نقد و بررسی مرسدس بنز E250

4.4
(57)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی بنز E250 و مزایا و معایب آن می پردازیم. خودرو بنز e250 یک از خودرو های لوکس و شناخته شده در جهان است. کلاس e در آغاز دهه ۵۰ میلادی توسط اتاق W120 به طرفداران خودرو معرفی گشت.

این مدل خودرو ها در ابتدا دارای چراغ هایی به هم چسبیده بودند که در حال حاضر تغییراتی در آن ها شکل گرفته است. در این مطلب برای آشنایی بیشتر با بنز e250 همراه ما باشید.

نقد و بررسی مرسدس بنز E250
نقد و بررسی مرسدس بنز E250

معرفی و بررسی بنز E250

ماشین مرسدس بنز E250 یکی از بهترین و محبوب ترین ماشین آلمانی می باشد. مرسدس بنزE250 دارای کیت بدنه بوده و رقیب های آن بی ام و و 528I می باشد که مرسدس بنز از این دو ماشین بهتر می باشد.

بعد از شروع تحریم ها، محبوبیت این ماشین بیشتر شد و همچنین واردات خوبی نیز داشت، و همچنین فروش بسیار بالایی هم داشت. قیمت ماشین مرسدس بنز E250 از 500 میلیون تومان به بالا شروع می شود. این ماشین از بهترین تجهیزات، امنیت و موتور خوبی بهره مند می باشد که همین امکانات باعث شده است که طرفدار زیادی داشته باشد.

فیلم تست و بررسی بنز E250

ویدئوی زیر خودروی بنز E250 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز E250

صفر تا صد این خودرو کمتر از ۸ ثانیه عنوان شده است با توجه به وزن ۲ تنی خودرو این شتاب کاملا قابل قبول بوده است. مصرف مرسدس بنز e250 میزان ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر برای رانندگی جاده ای به ثبت رسیده است، که با توجه به وزن بالا و قدرت بالای موتور این خودرو از کم مصرف ترین خودرو های کمپانی بنز می باشد.

همچنین این خودرو ۴ سیلندر، ۷ دنده ای بوده و دارای ۲۰۴ اسب بخار با گشتاور ۳۶۹ است. حداکثر سرعت در مرسدس بنز e250 برابر با ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. حجم باک این خودرو ۵۹ لیتر در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی موتور بنز E250

مرسدس بنز e250 دارای موتوری ویژه است که با داشتن ظرفیت ۲ لیتری خروجی ۱۵۰ کیلووات و ۵۰۰ نانومتر دارد. این موتور نوعی موتور توربو شارژ دو قلو بوده که در سرعت های پایین توربین کوچک به کمک موتور رفته و باعث افزایش قدرت می شود و در سرعت بالا توربین بزرگتر این وظیفه را انجام می دهد.

جدول مشخصات فنی مرسدس بنز E250

نام خودرومرسدس‌بنز E250
کشور سازنده
آلمان
سال (طراحی)2014
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1991سی سی
حداکثر قدرت211 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده7 دنده خودکار 7G-Tronic Plus
شتاب 0 تا 1007.4 ثانیه
حداکثر سرعت243 کیلومتر در ساعت
وزن1680 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4879 طول – 1854 عرض – 1474 ارتفاع
فاصله بین دو محور2837 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر4.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک59 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 6
استاندارد امنیتEuroNCAP 5
میزان تولید CO2142 گرم در هر کیلومتر

باتری بنز E250 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی بنز E250

خودرو مرسدی بنز e250 دارای امکانات رفاهی و آپشن های بسیاری است که از جمله آنها می توان به ترمز پایداری ESP و BAS و AB و ASR و ABS، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای زانویی، سیستم صوتی Bang & Olufsen Beosound، صفحه نمایش ۷ اینچی، ورودی iPod، بلوتوث، صندلی های اسپرت، دو خروجی اگزوز با روکش چرمی، غربالک سه پره با روکش چرمی، دوربین ۳۶۰ درجه دور تا دور خودرو، سقف پانورما، باز و بسته شدن درب صندق عقب بدون کمک دست، تزئینات چوبی داخل کابین، روکش چرمی صندلی ها، روکش چرمی ساخته شده با دست برای داشبورد، چراغ های LED، چراغ های LED مخصوص روز، امکان اتصال به اینترنت، سیستم Park Assist، سیستم ECO، سیستم جلوگیری از برخورد با مانع و سیستم Coollision Prevention Assist اشاره کرد.

 دانلود دفترچه راهنمای مرسدس بنز

    بررسی طراحی ظاهری مرسدس بنز E250

    کمپانی بنز سازنده خودرو های لوکس و مشهوری هم چون مرسدس بنز است که بسیار تجملاتی و زیبا هستند. از گذشته تا کنون این کمپانی در حال تولید خودروهایی است که تا حدودی نماد و پرتویی از فرادستی است.

    بررسی نمای بیرونی بنز e250

    در ابتدا نمای خارجی خودرو را بررسی می کنیم. خودروهای سری e تولیدی به وسیله کمپانی مرسدس بنز مشابه خودروهای سری s آن خودروهایی فوق العاده لوکس و امتحان پس داده ای هستند که از هر لحاظ عالی به نظر می رسند.

    خودرو مرسدس بنز e250 یک سدان با کیفیت، زیبا، پر قدرت و با امنیت بالا است. این خودر با ظرافت و بسیلر پیشرفته طراحی شده است. طراحی بنز e250 به گونه ای است که تا کنون درخواستی برای تغییر در آن ارائه نشده است. این خودرو از همان ابتدای ورودش به بازار خودرویی کامل و بدون هیچ نوع ایرادی بوده است.

    در قسمت جلو زیبایی و ظرافت بی اندازه لامپ های LED هز بیننده ای را مجذوب خود می کند. انحنای چراغ های آن دقت و ریز بینی طراح را نشان می دهد. ظرافت و زیبایی در تمام قسمت های خودرو به وضوح دیده می شود در نمای عقبی نیز چراغ های عقب با طراحی فوق العاده هر بیننده ای را جذب می کند.

    طراحی داخل کابین بنز E250

     داخل کابین خیلی لوکس و جذاب طراحی شده است. طراحی داشبورد مشابه دیگر خودروهای شرکت بنز بسیار با ظرافت و شیک انجام شده است. صندلی ها فوق العاده راحت بوده و کاملا درخور و شایشته این شرکت است.

    قسمتی که بیشتر از بقیه در کابین جلب توجه می نماید وجود ساعت عقربه ای در این خودرو است. تمامی مواد و قطعات به کار رفته در کابین از کیفیت بالایی برخوردارند. بعضی از قسمت ها مانند سایر خودروهای این شرکت به صورت ارثی طراحی شده اند از جمله ترمز دستی، پدالی_دنده ای که در پشت فرمان سمت راست تعبیه شده است و همچنین دسترسی به چراغ ها به وسیله یک سوییچ در سمت چپ داشبورد امکان پذیر است.

    این خودرو در واقع یک سدان لوکس همراه با ویژگی هایی فانتزی بوده چون دکمه ها و آپشن هایی در آن دیده می شود که در هیچ خودرویی وجود ندارد. صندلی های این خودرو الکترونیکی بوده و حالت ماساژ دارد.

     مزایا و معایب بنز e250

    چرا بنز E250 بخریم؟مزایا

    • طراحی و ساخت با کیفیت

    اولین نکته مثبت مقاله مزایا و معایب بنز E250 که به آن خواهیم پرداخت، طراحی E250 است. زمانی که برای نخستین بار به فضای داخلی E250 وارد می شوید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند، کیفیت بالای متریال داخل کابین و طراحی جذاب آن است. گرچه مرسدس بنز با سابقه طولانی و درخشان خود در زمره خودروسازان آلمانی موفق در طراحی خودرو به شمار می رود، اما این خودروساز درخصوص E250 سنگ تمام گذاشته و یک محصول جذاب و مشتری پسند را طراحی کرده است.

    نکته حائز اهمیت درخصوص طراحی این خودرو، پایبندی مرسدس بنز به پارامترهای کلاسیک و استفاده از المان های خاص به همراه میزان قابل توجهی جذابیت است. به عنوان نمونه این خودروساز آلمانی، دسته دنده E250 را به صورت شیفتر در سمت راست فرمان قرار داده است که طراحی آن نیز کاملا با دستان راننده هماهنگ بوده و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. در این زمینه باید به طراحی دوتکه چراغ های جلو و ساعت آنالوگ خودرو که بر روی قسمت مرکزی پنل قرار گرفته است نیز اشاره کرد.
    • تجهیزات ایمنی و رفاهی فوق العاده

    یکی دیگر از مزایای مرسدس بنز E250، بهره مندی از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار متنوع است که سطح فوق العاده ای از آسایش و امنیت را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. ازجمله تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به رادار تغییر لاین، هشدار تصادف، هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص عابر پیاده، کنترل کروز، ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد با موانع، پارک خودکار و همچنین دوربین 360 درجه اشاره کرد. همچنین قرارگیری 9 عدد کیسه هوا درون این سدان آلمانی یکی دیگر از مواردی است که سلامت راننده و سرنشینان را تضمین می کند.

    در کنار تجهیزات ایمنی، در نمونه های مختلف E250 امکانات و سیستم های رفاهی قابل قبولی نیز به کار برده شده است. سقف پانوراما، درایو مود 4 حالته(اکو – کامفورت – اسپرت – اسپرت پلاس)، صندلی های اسپرت مجهزبه روکش چرمی ناپا، تنظیمات 12 جهته صندلی های جلو به همراه گرمکن، سردکن و ماساژور، آینه جانبی تاشو برقی به همراه گرم کن و مموری، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه + دریچه تهویه عقب و مانیتور 7 اینچی به همراه 15 بلندگوی قدرتمند تنها بخشی از امکانات رفاهی موجود در این سدان لوکس محسوب می شود.

    همه این موارد در کنار یکدیگر سبب می شوند که خریداران E250 کاملا از خرید خود رضایت داشته باشند و تجربه رانندگی با این خودرو را بالاتر از سطح تصور خود توصیف کنند.

    • تجربه رانندگی با بنز E250

    سیستم تعلیق هوشمند در کنار عملکرد هماهنگ موتور و گیربکس جی ترونیک 7 سرعته این خودرو، یک رانندگی مثال زدنی را در مرسدس E250 فراهم می آورد. کابین خودرو چه در هنگام استارت و چه در هنگام حرکت کاملا راحت است و سواری فوق العاده ای را فراهم می کند.

    مرسدس بنز E250 با تکیه بر پیشرانه قدرتمند خود، شتاب گیری بسیار خوبی دارد و طی زمانی حدود 7.4 ثانیه می تواند از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ که موجب می شود بتوانیم آن را خودرویی سریع و پرشتاب قلمداد کنیم.
    صندلی های این خودرو چه در ردیف جلو و چه در عقب، طراحی بسیار ارگونومیکی دارند و به سیستم هایی همچون گرمکن، سردکن و ماساژور مجهز شده اند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر سبب می شوند که سواری E250 چه از لحاظ نرمی سیستم تعلیق و چه از لحاظ راحتی صندلی ها و کابین، کاملا راضی کننده باشد.

       معایب بنز E250

      • قیمت بسیار بالا

      شاید بتوان بارزترین مورد از لیست معایب محصولات مرسدس بنز را قیمت بالای این خودروها دانست. به خصوص که با افزایش قیمت دلار و همچنین اعمال مجدد تحریم ها، خودروهای مرسدس بنز یک جهش بی سابقه در قیمت را تجربه کرده اند.

      این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که با اجرای طرح ممنوعیت واردات خودرو نه تنها E250، بلکه سایر خودروهای وارداتی نیز به محصولی کمیاب در بازار تبدیل شده اند؛ که این مسئله نیز به نوبه خود تأثیر چشمگیری بر افزایش قیمت این خودرو داشته است.

      • عرضه محدود و آینده نامعلوم

      هرچند واردکنندگان خودرو در یک دوره کوتاه مدت تعداد قابل توجهی E250 را به کشورمان وارد کردند، اما این موضوع مقطعی بوده و درکل تعداد اندکی از این سدان مرسدس بنز در جاده های کشورمان رفت وآمد می کند. این تعداد حتی پاسخ گوی نیاز قشر خاص خریداران این سدان نیز نخواهد بود.

      • عدم دسترسی آسان به خدمات

      به آخرین نکته منفی در بررسی مزایا و معایب بنز E250 رسیدیم؛ نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل های سواری مرسدس بنز در ایران از سال 1384 برعهده شرکت ستاره ایران است.

      از آنجایی که در حال حاضر واردات خودرو به ایران ممنوع شده و از طرفی نیز تعداد محصولات مرسدس بنز در داخل کشور محدودتر است، شرکت ستاره ایران به خصوص در مقایسه با پرشیا خودرو که نمایندگی محصولات بی ام و را برعهده دارد، فعالیت خاصی انجام نمی دهد. همین موضوع سبب شده است که عدم دسترسی آسان به خدمات فنی و قطعات یدکی، یکی از بزرگ ترین چالش های مالکان خودروهای تولیدی مرسدس بنز E250 باشد.

           ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        وضعیت ایمنی بنز ای 250

        ایمنی این خودرو تنها به خاطر ۹ کیسه هوای آن نیست. ایمنی این خودرو به دلیل وجود آپشن های مثل سیستم پارک اتوماتیک، آلارم در زمان خواب آلودگی راننده، سیستم ترمز شهری که در هنگام کم شدن سرعت کار می کند، چراغ جلو شب برای اتومبیل هایی که از مقابل نزدیک می شوند، سیستم هشدار در مواقعی که خودروی در جلو شما توقف کرده باشد، است.

        همچنین نظارت خودرو بر نقاط کوری که راننده نمی بیند و هشدار آلارم در صورت وجود خودرو یا هر چیزی در مسیر و مشخصات دیگری مثل کنترل پایداری خودرو، کنترل کشش و کمک فنر های جلو باعث شده تا مرسدس بنز e250 یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین خودروهای موجود باشد.

        ارزش خرید خودرو بنز E250

        مرسدس بنز E250 در مدت زمان کوتاهی بعد از عرضه در بازارهای جهانی به خیابان‌های ایران هم رسید. اما قیمتی که واردکنندگان برای فروش این خودرو در کشور در نظر گرفتند، خیلی بیشتر از ارزش واقعی آن است. این سدان لوکس با مبلغی بیشتر از خودرو هم‌رده‌اش، بی ام و سری ۵ به فروش می‌رسد و قیمتی برابر با بی ام و سری ۷ دارد. این قیمت‌گذاری باعث شده تا مرسدس بنز E250 فروش موفقی در بازار ایران نداشته باشد.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        سبد خرید
        اسکرول به بالا
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش