نقد و بررسی مزایا و معایب بی ام و سری 7 (730Li)

4
(146)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی بی ام و سری 7 و مزایا و معایب آن می پردازیم. بی ام و سری ۷ لوکس‌ترین خودرو ۲۰۱۸ موجود در ایران است. این خودرو قبل از ممنوعیت ایجاد شده در سال ۲۰۱۸ توانست پا به بازار خودرو ایران بگذارد.

پرشیا خودرو وارد کننده محصولات این کمپانی به ایران در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ محصولات بی ام و را به ایران وارد کرد و با وارد کردن این سری از خودروها توانست حال و هوای لوکسی به خیابان‌های ایران ببخشد. پرشیا خودرو بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سری ۷ اتاق G11 را در بازار ایران در کد 730i و 730Li عرضه کرد.

نقد و بررسی مزایا و معایب بی ام و سری 7 (730Li)
نقد و بررسی مزایا و معایب بی ام و سری 7 (730Li)

معرفی و بررسی بی ام و سری 7

اولین نسل از بی ام و سری 7 در سال 1977 بر روی خط تولید قرار گرفت. در حقیقت بی ام و سری 7 مورد نظر ما نسل ششم این ماشین است که از نیمه دوم سال 2015 برای فروش وارد بازارهای جهانی شده است. بی ام و برای سری 7 2018 در تمام بخش های ماشین سعی کرده است تا جدیدترین تکنولوژی را پیاده کند.

نخستین نسل از بی ام و سری ۷ در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو مونیخ آلمان مورد معرفی قرار گرفت. در ابتدا هنگام معرفی این خودرو منتقدان بسیاری به آن حمله کردند اما بعد از عرضه، سری ۷ در بازار خودرو جهان بیشتر مورد تحسین  واقع شد.

بی ام و سری 7 بزرگ ترین و لوکس ترین ماشین شرکت BMW است که آخرین نسل آن مدتی قبل وارد بازار ایران شد و در ادامه به نقد و بررسی بی ام و 730li و ویدئو تحلیلی این اتاق بی ام و سری 7 که با کد G12 و G11 شناخته میشود و به دلیل محدودیت‌های موجود در واردات خودرو، تنها نسخه 730Li به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

به علت زیبایی و محبوبیت زیاد این خودرو در کشور ما لقب آسمان هفتم را به این خودرو داده اند.

فیلم تست و بررسی بی ام و 730li

ویدئوی زیر خودروی بی ام و سری 7 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی بی ام و سری 7

بی ام و سری ۷ نسل G11 و G12 با انواع موتورها در بازار جهانی موجود هستند. موتورهای بنزینی شامل چهار سیلندر خطی، شش سیلندر خطی، هشت سیلندر خورجینی و دوازده سیلندر خورجینی هستند. موتورهای دیزلی این خودرو نیز شامل چهار سیلندر خطی و شش سیلندر خطی هستند. دو مدل هیبریدی نیز برای سری ۷ جدید در نظر گرفته شده‌اند که یکی چهار سیلندر و دیگری شش سیلندر هستند.

مشخصات فنی موتور ب ام و 730LI

این سدان لوکس آلمانی برخلاف مدل‌های پیشین خود از یک موتور حجیم بهره نبرده است و تنها توانسته با موتور پایه به بازار کشورمان راه پیدا کند. این پیشرانه از نوع توربوشارژ چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر بوده و قادر است ۲۵۸ اسب بخار قدرت را همراه با ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک و به سوی چرخ‌های عقب ارسال کند.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۷۹۵ کیلوگرمی برابر با ۶.۳ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی بی ام و 730li در حدود ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

جدول مشخصات فنی بی ام و 730Li

نام خودروبی ام و 730Li
کشور سازنده
آلمان
سال (طراحی)2016
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1998 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت258 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور400 نیوتن متر در 1550 دور در دقیقه
جعبه دنده8 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 1006.3 ثانیه
حداکثر سرعت250 کیلومتر در ساعت
وزن1795 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5238 طول – 1902 عرض – 1479 ارتفاع
فاصله بین دو محور3210 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک78 لیتر
میزان تولید CO2144 گرم در هر کیلومتر

باتری بی ام و 730 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی بی ام و سری 7

همان طور که در بخش معرفی نیز به آن اشاره کردیم بی ام و سری ۷ را می‌توان لوکس‌ترین خودرو تولید شده در سال ۲۰۱۸ دانست که در ایران موجود است. این خودرو قادر است امکانات رفاهی و تعداد آپشن بسیار بالایی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد. در جدول زیر امکانات و تجهیزات بی ام و سری ۷ را مورد بررسی قرار می دهیم.

جدول تجهیزات رفاهی بی ام و سری 7

تجهیزاتبی ام سری ۷
چراغچراغ های ال ای دی Adaptive دارای سیستم شستو شو / دارای سیستم چرخش در پیچ ها / سیستم نور بالا ی اتوماتیک / دی لایت/ چراغ ترمز وابسته به قدرت ترمز
سیستمهای مولتی مدیادارای سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه ی جلو HeadUpDisplay / دارای مانیتور 10.25 اینچی عقب نصب شده بین 2 صندلی جهت کاربر برای استفاده از تجهیزات رفاهی دارای تلفن همراه / دارای سیستم نور پردازی اتاق در 6 رنگ/ دارای (سنتر – میدرنج – ساب ووفر – تیوتر) با برند تجاری هارمن کاردون
رینگ ها245/35R21
آینهآینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه
تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه اتومایک ۴ منطقه‌ای / دارای سیستم رایحه ی مطبوع داخل کابین
صندلیصندلی‌های جلو: صندلی چرمی همراه تنظیمات در ۱۶ حالت به صورت برقی دارای مموری هر دو صندلی جلو / دارای گرمکن و سردکن صندلی / دارای ماساژور چند حالته / دارای استراحتگاه دست مجهز به گرمکن صندلی‌های عقب: صندلی چرمی همراه تنظیمات در ۱۸ حالت / دارای گرمکن و سردکن صندلی / دارای ماساژور چند حالته / دارای کلیدهای تنظیم برای صندلی‌های جلو / دارای مانیتور برای ۲ سرنشین / دارای استراحتگاه دست مجهز به گرمکن
شیشهشیشه‌های برقی اتوماتیک برای 4 سرنشین/ دارای سیستم پیشگیرنده UntiTrap/ دارای پرده‌های برقی جانبی برای سرنشینان عقب/ شیشه های سولار
سیستم های هشدار دهندهرادار بین خطوط/ رادار نقطه کور/ دارای رادار عقب و جلو/ دارای سیستم هوشمند چرخ‌های عقب/ دارای لاستیک RunFlat / مجهز به اتوپارک / کروز کنترل هوشمند / دارای رادار ترافیک
سایر امکاناتدارای اسکنر جاده – سیستم تشخیص عابر / رادار تابلو خوان / دارای سیستم وکیوم درب ها / دارای صندوق برقی

 دانلود دفترچه راهنمای بی ام و سری 7

    بررسی طراحی ظاهری بی ام و سری 7

    طراحی نسل پنجم و ششم از خودروی بی ام و سری ۷ بسیار زیبا است و نه تنها در ایران رقیب خاصی ندارد بلکه از لحاظ زیبایی و لوکس بودن در کشورهای اروپایی هم به سختی، رقیبی به پای آن می رسد. در واقع، هیچ عیبی از طراحی این خودرو نمی توان گرفت.

    طراحی نمای بیرون بی ام و 730Li

    اگر از نمای روبرو بخواهیم ظاهر این خودرو را بررسی کنیم، با چراغ های کشیده در دو طرف جلوی پنجره آن مواجه هستیم که بسیار با ابهت هستند و خشونت خاصی در آنها پیداست. سپر جلوی خودرو هم بسیار مجلل است و در عین سادگی، تناسب بسیار خوبی با سایر قسمت های بدنه خودروی بی ام و سری ۷ دارد. این سپر دارای یک هواکش پیوسته نیز می باشد که به خوبی روی سپر قرار گرفته است.

     حجم پردازی هایی که در طراحی ظاهری این ماشین صورت پذیرفته است هم بسیار اصولی انجام شده اند. این حجم پردازی ها شامل یک سری خطوط برجسته بر روی درب کاپوت خودرو می باشند.

     اگر به بررسی طراحی ظاهری این خودرو از نمای بغل بپردازیم باز  هم با یک سری خطوط برجسته در کناره های خودرو مواجه می شویم که در واقع حجم پردازی های بسیار خوبی می باشند.

    این حجم پردازی ها باعث شده اند، خودروی بی ام و سری ۷ نسل ششم خیلی عضلانی و با ابهت به چشم بیاید و جذاب بشود. حالت کشیده دماغه این ماشین هم باعث شده است که از نمای بغل، این خودرو خیلی اسپرت به نظر برسد.

     اگر بخواهیم این خودرو را از نمای عقب مورد بررسی قرار بدهیم با چراغ هایی مواجه هستیم که به وسیله یک نوار کرومی به هم پیوند خورده اند. این چراغ ها طراحی بسیار زیبایی دارند و علاوه بر این، سر اگزوز هایی که در پایین بدنه این خودرو وجود دارد، ظاهر اسپرت هستند و زیبایی خاصی دارند.

    طراحی داخل کابین بی ام و 730i

     

    درون کابین نیز سری ۷ ضمن حفظ المان‌های طراحی محصولات بی ام و فضایی مدرن را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر تبلت شکل، پشت آمپرهای دیجیتالی و غربیلک فرمان چند منظوره همگی از هر جهت مدرن‌تر و بهتر از قبل شده‌اند و به خصوص سیستم فرامین حرکتی نیز از امکانات جدید این خودرو است.

    برخی مدل‌های وارد شده به کشوراز نوع VIP چهار نفره هستند و امکانات رفاهی بیشتری را به مشاری ارائه می‌دهند.

    مزایا و معایب بی ام و سری 7

    مواردی همچون طراحی ظاهری بسیار زیبا، کابین لوکس و باکیفیت و جذاب، عملکرد فنی مطلوب، مصرف سوخت متعادل، فرمان‌پذیری دقیق، کیفیت ساخت بالا، آپشن‌های رفاهی ایمنی بسیار متعدد، ارزش خرید بالا، جزو نقاط قوت بی ام و ۷۳0 به شمار می‌روند. از سوی دیگر مواردی همچون هزینه نگهداری بالا و همچنین حساسیت پیشرانه نسبت به بنزین کم کیفیت و یا روغن‌های غیرفابریک را می‌توان در زمره نقاط ضعف این خودرو آلمانی در نظر گرفت.

    چرا بی ام و سری 7 بخریم؟مزایا

    • شتابگیری بسیار خوب
    • کیفیت بالای ساخت
    • مصرف سوخت اقتصادی باتوجه به وزن خودرو
    • هندلینگ عالی
    • کابین لوکس و جادار
    • ایمنی بالا
    • امکانات و تجهیزات زیاد
    • گیربکس کارآمد

       معایب بی ام و سری 7

      • قیمت بسیار بالا در بازار داخلی
      • هزینه نگهداری خیلی زیاد
      • موتور ضعیف نسبت به بدنه

      بی ام و 730li در بازارهای جهانی با حجم موتور های مختلف – از هیبریدی تا 12 سیلندر – قابل خرید است.در بازار ایران مدل 730Li عرضه شده است که باید آن را ضعیف‌ترین نسخه بنزینی این خودرو دانست. البته با نگاهی به مشخصات موتور پیشرفته B48 قدرتمندی که زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که بی ام و 730Li را قادر می‌سازد تا در زمان ۶.۳ ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت برسد. این زمان با توجه به ابعاد و وزن حدود ۱.۸ تنی خودرو بسیار قابل قبول و فراتر از انتظار است.

           ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        وضعیت ایمنی بی ام و سری 7

        بی ام و سری ۷ نیز مانند سایر محصولات کمپانی بی ام و توانسته با شرکت در آزمون‌های مربوط به تست تصادف یورو انکپ  ۵ ستاره ایمنی را دریافت کرده و  شرایط مطلوبی از نظر ایمنی را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار دهد. همچنین این خودرو مجلل لوکس، مجهز به سیستم های ایمنی و رادارهای کنترل گر است که می تواند شرایط ایمنی بهتری را ایجاد نماید.

        جدول تجهیزات ایمنی بی ام و سری 7

        تجهیزاتبی ام سری ۷
        تجهیزات ایمنی و حفاظتیدارای سیستم ایموبلایزر / ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید KeyLessStarter / سوییچ خودرو دارای مانیتور جهت ارائه‌ی اطلاعات کامپیوتر سفری
        کیسه هواراننده / سرنشین جلو / زانو / پرده ای
        سیستم ترمز۴ چرخ دیسک خنک شونده

        بررسی رقبای بی ام و سری هفت

        در بخش بررسی رقبای بی ام و سری ۷ می‌توان به بنز کلاس E اشاره کرد که هر دو خودرو دارای پیشرانه کم حجم  هستند. کمپانی بی ام و توانسته در خودروهای سری ۷ خود طراحی ظاهری جذاب‌تری نسبت به رقیب آن ایجاد کند اما در مقابل بنزین کلاس E خودرویی با دارای طراحی داخل بسیار زیبایی می‌باشد.

        متریال مورد استفاده در داخل کابین هر دو دارای کیفیت بسیار مطلوبی  هستند. مشخصات فنی بی ام و سری ۷ مشخص می‌کند این خودرو دارای امتیاز بالاتری نسبت به رقیب خود می‌باشد.

        یکی دیگر از  رقیب‌های بی ام و سری ۷،  بنز اس کلاس است. هر دوی این خودروها کاملاً مجلل و اشرافی بوده و حس لوکس بودن را به مخاطب منتقل می‌نمایند اما در این مرحله  بنز می‌تواند قدرت بی‌همتایی از اشرافیت خود را به رخ بی ام و سری ۷ بکشد.

        ارزش خرید خودرو بی ام و  سری 7

        از رقبای اصلی بی ام و 730Li می توان به مرسدس بنز کلاس S و آئودی A8 اشاره کرد که به علت محدودیت های واردات خودروهای کلاس S پلاک ملی نمی شوند و تعداد اندکی از مدل های قدیمی آنها در بازار داخلی موجود می باشند.

        خودرو بی ام و 730Li با مصرف سوخت پایین، شتاب خوب، طراحی زیبا و لوکس، ایمنی بالا و تجهیزات زیاد یکی از گزینه های عالی برای خرید آن هم توسط قشر پر درآمد می باشد چرا که این خودرو علاوه بر بودجه زیادی که برای خرید نیاز دارد از هزینه نگهداری بالایی نیز برخوردار است.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        4 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        فرهاد
        فرهاد
        8 ماه پیش

        دوستان سلام کسی اطلاع هزینه نگهداری حدودا چه میزانه اگه اطلاع رسانی کنید ممنون میشم

        اسی
        اسی
        8 ماه پیش

        ممنونم درست گفتی همشو
        من سفید رنگ دارم و راضی ام

        محمد
        محمد
        1 سال پیش

        درجه یک ازاین بهتر نمیشه
        از کجا میشه یه دونه ۲۰۲۲ تو ایران تهیه کرد

        رسول
        رسول
        1 سال پیش

        سپاس از اراییه مطالب اموزنده

        سبد خرید
        اسکرول به بالا
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش