مقایسه خودرو های چینی با کره ای

4.5
(248)

اگر شما قصد این را داشته باشید که خودرو خود را تعویض کنید و یا یک خودرو جدید خریداری کنید لازم است که کمی درباره انواع ماشین ها تحقیق کنید؛ متاسفانه اگر به فکر خرید خودرو خارجی باشید در کشور ما خودروهایی مثل بنز و بی ام و یا کلا خودرو های این چنینی دارای قیمت بالایی هستند؛ به همین جهت باید به سراغ خودرو های چینی یا کره ای بروید. البته که این خودرو ها دارای تفاوت های بسیاری از نظر قیمت، ظاهر، آپشن و … با هم هستند. در ادامه این مطلب کیان باتری به صوت دقیق تر به بررسی تفاوت خودرو های چینی با کره ای می پردازیم.

مقایسه خودرو های چینی و ژاپنی
مقایسه خودرو های چینی و ژاپنی

برای بهترین تجربه خرید باتری ماشین کلیک کنید!

خودرو های چینی

امروزه وضعیت کشور ما طوری شده است که 80 درصد کالا ها در چین تولید می شوند، بنابراین مسلما در زمینه خودرو سازی هم یک تولید کننده بزرگ هستند. در ادامه لیست برخی از شرکت ها را آورده ایم که در چین تولید کننده خودرو هستند:

  • شرکت صنعت خودروسازی شانگ های
  • شرکت دانگ فنگ موتور
  • شرکت سهامی گروه فاو
  • گروه چانگان توموبیل
  • گروه بایک
  • گروه بی وای دی
  • گروه گاک
  •  گروه جیلی
  • گروه گریت وال
  • گروه برلیانس انو
  • گروه چری
  • گروه جی ای سی موتورز
  • و

شرکت های نام برده در بالا جزو شرکت های بزرگی هستند که در چین تولید خودرو انجام می دهد و شما بسیاری از ماشین های آن ها را در کشور ما دیده اید.

در حال حاضر در کشور ما استقبال بالایی از محصولات چینی شده است، دلیل این موضوع این است که قدرت خرید مردم کم شده است و این توانایی را ندارند که به سراغ ماشین های دیگر بروند.

البته این تمام موضوع نیست، خودرو های چینی علاوه بر قیمت مناسبی که دارند دارای کیفیت بالا تری نسبت به خودرو های داخلی هستند.

به همین دلیل شما با خرید این خودرو ها خیالتان راحت می شود که یک خودرو با قیمت خوب و آپشن و تجهیزات مناسب خریداری کرده اید.

آیا خودرو های چینی پر استهلاک هستند؟

بررسی خودرو های چینی
بررسی خودرو های چینی

این سوالی است که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود که آیا استهلاک خودرو های چینی بالا است؟ اگر بخواهیم به صورت دقیق این موضوع را بررسی کنیم باید گفت که بله در گذشته اینطوری بود، اما چند سالی است که خودرو های چینی پیشرفت بسیاری داشته اند و این مورد را تا حد بسیار زیادی بهبود داده اند.

با این حال اگر بخواهیم این خودرو را با خودرو های کره ای و یا ژاپنی مقایسه کنیم هنوز هم در این مورد دارای ضعف هستند.

البته این مورد نباید شما را از خرید خودرو های چینی دلسرد کند زیرا تنها نقطه ضعفی که در این خودرو ها وجود دارد همین مورد است و در عوض کیفیت و آپشن های بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

هنگام خرید خودرو های چینی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ویژکی خودرو های چینی
ویژکی خودرو های چینی

اگر قصد خرید خودرو های چینی را دارید بهتر است به سراغ گزینه هایی نروید که به تازگی وارد بازار شده اند، محصولات تازه برای چینی ها یک جور تست آزمایشی ها به حساب می آید. شما باید به سراغ محصولاتی بروید که امتحانشان را پس داده اند و از نظر کیفیت و ساخت ثابت شده هستند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که خودرو های چینی در زمانی که دست دوم می شوند افت قیمت زیادی را تجربه می کنند. به همین جهت اگر قصد خرید خودرو صفر را ندارید به دنبال ماشین هایی باشید که کم تر از 20 هزار کیلومتر را طی کرده اند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم برند های چینی زیادی در زمینه خودرو سازی فعالیت دارند، لازم است که شما تمامی برند ها بشناسید و تحقیق کنید که کدام یک از آن ها محصول با کیفیت تری را ارائه می دهند.

معروف ترین برند های چینی که در ایران فعالیت دارند عبارت است از: هایما، دانگ فنگ، چانگان، برلیانس

مهم ترین ویژگی خودرو های چینی

یکی مهم ترین ویژگی هایی که در خودرو های چینی وجود دارد آپشن ها و وسایل جانبی مختلفی است که بر روی خودرو هایشان قرار می دهند. این موضوع برای ایرانی ها بسیار لذت بخش است، زیرا در خودرو های داخلی توجهی به این موضوع نمی شود و اگر خود شخص بخواهد این آپشن ها را اضافه کند باید هزینه های بسیاری صرف این کار کند.

به همین جهت است که خودرو های چینی خریداران بسیاری در ایران دارد، زیرا بسیاری از نیاز نیاز های مشتری بر آورده می شود.

بدترین خودرو های چینی موجود در بازار ایران

اگر قصد خرید خودرو های چینی را دارید پیشنهاد می کنیم ویدیو زیر را تماشا کنید تا بدترین خودرو های موجود در بازار آشنا شوید.

خودرو های کره های

بررسی خودرو های کره ای
بررسی خودرو های کره ای

کره جنوبی به وابسته کیا موتورز یکی از قدیمی ترین خودرو ساز ها در جهان است که در میان ایرانی ها نیز طرفدار های بسیاری دارد. از شرکت های خودرو سازی کره ای که با محصولات با کیفیت را همواره ارائه می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتو موتورز
  • جی ام موتورز
  • دوو موتورز
  • رنو سامسونگ موتورز ( شرکت خودرو سازی با شراکت سامسونگ و رنو )
  • سانگ یانگ موتورز

اکثر خودرو هایی که توسط این شرکت ها تولید می شوند دارای کیفیت قابل قبولی هستند و از آپشن های خوبی برخوردار هستند. البته که هر زمان صحبت از ماشین های کره ای به میان می آید در ابتدا همه به ید کیا موتورز و هیوندای می افتند.

این شرکت های بزرگ زیر مجموعه هیوندا گروپ هستند؛ هیوندا گروپ جزو سومین خودرو سازی بزرگ جهان است.

اگر بخواهیم شما را با ماشین های تولید شده توسط دو این شرکت آشنا کنیم باید به این چهار کلمه اشاره کنیم: بهترین ماشین های شهری.

دلیل اشاره به این کلمه این است که طی بررسی های بسیاری که بر روی این خودرو ها انجام شده است، متوجه شدیم که تا چه اندازه برای کارکرد های طولانی و روزانه مناسب هستند.

جهت خرید باتری های کره ای کلیک کنید!

ویژگی ماشین های کره ای

ویژگی خودرو های کره ای
ویژگی خودرو های کره ای

خودروهای کره‌ای در ایران از اقبال خوبی برخوردار بوده و هستند. کیفیت بالای ساخت، تنوع آپشن‌های فنی و رفاهی و ایمنی بسیار خوب محصولات کره‌ای‌، در کنار قیمت نسبتا خوب آن‌ها در مقایسه با مدل‌های خوشنام آلمانی و فرانسوی، باعث شده که مردم ما کشش بیشتری به سمت این خودروها داشته باشند

البته همانطور که در بالا گفتیم در یکی دو سال اخیر افزایش بی رویه‌ قیمت خودرو، باعث شده که عملاً دست طبقه‌ متوسط از این محصولات کوتاه شود. با این حال، کره‌ای‌های بازار کماکان یکی از بهترین گزینه‌های خرید هستند.

متاسفانه در حال حاضر قیمت ماشین های کره ای در ایران افزایش پیدا کرده است و برای افراد عادی گزینه مناسبی نمی باشد. با این حال اگر بخواهیم به ویژگی های این خودرو اشاره کنیم باید در مورد تکنولوژی های آپشن های جدید خودروها صحبت کنیم.

در مدل های جدید خودرو های که در سال 2021 تولید شده از نظر کیفیت ساخت به وضوح پیشرفت را متوجه می شوید و این موضوع طبیعی است که قیمت های این خودرو ها افزایش پیدا کند.

بیشتر بدانید: کدام باتری خودرو بهتر است؟

استفاده از خودرو های کره ای در دراز مدت

یکی از مهم‌ترین مسائل سازنده در تصمیم‌گیری برای خرید یک خودرو، کیفیت و دوام در استفاده دراز مدت است. با اینکه بسیاری از خودروهای شرقی از ظاهری شسته‌ و رفته و مدرن برخوردارند اما باید گفت که همیشه طراحی خبر از سر درون نمی‌دهد. آن‌گونه که در بالا خواندید، اکثر خودروهای کره از پیشرانه‌های یکسان و طراحی شده بر پایه‌ای شبیه به هم استفاده می‌کنند.

مقایسه بین خودرو های چینی و کره ای

مقایسه خودرو های چینی و کره ای
مقایسه خودرو های چینی و کره ای

پیشرفت چینی های در صنعت خودروسازی را نمی توان انکار کرد و اکنون شاهد تردد خودرو های چینی حتی در کشور های پیشرفته نیز هستیم. اما با این حال صنعت خودرو سازی کره که عمر بیشتری نیز دارد کماکان چند سر و گردن بالاتر از چینی ها می باشد.

در جدول زیر ما از هر کشور یک خودرو را انتخاب کرده ایم و آپشن و تجهیزات آن ها را نوشته ایم، این جدول به شما کمک می کند تا مقایسه بهتری بین خودرو های کره ای و چینی انجام دهید.

مشخصات فنیلیفان ۸۲۰هیوندای سوناتا YF
نوع موتور۴ سیلندر۴ سیلندر
حجم موتور۲.۴ لیتر۲.۴ لیتر
حداکثر توان موتور۱۵۸ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه۱۷۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۲۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
تعداد سوپاپ۱۶۱۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۱.۶ ثانیهثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر در ساعت۲۱۰ کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت۶ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
وزن خالص۱۵۴۵ کیلوگرم ۱۴۵۱ کیلوگرم
فاصله بین دو محور۲۷۷۵ میلیمتر۲۷۹۵ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی۸.۷ لیتر۸ لیتر
استاندارد حد آلایندگییورو ۵یورو ۵
طول خودرو۴۸۶۵ میلیمتر۴۸۲۰ میلیمتر
عرض خودرو۱۸۳۵ میلیمتر۱۸۳۵ میلیمتر
ارتفاع خودرو۱۴۸۰ میلیمتر۱۴۷۰ میلیمتر
حجم باک۶۳ لیتر۷۰ لیتر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم کمی شما را با خودرو های چینی و کره ای آشنا نماییم. در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از خودرو های این برند ها را دارید خوشحال می شویم نظر خود را در اختیار ما و دیگر کاربران سایت قرار دهید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
10 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
ایمان
ایمان
1 سال پیش

ماشین چینی نخرید حداقل فعلا” !! این ماشینا عین الاغی میمونن که بجای پالان بهش زین بستن ، زین مال اسبه نه مال خر
هر کی خریده ضرر کرده و پشیمونه اگه میگن نه چون روشون نمیشه و نمیدونن چیکار کنن ، الان بهترین چینی با تمام امکانات ، شاسی بلند، به تاریخ روز ، تیگو 8 هستش که قیمتش 2.500 میشه گرفت ، قیمت مزدا نیو و یا لنسر مدل 2017 هم 2500 ! چرا ؟ فقط کیفیت ، حالا خودتون قضاوت کنید
تخرید این چینیای آشغال رو

X22
X22
در جواب  ایمان
5 ماه پیش

همین دیشب یک هیوندا i30 , خود به خود ماشین واسه خودش گاز داد و ترمز برید و ترمز دستیش هم کار نکرد و رفتن داخل در ساختمان ، و ماشین نابود شد همه هم داغون شدند ، تازه هیچ کدام از ایربگ ها هم باز نشد و تازه جالبیش این جاست ، فرمونش هم قفل شده بود و اکنون نمی خورد خودرو چینی به کره ای شرف دارد ، یک چرخ خودرو چینی از خودرو های کره ای غیر اطمینان بیشتر می‌ارزد حالا خودتون میدونید، چند وقت پیش کلی ماشین هیوندا و کیا آتیش گرفتند خود به خود همین… خواندن ادامه ...

یه بنده خدا
یه بنده خدا
2 سال پیش

کسی اسم اون ماشینی که کنار جک اس ۵ رو میدونه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  یه بنده خدا
2 سال پیش

با سلام خودرویی که در تصویر مقابل و در سمت چپ جک اس 5 مشاهده می کنید، SWM Go1 (اس دبلیو ام Go1) نام دارد که در سال های اخیر (اردیبهشت 99) توسط سیف خودرو به بازار عرضه شده است. شرکت SVVM (مخفف Sironi Vergani Vimercate Milano) یک برند ایتالیایی فعال در زمینه موتورسیکلت‌سازی است که سال 1971 تأسیس شد. این برند سال 2014 توسط شرکت Shineray چین خریداری شد و بخش موتورسیکلت آن با تغییراتی در نماد اصلی از SVVM به SWM (مخفف Speedy Working Motors) تغییر نام پیدا کرد. جالب است بدانید که بیشتر سهام گروه شینری، در… خواندن ادامه ...

مجتبی اکبری
مجتبی اکبری
2 سال پیش

ماشین چینی بهترین هست

مروتی
مروتی
2 سال پیش

قدرت ماشین پراید چند اسب بخار میباشد؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مروتی
2 سال پیش

باسلام
در تمام سال ها با پیشرانه ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ تولید شده و تنها به خاطر برخی تغییرات جزئی، توان خروجی آن ارتقا پیدا کرده است. در حال حاضر نسخه های مختلف سایپا قدرت ۶۳ تا ۷۱ اسب بخار را در بازار کشور دارند و نمونه مورد بررسی، توان اسمی ۶۷ تا ۶۹ اسب بخار را دارا است

Alireza
Alireza
در جواب  مروتی
9 ماه پیش

حدود ۸۰اسب بخار

یونس
یونس
2 سال پیش

برای خرید خودرو چینی خوبه یا کره ای

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  یونس
2 سال پیش

باسلام
باید گفت که ماشین های کره ای پیشرفته تر از ماشین های چینی اند و در آینده ای نه چندان دور پیشرفت بیشتری می کنند که این اتفاق برای ماشین های چینی نیز می افتد .
در ضمن مقاله ای در این مورد نیز در سایت شرکت موجود میباشد

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش