مقایسه شاهین با پژو 207 صندوقدار اتومات

4.7
(234)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه شاهین و پژو 207 صندوقدار و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. پژو 207 صندوقدار اتوماتیک بهتر است یا شاهین کدام را بخریم؟

مقایسه شاهین با پژو 207 صندوقدار اتومات
مقایسه شاهین با پژو 207 صندوقدار اتومات

مقایسه کلی شاهین و پژو 207

سایپا شاهین و پژو ۲۰۷ صندوق‌دار اتومات، دو سدان جمع‌وجور و نسبتا جدید از بزرگ‌ترین خودروسازان داخلی هستند که توجهات فراوانی را در همین مدت ‌کوتاه معطوف به خود کرده‌اند. در مقاله تفاوت شاهین و پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک از سری مطالب مقایسه همراه مکانیک، این دو خودرو را مقابل هم قرار داده‌ایم و به مقایسه سایپا شاهین و پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک پرداخته‌ایم.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا

فیلم مقایسه شاهین سایپا و پژو 207 صندوقدار

ویدئوی زیر از پدال خودروهای شاهین و پژو 207 را مقایسه کرده و برنده این رقابت را اعلام می کند. که به خریداران این خودرو ها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی شاهین و پژو 207

اغلب افرادی که به دنبال خرید خودرو سدان ساخت داخل هستند، به مشخصات فنی خودرو توجه ویژه‌ای دارند؛ از این‌رو برتری خودرو در بخش مشخصات فنی در تصمیم نهایی مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت. در ادامه مقایسه سایپا شاهین و پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک از لحاظ مشخصات فنی در جدول زیر قابل مشاهده است:

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، در مقایسه سایپا شاهین و پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک از لحاظ مشخصات فنی، می‌توان به این نتیجه رسید که سایپا شاهین با جعبه‌ دنده ۵ سرعته دستی در مقایسه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک پژو ۲۰۷ صندوق‌دار از شتاب و چالاکی بهتری برخوردار است اما تکنولوژی قدیمی سرسیلندر ۸ سوپاپ سایپا شاهین سبب شده تا شتاب صفر تا صد این خودرو به 13.3 ثانیه برسد و این موضوع یعنی؛ در مقایسه سایپا شاهین و پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک از لحاظ چالاکی، این دو مدل خودرو نسبت به یکدیگر برتری محسوسی ندارند.

تفاوت مشخات فنی موتور شاهین و پژو 207

همان‌طور که اشاره شد، فعلا شرکت سایپا به یک پیشرانه ۸ سوپاپ توربوشارژ جهت تأمین قوای محرکه شاهین بسنده کرده است. موتور M15T سایپا قادر به تولید ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن‌متر گشتاور است که نسبت به پیشرانه TU5 تنفس طبیعی شانزده سوپاپ پژو ۲۰۷ صندوق‌دار با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر، اندکی برتر ظاهر شده است.

از لحاظ شتاب و چالاکی نیز باید گفت که به دلیل قدرت موتور بیشتر و همچنین بهره‌مندی شاهین از جعبه‌دنده ۵سرعته دستی در مقایسه با گیربکس ۴سرعته اتوماتیک پژو ۲۰۷ صندوق‌دار، انتظار می‌رود محصول سایپا اندکی چالاک‌تر از پژو ۲۰۷ صندوق‌دار اتومات ظاهر شود. البته گویا تکنولوژی قدیمی سرسیلندر ۸ سوپاپ این خودرو سبب شده است تا طبق برخی تست‌های غیررسمی، شتاب صفرتاصد شاهین به‌ رقمی بیش از ۱۳ ثانیه برسد که از لحاظ چالاکی، این دو خودرو برتری چندانی نسبت به یکدیگر ندارند.

جدول مقایسه مشخصات فنی پژو 207 و شاهین

نام خودروشاهینپژو 207
سال طراحی خودرو13972006
کلاس خودروسدان کامپکت شهری ایرانیهاچ بک فرانسوی
حجم موتور1500 سی سی1587 سی سی
موقعیت موتورجلو | توربوشارژجلو – TU5
گیربکسپنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک5 دنده دستي
سیلندر44
طول4460 ميلي‌متر3900 ميلي‌متر
عرض1768 ميلي‌متر1680 ميلي‌متر
ارتفاع1501 ميلي‌متر1468 ميلي‌متر
حداکثر قدرت105105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور165142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
سوپاپ8
دیفرانسیلدیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت190
وزن1260 کیلوگرم1087 کیلوگرم
فاصله بین دو محور2650 میلیمتر2443 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر– لیتر8.8 لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر– لیتر5.4 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی– لیتر6.6 لیتر
حجم باک47 لیتر50 لیتر
حجم فضاي صندوق عقب– لیتر245 لیتر
سیستم های ترمز و پایداریچهارچرخ دیسکی، مجهز به EBD، ABS، BAS، GSI، ESCسيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده, ترمز عقب ديسكي توپر، كد كلاس60004 : ترمز عقب كاسه اي

باتری شاهین و باتری پژو 207 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های شاهین و پژو 207

صد در صد یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مقایسه پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک با سایپا شاهین برای بخش بررسی آپشن‌ها و امکانات رفاهی است. گرچه لیست امکانات رفاهی سایپا شاهین و پژو ۲۰۷ اختلافات معدودی نسبت به یکدیگر دارند، اما هر دو خودرو از این حیث چندان سطح بالا ظاهر نمی‌شوند. به‌ویژه در مقایسه با سدان‌های چینی نظیر چری آریزو ۵ نمی‌توان به آپشن‌های این دو خودرو خیلی افتخار کرد.

در این بین، سایپا شاهین به سانروف، استارت و ورود بدون کلید به همراه اتولایت مجهز شده است و پژو ۲۰۷ فاقد این آپشن‌ها است؛ بنابراین، باید گفت که محصول سایپا از لحاظ آپشن‌های رفاهی بر پژو ۲۰۷ صندوق‌دار تا حدی برتری دارد.

تفاوت شاهین و پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک از نظر آپشن:

جدول آپشن های پژو 207 صندوقدار و شاهین

مدل خودرو پژو 207i صندوق‌دارسایپا شاهین
چراغچراغ مه شكن جلو و عقب، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جديد عقب، چراغ مشایعت، چراغ جلو مجهز به چراغ روز (Daylight)چراغ مه شكن جلو و عقب دیلایت، اتولایت، چراغ مشایعت
سیستم‌های مالتی مدیا سيستم مالتي مديا، USB، GPS، DVD  و بلوتوث موبايل، 4 عدد بلندگو، 2 عدد توييتر، خروجي آمپلي فاير، پورت ورودي سيستم صوتي اضافي، آنتن اكتيودارد
صفحه نمایش صفحه نمايش 7 اينچي لمسيصفحه نمايش 7 اينچي لمسي
رینگ185/65 R14 _ رینگ آلومینیومی یا فولادی15 اینچی آلومینیومی –

185/65 R15

آینهآينه هاي جانبي تاشونده برقي گرمکن دارآينه هاي جانبي تاشونده برقي گرمکن دار
تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیکسیستم تهویه اتوماتیک
صندلی صندلي راننده 6 حركته دستي و صندلي شاگرد 4 حركته دستي، صندلي عقب تاشو دوتكه(1/3-2/3)، پشت سري جلو و عقب قابل تنظيمتنظیم دستی
شیشه شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقبشیشه‌بالابرهای برقی تمام درها
سیستم هشدار دهندهسنسور هشدار مانع در عقب و ورود غیرمجاز سنسور دنده عقب
سایر امکاناتفرمان برقی مجهز به كليدهاي كنترل، كروز كنترل، دسترسي به صندوق عقب، اسپويلر عقب، كليد قفل كن و باز كن در صندوق عقب، دماسنج روي داشبورد، دروبین عقبفرمان برقی مجهز به كليدهاي كنترل، دوربین عقب

    مقایسه طراحی ظاهری شاهین و پژو 207 صندوقدار

    در مورد مقایسه طراحی ظاهری این دو خودرو باید گفت طراحی سایپا شاهین چه در نمای بیرونی و چه در بخش کابین، نسبت به پژو ۲۰۷ صندوق‌دار تا حدودی برتر است و می‌تواند به عنوان برنده این قسمت شناخته شود.

    از لحاظ طراحی بیرونی:

    ؛ طراحی بدنه پژو 207 صندوق دار اصولا تفاوت زیادی با پژو ۲۰۶ ندارد و صرفا چهره آن تا حدودی به‌روزتر شده است؛ بنابراین باید گفت که پژو ۲۰۷ علی‌رغم آن‌که جدیدا وارد بازار ایران شده است، اما حرف چندانی از نظر زیبایی ظاهری برای گفتن ندارد و همان المان‌های نسبتا قدیمی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را به نمایش می‌گذارد.

    از سوی دیگر، سایپا شاهین را می‌توان نسخه فیس‌لیفت ولکس سی 30 دانست که البته معیارهای به‌روزتری را ارائه کرده است و زبان طراحی آن در مقایسه با پژو 207 صندوق‌دار مدرن‌تر ارزیابی می‌شود و شاید بتواند برتری کمی نسبت به رقیب خود از کارخانه ایران خودرو در مقایسه پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک با سایپا شاهین داشته باشد. انحناهای ملایم به‌کاررفته در نمای جانبی و همچنین طراحی خوشایند چهره این خودرو، سبب شده است تا سایپا شاهین از هر لحاظ، وجهه زیباتری نسبت به پژو ۲۰۷ صندوق‌دار ارائه دهد.

    از لحاظ طراحی داخلی:

    در مورد طراحی داخلی نیز باید گفت که نمای کابین این خودروها چندان مدرن نیست و تقریبا ساده و بی‌آلایش به نظر می‌رسد. با این حال، کابین سایپا شاهین جزییات بیشتری را به نمایش گذاشته است و تقریبا جذاب‌تر به نظر می‌رسد. کیفیت متریال کابین هر دو خود نیز عموما در یک سطح ارزیابی شده و پلاستیک خشک با کیفیت متوسط فضاهای مختلف کابین را به تسخیر خود درآورده است.

    از طرف دیگر، فاصله بین محور چرخ‌های سایپا شاهین بسیار بیشتر از پژو ۲۰۷ صندوق‌دار است و درنتیجه سرنشینان ردیف عقب محصول جدید سایپا محیطی راحت‌ و وسیع‌تر را در اختیار خواهند داشت. هم‌چنین صندوق عقب سایپا شاهین معادله ۴۲۰ لیتر فضا را در اختیار وسایل سرنشینان قرار می‌دهد که حجم نسبتا مناسبی برای خانواده‌های ۴ تا ۵ نفره به حساب می‌آید. این در حالی است که صندوق ۳۲۵ لیتری پژو ۲۰۷ صندوق‌دار خیلی وسیع و مناسب خانواده‌های چهار یا پنج نفره برآورد نمی‌شود.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    تجربه رانندگی در شاهین بهتر است یا رانا پلاس؟

    مصرف سوخت رانا پلاس سقف پانوراما به واسطه پیشرانه و گیربکس ارتقا پیدا کرده در دورهای بالا نسبت به مدل‌های قبلی خود حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. ضمن این که در بلندمدت پیشرانه این خودرو استهلاک کمتری را تجربه خواهد کرد و مالکان در رانندگی در سرعت‌های بالا نیز با فشار و استرس کمتری مواجه خواهند شد.

    فرمان برقی رانا پلاس سقف شیشه ای نیز از نرمی مناسبی برخوردار است. ضمن این که وجود فرمان برقی باعث شده تا دیگر روی پیشرانه TU5 پلاس این خودرو فشار و وزن سامانه هیدرولیک نباشد و همین موضوع روی ارتقای قدرت و عملکرد موتور تاثیرگذار بوده است. در زمان رانندگی با این خودرو صدای زیادی از موتور وارد کابین شده که از عدم عایق‌بندی مناسب کابین حکایت دارد.

    میزان گشتاور پیشرانه در دورهای پایین نسبت به سایر نسخه‌هایی که از پیشرانه TU5 معمولی بهره می‌برند بهتر بوده و اکنون رانا پلاس پانوراما در دورهای پایین نیز از گشتاور و قدرت مناسبی برخوردار است. به طور کلی رانا پانوراما خودرویی پرشتاب و چالاک محسوب نمی‌شود.

    البته رانا پلاس سقف شیشه ای نسبت به شاهین از چابکی بیشتر بهره می‌برد، اما استفاده از استانداردهای مرتبط با سیستم آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵ باعث شده تا مواردی چون کپ پدال گاز و عدم واکنش سریع به فرمان راننده به نقاط ضعف این خودرو تبدیل شوند.

    سواری سایپا شاهین نسبت به رانا پلاس پانوراما بهتر بوده و در کابین آن نیز به دلیل عایق‌بندی مناسب صدای کمتری از پیشرانه به گوش می‌رسد. البته صدای پیشرانه توربوشارژ این سدان سایپا پس از این که دور موتور افزایش پیدا می‌کند، به آسانی وارد کابین خواهد شد که البته به دلیل سیستم توربوشارژ این صدا می‌تواند برای رانندگان جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

    مقایسه ایمنی در شاهین و پژو 207

    با توجه به این نکته که پژو 207 صندوق‌دار توسط موسسات معتبر بین‌المللی مورد آزمون ایمنی قرار نگرفته‌، بنابراین نمی‌توان به طور دقیق نسبت به امنیت آن اظهارنظر کرد. با این حال پژو ۲۰۶ در سال ۲۰۰۰ چهار ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ در بخش حفاظت از امنیت سرنشین بزرگسال کسب کرده که نمره بسیار مناسبی به شمار می‌رود و با توجه به تشابه پلتفرم آن با پژو ۲۰۷ می‌توان انتظار داشت که استحکام شاسی و بدنه پژو ۲۰۷ صندوق‌دار نیز نسبتا متقاعدکننده ظاهر شود.

    همچنین اگر شایعات درست باشند و پلتفرم سایپا شاهین با یکی از نسل‌های تویوتا یاریس یکسان باشد، انتظار می‌رود ایمنی شاسی و پلتفرم این خودرو نیز قابل‌قبول باشد. به ویژه که این خودرو موفق شده تاییدیه استاندارد ایمنی ECE R95 اروپا در تست تصادف جانبی (یکی از استانداردهای شش گانه جهت دریافت مجوز فروش خودرو در قاره سبز) را نیز کسب کند. در جدول زیر تمامی امکانات ایمنی سایپا شاهین و پژو ۲۰۷ صندوق‌دار را مشاهده خواهید کرد.

    جدول امکانات ایمنی شاهین و 207 صندوق دار

    مدل خودرو پژو 207 صندوق‌دارشاهین
    تجهیزات ایمنی و حفاظتدوربين ديد عقب، كمربند ايمني جلو سه نقطه اي پيش كشنده، كمربند ايمني عقب سه نقطه اي، سيستم قطع كن سوخت، صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس، فرمان تلسكوپي، قفل مركزي، ايموبيلايزر، قفل ايمني كودك، سيستم هشدار ورود غيرمجازقفل مرکزی، ایموبیلایزر و ایزوفیکس
    کیسه هوا دو کیسه هوا (راننده و سرنشين جلو)دو کیسه هوا SRS (راننده و سرنشين جلو)
    سیستم ترمز سيستم ترمز ضد قفل ABS  و EBD ‌و EBA، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكيترمز EBD، ABS، BAS، ترمز جلو و عقب دیسکی

    مقایسه شرایط بازار شاهین با پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک

    خودرو سایپا شاهین به طور گسترده تولید و روانه بازار نشده است؛ از این‌رو نمی‌توان شرایط بازار آن را با قطعیت بیان کرد اما در طرح‌های فروش با استقبال عمومی همراه شده است. در نقطه مقابل پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک در مدتی که به بازار خودرو عرضه شده است، از قیمت بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک سدان گیربکس اتوماتیک برای مشتریان ثروتمندتر گزینه مناسبی خواهد بود.

    حال نمی‌توان مقایسه دقیقی از این دو مدل خودرو از لحاظ شرایط بازار داشت اما به نظر می‌رسد که شاهین دنده‌ای با قیمت کمتر، شرایط معاملاتی بهتری در مقایسه با پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک داشته باشد.

    پژو 207 صندوقدار بخریم یا شاهین کدام بهتر است؟

    در اینجا باید به یک نکته اشاره کرد و آن اینکه افراد خواهان یک سدان جمع‌وجور و خوش‌قیمت اتوماتیک، حداقل تا زمان ورود شاهین اتومات به بازار، راهی جز انتخاب پژو ۲۰۷ صندوق‌دار ندارند. از طرف دیگر انتظار می‌رود قیمت نسخه دنده‌ای سایپا شاهین نسبت به پژو ۲۰۷ صندوق‌دار کمتر باشد و به دلیل بهره‌مندی آن از آپشن‌های رفاهی بیشتر و همچنین طراحی ظاهری و داخلی زیباتر به همراه کابین و صندوق عقب جادار، بتواند مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب سازد.

    تنها ضعف این خودرو در مقایسه با پژو ۲۰۷ پیشرانه ۸ سوپاپ آن است که چنگی به دل نمی‌زند و برای خودرویی در این سطح اصلا برازنده به نظر نمی‌رسد. در غیر این صورت می‌توان سایپا شاهین را با کمی ارفاق برنده مقایسه با پژو ۲۰۷ صندوق‌دار اتوماتیک اعلام کرد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    3 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    کیان
    کیان
    7 ماه پیش

    تفاوت زیادی نداره فقط شاهین موتورتیبا داره خخخخ

    احمد مورفی
    احمد مورفی
    8 ماه پیش

    شاهین بخرید،عالیه ضمنا فضای کابین بازتری هم داره

    علوی
    علوی
    1 سال پیش

    شاهین بگیرید خیلی خوبه؟

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش