نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی میراژ

3.6
(38)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی میتسوبیشی میراژ و مزایا و معایب آن می پردازیم. میراژ نخستین بار با مدل 2015 توسط شرکت «آرین موتور» در بازار کشور ما عرضه شد؛ اما به‌دلیل چهره ساده و کمبود امکانات رفاهی، فروش بسیار محدودی را تجربه کرد. شرکت Mitsubishi برای سال 2017 دستی به سر و روی این هاچ‌بک شهری خود کشید و آن را با چهره‌ای جدید روانه بازار کرد که عرضه این نسخه فیس‌لیفت‌شده با آپشن‌های بیش‌تر، جایگاه میتسوبیشی میراژ را در بازار ایران ارتقا داد.

نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی میراژ
نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی میراژ

معرفی و بررسی میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ یک هاچبک کوچک شهری است که نخستین بار در سال 1978 معرفی شد و تاکنون 6 نسل از آن روانه بازار شده است. در حال حاضر ششمین نسل از میراژ بر روی خط تولید کمپانی ژاپنی میتسوبیشی قرار دارد که در سال 2012 معرفی شد و در سال 2017 یک فیس لیفت را تجربه کرد.

میتسوبیشی میراژ طراحی نسبتا مطلوبی دارد و این طراحی به ویژه با اعمال یک فیس لیفت در سال 2017 بهتر هم شد و میراژ به ظاهر قابل قبول‌تری دست پیدا کرد. میراژ ابعاد کوچکی دارد و باتوجه به کلاسی که در آن قرار دارد امری طبیعی است. به همین دلیل استفاده از آن در مسیرهای شهری و برای ترددهای کوتاه مدت بسیار مناسب است.

فیلم تست و بررسی میتسوبیشی میراژ

ویدئوی زیر خودروی میتسوبیشی میراژ را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی میراژ

شتاب صفر تا صد این خودرو 13.7 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه درسیکل ترکیبی 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

مشخصات فنی موتور میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ از یک موتور 1.2 لیتری بهره می‌برد که قادر است 79 اسب بخار قدرت تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. به این ترتیب میراژ می‌تواند به حداکثر سرعت 167 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

جدول مشخصات فنی میتسوبیشی میراژ

نام خودرومیتسوبیشی میراژ
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی)2014
موتور3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور1193 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت77 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور100 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دندهCVT
شتاب 0 تا 10013.8 ثانیه
حداکثر سرعت173 کیلومتر در ساعت
وزن890 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)3711 طول – 1666 عرض – 1491 ارتفاع
فاصله بین دو محور2451 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک35 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان تولید CO295 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت4

باتری میتسوبیشی میراژ در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی میتسوبیشی میراژ

از جمله امکانات و آپشن هایی که میتسوبیشی بر روی میراژ 2017 قرار داده است، می توان موارد زیر را نام برد:

چراغ های جلوی زنون از نوع HID، چراغ های روز روشن LED، چراغ های LED عقب، صندلی های عقب تاشو، سیستم ایزو فیکس ISO FIX، آینه های جانبی مجهز به سیستم گرمایش و فلاشر، کامپیوتر سفر به همراه صفحه نمایش چند کاره جهت نمایش اطلاعاتی همچون مسافت، مصرف سوخت و. ..، کروز کنترل، سیستم بدون کلید Key Less و استارت دکمه ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع، باله عقب به همراه چراغ ترمز سوم تعبیه شده بر روی آن، سیستم صوتی با 4 اسپیکر – ورودی پورت USB –  هندزفری و بلوتوث، کنترلر سیستم صوتی تعبیه شده بر روی فرمان، سنسور پارک دنده عقب (سفارشی)، دوربین دید عقب با مانیتور تعبیه شده در آینه وسط (سفارشی)

 دانلود دفترچه راهنمای میتسوبیشی میراژ

    بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی میراژ

    میتسوبیشی میراژ طراحی نسبتا مطلوبی دارد و این طراحی به ویژه با اعمال یک فیس لیفت در سال 2017 بهتر هم شد و میراژ به ظاهر قابل قبول‌تری دست پیدا کرد. میراژ ابعاد کوچکی دارد و باتوجه به کلاسی که در آن قرار دارد امری طبیعی است. به همین دلیل استفاده از آن در مسیرهای شهری و برای ترددهای کوتاه مدت بسیار مناسب است.

    طراحی داخل کابین میتسوبیشی میراژ

    طراحی داخلی میراژ2017 همانند ظاهر میراژ کاملاً دگرگون نشده است. طراحان میراژ سعی کردند بیشتر بر روی راحتی و رفع ایرادات نسل قبل تمرکز کنند. از جمله تغییرات اعمالی در طراحی داخلی میراژ جدید می توان به : تغییر در چیدمان دکمه های کنسول و دسترسی آسان تر، تریم مشکی صندلی ها و داشبورد با طرح جدید، رودریی های مشکی با طرح مشکی پیانویی، دسته دنده چرم، طرح جدید فرمان به همراه کنترلر سیستم صوتی تعبیه شده بر روی آن و استارت دکمه ای اشاره کرد.

    طراحی داخلی میراژ پیرو زبان طراحی میتسوبیشی در این بخش است و یک فرمان سه پره در روبه‌روی صندلی راننده جلب توجه می‌کند. البته بسیاری از آپشن‌های میراژ در نمونه وارد شده به ایران دیده نمی‌شود از جمله نمایشگر موجود در مرکز داشبورد و نیز کلیدهای کنترل تهویه مطبوع که شکل دیگری دارند. در داخل کابین میراژ به شکل گسترده از پلاستیک استفاده شده و بیشتر قطعات از پلاستیک ساخته شده‌اند.

     مزایا و معایب میتسوبیشی میراژ

    چرا میتسوبیشی میراژ بخریم؟مزایا

    میتسوبیشی میراژ 2017 خودرویی جمع و جور، کم مصرف، مقرون به صرفه، کم استهلاک، با کیفیت و ایده آل برای رانندگی در داخل شهر است. احتمالاً بارها پیش آمده که برای پیدا کردن جای پارک متناسب با ابعاد خودروتان و یا عبور از کوچه های باریک سطح شهر با مشکل رو به رو شده باشید، اینجاست که میراژ با ابعاد جمع و جورش به کارتان می آید.

    آپشن های مناسب، سواری نسبتاً راحت و کیفیت بالای ساخت از ویژگی های این سامورایی کوچک میتسوبیشی است که میتواند شما را برای خرید مجاب کند. اگر از افرادی هستید که حوصله رسیدگی زیاد به خودرو را ندارید و خودرو را در طولانی مدت برای عبور و مرور شهری استفاده می کنید حتماً میراژ را از انتخاب های اصلی خود قرار دهید.

      معایب میتسوبیشی میراژ

      از نکات منفی میراژ میتسوبیشی می توان به بازار خرید وفروش بسیار ضعیف آن اشاره کرد که که مالک خودرو کار بسیار سختی برای فروش آن در پیش رو دارد.  

          ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی میتسوبیشی میراژ

      میراژ توانسته 4 ستاره ایمنی را از سازمان EuroNcap دریافت کند که برای خودروی هاچ بکی با این ابعاد بسیار عالی است. میتسوبیشی در میراژ جدید خود از 6 عدد کیسه هوای استاندارد بهره برده که شامل 2 عدد جانبی، 2 عدد جلو و 2 عدد پرده ها می باشد تا ضامن امنیت هر چه بیشتر سرنشینان گردند. از جمله موارد امنیتی بکار رفته در میراژ 2017 میتوان : کمربند های 3 نقطه ای پیش کشنده برای تمامی سرنشینان، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نام برد.

      تجربه رانندگی با میتسوبیشی میراژ

      میتسوبیشی میراژ یک هاچبک شهری است و بنابراین نباید انتظار داشت تا رانندگی با این خودرو جذابیت خاصی را برای عشاق قدرت و سرعت به همراه داشته باشد. میراژ برای رانندگی‌های طولانی‌مدت در ترافیک‌ها و معابر باریک شهری طراحی شده و با تأکید بر المان‌هایی همچون مصرف سوخت اندک، عملکردی اقتصادی را از خود به نمایش می‌گذارد.

      درصورتی‌که بخواهید برای اولین‌بار با میراژ رانندگی کنید، فرمان تندوتیز این خودرو در گذر از معابر پرتردد شهری بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد، اما در گذر از اتوبان‌های بین‌شهری برای اینکه بتوانید رانندگی ایمن و لذت‌بخشی را تجربه کنید، کنترل فرمان این خودرو اندکی نیاز به تمرکز دارد. علاوه‌بر آن به دلیل نبود سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، میتسوبیشی میراژ چسبندگی نسبتا زیادی ندارد؛

      بنابراین بهتر است تا از انجام مانورهای ناگهانی با میراژ پرهیز کنید. کیفیت سواری میتسوبیشی میراژ قابل‌قبول ظاهر می‌شود و سیستم تعلیق ساده این خودرو قادر است تا ضربات و صدمات ناشی از ناهمواری‌های جاده و مسیر را به‌خوبی خنثی کند. این مورد یک‌بار دیگر ثابت می‌کند که میراژ خودرویی شهری است و صرفا برای استفاده در معابر شهری کاربرد دارد.

      بررسی رقبای میتسوبیشی میراژ

      همانگونه که اشاره کردیم هیوندای i10 و کیا پیکانتو رقبای اصلی میتسوبیشی میراژ در این بازه قیمتی و در این کلاس هستند اما این دو خودرو یاد شده در حال حاضر به صورت صفر کیلومتر به ندرت پیدا می شوند و تنها با مراجعه به بازار دست دوم می‌توانید آنها را خریداری کنید در حالی که میراژ هنوز به صورت صفر کیلومتر در بازار قابل خریداری است. 

      میراژ میتسوبیشی در این بازه قیمتی رقیبی قدرتمند مانند هیوندای I20 کرمان موتور دارد که با مقدار مبلغی بالا تر نسبت به میراژ میتسوبیشی بدون شک جذاب ترین گزینه خرید یک خودروی هاچ بک به شمار می آید.

      ارزش خرید خودرو میتسوبیشی میراژ

      خرید هاچبک‌های وارداتی همواره برای مصرف‌کنندگان در بازار ایران با اما و اگر همراه بوده است؛ چرا که به دلیل قوانین سخت‌گیرانه واردات و عوارض سنگینی که بر خودروهای خارجی وارد شده به بازار کشورمان وضع می‌شود، ذات اقتصادی خودروهایی همچون میراژ موردتردید قرار می‌گیرد و مشتری ایرانی ترجیح می‌دهد با هزینه‌ای که صرف خرید میتسوبیشی میراژ صفرکیلومتر می‌کند، یک کراس‌اوور چینی را خریداری کند که برای استفاده در معابر درون‌شهری و برون‌شهری کاربرد دارد.

      در حقیقت باید گفت که فیس‌لیفت میتسوبیشی میراژ کمی دیر به بازار جهانی عرضه شد و اگر میتسوبیشی زودتر هاچ‌بک خود را مورد جراحی زیبایی قرار می‌داد، شاید امروزه با خودرویی موفق‌تر از گذشته روبه‌رو بودیم که ارزش خرید بیشتری در نظر مشتریان دارد.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      3 نظرات
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      سوگند
      سوگند
      7 ماه پیش

      سلام بالاخره متوجه نشدیم بخریم یا نخریم ؟

      کیان باتری
      در جواب  سوگند
      7 ماه پیش

      با سلام
      درود بر شما
      تصمیم به خرید یا عدم خرید خودروی میتسوبیشی میراژ بستگی به نیازها و سلیقه‌ شما دارد. قیمت، مصرف سوخت، امکانات، و اطمینان از کیفیت خودرو را مقایسه کنید تا تصمیم به خرید بهتری بگیرید.

      هادی
      هادی
      در جواب  کیان باتری
      1 ماه پیش

      ماشین کم شتابی هست

      سبد خرید
      اسکرول به بالا
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش