نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر 2016 – 2018

4.2
(26)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر و مزایا و معایب آن می پردازیم. میتسوبیشی اوتلندر یکی از کراس‌اوورهای محبوب ژاپنی است که دو نسل از آن در بازار ایران حضور دارد. مدل نخست این خودرو بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، اما به دلیل طراحی قدیمی و امکانات رفاهی محدود، نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند.

نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر 2016 - 2018
نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر 2016 – 2018

معرفی و بررسی میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس اوور نسبتا درشت‌جثه و خوش‌هیبت است که از سال ۲۰۰۱ و بر اساس مدل مفهومی ASX ساخته شد. این محصول تاکنون در سه نسل مختلف راهی میدان شده و نسل سوم آن از سال ۲۰۱۲ روی خط تولید حضور دارد. این نسل از میتسوبیشی اوتلندر در قالب نسخه فیس لیفت اول از سال ۲۰۱۴ به بازار ایران راه پیدا کرد و مورد توجه مشتریان قرار گرفت.

در ادامه نیز فیس لیفت دوم اوتلندر با ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر در مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به دست مشتریان ایرانی رسید که توجهات بیشتری را نسبت به گذشته به سوی خود جلب کرد. در ادامه مطلب قصد داریم تا میتسوبیشی اوتلندر نسل سوم موجود در بازار کشورمان را از جنبه‌های ظاهری، کابین، مشخصات فنی، آپشن‌ها و وضعیت فروش در مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی تیپ های مختلف میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ در چهار تیپ شامل: تیپ پایه ES، تیپ متوسط SE، تیپ SEL و تیپ GT تولید میشود. که تیپ ES به صورت تک دیفرانسیل و تیپ های SE , SEL به صورت چهار چرخ متحرک(AWD) عرضه میگردد.

1- اوتلندر مدل پایه ES

مدل ES تیپ پایه خودرو اوتلندر می باشد که از پیشرانه ای ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر بهره می برد که قدرتی برابر با ۱۶۶ اسب بخار تولید می کند و  گشتاور آن ۲۲۰  نیوتن متر در  ۶۰۰۰ دور بر دقیقه است. گیربکسی دستی یا اتومات CVT  وظیفه انتقال نیروی تولیدی را به چرخ های اوتلندر بر عهده دارد. تیپ ES پایه تک دیفرانسیل به بازار جهانی ارائه می شود.

در حالی که نمونه های وارد شده به کشور دو دیفرانسیل با گیربکس اتوماتیک CVT می باشند. از تجهیزات و امکانات این تیپ می توان به سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، غربیلک فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید، سیستم چند رسانه ای مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی لمسی رنگی و… اشاره نمود

2- اوتلندر مدل SE

این مدل نیز همانند نسخه ES از پیشرانه ای ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر برخوردار است و در مشخصات فنی تفاوتی با تیپ ES  ندارد اما از لحاظ امکانات با خودروی ES  مفاو اس. از امکانات مدل SE می توان ورود و استارت خودرو بدون احتیاج به کلید، چراغ های مه شکن، سیستم نمایش اطلاعات خودرو با نمایشگر رنگی، گرم کن صندلی جلو، سیستم چند رسانه ای مجهز به نمایشگر ۷ اینچی رنگی لمسی، پشتیبانی از نرم افزارهای  Android Auto  و Apple CarPlay جهت ارتباط با گوشی های هوشمند و دو درگاه USB را نام برد.

3- اوتلندر مدل SEL

مدل SEL نیز از پیشرانه ای مشابه دو نسخه قبلی بهره می برد و نسبت به مدل SE  آپشن های بیشتری دارد که از جمله آن ها می توان به ابزار و ادوات چرمی کابین، ریل باربند مشکی رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت مختلف به طور الکتریکی، تزئینات داخلی با کیفیت مناسب و به رنگ مشکی براق را نام برد. تیپ SEL دارای آپشن های سفارشی نیز می باشد. از نمونه این بسته های افزایشی سفارشی می توان به مجموعه Touring و Premium اشاره کرد.

4- اوتلندر مدل GT

تیپ GT  از پیشرانه قدرتمند شش سیلندر خورجینیV6 بهره می برد و نسبت به دیگر مدلها دارای تغییرات ظاهری مانند رنگ کروم در بدنه، ریل باربند نقره ای رنگ، چراغهای جلو با لامپ ال ای دی، برف پاکن کن اتومات حساس به بارش باران، اهرم تعویض دنده در بخش پشتی غربیلک فرمان می باشد. مدل GT اضافه بر همه امکانات نسخه SEL  دارای آپشن سفارشی Premium نیز می باشد.

فیلم تست و بررسی میتسوبیشی اوت لندر

ویدئوی زیر خودروی میتسوبیشی اتلندر را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر

نوع بدنه این خودرو شاسی بلند متوسط است و شاسی آن یکپارچه می باشد. طول خودروی میتسوبیشی اوتلندر هم ۴۶۵۵ میلی متر، عرض آن ۱۸۰۰ میلی متر، ارتفاع آن ۱۶۸۰ میلی متر و فاصله محوری آن ۲۶۷۰ میلی متر می باشد. وزن این خودرو نیز ۱۴۹۵ کیلوگرم است. باک بنزین خودروی میتسوبیشی اوتلندر هم ظرفیت۶۰ لیتر بنزین را دارد.

نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر لیتر نیرویی برابر با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند که توسط یک جعبه‌دنده CVT و دو عدد دیفرانسیل سه حالته با قفل الکترونیکی به سوی چرخ‌ها ارسال می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این شاسی‌بلند ۱۴۹۵ کیلوگرمی برابر با ۱۰.۵ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن نیز به رقم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میتسوبیشی اوتلندر در سیکل ترکیبی معادل ۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

مشخصات فنی موتور میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر با سه پیشرانه متفاوت عرضه می گردد. پیشرانه اول ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر بوده که نسخه استاندارد و پایه خودرو اوتلندر است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ SOHC قدرتی برابر با ۱۶۶ اسب بخار  در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید نموده و دارای حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه می باشد. گیربکسی دنده اتومات با سیستم CVT نیروی تولیدی این خودرو را به چرخها انتقال می دهد. سرعت صفر تا صد ۹.۲ ثانیه ایجاد نموده و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر برای این خودرو ثبت شده است.

پیشرانه دوم ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ بوده که قدرت تولید نیرویی برابر با ۲۲۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه را دارد و گشتاور حداکثری ۲۹۱ نیوتن متر را در ۳۷۵۰ دور در دقیقه تولید می کند. این پیشرانه سرعت صفر تا صدی ۷.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را برای خودرو موجب می گردد. که برای خودرویی با این ابعاد رقم قابل توجهی محسوب می شود. و در نهایت پیشرانه سوم هیبریدی بوده که از نوع بنزینی ۲.۴ لیتر است و قدرتی معادل ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۱ نیوتن متر را تولید می کند و به همراه دو موتور الکتریکی نیروی مورد نیاز جهت حرکت اوتلندر را تامین می کند. اوتلندر هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ بین ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه را دارا می باشد.

جدول مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر

مدلمیتسوبیشی اوتلندر
پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور2360 سی سی
حداکثر قدرت166 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور220 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
شتاب رسمی10.2 ثانیه
حداکثر سرعت190 کیلومتر در ساعت
وزن1585 کیلوگرم
حجم باک63 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5

باتری میتسوبیشی اوتلندر در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی میتسوبیشی اوتلندر

با توجه به این که خودروی اوتلندر در تریمهای مختلفی ارائه می گردد هر مدل دارای امکانات و تجهیزات مختلفی می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

سانروف سه حالته، هفت کیسه هوای راننده و سرنشینان، سیستم ایموبلایزر، فرمان با روکش چرمی و کنترل های سیستم صوتی روی آن با طراحی جدید، چراغ‌های عقب ال ای دی طیفی، گرم کن صندلی های جلو، تنظیم الکتریکی صندلی راننده در  چهار جهت، چراغ های جلو ال ای دی و چراغ های دی لایت، سیستم چهار چرخ متحرک ۴WD با کلید سه حالته، سیستم ایزوفیکس، ترمز اضطراری کمکی، سیستم فرمان پذیری تمام چرخ ها(SAWC )، آینه های جانبی تاشونده برقی دارای گرمکن و راهنما، مه شکن LED، سیستم جلوگیری از تصادفات احتمالی(UMS)، کمربندهای ۳ نقطه ای( ELR)، حسگر نور جهت عملکرد خودکار چراغ ها، اتوهلد، ترمز دستی الکتریکی، سیستم هشدار وجود ترافیک در قسمت عقب خودرو، سیستم نظارت بر میزان فشار وارده بر تایرها (TPMS)، قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد، دوربین ۳۶۰ درجه و …

 دانلود دفترچه راهنمای میتسوبیشی اوتلندر

    بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر

    نمای ظاهری اوتلندر به ویژه در مدل ۲۰۱۶ بسیار جذاب و مدرن به نظر می‌رسد. استفاده از جلو پنجره بزرگ و پویا با نوارهای کرومی جوان پسند سبب شده تا چهره این سامورایی ژاپنی بیش از گذشته مدرن و خوشایند به نظر برسد. حالت تندوتیز چراغ‌ها که با نوارهای کرومی نسبتا پهن به یکدیگر پیوند خورده‌اند نیز چهره این کراس اوور میان سایز را نسبتا اسپرت و تهاجمی جلوه می‌دهند. در نمای بغل شاهد استفاده از یک خط شانه‌ای واضح هستیم که ضمن پیوند دادن انتهای چراغ‌های عقب و جلو با یکدیگر، حالتی خوش‌تراش را برای بدنه اوتلندر در پی داشته است.

    طراحی فریم پنجره‌ها تغییر چندانی نداشته و نسبتا ساده و کلاسیک به نظر می‌رسد. اما در نمای پشت شاهد حضور چراغ‌های بزرگ با فرمی خاص به صورت دو تکه در زیر شیشه عقب هستیم که تا بخشی از نواحی جانبی نیز امتداد یافته و شمایل متفاوتی را برای این قسمت از اوتلندر پدید آورده است. طراحی دو رنگ سپر عقب و بخش نقره‌ای زیرین آن نیز سبب زیباتر جلوه کردن نمای پشت این خودرو شده است.

    ارتفاع مناسب شیشه عقب هم حکایت از توجه طراحان به ایجاد گستره دید وسیع‌تر برای راننده و سرنشینان دارد. به طور کل می‌توان عنوان داشت که طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۸ بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از گذشته بوده و نمایی خوشایند، مدرن و همه‌پسند را در برابر مشتریان قرار داده است؛ به گونه‌ای که می‌توان اظهار داشت سبک طراحی این خودرو در مقایسه با محصولات رقیب موجود در بازار، پخته‌تر و با اصالت‌تر جلوه کرده و مشتریان را به مدت طولانی‌تری از خود راضی نگه می‌دارد.

    طراحی داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر

    با ورود به اوتلندر، تفاوت ظاهری این خودرو با دیگر شاسی‌بلندهای هم‌قیمت، آشکار می‌شود. ساختار داشبورد، نامتقارن است و هرچند که نمایشگر نسبتا بزرگی در وسط دارد، تنها با یک مجرای هوای تهویه مطبوع در سمت چپ و حالتی متمرکز بر راننده ارائه می‌شود. البته طراحان میتسوبیشی، رفاه سرنشین کنار راننده را فراموش نکرده‌اند و دو مجرای هوای مجزا در سمت راست داشبورد قرار داده‌اند که تا حدودی عجیب و نامتعارف به‌نظر می‌رسد.

     مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلندر

    از جمله مهمترین نکات مثبت میتسوبیشی اوتلندر می‌توان به کیفیت ساخت بسیار بالا، طراحی ظاهری مناسب به فرم شاسی بلندهای تمام‌عیار، سیستم تعلیق کارآمد، فرمان پذیری دقیق و مناسب، فضای کابین جادار و دوام فنی بالای این خودرو اشاره کرد.

    از سوی دیگر عرضه محدود اوتلندر سبب شده تا نتواند همچون رقبایی نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به محبوبیت دست پیدا کند. عملکرد نه چندان مهیج جعبه‌دنده سی وی تی و همچنین فقدان برخی امکانات رفاهی همچون سقف پانوراما را هم می‌توان به عنوان نقاط ضعف میتسوبیشی اوتلندر نظر گرفت.

    چرا میتسوبیشی اوت لندر بخریم؟مزایا

    • این خودرو دوام فنی بسیار بالایی دارد.
    • فرمان پذیری این خودرو بالا است.
    • فضای داخل کابین این خودرو جادار است و به راحتی ۵ نفر با قد متوسط و حتی قد بلند در آن جا می‌ شوند.
    • قطعات استفاده شده در ساخت کابین این خودرو از جنس بسیار با کیفیت هستند.
    • این خودرو، خودروی کم استهلاکی است و کمتر راننده به دردسر می اندازد.
    • برای بالا رفتن از جاده های پر از چاله و دست انداز و برای بالا رفتن از کوه، خودروی میتسوبیشی اوتلندر، خودرو بسیار مناسبی است و نسبت به جثه ای که دارد قدرت موتور آن بالا است.

      معایب میتسوبیشی اوتلندر

      • تعداد کمی از این خودرو وارد ایران شده است و به همین دلیل با مشکل کمبود قطعات یدکی و با مشکل کمبود مکانیک متخصص مواجه است.
      • عملکرد گیربکس این خودرو اسپرت نیست. در واقع این خودرو بیشتر از اینکه اسپرت باشند کاربردی و مقاوم است.
      • با توجه به پولی که که باید بابت خرید آن پرداخت شود آپشن های خودرو کم است.

          ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی میتسوبیشی اوتلندر

      از تجهیزات ایمنی میتسوبیشی اوت لندر می‌توان به مواردی همچون سیستم ضد بلوکه ترمز، سیستم کنترل کشش و نیز کنترل پایداری خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه‌ها، ایربگ زانویی سمت راننده، ایربگ های سمت صندلی‌های جلو و ایربگ های پرده‌ای اشاره کرد.

      از گزینه‌های الکترونیکی ایمنی نیز می‌توان به مواردی همچون سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر حرکت، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو ونیز کاهش سرعت خودرو متعاقب آن و همچنین به سامانه‌ای اشاره نمود که تصادف قریب‌الوقوع از ناحیه جلوی خودرو را ردیابی نموده و در پی آن راننده را هوشیار می‌نماید و در صورت عدم عکس‌العمل مناسب از طرف راننده، ترمزها را فشرده و خودرو را کاملاً متوقف می‌کند. این سیستم معمولاً در سرعت‌های زیر ۲۰ مایل وارد مدار می‌شود.

      تمامی مدل‌های GT این خودرو برای توقف از سرعت ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت به مسافتی معادل ۳۷.۵ متر جهت عمل ترمزگیری نیازمندند.

      در آزمون دولتی تست تصادف، میتسوبیشی اوت لندر (مدل AWD)، روی‌هم‌رفته ۵ ستاره را در زمینه محافظت کسب نمود، که این شامل ۴ ستاره برای تمامی برخوردهای از ناحیه جلوی خودرو ونیز ۵ ستاره در زمینه محافظت از کنار نیز می‌گردد.

      همچنین این خودرو از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، بهترین امتیاز ممکن را در تمامی بخش‌های بدنه دریافت نمود و در تمامی بخش‌ها اعم از مقاومت سقف، برخورد از نیمه جلوی خودرو (MODEREATE OVERLAP) و برخورد از کناره جلوی خودرو (SMALL OVERLAP) و نیز برخورد از کنار و همچنین ضربه به سر سرنشینان، بالاترین نمره را که همان خوب (GOOD) باشد را به دست آورد.

      به‌علاوه این مدل ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی EURONCAP دریافت کرد. این خودرو به طور استاندارد به ۷ ایربگ ایمنی مجهز است.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      0 نظرات
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      سبد خرید
      اسکرول به بالا
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش