مقایسه نیسان تیانا و تویوتا کمری

4.8
(192)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه نیسان تیانا و تویوتا کمری و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. تویوتا کمری بهتره یا نیسان تیانا کدام را بخریم؟

مقایسه نیسان تیانا و تویوتا کمری
عکس نیسان تیانا

نیسان تیانا یک سدان شهری سایز متوسط از شرکت خودروسازی نیسان است که از سال 2003 این خودرو به عنوان جانشین نیسان ماکسیما در برخی بازارها به مشتریان عرضه شده است.

نیسان تیانا در قالب سه نسل به دست خریداران بین المللی رسید که نسل دوم آن موفق به حضور در بازار کشورمان گردید. نخستین نسخه های این خودرو به صورت وارداتی و سپس از سال 1395 با نمونه های مونتاژ شده توسط پارس خودرو وارد کشورمان شد.

نیسان تیانا در دو مدل نیمه فول و فول آپشن وارد بازار ایران شد و شرکت پارس خودرو قصد داشت با عرضه آن موفقیت های نیسان ماکسیما را تکرار کند که متاسفانه به دلایل مختلف به این هدف نرسید.

نیسان تیانا بر پایه نام آشنای برند ژاپنی نیسان و همچنین عملکرد فنی و کیفی بسیار مناسب خود توانسته فروش نسبتا خوبی را در کشورمان تجربه کند و جایگاه خود را به خوبی در میان ایرانیان به دست آورد.

مقایسه نیسان تیانا و تویوتا کمری
عکس تویوتا کمری

تویوتا کمری یکی از محبوب ترین و محبوب ترین سدان های سایز متوسط بازارهای جهانی به شمار می رود که به خاطر قابلیت اطمینان، راحتی و مقرون به صرفه بودن مشهور است. این خودرو از زمان معرفی نخستین نسل خود در سال 1983 مسیری طولانی و پرتلاطم را پیموده است و امروزه نمادی از کیفیت و نوآوری شرکت خودروسازی تویوتا است.

با گذشت زمان، تویوتا کمری از یک خودروی جمع و جور به یک سدان سایز متوسط ​​لوکس تبدیل شد و استانداردهایی را برای کیفیت و امنیت در کلاس خود تعیین کرد. دوام و کیفیت ساخت بالا در کنار قابلیت های فنی مناسب، قیمت مناسب و سواری راحت از جمله دلایل استقبال مشتریان داخلی از این سدان فوق العاده تویوتا است.

نسل سوم کمری در سال 2005 توسط ایرتویا به بازار ایران معرفی گردید و حضور آن تا مدل های 2016 نسل هفتم در ایران ادامه داشت. با ممنوعیت واردات خودرو در سال 2017، نسل جدید کمری وارد بازار ایران نشد، اما تولید نسل هشتم آن از سال 2018 آغاز شده و همچنان در دسترس خریداران در سراسر جهان قرار می گیرد.

نسل اول تویوتا کمری در سال 1983 به عنوان جانشین کرونا وارد بازار شد، در میان سال های 1987 الی 1991 نسل دوم کمری پا به بازار گذاشت و نسل سوم آن نیز طی سال های 1992 الی 1996 به عنوان نقطه عطف تاریخی این خودرو رونمایی گردید زیرا برای نخستین مرتبه تویوتا کمری از یک خودروی کامپکت یه یک سدان سایز متوسط تبدیل شد.

نسل چهارم کمری طی سال های 1997 الی 2001 ارائه شد که با انتقال قسمتی از تاسیسات مهندسی تویوتا به ایالات متحده، این خودرو اندکی رنگ بوی آمریکایی گرفت. در میان سال های 2002 الی 2006 همزمان با بازطراحی کمری نسل پنجم این خودرو با فاصله محوری طولانی‌تر و ارتفاع بلندتر با کد SV30 روانه بازار گردید.

با پایان تولید نسل پنجم، طراحی مجدد تویوتا کمری که قابل پیش بینی بود چون هر مدل جدید بزرگتر، قوی تر و مجهزتر از نسل قبلی بوده و همین روند در نسل ششم طی سال های 2007 الی 2011 با کد XV40 ادامه داشت. نسل هفتم تویوتا کمری بدون سر و صدا در سال 2012 با کد XV50 و پیشرانه جدید هیبریدی وارد بازار شده و تا سال 2017 ادامه پیدا کرد. از سال 2018 تا کنون نسل هشتم کمری با پلتفرم جدید TNGA روی خط تولید و فیس لیفت تویوتا قرار دارد.

مقایسه کلی نیسان تیانا و تویوتا کمری

مقایسه کلی نیسان تیانا و تویوتا کمری
عکس نیسان تیانا

نخستین نسخه های نیسان تیانا در سال 1388 وارد ایران شدند و سپس به صورت نمونه های مونتاژی توسط شرکت پارس خودرو عرضه شدند و به دنبال تکرار موفقیت ماکسیمای محبوب و دوست داشتنی بودند.

مونتاژ نیسان تیانا تا سال 1392 در ایران ادامه داشت اما با وجود استقبال نسبتا مطلوب مشتریان ایرانی از این خودرو، بنا به دلایل مختلفی نتوانست مورد پسند اکثر ایرانیان قرار بگیرد.

نیسان تینا به عنوان یک سدان خانوادگی دارای ظاهری زیبا، کابین خوش ساخت، قابلیت های فنی عالی، گیربکس بسیار نرم و سواری راحت است که می تواند در مقایسه با رقبای کره ای راحتی بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد.

اما محدود بودن خدمات پس از فروش و همچنین عدم دسترسی آسان به قطعات یدکی در مقایسه با رقبایی مانند کیا و هیوندای باعث شده تا بازار خرید و فروش این محصول داغ و پر رونق نباشد.

مونتاژ این خودرو تا سال 1392 ادامه داشت اما در آن زمان به دلیل اعمال تحریم ها بر صنعت خودروسازی کشور، مجبور به ترک بازار ایران شد. اما نیسان تیانا نامی نیک از خود در میان مشتریان داخلی به جای گذاشت.

مقایسه کلی نیسان تیانا و تویوتا کمری
عکس تویوتا کمری

آخرین نسل از تویوتا کمری که پا به بازار داخلی کشورمان گذاشته نسل هفتم آن است. این خودرو طراحی جدید اما معمولی دارد و علاوه بر پیشرانه هیبریدی از همان موتورهای بنزینی نسل قبل نیز استفاده می کند. نسل هفتم کمری برای نخستین مرتبه گیربکس دستی ندارد و تمام نمونه های وارداتی آن با جعبه دنده اتوماتیک تحویل مشتریان داخلی گردیده است.

کابین این خودرو فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار داده و سیستم اطلاعات و سرگرمی Etune امکان اتصال گوشی هوشمند را فراهم می‌کند. تویوتا کمری XV50 با سه تیپ SE، GL و GLX تحویل مشتریان داخلی شده که از لحاظ برخی آپشن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

تویوتا در سال ۲۰۱۵ نسخه فیس لیفت این خودرو را با تغییرات زیادی رونمایی نمود به حدی که فقط سقف خودرو دست‌نخورده باقی مانده بود. طراحی جدید جسورانه‌تر بود و فضای داخلی نیز بهبود پیدا کرده، با این حال، نسخه های قدیمی همچنان به کار خود ادامه می‌دادند. بیشتر مدل‌های واردشده از این نسل مربوط به تیپ GLX بنزینی و همچنین مدل XLE بودند.

تویوتا کمری یکی از اقتصادی‌ترین و باکیفیت‌ترین سدان‌هایی است که در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شود، اما داستان کمری مثل همه خودروهای وارداتی در بازار ایران متفاوت است.

تویوتا کمری هیبرید نسل هفتم مدل ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ قدرت ۲۰۰ اسب بخار و شتاب ۷.۸ ثانیه‌ای را در اختیار راننده می‌گذارد و در عین حال، در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۵.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. میزان مصرف سوخت کمری هیبرید از همه خودروهای بنزینی جدید موجود در بازار کشور کمتر است.

 

همچنین بخوانید: مقایسه تویوتا کمری و رنو تالیسمان

فیلم مقایسه نیسان TEANA و تویوتا کمری

ویدئوی زیر خودرو های نیسان تیانا و تویوتا کمری را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه فنی نیسان تیانا با تویوتا CAMRY

اما تویوتا کمری و نیسان تیانا از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی تویوتا کمری و نیسان تیانا مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور Nissan تیانا و تویوتا کمری

مقایسه فنی نیسان تیانا و تویوتا کمری
عکس پیشرانه نیسان تیانا

تویوتا کمری XV50 دارای یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که 181 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 235 نیوتون متر گشتاور در 4100 دور در دقیقه تولید می کند. این توان تولید شده از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود که شتاب گیری بسیار خوبی دارد.

تویوتا کمری XV50 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. ترمز های این خودرو به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (BA) نیز مجهز هستند.

مصرف سوخت تویوتا کمری با حدود وزن 1475 کیلوگرمی تنها 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است که برای خودرویی با این ابعاد عددی مناسب است.

مقایسه فنی نیسان تیانا و تویوتا کمری
عکس پیشرانه تویوتا کمری

تویوتا کمری هیبرید از دو پیشرانه برقی 650 ولتی و بنزینی 4 سیلندر 2.5 لیتری به طور ترکیبی استفاده می کند که در شرایط مختلف با یکدیگر همکاری دارند و توان خروجی مشترکی را به چرخ ها منتقل می کنند.

این دو موتور در مجموع 203 اسب بخار قدرت در 6200 دور در دقیقه و 213 نیوتون متر گشتاور در 4800 دور در دقیقه تولید کرده و این توان تولیدی را از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می کنند.

این خودرو شتاب گیری بسیار عالی دارد و شتاب صفر تا صد را در مدت زمان  7.8 ثانیه طی می کند و علاوه بر استفاده از موتور الکتریکی با گشتاور بالای آن در دور پایین و استفاده از گیربکس CVT هیچ تاخیری در شروع حرکت ندارد.

تویوتا کمری هیبریدی در سیکل شهری 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت دارد که در سیکل جاده ای به 6 لیتر می رسد. به دلیل اینکه خودروهای هیبریدی عمدتاً از موتور الکتریکی در سرعت های پایین استفاده می کنند، مصرف سوخت آنها در شرایط شهری کمتر از مصرف سوخت در جاده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی تویوتا کمری و نیسان تیانا جدول زیر را مطالعه کنید.

مقایسه مشخصات فنی نیسان تیانا و تویوتا کمری
خودرونیسان تیاناتویوتا کمری هیبرید
پیشرانه6 سیلندر 24 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور2496 CC2494 CC
حداکثر قدرت182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه203 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور228 نیوتن‌متر در 4400 دور در دقیقه213 نیوتن‌متر در 4800 دور در دقیقه
گیربکسCVTCVT
مصرف سوخت (ترکیبی)9.4 لیتر در 100 کیلومتر5.9 لیتر در 100 کیلومتر
حجم باک70 لیتر70 لیتر
شتاب صفر تا صد
9.6 ثانیه7.8 ثانیه
حداکثر سرعت200 کیلومتر بر ساعت195 کیلومتر بر ساعت

 

باتری نیسان تیانا و باتری تویوتا کمری در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های نیسان تیانا با Toyota کمری

مقایسه امکانات و آپشن های نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس داشبورد نیسان تیانا

نیسان تیانا به عنوان باکیفیت ترین خودروی ایران در سال 1390 انتخاب شد، این خودرو با دو تیپ XV و XL در بازار موجود است که هیچ تفاوت فنی و موتوری ندارند و تنها برخی آپشن ها و ویژگی های خودرو از جمله سیستم کنترل پایداری، سقف پانوراما و سانروف، کیسه هوای جانبی، اتولایت و تهویه صندلی های جلو در نسخه XL وجود ندارد.

به طور کلی نسخه XV به فول‌آپشن و نسخه XL هم به نیمه‌فول معروف است که تیپ XV مجهز به امکانات زیر می باشد:

  • کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای
  • سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD
  • مجهز به 6 اسپیکر – مجهز به چنجر 6 تایی
  • نمایشگر پنج اینچی مرکزی
  • سیستم های ترمز و پایداری ABS – EBD – BA – VDC
  • کامپیوتر سفری
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه دمای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم کنترل سرعت
  • سقف پانوراما و سانروف
  • صندلی با حالت تنظیم حافظه دار
  • چراغ عقب LED
  • تنظیم ارتفاع چراغ جلو
  • سیستم کنترل گشتاور
  • کروز کنترل
  • سنسور نور
  • روشن شدن خودرو بدون کلید
  • سنسور باران
  • سیستم کنترل گردش خودرو ASC
  • کروز کنترل
  • کنترل کشش و پایداری
  • توزیع نیروی ترمز EBD
  • توزیع ترمز ضد قفل
  • ترمز کمکی
  • ترمز پارک برقی
  • اتولایت
  • ارتفاع نور اتوماتیک
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • چراغشور
  • چراغ جلو زنون
  • نورپردازی داخلی
  • فرمان الکتروهیدرولیک حساس به سرعت با روکش چرم و دکمه‌های کنترل
  • نویگیشن
  • پشت سری اکتیو
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • صندلی سرنشین با تنظیمات برقی
  • گرمکن و سردکن صندلی جلو
  • روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن

 

مقایسه امکانات و آپشن های نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس داشبورد تویوتا کمری

مهمترین امکانات و آپشن های تویوتا کمری XV50 به شرح زیر می باشند:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای
  • سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و قابلیت پخش CD و AUX – USB
  • دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • پکیج سیستم کنترل پایداری خودرو VSC
  • سیستم های ترمز و پایداری ABS – EBD – BA
  • گیربکس 6 سرعته خودکار
  • آنتن مخفی در شیشه عقب
  • سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر
  • دستگیره داخلی درب‌ها روکش کرومی
  • تنظیم کننده عمودی صندلی راننده
  • برف پاک‌کن تناوبی
  • گل پخش‌کن
  • آینه‌های جانبی برقی
  • کولر با دریچه عقب
  • فرمان هیدرولیک، بشکن و تلسکوپی
  • شیشه برقی با محافظ
  • ریموت کنترل
  • زه جانبی همرنگ بدنه با روکش کروم
  • صندلی عقب تاشو با جای دست
  • ترمز پارک پدالی
  • گرمکن شیشه عقب تایمردار
  • آینه‌های بغل و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه
  • تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ‌
  • سقف کشویی شیشه‌ای (سانروف)
  • کروز کنترل
  • صفحه نمایش اطلاعات
  • صفحه نمایش دمای بیرون
  • صندلی راننده برقی
  • رینگ آلومینیومی
  • چراغ مه‌شکن جلو
  • 4 عدد سنسور پارک
  • سیستم ورود بدون کلید با درب باز کن صندوق و دکمه فعال سازی آژیر
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • دوربین دنده عقب
  • روکش صندلی پارچه‌ای اعلا
  • روکش چرمی فرمان
  • آفتاب‌گیر برقی شیشه عقب
  • نویگیشن
 
 

بیشتر بخوانید: مقایسه سیتروئن زانتیا و نیسان ماکسیما

مقایسه طراحی ظاهری Toyota Camry و نیسان تیانا

مقایسه طراحی ظاهری نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس کابین نیسان تیانا

طراحی ظاهری نیسان تیانا در ابتدای عرضه در بازار ایران توجه بسیاری از مشتریان و کارشناسان را به خود جلب نمود. زیرا در آن زمان تیانا چند رقیب محدود مانند هیوندای سوناتا و کیا اپتیما نداشت و با ارائه سبک جدید طراحی نسبتاً لوکس توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند. به خصوص ظاهر کشیده و بدنه تشریفاتی این خودرو تاثیر زیادی در جذب مشتریان داشت.

در نمای جلوی این خودرو از چراغ های نسبتا بزرگ با طرحی ساده و دلنشین استفاده شده است که از زاویه جانبی بهتر قابل مشاهده است و در مبیان آنها جلوپنجره ذوزنقه ای با نوار کرومی و آرم نیسان به چشم می خورد.

البته شباهت هایی میان چراغ های جلوی نیسان تیانا و یکی از مدل های قبلی مرسدس بنز میباخ وجود دارد. طراحی سپر جلو اگرچه جزئیات زیادی ندارد، اما با ارائه استایلی ساده، تصویری زیبا و هماهنگ برای چهره نیسان تیانا ایجاد کرده است.

در نمای جانبی، یک خط شانه ای برجسته چراغ های جلو و عقب را به یکدیگر متصل می کند و حالتی تقریبا عضلانی در خودرو پدید می آورد. خط منحنی بالای سقف نیز که به انتهای درب صندوق عقب منتهی می شود ظاهری مشابه خودروهای لیفت بک به تیانا بخشیده است.

در نمای عقب، چراغ‌های بزرگی را شاهد هستیم که به خوبی در کنار درب صندوق قرار گرفته و ظاهری مناسب و تقریباً لوکس به خودرو می دهد.

به طور کلی باید توجه داشت که شاید طراحی بیرونی نیسان تیانا به عنوان یک سدان خانوادگی سایز متوسط ​​در مقایسه با زبان های طراحی جدید کاملاً کلاسیک و قدیمی به نظر برسد.

اما باید این واقعیت را درک کنیم که نیسان تیانا همچنان در بازار کم تنوع ایران حرفی برای گفتن دارد و احتمالا مشتریانی هستند که این تصویر دوست داشتنی را به ظاهرهای مدرن ترجیح می دهند.

مقایسه امکانات و آپشن های نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس کابین تویوتا کمری

طراحی بیرونی نسل هفتم تویوتا کمری نسبت به گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است اما چیزی که کمی عجیب به نظر می رسد عدم اصالت نسبت به نسل های قبلی است که چندان خوشایند طرفداران تویوتا نیست.

تویوتا کمری طراحی محافظه کارانه ای دارد که سادگی طراحی آن را نشان می دهد و در مقابل رقبا عملکرد خوبی دارد. طراحی کلی خودرو مبتنی بر استفاده از خطوط تیز است که باعث شده چهره ای اسپرت به خود بگیرد. چراغ های جلو نیز طراحی تیز و ساده ای دارند، جلو پنجره ساده دارای ورودی لانه زنبوری است و لوگوی تویوتا در وسط آن قرار گرفته است.

قسمت عقب کمری بهترین بخش طراحی این خودرو است، به خصوص که قبل از نگاه دقیق تر، آن را در تویوتا ناسکار دیده ایم. چراغ های عقب توسط یک بخش کرومی ضخیم به هم متصل شده اند و یک بال کوچک روی صندوق عقب نصب شده است. وجود دو خروجی اگزوز از دیگر نکات مثبت نمای عقب کمری است.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی ظاهری نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس نیسان تیانا

هنگام ورود به کابین نیسان تیانا، با نوعی سبک طراحی زیبا و دلنشین روبرو خواهید شد هر چند که در مقایسه با طراحی تویوتا کمری اندکی ساده به نظر می رسد، اما حس لوکس بودن را درون خود دارد و می تواند نیازهای بصری مشتریان را برآورده سازد.

طراحی کنسول میانی داشبورد، تقارن بسیار خوبی دارد و جلوه ای دلنشین به کابین تیانا داده است. حتی در مقایسه با نسخه های جدیدتر، فرمان خودرو همچنان جذاب و منحصر به فرد است و حس خوشایندی را در ذهن راننده ایجاد می کند.

صندلی های نیسان تیانا بسیار خوش فرم و نرم هستند و در مسافرت های طولانی احساس راحتی خواهید داشت. متریال استفاده شده در کابین این خودرو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی می تواند رضایت شما را جلب کند.

از طرفی به دلیل فاصله محوری 2775 میلی متری، فضایی بسیار جادار در اختیار دارید که به راحتی می تواند پنج سرنشین بزرگسال را با آرامش و بدون محدودیت درون خود جای دهد.

البته با توجه به قسمت منحنی سقف در قسمت عقب، ممکن است محدودیت هایی برای سرنشینان بلندقامت در این قسمت وجود داشته باشد. ظرفیت صندوق عقب نیسان تیانا 506 لیتر است که بسیار جادار است و می تواند لوازم یک سفر خانواده پنج نفره را در خود جای دهد بنابراین در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست.

مقایسه طراحی ظاهری نیسان تیانا با تویوتا کمری

عکس تویوتا کمری

با ورود به کابین تویوتا کمری GLX شباهت های زیادی با تویوتا آریون به چشم می خورد که شاید برای دارندگان این خودرو خوشایند باشد. کیفیت متریال به کار رفته در کابین قابل قبول بوده و شما را راضی نگاه خواهد داشت. همچنین طراحی داشبورد و کنسول وسط به گونه ای است که فضایی مجلل و دلنشین را برای سرنشینان ایجاد می کند.

در داخل کابین تویوتا کمری با فضایی ساده و ارگونومیک مواجه خواهید بود. ادوات هم با سایز کمی بزرگ طراحی شده‌اند تا به راحتی توسط دست لمس شوند. هرچند مزیت این سبک طراحی نسبت به مدل‌های دیگر با پنل‌های تمام لمسی این است که حتی در بالاترین سرعت‌ هم نیازی نخواهید داشت برای استفاده از ادوات، چشم از جاده بردارید.

فرمان این خودرو نسبتاً ضخیم اما خوش‌دست طراحی شده و نشانگرهای پشت‌آمپر هم خوانا و کاربردی هستند. همچنین وجود آپشن‌های نسبتاً خوب باعث شده که مقداری مدرنیته هم چاشنی فضای داخلی شود. البته افرادی که به سراغ تویوتا می‌آیند به دنبال کیفیت و کارآیی هستند که کمری در این زمینه نیاز به تعریف ندارد.

صندلی‌ها این خودرو راحت و جادار طراحی شده‌اند و ارگونومی مطلوب در ترکیب با کیفیت بسیار خوب متریال مورد استفاده، هر مشتری وسواسی را راضی نگاه خواهد داشت. مونتاژ هم با دقت بسیار بالایی صورت پذیرفته و تمامی این موارد در کنار اعتبار تویوتا در ساخت خودروهای بادوام، حس آسایش و اعتماد را به سرنشین منتقل خواهد نمود.

 

ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در تویوتا کمری بهتر است یا Nissan Teana؟

مقایسه تجربه رانندگی نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس نیسان تیانا

اگرچه نیسان تینا از گیربکس CVT برای انتقال نیرو استفاده می کند، اما شتاب و چابکی  قابل قبولی دارد اما مشاهده شده که برخی از مالکان از عملکرد گیربکس آن رضایت کامل ندارند. نیسان تینا به خوبی می تواند نیازهای شهری و مسافرت های برون شهری خانواده ها را برآورده نموده و همچنین عملکرد خوبی از خود در سبقت گرفتن نشان دهد.

صندلی های راحت و خوش فرم در کنار هندلینگ بسیار نرم و آرامش بخش سیستم تعلیق این خودروی سدان باعث می شود مسافران در سفرهای طولانی کمتر دچار خستگی و کوفتگی شوند.

عایق بندی خوب کابین یکی دیگر از عوامل افزایش راحتی سرنشینان در این سدان محبوب خانوادگی است که تا حد امکان از ورود صداهای مزاحم به داخل خودرو جلوگیری می کند. هندلینگ و پایداری خودرو در پیچ ها با وجود نرمی سیستم تعلیق قابل قبول بوده و موجب اطمینان  راننده خواهد بود.

مقایسه تجربه رانندگی نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس تویوتا کمری

پس از روشن شدن تویوتا کمری ممکن است به دلیل عایق بندی بسیار خوب کابین، به هیچ عنوان متوجه صدای پیشرانه و لرزش های جانبی نخواهید شد. گیربکس کمری بسیار نرم و راحت دنده های را تعویض می کند.

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو و عقب از نوع مک فرسون است که عملکرد نرم و راحتی در دست اندازها دارد و کمترین لرزش و تکان را به اتاق منتقل می کند. صندلی های راحت و نرم خودرو نیز در آسایش هر چه بیشتر سرنشینان موثر است که در نتیجه تویوتا کمری بخش زیادی از هندلینگ را فدای راحتی سرنشینان کرده است.

متاسفانه در حین حرکت ورود صدای زیاد موتور به کابین در دور های بالا یکی از نکات منفی کمری است هر چند به هیچ عنوان آزار دهنده نیست و صدای پیشرانه بسیار جذاب خواهد بود. سیستم ترمز هم عملکرد خوبی دارد و حتی در سرعت های بالا هم می توانید روی آن حساب باز کنید.

به طور کلی، کمری را به عنوان خودرویی ارزیابی کردیم که در مسیر مستقیم عملکرد بسیار خوبی دارد و در پیچ ها دارای عملکرد معمولی است. با توجه به اینکه عموماً جوانان کمتر به این خودرو علاقه دارند و خریداران آن اکثراً میانسالان هستند، باید گفت که کمری کاملاً با موفقیت نیازهای خریداران را پوشش داده است.

مقایسه ایمنی در نیسان تیانا و تویوتا کمری

مقایسه ایمنی نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس نیسان تیانا

نیسان تیانا تیپ XV به دلیل وجود ۶ عدد کیسه‌هوا شامل ایربگ سرنشینان جلو و پرده‌ای و جانبی جلو به‌همراه پشت‌سری فعال، ایمنی کاملا مناسب و قابل‌قبولی را برای سرنشینان این خودرو به‌خصوص افراد حاضر در ردیف جلو به‌همراه دارد.

نیسان تیانا از سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی برخوردار است که توقف این خودروی ۱۵۳۳ کیلوگرمی را با ترمزها دیسکی این خودرو به راحتی محقق می کند و اطمینان‌خاطر فراوانی در ذهن راننده پدید خواهد آورد.

ترمز پارک برقی این خودرو خیال مالک را از بابت توقف کامل خودرو در پارکینگ یا سطوح شیبدار راحت می کند. همچنین نیسان تیانا موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه EuroNCAP و دریافت گواهی استاندارد امنیت در زمینه تصادف از جلو، طرفین، عقب و امنیت تصادف برای عابران پیاده و همچنین استاندارد آلایندگی یورو ۴ شده‌ است.

مقایسه ایمنی نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس تویوتا کمری

تویوتا کمری مورد نظر ما با وجود امکاناتی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم هشداردهنده نقاط کور، ایربگ‌های جلو، جانبی ردیف جلو و پرده‌ای، دارای ایمنی بسیار مناسبی است.

اما در این مرحله برخلاف بخش امکانات رفاهی، تویوتا کمری هیبرید XLE فول‌آپشن با تجهیز به سیستم هشدار تصادف جلو و عقب، سیستم هشدار تغییر لاین، ایربگ‌های جانبی ردیف عقب و ایربگ محافظ زانوی راننده توانسته است از نیسان تیانا پیشی بگیرد.

کمری موفق شده‌ است در تست‌های ایمنی موسسه NHTSA آمریکا، بالاترین امتیاز ممکن (5 ستاره) را کسب نمایند که نشان دهنده ایمنی بالای این خودرو است.

نیسان تیانا بخریم یا تویوتا کمری کدام بهتر است؟

مقایسه خرید نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس نیسان تیانا

مواردی مانند کابین جادار، طراحی متمایز و زیبا، ایمنی بالا، سیستم تعلیق کارآمد و سواری نرم، مصرف سوخت متعادل، فرمان پذیری خوب، کیفیت ساخت بالا و عملکرد فنی مناسب از مهمترین نقاط قوت نیسان تیانا هستند.

از طرفی مشکلات مربوط به خدمات پس از فروش این خودرو و همچنین حساسیت گیربکس به روغن های متفرقه را می توان از نکات حساس نیسان تیانا دانست.

نیسان تیانا اگرچه نتوانست همانند نیسان ماکسیما جایگاه خوبی در بازار ایران به دست آورد، اما بسیار محبوب و پرطرفدار بود و با وجود مدت زمان نسبتا کوتاه حضور در بازار، توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند و کیفیتی بسیار عالی در اختیار آنها قرار بدهد.

نیسان تیانا به عنوان یک سدان مونتاژ داخل، در استفاده از آپشن های مختلف به ویژه در نسخه فول آپشن امتیاز خوبی کسب می کند. اگرچه آپشن های لوکس این خودرو قابل مقایسه با تویوتا کمری فول آپشن نیستند، اما همچنان می تواند نیاز مشتریان ایرانی را به طور قانع کننده ای برآورده کند.

مقایسه خرید نیسان تیانا با تویوتا کمری
عکس تویوتا کمری

بزرگ ترین ضعف تویوتا کمری نسبت به رقبا کمبود امکانات رفاهی آن بوده و نکته دیگر طراحی آن است که شاید برای خیلی ها جذابیت نداشته باشد. از طرفی کیفیت ساخت بالا، قابلیت اطمینان و دوام خودرو در کنار برند معتبر تویوتا از مزایای این خودرو نسبت به سایر خودروهای این کلاس است.

مزیت اصلی تویوتا کمری در زیر کاپوت این خودرو پنهان شده است. بنابراین اگر سهولت استفاده، مواد و کیفیت ساخت خودرو و برند قابل اعتماد برای شما مهم است، کمری انتخاب خوبی در این کلاس خواهد بود و در واقع می‌توان گفت که کمری با توجه به کیفیت بالا و مصرف سوخت اقتصادی که دارد، گزینه‌ای مناسب جهت مصارف روزانه شهری خواهد بود.

خرید تویوتا کمری برای استفاده طولانی‌مدت کاملا عقلانی است. با خرید این خودرو یک سدان خانوادگی، باکیفیت، کم‌مصرف و پرشتاب خواهید داشت که البته آپشن‌های چندانی ندارد!

متأسفانه تویوتا کمری هیبریدی به دلیل این‎که آخرین نسخه کمری در بازار ایران محسوب می‌شود، دارای قیمت بسیار بالایی است. همین قیمت بالا باعث می‌شود در این رنج قیمت بتوان به خرید خودروهای مشابه دیگر و یا حتی خودروهای بزرگ‌تری نیز فکر کرد و این مسئله بازار کمری را تحت شعاع خود قرار داده ‎است.

انتخاب بین نیسان تیانا و تویوتا کمری به ویژگی‌ها و نیازهای شما بستگی دارد. تویوتا کمری به عنوان یک خودرو سدان میان‌سایز با امکانات راحتی و ایمنی معروف است، در حالی که نیسان تیانا ممکن است قابلیت‌ها و استایل متفاوتی داشته باشد. اولویت‌ها و ترجیحات شما در زمینه مصرف سوخت، فضای داخلی و سایر ویژگی‌ها می‌تواند تصمیم شما را تحت‌تأثیر قرار دهد.

گالری تصاویر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش