مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما

4.7
(173)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  کیا اپتیما بهتره یا هیوندای آزرا کدام را بخریم؟

در این مقاله به مشخصات فنی دو سدان‌ موفق، هیوندای آزرا و کیا اپتیما که چند نسل از تولید آنها می‌گذرد و همواره به عنوان خودروهای پر فروش و جذاب شناخته شده‌ اند خواهیم پرداخت. گروه کیا و هیوندای به طور مستقل فعالیت می کنند، اما شرکت خودروسازی هیوندای را به عنوان شرکت مادر کیا موتورز می شناسند.

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما

 

کیا موتور یکی از زیر مجموعه های شرکت هیوندای است و به همین دلیل از موتورهای هیوندای در تولیدات خود استفاده می کند. موتورهای هیوندای در کره و چین تولید می شوند و بعداً در مدل های کیا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

این موتورها در استان جیانگ سو چین و با همکاری کیا، گروه موتور دانگ فنگ و گروه جیانگ سو یوئدا تولید می شوند. گروه موتور هیوندای مالک جنسیس، هیوندای و کیا است. ریشه کلمه کیا در زبان چینی با هجای اول Ki به معنای برخاستن یا بیرون آمدن از آن است و قسمت دوم کلمه، a به آسیا اشاره دارد. کیا به معنای برخاستن یا بیرون آمدن از آسیاست

کیا دو نشان مختلف برای نمایندگی شرکت در دو بازار بین المللی و محلی دارد. برای بازار بین المللی، شرکت کیا از لوگوی KIA استفاده می کند، در حالی که برای بازار محلی کیا دارای نشانی با حرف “K” است. تفاوت بین کیا و هیوندای این است که هر دو شرکت فلسفه های خود را برای تولید منحصر به فرد خودروهای خود دارند.

گیربکس های مورد استفاده در خودروهای هیوندای متعلق به شرکت هیوندای پاورتک است که در سال 2001 به عنوان نخستین متخصص گیربکس اتوماتیک کره جنوبی تأسیس شد. این شرکت نمایندگی هایی در کره جنوبی، چین و ایالات متحده آمریکا دارد و گیربکس های اتوماتیک آن علاوه بر خودروهای هیوندای در محصولات تولیدی شرکت های کیا، دوج و جیپ نیز استفاده می شود.

هیوندای آزرا و کیا اپتیما بسیار مشابه یکدیگر هستند اما تفاوت هایی نیز دارند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم. وقتی اپتیما را با آزرا مقایسه می‌کنیم، اپتیما از مزیت هایی مانند قیمت پایین‌ تر در خودروهای دست دوم یک تا پنج سال کارکرد و بهره‌وری میزان سوخت کمتر برخوردار است و هیوندای آزرا در زمینه حجم داخلی و قدرت موتور پایه دارای برتری است.

 

مقایسه کلی هیوندای آزرا و کیا اپتیما

مقایسه کلی هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه کلی هیوندای آزرا و کیا اپتیما

 

خودروهای کیا اپتیما تولید شده از سال 2010 تا سال 2015 در بازار کره جنوبی و چین با نام K5 به فروش می رسید. این خودرو برای فروش در کشور های کره جنوبی، چین، قزاقستان، روسیه و ایالات‌ متحده تولید شده است.

بالاترین میزان واردات کیا اپتیما در سال 2014 به کشورمان ایران رقم خورد. که هم فیس قدیم دارد و هم فیس جدید، که این موضوع را می توان از روی ظاهر خودرو تشخیص داد. واردات کیا اپتیما نیو فیس در نهایت در سال 2016 متوقف شد.

تولید هیوندای آزرا از سال 1986 شروع شد و تا کنون در 6 نسل به بازار آمده است. در حالی که هیوندای آزرا همیشه یک خودروی لوکس و شیک نسبت به قیمت آن بوده است، اما همیشه در برابر امثال آلمانی خود قرار گرفته است.

معروف ترین نسل آزرا که طرفداران زیادی در بازار داخلی کشور دارد، به هیوندای آزرا گرانجور معروف است. سه نسل اول هیوندای آزرا وارد کشور ما نشدند اما از نسل چهار به بعد در بازار کشور ما نیز عرضه شد و به دلیل استقبال ناشی از امکانات رفاهی کامل و قیمت رقابتی آمار فروش قابل توجهی را برای خود به ثبت رساند.

 

همچنین بخوانید: مدلهای مختلف هیوندای آزرا Azera

فیلم بررسی هیوندای آزرا 2018

ویدئوی زیر خودرو هیوندای آزرا گرنجور 2018 را بررسی کرده و امکانات و آپشن های آن را به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

مقایسه فنی Hyundai Azera با Kia Optima

اما کیا اپتیما و هیوندای آزرا از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی کیا اپتیما و هیوندای آزرا مشابه همدیگر است.

نخستین نسل کیا اپتیما با موتور های ۱.۸ تا ۲.۷ لیتری و انتخاب گیربکس دستی یا اتوماتیک ارائه شد و در سال ۲۰۰۳ نیز نسخه فیس لیفت برای این خودرو ارائه شد. که طی آن جلو پنجره و چراغ های جلوی خودرو مجدداً طراحی و بروز رسانی گردید.

دومین نسل کیا اپتیما در سال ۲۰۰۵ با کد MG معرفی شد و تا اواخر سال ۲۰۱۰ تولید می شد. در سال 2008 چهره این خودرو به کلی تغییر یافت و این نخستین مدلی بود که وارد ایران شد.

طول خودرو تقریباً 70 میلی متر افزایش یافت و موتور جدیدی برای آن طراحی و جایگزین موتور قبلی شد و فضای داخلی آن نیز تغییر یافت. مدل 2010 کیا اپتیما باز طراحی مدل 2009 بود در این مدل موتور 6 سیلندر، جایگزین 6 سیلندر شد.

مدل 2013 این خودرو پر فروش ترین مدل در ایران شناخته می شود. در سال 2016 نسل چهارم کیا اپتیما با دو پیشرانه بنزینی و هیبریدی نیز آمار فروش قابل توجهی را در بازار کشور ما ثبت کرد، اما به دلیل ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا نتواند درخشش نسل قبل خود را بدست آورد. در سال 2019 از پنجمین نسل کیا اپتیما با کد اتاق DL3 رونمایی شد.

نام هیوندای آزرا برای کسانی که علاقه مند به سدان های ژاپنی هستند بسیار آشناست. این خودرو از سال 2005 توسط کره جنوبی وارد بازار شده است. نخستین مدل های هیوندا آزرا محصول سال 2004 میلادی بودند.

نسل چهارم هیوندای آزرا در سال 2006 وارد بازارهای جهانی شد و در سال 2011 با یک فیس لیفت جدید و از یک گیربکس 6‌ سرعته اتوماتیک به جای نمونه 5 سرعته قبلی ارائه شد. نسل پنجم هیوندای آزرا نیز با یک پیشرانه 6 سیلندر قدم به بازار ایران گذاشت و از نظر امکانات رفاهی از نسبت به دیگر نسل ها از جایگاه بالاتری برخوردار بود.

نسل ششم هیوندای آزرا در سال 2016 با کد IG معرفی و با مدل 2017 در بازار داخلی کره جنوبی عرضه شد. نسل ششم آزرا تنها نسل در بین نسل‌ های هیوندای آزرا است که با یک پیشرانه 4 سیلندر در بازار ایران عرضه شده است و از امکانات پیشرفته تری برخوردار است.

تفاوت مشخصات فنی موتور هیوندای Azera و کیا Optima

 

مقایسه فنی هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه فنی هیوندای آزرا و کیا اپتیما

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی کیا اپتیما و هیوندای آزرا جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه فنی هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مدل خودروکیا اپتیما هیوندای آزرا
پیشرانه4 سیلندر6 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور2.4 لیتر3 لیتر
حداکثر قدرت178 اسب بخار250 اسب بخار
حداکثر گشتاور229 نیوتن متر282 نیوتن متر
گیربکس6 سرعته اتوماتیک6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی)8.1 لیتر9.6 لیتر
شتاب صفر تا ۱۰۰9.5 ثانیه8 ثانیه
حداکثر سرعت208 کیلومتر برساعت240 کیلومتر برساعت

 

بدون شک هیوندای آزرا با توجه به موتور 3 لیتری 6 سیلندر با 250 اسب بخار قدرت و 282 نیوتن متر گشتاور، خودروی توانمندتری نسبت به کیا اپتیما JF مجهز به موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری GDi خواهد بود.

زیرا حداکثر قدرت موتور تنفس طبیعی کیا اپتیما به 178 اسب بخار رسیده و در نهایت گشتاور آن برابر با 229 نیوتن متر است. هیوندای آزرا گرانجور می تواند در 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که این گزینه در کیا اپتیما JF کمتر از 9.5 ثانیه طول می کشد.

 

باتری هیوندای آزرا و باتری کیا اپتیمادر کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های Hyundai آزرا با Kia اپتیما

 

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و کیا اپتیما

امکانات دو خودروی کیا اپتیما و هیوندای آزرا به صورت مجزا در جدول ذیل تشریح و ارائه گردیده اند.

جدول مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مدل خودروکیا اپتیماهیوندای آزرا
چراغدیلایت، اتولایت، چراغ مه‌شکن در بخش عقب، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی و چراغ شوی، چراغ جلو بای زنون، نورپردازی داخلی، چراغ خوشامدگوییدیلایت، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ جلو زنون، چراغ شوی، نورپردازی داخلی، چراغ بدرقه
سیستم های مالتی مدیا10 اسپیکر با آمپلی‌فایر – سیستم پخش 630 واتی Harman Kardon – هندزفری با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث، USB، سی دی MP3، AUX14 اسپیکر 550 واتی با آمپلی فایر – سیستم پخش اینفینیتی – هندزفری – چنجر 6 تایی – تنظیم هوشمند بلندی صدا – قابلیت پشتیبانی از بلوتوث،
USB – MP3 – iPod – CD و AUX –
صفحه نمایش5 اینچی لمسی – (7 اینچی لمسی: سفارشی) نمایشگر 4.3 اینچی صفحه کیلومتر – نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان7 اینچی لمسی – (مانیتور عقب: سفارشی) – قطب نما
آینه و شیشهآینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سقف و سانروف پانوراما – شیشه دودی عقب – پرده جانبی عقب – مموری آینهآینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف و سقف پانوراما، شیشه دودی عقب – شیشه بالابر آنتی‌ترپ جلو – پرده برقی عقب – پرده جانبی عقب – مموری آینه
سیستم هشداردهندهسنسور پارک جلو و عقب، فشار باد تایر، رادارهای هشدار نقطه کور و تصادف از هر دو انتها – رادار تغییر لاینسنسور پارک جلو و عقب، فشار باد تایر
تهویه مطبوعسیستم تهویه اتوماتیک دوگانه + دریچه تهویه عقبسیستم تهویه اتوماتیک دوگانه + دریچه تهویه عقب
صندلیگرمکن و سردکن جلو- گرمکن صندلی عق سفارشی، صندلی راننده 12 حالته برقی با 4 حالته برقی گودی کمر – مموری، صندلی سرنشین 10 حالته برقی با 2 حالته برقی گودی کمر – مموری، صندلی عقب تاشو دوتکه روکش چرمی، ایزوفیکسصندلی راننده 8 حالته برقی – تنظیم برقی گودی کمر – مموری، صندلی سرنشین 4 حالته برقی، روکش چرم، گرمکن تمام صندلی‌ها سفارشی – سردکن جلو، ماساژور، ایزوفیکس
سایر امکاناتکیت بدنه سفارشی، نویگیشن، هداپ، دوربین‌های 360 و جانبی و پشت، کروز کنترل هوشمند، اتوپارک، کنترل توقف در سربالایی، 3 حالت رانندگی، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، فرمان برقی دی کات با پدال شیفتر و گرمکن و مموری، صندوق برقی هوشمند، شارژر وایرلس، حسگر بارانکروز کنترل هوشمند، کنترل توقف در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید + دکمه استارت، دوربین عقب، فرمان الکتروهیدرولیکی با گرمکن و مموری، حسگر باران

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کیا اپتیما JF و جی تی لاین

 

مقایسه طراحی ظاهری Kia Optima و هیوندای آزرا

مقایسه طراحی ظاهری هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه طراحی ظاهری هیوندای آزرا و کیا اپتیما

 

با مشاهده طراحی این دو خودرو تا حدودی می توانید تأثیرات شخصیتی آنها را بشناسید. هیوندای آزرا گرنجور طراحی بسیار متمایز، منحصر به فرد و نسبتاً لوکسی را ارائه کرده و در کنار دیگر رقیب خود به یکی از سدان های نیمه لوکس کره ای تبدیل شده است.

بدنه حجیم، خطوط روان، چراغ‌های بزرگ، جلو پنجره با نوارهای کرومی و چراغ‌ های یکپارچه عقب، ظاهری مجلل و جذاب را برای این خودرو ایجاد کرده که در مقایسه با نسل قبلی خود، یک پیشرفت اساسی و کاملاً رو به جلو محسوب می‌ شود.

کیا اپتیما JF برخلاف نسل پنجم آزرا با استفاده حداکثری از ویژگی های بصری سعی کرده تا حد امکان فاصله خود را با نسل قبلی حفظ نموده و با کمترین ریسک به حضور قدرتمند خود در بازار ادامه دهد.

در طراحی ظاهری کیا اپتیما چراغ‌ های کشیده، جلو پنجره بزرگ، برجستگی‌ها و خطوط اعمال شده بر روی بدنه، طراحی جدید جلو و عقب خودرو و اضافه شدن دیفیوزر به تیپ GT-Line، جلوه‌ای شیک و زیبا به خودرو بخشیده است.

مقایسه طراحی ظاهری هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه طراحی ظاهری هیوندای آزرا و کیا اپتیما

 

از طرف دیگر در طراحی هیوندای آزرا از جلوپنجره بزرگ استفاده‌ شده که خود صلابت و اصالت این خودرو را به‌ تنهایی افزایش داده است. استفاده از سپر بزرگ، خطوط سیال بدنه و طراحی مهندسی گلگیرها  باعث شده که ترکیب مهندسی و مدرنیته، ظاهری زیبا و باشکوه به هیوندای آزرا بدهد.

به نظر می رسد طرح کابین کیا اپتیما از طراحی اصیل تری برخوردار است و در اصطلاح از شاخصه ‌های اروپایی‌ بیشتری بهره برده است. به‌ ویژه سبک طراحی کنسول میانی این خودرو در مقایسه با داشبورد هیوندای آزرا نسبتاً ساده اما اصیل‌تر و مطابق با سبک خودروهای اروپایی به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر طرح داخلی هیوندای آزرا معیارهای شرقی‌ تری را درون خود جای داده و اشکال هندسی پیچیده‌تری در آن به‌چشم می‌خورد. کیفیت متریال به کار رفته در هیوندای آزرا اندکی بیشتر احساس می‌شود. در بحث فضای کابین نیز به‌ دلیل وجود فاصله محوری بیشتر آزرا، سرنشینان عقب اندکی نسبت ‌به سرنشینان اپتیما راحت‌تر هستند.

از لحاظ طراحی داخلی:

هیوندای آزرا در تمامی نسل‌ های خود، دارای یک خودرو با اتاق جادار و ایزوله است. این خودرو برای سرنشینان بسیار نرم است و ضربه کمتر به سرنشین منتقل می شود کنترل ماشین در حد خوب بوده و از نظر آپشن این خودرو فول است.

در نسل جدید این خودرو شاهد استفاده از کیلومتر شمار دیجیتال به همراه یک نمایشگر لمسی برای سرگرمی و اطلاعات هستیم.

 

مقایسه طراحی داخلی هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه طراحی داخلی هیوندای آزرا و کیا اپتیما

 

طراحی ارگونومیک کیا اپتیما صندلی ها و کلیدهای کنترلی روی داشبورد و کنسول این خودرو از نقاط قوت مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ است.

طراحی صندلی ها به گونه ایست که به مناسب ترین شکل ممکن تمام نقاط بدن راننده را در بر می گیرد و همچنین راحتی دسترسی به تمامی کلیدهای روی داشبورد و کنسول برای راننده و سرنشین احساس رضایت بیشتری را القا می کند.

در مقابل فرمان بسیار حساس کیا اپتیما، طراحی عادی و ساده داشبورد، کیفیت نامطلوب دکمه‌ های داخل کابین، شتاب ناکافی، هندلینگ نامناسب، دید ناکافی از شیشه عقب، فضای ناکافی برای سرنشینان عقب از معایب آن است.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در کیا اپتیما بهتر است یا Hyundai Azera؟

مقایسه فنی هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مقایسه فنی هیوندای آزرا و کیا اپتیما

 

موتور حجیم هیوندای آزرا بدون تاخیر عکس‌ العمل نشان می‌دهد و با قدرت به سمت جلو شتاب می گیرد. شتاب این خودرو بسیار خوب است اما این نکته را هم باید در نظر داشت که در ازای شتاب و قدرت بالایی که در اختیار راننده قرار گرفته، مصرف سوخت این خودرو نیز در شهر بسیار بالاست.

البته برای اینکه راننده در هر لحظه مراقب مصرف بنزین خود باشد، در پشت غربالک فرمان و بین کیلومترشمار و دور موتور، مصرف سوخت لحظه ای به صورت نواری دایره‌ ای شکل و در وسط آن میانگین مصرف سوخت نیز نمایش داده می‌شود.

در مقابل کیا اپتیما به جهت بهره مندی از گشتاور بالا در دور موتورهای پایین، پشت فرمان فورد فیوژن اِکوبوست حس رانندگی با یک خودروی سریع و چابک را خواهید داشت.

اما قدرت تولیدی موتور کیا اپتیما کم کم و مرحله به مرحله افزایش پیدا می کند و از نظر توان، رضایت راننده را جلب نخواهد کرد تا حدی که فقط کمی قدرتمند تر از موتور 2.4 لیتری معمولی به نظر می رسد.

برای اینکه اپتیما از سری JF یک رانندگی ارزشمند داشته باشد، کیا بدنه این خودرو را محکم کرده سیستم تعلیق را بهینه کرد و یک سیستم فرمان برقی موتور محرک نصب شده روی قفسه‌ ای با طراحی مجدد اضافه کرد.

نتیجه آن یک پیشرفت خوب بود، اما همچنان خودرو فاقد آن نوع واکنش و احساسی است که علاقه مندان به دنبال آن هستند. در حالی که کیفیت سواری، اگرچه در سرعت های پایین کمی ناپایدار است اما در سرعت های بالاتر بسیار خوب است.

 

مقایسه ایمنی در هیوندای آزرا و کیا اپتیما

به طور کلی این دو خوردو از نظر مجهز بودن به سیستم های ایمنی تقریبا در یک سطح قرار می گیرند. چرا که خودروی کیا اپتیما نسل جدید پنج ستاره ایمنی موسسه Euro Kncap را در سوابق خود به ثبت رسانده است.

از طرفی هیوندای آزرا هم امتیاز Top Safety Pick موسسه iihs ایالات متحده را در کارنامه خود دارد. با این حساب نمی توان گفت که کدام خودرو از نظر ایمنی، دارای سطح بالاتری است. برای مقایسه تجهیزات ایمنی این دو خودرو می توانید جدول زیر را مطالعه نمایید.

جدول مقایسه تجهیزات ایمنی هیوندای آزرا و کیا اپتیما
مدل خودروکیا اپتیماهیوندای آزرا
تجهیزات ایمنی و حفاظتسیستم ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، پشت سری فعالسیستم ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، پشت سری فعال
کیسه هوا7 کیسه هوا (جلو – زانویی راننده- جانبی جلو و عقب- پرده‌ای)کیسه هوای جلو- جانبی جلو و عقب- زانویی راننده و پرده‌ای
سیستم ترمز و پایداریترمز ABS،EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، اتوهلد، کنترل کشش و پایداریترمز ABS،EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، کنترل کشش و پایداری، کنترل ترمزها در پیچ

در میان نسل های مختلف هیوندای آزرا، نسل ششم از نظر ایمنی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و انواع سیستم های کنترل پایداری به همراه 9 ایربگ، محیطی امن را برای سرنشینان این خودرو ایجاد کرده است. اما با توجه به سال ساخت و قیمت این خودرو، آپشن هایی مانند هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری احساس می شود.

جدول ایمنی هیوندای آزرا نسل ششم
تجهیزاتهیوندای آزرا نسل ششم (2018-2019)
تجهیزات ایمنی و حفاظتیکنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، مدیریت پایداری خودرو (VSM)، پشت‌سری‌های فعال‌شونده صندلی‌های جلو
کیسه‌هواراننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو و عقب، پرده‌ای سرتاسری، محافظ زانوی راننده (مجموعا 9 عدد)
سیستم ترمزترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)

این خودرو موفق شده است در سال 2017، نمره 92/5 از 100 را در تست ایمنی موسسه Kncap کره جنوبی کسب کند.

بررسی ایمنی هیوندای آزرا نسل ششم
بررسی ایمنی هیوندای آزرا نسل ششم

هیوندای آزرا بخریم یا کیا اپتیما کدام بهتر است؟

مقایسه هیوندای آزرا کیا اپتیما
مقایسه هیوندای آزرا کیا اپتیما

 

کیا اپتیما به دلیل بهره‌مندی از پیشرانه نسبتاً ضعیف‌تر در مقابل هیوندای آزرا، شتاب اولیه کندتری ارائه می‌دهد. اما هیوندای آزرا از پیشرانه ۶ سیلندر بهره می‌برد و به لطف قدرت و گشتاور بیشتر به‌علاوه اختلاف وزن اندک، شتاب بالاتری نسبت‌ به اپتیما در اختیار راننده می‌گذارد.

بنابراین کیا اپتیما بیشتر برای مشتریانی که قصد دارند یک سدان متوسط کره‌ای با امکانات مناسب و طراحی نسبتاً اسپرت داشته باشند مناسب است.

اما هیوندای در آزرا جلوه‌ های لوکس‌ تری را به نمایش گذاشته که هزینه‌ های نگهداری آن نیز مناسب است. ازجمله نقاط قوت اصلی آن در مقایسه با کیا اپتیما می توان به توان فنی موتور ۶ سیلندر آن اشاره نمود.

اما در مقابل نقاط ضعف نسل‌ های مختلف آزرا می‌توانیم از استهلاک نسبتاً زیاد پیشرانه در نسل چهارم، ترمزهای نسبتاً ضعیف نسل پنجم و عملکرد فنی معمولی نسل ششم یاد کنیم.

بنابراین، در حالی که کیا و هیوندای خودروهای مشابهی را تولید و ارائه می‌کنند، مدل‌ های کیا ارزش و کیفیت بهتری را با ظاهری جسورانه‌تر و تجربه رانندگی پویاتر ارائه می‌دهند.

به زبان ساده، خودروهای کیا، از همه لحاظ خودروهای بهتری هستند، صرف نظر از اینکه برای چه هدفی خودروی خود را خریداری می کنید.

در اوایل دهه 2000، کیا در تولید خودروهای ارزان قیمت و بی‌ کیفیت شهرت داشت. اما از آن زمان تا کنون، قابلیت اطمینان کیا به طور چشمگیری بهبود یافته است و امروزه در میان برندهای قابل اعتماد، گزینه خوبی برای رانندگانی که به دنبال خودرویی با هزینه تعمیر و نگهداری کم هستند، در نظر گرفته می شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
5 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
قوامیان
قوامیان
1 سال پیش

خواستم یک تشکر ویژه کنم بابت این مقالتون که باعث شد خیلی از سوالای مارو جواب بده و اطلاعاتمون رو کامل کنه ممنونم از شما

حسنوند
حسنوند
1 سال پیش

منظور از گشتاور موتور چیه الان گشتاور موتور ماشین آزرا بیشتر از ماشین اپتیما هست ینی ماشین خوبیه ؟

بهادری
بهادری
1 سال پیش

آزرا ماشین خوب و قوی هست اگه بین این دوتا ماشین دو دل بودید آزرا بخرید؟

علی
علی
1 سال پیش

کیا اپتیما عالی است. ۸ سال است که مدل ۲۰۱۵ وارداتی دارم. بدون تردید و بدون اغراق میتوانم بگویم ۱۰۰ درصد راضی هستم. یک خودرو با کیفیت واقعی.

فرهادیان
فرهادیان
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
خیلی عالی بود ممنون بخاطر مقاله ای که گذاشتید تو خرید ماشین خیلی بدردم خورد

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش