مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

4.6
(173)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  تویوتا آریون بهتره یا هیوندای جنسیس کدام را بخریم؟

شاید مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون گزینه مناسبی نباشد زیرا اهداف تولید هر کدام متفاوت است. هیوندای جنسیس یک خودروی لوکس بوده اما تویوتا آریون در گروه خودروهای نیمه لوکس قرار می گیرد.

هنگامی که نخستین نسل سدان هیوندای جنسیس وارد کشورمان شد، اصلا فکر آن را هم نمی کردیم که این خودرو روزی بخواهد با تویوتا آریون به رقابت بپردازد.

اما گاهی شرایط بازار خودرو ایجاب می کند که دو خودروی متفاوت در دو کلاس مختلف فقط به دلیل قیمت یکسان با یکدیگر رقابت کنند.

خودروهای ژاپنی از عمر طولانی و کیفیت قابل قبولی نسبت خودروهای کره ای برخوردار هستند اما ژاپنی ها به دلیل محافظه کار بودن و حفظ اصالت خودروهای خود نسبت به سایر شرکت ها با چالش مواجه هستند.

 

مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

هیوندای جنسیس به عنوان نخستین سدان لوکس هیوندای در بازار ایران به انتخاب اول بسیاری از مشکل پسندان جامعه تبدیل شد. خودرویی که از Mercedes Benz و BMW ارزانتر بود، اما امکاناتی را در سطح آنها ارائه می کرد و طراحی مجلل و محبوبی داشت.

 

مقایسه کلی هیوندای جنسیس سدان و تویوتا آریون

 

مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

تویوتا آریون یک سدان نیمه لوکس در سگمنت D است که در بسیاری از بازارها با نام کمری 6 سیلندر شناخته می شود. تویوتا آریون در دو نسل مختلف به بازار کشور ما وارد شد ابتدا به لطف محبوبیت تویوتا کمری مدل 2007، نسل اول این خودرو با موتور قدرتمندتر و امکانات بیشتر نسبت به این خودرو توانست نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

اگر چه نسل دوم آریون در تعداد محدودی به بازار داخلی کشورمان عرضه شد، اما به خوبی توانست توجه بسیاری از طرفداران تویوتا را به خود جلب نماید.

حال به نظر شما اگر کسی بخواهد یک خودروی 6 سیلندر با کیفیت خریداری کند، باید تجمل گرایی هیوندای جنسیس را انتخاب کند یا دوام تویوتا آریون را مد نظر قرار بدهد؟

 

همچنین بخوانید: تفاوت خودروهای سدان و کوپه چیست؟|جنسیس کوپه یا سدان

فیلم بررسی تویوتا آریون

ویدئوی زیر امکانات و آپشن های خودروی تویوتا آریون را بررسی می کند که به خریداران این خودرو کمک زیادی خواهد نمود.

مقایسه فنی Hyundai Genesis با Toyota Aurion

 

اما تویوتا آریون و هیوندای جنسیس از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی تویوتا آریون و هیوندای جنسیس مشابه همدیگر است.

هیوندای جنسیس خودرویی است که از سال 2008 تا کنون در کره جنوبی در حال تولید است و در رده خودروهای سدان قرار دارد. این خودرو نخستین خودروی بسیار لوکس و با امکانات کامل هیوندای است که هم سطح با مرسدس E-Class و BMW Series 5 قرار می گیرد و وارد ایران شده است.

هیوندای جنسیس در دو نسخه سدان و کوپه تولید و روانه بازار خودروی ایران شده و جالب است بدانید که نسل اول این خودرو با دو موتور 6 سیلندر 3.3 و 3.8 لیتری تولید و عرضه می شده است. اما نمونه هایی که موفق به ورود به ایران شدند دارای موتور 3.8 لیتری لامبدا با سیستم سوخت رسانی MPi هستند

البته لازم به ذکر است بدانید که نمونه های انگشت شماری از این خودرو که به صورت غیر رسمی وارد بازار کشورمان شده اند مجهز به موتور 6 سیلندر GDi بودند و دارای خروجی دو اگزوز هستند.

 

تفاوت مشخصات فنی موتور Hyundai Genesis و تویوتا آریون

 

مقایسه فنی هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه فنی هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

سیستم گیربکس هیوندای جنسیس، 8 سرعته اتوماتیک است و می تواند در مدت 6/8 ثانیه به حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و می‌ تواند به حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. مصرف سوخت این خودرو حدود 9.5 تا 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

نسل دوم هیوندای جنسیس متأسفانه شانس حضور در بازار داخلی ایران را پنداشت و اصلی ترین دلیل آن نیز جلوگیری دولت از واردات خودروهای دارای حجم موتور بیش از 2500 سی سی بود و این خودرو که به موتور 3.8 لیتری مجهز بود نمی توانست با قوانین ایران مطابقت داشته باشد. اما تا پیش از تصویب این قانون تعداد محدودی از این خودرو به مناطق آزاد کشور وارد شده و شماره گذاری شدند.

جدول مشخصات فنی هیوندای جنسیس
کلاس بدنهسدان لوکس بزرگ خانوادگی
ابعاد بدنه (mm)4985*1890*1475
فاصله محوری (mm)2935
تعداد سیلندر6
حجم موتور (cc)3800
تعداد سوپاپ24
حداکثر قدرت (hp)333
حداکثر گشتاور (n.m)358
گیربکس8 دنده اتوماتیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانالکترو هیدرولیک
وزن خالص (kg)1930
مصرف سوخت ترکیبی (lit/100 km)9.5
ظرفیت باک (lit)73

 

نسل اول تویوتا آریون از سال 2009 تا 2011 و نسل دوم با تفاوت جزئی در طراحی نسبت به نسل قبلی آن و در دو تیپ گرند و اسپرت از سال 2012 تا 2013 وارد بازار ایران شدند.

این خودرو دارای یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی است که با 24 سوپاپ کار می کند و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون فقط به 7.4 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌ تواند به حداکثر سرعت 228 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد.

مصرف این سدان سایز متوسط به صورت ترکیبی حدود 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف آن نسبت به مدل های اولیه این خودرو کاهش پیدا کرده است و به غیر از تفاوت های جزئی در طراحی، تفاوت فنی نسبت به نسل گذشته ‌اش ندارد.

بنابراین هر دو خودرو دارای موتور 6 سیلندر هستند اما حجم موتور هیوندای جنسیس 3800 CC و حجم موتور تویوتا آریون 3500 CC است که همین اختلاف 300 CC کافی است تا هیوندای جنسیس تا حد کمی برتری خود را نشان دهد اما سیستم مخصوص زمان بندی سوپاپ ها در موتور تویوتا را نباید نادیده گرفت زیرا در مصرف سوخت و کارکرد موتور تأثیر بسیاری دارد.

جدول مشخصات فنی تویوتا آریون
کلاس بدنهسدان نیمه لوکس خانوادگی
ابعاد بدنه (mm)4835*1825*1470
فاصله محوری (mm)2775
تعداد سیلندر6
حجم موتور (cc)3500
تعداد سوپاپ24
حداکثر قدرت (hp)268
حداکثر گشتاور (n.m)336
گیربکس6 دنده اتوماتیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانهیدرولیک
وزن خالص (kg)1625
مصرف سوخت ترکیبی (lit/100 km)9.3
ظرفیت باک (lit)70

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی تویوتا آریون و هیوندای جنسیس جدول های زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه فنی هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مدل خودروتویوتا آریونهیوندای جنسیس
پیشرانه6 سیلندر 24 سوپاپه6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور3456 سی سی3778 سی‌سی
حداکثر قدرت268 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه290 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور336 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه358 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
گیربکس6 سرعته اتوماتیک6 سرعته اتوماتیک در مدل های 2009-2011 و 8 سرعته خودکار در مدل های فیس لیفت 2012-2013
مصرف سوخت (ترکیبی)9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر10.5 لیتر در هر صد کیلومتر
شتاب صفر تا 1007.4 ثانیه6.9 ثانیه
حداکثر سرعت228 کیلومتر در ساعت260 کیلومتر در ساعت

 

باتری هیوندای جنسیس و باتری تویوتا آریون در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای جنسیس با Toyota Aurion

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

هیوندای جنسیس از گذشته و قبل از استقلال برند جنسیس در کنار هیوندای سنتنیال لوکس ترین محصولات این خودروساز کره ای بودند.

امکانات و آپشن های هیوندای جنسیس عبارتند از:

کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم تعلیق هوشمند، سنسور های پارک جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، سنسور فشار باد لاستیک ها، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز پارک الکتریکی، سیستم نگه دارنده در شیب، سیستم کنترل ترمزها در پیچ، چراغ های روشنایی روز، سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، سیستم چرخش چراغ ها در پیچ، شستشو دهنده چراغ های جلو، چراغ های زنون جلو، چراغ خوش آمد گویی، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، گرم کن فرمان، روکش چرم فرمان و صندلی ها، سیستم صوتی حرفه ای با چنجر 6 تایی و 17 بلندگو، نمایشگر 8.0 اینچ لمسی با موس کنترلر مرکزی، دوربین عقب، 9 کیسه هوا، پشت سری های فعال در تصادف، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با سیستم کنترل کیفیت هوا، کانال تهویه عقب، تنظیم برقی 12 حالته صندلی راننده و 5 حالته صندلی شاگرد همراه با حافظه، کنسول VIP تاشو صندلی های عقب، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، سیستم ایزو فیکس در صندلی های عقب، درب صندوق عقب برقی، آینه الکترو کرومیک وسط، گرم کن آینه های جانبی همراه با قابلیت تاشوندگی برقی، سان روف، حافظه آینه ها و پرده برقی عقب

 

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

تویوتا یک خودروساز است که به نصب آپشن های زیاد اهمیتی نمی دهد. زیرا وظیفه لوکس بودن تولیدات خود را به زیرمجموعه حرفه ای خود یعنی لکسوس سپرده است. بنابراین تعجبی ندارد که نمی‌توانید فهرست بلند بالایی از آپشن‌ها را در یکی از لوکس‌ترین سدان‌های آن یعنی تویوتا آریون در اختیار داشته باشید. مخصوصاً هنگامی که صحبت مقایسه تویوتا  آریون با هیوندای جنسیس در میان است.

امکانات و آپشن های تویوتا آریون تیپ گرند عبارتند از:

کروز کنترل، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سنسور های پارک جلو و عقب، ترمز کمکی، سنسور نور، سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ های مه شکن جلو، سیستم چرخش چراغ های در پیچ، شستشو دهنده چراغ های جلو، چراغ های هالوژن جلو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، روکش چرم فرمان و صندلی ها، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و نمایشگر 6.1 اینچی لمسی، 6 کیسه ایمنی هوا، سیستم ورود بدون کلید، استارتر دکمه ای، تهویه اتوماتیک دو ناحیه ای، کانال کولر عقب، تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده همراه با حافظه، تنظیم برقی 6 حالته صندلی شاگرد، قابلیت تاشوندگی دو تکه صندلی های عقب، سیستم ایزو فیکس در صندلی های عقب، آینه الکترو کرومیک وسط، گرم کن آینه های جانبی، سان روف و پرده برقی عقب.

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

مقایسه طراحی ظاهری Toyota آریون و Hyundai جنسیس

مقایسه طراحی ظاهری هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه طراحی ظاهری تویوتا آریون و هیوندای جنسیس

 

دومین نسل تویوتا آریون در دو تیپ گرند و اسپرت به کشور ما وارد شد که تفاوت اصلی این دو نسخه در ظاهر آنها است. ظاهر و شکل کلی بدنه تویوتا آریون یادآور تویوتا کمری مدل 2013 است.

نمای جلو چراغ های متوازی الاضلاع را نشان می دهد که بزرگ تر از چراغ های عقب هستند و گرافیک ساده و شیکی دارند. بر خلاف آریون اسپرت، جلوپنجره گرند آریون ظاهری سنگین و لوکس دارد و با خطوط کرومی تزئین شده است.

نوار کرومی پهن تری نیز قسمت بالای جلو پنجره را می پوشاند. سپر کاملاً عضلانی است و دارای پروژکتورهایی است که داخل قاب های کرومی نصب شده اند.

مقایسه طراحی ظاهری هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه طراحی ظاهری هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

هیوندای جنسیس، ظاهری با ابهت و لوکس دارد که رگه‌هایی از سدان‌های آلمانی و ژاپنی به وضوح در آن نمایان است. هنگامی که این خودرو توسط هیوندای تولید و عرضه می شد کمتر کسی انتظار طراحی کاملاً جدید و منحصر بفرد از آن داشت.

اما پس از آن که جنسیس به عنوان زیرمجموعه مستقل لوکس هیوندای معرفی شد، تغییراتی بنیادی در ساختار و طراحی محصولاتش بوجود آورد. جلو پنجره بزرگ و خاص آن درکنار چراغ های بزرگ و کشیده آن چهره جالبی به خودرو داده است.

در نمای جانبی نیز شاهد طراحی ساده اما کاملاً حجیم و عضلانی هستیم، که رگه ‌هایی از BMW Series 5 با کد اتاق E60 در آن مشاهده می گردد. نمای عقب خودرو هیوندای جنسیس طرحی ساده و کاملاً کلاسیک دارد که دارای چراغ های ال ای دی بزرگ است.

هیوندای جنسیس از طراحی بسیار نزدیک به سبک آلمانی ها است. طراحی ستون‌ ها و درب ها احساس آسیایی تویوتا آریون را ندارد و می‌خواهد تصوری از سدان‌ های لوکس اصیل را القا کند. رینگ های جنسیس نیز به اندازه آریون ساده نیستند و کمی زیباتر به نظر می رسند.

اما نقطه مشترک هر دو خودرو در نمای جانبی استفاده نکردن از خطوط تیز و اغراق آمیز است. خطوط نرم و ساده ای بر روی درب این خودروها به چشم می خورد و در مجموع تداعی فضایی ساده و شیک را می کند.

جالب اینجاست با وجود اینکه تویوتا آریون در رده بندی پایین تری نسبت به هیوندای جنسیس قرار دارد، اما از نظر اندازه مشابه جنسیس است. زیرا با پلتفرم تویوتا کمری تولید می شود که آن را می توان خودروی با سگمنت D+ دانست که نسبت به سایر رقبای سگمنت D کشیده تر است.

 

از لحاظ طراحی داخلی:

 

مقایسه طراحی داخلی هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه طراحی داخلی هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

خودروی هیوندای جنسیس دارای کابین بسیار بزرگ و جادار و در عین حال لوکس و اشرافی است که از چرم و تزئینات چوبی در کابین آن استفاده شده است. تریم مشکی _ مارون، فضایی مجلل در اتاق خودرو به وجود آورده است.

طراحی کنسول و محل نصب نمایشگر و دکمه ها، بسیار خلاقانه است، اما کیفیت متریال مصرفی داخل قابل مقایسه با رقبای اروپایی به خصوص آلمانی‌ ها نیست. چرا که طراحی آن بسیار ساده و قدیمی است و کیفیت متریال استفاده شده درون این خودرو در مقایسه با اروپایی‌ ها کمی پایین‌ تر است.

هنگامی که به صندلی‌های عقب جنسیس می‌روید، تفاوت بین هیوندای جنسیس و تویوتا آریون را متوجه خواهید شد. در این فضا هرگز دوست نخواهید داشت که دوباره به تویوتا آریون بازگردید. در نظر گرفتن تجهیزات ویژه برای سرنشینان عقب در هیوندای جنسیس، احساس نشستن در لیموزین را به شما منتقل خواهد نمود.

 

مقایسه طراحی داخلی هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه طراحی داخلی هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

شکل کلی داشبورد تویوتا آریون دقیقاً شبیه به همتای ژاپنی آن یعنی تویوتا کمری است به همراه چند تزئین چوبی اضافه تر! کنسول آن نیز بسیار ساده و ارگونومیک با دریچه های تهویه مستطیل شکل طراحی شده است.

فرمان این خودرو یکی از معدود تفاوت های کابین آریون و کمری است. فرمان آریون چهار پره دارد و کلیدهای زیادی روی آن تعبیه شده است. دور آن چرم مرغوب نیز دوخته شده است.

صفحه کیلومتر یکی دیگر از بخش های جدید کابین آریون است که نورپردازی زیباتری نسبت به همتای ژاپنی خود یعنی کمری دارد. کیفیت مواد کابین تویوتا آریون واقعا خوب است، اما به هیچ وجه قابل مقایسه با هیوندای جنسیس نیست.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

 

تجربه رانندگی در تویوتا آریون بهتر است یا هیوندای جنسیس؟

مقایسه تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

تویوتا آریون از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری بهره می برد. این موتور تنفس طبیعی قدرتی در حدود 270 اسب بخار دارد و گشتاور آن به رقم فوق العاده 336 نیوتن متر می رسد.

تویوتا برای انتقال نیرو به چرخ های جلو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. گیربکس ساخت شرکت ژاپنی Aisin می باشد. گیربکس آریون با موتور Koppel به خوبی کار می کند و دنده های معکوس را در کسری از ثانیه می کشد.

واکنش پدال گاز در آریون بسیار سریع است و موتور 6 سیلندر تویوتا کاملاً پر جنب و جوش به نظر می رسد. شتاب اولیه صفر تا صد این خودرو را 7.4 ثانیه اعلام کرد. حداکثر سرعت تویوتا آریون نیز به 230 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

تویوتا آریون به دلیل داشتن پلت فرم مشترک با کمری، سواری بسیار نرم و راحتی دارد. سیستم تعلیق بسیار نرم و هندلینگ قابل توجهی دارد. عملکرد فرمان آریون را نیز می توان هوشمند دانست. زیرا در سرعت های بالا به موقع سفت می شود و در رانندگی شهری کاملا روان است.

 

مقایسه تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

موتور 3.8 لیتری هیوندای جنسیس در مدل های قبل از فیس لیفت 298 اسب بخار قدرت داشت. اما پس از تغییراتی که بر روی این خودرو انجام شد، قدرت این موتور به 333 اسب بخار افزایش یافت.

در نسخه های قبلی، هیوندای از جعبه دنده 6 سرعته Aisin استفاده می کند. اما در مدل های فیس لیفت شده برای جبران افزایش قدرت موتور، گیربکس 8 سرعته پیشرفته تری روی آن نصب شد. هیوندای جنسیس با وجود داشتن موتور بزرگ تر و قدرتمندتر از تویوتا آریون، به دلیل وزن بالاتر، شتابی برابر با آن دارد.

اگرچه شتاب 0 تا 100 رسمی جنسیس از سوی هیوندای، 6.5 ثانیه عنوان شده است، اما در کشور ما عملا نمی تواند به عددی بهتر از محدوده 7.5 تا 8.0 ثانیه دست پیدا کند.

سیستم تعلیق جنسیس بسیار نرم است و سواری با کیفیتی دارد. اما این نرمی زیاد، منجر به ایجاد حرکات عرضی در سرعت های بالا شده است که البته با روشن شدن ESP، خنثی می شود. فرمان جنسیس بر خلاف خودروهای جدیدتر، از نوع تمام الکتریکی نیست. بلکه هیوندای از جعبه فرمان الکترو هیدرولیک (EHPS) استفاده کرده که به سرعت هم حساس هست.

مقایسه ایمنی در هیوندای Genesis و تویوتا Aurion

خودروی تویوتا آریون با 6 کیسه ایمنی هوا، ABS یا همان سیستم شناخته شده ضدقفل برای چرخ ها، کمک ترمز یا BA) Brake Assist)، تراکشن‌ کنترل TC و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD) Electronic Brakeforce Distribution) هم از ابزارهای ایمنی فعال و غیر فعالی هستند که به کمک راننده می آیند و ایمنی استانداردی را برای آن رقم می زنند.

در مقابل هیوندای جنسیس از ایمنی بیشتری برخوردار است زیرا این خودرو با بهره گیری از 12 ایربگ و سیستم های ترمز پیشرفته  ABS و EBD و BAS و سیستم پایداری ESP از نظر ایمنی، به راحتی تویوتا آریون رو پشت سر می گذارد.

 

بیشتر بخوانید: باتری مناسب خودروهای تویوتا

 

هیوندای جنسیس بخریم یا تویوتا آریون کدام بهتر است؟

مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون
مقایسه هیوندای جنسیس و تویوتا آریون

 

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، هیوندای جنسیس و تویوتا آریون اهداف متفاوتی دارند و در یک سطح نیستند و هیوندای جنسیس قطعاً برتری خود را نسبت به تویوتا آریون نشان می دهد.

اما تویوتا آریون نیز خودرویی با دوام، کم استهلاک، با لوازم یدکی در دسترس و مزایایی در مقابل هیوندای جنسیس است. تویوتا آریون یکی از باکیفیت ترین محصولات تویوتا و یکی از محبوب ترین خودروهای وارداتی به ایران است که با وجود کمبود امکانات رفاهی همچنان طرفداران زیادی دارد.

اگرچه سال ها از ورود آخرین مدل آریون می گذرد، اما همچنان در جاده ها حرفی برای گفتن دارد. اگر می خواهید یک خودروی خانوادگی مطمئن با قدرت و کیفیت مناسب و با قیمتی کمتر از هیوندای جنسیس داشته باشید، تویوتا آریون قطعاً یکی از بهترین گزینه های موجود است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
15 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سلطانی
سلطانی
1 سال پیش

عجب مقاله ای دمتون گرم خیلی اطلاعاتم زیاد شد ممنونم ازتون با همین قدرت ادامه بدید

پرتویی
پرتویی
1 سال پیش

سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

منافی
منافی
1 سال پیش

حجم موتور چیه؟ چه تاثیری در روند حرکت ماشین داره الان تو این مقاله ای که مطالعه میکردم شما نوشته بودید حجم موتورهیوندای جنسیس بالاتر از خودرو تیوتا آریون هست

علی
علی
1 سال پیش

سلام
منظور از حداکثر سرعت که داخل مقالتون ارائه دادید چیه؟ و اینکه حداکثر سرعت خودرو جنسیس بیشتره یا آریون؟

کیان
کیان
1 سال پیش

سلام منظور از گشتاور در خودرو چیست؟؟

خدایی
خدایی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
باطری جنسیس بالاترین امپری که میتونیم بندازیم چند امپر هستش

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  خدایی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر. فقط باتری 100 آمپر

نیکاور
نیکاور
1 سال پیش

سلام روز خوش ببخشید ی سوال داشتم منظور از حداکثر قدرت چیه که داخل مقالتون ارائه دادید الان حداکثر قدرت ماشین جنسیس خیلی بالاتر از ماشین آریون هست این ینی خیلی امتیاز خوبیه؟؟؟

تبریزی
تبریزی
1 سال پیش

با اینکه جنسیس آپشنای بهتری داره ولی چون آریون ژاپنیه به نظر من آریون بخرید ماشین خیلی خوبیه اگه نظرم اشتباهه لطفا بگید….. ماشین ژاپنیا خیلی طول عمر بالایی دارند

نیک دل
نیک دل
1 سال پیش

حجم موتور چیه؟ چه تاثیری در روند حرکت ماشین داره الان تو این مقاله ای که مطالعه میکردم شما نوشته بودید حجم موتور جنسیس بالاتر از تویوتا آریون هست

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نیک دل
1 سال پیش

توان و قدرت یک موتور به حجم موتور که مجموع حجم سیلندرهای آن موتور جهت ورود سوخت برای احتراق در موتورهای بنزینی و انفجار در موتورهای دیزلی بستگی دارد. بدیهی‌است هرچه محفظه سیلندر بزرگترباشد سوخت بیشتری وارد آن شده و انفجار و یا احتراق بزرگتری اتفاق افتاده و قدرت موتور افزایش می‌یابد.

ایمان ناصری
ایمان ناصری
1 سال پیش

مجموعه مطالب بسیار با کیفیتی ارائه کردید، تبرک به شما و سپاس

کمزانیان
کمزانیان
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
میتونیم برای تویوتا اریون باطری بالاتراز 70 امپر هم بندازیم مشکلی پیش نمیاد
ممنون از مقاله ای که گذاشتید خیلی عالی بود

محمدی
محمدی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر باتری هیوندای جنسیس با کوپه فرق میکنه؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش