مقایسه هوندا سیویک و تویوتا کرولا

4.7
(181)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه هوندا سیویک و تویوتا کرولا و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. تویوتا کرولا بهتره یا هوندا سیویک کدام را بخریم؟

مقایسه هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس هوندا سیویک و تویوتا کرولا

هوندا سیویک یکی از موفق ترین خودروهای کامپکت تاریخ است که از سال 1972 تولید شده و در حال حاضر در نسل دهم تولید قرار دارد. این نسل از سیویک در سال 2013 توسط شرکت گلرنگ فامیلی موتور به کشورمان وارد شد، اما با وجود موفقیت های فراوان در دنیا، به دلایل مختلف نتوانست به فروش خوبی در ایران دست یابد.

نخستین نسل هوندا سیویک طی سال های 1972 الی 1979 با دو کلاس هاچ بک سه درب و سدان عرضه شد. نسل دوم این خودرو طی سال های 1979 الی 1983 با تریم های بیشتری عرضه شد و موفقیت های بیشتری را تجربه نمود.

نسل سوم هوندا سیویک در میان سال های 1983 الی 1987 با طراحی جدیدتزی و با تریم SI عرضه گردید و در میان سال های 1987 تا 1991 نسل چهارم سیویک با چهار تریم متفاوت شامل CRX، HF، DX و Si عرضه گردید.

در سال 1992 شاهد حضور متفاوت ترین نسل هوندا سیویک یعنی نسل پنجم آن بودیم که تا 1995 به طول انجامید و در این نسل بود که سیویک ویزگی های طراحی جعبه ای شکل خود را از دست داد. نسل ششم طی سال های 1996 الی 2000 به بازار ارائه شد که تغییر عمده ای با نسل قبلی نداشت.

هفتمین نسل هوندا سیویک در سال 2000 معرفی شد اما در میان سال های 2001 الی 2005 به بازار عرضه گردید، در این نسل سیویک وارد سگمنت خودروهای کامپکت گردید و با چهار تریم DX، LX، EX و HX ارائه شد. نسل هشتم این خودرو طی سال های 2006 الی 2011 با دو پلتفرم سدان و کوپه و همچنین با یک طراحی متفاوت برای نسخه هاچ بک عرضه شد.

نسل نهم هوندا سیویک پس از 40 سال تجربه حضور در بازار طی سال های 2012 تا 2015 عرضه گردید، در این نسل از سیویک شاهد طراحی ظاهری انرژیک، روان و آئرودینامیک تری هستیم. از سال 2016 تا کنون نیز نسل دهم این خودرو را با فرم‌های سدان، کوپه و هاچبک مشاهده می کنیم که با تریم های Si و تایپ R عرضه می شوند.

مقایسه هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس هوندا سیویک و تویوتا کرولا

تویوتا کرولا به عنوان یکی از برگه های برنده این شرکت ژاپنی به عنوان پرفروش ترین خودروی تاریخ جهان شناخته می شود. کرولا از سال 1966 تا کنون در دوازده نسل تولید شده و بیش از 50 میلیون دستگاه از این خودرو را تولید کرده و به خریداران تحویل داده است.

تویوتا کرولا از ابتدا در بازارهای مختلف مانند ژاپن، اروپا، آمریکا، استرالیا و برخی کشورهای آفریقایی با طراحی متفاوت در نماهای مختلف عرضه شد و این رویه تا نسل کنونی این خودرو ادامه دارد.

نخستین نسل تویوتا کرولا در میان سال های 1966 الی 1970 برای پاسخ به نیاز مشتریان متوسط و ضعیف جامعه طراحی شد. در میان سال های 1970 الی 1978 نسل دوم کرولا پا به بازار گذاشت و نسل سوم آن نیز طی سال های 1974 الی 1981 با هدف افزایش کیفیت رانندگی مرزهای جدید بازطراحی را درنوردید.

نسل چهارم تویوتا کرولا میان سالهای 1979 الی 1987 با طراحی جعبه ای شکل و با هدف کاهش مصرف سوخت عرضه شد و برای نخستین مرتبه پیشرانه دیزلی روی این خودرو قرار گرفت. طی سال های 1983 الی 1987 نسل پنجم این خودرو برای نخستین مرتبه با دیفرانسیل جلو و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته عرضه شد.

از نسل ششم تویوتا کرولا طی سال های 1987 الی 1992 دیگر این خودرو به صورت دیفرانسیل عقب عرضه نشد و به جای آن به صورت دو دیفرانسیل به فروش رسید. در میان سال های 1991 تا 2002 نسل هفتم این خودرو با بدنه‌ای بزرگتر، سنگین‌تر و البته آیرودینامیک‌تر معرفی گردید.

نسل هشتم تویوتا کرولا از سال 1995 الی 2002 با بروزرسانی پیشرانه از نظر مصرف سوخت و قدرت تولیدی پیش رفت و از سال 2000 الی 2007 نوبت به نسل نهم کرولا رسید که همزمان با ورود به قرن 21 طراحی این خودرو نیز به کلی متحول گردید.

نسل دهم تویوتا کرولا طی سالهای 2006 الی 2013 عرضه شد که علاوه بر پیشرانه های مختلف از نسخه هیبریدی نیز روی این خودرو استفاده شد و در نمونه های سفارشی گیربکس CVT نیز روی آن قرار گرفت. نسل یازدهم کرولا طی سال های 2012 الی 2019 روی خط تولید قرار داشت و سه مرتبه فیس لیفت شد تا توانایی جذب مشتری را از دست ندهد.

نسل دوازدهم کرولا از سال 2018 تا کنون روی خط تولید کمپانی تویوتا قرار دارد و در سه نسخه هاچ‌بک، سدان و استیشن عرضه می شود که دارای طراحی بسیار جذاب و متفاوتی از یکدیگر هستند.

مقایسه کلی هوندا سیویک و تویوتا کرولا

مقایسه کلی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس هوندا سیویک

هوندا سیویک یکی از خودروهایی است که در کنار خودروهایی مانند تویوتا کرولا و هیوندای النترا، پرفروش ترین سدان های کامپکت سایز متوسط ​​را در بازار جهانی خودرو در اختیار دارند. این خودرو در نسل های مختلف وارد بازارهای جهانی شده و با استقبال بسیار خوبی هم روبرو بوده است.

هوندا سیویک نخستین مرتبه در نسل پنجم وارد بازار ایران شد که در نمونه های سدان و کوپه عرضه شد. این نسخه سیویک بسیار محبوب شد و هنوز هم پس از گذشت چندین سال طرفداران خود را دارد. اما در این مقاله صحبت از نسل نهم هوندا سیویک است که در سال 2012 ارائه و در سال 2013 در بازار ایران عرضه شد.

در اوایل سال 2013 نسل نهم هوندا سیویک در قالب یک نسخه فیس لیفت وارد بازار ایران گردید که البته به دلیل محدودیت ها نتوانست جایگاه مناسبی برای خود در بازار ایران پیدا کند. البته این خودرو نیز مانند تمام خودروهای وارداتی دیگر مزایا و معایبی دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی ‌های مثبتی مانند طراحی هماهنگ و ارگونومیک بدنه خودرو و همچنین فرمان پذیری مناسب و هماهنگی پیشرانه و گیربکس عواملی هستند که در هنگام خرید هوندا سیویک موجب رضایت شما خواهند شد.

مقایسه کلی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس تویوتا کرولا

تویوتا کرولا از نخستین روزهای حضور خود در ایران توانسته در میان مصرف کنندگان ایرانی محبوب شود. پس از گذشت بیش از پنج دهه از عمر این خودرو، 12 نسل از آن راهی بازارهای مختلف شده است که نسل دهم و یازدهم آن حضور نسبتا پررنگ تری را در بازار داخلی کشورمان تجربه کرده است.
تویوتا کرولا نسل یازدهم آخرین نسخه وارداتی این خودرو در کشور است که در بازارهای جهانی با نام های E170 و E180 شناخته می شود و توسط شرکت ایرتویا به کشورمان وارد گردید. این نسل کرولا بین سال های 2014 تا 2017 در قالب مدل های XLI و GLI وارد بازار ایران شد.

این خودرو با استقبال بسیار خوبی از سوی مشتریان داخلی مواجه شد و حتی برخی از نسخه های آن وارد ناوگان تاکسیرانی گردید. اما توقف واردات خودرو منجر به وقفه در موفقیت کرولا در ایران شد. تویوتا کرولا به دلیل دوام بالا و استهلاک کم همواره جایگاه ویژه ای در بین ایرانیان داشته است.

تویوتا کرولا در کلاس های مختلف بدنه همچون سدان، استیشن و هاچ‌بک به تولید رسید که سهم مشتریان داخلی کشورمان از این خودرو تنها نسخه سدان آن بود. این خودرو در بازار ایران و جهان با سدان‌های کوچک هم‌رده مقایسه می شود که ما نیز در این مقاله به مقایسه تویوتا کرولا و هوندا سیویک پرداخته ایم.

همچنین بخوانید: مقایسه هوندا CR-V و تویوتا RAV4

فیلم مقایسه هوندا سیویک و تویوتا کرولا

ویدئوی زیر خودرو های هوندا سیویک و تویوتا کرولا را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی HONDA سیویک با تویوتا کرولا

اما تویوتا کرولا و هوندا سیویک از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی تویوتا کرولا و هوندا سیویک مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور هوندا سیویک و TOYOTA کرولا

تفاوت مشخصات فنی موتور هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس پیشرانه هوندا سیویک

هوندا سیویک در بازارهای جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه می‌شود اما نسخه عرضه شده در ایران، به یک موتور 1.8 لیتری با 139 اسب بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و 177 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور در دقیقه مجهز شده است.

این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می شود. هوندا سیویک برای رساندن سرعت خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به زمانی در حدود ۱۰.۴ ثانیه دارد و مصرف ترکیبی آن هم ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

هوندا سیویک یک نسخه دیگر به نام Type R نیز دارد که تفاوت‌های ظاهری و فنی بی شماری با سایر نسخه‎‌ها دارد. سیویک Type R از یک موتور 2.0 لیتری توربو با 306 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و یکی از رکوردداران مسابقات اتومبیلرانی  است.

در مقایسه فنی هوندا سیویک و تویوتا کرولا می بینبم که سیویک به یک گیربکس مدرن تر و پنج سرعته مجهز است. همچنین سیستم تعلیق نیز در چرخ های عقب به صورت مستقل انتخاب شده است و از این نظر هم نسبت به کرولا برتری دارد. تحمل شتاب جانبی 0.81 علیرغم تقسیم وزن 60 به 40 در چرخ های جلو عقب، از مزایای استفاده از این سیستم تعلیق برای هوندا سیویک است.

تفاوت مشخصات فنی موتور هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس پیشرانه تویوتا کرولا

زیر کاپوت نسل یازدهم تویوتا کرولا یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری تنفس طبیعی نهفته شده که وظیفه تامین توان فنی این خودرو را بر عهده دارد. این موتور قادر است حداکثر 143 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را بر عهده دارد.

کاملا واضح است که با وجود ظاهر اسپرت این خودرو همچنان ذات اقتصادی خود را نیز حفظ کرده است. به طور کلی تویوتا کرولا برای شتاب گیری ساخته نشده است و رقابت را به دیگر خودروهای واگذار خواهد کرد، اما هنوز هم میانگین مصرف سوخت 7.7 لیتر در 100 کیلومتر را برای این سدان اقتصادی مدیریت می کند که بسیار قابل قبول تلقی می شود.

وزن خالص تویوتا کرولا تقریبا 1300 کیلوگرم است و شتاب صفر تا صد این خودرو حتی با وجود قوای محرکه بدون سیستم پرخوران و حضور یک جعبه‌دنده اتوماتیک، زیر 10 ثانیه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی تویوتا کرولا و هوندا سیویک جدول زیر را مطالعه کنید.

خودروهوندا سیویکتویوتا کرولا
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1798 CC1987 CC
حداکثر قدرت139 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه145 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور177 نیوتن‌متر در 4300 دور در دقیقه187 نیوتن‌متر در 3600 دور در دقیقه
گیربکس5 دنده اتوماتیک4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی)6.3 لیتر در 100 کیلومتر7.3 لیتر در 100 کیلومتر
حجم باک50 لیتر55 لیتر
شتاب صفر تا صد
10.4 ثانیه9.7 ثانیه
حداکثر سرعت194 کیلومتر بر ساعت195 کیلومتر بر ساعت

باتری هوندا سیویک و باتری تویوتا کرولا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های هوندا CIVIC با تویوتا کرولا

مقایسه امکانات و آپشن های هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس داشبورد هوندا سیویک

هوندا سیویک مدل 2013 با دو تیپ EX و LX وارد بازار کشورمان شده است که نسخه EX دارای امکانات و آپشن های بیشتری به شرح زیر می باشد:

  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای 8 عدد
  • سیستم صوتی با قابلیت پخش WMA، MP3 و CD به همراه ورودی AUX
  • 6 بلندگو
  • ورودی USB
  • دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستم HFT بلوتوث تلفن
  • سیستم های ترمز و پایداری VSA – ABS – EBD – BA
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • گیربکس 5 سرعته خودکار
  • سیستم باز و بسته شدن درب خودرو با ریموت کنترل
  • سیستم مدیریت هوشمند مصرف سوخت ECON
  • شیشه‌های بالابر برقی
  • صفحه نمایشگر دیجیتال 5 اینچی
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • مجهز به سیستم SVC
  • سیستم DBW
  • فرمان هیدرولیک تلسکوپی
  • نشان‌دهنده میزان باد لاستیک‌ها
  • سیستم ACE
  • کروز کنترل
  • دوربین دید عقب
  • رینگ 16 اینچی
  • روکش چرمی فرمان
  • امکان تاشوندگی صندلی‌های عقب با قابلیت تفکیک 60-40 درجه
  • سانروف
مقایسه امکانات و آپشن های هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس داشبورد تویوتا کرولا

نسل یازدهم تویوتا کرولا با دو تیپ کم آپشن XLI و میان‌رده GLI وارد کشورمان شده که در تیپ GLI آپشن‌هایی به شرح زیر دارد:

  • سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و ورودی های USB
  • مجهز به 6 بلندگو، بلوتوث به صورت سفارشی
  • صفحه نمایش 3.5 اینچی روی صفحه کیلومتر
  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو (در بعضی نسخه ها تا 8 کیسه هوا)
  • ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی معمولی – ABS – EBD – BAS
  • گیربکس 4 سرعته خودکار
  • فرمان تلسکوپی
  • روکش چرمی غربیلک فرمان
  • سیستم هوشمند ورود بدون کلید
  • دکمه استارت موتور
  • چراغ های نمایش حین ورود به خودرو (چراغ سقفی و دور مغزی سوئیچ)
  • طیف وسیعی از انواع رینگ ها با اندازه ۱۵ تا ۱۷ اینچ و آلیاژهای مختلف
  • کنترل های صفحه نمایش بر روی فرمان
  • سنسور پارک عقب و جلو
  • کروز کنترل
  • صندلی عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق
  • آینه داخل با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز
  • سیستم تهویه خودکار
  • دستگیره درب داخل اتاق همرنگ با رنگ روکش درب ها
  • چراغ سقفی با جعبه نگهدارنده لوازم
  • جا لیوانی جلو با حلقه استیل
  • زیر بازویی عقب با جا لیوانی و درب استیل
  • صفحه کیلومتر اپتیترون
  • آینه های بغل برقی و همرنگ با بدنه و با قابلیت جمع شوندگی
  • مه شکن عقب
  • چراغ های روشنایی در روز (DRL)
  • چراغ های جلو از نوع LED
  • تنظیم خودکار ارتفاع چراغ های جلو
  • سپرهای همرنگ با بدنه
  • جلو پنجره مشکی با نوار کرومی
  • دستگیره های همرنگ با بدنه
  • درب صندوق عقب با زه استیل
  • سانروف

بیشتر بخوانید: مقایسه مزدا 3 و میتسوبیشی لنسر

مقایسه طراحی ظاهری تویوتا Corolla و هوندا سیویک

مقایسه طراحی ظاهری هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس هوندا سیویک

طراحی ظاهری بدنه این نسل از سیویک بسیار خاص و آیرودینامیک است، شیب زیاد درب موتور و شیشه بزرگ جلو هماهنگی چندانی با فرم سقف و سطح افقی صندوق عقب ندارد. مشخص است که طراحان هوندا، زیبایی را فدای عملکرد آیرودینامیکی خودرو کرده اند.

این نسل هوندا سیویک برخلاف نمونه های جذابی که از اوایل دهه ۹۰ میلادی در بازار ایران وجود دارند، خودرو چندان اسپرتی نیست و بیشتر نقش یک خودروی قابل اطمینان و اقتصادی را ایفا می کند. هرچند حتی با چنین تعریفی هم نمی توان با طراحی این مدل ارتباط نزدیکی برقرار کرد. جالب است بدانید که مدل اصلی این نسل که در سال 2012 عرضه شد، به مراتب از نظر ظاهری ساده تر از مدل نهایی 2013 بود.

طراحی این خودرو آنچنان ساده انجام شده بود که می توان آن را در حد خودرویی چون تندر 90 توصیف کرد، اما انتقادات بسیار شدید کارشناسان باعث شد تا هوندا ظرف چند ماه مدل فیس لیفت را طراحی و تولید کند.

چراغ های جلو و عقب و جلوپنجره متفاوت، سپر های دوباره طراحی شده و افزوده شدن قطعات کرومی بیشتر به ظاهر خودرو از جمله مهمترین تفاوت هایی است که می توان میان نسخه های 2012 و 2013 این خودرو مشاهده نمود.

مقایسه طراحی ظاهری هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس تویوتا کرولا

تویوتا کرولا همیشه به عنوان خودرویی ساده و بی هیجان شناخته می شد، اما در نسل یازدهم این خودرو همه چیز تغییر کرده است. طراحان تویوتا تصمیم گرفتند این نسل خودرو را فیس لیفت کرده و آن را به یک سدان نیمه اسپرت تبدیل کنند و نتیجه آن خودرویی بود که بیشتر شبیه هوندا بود تا تویوتا.

در نما جلوی تویوتا کرولا شاهد نمایی تهاجمی خواهید بود. چراغ های تیز و بزرگ این خودرو به وسیله یک جلوپنجره V شکل سه ردیفه در مرکز کاپوت که نشان تویوتا در آن قرار دارد به هم متصل شده اند. چراغ های روشنایی روز نیز بسیار کوچک هستند و در بالای چراغ ها نصب شده اند.

نمای جانبی تویوتا کرولا نسل یازدهم کاملاً ساده طراحی شده است، زیرا مشتریان نباید فراموش کنند که با یک خودروی اقتصادی سروکار دارند. با نگاهی به گذشته، اما همه چیز دوباره تغییر می کند. چراغ های بزرگ شمشیر مانند عقب را می پوشانند و یک سپر بزرگ در پایین قرار دارد. این سبک طراحی به طور مشابه در تویوتا کمری مدرن دیده می شود.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس کابین هوندا سیویک

طراحی داخلی هوندا سیویک کاملا متفاوت است. سیویک از گذشته به ارگونومی بالا و موقعیت عالی راننده پشت فرمان شهرت داشته و در این مدل هم شاهد ادامه همین روند هستیم. در داخل کابین از قطعات باکیفیتی استفاده شده و باید گفت که نسبت به متریال به کار رفته در قطعات داخلی نسل قبلی سیویک بسیار بهتر است.

کیلومتر شمار دیجیتال است و درون آن فقط نشانگر دور موتور قرار دارد. یک صفحه نمایش 5 اینچی نیز ذر بالای صفحه کیلومتر است و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می دهد. دکمه ها و ابزارها به خوبی جانمایی شده اند و در دسترس قرار دارند.

البته تعداد دکمه های روی فرمان خیلی زیاد به نظر می رسند. عملکرد سیستم ناوبری نیز دقیق است و نکته جالب، قابلیت خواندن و پاسخگویی به پیام های کوتاه از طریق صفحه نمایش خودرو است. فضای پا و سر سرنشینان جلو و عقب بسیار خوب است. حجم صندوق عقب 354 لیتر است که در این کلاس قابل توجه است.

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال خودروی سدان جمع و جور و کم مصرف و البته خوشنام هستید، سیویک برای شما انتخاب مناسبی می‌باشد. البته به شرط اینکه انتظار شتاب و قدرت مانور بالا از آن نداشته باشید.

مقایسه طراحی داخلی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس تویوتا کرولا

مانند طراحی ظاهری تویوتا کرولا، طراحی داخلی آن نیز شباهت هایی با هوندا سیویک دارد. به عنوان مثال، چندین صفحه نمایش دیجیتال کوچک اختصاص داده شده به مناطق مختلف وجود دارد که همگی به رنگ آبی هستند. همچنین داشبورد خودرو دارای سطح موج دار بوده و طراحی پلکانی مانند دارد.

در قسمت میانی داشبورد و وسط دریچه های تهویه هوا، یک ساعت دیجیتال کوچک یادآور نسخه های قبلی کرولا قرار دارد. نسخه XLI این خودرو دارای سیستم پخش معمولی بوده اما در نسخه GLI نمایشگر مرکزی وجود دارد.

در پایین سیستم صوتی، سیستم تهویه هوا قرار دارد. طول اهرم دنده نیز کمی بلند است و یادآور فضای داخلی تندر 90 اتوماتیک خواهد بود. به طور کلی می توان گفت که فضای داخلی تویوتا کرولا ساده اما باکیفیت است و همه چیز سر جای خود قرار گرفته است.

هر چند از نظر برخی ها کابین کرولا جذاب نباشد اما ابزارهای کنترلی خیلی در دسترس هستند و استفاده از آنها زاحت است. به طور مثال، استفاده از دکمه های تنظیم صدا و موج رادیو  و دکمه های سیستم تهویه مطبوع بسیار آسان و راحت است.

سیستم های جدید صوتی و مسیریابی دارای یک صفحه لمسی با دکمه های مجازی بزرگ و گرافیک ساده هستند. کیفیت مواد به کار رفته متوسط است و کلا به نظر نمی‌رسد، طراحی داخلی کرولا زیباتر از طراحی داخلی هوندا سیویک باشد.

ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در Toyota Corolla بهتر است یا هوندا سیویک؟

مقایسه تجربه رانندگی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس هوندا سیویک

به محض ورود به کابین سیویک، طراحی نسبتاً جذاب آن توجه شما را به خود جلب می کند. صفحه آمپر پشت فرمان تنها دور موتور را نشان می دهد و سایر اطلاعات مانند سرعت و مصرف سوخت روی صفحه نمایش بالایی آن نمایش داده خواهد شد. هوندا سیویک یکی از بهترین سواری ها را در کلاس خود ارائه می دهد و کیفیت سواری و نرمی آن قابل توجه است.

پس از روشن شدن هوندا سیویک متوجه عایق بندی خوب کابین آن خواهید شد به این دلیل که هیچ گونه سر و صدایی به داخل کابین خودرو نفوذ نمی کند، حتی در موقع بالا رفتن دور موتور نیز صدای آزاردهنده ای وارد کابین نخواهد گردید.

سیستم تعلیق (مک‌فرسون) نیز در دست‌اندازهای پرتعداد به خوبی اتاق خودرو را کنترل نموده و ضربات ناشی از آن را به خوبی جذب می‌کنند. این نکته را هم باید گفت که سیویک از ارتفاع خوبی برخوردار است و نیازی نیست نگران پستی و بلندی های خیابان باشید.

فرمان خودرو کوچک و خوش دست است و سیستم تعلیق فرمان در این خودرو بهبود یافته که باعث شده واکنش فرمان در این نسخه سریعتر باشد و از ۱۶.۱ به ۱۴.۹ دست پیدا کند. این موضوع باعث می‌شود تا هنگام رانندگی با سیویک احساس سبکی و کم‌حجم بودن داشته باشید.

این خودرو همچنین دارای سیستم VSA است که با تقسیم نیروی ترمز بین چرخ ها کنترل و چسبندگی سیویک در جاده را افزایش می دهد و به راننده گزینه های بیشتری برای کنترل خودروی خود در شرایط مختلف می دهد. البته اگر به این سیستم نیاز نداشته باشید می توانید آن را خاموش کنید.

یکی دیگر از سیستم های جالب و مفید در سیویک، دو خط تیره در دو طرف کیلومتر شمار است. این دو نوار که به صورت دیجیتالی دو خط ممتد کنار جاده را یادآوری می کنند، هنگامی که با بهترین مصرف سوخت خود رانندگی می کنید به رنگ سبز درآمده تا رانندگی شما را بهینه کنند. اما اگر در هنگام شتاب گیری، این دو نواتر به رنگ آبی باشند  میزان مصرف سوخت شما را هشدار می دهند.

مقایسه تجربه رانندگی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس تویوتا کرولا

رانندگی با تویوتا کرولا به عنوان یک سدان جمع و جور شما را شگفت زده خواهد کرد. گیربکس CVT آن به خوبی کار می کند. اگرچه شتاب گیری آن اندکی کند است، اما خیلی آزاردهنده نیست.

لازم به ذکر است که هندلینگ کرولا همانند نسخه های قبلی بوده و بد نیست. با این حال، سیستم تعلیق به شما این امکان را می دهد که سواری راحتی داشته باشید، اما قطعا سواری مجللی نخواهد بود.

موتور چهار سیلندر تویوتا کرولا عملکرد خوبی دارد اما به نظر می رسد در طول مانورهای دشوار یا بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی نفس کم می آورد! اما عملکرد عالی این خودرو به عنوان یکی از ویژگی های بارز آن مطرح است و وقتی این موارد با خوشنامی و اعتبار تویوتا ادغام شود، ضمانت می کند که مدل جدید این سدان جمع و جور از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

در مقایسه رانندگی هوندا سیویک و تویوتا کرولا به این نتیجه رسیدیم که موقعیت راننده پشت فرمان هوندا سیویک بهتر است، اما به این معنی نیست که راننده دید و کنترل بالایی بر ابعاد خودرو دارد، دلیل آن شیب زیاد درب موتور است و کاپوت جلو در حین رانندگی عملا دیده نمی شود.

مقایسه ایمنی در Honda Civic و تویوتا کرولا

مقایسه ایمنی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس هوندا سیویک

شرکت خودروسازی هوندا جلوبندی سیویک را برای آزمایش‌های تصادف جدید بهبود بخشیده که در نتیجه 22.68 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه شده است. علاوه بر این تجهیزات دیگری از جمله دوربین دید عقب به صورت استاندارد به هوندا سیویک اضافه شده که مجموعا وزن این خودرو را به 1304 کیلوگرم رسیده است.

هوندا همچنین سیستم تعلیق فرمان را با میله های ضد چرخش 0.9 اینچی در جلو و 0.2 اینچی در عقب، کمک فنرهای سفت تر (15 درصد سفت تر در جلو و 18 درصد در عقب) و جذب نیروی بهتر، کنترل خودرو را بهبود بخشیده است.

هوندا سیویک دارای کنترل پایداری، ترمزهای ضد قفل، کیسه هوای جانبی جلو و کیسه هوای پرده ای به صورت استاندارد است. از نظر سیستم ترمز نیز این خودرو عملکرد خوبی دارد.

از نظر تست تصادف، 5 ستاره برای ایمنی برای این خودرو در نظر گرفته شده است، البته در تصادفات از جلو این خودرو 4 ستاره می گیرد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه نیز بالاترین امتیاز (خوب) را به سیویک داده است.

مقایسه ایمنی هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس تویوتا کرولا

تجهیزات ایمنی استاندارد تویوتا کرولا عبارتند از: سیستم های کنترل کشش و پایداری، ترمز ضد قفل (ترمز های دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب برای همه تیپ ها) کیسه هوای جانبی در جلو، کیسه هوای پرده ای در طرفین، کیسه هوای زانویی راننده و یک کیسه هوا برای سرنشین جلو. تقریبا تمام تیپ ها نیز به صورت استاندارد دارای دوربین دید عقب هستند.

در بحث ایمنی نیز تویوتا کرولا مورد نظر علاوه بر امکاناتی که ذکر گردید، موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از مرکز تست ایمنی خودروهای اروپا EURO NCAP شده است.

در موسسه بیمه‌ای ایمنی بزرگراه که با علامت اختصاری IIHS شناخته می‌شود، این تست شامل امتیاز خوب برای تست اورلپ، جلو، پهلو و استقامت سقف است. اما در تست جدید و بسیار سخت small-overlap که برخورد از ناحیه یک چهارم جلوی خودرو به مانع سخت است، امتیازی مرزی دریافت نموده است.

هوندا سیویک بخریم یا تویوتا کرولا کدام بهتر است؟

مقایسه خرید هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس هوندا سیویک

اینطور می توان بیان نمود که هوندا یکی از غول‌های بی‌چون و چرای خودروسازی جهان است و از نظر اصالت و تکنولوژی، کمتر خودروسازی است که بتواند از پس هوندا برآید. ولی متاسفانه در بازار داخلی کشورمان به دلایل مختلفی این خودرو نتوانسته آنطور که شایسته است عرض اندام کند اما این از ارزش های آن نمی کاهد.

همچنین واضح است که در مقایسه هوندا سیویک و تویوتا کرولا، سیویک ظاهر زیبای بسیاری از خودروهای کره ای را ندارد، اما از نظر فناوری و کیفیت ساخت، مطمئنا علاوه بر رقبای کره ای از بسیاری از دیگر خودروهای جهانی بهتر است.

در پایان می توان گفت که مشتریان این خودرو از کیفیت و دوام فنی خودرو خود رضایت کامل دارند. اما در صورت خرابی یا تصادف، باید مشکلات بسیار بیشتری را نسبت به مالکان خودروهای کره ای تحمل کنند زیرا مراکز خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات یدکی این خودرو نسبت به تویوتا کرولا بسیار کمتر است.

اگر این فاکتور را در نظر بگیریم، می توان گفت هوندا سیویک یکی از بهترین و با کیفیت ترین سدان های وارداتی موجود در بازار کشور است و به راحتی می تواند نیاز مشتریان این گونه سدان های کامپکت را برآورده کند.

مقایسه خرید هوندا سیویک و تویوتا کرولا
عکس تویوتا کرولا

تویوتا کرولا به عنوان یک سدان شهری دارای مزایایی مانند سواری نسبتا نرم، ویژگی های فنی متقاعد کننده و دوام فنی بالا است، اما مواردی مانند عدم چابکی، سطح پایین تر تجهیزات رفاهی و ایمنی و بازار فروش ضعیف تر در مقایسه با رقبای خود باعث شده است که در اولویت های بسیاری از مشتریان ایرانی جای نگیرد.

البته نظریات مختلف و متفاوتی در این زمینه وجود دارد و برخی دیگر نیز کیفیت ساخت بالا، دوام فنی و اصالت برند سازنده را بهتر از هر مزیت دیگری می دانند و این خودرو را شایسته تشویق و تمجید می دانند.

به طور کلی تویوتا کرولا را خودرویی کامل تر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از نسل های قبلی آن می دانیم. در حالی که ترجیح می‌دهیم یک گیربکس CVT در این خودرو ببینیم یا با دنده‌های بیشتر و صدای کابین کمتر و آپشن‌های بیشتر.

اما تویوتا کرولا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که مهمترین آنها شامل قابلیت اطمینان بالا، نام خوب، تعادل در همه چیز و قیمت مناسب همچنان انتخاب اول ما در این کلاس خواهد بود.

انتخاب بین هوندا سیویک ۲۰۱۳ و تویوتا کرولا به زیادی از نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. هر دو خودرو شناخته شده و معمولاً از لحاظ کیفیت ساخت و اقتصاد سوخت به خوبی ارائه می‌شوند. مهمترین فاکتورها برای انتخاب ممکن است شامل سبک رانندگی شما، نیاز به فضای داخلی، مصرف سوخت، و هزینه نگهداری باشند.

هوندا سیویک ممکن است دارای سبک رانندگی پویا باشد و دارای طراحی ویژه‌ای باشد. از طرف دیگر، تویوتا کرولا ممکن است بیشتر به سمت راحتی و اقتصاد سوخت متمایل باشد.

پیشنهاد می‌شود که تست رانندگی انجام دهید و با مشاهده ویژگی‌های خودروها، نیازها و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید تا انتخابی که بهترین پاسخ به نیازهای شما را دارد، انجام دهید.

گالری تصاویر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
12 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
sunrise.in
sunrise.in
4 ماه پیش

درود، ک سیویک 2003 دارم، بنده از اونجایی ک خیلی کم به ماشین استارت میزنم، خیلی کارکرد نداره ماشین، مثلا نهایتا یکی دو هفته در میون استارت بخوره ، بعضی ئثتا هم ممکنه تا چند ماه زمان ببره ک بخوام با ماشین کار کنم طبق شرایط کاری، نمایندگی گفتن ک برای استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین سر باتری های مثبت و منفی هردو جدا بشن، یکی دیگه گفت فقط سرباتری مثبت جدا بشه! اما هر کدوم ک بعدش میومدم استارت بزنم یا مجبور شدم باتری ب باتری انجام بدم یا زیر شارژ بدم بزارن یا بدتر از اون باعث… خواندن ادامه ...

mamotuina
mamotuina
4 ماه پیش

سلام ادمین محترم، بنده باتری سپاهان باتری تهیه کرده بودم ک بهم گفته بودن جدیدا اوربیتا 20 ماهه هست گارانتیش! اما زمانی ک فعالش کردم طبق دستور پیامکی روی برگه راهنما بود، دیدم ک فقط 10 ماه بهم گارانتی داده با چند روز اینور اونور، چون نوشته بودین نمایندگی هستین ممنون میشم راهنمایی کنین، و اینکه الان من میتونم از گارانتی باتری استفاده کنم ؟

atefe.zoj
atefe.zoj
4 ماه پیش

سلام وقت بخیر، ی کرولا مدل 2010 دارم، وسط جاده بودیم یهو خاموش شد، قبلا بخاطر اینکه باتریشو عوض نکرده بودم مجبور شدم باتری ب باتری انجام بدم، ولی وقتی بردمش تعمیرگاه گفتن بخاطر باتریته، باتری عوض شد ولی بازم چند روز بعدش وقتی وسط اتوبان بودم شانس اووردم سرعتمم پایین بود، یهو خاموش کرد، هرچقد باتری ب باتری کردیم درست نشد، دیگه مجبور شدم ماشینو تا خونه اسکات کنم، ک الان مونده. اینو ممنون میشم بگین مشکل از چی میتونه باشه

kiani
kiani
4 ماه پیش

سلام شب بخیر، چند روز پیش ماشینم نمیدونم چرا برقا ضعیف شده بود، تا جایی ک یادم میاد سرباتری و فیوزارو تماما چک کردم ولی ماشین یکم بد استارت میخورد، نمیدونم چرا، تا اینکه دیروز چراغای پشت ماشین حواسم نبود تا صبح روشن مونده بود ی شب تا صبح، ک بعید بدونم مشکل از این بتونه باشه.

nazari
nazari
4 ماه پیش

سلام، الان ک هوا سرده خیلی از سیستم گرمایش ماشین استفاده میکنم، آهنگ هم زیاد گوش میکنم، ینی هم ضبط روشنه هم بخاری، ی مدته وقتی ی جا پارک میکنم بعدش میخوام استارت بزنم سنگین استات میخوره ولی اولین دفه ک میخوام ماشینو روشن کنم مشکلی پیش نمیادو راحت استارت میخوره… فقط از ضبطو بخاری یکم زیاد استفاده میکنم ک وقتی از جایی پرسیدم گفتن سیستم گرمایش یا سرمایش هیج ربط آنچانی ب باتری نداره، ولی شک کردم گفتم ازتون راهنمایی بخوام، نظرتونو خوشحال میشم بدونم

mohseni
mohseni
4 ماه پیش

سلام وقت بخیر، نزدیک به یک سالونیم پیش باتری ماشین رو عوض کردم، ند روزی هست که سخت استارت میخوره، زمانی که میام استارت بزنم ی صدای تت تت میاد انگاری گیر داره، بنظرتون این مشکل از چیه ماشین میتونه باشه؟ اگر حالا مشکل از هرچیزی بود ممنون میشم علائمشم بهم بگین/سپاس

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش