نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی ASX 2017

4.5
(82)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی میتسوبیشی ASX و مزایا و معایب آن می پردازیم. میتسوبیشی ASX یک شاسی بلند ژاپنی که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و تاکنون سه نسل از آن معرفی شده است و در حال حاضر در سومین نسل به سر می‌برد.

میتسوبیشی ای اس ایکس در بازارهای جهانی با نام  RVR و اوتلندر اسپرت به فروش می‌رسد. میتسوبیشی ASX چند سالی است که توسط آرین موتور در بازار کشورمان عرضه می‌شود و به دلیل طراحی جذاب و ویژگی‌های فنی خوب مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است.

نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی ASX 2017
نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی ASX 2017

معرفی و بررسی میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX یکی از کراس‌اوورهای محبوب و پرفروش کمپانی میتسوبیشی ژاپن است که در بازار کشور ما نیز طرفداران فراوانی دارد. نسل سوم این خودرو در سال 2010 با نام اوتلندر اسپرت به لیست محصولات کمپانی سازنده راه پیدا کرد و تاکنون چهار بار تحت فیس‌لیفت قرارگرفته که سه نسخه آن وارد بازار کشورمان شده است.

شرکت آرین موتور به‌عنوان نماینده رسمی شرکت میتسوبیشی، واردات ASX را از سال 2012 به ایران کلید زد و آن را در قالب مدل‌های 2013- 2015 (فیس‌لیفت اول)، 2017 (فیس‌لیفت دوم) و 2018 (فیس‌لیفت سوم) به دست مشتریان ایران رساند. در ادامه مطلب می‌توانید اطلاعات بیشتری نسبت به مشخصات فنی، ظاهری، امکانات و وضعیت فروش میتسوبیشی ASX در بازار ایران به دست آورید.

تفاوت میتسوبیشی asx 2017 با 2018

مدل 2018 این ژاپنی، تفاوت ظاهری چشمگیری با مدل 2017 خود ندارد. البته میتسوبیشی جزییات بسیاری را در آن بهبود داده؛ مثلا سپرها را به‌روز کرده، دیفیوزر را تغییر داده، رینگ‌هایش را مجددا طراحی کرده، جلوپنجره‌اش را تنها به یک خط افقی کرومی مجهز کرده و چراغ‌های دی‌لایت را هم به کنار مه‌شکن‌های جلو منتقل کرده است.

درون کابین نیز همه چیز سر جایش است ولی به شرطی که به کنسول وسط نگاه نکنید! چراکه در فیس لیفت 2018 میتسوبیشی به تقلید از اوتلندر 2018، پنل گیربکس را تغییر داده طوری‌که دیگر آن حاشیه دایره‌ای شکل را در اطراف اهرم دنده نمی‌بینید.

البته این تغییر پنل، تنها به ظاهر خلاصه نمی‌شود؛ این گیربکس برای اولین‌بار به حالت L مجهز شده که یعنی امکان شروع حرکت با دنده سنگین را هم به شما می‌دهد. حالت تیپ‌ترونیک نیز از روی اهرم دنده حذف شده تا فقط با پدال شیفتر، امکان تعویض دنده را (به‌صورت دستی) داشته باشید. همچنین اضافه‌شدن آپشن‌هایی مانند «نوربالای اتومات» و «سنسورهای جلو» از جمله مزیت‌های مدل 2018 در مقایسه با مدل‌های 2017 میتسوبیشی ASX است.

فیلم تست و بررسی میتسوبیشی ASX

ویدئوی زیر خودروی میتسوبیشی ASX را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX

مدت زمانی که به طول می انجامد تا ASX از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد، با جعبه دنده خودکار و البته بنزینی که در کشور استفاده می شود، 10.5 ثانیه است، که قابل قبول خواهد بود. برای مدل با جعبه دنده ی دستی 5 سرعته نیز این مقدار به 9.5 ثانیه خواهد رسید.

حداکثر سرعتی که میتسوبیشی ASX قادر است به آن دست یابد نیز 190 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

گیرباکس اتوماتیک 6 سرعته، از نوع CVT است که دارای یک پدال شیفتر در پشت فرمان است، تا حسی از اسپرت بودن را القا کند.

سیستم تعلیق نیز از نوعAWD یا چهار چرخ متحرک است. البته امکان انتخاب بین حالت انتقال نیرو فراهم شده است، که سبب می شود بتوانید خودرو را در حالت تک دیفرانسیل، یا دو دیفرانسیل بگذارید، که انتخاب حالت تک دیفرانسیل، قطعا برای فضای شهری بهتر است، و سبب می شود مصرف سوخت کاهش یابد.

سیستم تعلیق در جلوی خودرو از نوع مک فرسون، و چرخ های عقب دارای سیستم اتصال چندگانه است.

مشخصات فنی موتور میتسوبیشی  ای اس ایکس

میتسوبیشی خودروی کراس اور کوچک خود، ASX را در کشورهای مختلف با پیشرانه های مختلفی ارائه کرده است.

مدل 2017 که به ایران وارد شد، از یک موتور 2 لیتری که به صورت طبیعی تنفس می کند بهره می برد.

این موتور بنزینی که از نوع DOHC2 است، دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ بوده، و توانایی تولید 148 اسب بخار را در 6 هزار دور در دقیقه، و 197 نیوتن متر گشتاور را در 4200 دور در دقیقه دارد.

مصرف سوخت میتسوبیشی asx

میانگین مصرف سوختی که برای میتسوبیشی ASX در کشور برآورد شده است، 8.5 تا 9 لیتر در هر صد کیلومتر است، که بخاطر کیفیت پایین بنزین است.

در بزرگراه این مقدار 7 لیتر بوده، و در ترافیک شهری بین 10 تا 11 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

جدول مشخصات فنی میتسوبیشی ASX

کشور تولید کنندهژاپن
نام برندمیتسوبیشی
مدلASX (ای اس ایکس فول)
سال ساخت2010
نوع موتوربنزین سوز
حجم موتور 1998 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی147 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی196 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی73.5 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک63 لیتر
کلاس بدنهکراس اوور
کلاس اتومبیلSegment J
وزن1375
تعداد ظرفیت سرنشینان5
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4295 *1770*1625
حداکثر سرعت183 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)10.5
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی) 9.4 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو

باتری میتسوبیشی ASX در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی میتسوبیشی ASX

برخی از مهم‌ترین موارد موجود در لیست امکانات رفاهی میتسوبیشی asx شامل سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 6/4 اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف پانوراما ثابت، چراغ‌های جلو زنون با قابلیت تنظیم ارتفاع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو و… می‌شود که هرچند به اندازه رقبای کره‌ای این خودرو کامل نیست، اما در نوع خود راضی‌کننده است و کمبودی اساسی در آن مشاهده نمی‌شود.

هرچند که میتسوبیشی asx در طی سال‌های حضور در بازار ایران پیشرفت‌های کوچکی را از نظر سطح آپشن‌ها به خود دیده و مواردی همچون آینه‌های جانبی تاشو برقی و تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ‌های جلو به این خودرو اضافه شده است، اما متأسفانه سیستم صوتی حرفه‌ای و جذاب Rockford Fosgate که در نمونه‌های اولیه موجود در بازار کشور وجود داشت، در مدل‌های جدیدتر حذف شده و جای خود را به یک سیستم ساده‌تر داده است.

جدول تجهیزات رفاهی میتسوبیشی ASX

تجهیزاتمیتسوبیشی asx مدل 2018
چراغچراغ‌های جلو زنون و عقب LED، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، سنسور نور، چراغ‌شور جلو، تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغ‌های جلو، نوربالا اتوماتیک
سیستم‌های مولتی مدیاپخش MP3، USB، Ipod، بلوتوث، 6 بلندگو، کنترلرهای روی غربیلک فرمان
صفحه نمایش6/4 اینچی لمسی
رینگ‌ها18 اینچی آلومینیومی
آینهآینه‌های جانبی تاشو برقی، آینه میانی الکتروکرومیک
تهویه مطبوعاتوماتیک
صندلیروکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو
شیشهشیشه‌های برقی، شیشه سمت راننده اتوماتیک با قابلیت آنتی ترپ (ضد مانع)، شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب دودی
سیستم‌های هشداردهندهسنسور پارک عقب
سایر امکاناتکیلس استارتر، کروز کنترل، سقف پانوراما یک تیکه ثابت (مونروف)، دوربین دید عقب، سنسور باران، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، نورپردازی مخفی سقف

 دانلود دفترچه راهنمای میتسوبیشی ASX

    بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی ASX

    ظاهر میتسوبیشی ASX در کلیه مدل‌های آن از لحاظ کلی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و یک نوع طراحی را از خود به نمایش می‌گذارند؛ با این حال فیس لیفت‌های صورت گرفته در مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سبب شده تا نمای بدنه این خودرو به ویژه در قسمت چهره و ناحیه پشت، به‌روزتر، زیبا و پویاتر از گذشته به نظر برسد. به ویژه بهره‌گیری از جلوپنجره اصطلاحا دینامیک در مدل‌های فیس لیفت ASX سبب شده تا مشتریان شاهد نمایی خوشایندتر در این خودرو ژاپنی باشند.

    طراحی بیرونی میتسوبیشی ای اس ایکس

    طرح چراغ‌ها در کلیه مدل‌های asx تقریبا ثابت بوده و حالتی اخم‌آلود را به نمایش می‌گذارد تا بدین‌سان مشتریان جوان‌تر نیز نسبت به ظاهر این کراس اوور خانوادگی حس بهتری پیدا کنند.

    یک خط شانه‌ای پس از گذر از دستگیره درها، گلگیر جلو را به انتهای چراغ عقب پیوند داده تا در جوار برخی حجم پردازی‌های دیگر، فرم بدنه نسبتا خوش‌تراش و تا حدی عضلانی را برای میتسوبیشی ای اس ایکس از زاویه بغل رقم بزند.

    نمای عقب میتسوبیشی ای اس ایکس نیز چراغ‌های دو تکه با حالتی قرینه (نسبت به انواع جلو) را درون خود جای داده و فرمی تقریبا خشن را برای قسمت پشت میتسوبیشی ASX رقم زده است. به ویژه در مدل ۲۰۱۸ به علت بهره‌گیری از سپر مدرن‌تر، جلوه جذاب‌تری برای این خودرو پدید آمده و در مجموع باید اظهار داشت که میتسوبیشی asx از لحاظ طراحی ظاهری در قیاس با محصولات جدیدتر چینی یا کره‌ای اندکی ساده و قدیمی به نظر می‌رسد.

    اما این سادگی درون خود نوعی پختگی و اصالت را نیز به همراه دارد که احتمالاً غبار گذشت زمان کمتر روی آن تاثیر خواهد داشت. به خصوص مدل ۲۰۱۸ که المان‌های به روزتری را نسبت به دیگر تیپ‌ها در خود جای داده و همچنان می‌تواند به عنوان یک اتومبیل نوین، پرستیژ قابل قبولی را برای مالک و راننده خود به همراه آورد.

    طراحی داخل کابین میتسوبیشی ASX

    از مشخصه بارز  در طراحی کابین ASX که در نگاه اول متوجه آن خواهید شد کیفیت مطلوب ساخت در کنار سادگی در طراحی است. با وجود اینکه در طراحی داخلی بیشتر از پلاستیک استفاده شده و جلوه چندان لوکسی را برخلاف رقبای کره ای به کابین نداده است، اما کیفیت مناسبی دارد و در عمل شما را تا حدودی راضی نگه می دارد.

    صندلی های چرم با آرگونومی مناسب که بیشتر نقاط بدن را در بر می گیرد، سیستم گرمایشی صندلی های ردیف جلو، فرمان با روکش چرم، صفحه نمایش 7 اینچی در وسط داشبورد از دیگر ویژگی های کابین ASX 2017 می باشند.

     مزایا و معایب میتسوبیشی ASX

    کراس اوورهای ژاپنی معمولا نقاط قوت فراوانی دارند؛ ASX نیز از این قاعده مستثنا نیست. مواردی همچون کیفیت ساخت بالا، دوام فنی مطلوب، سواری نرم و راحت، جعبه دنده با عملکرد اقتصادی، آپشن‌های مناسب در مدل ۲۰۱۸ و اضافه شدن حالت سنگین در گیربکس مدل ۲۰۱۸ جزو نقاط قوت این خودرو به شمار می‌روند. از سوی دیگر طراحی نسبتا قدیمی کابین و بازار دست دوم نامناسب جزو نقاط ضعف ASX هستند.

    چرا میتسوبیشی asx بخریم؟مزایا

    لیست مزایای خودروی میتسوبیشی asx به شرح زیر است:

    • طراحی مناسب میتسوبیشیasx برای استفاده شهری
    • ظاهر به روز تر میتسوبیشیasx
    • امکانات ایمنی بالا میتسوبیشیasx
    • کیفیت ساخت بالا میتسوبیشیasx-فضای بار مناسب
    • تعلیق و فرمان پذیری مناسب میتسوبیشی
    • امنیت بالا

    میتسوبیشی ASX در بخش ایمنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. از تجهیزات ایمنی این خودرو باید به ۷ عدد کیسه هوا شامل ۲ عدد برای راننده و سرنشین جلو، ۲ عدد ایربگ جانبی، ۲ عدد ایربگ پرده‌ای و یک عدد ایربگ زانویی اشاره کرد. کیسه‌ هوای زانویی راننده، موردی است که در سایر رقبا مشاهده نمی‌شود و باید آن را یکی از مزایای میتسوبیشی ASX نسبت به خودروهای هم‌رده دانست.

    از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو باید به سیستم کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش، دوربین دید عقب، ترمز کمکی حرکت در سطوح شیب‌دار و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز اشاره کرد. با همین مشخصات و امکانات، میتسوبیشی ASX موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP اروپا شده‌است.

    • استعلاک و هزینه نگهداری پایین

    از دیگر مزایای میتسوبیشی ASX می‌توان به استهلاک پایین این خودرو اشاره کرد. برخلاف رقبایی همچون نیسان جوک اسپرت یا ام جی GS، در میتسوبیشی ASX خبری از توربوشارژر نیست. موتور این خودرو در تمامی مدل‌های موجود در ایران یک نمونه‌ 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی ساده است. شاید قدرت موتور ASX به رقبا نرسد، اما در عوض موتور این خودرو پیچیدگی فنی زیادی هم ندارد و شما را از دردسرهای مربوط به موتور‌های توربو دور نگه می‌دارد.

    از سوی دیگر همان‌طور که اشاره کردیم گیربکس این خودرو نیز از نوع ضریب متغیر (CVT) است. این گیربکس‌ها به این دلیل که همیشه در بهترین ضریب قرار دارند، فشار مضاعفی به موتور وارد نمی‌کنند. میتسوبیشی ASX را باید مانند بسیاری دیگر از خودروهای ژاپنی، اتومبیلی کم دردسر و کم استهلاک دانست. ترکیب این موتور کوچک با گیربکس CVT سبب شده است، مصرف ترکیبی این خودرو حدود 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر باشد که مصرف سوخت مناسبی برای یک کراس‌اوور جمع‌وجور محسوب می‌شود.

    • دارای ابعاد مناسب

    در ادامه مزایا و معایب میتسوبیشی ASX می‌توان به ابعاد میتسوبیشی ASX اشاره کرد که برای یک کراس‌اوور شهری خیلی خوب است. این خودرو نه آن‌قدر کوچک است که درون آن احساس تنگی کنید و نه آن‌قدر بزرگ است که رانندگی با آن در شهر خسته‌کننده شود.

    ابعاد این خودرو برای رانندگی روزمره بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد و می‌توانید برای هر نوع استفاده‌ای روی آن حساب باز کنید. صندوق‌عقب ۴۴۲ لیتری نیز فضای کافی برای قرار دادن اشیا دارد و در صورت نیاز امکان تا کردن صندلی‌های ردیف دوم نیز وجود دارد تا به فضای بیشتری دسترسی داشته باشید.

    فضای سر و پا در ASX طبق استانداردهای این کلاس خودرویی، بسیار مناسب است و همین مزیت میتسوبیشی ASX باعث می‌شود تا سرنشینان این خودرو احساس کمبود فضا نداشته باشند. سرنشینان ASX در هنگام سفر می‌توانند از سیستم صوتی حرفه‌ای این خودرو که ساب ووفر آن درون صندوق‌عقب است هم لذت ببرند.

       معایب میتسوبیشی ASX

      خودروی میتسوبیشی asx همانند سایر خودروهای دیگر، دارای معایبی نیز هست. این معایب بزرگترین عامل منصرف شدن خریدار از خرید این خودرو به شمار میرود. معایب میتسوبیشی asx شامل موارد زیر میشود:

      • طراحی ساده داخل خودرو
      • کابین نه چندان جادار
      • طراحی ظاهری عقب ضعیف
      • احساس لرزش در فرمان
      • بازار فروش ضعیف
      • عملکرد فنی ضعیف نسبت به رقبا

      از نخستین معایب میتسوبیشی asx، موتور میتسوبیشی است که گرچه کیفیت خوبی دارد و قدرت آن برای استفاده روزمره کافی به‌نظر می‌رسد، اما از یاد نبریم که این خودرو در بین رقبای خود از ضعیف‌ترین موتور برخوردار است؛ درواقع اکثر رقبا یا از موتورهای ۲.۴ لیتری استفاده می‌کنند یا مجهز به سیستم‌های پرخوران هستند!

      شرایط برای میتسوبیشی وقتی سخت‌تر می‌شود که بدانید این خودرو از گیربکس ضریب متغیر CVT هم استفاده می‌کند. گرچه گیربکس‌های CVT مزایای زیادی همچون نرمی و مصرف سوخت پایین دارند، ولی لذت رانندگی چندانی ارائه نمی‌کنند.

      گیربکس ASX در شروع حرکت نیز عملکردی کند دارد و بعید به‌نظر می‌رسد بتواند نظر اسپرت سواران را به خود جلب کند. باوجوداینکه میتسوبیشی در پشت فرمان دو عدد شیفتر نیز برای تعویض دستی دنده‌ها تعبیه کرده است، اما وجود آن‌ها نیز کمک چندانی به حل این مشکل نمی‌کند.

      هنگام رانندگی در جاده اگر 3 یا 4 سرنشین درون خودرو حضور داشته باشند، ASX نمی‌تواند آن‌طور که باید انتظارات راننده را در هنگام سبقت‌گیری برآورده‌ کند. این مسئله زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد، که قبلا با خودروهایی همچون کیا اسپرتیج یا هیوندای توسان که به موتورهای ۲.۴ لیتری مجهز هستند، رانندگی کرده باشید.

      • کابین قدیمی

      می‌توان به طراحی کابین که از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این خودرو است اشاره کرد. با توجه به اینکه طراحی کابین این خودرو متعلق به سال ۲۰۱۰ میلادی است، در حال حاضر نمای کلی آن رنگ و بوی قدیمی به خود گرفته است و با معیارهای روز هماهنگی ندارد.

      گرچه در نمونه فیس‌لیفت این خودرو، کمپانی میتسوبیشی با تعویض غربیلک فرمان و ایجاد چند تغییر کوچک سعی کرد تا خودرو را به‌روزرسانی کند، اما ASX همچنان از این نظر در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد. موارد منفی کابین به همین‌جا ختم نمی‌شوند، کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین ASX نیز به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و احساس خوبی از بخش‌های پلاستیکی کابین به بیننده دست نمی‌دهد.

      • کیفیت سواری نه چندان خوب

      از دیگر معایب این کراس اوور که در مقاله مزایا و معایب میتسوبیشی asx باید به آن پرداخت، کیفیت سواری پایین این خودرو است. میتسوبیشی asx نیز مانند بسیاری از کراس‌اوورها با مشکل خشکی سواری مواجه است.

      در صورت عبور از دست‌اندازهای سطح جاده، درون کابین میتسوبیشی ASX تکان‌های زیادی احساس می‌شود؛ در مسافت‌های طولانی این موضوع می‌تواند برای سرنشینان خودرو بسیار آزاردهنده باشد. خشکی سواری میتسوبیشی ASX زمانی جلوه‌ بدتری پیدا می‌کند که بدانید در قبال این تعلیق خشک هندلینگ جالبی هم عایدتان نمی‌شود!

      در پیچ‌ها میزان چرخش بدنه مقداری زیاد است و آن اعتمادبه‌نفس لازم را به راننده نمی‌دهد. بسیاری از افراد، در این مورد اتفاق‌نظر دارند که لذت رانندگی میتسوبیشی ASX در مقایسه با رقبایش پایین‌تر است.

      • مشکلات شبکه خدمات محدود

      بااینکه آرین موتور شروع خوبی را در بازار کشور تجربه کرد و خودروهای موفقی همچون اوتلندر و لنسر را در اختیار خریداران ایرانی قرار داد، اما شبکه خدمات این شرکت هنوز تمام کشور را پوشش نداده است و همین موضوع سبب شده تا دارندگان میتسوبیشی در برخی مناطق دسترسی مناسبی به خدمات و قطعات این خودرو نداشته باشند.

      قیمت قطعات محصولات میتسوبیشی نیز در مقایسه با برخی رقبا به‌مراتب بالاتر است که آن را نیز باید به معایب میتسوبیشی ASX اضافه کرد. خدمات محدود سبب شده تا ASX در بازار دست‌دوم نیز وضعیت جالبی نداشته باشد و شاید تنها عاشقان خودروهای ژاپنی به سراغ یک ASX دست‌دوم بروند.

           ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        وضعیت ایمنی میتسوبیشی ASX

        میتسوبیشی asx با دارابودن امکاناتی مثل سیستم ترمز ضدقفل، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و 7 عدد ایربگ، وضعیت ایمنی بسیار مناسبی دارد. مدل‌های 2018 این خودرو به سیستم پیشگیری از تصادف (ترمزگیری اتوماتیک در مواقع اضطراری) نیز مجهز شده‌اند تا میتسوبیشی asx از نظر ایمنی در برابر رقبا کمبودی نداشته باشد.

        جدول تجهیزات ایمنی میتسوبیشی ASX

        تجهیزاتمیتسوبیشی asx مدل 2018
        تجهیزات ایمنی و حفاظتیسیستم کنترل فعال پایداری (ASC)، سیستم کنترل کشش (TCL)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم پیشگیری از تصادف جلو (ترمزگیری اتوماتیک در مواقع اضطراری)
        کیسه هواراننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پرده‌ای سرتاسری، محافظ زانوی راننده (مجموعا 7 عدد)
        سیستم ترمزسیستم ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA )

        وجود این امکانات ایمنی مناسب، 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro Ncap را در سال 2011 برای میتسوبیشی asx به‌ارمغان آورده است.

        تجربه رانندگی با میتسوبیشی ASX

        موقعیت نشیمن راننده به‌گونه‌ای است که سطح تسلط کافی وی بر ابعاد میتسوبیشی ASX را فراهم می‌آورد. میزان دید به اطراف نیز به‌واسطه سایز مناسب آینه‌های جانبی و شیشه‌های کناری مناسب ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر شاهد شتاب‌گیری و چالاکی معقول میتسوبیشی ASX به‌عنوان یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری-خانوادگی هستیم؛

        البته به‌واسطه بهره‌مندی از گیربکس CVT، در شروع حرکت کندی خاصی در عملکرد موتور و گیربکس خودرو احساس می‌شود. سیستم تعلیق عملکرد مناسبی در جذب ضربات جاده از خود به نمایش می‌گذارد و سواری نرم و رضایت‌بخشی را به افراد حاضر در کابین خود اعطا می‌کند. درعین‌حال هندلینگ و پایداری کافی خودرو حین عبور از پیچ و مسیرهای ناهموار موجب اعتمادبه‌نفس راننده خواهد شد.

        بررسی رقبای میتسوبیشی asx 2017-2018

        در بازار پرتلاطم ایران، محصولاتی همچون نیسان جوک، سانگ یانگ تیوولی و سوزوکی ویتارا اصلی‌ترین رقبای میتسوبیشی ASX محسوب می‌شوند. تمامی این گزینه‌ها، به غیر از کوپا، محصولات باکیفیتی هستند که سابقه زیادی هم در بازار ایران دارند. اما در نهایت اگر بخواهیم رقیب مستقیم میتسوبیشی ASX را از بین این گزینه‌ها انتخاب کنیم، نیسان جوک را برمی‌گزینیم.

        اگر به دنبال یک خودروی باکیفیت ژاپنی می‌گردید که پیشرانه قدرتمند، آپشن‌های مناسب و سواری راحتی دارد و می‌توانید با ظاهر کمی عجیب آن کنار بیایید، نیسان جوک اسپرت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

        ارزش خرید خودرو میتسوبیشی ASX

        میتسوبیشی ASX از مزایایی همچون ظاهر متشخص و زیبا، ایمنی بالا، دوام و کیفیت ساخت قابل‌تحسین، سواری نرم و سیستم صوتی باکیفیت بهره می‌برد. با این حال بازار دست‌دوم آن به‌اندازه برخی رقیبان کره‌ای همچون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج پررونق نیست.

        همچنین گستردگی خدمات پس از فروش آن نیز در جایگاهی پایین‌تر از حریفان نامبرده قرار می‌گیرد که موجب نزول نسبی ارزش خرید آن می‌شود. با این حال افرادی که نیاز به یک کراس‌اوور باکیفیت ژاپنی داشته و به این زودی‌ها قصد فروش اتومبیل خود را ندارند، می‌توانند ASX را به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود در این زمینه مدنظر داشته باشند و از کیفیت سواری آن لذت ببرند.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        سبد خرید
        اسکرول به بالا
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش