو با داشتن خطوط آیرودینامیک و چراغ های V شکل جذاب به یکی از محبوب ترین کامیون ها در صنعت خودرو سنگین تبدیل شده اند. مهم ترین ویژگی که در آنها وجود دارد مربوط به مصرف بهینه سوخت، ایمنی و ارتقا قابل توجهی می باشند دارند.

شرکت سایپا دیزل تنها نماینده ای که محصولات ولوو را به ایران وارد می کند و یکی از برترین نماندگان خودروهای ولوو می باشد.

معروف ترین و پرطرفردار ترین مدل هایی که از کمپانی ولوو در ایران موجود است عبارت است از: مدل های FH 500 ، FH 460 ، FM 460 و FH 16

بیشتر بدانید: کامیون ولوو FH و مدل های آن

مزایا ماشین های ولوو

فضای ماشین های ولوو برای حمل بار بسیار مناسب می باشد و امکان قرار دادن بار بیشتر بر روی آن را دارید.

در این خودرو راننده دید بسیار مناسبی به فضای اطراف خود دارد و این برای یک کشنده امتباز بسیار بالایی می باشد، زیرا با توجه به باری که بر روی خودرو قرار می گیرد راننده نیاز دارد که در طول مسافت های طولانی خود دید مناسبی به فضای اطراف داشته باشد و این گزینه در این خودرو ها وجود دارد.

در کشنده های ولوو از فرمان های پویا استفاده می شود، این نوع فرمان ها به راننده کمک می کند تا در زمان حرکت میزان لفزش و تغییر را به حداقل برساند.

معایب ماشین های ولوو

با این بیان کردیم ولوو دارای کابین بزرگی می باشد اما لازم است این موضوع را هم بگوییم که کیفیت کابین های اسکانیا نسبت به ولوو بیشتر می باشد و در بازار جهانی دارای اعتبار بهتری هستند.

بنابراین این موضوع برای ولوو به عنوان یک نکته منفی می باشد زیرا آوازه ماشین های اسکانیا از نظر داشتن قدرت بیشتر و توان حمل بالاتر جهانی تر می باشد.

نگاهی به تاریخچه کشنده اسکانیا

تاریخچه شرکت اسکانیا
تاریخچه شرکت اسکانیا

اسکانیا یک کمپانی سوئدی می باشد که در زمینه تولیدات انواع ماشین سنگین فعالیت دارد. دفتر مرکزی شرکت اسکانیا در شهر سودرتلیه می باشد. اسکانیا در سال 1900 در سوئد تاسیس شد و هم اکنون گروهی از زیرمجموعه فولکس واگن است.

لوگویی که برای این شرکت استفاده می شود یک اژدها می باشد که تاجی بر روی سر دارد و آتش از دهانش خارج می شود. در طی تمامی این سال ها خط تولید اسکانیا گسترش پیدا کرد و در دانمارک و نروژ دارای خطوط تولید می باشد.

بررسی کشنده های اسکانیا

شرکت اسکانیا همواره به دنیال این بوده است که از هم رقیبان خود جلوتر باشد، این موضوع سبب شده تا محصولاتی که ارائه میدهد دارای کم ترین میزان آلودگی و مصرف سوخت باشند.

همچین کمپانی اسکانیا طیف وسیعی از محصولات را تولید می کند که موجب شده است دارای تنوع انتخاب مناسبی باشد. از کامیون های G280 تا R730 تولید و به بازار عرضه می شوند.

اسکانیا به دنبال سودآوری می باشد و همیشه به جدید ترین فناوری ها مثل گیربکس و موتور قدرتمند مجهز می باشد و این گونه این اطمینان خاطر در راننده ایجاد می شود که محصولی با ایمنی بالا خریداری می کند.

همچنین موتور های کششی که در آن استفاده مب شود شهرت جهانی دارند. از مزایا این موتور می توان به بهره وری سوخت بالا، انتشار آلاینده های کم و … اشاره کرد که همین موضوع نشان از برتری اسکانیا در مقابل هم رقیبان خود دارد.

در میان محصولات اسکانیا کشنده سری S بهترین محصول این شرکت می باشد. این محصول در دسته کامیون 44 تنی قرار دارد و رقیبی قوی برای ولوو FH میباشد.

مزایا ماشین های اسکانیا چه می باشد؟

کیفیت ماشین های اسکانیا نسبت به ولوو بهتر می باشد و در بازار جهانی دارای ارزش و اعتبار بیشتری هستند. برای یک ماشین باری داشتن کابین حرفه ای گزینه بسیار مناسبی می باشد.

بنابراین در صورتی که این ویژگی در ماشین های سنگین وجود داشته باشد بهترین انتخاب برای راننده می باشد. از این نظر به بررسی این موضوع که ولوو بهتر است یا اسکانیا نزدیک تر شده ایم.

متوجه شدیم که از نظر کییفت و سرعت بالا خودرو های اسکانیا در رده بندی بهتری قرار دارند. اما برای این که به صورت دقیق به پاسخ سوال خود برسیم تا انتها همراه ما باشید.

همچنین بخوانید:  معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین

معایب ماشین های اسکانیا چیست

در پاسخ به این سوال که اسکانیا بهتر است یا ولوو کارشناسان به این نتیجه رسیدند که ماشین های اسکانیا دارای یخچال های کوچک تری هستند. ماشین های ولوو یخچال بزرگتری دارند، این نکته از مهم ترین معایب اسکانیا می باشد و برای حمل بار های سنگین تر باید به نمونه ولوو توجه کرد.

همچنین با توجه به اینکه محصولات اسکانیا کمی قدیمی تر هستند ممکن است که در جاده های پر پیچ و خم موجب نارضایتی رانندگان شوند. برای این که بدانید کدام کابین برای شما مناسب می باشد باید بررسی نمایید که قصد شما از خرید دقیقا چه می باشد این موضوع به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

مقایسه ولوو با اسکانیا

 مقایسه ولوو اف اچ ۵۰۰ با اسکانیا آر ۵۰۰
مقایسه ولوو اف اچ ۵۰۰ با اسکانیا آر ۵۰۰

به صورت کلی اسکانیا هیچ وقت برای تولید کابین های جادار موفق نبوده است و در این موضوع یخچال آن کاملا مهر تاییدی برای این موضوع می باشد. کابین این مدل کوچکترین در گروه تراکتورهای اروپایی است. از طرفی اسکانیا از نظر کیفیت ساخت کابین رتبه بالاتری نسبت به ولوو دارد. بنابراین بدون شک ولوو بیشترین فضای بار را در بین رقبا دارد.

همچنین طراحی کابین و صندلی راننده به گونه ای می باشد که دید بسیار بالایی برای راننده ایجاد می کند، یکی از دلایل این موضوع نمای خوب آیینه های بسیار جمع و جور ولوو می باشد که هیچ نقطه کوری برای راننده باقی نمیگذارد.

اسکانیا با داشتن موتورهای 8 سیلندر توربوشارژ بیش از چهل سال ، محصولات این شرکت را به عنوان پادشاه جاده ها معرفی کرده است.

برای آشنایی بیشتر با تفاوت های میان ولوو FH و اسکانیا R500 می توانید ویدیو زیر را تماشا کنید.

نتیجه گیری مقایسه ولوو با اسکانیا

همان طور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم کشنده ولوو و اسکانیا هر دو دارای طرفداران بسیاری در ایران و سراسر جهان می باشد. با توجه به این توضیحات باید بیان کنیم که امکان پذیر نیست که میان اسکانیا و لوو مقایسه ای انجام داد و ترجیح داد که کدام گزینه بهتری می باشند.

هر دوی این کشنده های محبوب دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و هر کدام از این مدل های دو برند تقریبا با یکدیگر یکسان هستند.

در بعضی از موارد ماشین های اسکانیا برتر می باشد و در برخی موارد دیگر ولوو دارای برتری بیشتری می باشد.

این که کدام یک از آن ها بهتر می باشد بستگی به این دارد که شما به چه قصدی اقدام به خرید می کنید، بسیار مهم است که بار های شما چه می باشد در چه جاده هایی قصد عبور دارید و ساعات رانندگی شما چه قدر است.

برای این که شما بتوانید انتخاب مناسبی بین این دو کشنده محبوب داشته باشید لازم است که شرایط خود را بررسی نمایید و در نهایت مطابق با آن به سراغ یکی از این دو بروید.

باتری خودرو های سنگین با سیستم 24 ولتی توسط امدادگران کیان باتری نصب می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

بهترین نمونه های ماشین اسکانیا و ولوو

کابین ولوو FH16
کابین ولوو FH16

در آخر ما بهترین نمونه از ماشین های این کمپانی ها را به شما معرفی می کنیم.

یکی از قوی ترین نمونه از ماشین های لوو مدل های FH این کمپانی می باشد. سری های مختلف این مدل به عنوان بهترین ماشین های ولوو شناخته شده اند و توجه به راحتی بسیاری که برای راننده ایجاد می کنند محبوبیت زیادی دارند.

در مورد اسکانیا نیز بهترین مدل شناخته شده آن سری R می باشد. این خودرو ها سفری بسیار لذت بخش برای راننده ایجاد می کنند و ویژگی های متعدد و بروز بسیاری دارند. این کامیون در رده کامیون های 44 تنی قرار دارد و رقیب اصلی ولوو FH می باشد.

مهم ترین ویژگی ای که در سری R کامیون های اسکانیا وجود دارد ظاهر زیبای آن می باشد که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جذب می کند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با سوال ولوو بهتر است یا اسکانیا آشنا نماییم. اما در آخر نظر شما چیست؟ به نظرتان کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد؟

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
9 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
PARSA
PARSA
1 ماه پیش

اسکانیا خان ولی شما با نیوفیس مقایسه کردید
قوی ترین افاش نیوفیس هست
⚠️ ⚠️ SCANIA ⚠️ ⚠️
KING

آخرین ویرایش 1 ماه پیش توسط PARSA
ArshyiaELX
ArshyiaELX
1 ماه پیش

آقایون اصلا خودتون رو گیج نکنید فقط اسکانیا زور تو سینه کشی نداره ولی شتاب داره ولوو شتاب نداره ولی تو سینه کشی عالیه آقا شما که سمت های بندر زندگی می‌کنید دیدین ولوو ها دیدین یا شما ایی که همیشه تو جاده آیین مینیبین برای یک بار 1 هزار تن 3 تا ولوو نسل 3 وایساده با یک ماک یعنی نشون میده که قدر قدرت داره ولوو

محمد نصرآبادی
محمد نصرآبادی
4 ماه پیش

سیستم LDW تو خودروهای اسکانیا چه نوع عملکردی داره؟ اگه اشتباه نکنم بین سیستم رانندگی بین خطوط میگن، درسته؟

کیان باتری
در جواب  محمد نصرآبادی
4 ماه پیش

با سلام سیستم هشدار حرکت بین خطوط LDW یکی از سیستم‌های ایمنی کشنده‌های اسکانیا است که در صورت خروج خودرو از خطوط به راننده هشدار می‌دهد. این سیستم برای جلوگیری از تصادفات ناشی از خستگی، حواس‌پرتی یا بی‌توجهی راننده طراحی شده است. سیستم LDW از دوربین، لیزر یا حسگر مادون قرمز نصب شده در جلوی خودرو برای تشخیص علائم روی سطح جاده استفاده می‌کند. با پردازش داده‌های تصویر، سیستم آن را با زاویه، موقعیت و فاصله وسیله نقلیه مقایسه می‌کند تا مشخص کند که آیا وسیله نقلیه در مسیر خود باقی خواهد ماند؟ اگر سیستم تشخیص دهد که وسیله نقلیه… خواندن ادامه ...

متین
متین
11 ماه پیش

شما توی هر معدنی که برید فقط ولوو می بینید برای قدرتش یا برای بار های سنگین فقط ولوو می برن با ماک خلاصه ولوو قوی تر از اسکا نیا ست
عشق است ولوو

مهدی
مهدی
1 سال پیش

عالییی عشقم اسکانیاستتت

محمد رضا
محمد رضا
1 سال پیش

نظرات جالبی بود اما من معتقدم اگر اسکانیا دست راننده باشد استهلاک کمتر نسبت به ولوو دارد زیرا در سینه کشی تنبل است و به دل خودش را می رود ولی ولی ولی اگر خود مالک بخواد رانندگی کنه ولوو ۱۰۰ برابر از تمام ماشین‌ها بهتری شما اصلا پشت فرمان ولوو خسته نمی‌شوید ولی پشت فرمان اسکانیا چندین برابر خسته میشوید ولوو ماشین پرقدرت و نرمی هست بطوری که در حرکت به راحتی در داخل کابین میشه خوابید در حالیکه اسکانیا در حرکت اصلا نمیشه استراحت کنید بخاطر تکان های شدید دیگه تو سینه کشی ولوو رقیب نداره کولر ولوو… خواندن ادامه ...

Lordna Richmo
Lordna Richmo
در جواب  محمد رضا
1 سال پیش

دقیقا داداش مشکل اسکانیا اینه ک دنده مرده حرکت میکنه گیر بکس برقی هست یعنی با ی اشنباه گیربمس ب باد فنا رفت ولی ولوو اف هاش با گیر بکس هشت در چهار ک دارد هم شتاب بیشتری نسبت ب بقیه ماشین ها تو سر بالا دارد هم مقاومتش زیاد است در‌کل هر ماشینی ویژگی های خدشو داره ولی ولوو ی چیز دیگس

بابک
بابک
2 سال پیش

سلام اگر بخوام چراغ اضافه کنم چند تا میشه اضافه کرد که به باطری فشار نیاد

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش