مقایسه دنا پلاس با دانگ فنگ H30 اچ سی کراس

4.2
(87)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه دنا پلاس و H30 کراس و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  اچ سی کراس بهتره یا دنا پلاس توربو اتوماتیک کدام را بخریم؟

مقایسه دنا پلاس با دانگ فنگ H30 اچ سی کراس
مقایسه دنا پلاس با دانگ فنگ H30 اچ سی کراس

مقایسه کلی دنا پلاس و H30 کراس

دنا پلاس توربو و H30 کراس دو محصول ایران خودرو هستند که در حال حاضر حسابی نامشان بر سر زبان‌ها افتاده است؛ یکی به عنوان یک سدان خانوادگی تولید داخل در اختیار مشتریان قرار گرفته و دیگری با ظاهر هاچبک مانند خود سعی دارد تا در کلاس کراس اوورهای کوچک جای بگیرد و آن دسته از علاقه‌مندان خودروهای بلندقامت را نیز به سمت خود بکشاند.

در حال حاضر شرایط بازار ایران به نحوی پیش رفته که نسخه صفر کیلومتر دنا پلاس توربو با برخی مدل‌های کارکرده اچ۳۰ کراس از لحاظ قمیت تلاقی پیدا کرده و این محصولات به عنوان دو گزینه میان-قیمت در برابر مشتریان خودروهای اقتصادی مونتاژی یا تولید داخل قرار گرفته‌اند. اگر تصمیم به خرید دنا پلاس یا اچ سی کراس داشته و می‌خواهید تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید، بهتر است با این مقاله مقایسه دنا پلاس توربو و دانگ فنگ H30 کراس همگام شوید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

فیلم بررسی H30 کراس

ویدئوی زیر خودروی اچ سی کراس را بررسی کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی دنا پلاس با H30 کراس

اما H30 کراس و دنا پلاس از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی اچ سی کراس و دنا پلاس مشابه همدیگر است.

هر ۲ خودرو از لحاظ فنی و قدرت موتور تقریبا در یک سطح هستند، اما خودروی دنا پلاس از شرکت ایران خودرو از قدرت و گشتاور قوی تری برخوردار است.

تفاوت مشخات فنی موتور دنا پلاس و اچ سی کراس اتومات

شرکت ایران خودرو پس از معرفی دنا تصمیم به عرضه نسخه فیس‌لیفت آن با نام دنا پلاس گرفت و این محصول را از سال ۹۶ در اختیار متقاضیان قرار داد. این خودرو ابتدا با پیشرانه ef7 تنفس طبیعی وارد بازار شد اما حدود یک سال بعد نسخه پرخوران آن به نام دنا پلاس توربو نیز پا به میدان گذاشت تا به گل سرسبد تولیدات داخلی تبدیل شود.

پیشرانه TC7 یا همان EF7 توربوشارژ مهمترین مزیت فنی این خودرو نسبت به سایر سدان‌های تولید داخل محسوب می‌شود؛ چراکه معادل ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور را به‌واسطه گیربکس ۵ سرعته دستی به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد دنا پلاس توربو برابر ۱۰ ثانیه است که از این نظر نسبت به بسیاری رقبا برتری دارد و خودرویی چابک ارزیابی می‌شود. بیشینه سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت بوده و میانگین مصرف سوخت ۷.۹۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ارایه می‌دهد.

دانگ فنگ اچ سی کراس با پیشرانه tu5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر به همراه گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک سبب می‌شود تا شتاب صفر تا صد این هاچبک ۱۲۳۰ کیلوگرمی به ۱۳.۵ ثانیه برسد و بیشینه سرعت ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت را فتح کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی دنا پلاس اتومات و دنا پلاس اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات دنا پلاس توربو و H30 کراس اتومات

مشخصاتدنا پلاس توربو صفر کیلومتردانگ فنگ H30 کراس اتومات صفر
سال طراحی خودرو13952013
کلاس خودرو70401-70402-70404chinese compact hatchback car
حجم موتور1645 سی سی1600 سی سی
موقعیت موتورجلو EF7 TC + بنزين بدون سرب اكتان 95 + پاشش چند نقطه ايجلو – TU5
گیربکسدستي پنج سرعتهگیربکس اتوماتیک
سیلندر44
طول4559 ميلي‌متر4351 ميلي‌متر
عرض1944 ميلي‌متر1760 ميلي‌متر
ارتفاع1460 ميلي‌متر1528 ميلي‌متر
حداکثر قدرت150 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه105اسب بخار در 5750 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور215 نيوتن متر در 2200 – 4800 دور در دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
سوپاپ1616
دیفرانسیلدیفرانسیل جلوجلو
شتاب 0 تا 1001012.5
حداکثر سرعت205183
وزن1262 کیلوگرم1230 کیلوگرم
فاصله بین دو محور2671 میلیمتر2610 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر– لیتر– لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.7 لیتر– لیتر
مصرف سوخت ترکیبی7.94 لیتر7.04 لیتر
حجم باک60 لیتر51 لیتر
حجم فضاي صندوق عقب500 لیتر417- حجم فضاي صندوق عقب (ليتر ) با صندلي هاي تا شده عقب: 1137 لیتر
سیستم های ترمز و پایداری“ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب ديسكي”ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي توپر، سيستم ترمز ضد قفل با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو(ABS+EBD)

باتری دنا پلاس توربو و باتری اچ سی کراس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های دنا پلاس توربو با H30 کراس اتومات

دناپلاس با بهره گیری از امکانات و آپشن های به روز مانند سانروف، پنل لمسی مجهز به سیستم ناوبری، طراحی اسپرت چراغ ها و بدنه و همچنین آینه های برقی تاشونده، یکی از پر آپشن ترین گزینه های موجود در بازار است. نمونه توربو این خودرو هم از نظر آپشن و مشخصات فنی تماما با نمونه تنفس طبیعی برابری می کند (به جز روکش ها و تریم های اسپرت داخل کابین) و تفاوت این دو مدل صرفا به بهره گیری یا عدم بهره گیری از توربوشارژر است. دناپلاس از نظر ایمنی تفاوت های زیادی با سمند و دنا معمولی داردکه از مهم ترین آنها می توان به قوی تر شدن ترمزها و اضافه شدن 2 ایربگ (مجموعا 4 عدد) در این خودرو نسبت به نمونه قبلی اش اشاره کرد.

و اما دانگ فنگ H30 کراس از نظر ایمنی این خودرو با دارا بودن 4 ایربگ با دناپلاس در یک رده قرار می گیرد. از جمله امکانات رفاهی قابل اشاره در این خودرو می توان به صفحه نمایشگر لمسی 6.5 اینچ مجهز به سیستم ناوبری اشاره کرد که همچنین با اتصال به 4 بلندگو و 2 تیونر، کیفیت صدای نسبتا خوبی را هم در اختیار سرنشینان خودرو قرار می دهد.

جدول امکانات رفاهی دنا پلاس توربو و H30 کراس

تجهیزات رفاهی ایمنی
دنا پلاس توربودانگ فنگ H30 کراس اتومات
کیسه هوا4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي ) و در كد و كلاس 70404-70402 ايربگ2 عدد (راننده و سرنشين جلو )راننده، سرنشين جلو و جانبي (4عدد)
مالتی مدیا“داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل – بلندگوهاي جلو و عقب – تيوتر”صفحه نمايشي لمسي 6.5 اينچي با قابليت پخش فايل هاي تصويري و داراي پورت AUX، USB و GPS، كارت SD و بلوتوث، 4عدد بلندگو و 2عدد تيوتر
سایز تایر (لاستیک ها)آلومينيومي 16“72301 و 72303: رينگ اسپرت آلومينيومي16 205/50R و 72304: رينگ فولادي”
استاندارد محیط زیستيورو 472301: يورو4 و 72303 و 72304: يورو5
صندلی“جابجايي‏هاي صندلي‏ راننده و سرنشين جلو بصورت تمام برقي (8 حركته) – امكان نصب صندلي كودك در صندلي عقب (Isofix) – پشت سري صندلي‌هاي جلو با تنظيم ارتفاع و زاويه – دسترسي به صندوق عقب از داخل _ زير آرنجي جلو و عقب”صندلي راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت، صندلي هاي عقب تاشو
تهویه مطبوع“تنظيم اتوماتيك – كانال تهويه براي سرنشينان عقب”اتوماتيك
شیشه ها و آینه ها“طرح جديد آينه‏هاي جانبي – آينه هاي جانبي برقي، راهنمادار و تاشونده اتوماتيك – آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد” + تنظيم شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقيآينه هاي جانبي برقي، گرمكن دار داراي راهنما + شيشه بالابر هاي جلو و عقب برقي
چراغ“چراغ جلو داراي لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) – چراغ جلو و عقب جديد – چراغ مه شكن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ خطر سوم – چراغ داخل داشبورد – چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب – چراغ روشنايي فضاي پايين پا در هنگام سوار و پياده شدن – تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل”چراغ هاي عقب LED دار و چراغ هاي جلو LED كريستالي، چراغ هاي مه شكن جلو و عقب
تجهیزات ایمنی“سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) – سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز – دوربين ديد عقب – هشداردهنده موانع عقب – سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) – قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي – كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع “سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، قفل ميكرو سوييچي درب ها، سنسور دنده عقب، چراغ مه شكن جلو و عقب و دوربين ديد عقب، ايزوفيكس
سیستم فرمان“هیدرولیک – روكش چرمي با دوخت قرمز مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث موبايل و كروز كنترل”هيدروليكي، با قابليت تنظيم در 4 حالت و مجهز به كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث (MFC )
ویژگی ها و امکاناتتريم تك رنگ (مشكي) – قطعات دكوراتيو طرح چوب – دستگيره هاي درب ها به رنگ كروم – نوار كرومي دور شيشه درب ها – تودوزي مخمل – كف پوش موكتي با نوار قرمز رنگ و آرم توربو – دسته دنده طرح جديد با گردگير با دوخت قرمز / سان روف(در كد و كلاس 70401-70402)، كروز كنترل، ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده)، سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك، نمايشگر دماي محيط، آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب و جا عينكي(در كد و كلاس 70401-70402)، تغيير استايل جانبي خودرو(درب‌ها به همراه شيشه لچكي عقب، دستگيره‌ها، گلگيرها و آينه‏هاي جانبي)، بازكن قفل در صندوق عقب از داخل، سيستم قطع سوخت خودكار، سيستم كنترل بخار بنزين،جا عينكي، اسپويلرعقب، كامپيوتر سفري، چراغ مطالعه جلو و عقب، سان روف برقي + صندلي پارچه اي 2 رنگ، روكش چرمي غربيلك فرمان، تزئينات طرح متال، قطعات تزييني دور بدنه، آيينه هاي جانبي و سپرهاي هم رنگ بدنه
سيستم انژكتوریپاشش چند نقطه ای
مقایسه قیمتمحصول گرانترمحصول ارزانتر

بیشتر بخوانید: مقایسه کامل دنا و دنا پلاس از همه لحاظ

مقایسه طراحی ظاهری H30 کراس و دنا پلاس

طراحی ظاهری هر دو خودرو در بازار کم­‌تنوع ایران نه خیلی زشت محسوب می‌شود و نه خیلی می‌توان آن را کاملا زیبا و جذاب برآورد کرد. پس بسته به سلیقه مشتریان دنا و اچ ۳۰ کراس می‌توانند خودروهایی نسبتا زیبا در این بازار محدود به‌حساب بیایند. هرچند که هر دو خودرو از کمبودهایی در زمینه طراحی رنج می‌برند.

دنا پلاس توربو از ظاهری اسپرت و جوان‌پسند بهره می‌برد که همین مورد نیز سبب جلب‌توجه بسیاری مشتریان شده است.

از لحاظ طراحی داخلی:

 اما در مورد طراحی داخلی می‌توان گفت که فضای درونی دنا حس دلنشین‌تر و نمایی چشم‌نوازتر به نمایش می‌گذارد و قاعدتاً می‌تواند مورد رضایت مشتریان بیشتری قرار گیرد. ضمنا دنا فاصله محوری بزرگ‌تری دارد و فضای داخلی آن به‌ویژه در ردیف عقب جادارتر از حریف احساس می‌شود.

همچنین صندوق عقب ۵۰۰ لیتری دنا حدود ۸۰ لیتر بزرگ‌تر از محفظه بار دانگ فنگ H30 کراس است و به‌طورکلی می‌توان فضاسازی دنا را کاربردی‌تر از حریف چینی آن دانست.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در H30 کراس بهتر است یا دنا پلاس؟

واضح است از لحاظ عملکرد فنی، دانگ فنگ H30 به پای دنا پلاس توربو نمی‌رسد و رانندگی مهیجی را ارائه نمی‌دهد، اما در عوض سواری نرم و آسایش‌بخش‌تر را در اختیار کاربران می‌گذارد.

در باب تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز باید گفت که اچ سی کراس تقریبا در حد دنا پلاس توربو ظاهر شده است با این تفاوت که تنظیم صندلی‌های این خودرو برخلاف رقیبش به صورت دستی انجام می‌شود و نمایشگر داشبورد آن نیز ۶.۵ اینچ قطر دارد.

در مقابل هندلینگ نسبتا متعادل و نرمی سواری متوسط نیز جزو شاخصه‌های دینامیکی و تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو دنده ای تلقی می‌شوند.

دنا پلاس صفر بخریم یا H30 کراس کدام بهتر است؟

خرید یک محصول نه‌چندان گران‌قیمت خانوادگی که تا حدی رگه‌های تجلل و لوکس بودن را بتوان در آن پیدا کرد، امری حساس است که باید پیش از نهایی شدن، تمام جوانب و نیازهای کاربرانش به طور دقیق سنجیده شود؛ زیرا عمده خریداران این خودروها افرادی هستند که پول خود را به‌زحمت به دست آورده و وسواس بیشتری در نحوه خرج کردن آن به خرج می‌دهند.

در همین راستا با توجه به قیمت دنا پلاس نسخه توربو صفر کیلومتر و اچ سی کراس کارکرده، این دو خودرو گزینه‌های مناسبی برای اقشار متوسط و نه‌چندان پردرآمد جامعه به شمار می‌روند که خرید هر محصول می‌تواند مزایایی برای ایشان داشته باشد.

 از جمله مزیت‌های دنا پلاس توربو صفرکیلومتر نسبت به رقیب می‌توان به طراحی ظاهری زیباتر، کابین جذاب و کمی بزرگتر، صندوق عقب وسیع‌تر جهت جای دادن اسباب و وسایل بیشتر هنگام مسافرت و از همه مهم‌تر، شتاب و عملکرد فنی مهیج‌تر اشاره کرد. همچنین نباید از گارانتی دنا پلاس به عنوان یک خودرو صفر کیلومتر به راحتی گذشت؛ زیرا می‌تواند طی چند سال هزینه‌های نگهداری از این خودرو را تقریبا به طور عمده پوشش دهد.

اما از طرف دیگر اچ سی کراس کارکرده نیز یک مزیت بسیار مهم نسبت به دنا پلاس توربو دنده‌ای دارد و آن بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته است که می‌تواند نظر بسیاری از مشتریان را از محصول ملی ایران خودرو کنار زده و به سمت این هاچبک چینی متمایل سازد. بنابراین اگر به دنبال یک خودرو اتوماتیک هستید، در این بین تنها اچ30 کراس می‌تواند چاره کار شما باشد. همچنین پیشرانه این خودرو از لحاظ فنی کاملا با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ اشتراک دارد و قطعات آن به‌وفور و با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شوند. بنابراین از لحاظ تعمیرات نیز مشکل چندانی برای مالک h30 کراس به وجود نخواهد آمد. همچنین موتور دانگ فنگ به دلیل ماهیت اتمسفریک و تنفس طبیعی خود استهلاک کمتری نسبت به پیشرانه پرخوران دنا پلاس داشته و در طول زمان با هزینه نگهداری پایین‌تر مواجه خواهد شد.

با این تفاسیر بهتر است ابتدا نوع نیاز خود از یک چنین خودرویی را مشخص کرده و سپس از بین این دو اتومبیل فوق بر اساس معیارهای اشاره‌شده یکی را انتخاب کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
8 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
جیرانی
جیرانی
1 سال پیش

آقا بنظرتون قدرت بدنه دانگ فنگ بهتر از دنا پلاس نیست؟

مقیمی
مقیمی
1 سال پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

ثامنی
ثامنی
1 سال پیش

شتاب صفر تا صد خودرو دنا پایین تر از خودرو اچ سی کراس هست به نظر من نه تنها پایین تره بلکه نرم تر هم هست درسته؟؟؟

علوی
علوی
1 سال پیش

آقا خسته نباشید منظورتون از پیشرانه خودرو چیه ؟

سیناپور
سیناپور
1 سال پیش

آقا خسته نباشید منظورتون از پیشرانه خودرو چیه ؟

سامانی
سامانی
1 سال پیش

نمیشه ی کاری کرد که رو اچ سی کراس 66 آمپر یا 74 آمپر نصب کرد ؟

کیان باتری
در جواب  سامانی
1 سال پیش

با سلام
متاسفانه خیر، ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و به دلیل محدودیت در فضای جانمایی باتری، هیچ نوع باتری با ظرفیت بالاتری داخل آن جایگزین نخواهد شد.
البته از باتری دوم در صندوق عقب خودرو می توانید استفاده نمائید.

امین
امین
1 سال پیش

دنا پلاس و دیگر هیچ …..

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش