موقع کار با باتری خودرو چه لباسی بپوشیم؟

4.5
(17)

درون باتری های خودرو مقدار قابل توجهی اسید سولفوریک وجود دارد. خطر آسیب به بدن و لباس شما هنگام کار با این باتری ها مخصوصا باتری هایی آبدار زیاد است. البته در باتری های سیلد اسید این احتمال کم می باشد و اسید باتری از این باتری ها خارج نمی شود.

البته ممکن است باتری دچار شکستگی باشد و یا به هر دلیل اسید به صورت بخار خارج و در روی باتری خشک شده باشد. و به دست و لباس شما آسیب برساند.

لباس هایی که جنس آنها از پنبه باشد به شدت در مقابل اسید باتری صدمه می بینند.

اگر شما با لباس های مثل شلوار لی و یا شلوار کتان که جنس آنها از پنیه می باشد با اسید باتری سر و کار داشته باشید هر قسمتی از لباستان اگر با این ماده برخورد داشته باشد سوراخ خواهد شد.

کدام لباس ها در مقابل اسید باتری مقاوم هستند :

لباس های ساخته شده از مواد منسوج پلی استر و دیگر جنس پلاستیکی مقاومت بالایی در مقابل اسید باتری دارد.

حتی در انتخاب لباس کار دقت نمایید لباس کاری که انتخاب می کنید سه نخ و دوخت های تار و پود آن به هم چسبیده باشد تا جلوی نفوذ اسید باتری به لایه های زیر و بدن شما گرفته شود.

 شستن لباس 

اگر اسید باتری به لباس شما ریخته شود می بایستی لباستان را به مدت 30 دقیقه زیر آب گرم گرفته و بشویید.

اینکار را می بایستی از همان لحاظ اول انجام دهید و اگر در این کار تاخیر داشته باشید اسید باتری لباس شما را سوراخ خواهد کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
کاوه امیری
کاوه امیری
3 ماه پیش

سلام، من خودم باتری ساز هستم و دارم به صورت متوسط هر سه چهار ماه لباس عوض می کنم. کافیه موقع جابجایی باتری های کهنه بخوره به لباسامون، بعد چند روز خشک میشه و میریزه!

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش