مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

4.6
(145)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. هیوندای النترا بهتره یا کیا سراتو کدام را بخریم؟

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا
مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

مقایسه کلی کیا سراتو و هیوندای النترا

مقایسه کلی کیا سراتو و هیوندای النترا

کیا سراتو و هیوندای النترا خودروهای سدان کامپکتی هستند که طی سالیان متمادی دستخوش تغییرات بنیادی زیادی شده اند. سابقه حضور این دو خودرو در ایران به سال ها پیش برمیگردد، اما در این میان سراتو به عنوان یار قدیمیتر در این بازی ایفای نقش میکند.

هم اکنون نسل سوم این خودرو که چند فیس لیفت به خود دیده است به عنوان مدل 2017 در بازار حضور دارد. همچنین هیوندای النترا نیز که تاکنون چندین نسل را به خود دیده است، سابقه حضور طولانی مدتی را در ایران دارد.

اما در این سالها چندین سال غیبت در کارنامه این خودروی کره ای دیده میشود که پس از عرضه نسل سوم آن با نام آوانته به صورت مونتاژی در کشور، نسل پنجم آن تواسنت مجددا وارد چرخه رقابت در بازار ایران شود. حال آخرین نسل از این خودرو با مدل 2017 در بازار حضور دارد که به دلیل طراحی زیبا و امکانات رفاهی فراوان، مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

فیلم مقایسه هیوندای النترا و Cerato وارداتی

ویدئوی زیر خودرو های کیا سراتو و النترا را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی هیوندای النترا با کیا سراتو

اما هیوندای النترا و کیا سراتو از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی النترا و کیا سراتو مشابه همدیگر است.

هر دو خودروی مورد بحث از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با محور متحرک فاصله جلو بهره‌ می‌برند. اما کیا سراتو به دلیل داشتن قابلیت شیفترهای پشت فرمان دست برتر را به نسبت هیوندای النترا از آن خود می‌کند.

البته عملکرد خودروها در جاده‌های مستقیم و پر پیچ‌ و خم متفاوت بوده و هیوندای النترا سرپیچ‌ها عملکرد بسیار بهتری را نه تنها به نسبت کیا‌ سراتو بلکه به نسبت دیگر خودروهای هم‌رده از خود نشان می‌دهد که این امر مستقیماً به بحث هندلینگ این ماشین مربوط است.

در کل باید اذعان کرد که عملکرد فنی هر دو خودرو کیا سراتو و هیوندای النترا کاملاً قابل‌ قبول بوده و درعین حال فضای درون کابین نیز به خوبی هرچه تمام‌تر عایق‌بندی شده‌است.

تفاوت مشخات فنی موتور کیا سراتو و النترا

تفاوت مشخات فنی موتور کیا سراتو و هیوندای النترا

کیا سراتو فیس لیفت نسل سوم با پیشرانه 2.0 لیتری 16 سوپاپ تنفس طبیعی سری NU هیوندای/کیا به قدرت 160 اسب بخار در دور 6500 و گشتاور 210 نیوتون.متر در دور 4700 به بازار ایران وارد شد.

هیوندای النترا اما به پیشرانه 1.6 لیتری مشابه با سراتو (سری NU) به بازار ایران راه یافت که به دلیل داشتن 200 سی‌سی حجم کم‌تر تنها قادر به تولید حدد 150 اسب بخار در دور مشابه 6500 و گشتاور 180 نیوتون.متر در دور 4700 بود.

با اختلاف بسیار جزئی در قابلیت دستابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون در حدود 10.5 ثانیه برای هر دو خودرو، مصرف سوخت متوسط سراتو در حدود یک لیتر در هر 100 کیلومتر بیشتر از النترا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی هیوندای النترا و کیا سراتو اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی کیا سراتو و النترا

مدل خودروهیوندای النتراکیا سراتو
پیشرانهموتور 4 سیلندر 16 سوپاپموتور 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور2 لیتر2 لیتر
حداکثر قدرت152 اسب بخار154 اسب بخار
حداکثر گشتاور192 نیوتن متر195 نیوتن متر
گیربکس6 دنده اتومات6 دنده اتومات
مصرف سوخت (ترکیبی)7.5 لیتر در هر صد کیلومتر7.2 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 1009.6 ثانیه10.5 ثانیه
حداکثر سرعت205 کیلومتر بر ساعت210 کیلومتر بر ساعت

 

 باتری کیا سراتو و باتری هیوندای النترا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای Elantra و کیا سراتو

مقایسه امکانات و آپشن های کیا سراتو با هیوندای النترا

در بخش امکانات رفاهی باید گفت که هر دو خودرو از امکانات بسیار خوبی بهرهمند هستند که در این رده سطح انتظارات بسیاری از خریداران را برآورده خواهد کرد. اما این نکته را باید یادآور شد که لیست امکانات ارائه شده در خودروها ممکن است تفاوتی با نمونه های عرضه شده توسط شرکت های مربوطه داشته باشد.

به عنوان مثال النترا های وارد شده توسط شرکت آسان موتور نسخه نیمه فول بوده که از داشتن برخی امکانات محروم هستند، اما در عوض نمونه های وارد شده توسط کرمان موتور از نوع فول آپشن هستند که تنها از چند آپشن از جمله ایربگ زانویی راننده و سیستم اتوپارک بی بهره اند.

جدول تجهیزات رفاهی سراتو و هیوندای النترا

تجهیزاتهیوندای النتراکیا سراتو
چراغدی‌لایت + اتولایت + چراغ مه‌شکن جلو + چراغ مه‌شکن عقب + چراغ جلو زنوندی‌لایت + اتولایت + چراغ مه‌شکن جلو + چراغ مه‌شکن عقب + چراغ جلو هالوژن + چراغ بدرقه
سیستمهای مولتی مدیا6 اسپیکر 360 واتی – هندزفری + مانیتور 4.3 اینچی – (7 اینچی لمسی: سفارشی) + نویگیشن سفارشی + دوربین عقب + قابلیت پشتیبانی Bluetooth – USB – CD – MP3 – iPod – AUX + نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر6 اسپیکر – هندزفری + مانیتور 4.2 اینچی لمسی + دوربین عقب + قابلیت پشتیبانی Bluetooth – USB – CD – MP3 – AUX + نمایشگر 4.3 اینچی صفحه کیلومتر
صفحه نمایشمجهز به مانیتور ۴.۳ اینچی – (۷ اینچی لمسی نتها در مدل سفارشی)دارای مانیتور ۴.۲ اینچی با تاچپد لمسی
رینگ ها
آینهدارای آینه های عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی (تنها در مدل سفارشی)، مجهز به آینه جانبی با تنظیم برقی با گرمکن + مجهز به شیشه بالابر آنتی‌ترپ رانندهآینه عقب الکتروکرومیک + آینه جانبی تاشو برقی + آینه جانبی با تنظیم برقی + آینه جانبی با گرمکن + شیشه دودی – شیشه بالابر آنتی‌ترپ
تهویه مطبوعمچهز به تهویه  اتومات دوگانه با دریچه تهویه عقبدارای اتومات دوگانه  دورن کابین به همراه دریچه تهویه عقب
صندلیندلی‌ راننده ۶ حالته دستی – (۶ حالته برقی: سفارشی) – (تنظیم برقی گودی کمر: سفارشی) + صندلی سرنشین جلو ۴ حالته دستی + صندلی عقب تاشو دوتکه + گرمکن صندلی (جلو: سفارشی) – (عقب: سفارشی) + سردکن صندلی (جلو: سفارشی) + روکش صندلی (چرم: سفارشی) + خروجی ۱۲ ولت۱۰ حالته برقی – تنظیم برقی گودی کمر – مموری + صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی + ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه گرمکن صندلی جلو – عقب + سردکن صندلی جلو + روکش صندلی چرم مشکی یا خاکستری یا بژ + ایزوفیکس صندلی + خروجی ۱۲ ولت + صندوق برقی
شیشهسانروفسانروف
سیستم های هشدار دهندهسنسور جلو سفارشی + سنسور عقب سنسور باران سنسور فشار باد تایر + کمربند ایمنی پیش‌کشنده + کمربند ایمنی محدودکنندهسنسور جلو + سنسور عقب + رادار نقطه کور + سنسور فشار باد تایر
سایر امکاناتمجهز به نیروی کمکی برقی با تنظیم موقعیت ۴ حالته – دارای صندلی با روکش چرم – بهره‌وری از دکمه‌های کنترلی –   مجهز به  گرمکن فرمان ( تنها در نسخه سفارشیدارای قابلیت نیروی کمکی برقی – امکان تنظیم موقعیت ۲ حالته با روکش چرم – برخورداری از دکمه‌های کنترلی – مجهز به قابلیت  پدال شیفتر – برخورداری از گرمکن فرمان با فرمان ۳ حالته رانندگی (کامفورت – نرمال – اسپرت)

مقایسه طراحی ظاهری هیوندای النترا و Cerato

 مقایسه طراحی ظاهری هیوندای النترا و کیا سراتو

اهمیت بررسی طراحی خارجی این دو گزینه مورد بررسی نه تنها در برادری و نزدیکی تجاری دو برند هیوندای و کیا، بلکه در اشتراک پلتفرم مورد استفاده در این دو خودرو است. در نتیجه کیا سراتو نسل سوم و هیوندای النترا نسل پنجم هر دو از ساختار فنی و مهندسی مشترکی بهره می‌برند.

هر دو گزینه مورد بررسی در دو نسخه پیش و پس از فیس لیفت در بازار خودروهای وارداتی ایران حضور یافتند. جای تردید نیست که محبوبیت جهانی و مخصوصا شهرت سراتو در ایران در گرو حضور نسخه‌های وارداتی و مونتاژ داخلی نسل دوم سراتو است.

حضور گسترده این محصول باعث شد تا نام سراتو به یکی از محبوب‌ترین نام‌ها در بازار خودرو کشورمان بدل شود. نسل سوم اما المان‌های طراحی نسل دوم را به کلی برهم ریخت و با ظاهری کاما متمایز روانه بازار شد.

در نتیجه در نسل سوم دیگر خبری از آن طراحی گرافیکی گوشه‌دار و زوایای تند نبود و حالا تمامی اجزا و قطعات قرار گرفته بر روی بدنه سراتو از قوس‌های نرم و زوایای سوهان خورده و البته طراحی برجسته و بیرون زده تشکیل شدند. نسخه فیس لیفت شده نسل سوم سراتو که در حقیقت در سال 2017 روانه بازار جهانی شد، کمی از شدت این طراحی اغراق آمیز کاست اما به خطوط و زوایای نرم کاملا وابسته و متعهد باقی ماند.

نسخه فیس لیفت سراتو نسل سوم در بخش جلو از چراغ‌‌ها و جلوپنجره باریک و درهم ادغام شده (همانند نسل دوم) اما مجهز به سیستم روشنایی LED بهره می‌گیرد. خط شکسته بدنه تنها المانی است که نمای جانبی سراتو نسل سوم را از سادگی خارجی می‌کند و چراغ‌های عقب نسخه فیس لیفت با دربرگیری کمترین تغییرات گرافیکی تنها به سیستم روشنای LED مجهز شده است.

النترا نسل پنجم هم با ظاهری سنت شکن و به مراتب زیباتر از نسل چهارم روانه بازار جهانی شد اما اگر در نسخه فیس لیفت آن به دنبال تغییراتی فاحش‌تر از سراتو هستید، سخت در اشتباهید.

نسخه فیس لیفت النترا نسل پنجم تنها با تغییرات طراحی در بخش سپر جلو، مه شکن‌ها و گرافیک چراغ‌های جلو و عقب مجهز به سیستم روشنایی LED روانه بازار شد در حالی که خط شانه تیز و خط گلگیرهای این خودرو هیچ تغییری به خود ندید. در نتیجه اگر با نسخه قبل از فیس لیفت آن چندان آشنا نباشید؛ شاید نتوانید تمایز میان نسخه قبل و پس از فیس لیفت را از یکدیگر تشخیص دهید.

قیاس این دو خودرو از دیدگاه ابعاد خارجی نشان می‌دهد که به دلیل استفاده از پلتفرم کاملا مشترک هر دو خودرو از فاصله محورهای کاملا برابری بهره می‌گیرند. با این حال سراتو در طول حداقل 20 میلی‌متر کشیده‌تر، در عرض 5 میلی‌متر پهن‌تر و در ارتفاع با نسخه فیس لیفت النترا تقریبا برابر است.

از این رو ابعاد خارجی این دو برادر را می‌توان دقیقا منطبق بر یکدیگر دانست در حالی که طراحی خارجی آن‌ها تنها المانی است که این دو محصول مشابه را از یکدیگر متفاوت می‌سازد.

از لحاظ طراحی داخلی:

طراحی داخلی کیا سراتو و هیوندای النترا

درون کابین تفاوت زیادی بین النترا و سراتو وجود دارد. هیوندای برای النترای جدید، طرحی کاملا اروپایی با ارگونومی خیلی خوب طراحی کرده است. در اینجا نیز سادگی پشت آمپرها قابل انتقاد است، اما در سایر بخش‌ها النترا واقعا عالی عمل کرده است.

درون کابین النترا استفاده گسترده‌ای از پلاستیک نرم به چشم می‌خورد و همین باعث می‌شود تا النترا را در کنار مزدا 3 دارای یکی از باکیفیت‌ترین کابین‌ها در این کلاس بدانیم.

کیا سراتو از نظر کیفی تفاوت چندانی با مدل قبل از فیس لیفت خود ندارد، اما النترا در بخش کیفیت داخلی پیشرفت چشمگیری کرده است؛ نحوه جایگری نمایشگر خودرو نیز بهتر از سراتو است. در کابین النترا از تریم نقره‌ای استفاده شده‌است که زیبایی خوبی دارد و از یکنواختی کابین جلوگیری می‌کند.

در مقابل در کابین سراتو نیز استفاده از تریم مصنوعی فیبر کربن دیده می‌شود که بیشتر مورد پسند جوانان خواهد بود، اما در کل چنگی به دل نمی‌زند؛ البته تصمیم بر برتری تریم نقره‌ای النترا یا فیبر کربن سراتو بیشتر به سلیقه شما وابسته است!

از نظر فضای داخلی نیز النترا با سراتو تفاوتی عمده‌ای ندارد، چون حتی فاصله محوری دو خودرو نیز دقیق یکی است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در هیوندای النترا بهتر است یا کیا سراتو؟

تجربه رانندگی در هیوندای النترا بهتر است یا کیا سراتو؟

در بخش‌های گذشته با مقایسه کیاسراتو و هیوندای النترا به این موضوع اشاره‌شد که خودروی هیوندای النترا از سیستم هندلینگ بهتری به نسبت کیا‌سراتو بهره می‌برد. همین موضوع نشان می‌دهد که  نقاط ثقل تعبیه‌شده درون هیوندای النترا از تعادل بالاتری به نسبت کیا سراتو برخوردار است و درنتیجه فرمان پذیری این ماشین را مخصوصاً در جاده‌های پر پیچ‌وخم برای راننده راحتتر می‌سازند.

درطرف مقابل اما کیا ‌سراتو از یک رانندگی سخت و خشن و اسپرت بهره می‌برد و تنها به عاشقان هیجان و سرعت توصیه می‌شود که از کیا سراتو بهره ببرند. حال آن که هیوندای النترا به عنوان یک خودروی چند منظوره در تجربه رانندگی شناخته می‌شود و هم می‌تواند رانندگی اسپرت و هم یک رانندگی آرام و لاکچری را به خریداران خود هدیه‌دهد.

ایمنی در کیا سراتو و النترا

مقایسه ایمنی در کیا سراتو و النترا

به مقایسه هیوندای النترا و کیا سراتو 2018 از نظر ایمنی می‌رسیم. نباید انتظار چیزی کم‌تر از پنج ستاره ایمنی را از این دو خودرو داشته باشید، چون حتی در نسل‌های قبلی نیز خودروهای بسیار ایمن و قابل اطمینان بودند.

هر دو خودرو در سال 2018 در تست تصادف موسسه IIHS که یکی از معتبرترین موسسات آمریکا در تست ایمنی خودروها است، توانسته‌اند رتبه بسیار عالی +Top Safety Pick را دریافت کنند و این یعنی آخرین چیزی که باید نگران آن باشید ایمنی خودرو است.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید سراتو و النترا بدون هیچ سیستم ایمنی خودران نظیر اصلاح خط و ترمز خودکار چنین رتبه‌ای را گرفته‌اند. تجهیزات ایمنی در دو خودرو شامل 6 عدد ایربگ در سراتو و 7 عدد در النترا (ایربگ زانو)، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری و رادار نقطه کور اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی در خودرو را در جدول زیر با هم قیاس کنید، اما در هر صورت نباید در ایمنی بالای هر دو خودرو شکی به دل راه داد. در جدول زیر مقایسه هیوندای النترا و کیا سراتو را از نظر مشخصات ایمنی مشاهده کنید:

جدول تجهیزات ایمنی سراتو و النترا

تجهیزاتهیوندای النتراکیا سراتو
تجهیزات ایمنی و حفاظتیکمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای، ایموبلایزر، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکنندهکمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای، ایموبلایزر، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، پشت سری فعال
کیسه هوا7 کیسه هوا (کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای)6 کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای)
سیستم ترمز و پایداریسیستم ترمز ضد قفل(ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخ‌ها (EBD)، ترمز خودکار اضطراری (AEB) و سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، رادار نقطه کورسیستم ترمز ضد قفل(ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخ‌ها (EBD)، ترمز خودکار اضطراری(AEB) با سیستم راداری تشخیص عابر پیاده(PDS)، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، رادار نقطه کور

کیا سراتو بخریم یا هیوندای النترا کدام بهتر است؟

کیا سراتو بخریم یا هیوندای النترا کدام بهتر است؟

جای تردید نیست که النترا و سراتو از برترین انتخاب‌های بازار دست دوم در میان سدان‌های کوچک کاربردی شهری هستند. هر دو خودرو با ارائه از سوی دو شرکت منتسب به یکدیگرِ؛ یعنی آسان موتور و اطلس خودرو، خوشبختانه از شبکه خدمات پس از فروش بسیار قوی بهره می‌برند.

این دو گزینه در برابر رقبای توانمند خود از سرزمین آفتاب نظیر تویوتا کرولا؛ برتری غیر قابل انکاری دارند که همانا سطح بالاتر آپشن‌های رفاهی به کار رفته در آن‌ها و قیمت نهایی بسیار رقابتی است که باعث می‌شود حتی در بازار خودروهای کارکرده دست دوم بر گزینه‌های برتر ژاپنی به خوبی بچربند.

در عین حال باید درنظر داشت که کیفت مونتاژ و دوام قطعات در رقابای ژاپنی بهتر و بالاتر از محصولات کره‌ای است اما در صورت داشتن بودجه محدود در بازار دست دوم، گزینه‌های کره‌ای بدون شک دلبری بی‌مانندی در مقایسه با رقبای اقتصادی و کم آپشن ژاپنی خود خواهند داشت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
جوادی
جوادی
1 سال پیش

سلام
سراتو مونتاژ داخل بهتر هستش یا وارداتی
ممنون میشم کمکم کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  جوادی
1 سال پیش

سلام وارداتی بهتر است.

امینی
امینی
1 سال پیش

گشتاور سراتو بهتر از النترا هست آیا این موضوع باعث نمیشه که ما سراتو رو انتخاب کنیم

مرادی
مرادی
1 سال پیش

سراتو وارداتی بهتره یا مونتاژ داخل؟ اصلا با هم فرقی دارند؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش