نقد و بررسی مزایا و معایب KMC T8

4.6
(2418)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی KMC T8 و مزایا و معایب آن می پردازیم. کشور ما از پتانسیل بالایی برای حضور فعال پیکاپ‌های دودیفرانسیل برخوردار است و از این رو در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به این کلاس خودرویی شده است. از فوتون تونلند ایران‌خودرو گرفته تا آمیکو آسنا، کلوت مکث موتور و یوآز پیکاپ، همگی قادرند در استفاده‌های کاری-تجاری و همچنین شخصی و آفرودی مورد استفاده قرار گیرند و تا حد قابل‌قبولی رضایت مالکان را جلب نمایند.

در این بین کرمان‌موتور هم بیکار ننشسته و با معرفی KMC T8 (یا به عبارتی JAC T8)، یکی از جذاب‌ترین پیکاپ‌های این رنج قیمتی را به بازار معرفی نموده است. خودرویی با ظاهر پر ابهت و شیک، کابین جادار و قابلیت‌های آفرودی (البته در سطح متوسط) که از شبکه خدماتی نسبتاً قدرتمند گروه خودروسازی کرمان نیز بهره‌مند است و از این رو می‌تواند ریسک خرید کمتری (در قیاس با پیکاپ‌های کم‌تیراژ و یا خودروهای قدیمی‌تر) داشته باشد.

نقد و بررسی مزایا و معایب KMC T8
نقد و بررسی مزایا و معایب KMC T8

 

معرفی و بررسی KMC T8

بعد از آنکه کرمان موتور، تولید لیفان را در سال 1399 به خودروسازان بم سپرد، سری جدید محصولات جک را در همان سال به ایران آورد که پیکاپ جک T8 یکی از آنها بود. البته از آنجایی که هم چینی‌ها برای رابطه با خودروسازان ایرانی دچار مشکل نشوند و هم اینکه مونتاژ خودروها در زمان تحریم، متوقف نشود، کرمان موتور دست به معرفی برند جدیدی بنام KMC زد.

بنابراین جک تی8 نیز با نام جدید کی‌ام‌سی تی8 در ایران عرضه شد. پیکاپ T8 محصول سال 2018 بازار چین است. البته جک در مدل 2021 فیس‌لیفت این پیکاپ را با نام T8 PRO نیز عرضه کرده که فعلا خبری از آن در کشورمان نیست.

جک T8 از سیستم جناغی دوبل با فنر مارپیچ در تعلیق جلو و سیستم فنر تخت در تعلیق عقب بهره می‌برد و همین موضوع، در کنار سیستم دو دیفرانسیل سه حالته (2H و 4H و 4L) و موتور توربو، باعث شده تا T8 در آفرودهای سبک، کم نیاورد. داشتن زاویه حمله 30 درجه‌ای و زاویه فرار 23 درجه‌ای، به خوبی می‌تواند آفرودر بودن T8 را ثابت کند.

فیلم تست و بررسی KMC T8

ویدئوی زیر خودروی KMC T8 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی KMC T8

پیکاپ KMC T8 یک خودروی دو دیفرانسیل و مونتاژی به حساب می آید که به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ های جلو و عقب T8 می رساند.

این پیکاپ می تواند تا مانند سایر خودروهای آفرودی و باری دیگر، وضعیت های مختلفی را در سامانه انتقال قدرت داشته باشد.

حداکثر گشتاور پیشرانه T8 از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و همین نکته سبب می گردد تا گشتاور بالا در دورهای پایین و میانی در اختیار راننده قرار بگیرد.

مشخصات فنی موتور KMC T8

مشخصات فنی موتور KMC T8

با گشودن درب موتور KMC T8 با یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 2 لیتری مواجه میشویم که به کمک پرخوران توربو قادر است 174 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5000) و 290 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1800 الی 4000) تولید نماید. از جمله نکات مثبت این انجین میتوان به گشتاور بالا در دور موتور پایین، استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت مقداری کمتر از رقبای تنفس‌طبیعی اشاره نمود؛ با این حال حساسیت یک موتور توربوشارژر به کیفیت سوخت و شرایط نگهدرای مقداری بالاتر از انواع اتمسفریک خواهد بود. وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی قرار گرفته که میتواند نیرو را به چرخ‌های عقب و یا هر چهارچرخ منتقل نماید.

در واقع سه حالت رانندگی: دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین برای این ماشین قابل انتخاب هستند تا بتوان در مسیرهای مختلف به چسبندگی لازم و انتقال گشتاور بهینه دست یافت. دیفرانسیل عقب هم به قفل الکترونیکی اتوماتیک تجهیز شده تا احتمال گیر افتادن ماشین در مسیرهای ناهموار کاهش یابد؛ ترمزهای ماشین هم در هر چهارچرخ از نوع دیسکی هستند و انواع سیستم‌های کمکی از آنها پشتیبانی می‌کنند. ضمناً سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل مستقل و عقب غیرمستقل فنرتخت می‌باشد و زاویه حمله 30.9 و فرار 23.3 درجه برای خودرو در نظر گرفته شده است.

جدول مشصات فنی KMC T8

نام خودروKMC T8
نوع موتورخطی بنزینی
حجم موتور2 لیتر
قدرت174 اسب‌بخار
گشتاور290نیوتن‌متر
جعبه دنده6 دنده دستی
انتقال قدرتدو دیفرانسیل 3 حالته با قفل برقی
بیشترین سرعت150 Km/h
ظرفیت باک76 لیتر
تنفس موتورتوربو شارژ
سیستم فرمانهیدرولیکی

باتری KMC T8 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی KMC T8

خودروهای کاری معمولاً به آپشن‌های رفاهی اهمیت چندانی نمی‌دهند و از این رو جای تعجب ندارد که روی KMC T8 نیز گزینه‌هایی نظیر: “صندلی‌های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله و مواردی از این دست روئیت نمی‌شوند. با این حال کرمان‌موتور در بحث آپشن خیلی هم خساست به خرج نداده و با ارائه گزینه‌هایی از قبیل: سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های جلو زنون با سنسور نور و قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌ها و شیشه‌های برقی (با Power Window و سیستم تک‌لمسی)، فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، کامپیوتر سفری، سیستم پایش فشار باد تایرها، صندلی‌های چرمی، تهویه مطبوع الکتریکی (با تنظیمات دستی)، کروزکنترل، نمایشگر لمسی مرکزی با قابلیت Mirror-Link، بلوتوث و سنسور و دوربین دنده عقب” اجازه نمیدهند که مثل برخی از پیکاپ‌های این رده با کمبود شدیدی مواجه شوید. با این حال شایسته بود که سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجه نیز روی ماشین قرار میگرفتند.

دانلود دفترچه راهنمای KMC T8

بررسی طراحی ظاهری KMC T8

طراحی ظاهری KMC T8 (جک تی ۸) به جز قسمت جلو که به واسطه جلوپنجره بزرگ کرومی حالتی خشن و تهاجمی به سبک برخی محصولات چینی پیدا کرده است، در دیگر قسمت‌ها از طراحی پخته و جذابی بهره می‌برد‌. به طور کلی در اینجا با نوعی طراحی هماهنگ و زیبا مواجه هستیم که به استثنای جلوپنجره، در قسمت‌های دیگر به راحتی می‌تواند سلایق مختلف را با خود همراه سازد. طرح فانتزی و نسبتا اغراق‌آمیز جلوپنجره این وانت بزرگ سبب شده تا نوعی ناهماهنگی در چهره با سایر قسمت‌ها پدید آمده و از زیبایی کلی این محصول کاسته شود.

طراحان می‌توانستند با به خرج دادن اندکی خلاقیت و به کار گرفتن حس زیبایی شناختی خود، جلوپنجره عامه‌پسندتری برای این محصول خلق کنند تا دیگر هیچ حرف و حدیثی پیرامون نمای ظاهری این خودرو باقی نماند و عیب‌جویان مجالی برای انتقاد از ظاهر KMC T8 (جک T8) پیدا نکنند. در مجموع نمای ظاهری جک T8 به واسطه مواردی نظیر: طراحی خوش‌فرم بدنه، وجود رکاب‌های جانبی به سبک خودروهای آفرود، گلگیرهای برجسته، رینگ‌های مناسب و…، نسبت به سایر محصولات روز دنیا نظیر نیسان ناوارا از لحاظ ظاهری مشکل چندانی نداشته و در صورت عرضه به بازار ایران مورد استقبال مشتریان پیکاپ سوار قرار خواهد گرفت.

بررسی طراحی بیرونی KMC T8

نمای جلوی KMC T8

در بخش دماغه چهره مصمم و خشن کی ام سی T8 با این چشمان اخمالو و بینی بزرگ حس ترس را در دل انسان ایجاد می‌کند و با توجه به قامت بلند و خطوط مستحکم ماشین به سختی می‌شود T8 را در آینه وسط دید و به آن راه نداد! فاصله سپر تا زمین هم مناسب است و همین باعث شده پیکاپ چینی بتواند با زاویه 30.9 درجه به شیب‌ها حمله کند.

نمای جانبی KMC T8

در قسمت کناری هم از خطوط ساده و حجم‌های منطقی استفاده شده است تا ضمن حفظ تناسب‌ اندام کلی، ابهت خودرو حفظ شود. البته در این بخش رینگ‌های 18 اینچی، گلگیرهای برآمده و رکاب بزرگ خودرو نیز حسابی جلب توجه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که این سادگی خطوط، حوصله‌تان را سر ببرد.

نمای پشت KMC T8

با این حال هرچه از قسمت جلو به سمت انتهای خودرو می‌رویم، خلاقیت طراحان کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود تا این‌که بالاخره در زاویه پشت سر با فرمی کاملاً ساده و تاحدودی بی‌روح مواجه می‌شویم. البته اینجا هم نمی‌توان ایراد چندانی از کمپانی JAC گرفت، چراکه کاربری‌های خاص یک خودرو پیکاپ دست طراحان را حسابی بسته است. مثلاً اگر سپر را بلندتر در نظر می‌گرفتند، همین زاویه فرار 23.3 درجه را هم از دست می‌دادیم و کوچکترین پیچیدگی در بخش در عقب می‌توانست بارگیری را با مشکل روبرو سازد. نتیجه اینکه فقط مقداری روی گرافیک داخلی چراغ‌ها و رنگ‌آمیزی سپر کار نموده‌اند و در سایر قسمت‌ها زیبایی فدای کارآیی شده است.

طراحی داخل کابین KMC T8

در فضای داخل کابین KMC T8 (جک T8) نسبت به بسیاری از کراس اوورهای مدرن چینی و کره‌ای از خطوط پیچیده در ترسیم داشبورد استفاده نشده است؛ به ویژه کنسول میانی و تونل جعبه دنده این خودروی پیکاپ از طراحی چندان متمایز و مدرنی سود نمی‌برد.

با این وجود طرح کلی داشبورد به دلیل استفاده از تزئینات براق آلومینیومی، شکل مناسب دریچه‌های تهویه و سایر بخش‌ها، نمایی نسبتا جالب و قابل قبول برای کابین این خودرو پیکاپ فراهم آورده است.

غربیلک فرمان KMC T8 (جک T8) از شمایلی آشنا مشابه فرمان جک S5 برخوردار بوده و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز فرمی اسپرت و قابل قبول را در برابر راننده پدید آورده است. صندلی‌های خوش فرم با روکش چرمی نسبتا باکیفیت نیز حضور در کابین این وانت پیکاپ چینی را برای سرنشینان دلنشین‌تر خواهد ساخت.

پلاستیک خشک در بسیاری از بخش‌ها دیده می‌شود که می‌تواند موجب کاهش رضایت‌مندی مشتریان شود؛ اما به هر حال استفاده از پلاستیک‌های خشک در محصولات چینی دور از ذهن و غیرعادی نیست.

از طرف دیگر به دلیل فاصله محوری ۳۰۹۰ میلیمتری، شاهد کابینی جادار و راحت هستیم که محدودیت چندانی برای سرنشینان ردیف عقب خود به وجود نمی‌آورد. فضای بار این وانت پیکاپ نیز به نسبت وسیع بوده و حدود ۸۴۰ کیلوگرم بار را می‌توان با این خودرو حمل کرد.

مزایا و معایب KMC T8

یکی از مواردی که خودروهای پیکاپ را تحت چالش قرار می دهد گزینه آفرود می باشد که این روزها علاقمندان فراوانی را به سمت خود سوق داده است. از این رو می توان گفت خودروی پیکاپ جک t8 با توجه به خصوصیاتی که دارد می تواند گزینه جذابی برای طرفداران آفرود نیز باشد. 

مزایا KMC T8

  • طراحی به روز
  • امکانات رفاهی مناسب
  • فضای بار و کابین مناسب
  • شتاب قابل قبول
  • تعویض دنده های خوب
  • قابلیت آفرودی مناسب

معایب KMC T8

  • صندلی های سفت
  • نبود سیستم مدیریت پایداری به روز در حالت دو دیفرانسیل
  • مصرف سوخت نه چندان پایین
  • نبود لاینر به صورت استاندارد
  • سواری خشکتر نسبت به برخی رقبا مانند آسنا، کلوت و تونلند

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

وضعیت ایمنی KMC T8

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز KMC T8 به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری خودرو، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، سامانه تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی در روز، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر و درگاه USB و بلوتوث، کروزکنترل و… مجهز شده است.

بررسی رقبای KMC T8

از جمله رقبای KMC T8 می‌توان به خودروهایی نظیر کلوت مکث موتور، آمیکو آسنا و فوتون تونلند اشاره نمود. کلوت با توجه به موتور حجیم‌تر و قدرت بالاتر و قابلیت حمل بار بیشتر، از نظر قابلیت‌های کاری و آفرودی اندکی برتر از نماینده کرمان‌موتور نشان میدهد اما در عوض T8 از چند آپشن اضافه و شبکه خدماتی برتر گروه کرمان برخوردار می‌باشد. آمیکو آسنا هم با توجه به پیشرانه تنفس‌طبیعی دوگانه‌سوز هزینه بنزین و نگهداری کمتری از T8 خواهد داشت و با توجه به طول بیشتر بدنه، محفظه بار جادارتر و کابین به نسبت راحت‌تری ارائه می‌کند؛

ارزش خرید KMC T8

جک T8 پیکاپ چینی تازه وارد بازار ایران است که مدت زیادی از معرفی آن توسط چینی‌ها نمی‌گذرد و کرمان موتور قصد دارد تولید و عرضه آن را به زودی آغاز کند. جک T8 طراحی خوبی دارد و می‌تواند جایگزینی ارزان قیمت برای پیکاپ‌های لوکس و گران قیمت بازار کشورمان از جمله تویوتا هایلوکس باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
12 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمد
محمد
5 ماه پیش

ماشین خیلی خوبیه من یکیشو یک سال خریدم خیلی ازش راضیم بعضیا که بدشو میگن با ماشین هایلوکس 4میلیاردی مقایسه میکنند تو این قیمت فوق‌العاده است

احسان
احسان
در جواب  محمد
11 روز پیش

سلام‌من دارم بیچاره کرده منو اصلا وسایل نداره واسه یه پوسته گیربکس که ترک داشت مجبور شدم ۲۰۰ومیلیون تومن گیربکس بخرم فقط پولتون رو دو میریزین

شاهین
شاهین
6 ماه پیش

به نظر من مقایسه این خودرو با تویوتا هایلوکس مناسب نیست، بایستی T8 رو با پیکاپ های هم رنج و قیمت خودش مقایسه کنید مثل پیکاپ های چینی کلوت و تاگا و …

شایان
شایان
10 ماه پیش

من یه پسر ۲۳ سالم آفرود های مختلفی داشتم همه جوره از ماشینم تست گرفتم از لحاظ موتوری حرف نداره شرکت میتسوبیشی هست و گیربکس عالی سرعتشو در مقاله اشتباه زدید من از جاده تبریز تا تهران با دنده ۵ سرعت ۱۷۰ رفتم و دنده ۶با ۱۹۰ تا واقعا جرعتشو نداشتم بیشتر برم ولی فقط یه مشکلی که داره اینه که رنگ بدنه بی کیفیته قطر رنگ خودرو خیلی کمه به همین علت در هر بار شست وشو خط و خش میوفته تک بدنه حتی ناخنت کشیده بشه رو بدنه خط میفته رنگ خودرو من مشکی حالا بقیه رنگ ها… خواندن ادامه ...

Amir
Amir
در جواب  شایان
9 ماه پیش

تو یکی از گیربکسو موتور حرف نزن..چون بزرگترین ضعف کی ام سی موتورو گیربکسشه..

علیرضا
علیرضا
در جواب  شایان
8 ماه پیش

اون کلوته که متور میتسوبیشی داره نه این

عباس
عباس
1 سال پیش

ازش راضي نيستم خيلي خشك و بد فرمونه قطعات تزئيناتيش اصلا كيفيت ندارن ،ي نيسان پيكاپ٨٦داشتم چرخش به kmc مي ارزه گول هيكل پفكي شو خوردم😔

Marmar
Marmar
1 سال پیش

نسبت به قیمتش با تویوتا برابری می‌کنه اینو دیدم

Marmar
Marmar
1 سال پیش

خیلی عالی رو دستش نیامده خدایی من که راضیم

رضا
رضا
1 سال پیش

Kmcیک ایراد ونقص فنی دیگه هم داره که
به ندرت استفاده میشه وبا تجربه ها بیشتر با اون درگیرند
واین خودش یه ضعف بزرگ در خط تولید هستش
متشکر

Amir
Amir
1 سال پیش

هر وقت تونست فقط بیست کیلومترو با دور موتور ۴ نه بیشتر راه بره، و فرداش موتورش بدون عیب کار کنه اونوقت میشه از نظر موتوری واسه آفرود روش فکر کرد،

کامیار
کامیار
در جواب  Amir
1 سال پیش

خیلی عالیه منم باهاش افرود میکنم.

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش