مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا

4.8
(194)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. کیا کادنزا بهتره یا هیوندای آزرا کدام را بخریم؟

 

مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

تا همین چند سال پیش، تصور عمومی از خودروهای کره ای، محصولات کم استهلاکی بود که ویژگی ها و امکانات رفاهی خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می کردند.

افراد کمی از خودروسازانی مانند هیوندای و کیا انتظار لوکس بودن داشتند. اما همه چیز همیشه ثابت نمی ماند. چرخ زمان به گونه ای چرخیده که حالا هیوندای با ساخت برند لوکس جنسیس رسماً به جنگ مرسدس بنز (Benz) و بی ام و (BMW) رفته است! زیاده خواهی کره ای ها باعث شده در هر بخش و بازاری حضور داشته باشند. اما ریشه این زیاده خواهی ها کجا بود؟

شاید همان روزی که هیوندای به فکر تولید آزرا افتاد، باید می دانستیم که روزی با لکسوس روبه رو خواهد شد! کیا در کنار هیوندای، اپیروس را نیز در سبد محصولات خود داشت. این خودروها به تدریج با تغییرات نسلی متوالی بالغ و پیشرفته تر می شوند.

آزرا در نسل های مختلف وارد بازار کشور ما می شود. نسل پنجم آزرا در ایران و برخی بازارها با نام “گرنجور” شناخته می شود. این خودرو در زمان ورود توانست نظر برخی از لوکس سواران ایرانی را به خود جلب کند.

از طرفی کیا کادنزا به عنوان جانشین اپیروس وارد بازار ما شد. اما کادنزا هرگز به خوبی گرنجور دیده نشد و فروش محدودی داشت. حال در بازار دست دوم این دو در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

امروزه کیا و هیوندای جزو محبوب ترین برندهای خودرویی هستند که خریداران آن به دنبال خریدی مقرون به صرفه و بدون افت آسایش و ایمنی هستند. کیا کادنزا و هیوندای آزرا را می توان از بسیاری جهات مقایسه نموده و مشابه هم دانست.

با توجه به اینکه مدت زمان بسیاری از معرفی آزرا و کادنزا می گذرد، این دو سدان بزرگ کره ای همچنان یکی از جذاب ترین خودروهای بازار کشورمان محسوب می شوند. طراحی این دو خودرو به قدری خوب انجام شده که با وجود معرفی نسل های جدید، همچنان کلاس کاری خود را به خوبی حفظ کرده اند.

اگرچه طراحی بیرونی آزرا جذاب‌تر و مقداری مدرن‌تر از کادنزا است، اما برای کلاس سدان‌های خانوادگی بزرگ، کادنزا آرام‌تر و مناسب‌تر به نظر می‌رسد. با توجه به شخصیت این دو خودرو، هیوندای معمولاً خانوادگی‌تر به‌نظر می‌رسد و کیا نقش اسپرت را ایفا می‌نماید.

 

مقایسه کلی هیوندای آزرا و کیا کادنزا

مقایسه کلی هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه کلی هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

در دهه های اخیر خودروهای وارداتی مختلفی به بازار ایران راه پیدا کرده اند. داشتن محصولاتی که دارای استانداردهای بین المللی هستند، دیدگاه مشتریان را در هنگام خرید گسترش داده است. نمونه هایی از این واردات عبارتند از هیوندای آزرا و کیا کادنزا.

این خودروها در بازار داخلی کشور بسیار محبوب هستند و اگر قصد خرید آنها را دارید، خوب است مشخصات فنی، مزایا و معایب هر کدام را بدانید. دو خودروی هیوندای آزرا و کیا کادنزا تقریباً در یک سطح و رده قرار دارند. پس اگر قصد خرید دارید مطالعه این مقاله و مقایسه آنها برای شما توصیه می شود.

غالباً مقایسه خودروهای هم رده می تواند سرنخ بسیار مناسبی برای رسیدن به انتخاب مورد نظر و مورد علاقه شما در خریدتان باشد.

آزرا یکی از معروف ترین محصولات شرکت هیوندای کره‌ است. این خودرو در دسته بندی محصولات لوکس قرار گرفته و ظاهری بسیار زیبا دارد. طراحی داخلی و بیرونی آزرا بسیار چشم‌گیر است و از نظر ظاهر و قیافه نسبت به کیا کادنزا جذاب تر است.

قلب تپنده هیوندای آزرا یک موتور V6 سه لیتری است که با 247 اسب بخار قدرت و 283 نیوتن متر گشتاور در حرکت کشش چندانی از خود را نشان نمی دهد. همچنین گیربکس 6 سرعته شیفت ترونیک آزرا عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد اما در بعضی مواقع تأخیر را چاشنی کار خود می کند و تنبل احساس می شود .

در بحث هندلینگ و سواری هیوندای آزار خودرویی با تعلیق خشک است که گاهی ضربات را طوری به اتاق منتقل می کند که لرزه بر اندام سرنشینان می اندازد. البته این تعلیق باعث شده است تا سواری پایدارتر شود و آزرا در هنگام تعویض خطوط خودرویی کاملا در دست خود را نشان دهد. ترمز های آزرا نیز عملکرد خوبی دارند و قدرتمند عمل می کنند.

 کادنزا نیز یکی از معروف ترین تولیدات کیاموتورز کره است. این خودرو نیز در دسته‌بندی‌ خودروهای لوکس و پرطرفدار بازار ایران قرار داشته و علاوه بر طراحی ساده و باشکوه، ویژگی‌های مطلوب و قابل‌ توجهی دارد. برای مثال، بسیار جادار و بزرگ است و خودروهای بزرگ و جاداری که کابین‌ و صندوق عقبی بزرگ دارند، معمولا در میان گزینه‌های محبوب‌ مشتریان ایرانی قرار می‌گیرند.

موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری کیا کادنزا در میان رقبایش حرف های بسیاری برای گفتن دارد . موتوری با 286 اسب بخار قدرت و 338 نیوتن متر گشتاور که با یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک خوب کوپل شده است و در هر لحظه آماده پرواز خودرو می باشد.

این پیشرانه علاوه بر قابلیت های حرکتی فراوانی که برای کادنزا به وجود آورده است کاملاً مقرون به صرفه نیز است زیرا با مصرف ترکیبی 10 لیتر سوخت در 100 کیلومتر یکی دیگر از دلایل انتخاب خود را برای ما نمایان می کند.

 

همچنین بخوانید: مدلهای مختلف هیوندای آزرا Azera

فیلم مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا

ویدئوی زیر خودرو های هیوندای آزرا و کیا کادنزا را با هم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام یک بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه دو خودروی هیوندای آزرا و کیا کادنزا که تقریباً در یک سطح هستند به شما در انتخاب و خریدتان کمک خواهد کرد. این دو خودرو از نظر طراحی و ویژگی های فنی قابل توجه هستند و می توانند مشتریان خود را راضی نگه دارند. هر کدام از این خودروها توسط معتبرترین شرکت های خودروسازی دنیا تولید و عرضه می شوند و قابل اعتماد هستند.

 

مقایسه فنی هیوندای آزرا با کیا کادنزا

اما کیا کادنزا و هیوندای آزرا از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی کیا کادنزا و هیوندای آزرا مشابه همدیگر هستند.

جدول مقایسه مشخصات فنی Hyundai Azera و Kia Cadenza
نام خودروآزراکادنزا
کارخانه سازندهHyundaiKia
کشور سازندهکره جنوبیکره جنوبی
شروع و پایان تولید2005 تا کنون2009 تا کنون
موتور استاندارد3.43.5
حجم موتور33423470
حداکثر قدرت234@6000286@6600
جعبه دنده5 دنده اتوماتیک6 دنده اتوماتیک
حداکثر سرعت230230
شتاب 0 تا 1007.77.2
تعداد سیلندر66
تعداد سوپاپ2424
حداکثر گشتاور304@4000338@5000

تفاوت مشخصات فنی موتور هیوندای Azera و کیا Cadenza

مقایسه مشخصات فنی کیا کادنزا و هیوندای آزرا
مقایسه مشخصات فنی کیا کادنزا و هیوندای آزرا

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی کیا کادنزا و هیوندای آزرا جدول های ارائه شده را مطالعه نمائید.

جدول مشخصات فنی کیا کادنزا
کلاس بدنهسدان لوکس خانوادگی
ابعاد بدنه (mm)4966*1849*1476
فاصله محوری (mm)2845
تعداد سیلندر6
حجم موتور (cc)3470
تعداد سوپاپ24
حداکثر قدرت (hp)286
حداکثر گشتاور (n.m)338
گیربکس6 دنده اتوماتیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانالکتریکی
وزن خالص (kg)1575
مصرف سوخت ترکیبی (lit/100 km)9.4
ظرفیت باک (lit)70

 

 

مقایسه مشخصات فنی هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه مشخصات فنی هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

جدول مشخصات فنی هیوندای آزرا
کلاس بدنهسدان لوکس خانوادگی
ابعاد بدنه (mm)4910*1859*1471
فاصله محوری (mm)2845
تعداد سیلندر6
حجم موتور (cc)2999
تعداد سوپاپ24
حداکثر قدرت (hp)247
حداکثر گشتاور (n.m)285
گیربکس6 دنده اتوماتیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانالکترو هیدرولیک
وزن خالص (kg)1580
مصرف سوخت ترکیبی (lit/100 km)9.6
ظرفیت باک (lit)70

 

 

باتری هیوندای آزرا و باتری کیا کادنزا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا با Kia Cadenza

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو، طراحی داخلی مناسب، فضای کافی برای سرنشینان و امکانات رفاهی راحت است. زیرا این موارد در دراز مدت باعث می شود خریداران از انتخاب خود احساس راحتی و رضایت داشته باشند. حال زمانی که صحبت از یک سدان فول سایز یا نسبتاً بزرگ به میان می آید، ناخودآگاه به بسیاری از این موارد توجه می شود.

 

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

هیوندای آزرا در دو تیپ پایه و Limited به بازار عرضه می‌شود.

تجهیزات استاندارد تیپ پایه این کره‌ای نیمه لوکس عبارتند از رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، مه‌شکن، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم هشدار نقاط‌کور و ترافیک عقب، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرمکن و تهویه با قابلیت تنظیم در هشت جهت (و حافظه تنظیمات برای صندلی راننده)، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن به صورت برقی، صندلی عقب مجهز به گرمکن با قابلیت خم شدن به نسبت 40/60، یخچال و آینه الکتروکرومیک. امکان اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 8 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم ارتباط اورژانس Blue Link هیوندای، سیستم صوتی Infinity مجهز به 14 بلندگو و رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD و CD Player، ورودی صوتی کمکی و USB از جمله تجهیزات الکترونیکی این خودرو به شمار می‌روند.

هیوندای آزرا Limited از تجهیزات دیگری چون رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، چراغ‌های جلوی زنون با کنترل خودکار نوربالا، مه‌شکن‌های LED، سیستم‌های هشدار برخورد از جلو و عبور از خط، سنسورهای پارک عقب، سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی، آفتابگیر برقی برای شیشه عقب و دستی برای شیشه‌های جانبی نیز، بهره می‌برد.

 

مقایسه امکانات و آپشن های کیا کادنزا و هیوندای آزرا
مقایسه امکانات و آپشن های کیا کادنزا و هیوندای آزرا

 

طراحی کابین کیا کادنزا کمی کتفاوت‌تر از هیوندای آزرا است، در نخستین ورود به کابین این خودرو شاید ابتدا کمی شوکه شوید، زیرا با فضایی کاملا ساده و بدور از آلایش مواجه خواهید شد. این طرح ساده ممکن است در مدت طولانی خسته‌کننده و کسل‌کننده به نظر برسد. اما کیفیت بالای متریال تا حد زیادی این کمبود را جبران نموده است.

کیا کادنزا خودرویی نیمه فول بوده و از امکانات رفاهی پایه و استاندارد بهره می‌برد. به‌عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک 2 نقطه‌ای، آینه وسط الکتروکرومیک، تودوزی چرم، سانروف، فرمان تلسکوپی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در 4 جهت، دوربین دید عقب، سنسور پارک، صفحه نمایش 8 اینچی مجهز به مسیریاب و بلوتوث و سیستم صوتی اینفینیتی (Infinity) به همراه 12 عدد بلندگو و خروجی USB و iPod.

 

بیشتر بخوانید: باتری مناسب خودروهای کیا

مقایسه طراحی ظاهری کیا کادنزا و Hyundai Azera

مقایسه طراحی ظاهری هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه طراحی ظاهری هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

از نظر طراحی ظاهری می بایست بیان نمود که هیوندای آزرا شباهت های زیادی با سوناتا دارد به خصوص در نمای جلو که از طراحی مشترک چراغ ها و جلو پنجره بهره می برد.

اما آنچه در ظاهر آزرا مشهود است، پختگی طرح است که آن را بدیع و چشمگیر کرده است. نمای عقب این خودرو به نوعی برگرفته از نسل قبل است که باز هم اصالت طراحی را به مخاطب گوشزد می کند.

 

مقایسه طراحی ظاهری کیا کادنزا و هیوندای آزرا
مقایسه طراحی ظاهری کیا کادنزا و هیوندای آزرا

 

در مقابل کیا کادنزا قرار دارد که با ظاهر اسپرت خود توجه بسیاری را به خود جلب می کند. خطوط حجیم همراه با رینگ های اسپرت آلومینیومی 18 اینچی به این کره ای مغرور ظاهری تهاجمی و مستحکم بخشیده است.

ابزار کرومی روی قطعات سپر و خطوط درب نشان از لوکس بودن این خودرو دارد که علاوه بر آن زیبایی دو چندانی ایجاد می کند. سقف پانوراما یکی دیگر از ویژگی های مشترک این دو خودرو است و نمادی از تجمل گرایی برای آنهاست.

البته باید بیان نمود که پلت فرم مشترک هیوندای آزرا و کیا کادنزا آنها را از نظر عملکرد و طراحی بسیار شبیه به هم جلوه می دهد.

 

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه طراحی داخلی هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

هیوندای آزرا نیز یک سوناتا YF اغراق آمیز در داخل کابین است. اگرچه طراحی داخلی آن نسبت به سوناتا به هیوندای i40 نزدیکتر است. کنسول میانی به شکل عجیبی برآمده است و دریچه های هوا در کناره ها قرار گرفته اند. نمایشگر چند رسانه ای و سایر کلیدها و ابزارها به صورت پیچیده و فضایی چیده شده اند. فرمان از شکل X موجود در سوناتا و النترا فاصله گرفته و راحت تر شده است. فرش ها حتی به گونه ای طراحی شده اند که فضایی و غیرعادی باشند. نشانگرهای پشت آمپلی فایر نیز مانند دیگر محصولات هیوندای هم رده در دو سیلندر قرار گرفته و دارای نور آبی جذابی هستند.

 

مقایسه طراحی داخلی کیا کادنزا و هیوندای آزرا
مقایسه طراحی داخلی کیا کادنزا و هیوندای آزرا

 

برخلاف طراحی بیرونی، کیا در طراحی داخلی کادنزا خلاقانه عمل کرده است. شباهت با خودروهای آلمانی در کابین کادنزا احساس نمی شود و همان فضای آشنای محصولات هیوندای و کیا در قسمت های داخلی به چشم می خورد. کنسول مرکزی شکل عجیبی دارد که ممکن است برای همه جذاب نباشد. طراحی دریچه های هوا و محل نصب نمایشگر چندان زیبا نیست. البته پیچیدگی کنسول در مقایسه با گرنجر کمتر است و می توانید زودتر به کلیدها و ابزارهای آن عادت کنید. فرمان ظاهری مردانه و منطقی دارد. روداری ها نیز شیک و ساده به نظر می رسند. نشانگرهای پشت آمپلی فایر شاید تنها قسمت اسپرت کابین کادنزا باشد که طراحی جذابی دارد. مجموعا می توان طراحی داخلی کادنزا را منطقی تر از آزرا دانست، اما زیباتر نه!

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در کیا کادنزا بهتر است یا هیوندای آزرا؟

تجربه رانندگی در هیوندای آزرا در مقایسه با کیا کادنزا
مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

به صورت کلی هیوندای آزرا خودرویی با سیستم تعلیق و ترمز خوب، 5 ستاره ایمنی، کابین جادار با صندلی های راحت، سواری پایدار، پیشرانه متوسط، گیربکس خوب اما گاهی کند و سواری کمی خشک و کوبنده.

سواری کیا کادنزا در سرعت های بالا بسیار نرم و بی صدا است و در سرعت های پایین کابین نسبتاً آرام است. کادنزا کاملا راحت و پایدار است که علاوه بر سواری مجلل، کمی حالت اسپرت نیز به آن می بخشد.

در مجموع کادنزا خودرویی با طراحی جذاب، ایمنی 5 ستاره، آپشن های لوکس و چشمگیر، کیفیت فنی و ساخت عالی، موتور و گیربکس عالی و قدرتمند و مصرف سوخت خوب است که شاید تنها ایراد اصلی آن بالا بودن قیمت قطعات یدکی آن باشد.

مقایسه ایمنی در Hyundai آزرا و Kia کادنزا

از خودروی هیوندای آزرا تست جامع و کاملی که توسط بنیاد ایمنی خودروهای اروپا (Euro NCAP) و موسسه‌ی ایمنی و بیمه‌ی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) گرفته شده باشد در دست نیست چرا که این خودرو در اروپا و امریکا عرضه نمی شود.

اما در عین حال می توان به تستی که توسط بنیاد ایمنی خودروهای کره جنوبی (KNCAP) از این خودرو تهیه شده استناد کرد.

هیوندای آزرا توانسته از موسسه KNCAP پنج ستاره ایمنی دریافت نماید. همچنین این خودرو به 9 ایربگ از نوع هوشمند مجهز شده عملکرد انها در باز و بسته کردن کمربند های ایمنی سرنشینان خودرو بسیار متفاوت از مدل های معمولی است.

 شاسی و ساختار کلی بدنه هیوندای آزرا به خاطر اینکه برای ساخت آن از آلیاژ مقاوم AHSS استفاده شده و کاملا تقویت شده عملکرد خوبی را برای مقاومت در هنگام تصادف از خود نشان می دهد.

 

مقایسه ایمنی هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه ایمنی هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

در زیر به لیست مهمترین آپشن های ایمنی که در خودروی هیوندای آزرا وجود دارد میپردازیم:

ترمز خودکار (AEB) که کامل‌کننده‌ی کروز کنترل هوشمند (ASCC) است.
سیستم تشخیص خستگی راننده (DAA)
هشدار نقاط کور (BSD)
حفظ خودرو در شیب
تنظیم خودکار روشنایی چراغ‌های جلو هنگام نزدیک شدن دیگر خودروها از روبرو (SHBA)
هشدار خروج از خط (LDWS)
هشدار فشار باد لاستیک‌ها
مدیریت پایداری خودرو (ESC)
حفظ تعادل در شرایط لغزنده (VSM)
جدیدترین سیستم ترمز ضد قفل هیوندای (ABS)

خودروی کیا کادنزا ۲۰۱۷ نیز توانست بالاترین امتیاز موسسه ایمنی بیمه بزرگراه‌ها یعنی Top Safety Pick+ را کسب کند.

 

مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

کادنزا توانست در تمامی تست‌های تصادف IIHS شامل ارزیابی سخت اوورلپ کوچک بخش جلو امتیاز بالا را کسب نماید. در این تست، فضای راننده به خوبی حفظ شده است. کیسه‌های هوا و کمربندهای ایمنی به خوبی حرکات آدمک را کنترل کرده و حسگرها نیز ریسک پایین جراحات عمیق را نشان دادند.

سیستم جلوگیری از برخورد سفارشی کادنزا بالاترین رتبه‌بندی این موسسه را به دست آورد. این سیستم قادر است تا به‌طور موفقیت‌آمیز از برخورد در سرعت‌های ۴۰ و ۲۰ کیلومتر در ساعت جلوگیری نماید. سیستم هشدار برخورد از جلو نیز معیارهای سازمان ایمنی بزرگراه‌های ملی را برآورده کرده است.

چراغ‌های جلوی کادنزای به‌روز شده نقطه‌ضعف این خودرو در ارزیابی‌های IIHS بوده‌اند. چراغ‌های هالوژن تریم پریمیوم پایه این خودرو در تمامی ارزیابی‌ ها نشان دادند که نورپایین در روشنایی کناری عملکرد ناکافی‌ ای دارد. نور بالای کادنزا در خط مستقیم دید خوبی داشته اما در دیگر گزینه‌ها به اندازه کافی خوب نبوده است.

چراغ‌های LED در تریم های لیمیتد و تکنولوژی به‌صورت استاندارد وجود دارند و با کسب رتبه‌ بندی قابل‌ قبول عملکردی بهتر نشان داده‌اند. نور پایین خودرو در سمت چپ نمره خوب و در سمت راست نمره متوسط کسب کرده است. در سر پیچ‌ ها دید خوبی در همه تست‌ ها وجود داشته است. به‌ طور مشابه، نوربالا نیز در سمت راست جاده خوب بوده اما در سمت چپ ضعیف است.

در حال حاضر یک خودرو برای کسب حداکثر رتبه ایمنی باید در ۵ تست مختلف امتیاز خیلی خوب را به دست آورد. به علاوه، خودروی یاد شده باید با سیستم پیشگیری از برخورد جلویی که امتیاز پیشرفته یا عالی را به دست آورد عرضه شود. در نهایت این موسسه هم‌ اکنون چراغ‌ های جلو را نیز برای به دست آوردن امتیاز کلی خوب یا قابل‌ قبول ارزیابی کرده است.

 

Hyundai Azera بخریم یا Kia Cadenza کدام بهتر است؟

مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا
مقایسه هیوندای آزرا و کیا کادنزا

 

در پایان به عنوان نتیجه گیری می توان بیان نمود که از نظر کیفیت سواری، داستان کیا و هیوندای ثابت می ماند. جایی که هیوندای بیشتر به فکر خانواده و آسایش است و کیا به فکر جذب جوانان! البته راحتی جوانی برای خودرویی مانند کیا کادنزا در اولویت نیست، بنابراین جای تعجب نیست که اکثر خریداران سواری هیوندای آزرا را به کادنزا ترجیح دهند.

از نظر هندلینگ هر دو خودرو در سطح بسیار خوبی قرار دارند. اگرچه نمی توان آنها را با رقبای ژاپنی و آلمانی مقایسه کرد، اما به دلیل پهن بودن لاستیک ها، فاصله بین محورهای بلند و وزن نسبتا بالا، کشش این خودروها در سطح مطلوبی قرار دارد.

به گفته کسانی که با هر دو خودرو رانندگی کرده اند، ترمزهای آزرا بسیار قوی تر از کادنزا هستند. ترمزهای کادنزا نمی تواند به راننده این اطمینان را بدهد که این خودروی غول پیکر کره ای را متوقف کند. از نظر مصرف سوخت نیز هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
19 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
شاورانی
شاورانی
1 سال پیش

سیستم ایمنی ماشین آزرا خیلی بهتر از ماشین کادنزا هست بنظر من اگه بین این دوتا ماشین شک کردید ماشین آزرا بخرید. درست میگم آقا ؟؟؟؟

شکری
شکری
1 سال پیش

خواستم یک تشکر ویژه کنم بابت این مقالتون که باعث شد خیلی از سوالای مارو جواب بده و اطلاعاتمون رو کامل کنه ممنونم از شما

جدیدی
جدیدی
1 سال پیش

سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

علی
علی
1 سال پیش

سلام
باتری خودرو کیا کادنزا و هیوندای آزرا چنر آمپر هست ؟
میتونیم باتری کادنزا رو، روی آزرا نصب کنیم ؟

حیدری
حیدری
1 سال پیش

سلام از نظر قدرت موتور کدام خودرو عملکرد بهتری دارد؟؟

حیدرخانی
حیدرخانی
1 سال پیش

سلام
از لحاظ ایمنی شما کدام ماشین رو پیشنهاد میدید

منصوری
منصوری
1 سال پیش

سلام برای ماشین کادنزا باتری قوی تر چند آمپر میشه نصب کرد؟؟

آقایی پور
آقایی پور
1 سال پیش

سلام روز خوش ببخشید ی سوال داشتم منظور از حداکثر قدرت چیه که داخل مقالتون ارائه دادید الان حداکثر قدرت ماشین کانزا بالاتر از ماشین هیوندای آزرا هست این ینی خیلی امتیاز خوبیه؟؟؟

اسلامیان
اسلامیان
1 سال پیش

حجم موتور چیه؟ چه تاثیری در روند حرکت ماشین داره الان تو این مقاله ای که مطالعه میکردم شما نوشته بودید حجم موتورکادنزا بالاتر از آزرا هست

قلی زاده
قلی زاده
1 سال پیش

منظور از گشتاور موتور چیه الان گشتاور موتور ماشین کادنزا بیشتر از ماشین آزرا هست ینی ماشین خوبیه ؟

صفایی
صفایی
1 سال پیش

سلام باتری صبا واریان روی ماشین آزرا 2018 مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟

کاوه
کاوه
1 سال پیش

سلام بین خودروهای کیا کادنزا و هیوندای آزرا کدام یک از نظر ایمنی سطح بالاتری دارند ؟

محسن احمدی
محسن احمدی
1 سال پیش

ممنون بابت اطلاعات مفیدی که ارائه می کنید، به نظر شما بین این دو خودرو کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟ چون در مورد بقیه موارد که مطالب خوبی نوشته بودید

سلجوقی
سلجوقی
1 سال پیش

با توجه به اینکه قدرت آزرا از نظر بدنه بالاتره من پیشنهاد میکنم آزرا خریداری بشه

آذری
آذری
1 سال پیش

درسته حجم موتور و قدرت کادنزا بیشتره از آزرا اما به نظرم آزرا قشنگ تره واتاق بزرگتری داره بنظر شما آزرا بخرم؟

Mahdi rostami
Mahdi rostami
1 سال پیش

درود بر شما، اطلاعات مفیدی ارائه نمودید

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش