نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا

3.4
(1212)

شاهین (رهام) نام جدیدترین سدان مجموعه خودروسازی سایپا است که در این مطلب از کیان باتری به بررسی شاهین به صورت همه جانبه و ارزش خرید آن خواهیم پرداخت.

 نقد و بررسی خودرو شاهین
نقد و بررسی خودرو شاهین

خودرو شاهین سایپا

شاهین نامی فارسی است كه در فرهنگ لغت دهخدا به نوعی پرنده‌ی شکاری از خانواده‌ی باز منتسب شده است و استایل مدل سدان به عنوان اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم با الهام از این پرنده‌ی شكاری طراحی شده است.

شاهین با استفاده از موتور ۱۴۹۷ سی سی M۱۵ Turbo Charger، گیربكس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحكام بالا، به بازار عرضه شده است تا رقابت را در بازار خودروهای هم كلاس خود دو چندان نماید.

مشخصات کلی شاهین
ابعاد
طول(mm)۴۴۴۶
عرض(بدون در نظر گرفتن آینه ها)(mm)۱۷۷۱
ارتفاع(mm)۱۴۹۰
فاصله دو محور عقب و جلو(mm)۲۶۵۰
وزن(kg)۱۲۷۸
ظرفیت صندوق عقب (لیتر)۴۲۰
ابعاد خودرو شاهین
ابعاد خودرو شاهین

نقد و بررسی خودرو شاهین سایپا

شاهین یکی از محصولات سایپا می باشد که برای اولین بار در سال 97 توسط مجموعه سایپا به نام سایپا رهام رونمایی شد که با استفبال عموم روبرو شد چرا که این خودرو نسبت به سایر اتومبیل های نسل قبلی خود، چند پله بالاتر می باشد و مهندسی کاربردی تری برای این اتومبیل بکار گرفته شده است. اما بنابر درخواست هایی که به مجموعه سایپا شد، نام این اتومبیل از «رهام» به «شاهین» در سال 98 تغییر یافت که هدف اصلی از این تغییر نام هم حفاظت از پرنده شاهین ایرانی بود.

 نظرات کارشناسان در مورد خودرو شاهین
نظرات کارشناسان در مورد خودرو شاهین
خودرو شاهین

لازم به ذکر است که شاهین در دو نسخه G و S رونمایی شده است که تفاوت چندانی ندارند و در ادامه به بررسی هر دو مدل خواهیم پرداخت. اما با نگاه کلی به ظاهر این خودرو، می توان متوجه امنیت این خودرو شد که این یک واقعیت می باشد چرا که خودرو شاهین در تست تصادف موسسه euroNCAP توانست به 3 ستاره ایمنی برسد و این در حالی است که ویدیو آن در صفحات مجازی با بازدید بسیار زیادی روبرو شد. در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با خودرو شاهین هرچه بیشتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

فیلم بررسی کامل خودرو شاهین سایپا

مشخصات فنی شاهین سایپا

گيربكس
نوع گيربكس5 سرعته دستي
موتور
نوع موتورM15 Turbo Charger
حجم موتور (cc)۱۴۹۷
حداكثر قدرت (hp/۵۰۰۰rpm)۱۱۰
حداكثر گشتاور (Nm/۲۵۰۰rpm)۱۷۸
استاندارد آلایندگییورو۵
مصرف سوخت
ظرفیت باك (لیتر)۴۷
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلومك فرسون
سیستم تعلیق عقبTorsion Beam
رينگ و تاير
رينگ۱۵ اينچ آلومينيومی
سايز تاير185/65R15
فرمان
نوع فرمانبرقي
سیستم ترمز
ترمز جلوديسكی خنك شونده
ترمز عقبدیسكی
ترمز دستیمكانيكی

دانلود دفترچه راهنمای شاهین سایپا

طراحی ظاهری خودرو شاهین سایپا

پس از مواجهه نخستین با  ماشین سایپا رهام (شاهین) احتمالا شما نیز همچون بسیاری از افراد دیگر متوجه زیبایی نسبی این خودرو به ویژه در قیاس با بسیاری از محصولات دیگر سایپا نظیر انواع تیبا، پراید و غیره خواهید شد و بر آن اذعان خواهید کرد.

 مزایای خودرو شاهین
مزایای خودرو شاهین

با این حال نمی‌توان تمام این زیبایی و جذابیت ظاهری خودرو شاهین در قیاس با خودروهای تولید داخل را تماما به پای شرکت سایپا و تیم طراحی این خودرو نوشت؛ زیرا همان‌طور که در ابتدای بحث به آن اشاره شد، خودرو سایپا رهام شباهت بسیار زیادی به ولکس سی30 داشته و قطعا از طراحی ظاهری سدان چینی مذکور در بحث ترسیم شمایل سایپا رهام الهامات بسیاری گرفته شده است.

حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و خودرو سایپا رهام را فیس لیفتی نسبتا جذاب از ولکس سی30 در نظر گرفت. به هر حال طراحی خوشایند این خودرو به ویژه شمایل اسپرت چراغ‌های جلو، طرح سه بعدی و دلپسند سپر به همراه حالت ساده اما خوشایند جلوپنجره، چهره‌ای زیبا و مطابق با سلیقه بسیاری از مشتریان ایرانی برای خودرو شاهین به ارمغان آورده‌ است.

حضور برخی حجم پردازی‌های معقول و منطقی در نواحی جانبی و روی درپوش موتور سبب شده تا نمایی خوش‌تراش و نسبتا عضلانی را در بدنه این سدان کوچک ایرانی شاهد باشیم. فرم نسبتا زیبای چراغ‌های دوتکه عقب، به جز بخش کوچکی از آن که به نظر می‌رسد به اجبار روی درب صندوق جانمایی شده، نمایی جذاب و عامه‌پسند را به کمک طراحی خوشایند سپر و درب صندوق برای این بخش از سایپا شاهین در پی داشته است.

با این حال به نظر می‌رسد بخش کوچک چراغ‌های عقب که با فرم هندسی نامتناسب و ساده روی درب صندوق ضمیمه شده است، تاثیری نامطلوب بر هماهنگی بصری اجزای این قسمت از خود بر جای گذاشته باشد.

به طور کل طراحان سایپا رهام موفق شده‌اند المان‌های اصلی طرح بدنه این خودرو را به شیوه‌ای نسبتا هماهنگ و معقول و در قالب بدنه‌ای زیبا و چشم‌نواز در کنار یکدیگر قرارداده و آن را در چهارچوب خودرویی عامه‌پسند و مناسب برای بازار ایران به سرانجام برسانند.

پیشنهاد میشود با ” کارخانه های تولید باتری در ایران ” آشنا شوید

طراحی داخل ماشین شاهین سایپا

فضای کابین سایپا رهام نیز در نوع خود و در مقایسه با بسیاری از تولیدات دیگر این شرکت، جذاب و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. طراحی تقریبا زیبای کنسول میانی داشبورد به همراه فرم مناسب غربیلک فرمان خودرو و حالت اسپرت پنل کیلومتر شمار پشت آن، جلوه‌ای چشم‌نواز و تقریبا همه‌پسند از فضای داخلی رهام به نمایش می‌گذارد.

سطح کیفی متریال کابین نیز  گرچه احتمالا چندان مرغوب نخواهد بود اما می‌توان انتظار داشت که نسبت به سایر محصولات سایپا نظیر کوییک و …، از متریال با کیفیت‌تری در ساخت کابین این خودرو بهره گرفته شود.

 داخل شاهین سایپا
داخل شاهین سایپا

همچنین با توجه به آن که هنوز سایپا رهام به صورت رسمی توسط محققان و خبرنگاران حوزه خودرو مورد بررسی قرار نگرفته است، نمی‌توان پیرامون فضای داخلی و کیفیت آن به طور دقیق اظهارنظر کرد، اما به نظر می‌رسد که حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط در این خودرو با محدودیت و تنگناهای خاصی مواجه نباشد.

صندوق عقب سایپا رهام نیز حدود ۴۲۰ لیتر فضا در اختیار وسایل و اسباب کاربران قرار داده و حجم آن جهت مسافرت‌های خانوادگی کاملا قابل قبول و مناسب خواهد بود. به طور کلی طراحی داخلی سایپا شاهین در نوع خود جذاب و کاربردی به نظر رسیده و می‌تواند نظر مساعد مشتریان این بخش بازار را تا حد زیادی نسبت به خود جلب سازد.

امکانات و آپشن های خودرو شاهین

تجهیزات ایمنی و رفاهی
سانروف
استارت دکمه ای
ورود به خودرو بدون كليد PEPS
مولتی مدیا با نمايشگر ۷ اينچ + USB
دوربين عقب
سنسور پارك دنده عقب
كنترل صدا از روی فرمان
صندلی با روكش چرم
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
دستگيره آسان‌بازشو
كليد تاشونده
سیستم پايش فشار باد تاير TPMS
نشانگر تعویض دنده
چراغ روشنايي روز (Day Light)
چراغ‌های اتوماتيك (Auto Light)
چراغ همراهی تا درب منزل
مه‌شكن جلو و عقب
GPS (سيستم ناوبری)
نمايش دمای هوای بيرون
كيسه هوای راننده و سرنشین جلو
مجهز به سيستم ترمز ABS
توزيع الكترونيكی نيروی ترمز EBD
هشداردهنده ديداری و شنيداری بستن كمربند ايمنی
آينه جانبی تاشونده برقی
شيشه بالابر برقی جلو و عقب
سيستم هشداردهنده امنيتی
سيستم ضد سرقت (immobilizer)
كامپيوتر سفر
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی كودك (Iso Fix)
صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت

رنگ های عرضه شده شاهین

رنگ هایی که تاکنون برای خودرو شاهین مشخص شده اند عبارتند از رنگ های مشکی، سفید، قرمز و آبی که بعد از تولید انبوه این خودرو اگر تصمیم به خرید نسخه سفارشی دارید، می توانید از طریق نمایندگی های سایپا اقدام به درخواست رنگ سفارشی نمائید.

تفاوت شاهین s و g

شاهین G همان شاهین S می باشد و تغییرات آنچنانی بین این دو خودرو احساس نمی شود و تنها آپشن های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. این نام گذاری در تابستان سال ۹۹ توسط مجموعه سایپا ایجاد شد که سایپا شاهین، به دو مدل s و g تغییر یافت. شاهین S، نسخه ای است که آپشن های کمتری دارد اما شاهین G، نسخه ای است که آپشن های بیشتری دارد. منظور از آپشن هایی که در نسخه g وجود دارند اما در نسخه s وجود ندارند، عبارتند از؛

  1. مولتی مدیا ۷ اینچی
  2. دوربین عقب
  3. دکمه های کنترلر روی فرمان
  4. تهویه اتوماتیک
  5. سانروف
تفاوت ماشین شاهین S و G
بررسی تفاوت ماشین شاهین S و G

مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا

شاهین یا رهام از مزایای نظیر: طراحی ظاهری جذاب، طراحی داخلی مناسب، کابین با گنجایش قابل قبول، گستردگی خدمات پس از فروش به ویژه با توجه به یکسان بودن اساس پیشرانه با سایر خودروهای ملی سایپا نظیر تیبا و ساینا برخوردار خواهد بود. از طرف دیگر هنوز نمی‌توان به طور قطعی پیرامون ضعف‌های فنی و نقاط ضعف این خودرو پیش از حضور رسمی آن در بازار اظهارنظر کرد.

 مشکلات شاهین سایپا
مشکلات شاهین سایپا

تجربه رانندگی با سایپا شاهین

  صندلی‌های شاهین گرچه چندان آزاردهنده نیستند اما احتمالا برخی افراد آنها را کمی سفت بدانند و یا از فرم ارگونومیک آن‌ها خیلی رضایت نداشته باشند که البته بسته به سطح توقع شما از چنین خودرویی، این مسئله می‌تواند متفاوت باشد.

راننده تسلط نسبتا مناسبی به بخش جلو خودرو و همچنین قسمت‌های کناری سایپا شاهین دارد. پس از آن که موتور خودرو روشن شد، در ابتدا صدای زیادی وارد کابین نخواهد شد اما در دورهای بالاتر به دلیل وارد مدار شدن توربوشارژ، صدای غرش موتور بیش‌ازپیش درون کابین احساس می‌شود.

از لحاظ چابکی نیز همان‌طور که اشاره کردیم، این خودرو خیلی خارق‌العاده عمل نمی‌کند و در سطح محصولات نه‌چندان چابک بازار ظاهر شده است؛ بنابراین نباید از آن انتظار عملکرد پرشتاب و سریع به ویژه در حالت شتاب ثانویه را داشته باشید.

البته با فرآیند ریمپ می‌توان تا حدی بر مشکلات ناشی از عدم چابکی خودرو فایق آمد و شتاب بهتری برای سایپا شاهین رقم زد ولی این مورد به دلیل امکان بروز مشکلات فنی و یا از گارانتی خارج شدن پیشرانه، چندان توصیه نمی‌شود.

سیستم تعلیق تا حد امکان می‌تواند ضربات ناشی از ناهمواری‌های روی جاده را درون خود جذب کند اما با این حال نمی‌توان گفت که شاهین سواری تماما نرمی را ارایه می‌دهد؛ بلکه می‌توان کیفیت سواری آن را نه خیلی خشک و نه خیلی نرم برآورد کرد.

قدرت ترمزها نیز به دلیل بهره‌مندی از انواع دیسکی در تمام چرخ‌ها تقریبا متعادل برآورد می‌شود و مشکل خاصی از این بابت برای شاهین سایپا وجود ندارد. در این بین فقدان سیستم کنترل کشش و پایداری تاحدودی احساس می‌شود؛ چراکه به دلیل فاصله محوری نسبتا بزرگ بهتر بود از این نوع سامانه جهت حفظ بیشتر چسبندگی و پایداری خودرو به ویژه در مسیرهای لغزنده استفاده شود تا شاهین حین دور زدن مانورپذیری مطمئن‌تری ارایه دهد.

 تصاویر شاهین سایپا
بررسی تصاویر شاهین سایپا

 شاهین بخریم یا نه؟ بررسی ارزش خرید

خودرو سدان سایپا شاهین از ویژگی هایی همچون، تجهیزات زیاد، طراحی قابل قبول بدنه، ایمنی خوب و موتور توربو شارژ بهره مند است. این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده و قیمت رسمی آن هنوز در هاله ابهام قرار دارد.

با وجود ویژگی های نام برده این خودرو می تواند رقیب خودروهایی همچون پژو پارس، آریو اتوماتیک، دنا پلاس و برلیانس H230 شمرده شود. اما تا زمان عرضه رسمی این خودرو به بازار باید منتظر قیمت نهایی و لیست تجهیزات آن باشیم.

هزینه استهلاک شاهین

 ایرادات خودرو شاهین
بررسی ایرادات خودرو شاهین

از زمانیکه شما اقدام به خرید خودرو می کنید و از آن استفاده می نمائید، می بایست در طول زمان و کیلومترهای مشخص اقدام به تعویض برخی قطعات کنید چرا که در گذشت زمان دیگر کارایی خود را از دست خواهند داد که به این فرایند استهلاک خودرو گفته می شود و به نسبت قیمت خودرو متغیر می باشد و از این رو هزینه استهلاک هیچ خودرویی مشابه خودرو دیگر نیست مگر آنکه قطعات موتوری و بدنه آن مشابه یکدیگر باشند. با این وجود از آنجائیکه هنوز خودرو شاهین به بازار عرضه نشده است، در ادامه صرفا برخی از قطعات آنرا بصورت حدودی بررسی خواهیم کرد.

اولین هزینه ای که شما باید برای خودرو خود در طول سال نمائید، هزینه بیمه شخص ثالث آن می باشد که حدودا بین ۲.۴۰۰.۰۰۰ الی ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان می باشد و این هزینه پایه می باشد و سالانه افزایش خواهد یافت. برای مثال در سال ۱۴۰۱ دیگر این قیمت نخواهد بود. یکی دیگر از قطعاتی که بهتر است هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود که هزینه خرید ۴ شمع خودرو شاهین حدودا بین ۲۰۰ هزار تومان الی ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین با سر و صدا در آمدن لنت ها هم باید اقدام به تعویض آنها نمائید که برای تعویض همزمان آنها هم باید حدودا بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

برای خرید یک جفت لاستیک باید حداقل ۱.۷۰۰.۰۰۰ الی ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید که برای خرید دو جفت لاستیک باید حداقل ۳.۴۰۰.۰۰۰ و حداکثر ۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید که مجددا قیمت آن هم متغیر می باشد.

همچنین یکی دیگر از قطعاتی که باید در گذشت زمان و هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید، تسمه تایم می باشد که حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر باید ۷۰۰ هزار تومان برای این قطعه در نظر گرفت. از این رو با در نظر گرفتن حداقل قیمت های گفته شده، در طول سال باید حدودا ۷ میلیون تومان برای این خودرو هزینه کنید.

باتری مناسب خودروهای سایپا

و در نهایت

خودرو سایپا شاهین یک سدان سایز متوسط از شرکت خودروسازی سایپا می باشد که برای نخستین بار در سال 97 با نام رهام رونمایی شد و پس از مدتی به نام شاهین تغییر یافت. این خودرو با موتور 1.5 توربو شارژ در دو نسخه دستی و اتوماتیک در شش تیپ به بازار عرضه خواهد شد و با خودروهایی همچون دنا پلاس و آریو به رقابت خواهد پرداخت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
208 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
امیر
امیر
3 ماه پیش

آلیاژ شاهین بسیار بی کیفیت و پایینه یه پراید زد به یه شاهین صفر چنان گودالی ایجاد شد ماشین شاهین اما جالبه پراید فقط خش گرفت شاهین فقط زیبایی نسبی داره و مثل پراید از ایمنی و کیفیت بسیار پایینی در واقع شاهین اصلا صد تومن نمی ارزه

نیما
نیما
7 ماه پیش

من هم کلی نظر منفی شنیده بودم در مورد شاهین اتوماتیک تا اینکه به بهانه خرید چندین ماشین دیدم و با چند تا شون دور زدم . کلی هم در اینترنت تحقیقات داشتم و با افراد علاقه مند به دنیای خودرو و مکانیک ها ، باطری ساز ها صحبت داشتم. البته قبل از تصمیم نهایی برای انتخاب با چند ماشین دیگه نظیر تارای وی 2 و وی 4 ، تندر 90 پلاس اتوماتیک، و … هم دور زدم و در موردشون تحقیق کردم. واقعا نسخه CVT شاهین سورپرایزم کرد. داخل کابین بسیار جذاب تر شده . عایق بندی نسبت به… خواندن ادامه ...

سعید
سعید
8 ماه پیش

سلام من یک هفتس این خودرو رو گرفتم البته قبلش کلی تحقیق کردم از کسایی که خودشون این خودرو رو داشتن و هم دوستان خودم و هم غریبه ها. همگی راضی بودن . خودم هم قبل از خرید تست کردم. الانم خریدم و راضی هستم. من خودرو خارجی سوار نشدم که با اونا مقایسه کنم اما در مورد این ماشین با خودرو های ایرانی باید مقایسه کرد بخوام بگم از شتاب و نرمی و راحتی د رجاده و سرعت راضیم. در مقایسه با خودروهای قبلی که سوار شدم اصلا قابل مقایسه نیست. به نظر من هر خودرویی محاسن و معایب… خواندن ادامه ...

مهدی
مهدی
11 ماه پیش

سلام
۴ ماه تحویل گرفتم … رنگ جلو داره میریزه .و اینکه یه قطعه از کمک عقب شکسته و نمایندگی میگه شامل گارانتی نمیش ….

امیر علی
امیر علی
11 ماه پیش

اولین ماشین ساخت داخل است که واقعا راضی هستم

امیر علی
امیر علی
11 ماه پیش

من چهار ماهه یه شاهین صفر خریدم.‌اولین بار بود که محصولات سایپا میخریدم، خدا را شکر بسیار خوب هیت، خیلی بیشتر از آنچه انتظار داشتم بهتر از آب درآمده . نرم و روان و چابک .
باور کنید اگه شاهین را با همین مشخصات و ظاهر یک شرکت کره‌ای می‌ساخت ، الان برای خرید بالای دو‌میلیاردی آن صف می‌کشیدند. حقیقتا هم‌ بسیار شیک و قشنگ ساختن و هم در مقایسه با دیگر تولیدات داخل عالی هست.

لطفی
لطفی
1 سال پیش

متاسفانه دلالان در خرید و فروش این خودروی زیبا بشدت رسوخ کردند و‌کمتر کسی موفق میشه ماشین را از مالک اولیه مستقیما خریده باشه. ابتدا با درج قیمت زیر ششصد تومان مشتری را به جذب می‌کنند و در ادامه متوجه میشیم که این قیمت پایه هست ! و باید بابت کمسیون و نقل و انتقال و حتی کرایه جرثقیل تا شهرستان و برگشت مجدد به تهران ( برای ماشینهای نمره شهرستان ) و دیگر چیزها پول بیشتری پرداخت کنیم ، در ادامه ماشین را با پلاک ابتدایی که تحویل گرفته شده که اکثرا شهرستان هستند ماشین را تحویل می‌دهند تا… خواندن ادامه ...

سام
سام
1 سال پیش

در بازار آزاد حدود ششصد میلیون هست.‌ با این همه آپشن و مشخصات و ظاهری زیبا خیلی بهتر از دنا پلاس باشه که خریداران زیاد ازش رضایت ندارن. اگه سیستم مانیتور مولتی مدیا باشه، عالیه، این سیستم بجز ردیابی و دوربین دنده عقب خیلی کارهای دیگه می‌کنه، مثل وای فای و بلوتوث و تماس تلفنی صوتی تصویری و کروز کنترل و غیره که قابلیت اضافه کردن نرم افزارهای دیگه هم داره. باز میگم که در مقایسه با دنا پلاس هم زیباتر هست و هم مجهزتر هست و دقت کنید به اختلاف قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی در بازار آزاد. البته اگه… خواندن ادامه ...

علی شاهین جی
علی شاهین جی
1 سال پیش

با سلام و احترام
شاهین رو سال ۱۴۰۱ خریداری کردم
شتاب و قدرت موتور فوق العاده هست
و یک سر و گردن بالاتر از ۲۰۷ و پارس هست
توی سر بالایی رقیب نداره
موتور برلیانس ارتقا یافته توربوشارژ
سان روف و اسکرین که خیلی از هم رده هاش ندارن
زیر پا بسیار نرم و قابل مقایسه با خودرو های چینی نیست
لطفا کسایی که سوار این ماشین‌نشدن نظر ندن

علی شاهین جی
علی شاهین جی
1 سال پیش

با سلام و احترام
از سال ۱۴۰۱ خودرو شاهین رو خریداری کردم
از لحاظ شتاب و قدرت موتور یه سر و گردن بالاتر از پژو ۲۰۷ و پژو پارس هست و توی سر بالایی رقیب نداره.
ماشین های چین رو که میخوره میزاره کنار
موتور فوق العاده توربو شارژ و ارتقا یافته برلیانس رو داره
زیر پا بسیار نرم هست و امکانات سان روف و اسکرین که هیچ ماشین تو این رنج قیمت نداره
لطفا کسایی که این ماشین رو از نزدیک ندیدن و سوار نشدن نظر ندن

سام
سام
1 سال پیش

البته ظاهراً شاهین که در این فیلم در بارش صحبت میشه شاهین G نیست. چون قیمت کارخانه که اعلام می‌کنه مربوط به دو سال قبل هست.‌در شاهین G آپشن‌های بیشتری روش نصب شده و ضعفهای آن برطرف شده. من ده ماهه که از بازار آزاد به شاهین G دنده‌ای خریدم ، البته آنروز هفتاد میلیون گرانتر بود! در این مدت مشکلی نداشته و انصافا در مقایسه با ماشینهای هم ردیف بهتره. خیلی خوش دست و روان با مصرف مورد قبول.‌

رضا
رضا
1 سال پیش

والاه من که رانا و کوئیک دارم ولی جدیدا باجناقم خرید چندین بار نشستم توش درحال حرکت واقعا صدا اونجوری که میگن نمیادها خیلی کیپ و خیلی هم کمک هاش نرمه، ضد حال ترین قسمت جای خالی رو فرمان که کروز نذاشتن،و اینکه مال باجناقم کمی روغن کم میکنه که رفته نمایندگی گفتن اپیدمی و شانسی،نگران نباش،ولی در کل نسبت به قیمت بنظرم شیک و زیباست.و فاجعه ونم این داستان های بعضی از دوستان و قبول ندارم.

محمد
محمد
در جواب  رضا
1 سال پیش

دوستان میگن تونسخه اتومات تمام ایرادات برطرف میشه درسته؟

محمد
محمد
در جواب  رضا
1 سال پیش

موتور۱۶سوپاپ باید بزارن بعدببینن چه میکنه این خودرو

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش