مقایسه رانا پلاس با پژو 207 صندوقدار

4.9
(209)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه رانا پلاس و پژو 207 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  پژو 207 اتوماتیک بهتره یا رانا پلاس اتوماتیک کدام را بخریم؟

مقایسه رانا پلاس و رانا با پژو 207 صندوقدار
مقایسه رانا پلاس و رانا با پژو 207 صندوقدار

مقایسه کلی رانا پلاس و پژو 207

رانا پلاس به عنوان نسخه فیس‌لیفت و بهسازی شده رانا از سال 1399 به بازار آمد. رانا پلاس ظاهر جدید و یکی دو آپشن بیش‌تر از رانا معمولی داشت اما بسیاری از خریداران این تغییرات را کافی نمی‌دانستند و خواهان ارتقا بیش‌تر این خودرو نسبت به نسخه قبلی بودند.

از این رو، ایران خودرو در سال 1400 رانا پلاس سقف شیشه ای را معرفی کرد که علاوه بر تجهیز به سقف پانوراما، از نظر فنی هم نسبت به نسخه اولیه رانا پلاس ارتقا یافته بود و موتور و گیربکس جدیدی داشت. در حال حاضر هم عمده تولید رانا پلاس مربوط به نسخه پانوراما است و به نظر می‌رسد که ایران خودرو قصد دارد تنها این نسخه را روی خط تولید نگه دارد.

نسخه جدید پژو 207 هم از سال 1396 روی خط تولید ایران خودرو آمد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این استقبال خوب ایران خودرو را به فکر توسعه نسخه‌های این هاچ‌بک محبوب انداخت و پژو 207 پانوراما به عنوان نخستین عضو از خانواده سقف شیشه‌ای‌های ایران خودرو از سال 1399 به بازار آمد.

پژو 207 سقف شیشه‌ ای در ابتدا در هر دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار آمد اما مدتی است که خبری از تولید نسخه اتوماتیک آن نیست و تنها نسخه‌ دنده‌ای تولید می‌شود. ما هم در این‌جا به دلیل رعایت بیش‌تر عدالت، همین نسخه دنده‌ای پژو 207 سقف شیشه ای را برای بررسی و مقایسه با رانا پلاس سقف شیشه ای در نظر داریم.

همچنین بخوانید:نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 207 صندوقدار اتومات و دنده ای

فیلم مقایسه رانا پلاس و 206 صندوقدار

ویدئوی زیر خودرو های رانا پلاس و 206 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

بیشتر بدانید: مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

مقایسه فنی رانا پلاس با پژو 207

اما پژو 207 و رانا پلاس از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی 207 و رانا پلاس مشابه همدیگر است.

رانا پلاس و پژو 207 هر دو محصول ایران خودرو هستند و اشتراک‌های فنی زیادی باهم دارند.

تفاوت مشخات فنی موتور رانا پلاس و 207 اتومات

در سه مدل ۲۰۶ و ۲۰۷ صندوقدار و رانا پلاس معمولی از پیشرانه TU5 با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر استفاده شده است. یک گیربکس ۴ سرعته خودکار (در مدل های ۲۰۷ اس دی و ۲۰۶ اس دی تیپ V9 ) و یا ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو ها برعهده دارد.

اما در این بین یک مشخصات فنی کمی متفاوت نیز موجود است. رانا پلاس سقف شیشه ای با موتور TU5 پلاس و جعبه دنده ۶ سرعته دستی. این پیشرانه که در تارا نیز مورد استفاده است قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور می باشد و در زمینه های گوناگون برخی ارتقاهای فنی مانند زمان بندی هوشمند سوپاپ ها و پمپ روغن متغیر را به خود دیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی ۲۰۷ اتومات و رانا پلاس اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی پژو 207 و رانا پلاس

خودروپژو 207 اتوماتیکرانا پلاس
حجم موتور۱.۶ لیتر۱.۶ لیتر
حداکثر گشتاور خروجی۱۴۲ نیوتن‌متر۱۴۴ نیوتن‌متر
حداکثر توان خروجی۱۰۵ اسب‌بخار۱۱۳ اسب‌بخار
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر۱۹۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب۱۲.۶ ثانیه۱۲ ثانیه

باتری رانا پلاس و باتری پژو 207 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های رانا پلاس اتومات با پژو 207

از آپشن‌های مشترک رانا پلاس پاناروما و پژو 207 پاناروما می‌توانیم به شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، فرمان برقی، کروز کنترل، مه‌شکن جلو و عقب، سقف پانوراما ثابت با پرده دستی، سنسور پارک عقب و روکش پارچه‌ای صندلی‌ها اشاره کنیم. پژو 207 سقف شیشه ای علاوه بر این موارد به تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، دی لایت و رینگ آلومینیومی هم مجهز است تا عنوان برنده این بخش از مقایسه را به خود اختصاص دهد هرچند باید اختلاف قیمت پژو 207 پاناروما و رانا پلاس پاناروما را نیز در نظر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: بررسی آپشن های پژو 207 جدید (207i)

مقایسه طراحی ظاهری پژو 207 و رانا پلاس

رانا در مجموع نسبت به خودرو پایه خود یعنی پژو 206 صندوق‌دار طراحی متناسب‌تری دارد و در نسخه پلاس هم طراحان موفق شده‌اند تا با تغییرات نه‌چندان بنیادی و اصلاح مواردی مثل گرافیک چراغ‌ها، جلوپنجره، آینه‌های جانبی، قالپاق‌ها و هم‌رنگ کردن دستگیره درب‌ها و زه‌های جانبی با بدنه، ظاهر خودرو را کمی به‌روزتر و جوان‌پسندتر کنند.

در مقابل پژو 207 را داریم که به لطف بدنه هاچ‌بک، چراغ‌ها و پوزه پُف کرده، ظاهری اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر نسبت به رانا پلاس دارد. در کابین هم اوضاع به همین صورت است و نحوه چیدمان ادوات داشبورد در کنار وجود مانیتور، به سرنشینان پژو 207 حس نشستن در خودرویی لوکس‌تر از رانا پلاس را القا می‌کند. هرچند بحث طراحی تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد اما نمی‌توانیم منکر این شویم که ظاهر پژو 207 نسبت به رانا پلاس، عامه‌پسندتر است.

از لحاظ طراحی داخلی:

کابین رانا پلاس هم به لطف غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر جدید در کنار تزئینات طرح فیبرکربن، جلوه‌ای به‌روزتر از نسخه قبلی دارد و از نظر کیفیت متریال هم پیشرفت کرده است اما کماکان نمایی بسیار ساده و اقتصادی دارد.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در پژو 207 بهتر است یا رانا پلاس؟

به مقایسه تجربه رانندگی می‌رسیم. از نظر فضای داخلی هیچ تفاوتی بین دو خودرو وجود ندارد و در هر دو خودرو شاهد فضایی معمولی برای سرنشینان جلو و فضایی کوچک و تنگ برای سرنشینان عقب هستیم. البته طبیعی است که رانا پلاس به عنوان یک سدان فضای صندوق بار بسیار بزرگ‌تری نسبت به پژو 207 هاچ‌بک داشته باشد. از نظر کیفیت سواری هم برتری با رانا پلاس است و این خودرو کمی نرم‌تر از پژو 207 ظاهر می‌شود.

بخش عملکرد فنی جایی است که رانا پلاس سقف شیشه‌ای برگ‌های برنده خود را رو می‌کند. در واقع وجود پیشرانه اندکی قوی‌تر و گیربکس با یک دنده بیش‌تر باعث شده است تا رانا پلاس پانوراما نسبت به پژو 207 شتاب‌گیری روان‌تری داشته باشد. در ضمن وجود دنده ششم باعث شده است تا در سرعت‌های بالا دور موتور پایین‌تری داشته باشیم که نتیجه آن سروصدای کم‌تر است. اما از نظر هندلینگ برتری با پژو 207 است و با این خودرو به دلیل طول کم‌تر می‌توانیم با اطمینان بیش‌تری پیچ‌ها را پشت سر بگذاریم.

مقایسه ایمنی در رانا پلاس اتوماتیک و 207 اتوماتیک

انا پلاس سقف شیشه ای و 207 سقف شیشه ای از ترمز ضدقفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و 2 ایربگ بهره می‌برند که حداقل موارد لازم برای پاس کردن استانداردهای ایمنی اجباری کشور است. اما در این بخش هم پژو 207 دست بالا را دارد و با تجهیز به ترمز کمکی و ترمزهای دیسکی محور عقب، ایمنی فعال بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

هیچ تست ایمنی رسمی هم از این دو خودرو منتشر نشده است اما با توجه به این که هر دو آن‌ها روی پلت فرم پژو 206 ساخته شده‌اند می‌توانیم به ایمنی قابل‌قبول آن‌ها نسبت به برخی دیگر از خودروهای داخلی امیدوار باشیم.

جدول تجهیزات ایمنی پژو 207 پاناروما و رانا پلاس سقف شیشه ای

تجهیزاترانا پلاس سقف شیشه ایپژو 207 سقف شیشه ای
تجهیزات ایمنی و حفاظتی
کیسه هواراننده و سرنشین جلو (2 عدد)راننده و سرنشین جلو (2 عدد)
سیستم ترمز و پایداریترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ساده، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (EBA)

رانا پلاس پاناروما بخریم یا پژو 207 سقف شیشه ای کدام بهتر است؟

با نگاهی مجدد به ویژگی‌های این دو خودرو می‌توانیم نقاط برتری پژو 207 به رانا پلاس پاناروما را در ظاهر جذاب‌تر، آپشن‌های بیش‌تر و بازار خرید و فروش بهتر بدانیم. در مقابل، رانا پلاس سقف شیشه‌ ای هم عملکرد فنی بهتر و صندوق بار جادارتر را نسبت به پژو 207 با قیمتی به مراتب ارزان‌تر ارائه می‌کند. با این اوصاف می‌توانیم خرید پژو 207 سقف شیشه‌ای را به افراد جوان‌تر و تنوع‌طلب‌تر توصیه کنیم. اما رانا پلاس سقف شیشه‌ای می‌تواند برای خانواده‌ها و افرادی که به عملکرد فنی بیش‌تر از ظاهر خودرو اهمیت می‌دهند، گزینه‌ای با ارزش خرید بالاتر از پژو 207 پاناروما باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
کاوه
کاوه
1 سال پیش

سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

سراوانی
سراوانی
1 سال پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

محبی
محبی
1 سال پیش

آقا رانا پلاس ماشین خوبیه رانا بخرید

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش