نقد و بررسی مزایا و معایب بنز E350

4.5
(57)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی بنز E350 و مزایا و معایب آن می پردازیم. خودرو مرسدس بنز E350 از سری محصولات ای مرسدس بنز می باشد که در سه نسخه سدان فول سایز، کوپه و کروک وارد بازار شده است و یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات این برند آلمانی به حساب می آید.

نسخه E350 کروک با سقفی برزنتی و جمع شونده حرف های زیادی برای گفتن دارد. اما با قیمت بالایی که در بازار داخلی دارد و شرایط اقتصادی حال حاضر، همچنین کمبود قطعات یدکی، داشتنش را فقط باید چون رویا در ذهن متصور شد!

نقد و بررسی مزایا و معایب بنز E350
نقد و بررسی مزایا و معایب بنز E350

معرفی و بررسی بنز E350

همان‌طور که گفته شد، مدل‌های موجود خودروی بنز e350 مربوط به سال 2014 می‌باشند. این نسخه از بنز به‌عنوان نسل چهارم کلاس E در نظر گرفته می‌شود و با نام اتاق W212 شناخته‌شده است. البته ناگفته نماند که خودروی بنز e350 در سه مدل کروک، کوپه و سدان طراحی و تولیدشده است که خودروی موردبحث در این مقاله نمونه سدان می‌باشد.

در واقع این خودرو، جزء یکی از سدان‌های لوکس و پرقدرت موجود در بازار خودروی ایران به شمار می‌آید. اما به دلیل قیمت بالا، عرضه محدود و رقبای سرسخت نمی‌توان آن را به‌عنوان یکی از محصولات پرفروش در نظر گرفت.

فیلم تست و بررسی بنز E350

ویدئوی زیر خودروی بنز E350 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز E350

شتاب صفر تا صد این خودرو 6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه معادل 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ، 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

مشخصات فنی موتور بنز E350

موتورهای قدرتمند و با بازدهی بالا که در بسیاری از خودروهای سری E مرسدس بنز به‌کار رفته‌اند در بنز e350 نیز یافت می‌شود. خودرو مرسدس بنز E350 کروک مجهز به یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر می باشد که قادراست نیرویی معادل 306 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 370 نیوتون متر در 3500 تا 4500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 7 دنده به چرخ های عقب منتقل نماید.

جدول مشخصات فنی مرسدس بنز E350

نام خودرومرسدس‌بنز E350
کشور سازنده
آلمان
سال (طراحی)2011
موتور6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور3498 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت306 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور370 نیوتن متر در 5250 دور در دقیقه
جعبه دنده7 دنده خودکار 7G-Tronic Plus
شتاب 0 تا 1006.9 ثانیه
حداکثر سرعت250 کیلومتر در ساعت
وزن1735 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4868 طول – 1854 عرض – 1471 ارتفاع
فاصله بین دو محور2870 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک80 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان تولید CO2164 گرم در هر کیلومتر

باتری بنز E350 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی بنز E350 کوپه

برخلاف تصور که E350 کوپه خودرویی اسپرت بوده و نباید امکانات رفاهی چندان زیادی داشته باشد، اما باید گفت که لیست امکانات آن از بسیاری از سدان‌ها نیز کامل‌تر است. به عنوان مثال مرسدس بنز E350 کوپه دارای امکاناتی نظیر سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضد سرقت، قفل و بازکردن درب‌ها بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم قفل کودک در اختیار راننده، سیستم دزدگیر به همراه آژیر و کاپوت فعال در هنگام تصادف است. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق از دیگر امکانات آن به شمار می‌آیند.

سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر، دارای 9 عدد بلندگو، ساب ووفر داخلی، دارای USB، AUX، iPod Cable، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه‌های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، دارای چراغ‌های روشنایی روی آینه‌ها، دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی، همگی جزو آپشن‌های این خودرو به حساب می‌آیند.

از سیستم‌های کمک راننده می‌توان به مواردی از قبیل سیستم پیش اخطار خواب آلودگی، سیستم دید نقطه‌کور، سیستم رادار، سیستم محدودیت سرعت، قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک در صندق عقب با سیستم ایمنی، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، سیستم کم کردن باد تایرها، دوربین نقاط کور و رادار نقاط کور اشاره کرد.

 دانلود دفترچه راهنمای مرسدس بنز

    بررسی طراحی ظاهری مرسدس بنز E350

    طراحی ظاهری این خودرو هیجان‌ انگیز، بی‌ نقص، اشرافی و لوکس است. در واقع اگر می‌خواهید حس درجه یک بودن و سبک واقعی طراحی را از یک خودرو بگیرید. قطعاً مرسدس E350 گزینه مناسبی است. در واقع این سری از خودروهای شرکت آلمانی، شناسنامه کاری و قدمت بنز هستند.

    در اولین نگاه به این مدل , طرح کشیده دماغه خودرو حس متفاوت تری را به ما القا می کند اما هنوز هم افکار سنتی مرسدس بنز در طراحی این خودرو که با نسل مدرن آمیخته شده است پدیدار است. از تغییرات عمده شکل و شمایل ظاهری این نسل با نسل قدیم خودرو می توان به طرح چراغ های جلو و عقب و استایل بدنه و هم چنین کشیده تر شدن و داشتن ارتفاع پایین تر به زمین را نام برد.

    طراحی داخل کابین بنز E350

    داخل خودرو نیز مانند بیرون آن مطابق انتظاری است که از بنز می‌رود. بخش جلو و کابین سرنشین و کمک سرنشین فضای بزرگی دارد. فرمان در سطح ارتفاع مناسبی است و به‌هیچ‌عنوان جلوی پای شما را نمی‌گیرد. روکش صندلی‌ها چرمی بوده و بنز سعی کرده است کنسول مرکزی و همین‌طور مانیتور را خیلی کوچک‌تر از مدل‌های دیگر طراحی کند. یکی از مسائل مهم در مورد این خودرو آپشن‌هایی گران‌قیمت در مدل‌های غیر از پایه است. از طرفی کیلومتر شماره‌ها و صفحه آمپر واقعاً ساده طراحی شده است. انگار با یک خودروی دهه 90 طرف هستیم.

    اما به‌هرحال طرف‌داران خاص خود را دارد. روی درب جلو امکان کنترل تمامی پنجره‌ها و آینه وجود دارد و شما می‌توانید به‌راحتی صندلی را متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی کنید. در مدل مورد بررسی ما داخل خودرو یک‌دست مشکی است و این ظاهری متفاوت در میان خودروهای بنز دارد. چون معمولاً آن‌ها حداقل در یک بخش از رنگ‌های روشن‌تر استفاده می‌کردند. به‌هرحال آن چیزی است که بنز به آن رسیده است.

     مزایا و معایب بنز e350

    چرا بنز E350 بخریم؟مزایا

    • طراحی زیبا و لوکس
    • ایمنی بالا
    • موتور پر قدرت
    • امکانات و تجهیزات فراوان
    • مصرف سوخت اقتصادی
    • کیفیت بالای ساخت

       معایب بنز E350

      اگرچه خودروی بنز e350 از نظر مشخصات فنی، ایمنی و طراحی ظاهری بسیار مطلوب است، اما دارای معایبی نیز می‌باشد. اولین مورد از معایب بنز e350 این است که آپشنها و امکانات بیش از حد آن برای برخی افراد گیج‌کننده خواهد بود. علاوه بر این، از دیگر معایب این خودرو می‌توان به هزینه نگهداری بالا، خدمات پس از فروش ضعیف، فضای کم ردیف عقب، کیفیت پایین صندلی‌ها و قیمت بالا اشاره کرد.

      • هزینه بالای نگهداری
      • قیمت بالا
      • خدمات پس از فروش ضعیف
      • قطعات یدکی نایاب و گران
      • فضای کم ردیف عقب و صندوق عقب
      • هزینه نگهداری بالا

      با توجه به تحریم‌ها، کمبود قطعات یدکی خودروهای خارجی و بالا بودن هزینه تعمیر آن‌ها، یکی از معایب بنز e350 هزینه نگهداری بالای آن به‌حساب می‌آید. به عنوان مثال، در مدل‌های کارکرده این خودرو، بوش‌ها که بخشی از سیستم تعلیق جلو را تشکیل می‌دهند، با گذر زمان امکان دارد دچار ترک خوردگی و حتی شکستگی شوند.

      این بوش‌ها با روغن مخصوصی پرشده‌اند که به کاهش لرزش در هنگام حرکت خودرو در جاده کمک می‌کنند. مشخص‌شده است که با باز شدن این بوش‌ها، روغن آن‌ها نشت می‌کند. در نتیجه، سیستم تعلیق بیش از حد جهش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث شود سواری نسبتاً ناهموار و منجر به سایش بیش از حد لاستیک‌ها شود.

      از طرفی، یکی دیگر از معایب بنز e350، نیاز به نگهداری برنامه‌ریزی‌شده و روتین دیفرانسیل می‌باشد. این امر به جلوگیری از نیاز به آب‌بندی مجدد دیفرانسیل در آینده کمک می‌کند. زیرا خودروی بنز e350 با پیمودن مسافت زیاد، به نشتی از پوشش دیفرانسیل معروف است.

      • خدمات پس از فروش محدود

      تمام فناوری‌های جالبی که در خودروی بنز e350 گنجانده‌شده است تا زمانی که دوام می‌آورند، عالی هستند. اما اشکالاتی وجود دارد که باید در نظر گرفت. باوجود عدم ارائه خدمات پس از فروش برای خودرویی مانند بنز e350، این اشکالات به‌عنوان یکی از معایب بنز e350 به‌حساب می‌آیند.

      به عنوان مثال، دوربین‌ها یا رادار ممکن است در حین حرکت در یک پیچ، از کار بی‌افتند. از آنجایی که رانندگان به دوربین‌های پیشرفته برای مدیریت این نوع موقعیت‌ها عادت کرده‌اند، ممکن است این امر بیش از حد بر واکنش فرمان تأثیر بگذارد و باعث تصادف جدی شود.

      • قیمت زیاد

      به دلیل اینکه خودروی بنز e350 یک سدان لوکس و با کیفیت در نظر گرفته می‌شود، طبیعی است که از قیمت بالایی برخوردار باشد. بنابراین یکی دیگر از معایب بنز e350 را می‌توان قیمت بالای آن در نظر گرفت. اگرچه این خودرو توجه افراد زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است، اما فقط قشر خاصی می‌توانند این خودروی محبوب و گران‌قیمت را خریداری کنند.

      • فضای کم ردیف عقب

      یکی دیگر از معایب بنز e350 این است که فضای نسبتاً کمی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. بنابراین اگر افراد قصد دارند مرتباً یک خانواده پرجمعیت یا بیش از سه مسافر را جابه‌بجا کنند، بهتر است وسیله نقلیه بزرگ‌تری را در نظر بگیرند. زیرا خودروی بنز e350  چهار نفر را با راحتی در خود جای می‌دهد.

           ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        وضعیت ایمنی بنز ای 350

        قطعا زمانی که در مورد خودروهای شرکت مرسدس بنز صحبت می کنیم، چیزی غیر از ایمنی بالا را انتظار نداریم. در مورد بنز e350 نیز وضع به همین منوال است. امکاناتی که به صورت استاندارد در آن قرار داده شده است مانند سیستم هشدار نگهدارنده در خط، سیستم پارک کمکی و اتوماتیک، سیستم کمکی نمایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، ۹ کیسه هوا و سیستم اخطار خواب آلودگی، همگی گواه حساسیت این شرکت تولیدی در بخش ایمنی است.

        در کنار امکانات هشداردهنده و کمک کننده در هنگام رانندگی، طراحی منحصربه فرد و بدنه ی محکمی که از هزاران تست تصادف و شبیه سازی سربلند بیرون آمده است و کسب نمره ی کامل ۵ از موسسه معتبر NCAP نیز مهر تاییدی بر این مزیت خواهد بود.

        ارزش خرید خودرو بنز E350

        این خودرو با طراحی زیبا، موتور پرقدرت، مصرف سوخت قابل قبول، کیفیت و ایمنی بالا گزینه ایده آلی برای خرید می باشد. البته فراموش نکنید این خودرو قیمت بسیار بالایی دارد و تنها قشر خاصی قادر به خریدن آن می باشند. در نظر داشته باشید اگر خدمات پس از فروش و هزینه های نگهداری بالا، قطعات کم یاب جزو خط قرمزهای شماست می توانید به سراغ خودروهای دیگری در بازار باشید. از رقبای مرسدس بنز E350 کروک می توان به خودروهای بی ام و کروک سری 4، 5 و 6 اشاره کرد.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        سبد خرید
        اسکرول به بالا
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش