مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک R کدام را بخریم؟

4.3
(177)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه پژو 206 و کوییک دنده ای و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. کوییک بهتر است یا پژو  206 تیپ 2 کدام را بخریم؟

این دو خودرو را می توان دو هاچ بک نسبتا ارزان قیمت بازار محسوب کرد که یکی متعلق به دهه های پیشین خودروسازی فرانسه است  دیگر در ظاهر یکی از جدیدترین محصولات خودروسازی ایران. پژو 206 خودرویی است که کاملا شناخته شده می باشد، اما کوییک با توجه به عرضه کم و نامناسبش محصولی گمنام و البته ناشاخته است.

از این رو قصد داریم مقایسه ای شانه به شانه مابین این دو خودرو داشته باشیم تا دریابیم کدامیک از ارزش بیشتری برای خرید برخودار است.

مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک R کدام را بخریم؟
مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک R کدام را بخریم؟

مقایسه کلی پژو 206 و کوییک R

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تقریبا از سال ۱۳۸۰ وارد بازار ایران شد و از همان سال به این طرف خودرو محبوبی در بازار مصرف ایران به شمار می‌رفته است. این در حالی است که کوییک دنده‌ای برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ بود که توسط سایپا رونمایی شد.

در این مقاله قصد داریم مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک را از جنبه‌های مختلف طراحی، پیشرانه، قیمت و… بررسی کنیم. با مطالعه این مقاله تا انتها تصمیم‌گیری برای انتخاب یکی از این دو خودرو برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. حالا این سوال مطرح است که کوئیک R دنده ای صفر بخرم یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده؟ برای یافتن پاسخ در این مقاله با مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی خودرو کوییک سایپا + دفترچه راهنما

فیلم مقایسه کوییک اتوماتیک با پژو 206

ویدئوی زیر از پدال خودروهای کوییک و پژو 206 را مقایسه کرده و برنده این رقابت را اعلام می کند. که به خریداران این خودرو ها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی کوییک و پژو 206 تیپ 2

مقایسه ما در این مقاله نسخه های دستی هر دو خودرو است. قبل از مطالعه در مورد مشخصات این دو خودرو خلاصه بگوییم که شاید با مقایسه اعداد خروجی این دو رقیب فکر کنید که کوییک خودرو سریعتر است اما وزن بیشتر و ضریب درگ نامناسبت تر باعث شده عملا هیچ تفاوتی محسوسی مابین عملکرد فنی این دو خودرو جود نداشته باشد. قابل ذکر است حجم بیشتر پیشرانه کوییک نیز باعث شده مصرف سوختش برای ک هاچ بک فراتر از استاندارد ها باشد.

تفاوت مشخات فنی موتور کوییک و پژو 206

موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲، چهار سیلندر و هشت سوپاپ است و ۱.۴ لیتر حجم دارد. در طرف مقابل کوییک، موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۵ لیتر دارد. حداکثر گشتاور خروجی و حداکثر توان خروجی پژو ۲۰۶ تیپ به‌ترتیب ۱۱۸ نیوتن‌متر و ۷۵ اسب‌بخار است و این دو عدد برای موتور کوییک به‌ترتیب ۱۲۸ نیوتن‌متر و ۸۷ اسب بخار است. از این حیث می‌توانیم موتور کوییک را تاحدودی قدرتمند‌تر از موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بدانیم، اما ازنظر مصرف سوخت، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ وضعیت بهتری دارد.

مصرف سوخت پژو 206 کمتر است یا کوییک؟

از لحاظ میزان مصرف سوخت، هاچ‌بک سایپا در هر 100 کیلومتر 7.14 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این در حالی است که خودروی 206 تیپ 2 از این نظر به‌صرفه‌تر بوده و برای هر 100 کیلومتر، 6.4 لیتر بنزین می‌سوزاند. البته لازم به ذکر است که کوییک وزن بیشتری به نسبت 206 دارد؛ همچنین 206 از موتوری کم‌حجم‌تر به نسبت موتور کوییک بهره می‌برد.

جم باک پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تقریبا ۵۰ لیتر است. اما حجم باک کوییک دنده‌ای هم ۴۱ لیتر است.

 مقایسه ابعاد کوییک و 206

قطعا ابعاد یک هاچ بک شهری از مهمترین گزینه برای خریداران است. با توجه به ابعاد دو خودرو که در جدول ذیل بطور کامل به آن اشاره شده مشخص است که کوییک محصول جدید سایپا از ابعاد بزرگتری برخودار است اما باید توجه کرد که آن چیزی که باعث بهبود فضای داخلی می گردد فاصله دو محوری است.

لذا 206 با فاصله بیشتری دو محوری توانسته فضای داخلی مناسبتری را ایجاد نماید اما داشبورد کشیده این خودرو بخشی از فضای داخلی را به خود اختصاص داده و سرنشنیان جلو برای راحتی بیشتر ملزم به عقب دادن صندلی خود هستند و در این حال عملا فضای پایی برای سرنشینان عقب باقی نمی ماند.

اما کوییک در این بین بهتر عمل کرده و فضای جلوی پای سرنشنیان دو ردیف کاملا بیشتر از رقیب فرانسوی خود است. همچنین در عرض این کوییک است که از ابعاد بزرگتری برخوردار بوده و نشست سه سرنشین در عقب آن امکانپذیر تر است.

خودروطول میلیمترعرض میلیمترارتفاع میلمترفاصله دو محور میلیمتروزن
کوییک دنده ای 39891688152424121105
پژو 20638351652142624451025

 

جدول مقایسه مشخصات فنی 206 تیپ 2 و کوییک r

مدل خودروکوییکپژو ۲۰۶ تیپ ۲
پیشرانهخطی M15خطی TU3
حجم موتور۱.۵ لیتر۱.۳۶ لیتر
حداکثر قدرت۸۷ اسب بخار۷۵ اسب بخار
حداکثر گشتاور۱۲۸ نیوتن متر۱۱۸ نیوتن متر
گیربکسدستی ۵ سرعتهدستی ۵ سرعته
مصرف سوخت (ترکیبی)۷۶.۴
شتاب صفر تا ۱۰۰۱۴.۱
حداکثر سرعت۱۶۰ کیلومتر بر ساعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

باتری کوییک و باتری پژو 206 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های کوییک و پژو 206

اگر قرار باشد مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک اتوماتیک از منظر امکانات صورت بگیرد، پژو 206 حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ چراکه اساسا یکی از مهم‌ترین مزایا کوییک در میان خودروهای هم رده امکانات زیادی است که روی آن تعبیه شده است. اما در خصوص کوییک R و دنده‌ای ماجرا کمی تغییر می‌کند.

همان‌طور که در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید، شاید مهم‌ترین تفاوت میان کوییک و پژو ۲۰۶ دنده‌ای از منظر امکانات داشتن سنسور دنده عقب و شیشه بالابر برقی درب‌های عقب برای کوییک باشد. البته قابلیت سنسور دنده عقب برای تولیدات پژو ۲۰۶ تیپ ۲ قدیمی موجود در بازار وجود دارد ولی در تولیدات جدید این قابلیت به صورت آپشن عرضه می‌شود.

جدول امکانات رفاهی 206 تیپ 2 و کوییک R

تجهیزاتکوییکپژو ۲۰۶ تیپ ۲
چراغ روشنایی در روزنداردندارد
سیستم‌های مولتی مدیاسیستم صوتی با چهار بلندگوسیستم صوتی با چهار بلندگو
صفحه نمایشنداردندارد
رینگ‌هافولادیفولادی
آینهبرقیدستی
تهویه مطبوعدستی (دیجیتال)دستی
صندلی رانندهقابلیت تنظیم ۶ حالتهقابلیت تنظیم ۶ حالته
شیشهبرقیجلو برقی – عقب دستی
سنسور عقبداردندارد
قفل صندلی کودکداردندارد
سیستم هشدار نبستن کمربند رانندهداردندارد
چراغ‌های مه شکن عقب و جلودارددارد
سیستم کنترل بخار بنزینندارددارد

    مقایسه طراحی ظاهری کوییک و 206 تیپ 2

    پرسش اصلی این جاست! بالاخره تیپ ۲ زیباتر است یا کوییک؟ خب در حقیقت نمی توان به طور قطعی نظر داد! ۲۰۶ با حالت تخم مرغی بدنه و چراغ هایی کشیده، خودرویی قابل قبول در نگاه عموم است. به گونه ای که کسی نمی تواند تشخیص دهد که وضعیت مالی یک ۲۰۶ سوار در چه حد است! چرا که می تواند به عنوان خودروی دوم کسی باشد. از سویی می تواند تنها دارایی یک جوان مجرد یا خانواده کم جمعیت به حساب بیاید! اما کوییک از این ویژگی برخوردار نیست!

    کوییک در مقایسه با تیبا ۲ و دیگر محصولات قبلی سایپا، طراحی قابل دفاعی دارد. طراحان سایپا با نصب زه های پلاستیکی، باربند، رکاب و دیگر المان های متعلق به خودروهای کراس اوور سعی داشته اند ژستی شبیه به دیگر هاچ بک کراس های بازار را به وجود بیاورند. فرمول موفقیتی که امروز از سوی بسیاری از خودروسازان جهان به کار گرفته می شود تا فروش بیش تر را برای آن ها تضمین کند. کافی ست نگاهی به محبوبیت خودروهایی همچون رنو ساندرو استپ وی، دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس کراس و… داشته باشیم.

    از لحاظ طراحی بیرونی:

    سایپا در نمای جلو ترجیح داده است از همان الگوی موجود در چهره ساینا استفاده کند. چراغ های جلو دقیقاً همان چراغ های ساینا هستند که گرافیک داخلی آن ها به رنگ مشکی تغییر پیدا کرده تا با کاراکتر کوییک بیش تر همخوانی داشته باشند.

    یکی از اصلی ترین جذابیت های ظاهری کوییک، چراغ های روز (دی لایت)هایی بودند که کنار مه شکن های جلو محلی برای نصب آن ها تعبیه شده است. اما متأسفانه در کوییک های دنده ای این چراغ ها حذف شدند و یک قطعه پلاستیکی نقره ای جای آن ها را پر کرد!

    در نمای کناری کوییک استفاده از دستگیره های آسان بازشو را می توان به فال نیک گرفت. آینه ها با ساینا مشترک هستند و ظاهر زیبایی دارند، فقط اندکی بیش از اندازه بیرون زده اند! دیگر تفاوت مهم کوییک دنده ای با اتوماتیک، استفاده از رینگ های فولادی با قالپاق های پلاستیکی است.

    اما شاید جذاب ترین قسمت طراحی بیرونی کوییک، نمای عقب آن باشد. جایی که برخی چراغ های آن را حتا شبیه به ب ام و X1 می دانند! اما اگر از حق نگذریم، نئون های استفاده شده در این چراغ ها چهره زیبایی به کوییک بخشیده اند. البته فراموش نکنید که کوییک همچون ۲۰۶ نیست که انواع چراغ های اسپرت و قطعات تزئینی برای آن در بازار یافت شوند و در واقع نه تنها کوییک، بلکه هیچ خودرویی در ایران به اندازه پژو ۲۰۶ قابلیت شخصی سازی و تیون ندارد!

    از لحاظ طراحی داخلی:

    اگر به داخل کابین این دو خودرو برویم، می‌بینیم که 206 رودری‌های بسیار باکیفیت‌تری نسبت به کوییک دارد که گهگاهی با پارچه نیز تزیین شده اند. در کوییک هم هرچند همچنان قطعات به کار رفته پلاستیکی اند اما این پلاستیک حداقل از قطعات به کار رفته در پراید، باکیفیت‌تر است. اما در کنار این‌ها، فضای داخلی خودرو 206 بسیار کوچک است به طوری که سرنشینان عقب فضای کافی برای نشستن ندارند. در مقابل کوییک، کمی بهتر فضای بیشتری دارد و ابعاد آن هم از 206 بزرگ‌تر هستند.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    تجربه رانندگی در کوییک بهتر است یا پژو 206؟

    در ادامه بحث مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک نوبت به بررسی تجربه رانندگی با این دو خودرو می‌رسد. نکته مهمی که باید در این زمینه به آن اشاره کنیم، فرمان راحت‌تر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در مقایسه با کوییک است. همین مسئله باعث می‌شود که کنترل خودرو در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا حدودی راحت‌تر باشد. با این وجود از نظر ارگونومی طراحی صندلی‌های کوییک تاحدودی بهتر از پژو ۲۰۶ است و این مسئله باعث می‌شود فشار کمتر به بدن سرنشینان منتقل شود.

    از نظر شتاب‌گیری نیز این دو خودرو در وضعیت یکسانی هستند. یک مشکل جدی در کوییک‌های نسخه قدیمی وجود داشت و آن مربوط به صدای بیش از حد موتور در اتاق خودرو بود. اما خوشبختانه این مشکل در سال‌های اخیر در کوییک برطرف شده است. با این وجود روی‌هم‌رفته مقایسه تجربه رانندگی این خودرو از زبان رانندگان آن‌ها بعضا خیلی جانب‌دارانه است و باید این مسئله را حتما در نظر داشته باشید.

    مقایسه ایمنی در پژو 206 و کوییک

    صحبت درباره ایمنی خودروهای ایرانی با توجه به اینکه در تست‌های ایمنی خودرو شرکت نمی‌کنند، چندان امکان‌پذیر نیست. اما در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک از نظر ایمنی باید اذعان کنیم که هر دو تقریبا در یک سطح قرار دارند. این دو خودرو وزن نسبتا کمی دارند و همین مسئله باعث می‌شود که در سرعت‌های بالا و به خصوص در پیچ جاده‌ها چسبندگی زیادی به کف جاده نداشته باشند. روی‌هم‌رفته این دو خودرو از نظر ایمنی در وضعیت متوسطی ارزیابی می‌شوند. در جدول زیر هم می‌توانید برخی از تجهیزات ایمنی آن‌ها را مشاهده کنید.

    تجهیزاتکوییکپژو ۲۰۶ تیپ ۲
    کیسه هوا۲۲
    ترمزهاجلو دیسکی و عقب کاسه‌ایجلو دیسکی و عقب کاسه‌ای
    سیستم ترمز ضد قفل ABSدارددارد
    سیستم تقسیم نیروی ترمز EBDداردندارد
    سیستم کنترل پایداری خودرو ESPنداردندارد
    ایموبیلایزردارددارد

     مقایسه شرایط بازار پژو 206 و کوییک

    پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به قطعات جانبی زیادی که در بازار وجود دارد، برای تیونینگ و اصطلاحا شخصی‌سازی یک گزینه ایده‌آل به شمار می‌رود. در حالی که این شرایط برای کوییک چندان فراهم نیست.

    از نظر خدمات پس از فروش نیز با توجه به اینکه زیر نظر دو خودروساز اصلی در کشور هستند، بدیهی است که دسترسی به نمایندگی‌ها و قطعات یدکی آن‌ها در سطح کشور مناسب ارزیابی می‌شود. اما از نظر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در مقایسه با کوییک در بازار گران‌تر به فروش می‌رسد. شاید دلیل این مسئله طرفداران پر و پا قرصی پژو ۲۰۶ در کشور ما باشد.

    مقایسه بین میزان استقبالی که از این دو خودرو در سال‌های ابتدایی شد نیز جالب توجه است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سال‌های ابتدایی عرضه فوق‌العاده محبوب شد و طیف‌های گسترده‌ای از مردم با شور و اشتیاق فراوان برای خرید این خودرو فرانسوی اقدام کردند؛ هرچند این روزها دیگر خبری از تب و تاب سال‌های نخست برای خرید این خودرو نیست.

    در مقابل اما کوییک قرار دارد که در سال‌های اخیر استقبال نسبتا مناسبی از آن به عمل آمده است. حتی اگر چشمی هر در خیابان‌ها و معابر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تعداد کوییک در این سال‌ها رشد زیادی را تجربه کرده است. با این وجود از نظر استقبال عمومی به هیچ عنوان قابل مقایسه با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیست.

    پژو 206 تیپ2 بخریم یا کوییک کدام بهتر است؟

    به هر روی باید گفت که با وجود اینکه کوییک قوای فنی ضعیف‌تری نسبت به 206 دارد و سواری کم‌هیجان‌تری را به رانندگانش ارائه می‌دهد از لحاظ آپشن‌ها و امکانات جدیدتر است و یک سر و گردن بالاتر از خودروی 206 ایستاده است. اما در نهایت باید انتخاب را به سلیقه خریداران واگذار کرد که آیا همچنان طرفدار خودروی ایران خودرو هستند که یادآور اصالت پژو فرانسوی است، یا حاضرند این خودروی جدید سایپا که به مصاف 206 آمده است را، امتحان کنند؟

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    6 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    فیضی
    فیضی
    8 ماه پیش

    واقعا توضیحات شما کامل و جامع و مفید بودو اطلاعاتم در مورد دو خودرو بیشتر شد.

    عرفان
    عرفان
    در جواب  فیضی
    6 ماه پیش

    به نظر من اگه ظاهر و کلاس براتون مهمه ۲۰۶ ولی اگر استهلاک و قیمت خرید و هزینه تعمیر و نگهداری براتون مهمه کوییک.

    محمد
    محمد
    10 ماه پیش

    کاملترین مقاله ای بود که دراین خصوص مطالعه کردم واقعا دمتون گرم

    نجفیان
    نجفیان
    1 سال پیش

    سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

    بهزادی
    بهزادی
    1 سال پیش

    عجب مقاله ای دمتون گرم خیلی اطلاعاتم زیاد شد ممنونم ازتون

    روستایی
    روستایی
    1 سال پیش

    حجم موتور چیه؟ چه تاثیری در روند حرکت ماشین داره الان تو این مقاله ای که مطالعه میکردم شما نوشته بودید حجم موتورکوئیک بالاتر از 206 هست

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش