مقایسه نیسان پیکاپ و کاپرا 2

4.7
(184)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه نیسان پیکاپ و کاپرا 2 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. کاپرا 2 بهتره یا نیسان پیکاپ کدام را بخریم؟

مقایسه نیسان پیکاپ و کاپرا 2
عکس نیسان پیکاپ

نیسان پیکاپ خودرویی است که از سال ۱۹۹۷ توسط شرکت خودروسازی نیسان تاکنون تولید شده است. نسل نخست این خودرو که از سال 1997 تا 2004 تولید می‌شده، با کد D22 شناخته می‌شد و نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۴ تاکنون تولید شده است، با کد D40 شناخته می‌شود.

اوایل دهه 90 بود که نیسان تصمیم گرفت که کم کم وارد بازار پیکاپ تراک ها بشود آنجا هم خودی نشان بدهد. این شد که تصمیم گرفت با استفاده از شاسی نیسان اکسترا یک پیکاپ دوکابین بسازد و اسم آن را نیسان فرونتیر گذاشت.

وقتی که سال 1997 نیسان این کار را کرد ان زمان پارس خودرو به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت سایپا ارتباط خوبی با نیسان داشت و همان سال ها بود که تصمیم گرفت رونیز را هم وارد بازار کند، این شد که نیسان فرانتیر با نام نیسان پیکاپ از سال 1380 وارد بازار ایران شد.

پارس خودرو پس از حدود یک دهه از ورود نیسان پیکاپ نخستین ویرایش نسخه آن را شروع کرد تا اینکه انتقاداتی در مورد طراحی قدیمی و آپشن های پیش پا افتاده مطرح شد و مجبور به عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو شد و در نهایت پیکاپ جدید در سال 1390 وارد خیابان ها شد.

در واقع، نیسان پیکاپ به اندازه یک شاسی بلند بود و می توانست بارهای سنگین تر و بزرگ تری را حمل کند. حتی برخی آن را برای آفرود انتخاب کردند که البته پاسخگوی مناسبی برای نیازهای آنها نبود. یکی از مزیت های اصلی نیسان پیکاپ گیربکس و سیستم انتقال قدرت آن است. در واقع تمام مزیت او همین بود.

مقایسه نیسان پیکاپ و کاپرا 2
عکس کاپرا 2

ضرورت وجود خودروهای پیکاپ در ایران بسیار مشهود و ملموس است و اینکه بدلیل طبیعت پهناور و متنوع خود می تواند جولانگاه انواع و اقسام خودروهای آفرودی شود؛ با این حال پیکاپ‌های دو دیفرانسیل برای سال‌های طولانی جزء مظلوم‌ترین کلاس‌های خودرویی کشورمان به حساب می‌آمدند و به غیر از چند نمونه محدود، خودروی دیگری در این رده روئیت نمی‌شد.

اما در سال‌های اخیر با آگاهی از نیاز و پتانسیل موجود نگاه ویژه‌ای به این سگمنت شد و انواع و اقسام پیکاپ‌های چند منظوره در ویترین شرکت‌های وطنی قرار گرفتند. با این حال اکثر محصولات جدید ارائه شده علیرغم اصلیت چینی و گمنام بودن برند، قیمت وحشتناکی دارند و از دسترس عموم مردم خارج هستند.

در این میان کاپرا گروه بهمن علیرغم تمامی کمبودهایش به عنوان یکی از ارزان‌ترین انتخاب‌ها در این رده مطرح است و با توجه به بهره‌مندی از شاسی نردبانی، سیستم دو دیفرانسیل و استهلاک نسبتاً پایین، می تواند برای مشتریان خاص این بخش از بازار کارآمد باشد.

کاپرا 2 نیز در واقع نسخه فیس‌لیفت شده کاپرا است که در آن سپر‌ها، جلوپنجره، چراغ‌ها، اتاق بار و برخی جزئیات دیگر دست‌خوش اصلاحات کوچک و بزرگ قرار گرفته‌اند. تغییرات در داخل کابین هم ادامه داشته و اینک شاهد تریم داخلی کاملاً متفاوت، صندلی‌ها و فرمان جدید و همچنین آپشن‌های تکمیلی نظیر سیستم مالتی‌مدیا مجهز به رهیاب ماهواره‌ای هستیم.

البته تفاوت‌های فنی جزئی مثل استفاده از فن برقی و دسته‌سیم‌های جدید نیز روی کاپرا 2 روئیت می شوند اما به غیر از این موارد در سایر قسمت‌ها همه چیز مشابه نسخه قبلی کاپرا است.

مقایسه کلی نیسان پیکاپ و کاپرا 2

مقایسه کلی نیسان پیکاپ
عکس نیسان پیکاپ

اوایل دهه هشتاد شمسی و زمانی که تنها وانت‌های بازار خودروهایی همچون مزدا 1600، پیکان وانت و نیسان وانت (نیسان جونیور) بودند، ناگهان پارس خودرو خودرویی را راهی بازر کرد که حدودا چهار برابر پیکان وانت و دو برار نیسان وانت می‌ارزید.

صرف نظر از قیمت، نیسان پیکاپ یک تفاوت اساسی با رقبا داشت و آن شاسی بلند بودن این خودرو بود. به عبارت بهتر نیسان پیکاپ شاسی بلندی با قابلیت حمل بار بود؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان خودروهای باری که صرفا به دنبال یک وانت برای رفع نیازهای خود بودند، خرید چنین خودرویی که نسبت به رقیبانش نیمه لوکس نیز محسوب می‌شد را چندان منطقی نمی‌دانستند.

اینجا بود که نیسان پیکاپ با از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان خود، توان رقابتی خود را نیز از دست داد و رویای تصاحب بازار داخلی را کاملاً به فراموشی سپرد. اما نیسان پیکاپ همچنان مشتریان خاص خود را دارد؛ مشتریانی که همه معایب آن را با جان و دل می خرند.

بررسی کلی کاپرا 2
عکس کاپرا 2

وانت کاپرا که در کشور چین با نام “Grand Tiger” شناخته می‌شود یک پیکاپ ارزان‌قیمت (البته با معیار قیمت‌های جهانی) ساخت کمپانی “ژانگ ژینگ” است که تاکنون در انواع و اقسام مدل‌های تک و دو کابین و تک دیفرانسیل و چهارچرخ متحرک ساخته شده و توانسته اکثر مشتریانش را تا حدودی راضی نگاه دارد.

البته طراحی نسبتاً قدیمی در کنار کیفیت ساخت متوسط و ترمزهای نه چندان قدرتمند (ضعف ترمز در هنگام بارگیری کامل) باعث شده‌اند که نتوانیم از کاپرا به عنوان یک وانت ایده‌آل و بی‌نقص یاد کنیم، بخصوص که سر و صدای سیستم تعلیق و کابین (بویژه در خارج از جاده)، هندلینگ معمولی و مصرف سوخت نه‌چندان اقتصادی خودرو هم مزید بر علت هستند.

با این حال بی‌انصافی است که از نکات مثبت پرشمار کاپرا غافل شویم و صرفاً در مورد کاستی‌هایش سخن بگوئیم؛ در واقع کاپرا 2 صفر کیلومتر از نظر قیمتی با پیکاپ‌های 10 ساله و مستهلک ژاپنی برابری می‌کند و از رقبای قدر و به روز حاضر در بازارمان نیز بسیار ارزان‌تر است؛ پس شاید بتوانیم در برخی پارامترها برایش تخفیف قائل شویم.

از نکات مثبت پیکاپ کاپرا می توان به شاسی نردبانی و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل اشاره کرد. زیرا نماینده گروه بهمن با کمک این آیتم ها می تواند مسیرهای بیراهه را (البته اندک) طی کند. اگرچه فضای بار این خودرو ایده آل نیست، اما به نوعی کار را انجام می دهد. به خصوص وقتی به کابین جادار و بزرگ خودرو نگاه می کنیم، محدود کردن فضای بار خودرو به نظرمان منطقی است.

سیستم تعلیق همانطور که در این کلاس بدنه انتظار می رود است، به خوبی کنترل می کند و خودرو حداقل کمی نرم تر از خودروهایی مانند ریچ و وینگل حرکت می کند. در مورد آپشن ها نیز باید گفت که کاپرا 2 نسبت به نسخه اصلی خود بهبود یافته است اما همچنان به سطح مورد انتظار یک خودروی مدرن نمی رسد.

موتور راندمان چندان بالایی ندارد اما با توجه به گشتاور مناسب، سازگاری با کیفیت سوخت داخلی و دوام فنی قابل قبول، خودرو می تواند رتبه قابل قبولی (البته با اندکی ارفاق) کسب کند. خلاصه اینکه پیکاپ گروه بهمن، خودرویی کار راه انداز است، اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید بودجه خود را افزایش دهید یا ریسک خرید یک خودروی دست دوم را برای رهایی از آنها بپذیرید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب وانت کاپرا 2

فیلم بررسی نیسان پیکاپ

ویدئوی زیر خودروی نیسان پیکاپ را بررسی کرده و مشخص می کند ارزش خرید این خودرو چقدر است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی NISSAN پیکاپ با کاپرا 2

اما کاپرا 2 و نیسان پیکاپ از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی کاپرا 2 و نیسان پیکاپ مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور نیسان PICKUP و کاپرا 2

بررسی فنی نیسان پیکاپ
عکس نیسان پیکاپ

نیسان پیکاپ در اوایل با موتور 2. 4 لیتری با قدرت 150 اسب بخار معرفی شد که 230 نیوتن متر گشتاور روی چهار چرخ تولید می کند. این دقیقاً همان موتور مورد استفاده در نیسان رونیز بود. در طول سال ها به دلیل محدودیت های محیطی مجبور به تبدیل خودرو به یورو 4 شدند و قدرت آن به میزان قابل توجهی به 135 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن متر کاهش یافت و البته برای کاربرد آن مناسب به نظر می رسد.

پیکاپ نیسان از 0 تا 100 تقریبا در 12 ثانیه می رسد که برای همچین خودرویی خیلی خوب است و می توان روی آن حساب باز کرد. موتور این خودرو استهلاک کمی دارد و از نظر قطعات خیالتان راحت باشد چون این خودرو سال هاست در بازار هست و قطعاتش در سراسر کشور وجود دارد.

جدول بررسی مشخصات فنی نیسان پیکاپ
نام خودرونیسان پیکاپ دوکابین
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور2389 CC
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت133 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور197 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه
جعبه دندهدستی 5 سرعته به همراه کمک
شتاب 0 تا 10012 ثانیه
حداکثر سرعت155 کیلومتر در ساعت
وزن1716 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5095 طول – 1820 عرض – 1710 ارتفاع
فاصله بین دو محور2950 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی11 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک60 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
بررسی فنی کاپرا 2
عکس کاپرا 2

زیر کاپوت کاپرا یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری با فن‌آوری میتسوبیشی (با ساخت ژاپن اشتباه گرفته نشود) قرار دارد که قادر است 124.7 اسب‌بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. این اعداد و ارقام به نسبت حجم پیشرانه از راندمان پایین انجین خبر می دهند اما نکته اینجاست که برای یک خودرو پیکاپ، ستاپ قدرتی موتور اهمیت بالاتری دارد؛ انجین کاپرا نیز بدلیل گشتاور مناسبی که از دور موتور پایین (2500 الی 3000 RPM) در دسترس است می تواند عملکرد نسبتاً قابل قبولی از خود نشان دهد.

همچنین نسبت تراکم 9.8 به یک و ساختار تنفس‌طبیعی پیشرانه باعث شده که حساسیت خاصی به کیفیت پایین سوخت و شرایط نگهداری ایجاد نشود و دوام موتور مناسب باشد. البته نمی‌شود کیفیت فنی و استهلاک کاپرا را با خودروهای ژاپنی مقایسه کرد اما در قیاس با رقبای این رده قیمتی شرایط کلی ماشین راضی‌کننده به نظر می رسد.

سیستم تعلیق هم در جلو از نوع دوجناغی با میله پیچشی است و برای عقب مطابق انتظار از فنرهای تخت شمش استفاده شده تا قابلیت تحمل وزن در این بخش بالا رود. البته همانطور که می دانید این سیستم تعلیق بویژه در هنگام سبک بودن بخش بار، سواری خشکی بوجود می‌آورد که برای کاهش این مشکل از فنرهای هیدروتلسکوپی استفاده شده است.

جدول مشخصات فنی کاپرا 2
نام خودروکاپرا 2
موتور4 چهار سيلندر خطی-بنزينی- میتسوبیشی / 4G69 S4N
حجم موتور2378 CC
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت127 اسب بخار در 5252 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور205 نیوتن متر در 2500-3000 دور در دقیقه
جعبه دندهدستی 5 سرعته
شتاب 0 تا 10012 ثانیه
حداکثر سرعت140 کیلومتر در ساعت
وزن1720 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5095 طول – 1820 عرض – 1710 ارتفاع
فاصله بین دو محور2900 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی13 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک73 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
ظرفیت حمل بار480 کیلوگرم

 

باتری نیسان پیکاپ و باتری کاپرا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های نیسان پیکاپ با CAPRA 2

بررسی امکانات نیسان پیکاپ
عکس کابین نیسان پیکاپ

متاسفانه نیسان پیکاپ از مشکل فقر امکانات تا حد زیادی رنج می‌برد و نمی‌توان انتظار حضور آپشن‌های متنوع در این محصول را داشت. با این وجود اگر بخواهیم به مهم‌ترین امکانات آخرین نسخه آن اشاره کنیم باید از موارد زیر نام ببریم:

  • روکش صندلی پارچه‌ای
  • صندلی‌های جلو با تنظیم دستی
  • تهویه مطبوع دستی
  • کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو ویژه نسخه نیوپیکاپ
  • فرمان هیدرولیک
  • چراغ مه شکن جلو
  • سیستم توزیع نیروی ترمز EBD
  • ترمز ضد قفل ABS
  • قابلیت پخش CD
  • ترمز جلو دیسکی تهویه شونده و عقب کاسه‌ای تنظیم خودکار
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
  • شیشه‌های جلو و عقب برقی
  • آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما

 

بررسی امکانات و آپشن های کاپرا 2
عکس کابین کاپرا 2

کاپرا در ابتدا با امکانات حداقلی به بازارمان عرضه شد که این قضیه با قیمت و سایر مشخصات خودرو همخوانی چندانی نداشت؛ اما در ادامه نسخه فیس‌لیفت یا همان کاپرا 2 با آپشن‌های تکمیلی روی خط تولید قرار گرفت که گزینه‌هایی زیر را داراست:

  • سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر 7 اینچی
  • رهیاب ماهواره‌ای
  • دوربین دنده‌عقب و بلوتوث
  • غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی
  • چراغ‌های روز
  • مه‌شکن‌های جلو و عقب
  • شیشه‌ها و آینه‌های برقی
  • ایربگ راننده و سرنشین کناری
  • ترمزهای مجهز به ABS و EBD
  • جاعینکی
  • قطب‌نما
  • رکاب آلومینیومی
  • امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
  • سیستم ترمز و پایداری ABS – EBD
  • غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترلی
  • چراغ مخصوص روز
  • شیشه های بالابر برقی
  • دوربین عقب

البته لیست امکانات کاپرا 2 همچنان به سطح رقبای جهانی نمی‌رسد اما در قیاس با نسخه اولیه کامل‌تر شده است.

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

مقایسه طراحی ظاهری کاپرا دو و نیسان پیکاپ

بررسی طراحی ظاهری نیسان پیکاپ
عکس نیسان پیکاپ

هنگام که از بیرون به این خودرو نگاه می کنیم، کاملاً مشخص است که با خودرویی از دهه 90 طرف هستیم. طراحی تمیز و بدون هیچ ظرافت یا نوآوری! طراحی این خودرو بسیار ساده است و از هر زاویه ای که به آن نگاه کنیم چیز خاصی نمی بینیم اما واقعیت این است در خیلی از موارد که زیبایی در سادگی است و این خودرو با وجود سادگی زیباست و هیچ اعتراض خاصی به طراحی آن وجود ندارد.

در نمای جلو شاهد چراغ های مستطیل شکلی هستیم که در کنار جلو پنجره کوچک باعث شده سپر خودرو خیلی بزرگ به نظر بیاید. در نمای بغلی درب ها خیلی ساده طراحی شده اند و درب عقب از درب جلو به شکل محسوسی کوچک تر است که این به دلیل فاصله محوری خودرو است.

در عقب خودرو می بینیم که طرح ساده ادامه داشته اما خب واقعیت این است که در پیکاپ ها خیلی طراحان دست شان باز نیست که بخواهند دستکاری خاصی انجام بدهند و معمولاً در pickup truck ها نمی بینیم که چراغ های عقبشان خیلی زرق و برق خاصی داشته باشد.

فضای بار نیسان پیکاپ فضای کاملاً مناسبی ارائه می کند و از آنجایی که این خودرو برای کمپینگ، آفرود و طبیعت گردی ساخته شده وجود همپین فضای باری کاملاً مورد انتظار است و البته یک برگ برنده مناسب برای این خودرو محسوب می شود.

به طور کلی طراحی اش با معیار های امروزی هیچ هم خوانی ندارد اما با توجه به این که رقیب مستقیم داخل بازار ندارد و آنها هم در همین وضع هستند، نمی شود این را ایراد تلقی کرد هر چند که این خودرو پتانسیل بسیار زیادی برای تغییرات و شخصی سازی دارد.

بررسی طراحی ظاهری کاپرا 2
عکس کاپرا 2

طراحی کاپرا به سال ها قبل برمی گردد و حتی فیس لیفت و تغییرات ظاهری که بر روی آن ایجاد شد نیز نتوانست این واقعیت را به طور کامل پنهان کند. با این حال، برای یک پیکاپ اقتصادی که بیشتر برای کار ساخته شده است تا تفریحات و آفرود، این خیلی مهم نیست.

به خصوص که در این بازار هیچ رقیبی وجود ندارد که بتواند بر این ضعف کاپرا 2 غلبه کند. از نکات جالب پیکاپ گروه بهمن می توان به جلوپنجره بزرگ کرومی، چراغ های با گرافیک بهتر نسبت به نسخه قبلی و سپرهای جدید اشاره کرد. اگرچه معنای خاصی در آنها وجود ندارد، اما ترکیبی ساده و نسبتا هماهنگ را ایجاد کرده اند.

از نمای بغل و انتهای خودرو همه چیز شبیه یک پیکاپ ارزان قیمت و معمولی است و قطعات با کمترین خلاقیت ممکن مونتاژ می شوند. البته گلگیرهای برجسته و رکاب های بیرون زده در ترکیب با رینگ های آلومینیومی کمک کرده اند تا ظاهر خودرو خیلی خسته کننده نباشد، اما در کل به دلیل ظاهر این خودرو، کمتر کسی جذب کاپرا می شود.

 

از لحاظ طراحی داخلی:

در کابین نیسان پیکاپ شاهد طراحی مشابه نیسان رونیز هستیم. بسیاری از قسمت های پیکاپ شبیه به نیسان رونیز است و به نظر می رسد که ما فقط با پشتی تغییر یافته در رونیز می نشینیم. کیفیت متریال به کار رفته در نیسان پیکاپ رضایت بخش است و طی سالیان گذشته هیچ افت کیفیت، پارگی یا ترک خوردن داشبورد مشاهده نشده است که می تواند برتری آن نسبت به رقبای چینی اش باشد.

موقعیت کابین در جلو مناسب است و به راحتی دو بزرگسال را در خود جای می دهد، البته صندلی این خودرو با توجه به متحرک بودن آن باعث افزایش فضا می شود، اما در قسمت عقب فضای خیلی خوبی را نداریم.

این خودرو خیلی برای مسافت های طولانی مناسب نیست، در نظر داشته باشید که این یک خودروی تفریحی است و برای بیرون رفتن از شهر و تفریح ​​ساخته شده است و نمی شود به عنوان یک سدان راحت از آن استفاده کرد. بنابراین بهتر است با این خودرو به مسافت های نسبتاً کوتاه چهار نفره رفت.

بررسی طراحی داخلی نیسان پیکاپ
عکس نیسان پیکاپ

نسخه های اولیه کاپرا از طراحی داخلی بسیار ساده و بی روح رنج می بردند و اقتصادی بودن این خودرو حتی در کابین و در تصاویر نیز مشهود بود. اما در نسخه فیس لیفت وضعیت به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. البته کیفیت ساخت همچنان پایین است و پلاستیک خشک استفاده شده خیلی زودتر از حد معمول صدا ایجاد می کند اما از نظر بصری وضعیت به وضوح بهتر شده است و قرارگیری صحیح دریچه ها در ترکیب با خطوط جدید داشبورد و امکانات تکمیلی، احساس ملاقات با یک ماشین مدرن تر را به انسان می دهد.

طراحی فرمان و نشانگرهای پشت آمپر نیز بازطراحی شده اند و اکنون احساس بهتری برای استفاده به انسان می دهند. همچنین کاپرا علاوه بر ظرفیت بار 480 کیلوگرمی، از کابین جادار نیز برخوردار است و این موضوع در صندلی های خودرو نیز دیده می شود و شاهد ارگونومی نسبتا خوبی در این زمینه هستیم. دید محیطی نیز قابل قبول است و سطح کنترل خودرو را می توان کافی توصیف کرد.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در کاپرا بهتر است یا نیسان؟

بررسی رانندگی نیسان پیکاپ
عکس نیسان پیکاپ

ابتدا تجربه رانندگی با نیسان پیکاپ را در مسیر خاکی آغاز می کنیم. استارت پیکاپ نیسان نسبتاً پر سر و صدا است که ممکن است به دلیل حجم موتور یا عایق بندی آن باشد، اما هر چه هست، پر سر صدا روشن می شود.

دنده ها به نرمی عوض می شوند و البته در کنار دنده اصلی یک دنده کمکی قرار دارد که حالت دو دیفرانسیل سنگین، دو دیفرانسیل سبک، آزاد و تک دیفرانسیل دارد که می توانید با توجه به شرایط آن را انتخاب کنید.

شتاب اولیه این خودرو بسیار خوب است و از آنجایی که گشتاور خودرو در دورهای پایین تولید می شود، پیکاپ ما را در جایی که می خواهیم از مانعی عبور کنیم تنها نمی گذارد و به خوبی از این موانع عبور می کند.

زاویه ورود و خروج پیکاپ عالی است و اصلاً شاهد گیرکردن سپر خودرو در شیب نیستیم و این مزیت بسیار خوبی در افرود است. اما همانطور که از خودرو های آفرودی انتظار می رود سواری آن مخصوصا در در قسمت عقب خودرو خشک است.

فرمان نرم است، زاویه دید راننده خوب است و آینه های بزرگ به ما کمک می کند راحت تر رانندگی کنیم. قابلیت آفرود ماشین بسیار خوب است شاسی مستقل ماشین در شرایط بد خیلی خوب عمل می کند و واقعا منعطف است و در کل هنگام آفرود می توانید روی آن حساب کنید.

بررسی رانندگی کاپرا 2
عکس کاپرا 2

 

مقایسه ایمنی در Nissan Pickup و کاپرا 2

نیسان پیکاپ که از سال 1997 بی وقفه تولید می شود اما نتوانسته است حتی یک ستاره ایمنی از Euro NCAP دریافت کند. با وجود عمر زیاد و افتضاح به بار آمده در تست تصادف انکپ، شرکت نیسان هنوز به حفظ NP300 Hardbody روی خطوط تولید کارخانه Rosslyn آفریقای جنوبی اصرار دارد. اما دست اندرکاران انجمن اتومبیل این کشور، برای اینکه بار دیگر نشان دهند پیکاپ پا به سن گذشته ژاپنی ها تا چه حد نا امن و خطرناک است، با همکاری شاخه جهانی انکپ یک تست جالب برگزار کرده اند.

شاید بدانید NP300 Hardbody در کشورهای توسعه یافته با مدل های ناوارا و فرانتیر که جدیدتر و بروزتر هستند، جایگزین شده است. از این رو انجمن اتومبیل آفریقای جنوبی به سراغ مدلی دست دوم از نسل فعلی ناوارا و یک دستگاه NP300 Hardbody صفر کیلومتر رفته و این دو را در تصادفی شاخ به شاخ با سرعت 56 کیلومتر در ساعت به هم کوبیده اند.

در ویدیوی ارائه شده پس از این تست می توانید مشاهده فرمایید، NP300 Hardbody علی رغم نو بودن در برخورد با ناوارا دچار تغییر شکل زیادی در بخش کابین می شود؛ همچنین اجزایی مثل داشبورد، پدال ها و به ویژه فرمان در اثر ضربه تا حد قابل توجهی به سمت سرنشینان حرکت می کنند.

 

کاپرا 2 فقط دو کیسه هوا دارد و مجهز به سیستم‌های ایمنی مانند سیستم ABS و EBD است. اما در سال ۲۰۱۳، این خودرو توسط برخی از سایت‌های خودرو مانند CARADVISE و CARSGUIDE بررسی شد.

نتایج حاصل از ارزیابی سایت CARADVISE نشان داد که این خودرو از نظر عملکرد، سواری و هندلینگ ۶ امتیاز، از نظر راحتی و کابین ۶ امتیاز، از نظر کیفیت و طراحی ۲ امتیاز، از نظر تجهیزات ۶ امتیاز و از نظر میزان مصرف سوخت ۲ امتیاز از ۱۰ امتیاز را کسب کرده است. این سایت به علت این نکات مثبت، کاپرا 2 را خودرویی راحت و کاربردی معرفی کرد.

اما سایت CARSGUIDE، پس از بررسی کاپرا 2 امتیاز 3 از 5 امتیاز را برای آن در نظر گرفت. همچنین این سایت راحتی و قدرت این خودرو را از نکات مثبت آن برشمرد، در حالی که سرعت عمل موتور آن را بسیار کند ارزیابی کرد. در جدول زیر جزییات ایمنی کاپرا 2 نشان داده‌شده است.

نیسان پیکاپ بخریم یا Capra Two کدام بهتر است؟

بررسی خرید نیسان پیکاپ
عکس نیسان پیکاپ

اگر قرار باشد خودروی آفرود با این رنج قیمت بخرید که بتوانید توی طبیعت گردی کمپینگ و تفریحات تان از آن استفاده بکنید و از طرفی این خودرو خرج زیادی بابت استهلاک و قطعات هم رو دستتان نگذارد و مصرف سوخت منطقی هم داشته باشد نیسان پیکاپ می تواند گزینه مناسبی باشد.

با این حال به دلایلی همچون سیستم تعلیق خشک، تجهیزات اندک و قیمت نامعقول، نیسان پیکاپ نتوانست جایگاه شایسته‌ای در میان مشتریان ایرانی برای خود مهیا سازد؛ به نحوی که بزرگ‌ترین مشتری نیسان پیکاپ را در ایران ارگان‌های مختلف دولتی تشکیل دادند که با توجه به قابلیت آفرود مناسب این خودرو، از نیسان پیکاپ در جهت انجام ماموریت‌های برون شهری و تردد در مسیرهای کوهستانی و روستایی استفاده می‌کردند.

بررسی خرید کاپرا 2
عکس کاپرا 2

خودروهای چینی کیفیت ساخت خود را در گذر زمان به نمایش می‌گذارند. کاپرا ۲ نیز همانند وانت‌های چینی امروزی از دوام چندان خوبی برخوردار نیست. اما نباید از یاد برد که این وانت یک خودرو دو کابین دو دیفرانسیل و بیشتر مناسب برای استفاده تفریحی یا خانوادگی آخر هفته‌ای است. اگر قصد انجام آفرود سنگین و افزایش ابعاد تایرها را دارید، باید هزینه افزایش محسوس مصرف سوخت و خرابی احتمالی دیفرانسیل را نیز به جان بخرید.

کاپرا ۲ امروز تنها در بازار دست دوم در دسترس مشتری است و در این بازار پس از نیسان پیکاپ، یکی از برترین گزینه‌ها در میان وانت‌های دو کابین دو دیفرانسیل تنفس طبیعی و فراتر از ریچ و وینگل قرار دارد. قیمت کمتر کاپرا ۲ در مقایسه با وانت‌های دو کابین دو دیفرانسیل توربو جدیدتر بازار از مهم‌ترین برگ‌های برنده این وانت در بازار دست دوم است

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
5 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
قره باغی
قره باغی
7 ماه پیش

تو جاده بودم با سرعت بالا داشتم میرفتم، صدای سوت شنیدم تهش ممتوجه شدیم چرخا صدای سوت درمیاره، ماشینو ک نگه داشتم کلاجو کشیدم ولی همچنان راه میرفت… با ی بدبختی ماشینو نگه داشتیم، از سمت راست ماشین روغن میزد بیرون واقعا دردسر درست کرد برام، باتریمم یک سال نمیشه عوض کردم برقم پشت آمپر نمیاد؟ بنظرتون کلا ماشین دیگه امیدی بهش نیست! یا خرج زیاد گذاشته رو دستم با این اوصاف؟؟

عمادی
عمادی
7 ماه پیش

چند وقت پیش فیوز اصلی ماشنم سوخت، کلا همه سیستم ماشینو ریخت بهم، باتریشم تازگی عوض کرده بودم، اصلا ی جوری دستمو گذاشت تو حنا ک ی وضعی ب والله، اینی ک خاموش میشه واثعا نمیدونم چیکارش کنم:/

حوصله پور
حوصله پور
7 ماه پیش

دستی ماشینو ک خوابوندم یهو برقای ماشین کلا خاموش شد ب جز چشمک زن نشانگر باتری!!! نمیدونم ماشین چش شده، اومدم ساتارت بزنم دیگه ماشین استارت نخورد، کلا رفته بودم چیزی بگیرم ک وقتی اینکارو کردم گفتم شاید چیزی نباشه، ولی اومدم راه بیفتم این مشکل پیش اومده!!

محمد رحیمی
محمد رحیمی
10 ماه پیش

جایی توضیح ندادید که مشخصات فنی نیسان فرانتینر دو کابین با تک کابین فرق دارد یا خیر؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش