مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4

4.7
(187)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. بی ام و Z4 بهتره یا پورشه باکستر کدام را بخریم؟

قبل از هجوم خریداران به بازار کراس اوورها، بازار خودرو محصولات متنوعی از خودروسازان در بخش‌های مختلف داشت. در حالی که خودروسازان امروزی کراس اوورهای لوکس دارند، خریداران جوان بیشتر به محصولات دیگر، به ویژه خودروهای اسپرت علاقه مند هستند.

بی شک سگمنت رودستر یکی از قشرهایی است که در بین خریداران جوان خودرو طرفداران کمی دارد اما با توجه به محدودیت های این خودروها و بازار، این سگمنت به خصوص در بازار ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رودسترها قیمت بیشتری نسبت به خودروهای کوپه و سدان دارند که دامنه خریداران را محدود می کند، اما برخی از آنها محبوبیت بیشتری دارند و فروش بهتری نسبت به بقیه دارند.

مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4
عکس پورشه باکستر و بی ام و Z4

بی ام و Z4 یکی از موفق ترین و محبوب ترین رودسترهای بازار ایران است. از سه نسل این خودرو دو نسل یعنی دو نسل اول وارد بازار ایران شده اند اما اکثر مدل هایی که وارد بازار شده اند از نسل دوم هستند. نسل دوم Z4 با موتورهای مختلف در بازار ایران موجود است و باید آن را یکی از بهترین گزینه های بازار دانست.

بی ام و Z4 خودرویی است که به طور خاص برای جذب خریداران جوان طراحی شده است. این خودرو ترکیبی از طراحی چشم نواز، مشخصات فنی چشمگیر و کیفیت ساخت بالایی است که از یک خودروی اسپرت از برند معروفی مانند بی ام و انتظار می رود.

مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4
عکس پورشه باکستر و بی ام و Z4

نسل چهارم باکستر نخستین نسلی بود که پورشه نام آن را به 718 باکستر تغییر داد و در دو نسخه تولید گردید. این نسل از سال 2017 یعنی یک سال پس از عرضه جهانی در بازار داخلی حضور داشته است.

نسخه اول (718) با موتور 2 لیتری توربو با حداکثر قدرت 300 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 380 نیوتن‌متر است و با اتکا به این پیشرانه و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، شتاب صفرتاصد را تنها در 4.9 ثانیه ثبت می‌کند.

اما قلب تپنده نسخه 718 S یک نمونه 2.5 لیتری توربو است که در قدرت و گشتاور، به‌ترتیب 50 اسب‌بخار و 40 نیوتن‌متر قوی‌تر از پیشرانه نسخه معمولی است و با اتصال به همان گیربکس 7سرعته دوکلاچه، شتاب صفرتاصد 4.4 ثانیه را برای این رودستر جذاب به ارمغان می‌آورد.

سیستم تعلیق دوحالته هوشمند، لانچ کنترل، سیستم صوتی قدرتمند و امکان انتخاب چهار حالت مختلف برای رانندگی، از جمله ویژگی‌های جذاب این خودرو هستند.

مقایسه کلی پورشه باکستر و بی ام و Z4

بررسی کلی پورشه باکستر
عکس پورشه باکستر

پورشه باکستر یک خودروی موتور وسط است که می توان آن را نخستین خودروی جاده ای پورشه پس از پورشه 550 دانست که در ابتدا به عنوان رودستر طراحی شده بود. پورشه باکستر یک خودروی اسپرت دو سرنشین موتور وسط تولید شده توسط پورشه هستند.

این خودرو در سال 1996 و کیمن در اواخر سال 2005 به عنوان یک کوپه دو نفره به بازار عرضه شد و نسل ساخت این پورشه از لحاظ کیفیت 80 درصد راه را به نفع خود تمام کرده است، اما تنها 30 درصد کمتر از هزینه ای است که ارزش گذاری شده و در دسته های کیفیت ظاهری، کابین و امکانات بیش از 80 درصد از لحاظ کیفی و کمی مثبت بوده.

بررسی کلی BMW Z4
عکس BMW Z4

نخستین نسل از بی ام و  Z4 با کد اتاق E85 در سال 2002 به بازار معرفی شد. این مدل آغاز راهی بود که در آن سری Z از محصولات بی ام و به خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل شد. نسل اول Z4 در دو تیپ بدنه رودستر و کوپه تولید شد، مدل رودستر دارای سقف برزنتی بود که تا سال 2008 روی خط تولید بود، سپس نسل دوم بدنه بی ام و کد E89 با طراحی جدید عرضه شد.

نسل دوم Z4 تنها در نسخه رودستر تولید شد اما در عوض بی ام و از سقف تاشو فلزی در آن استفاده کرد و این را باید یکی از مهم ترین پیشرفت های این خودرو دانست. نسل دوم از سال 2009 تا 2016 روی خط تولید قرار داشت و توانست تعداد قابل توجهی را در بازار جهانی و ایران به فروش برساند.

در سال 2013 مدل به روز شده این خودرو عرضه شد که بی ام و آن را LCI نامگذاری کرد. تغییرات مدل فیس لیفت شده شامل چراغ های LED، مواد داخلی باکیفیت و اضافه شدن دو نوع جدید به محدوده خودرو است.

بی ام و سرانجام نسل سوم Z4 با کد G29 را در سال 2018 معرفی کرد که هنوز در حال تولید است. در نسل سوم شاهد بازگشت سقف فابریک هستیم در حالی که خبری از نسخه کوپه نیست. در حالی که این ممکن است از نظر فنی به کاهش وزن بی ام و کمک کند و خریدارانی را که با سقف پارچه ای مشکلی ندارند، به بقیه رقبا اضافه خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید: مقایسه پورشه ماکان و پورشه کاین

فیلم مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4

ویدئوی زیر خودرو های پورشه باکستر و بی ام و Z4 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

 

مقایسه فنی پورشه Boxster با بی ام و Z4

اما بی ام و Z4 و پورشه باکستر از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی بی ام و Z4 و پورشه باکستر مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور پورشه باکستر و BMW Z4

مشخصات فنی پورشه باکستر
عکس پیشرانه پورشه باکستر

پیشرانه پورشه باکستر معمولی (718) 2 لیتری توربوشارژ با 4 سیلندر تخت 16 سوپاپ می باشد. حداکثر قدرت موتور، 300 اسب بخار در 6500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور نیروی تولید شده 380 نیوتن متر در 1900 تا 4500 دور بر دقیقه می باشد.

به لطف موتور کم حجم ولی بسیار پر قدرتی که بر روی این خودرو قرار گذاشته شده، برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، تنها 4.9 ثانیه زمان می برد. حداکثر سرعتی که می توانید با این خودرو تجربه کنید 275 کیلومتر بر ساعت است. گیربکس باکستر معمولی، 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو زیبای آلمانی، 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر بر ثانیه می باشد.

در سمت مقابل پورشه باکستر اسپرت (718S) دارای پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ با 4 سیلندر و 16 سوپاپ می باشد. حداکثر قدرت و گشتاور نیروی این خودرو 350 اسب بخار در 6500 دور بر دقیقه و 420 نیوتن متر در 1900 تا 4500 دور بر دقیقه می باشد.

با چنین موتور قدرتمندی می توانید در طی 4.4 ثانیه سرعت ماشین را از صفر به 100 برسانید. گیربکس این خودرو هم 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه است. مصرف سوخت ترکیبی هم 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مشخصات فنی BMW Z4
عکس BMW Z4

در مقایسه دو خودروی پورشه باکستر و بی ام و Z4 نوبت به مقایسه فنی این دو خودرو رسید. بی ام و Z4 نسل دوم در ۷ کد مختلف با نام‌های 18i، 20i، 23i، 28i، 30i، 35i و 35is در بازار موجود بود که البته همه این کدها در بازار ایران موجود نیستند. نکته جالب توجه در مورد مشخصات فنی بی ام و Z4 این است که هیچ موتور دیزلی برای آن وجود ندارد و تمامی کدها بنزینی هستند.

همچنین این خودرو جزو معدود محصولات بی ام و است که نمی‌توان آن را به همراه سیستم چهارچرخ محرک ایکس درایو خریداری کرد. همچنین مدل M پاور برای Z4 ساخته نشده است بلکه تنها با پکیج‌های M قابل سفارش بود.

ضعیف‌ترین نسخه مدل S Drive18i است که از موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر بنزینی با کد N20 استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر Z4 با این موتور ۸ ثانیه است.

کد بعدی S Drive20i است که از نسخه دیگر موتور N20 با خروجی بیشتر معادل ۱۸۱ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. این مدل دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۶.۹ ثانیه است.

مدل بعدی S Drive23i است که از موتور ۶ سیلندر خطی تنفس طبیعی با کد N52 استفاده می‌کند. این موتور ۲.۵ لیتری می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار قدر ت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. تولید این مدل با شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶.۶ ثانیه در سال ۲۰۱۱ متوقف شد و بی ام و پس از آن موتورهای شش سیلندر تنفس طبیعی را کنار گذاشت.

نسخه بعدی S Drive28i نام دارد که کد آن در سایر محصولات بی ام و به وفور در بازار یافت می‌شود. این مدل از نسخه قوی موتور N20 با قدرت خروجی ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر بهره‌مند است و می‌تواند در زمان ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
پس از آن به نسخه S Drive30i می‌رسیم که از نسخه ۳ لیتری موتور N52 تنفس طبیعی بهره‌مند است. این موتور ۲۵۵ اسب بخار با گشتاور ۳۱۰ نیوتن متری خود می‌تواند در ۶.۱ ثانیه Z4 را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

کد قدرتمند بعدی S Drive35i است که زیر کاپوت آن موتور ۳ لیتری تویین توربو شش سیلندر با کد N54 دیده می‌شود. این نسخه ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب آن معادل ۵.۱ ثانیه است. چنین خودرویی به راحتی می‌تواند محصولات هشت سیلندر بازار را نیز به چالش بکشد.

قوی‌ترین نسخه بی ام و Z4 با کد S Drive35is در بازار ایران نیز یافت می‌شوند. این مدل به نسخه تقویت شده موتور N54 مجهز است و می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. چنین مشخصاتی S Drive35is را قادر می‌سازد تا در زمان ۴.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و باید آن را یک سوپر اسپرت کوچک در خیابان دانست.

کدهای مختلف بی ام و Z4 با گیربکس‌های ۶ دنده دستی، ۶ دنده خودکار، ۸ دنده خودکار و ۷ دنده دوبل کلاچ در دسترس هستند. در بازار ایران اکثر نسخه‌های دارای گیربکس خودکار هستند و احتمالا نسخه دستی وارد نشده است. گیربکس دوبل کلاچ نیز تنها در قوی‌ترین نسخه دیده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی بی ام و Z4 و پورشه باکستر جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی پورشه باکستر و بی ام و Z4
خودروپورشه باکستربی ام و Z4
حجم موتور2893 سی سی1997 سی سی
حجم باک54 لیتر55 لیتر
حداکثر قدرت256 اسب بخار، در 6400 دور دقیقه  245 اسب بخار، در 5000 دور دقیقه
حداکثر گشتاور290 نیوتن متر 4400 دور دقیقه350 نیوتن متر در 1250 دور دقیقه
حداکثر سرعت263 کیلومتر در ساعت250 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد6 ثانیه5.5 ثانیه
وزن1335 کیلوگرم1475 کیلوگرم
جعبه دنده7 سرعته خودکار8 سرعته اتوماتیک

 

باتری پورشه باکستر و باتری بی ام و Z4 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های پورشه باکستر با بی ام و زد 4

امکانات و آپشن های پورشه باکستر
عکس پورشه باکستر

در مقایسه امکانات پورشه باکستر و بی ام و Z4 به پورشه باکستر رسیدیم که با سیستم پیشرفته و کاملا برقی تنظیم صندلی 8 جهته که با هر وزن و قد شخصی تطبیق می یابد، کروز کنترل تطبیقی ​​و هوشمند پورشه که با توجه به فاصله خودروهای جلویی تنظیم می شود و می تواند سرعت خودرو را کاهش دهد یا به طور کامل از ضربه جلوگیری کند تا سنسور رادار متوقف شود.

با برد 200 متر که تمام اجسام ثابت یا متحرک را اسکن می کند و از تصادف جلوگیری می کند. سنسور نقطه کور که اجسام خارج از دید راننده را هشدار می دهد، سیستم تشخیص خروج از خط برای اطلاع راننده، سیستم پارک با دوربین عقب و سنسورهای جلو/عقب، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با کمپرسور جداگانه برای کنترل تهویه مطبوع در کابین خودرو.

پورشه باکستر دارای کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – مجموعا 6 کیسه هوا است. دو محفظه بار در دریچه جلو و عقب با ظرفیت 150 لیتر در جلو و 125 لیتر در عقب – در مجموع 275 لیتر ظرفیت بار را به شما می دهد.

گرمکن و حافظه صندلی، گرمکن آینه های جانبی، چراغ های جلو زنون، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغها، چرخش نور چراغ ها در پیچ ها، سنسور باران، سنسور پارک، سنسور کنترل باد چرخ ها، کروز کنترل، قابلیت تعویض دنده از روی فرمان نیز از دیگر امکانات این خودرو است.

امکانات و آپشن های BMW Z4
عکس BMW Z4

با توسعه فناوری های جدید در خودروسازی، موتور خودرو نیز پیشرفت کرده و از نظر سرعت و عملکرد از قابلیت های جدیدی برخوردار است. این مدل BMW همچنین دارای سیستم ضد نوسان (DSC)، کنترل پایداری پویا (DPC) و سیستم فرمان الکتریکی (EPS) است که به راننده امنیت و کنترل بیشتری در جاده می دهد.

این خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جانبی است. همچنین سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر و 9 عدد بلندگو ، ساب ووفر داخلی، پشتیبانی از USB ، AUX ، iPod

سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، سنسور باران، چراغهای جلو زنون، آینه الکتروکرومیک، روکش چرمی صندلی ها، نمایشگر 8.8 اینچی، گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر.

بی ام و Z4 با طراحی شیک و چشمگیر، قدرت موتور چشمگیر، فضای داخلی جادار، فناوری مدرن و مزایایی مانند کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب، به عنوان یکی از محبوب ترین و همه کاره ترین خودروهای بازار شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی نحوه نام گذاری سری های بی ام و BMW

مقایسه طراحی ظاهری بی ام و Z4 و Porsche باکستر

طراحی ظاهری پورشه باکستر
عکس پورشه باکستر

در ادامه مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4 اگر بخواهیم بارزترین جلوه خارجی پورشه باکستر را انتخاب کنیم، برجستگی و فرورفتگی های عقب آن است که آرزو می کنیم ای کاش این قسمت جلوی پورشه بود.

هنگامی که پورشه می نویسید، اگر نگاهی دقیق به باکستر  ۲۰۱۷ بیندازید، آدرنالین بدن شما شروع به جریان می‌کند، گویی روح هیجان و سرعت به طور جدایی ناپذیری با طراحی بیرونی خودرو پیوند خورده است.

با طراحی خاص چراغ ها و جلوپنجره خودروهای پورشه حتی از راه دور هم قابل تشخیص نیستند. چراغ های بلند جلو و عقب، باله عقب هماهنگ با بدنه، بدنه پهن و عضلانی، فرورفتگی ها و خطوط کناری بدنه مانند امضای پورشه بر روی بدنه این خودرو است.

قوس بدنه نزدیک چرخ ها به طرز ماهرانه ای کشیده شده است تا رینگ های بزرگتر از 20 اینچ را درون خود جای دهد. پوشش جلویی باکستر کاملا واضح است و این را می توان به وضوح در نمای کامل جلو مشاهده کرد. درب جلو مجهز به جک هیدرولیک است که با فشار دکمه در عرض 9 ثانیه به طور خودکار باز و بسته می شود. نمای عقب باکستر 2017 بیانی عالی از شاهکار طراحی مهندسان پورشه است.

چراغ های عقب شیک و باریک که هر کدام دارای دو ردیف LED ترمز یکپارچه هستند، در کنار طراحی قوی و منحصر به فرد بین دو چراغ بدنه، این ادعا را ثابت می کند. بال عقب باکستر به طور خودکار با سرعت 120 کیلومتر در ساعت عمل می کند تا علاوه بر جلوه اسپرت، به کنترل خودرو در سرعت های بالا کمک کند.

طراحی ظاهری BMW Z4
عکس BMW Z4

در طراحی بی ام و Z4 همیشه به اسپرت بودن و تهاجمی بودن فکر می شود و این موارد مشخصه تمام نسل های این خودرو است. در نسل دوم این خشونت چهره در بالاترین حد خود قرار دارد و جلوی خودرو با آن چراغ های زشت را باید جذابیت اصلی Z4 دانست.

ترکیب این چراغ ها و حلقه های دوقلوی داخل آنها با جلوپنجره کلیه بی ام و واقعا منظره زیبایی را ایجاد می کند. طراحی کلی باعث می شود خودرو عریض تر از آنچه هست به نظر برسد. Z4 با نگاه از بغل نه تنها با سایر محصولات بی ام و متفاوت است، بلکه طراحی منحصر به فرد و متفاوتی در بین همتایان خود دارد.

البته طراحی متفاوت و جذاب در این کلاس یکی از الزامات موفقیت محصول است. نمای جانبی خودرو کاملاً به عقب کشیده شده و طول کاپوت بیشتر قسمت را اشغال می کند. دیدن لوگوی بی ام و در کنار خودرو چیز دیگری است که معمولا در خودروهای بی ام و یافت نمی شود. این لوگو دارای نشانگر کناری نیز می باشد.

طراحی سقف خودرو بسیار خوب انجام شده است به طوری که در حالت بسته شدن کامل یک کوپه را در ذهن بیننده تداعی می کند. در این بخش، مانند همیشه، بی ام و با طراحی چرخ کار بسیار خوبی انجام داده است.

از لحاظ طراحی داخلی:

طراحی داخلی پورشه باکستر
عکس کابین پورشه باکستر

پورشه باکستر جدید از طراحی کابین حساب شده تر و اسپرت تری نسبت به نسل هایی همچون نسل بی و ام Z4  استفاده می کند. همه ما می دانیم که هیچ جرمی در صنعت خودرو بدتر از تقلید نیست. اما تقلید در جاهایی اشکالی ندارد. مثلاً چه کسی از آنچه مهم است تقلید می کند.

به عنوان مثال، هیچ اشکالی ندارد که باکستر همراه شود و از 911 کاررا تقلید کند. البته کار چندان چشمگیر نیست اما طعم پورشه بیگی نگی افسانه ای را در ژنتیک این خودرو می توان دید. فضای کلی کابین برگرفته از سنت دیرینه پورشه است.

اما جزئیات زیادی در این مدل وجود دارد. پورشه می دانست که یک خودروی اسپرت واقعی است، نه یک خودروی شهری با عملکرد اسپرت. بنابراین، همه چیز بر اساس رقابت طراحی شده است. گوشه ای از این روح دیوانه را فقط روی فرمان می توان دید. تجهیزاتی که داستان جنگجویی را زنده می کند.

طراحی داخلی BMW Z4
عکس BMW Z4

در داخل کابین، بی ام و  Z4 استقلال بیشتری از سبک طراحی معمول محصولات بی ام و نشان می‌دهد و تنها بخش‌هایی مانند نشانگر و دسته دنده را با سایر محصولات بی ام و به اشتراک می‌گذارد. کنسول وسط طراحی جدید و متفاوتی دارد و کنترل های دایره ای روی داشبورد نیز جالب توجه است.

طراحی داخلی خودرو نیز به گونه ای است که احساس می کنید در یک ماشین عریض نشسته اید. نمایشگر Z4 به صورت الکتریکی نیز تاشو است و در مواقعی که به آن نیاز ندارید، می توانید با فشار دادن یک دکمه آن را پنهان کنید.

از نظر متریال و کیفیت ساخت، Z4 در رده بی ام و سری 3 قرار می گیرد و نمی توان ایرادی از آن گرفت. طراحی هیجان انگیز باکستر همانطور که ذکر شد فقط به بدنه ختم نمی شود و طبق عناوین عنوان شده طراحی کابین نیز مسافران را تحت تاثیر قرار می دهد؛ با نشستن در این خودرو می توان طراحی تمیز و ارگونومیک صندلی ها، فرمان و کناره ها را به وضوح احساس کرد.

 

ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در BMW زد فور بهتر است یا PORSCHE باکستر؟

تجربه رانندگی پورشه باکستر
عکس پورشه باکستر

رانندگی با پورشه باکستر کاملا هیجان انگیز است، با چرخش سوئیچ، موتور پشت سر روشن می شود. از همان ابتدا، یک غرش بلند از عقب و از اگزوز تمام محیط را به لرزه در می آورد تا نشان دهد که هنوز برای کورس های خیابانی کاملاً آماده است.

قبل از شروع حرکت می توانید از همین لذت اولیه استفاده کنید و چند باری دور موتور را تا نزدیک خط قرمز بالا ببرید تا از صدای ایجاد شده خودرو به همراه تمام سرنشینان لذت ببرم.

هنگامی که پشت یک خودروی آلمانی موتور وسط و دیفرانسیل عقب می‌نشینید، ناگزیر می‌خواهید پدال گاز را تا آخر فشار دهید و نهایت لذت را ببرید. قدرت موتور آنچنان است که زمان تعویض دنده از 2 به 3 نیز دوباره شما را به صندلی می چسباند و غرش اگزوز لبخند بر لبان شما خواهد نشاند. این خودرو همیشه سرحال و آماده است.

محل قرار گیری راننده در خودرو آنچنان پایین و نزدیک سطح زمین است که حتی پراید نیز در کنار شما همانند یک شاسی بلند خواهد بود! اما همین نوع قرارگیری باعث می شود هندلینگ بسیار خوبی را برای شما داشته باشد و کنترل بسیار خوبی سر پیچ ها بر روی خودرو داشته باشید.

ترمزهای این خودرو همانند پیشرانه اش قدرتمند هستند و بعد از تمامی توضیحاتی که در مورد آنها دادیم، باید گفت که عملکرد آنها نیز بسیار خوب است و به راحتی از پس موتور برمی آید.

تجربه رانندگی BMW Z4
عکس BMW Z4

بی ام و Z4 رانندگی را به تجربه ای باورنکردنی با قدرت عالی و کنترل بی نظیر تبدیل می کند. این خودرو با موتور 3 لیتری 6 سیلندر با توربوشارژر و قدرت 382 اسب بخار به سرعت باورنکردنی می رسد که به شما امکان تجربه سرعت های باورنکردنی را می دهد.

همچنین سیستم کنترل دینامیک بی ام و باعث می شود خودرو با پویایی و تعادل بیشتری در تنظیمات تنظیم شده حرکت کند و از امنیت بالایی برخوردار باشد. به طور کلی، تجربه رانندگی بی ام و  Z4 را می توان به عنوان ترکیبی منحصر به فرد از قدرت، کنترل و ایمنی توصیف کرد.

همچنین وقتی پشت فرمان این خودرو می نشینید، خود را در فضایی کوچک و نسبتاً خفه می بینید. بنابراین اگر حتی در هوای نامناسب، سرنشین بی ام و  Z4 را در خیابان دیدید که سقف ماشین را باز کرده، فکر نکنید که او فقط در حال پرسه زدن است! بلکه هدف او رسیدن به فضای دلباز و راحت تر خواهد بود.

 با روشن کردن پیشرانه صدای نسبتاً بمی از خروجی های اگزوز به گوش می رسد که نوید رانندگی مهیجی را به ما می دهد. از آن جایی که پیشرانه این خودرو ۴ سیلندر ۲ لیتری است، صدایی که پس از روشن شدن به گوش می رسد حاصل تلاش مهندسانی است که برای جذاب تر شدن Z4 دست به دامان کیت اگزوز شده اند.

با قرار دادن اهرم دنده در حالت درایو و فشردن پدال گاز، شتاب قابل توجهی را در همان لحظات ابتدایی حرکت می توان مشاهده کرد که به لطف گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری و توربوشارژهای دوگانه در همان دورهای پایین قابل لمس است.

در هنگام حرکت از دیگر نکات برجسته ای که حس خوشایندی را به راننده القا می کند، هندلینگی است که موجب می شود رانندگی سرحالی را تجربه کند. پایداری و چسبندگی در این خودرو به لطف وجود سیستم های الکترونیکی متعدد، که پیش تر به آن ها اشاره شد، قدرت مانورپذیری آن را تا حد ممکن بالا برده است.

از طرفی ، سیستم تعلیق به کار رفته در آن که در قسمت جلو از نوع جناغی دوبل و در قسمت عقب اتصال چندگانه (مولتی لینک) است، سواری اسپرت و خشکی را ارائه می کند. نکته مثبت دیگر هماهنگی مثال زدنی موتور و جعبه دنده است که موجب می شود راننده در اکثر مواقع حداکثر توان پیشرانه را در اختیار داشته باشد.

 

مقایسه ایمنی در PORSCHE BOXSTER و بی ام و Z4

پورشه باکستر اس تمامی تست های ایمنی را در دنیا پشت را با حداکثر امتیاز پشت سر گذاشته است. از جمله ویژگی های امنیتی این آلمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شاسی آلومینیومی و تقویت شده، 6 ایربگ با طراحی جدید و توسعه یافته که در هنگام تصادفات شدید سرنشینان را از هر طرف پوشش می دهد، سیستم پیشرفته حفاظت از ضربه پورشه POSIP، ترمزهای PCCB کامپوزیت و سرامیکی پیشرفته مجهز به سیستم خنک کننده و جریان هوا برای افزایش 50 درصدی راندمان ترمزگیری. در سرعت های بالا از گرم شدن صفحه دیسک در هنگام ترمزگیری متوالی محافظت می کند.

مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4
عکس پورشه باکستر

بی ام و Z4 یک سدان تشریفاتی نیست و به هیچکس قول راحتی و آسایش ایده آل را نداده است، اما با این حال وقتی برچسب لوکس بر پیشانی خودرو چسبانده شده و قیمت آن به چندین برابر خودروهای اقتصادی افزایش می یابد، انتظارات به همان نسبت است. بالا، می رود.

در تصادفات با عابران پیاده نتیجه بسیار خوب 91 به دست آمد اما در سرنشینان بزرگسال و کودک و سیستم های ایمنی کمکی به ترتیب 69، 61 و 46 درصد بود که برای شرکت آلمانی جالب به نظر نمی رسد. البته باید بگوییم دستیابی به سطح ایمنی ایده آل برای رودسترهای کوچک کمی دشوارتر است.

علاوه بر موارد فوق، بی ام و Z4 مجهز به سیستم پیشگیری از برخورد از جلو است که نتایج پیشرفته یا عالی را در تست تصادف در روز و شب ارائه می دهد. این SUV لوکس آلمانی از استانداردهای IIHS فراتر رفت و در همه رده ها نتایج مثبتی را دریافت کرده است.

PORSCHE BOXSTER بخریم یا BMW Z4 کدام بهتر است؟

مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4
عکس پورشه باکستر

پورشه باکستر 2017 یک خودروی سریع، تهاجمی و فوق اسپرت است که سریعتر، مقرون به صرفه تر، سبکتر و قدرتمندتر از نسل قبلی است تا به یک خودروی فوق اسپرت اقتصادی و هیجان انگیز تبدیل شود.

درست است که هزینه های نگهداری باکستر اندکی زیاد است ولی لذت رانندگی و هندلینگ عالی و موتور پرقدرت به قدری لذت بخش است که شاید مشتریان حاضر باشند همه هزینه ها را پرداخت کنند و به جای آن یک پورشه آلمانی دو درب با موتور باکستر خریداری کنند.

تفاوت اصلی این دو مدل پورشه باکستر و باکستر اس تنها در موتور آنهاست که تنها 50 اسب بخار قدرت تفاوت دارد. از جمله ویژگی های مثبت هر دو مدل باکستر موتور قدرتمند و کارآمد توربوشارژ، شاسی محکم، طراحی عضلانی، امنیت بالا، آپشن های مناسب آنها است.

از جمله ویژگی های منفی پورشه باکستر 2017 می توان به قیمت گزاف باکستر اس، هزینه های سنگین و نگهداری در کنار خدمات دوره ای، کمبود لوازم جانبی در بازار ایران، بازار خاص و غیر رقابتی اشاره کرد.

یکی از مواردی که پورشه باکستر را در داخل کشور مورد انتقاد قرار داده، بالا بودن هزینه های نگهداری آن است. البته ناگفته نماند که با توجه به تمام نکات مثبتی که دارد و همچنین لذت رانندگی با آن، می توان از هزینه های جانبی آن چشم پوشی کرد.

از دیگر نکات منفی این خودرو می توان به محدود بودن سرنشینان به 2 نفر و نبودن نسخه های صفر کیلومتر آن در کشور اشاره کرد. از نکات مثبت این خودرو نیز به طور کلی می توان مواردی چون کیفیت بالای ساخت، موتور قدرتمند، ظاهر و طراحی داخلی و خارجی خاص و هندلینگ خوب آن را نام برد.

مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4
عکس بی ام و Z4

با توجه به این که در بازار ایران جای خالی خودروهای اسپرت به شدت احساس می شود، وجود یک مدل اسپرت می تواند توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جلب کند. به همین دلیل، ب ام و Z4 نیز خیلی زود توانست جایگاهی مناسب برای خود در بازار به دست آورد.

این در حالی است که تنها رقیب رسمی آن در بازار پورشه باکستری است که همواره قیمتی بالاتر از Z4 داشته است. از سویی، در برهه ای از زمان واردات پورشه متوقف شد که همین موضوع موجب پیشی گرفتن Z4 در میزان فروش بود.

به هر حال، امروز هیچ کدام از این خودروها، به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، به صورت صفر کیلومتر در بازار عرضه نمی شوند و تنها نمونه های کارکرده آن ها در بازار موجود است. اما باید این نکته را درنظر داشته باشید که نمونه های کارکرده این خودرو دارای استهلاک نسبتاً زیادی هستند که ممکن است در صورت وجود مشکلات فنی، هزینه های زیادی را بر دوش مالک تحمیل کنند.

اما یکی از نکات مثبت در این باره، اشتراک فنی زیاد میان بیام و Z4 و سایر مدل های ب ام و موجود در بازار است که همین امر موجب می شود تأمین قطعات و ارائه خدمات را برای آن آسان تر کند. بی ام و Z4 بین سال های 1389 تا 1394 وارد بازار ایران شد و امروز کدهای مختلف آن قیمت بالایی دارند. این خودرو در بازار ایران رقبایی مانند مرسدس بنز SLK و پورشه باکستر دارد.

مرسدس بنز همچنین نه تنها در تعداد کمتری عرضه می شود، بلکه خبری از مدل های قدرتمند آن در بازار نیست و از طرفی دارای خدمات محدودی است. در نهایت رقیب اصلی باید پورشه باشد که توانسته مشتریان نسبتا زیادی را جذب کند.

در نهایت انتخاب بین این دو خودروی جذاب و پرطرفدار به سلیقه و نیازهای شخصی شما باز می گردد که با توجه به توضیحات و مطالب ارائه شده بهترین خودتان را انتخاب نمایید.

گالری تصاویر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
5 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
پرواز
پرواز
7 ماه پیش

عملکرد پورشه باکستر در پیچ های تند و تیز هم همانند بی ام و Z4 هست یا خیر؟

آرام
آرام
7 ماه پیش

آیا لوازم جانبی پورشه باکستر را میتوان از طریق وارداتی خرید یا اصلا گیر نمیاد؟

بیژن
بیژن
7 ماه پیش

دو پیشرانه ای که برای بی ام و Z4 به تایید رسیدند آیا بیشتر از 400 نیوتن متر هستند؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش