مقایسه مزدا 3 با کیا سراتو آپشنال

4.8
(110)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه مزدا 3 و سراتو و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. سراتو آپشنال بهتره یا مزدا 3 کدام را بخریم؟

مقایسه مزدا 3 با کیا سراتو آپشنال
مقایسه مزدا 3 با کیا سراتو آپشنال

 

 

مقایسه کلی مزدا 3 و کیا سراتو

مزدا 3 و کیا سراتو هر دو خودروهایی هستند که در بازار ایران بسیار محبوب و پرطرفدارند. مزدا 3 که از مدت ها پیش توسط گروه بهمن به بازار عرضه شده و متاسفانه با شرایط بازار و وضع تحریم ها نتوانست نسل جدید این نسخه را وارد بازار کند و کماکان مزدا 3 نسل گذشته در بازار داخل عرضه می شود. این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری مجهز است و از نظر هندلینگ و شتاب جزو خودروهای محبوب بین جوانان و یا خانواده های کم جمعیت است.

اما در طرف دیگر کیا سراتو قرار دارد. خودروی سدان کره ای که به محض ورودش به بازار ایران توانست نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند و چهره مدرن و سطح تجهیزات این خودرو فروش بالای آن را تضمین کرد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی ماشین مزدا 3 نیو (تیپ 1 تا 4)

فیلم مقایسه مزدا 3 با کیا سراتو

ویدئوی زیر خودروهای مزدا 3 و کیا سراتور را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی مزدا 3 با سراتو

اما سراتو و مزدا 3 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی کیا سراتو و مزدا 3 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخات فنی موتور مزدا 3 و سراتو سایپا

در قسمت فنی و موتور رقابت بین این دو خودرو بسیار تنگاتنگ میباشد. سراتو سایپایی همان موتور سراتو های وارداتی را استفاده می کند که یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتون متر گشتاور که به کمک گیربکس ۶ سرعته به چرخ های جلو می رسد که اعداد خوبی برای این رنج قیمتی و البته یک خودروی مونتاژ محسوب می شوند!

از سوی دیگر مزدا۳ نیو هم موتوری ۲ لیتری دارد که با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتون متر گشتاور را راهی چرخ های جلو می کند. همان طور که روی کاغذ مشاهده می کنید از لحاظ اعداد و ارقام این دو خودرو به هم نزدیک هستند اما در عمل چگونه خواهند بود؟

جدول مشخصات فنی مزدا 3 با سراتو سایپا

مدل خودرومزدا 3سراتو سایپا
پیشرانهچهار سیلندر تنفس طبیعی4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور لیتر22
حداکثر قدرت اسب‌بخار148154
حداکثر گشتاور نیوتن‌متر187194
گیربکس5 سرعته اتوماتیک6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی)7.6 لیتر در 100 کیلومتر7.9 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب صفرتاصد9.210.5
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت204

 

باتری مزدا 3 و باتری کیا سراتو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های مزدا 3 با سراتو آپشنال

در این بخش قصد داریم، به مقایسه سراتو آپشنال و مزدا ۳ نیو از نظر تعداد آپشن‌ها و امکانات رفاهی بپردازیم. تعداد امکانات موجود در خودرو مزدا ۳ نیو در مقایسه با رقیب خود بیشتر است و به همین دلیل می‌تواند گزینه سرگرم‌کننده‌تری برای سرنشینان باشد. علاوه بر این مزدا ۳ به علت برخورداری از تعداد بالایی از امکانات قادر است؛ شرایط رفاهی بهتری را برای سرنشینان خود فراهم نماید.

جدول امکانات رفاهی مزدا 3 و سراتو آپشنال

تجهیزاتمزدا ۳ نیوسراتو آپشنال
چراغچراغ Bi-Xenon به همراه قابلیت اتوماتیک روشن و خاموش شدن و مه شکن ، تنظیم کاملا اتوماتیک با افق، چرخش همزمان چراغ‌ها داخل پیچ به همراه شیشه شوی چراغ‌های جلوجلو: چراغ های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، چراغ‌های اتوماتیک، دارای مه شکن در جلوعقب: دارای مه شکن
سیستمهای مولتی مدیاکامپیوتر سفر به همراه نشان دادن اطلاعات ضروری و مصرف سوخت و مسافت پیموده شده، کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم شدت نور ، نمایشگر نشان دهنده دمای داخل و خارج خودرو، سیستم صوتی MP3 به همراه ورودی AUX و کنترل از روی فرمان، دارای 6 بلند گوسیستم مولتی مدیا، سیستم رهیاب خودرو GPS ،دوربین عقب، مجهز به: ٦ بلندگو، USB ،aux ، ipod ورودی، 3mp قابلیت پخش سیستم صوتی مجهز به: Player CD ، رادیو
صفحه نمایش۷ اینچ۷ اینچ
رینگ ها۱۶ اینچ۱۶ اینچ
آینهآینه‌های جانبی با قابلیت جمع شونده خودکار، به همراه چراغ راهنما بر روی آینه و گرمکن، آینه وسط با حسگر کاهش دهنده شدت نورآینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن، تاشوی برقی، دارای راهنمای روی آینه
تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک و سیستم خروجی دوگانه هوا با قابلیت تنظیم در ۲ دمای متفاوت برای هر خروجیسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
صندلیجلو: سیستم تنظیم صندلی راننده در ۴ جهت برقی به همراه گرمکن صندلی‌های جلو و قابلیت تنظیم دما در ۵ دمای متفاوت ، پشت سری های جلو با قابلیت عکس العمل در برابر ضربهعقب: دارای روکش چرمی و ۳ عدد پشت سری قابل تنظیمجلو: تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و کمک راننده در ۴ جهت، دارای روکش چرمیعقب: دارای استراحت گاه برای دست و جالیوانی، دارای روکش چرمی

 

 

شیشهشیشه بالابر برقی درب‌ها و قابلیت برگشت اتوماتیک درب رانندهشیشه بالابر برقی درب‌ها، قفل کودک
سیستم های هشدار دهندهکروز کنترل، کامپیوتر سفرسنسور پارک دنده عقب
سایر امکاناتسنسور بارانجلو آمپر سوپر ویژن

مقایسه طراحی ظاهری سراتو و مزدا 3

هر دو خودرو حاضر در این مقایسه یعنی مزدا 3 نیو و کیا سراتو آپشنال متعلق به نسل دوم هستند و از تولید آن‌ها بیش از یک دهه می‌گذرد. با این وجود استفاده از اصول طراحی سنجیده و تناسب قسمت‌های مختلف با یکدیگر، سبب شده است تا همچنان هر دو اتومبیل مورد اقبال مشتریان ایرانی باشند.

هر دو خودرو از اصول طراحی اسپرت و جوان پسند پیروی می‌کنند، با این حال می‌توان گفت که ظاهر مزدا 3 تهاجمی‌تر است و فرمی شبیه به یک کوپه اسپرت دارد. البته نباید از تجربیات بلندمدت مزدا در تولید کوپه‌های مقرون به صرفه نظر مزدا MX-5 غافل شد، تجربه‌ای که سبب شده است تا سایر خودروهای این شرکت نیز رنگ و بوی اسپرت به خود بگیرند.

در سوی مقابل کیا با ساخت سراتو نسل دوم، سعی کرده است تا یک مزدا 3 به سبک کره‌ای بسازد. طراحی این خودرو نیز به اندازه کافی تهاجمی است اما همچنان می‌توان محافظه کاری نسل اول سراتو را در برخی قسمت‌ها مشاهده کرد. به همین دلیل است که در جمع‌بندی نهایی مزدا 3 نیو با اختلافی اندک بالاتر از کیا سراتو آپشنال قرار می‌گیرد.

از لحاظ طراحی داخلی:

برخلاف ظاهر خارجی، رقابت در بخش فضای داخلی میان نماینده مزدا و نماینده کیا بسیار نزدیک است و نمی‌توان یکی از دو خودرو را به عنوان برنده قطعی انتخاب کرد. برای مثال در کابین مزدا 3 نیو با انبوهی از خطوط و حجم‌ها مواجه هستیم که حس یک کوپه اسپرت را به بیننده تلقین می‌کند.

در سوی دیگر نیز طراحان کیا سعی کرده‌اند با افزودن رنگ قرمز و کنترلرهای بزرگ، همین حس را در محصول خود ایجاد کنند. با این حال به دلیل کیفیت کمتر مواد استفاده شده در ساخت کابین کیا سراتو آپشنال، امتیاز بخش طراحی داخلی نیز به مزدا 3 نیو اختصاص می‌یابد.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

مقایسه ایمنی در مزدا 3 تیپ 3 و سراتو

مزدا ۳ BL و کیا سراتو TD، هر دو در تست‌های موسسه ایمنی بزرگراه‌های ایالات‌متحدهNHTSA  موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی شده‌اند؛ بنابراین، باید این دو خودرو را از لحاظ امنیت کاربران در یک رده دسته‌بندی کرد.

علاوه‌بر‌این، کسب افتخارات ایمنی هم‌چون امتیاز Top Safety Pick از مؤسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا  (IIHS) توسط کیا سراتو یا کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ توسط مزدا 3 نیو نیز در کارنامه این دو خودرو دیده می‌شود که می‌تواند خیال شما را از هر جهت راحت کند.

نکته این‌جا است که سراتو سایپا از بسیاری تجهیزات نظیر سامانه‌های کنترل پایداری و کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای بی‌بهره مانده؛ اما مزدا ۳ بهمن موتور از این تجهیزات برخوردار است؛ بنابراین، باید گفت امنیت مزدا ۳ گروه بهمن در مقایسه با سراتوهای مونتاژ سایپا، برتری محسوسی خواهد داشت.

جدول تجهیزات ایمنی سراتو و مزدا 3

تجهیزاتمزدا ۳ نیوسراتو آپشنال
تجهیزات ایمنی و حفاظتیقفل مرکزی دارای ریموت کنترل، سیستم قفل دوبله، سیستم ضد سرقت و دزدگیر، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشندهسیستم کلید هوشمند Key Smart+Less Key، سیستم ضد سرقت (Immobilizer) ، باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف، کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع
کیسه هوا۶ عدد کیسه هوای ایمنی که شامل: ۲ عدد برای راننده و سرنشین,۲ عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو,۲ عدد پرده‌ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
سیستم ترمزدیسکی، سیستم ضد قفل ABS به همراه EBD , EBA و DSCچهار چرخ دیسکی ABS چهار کاناله

مزدا 3 بخریم یا سراتو آپشنال کدام بهتر است؟

سراتو آپشنال خودرویی با طراحی عامه پسند تر، کابین جادارتر و سواری پر شتاب تر است. در سوی دیگر میدان مزدا۳ نیو با طراحی جوان پسندانه، هماهنگی عالی موتور گیربکس و آپشن های بیشتر حضور دارد.

اما نکته-ای که وجود دارد این است که از لحاظ هزینه های نگه داری مزدا۳ نیو شمارا خیلی بیشتر دست به جیب می کند؛ برای مثال قیمت چراغ های جلوی مزدا تقریبا ۵ برابر سراتو است.

این موضوع را می توان به بقیه قطعات مزدا هم تعمیم داد و  این هم می تواند یک عامل مهم در تصمیم گیری شما باشد. بطور کلی اگر خودرویی برای خانواده می خواهید که هزینه نگه داری کمتری داشته باشد، سراتو را انتخاب کنید اما اگر خودرویی اسپرت و جوان پسند تر می خواهید و هزینه نگه داری برای شما مهم نیست؛ مزدا گزینه بهتری برای شماست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
زابلی
زابلی
1 سال پیش

منظور از حداکثر قدرت چیه که بر واحد اسب بخار محاسبه میشه؟ مثلا تو مقاله شما داشتم مطالعه میکردم حداکثر قدرت سراتو 154 هست ولی برا مزدا 148 هست

سورنا
سورنا
1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر خواستم بپرسم گیر بکس چند سرعته باید باشه تا کیفیت حرکت خودرو رو ببره بالا مثلا گیر بکس مزدا 5 سرعته هست و گیر بکس سراتو6 سرعته هست آیا تاثیری در روند سرعت داره؟

میر احمدی
میر احمدی
1 سال پیش

سلام کیان باتری سیستم ایمنی مزدا خیلی بهتر از سراتو چرا شما میگید سراتو بخریم؟

کابلی
کابلی
1 سال پیش

آقا ی سوال چون گشتاور موتور سراتو بهتره میتونیم بگیم بجای مزدا 3 سراتو بخریم؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش