مقایسه تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

5
(4)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه تویوتا لندکروز و LX570 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. لکسوس LX570 بهتره یا تویوتا لندکروز کدام را بخریم؟

آنچه باعث می‌شود دو خودرو دوست داشتنی و محبوب تویوتا لندکروز و لکسوس LX570 در این مقاله در مقابل یکدیگر قرار بگیرند، جذابیت و چیدمان منحصر به فرد بازار خودرو ایران است که چنین مقایسه‌ای را طلب می‌کند. این درحالی است که از نظر کلاس‌بندی، این دو خودرو تقریبا هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

مقایسه تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

تویوتا لندکروز در سال 1951 و به درخواست ارتش آمریکا نخستین نسخه آن تولید شد. این خودرو در حقیقت یک جیپ تولید ژاپن بود و حتی با پیشوند جیپ نام‌گذاری شده بود. نخستین نسل از لندکروزر تویوتا جیپ BJ نام داشت که از ترکیب قطعات جیپ ویلیز و موتورهای شش سیلندر 3.4 لیتری خطی سری B تویوتا ساخته شده بود.

این خودرو در ابتدا برای استفاده نظامیان آمریکایی طراحی شده بود، اما دوام و قابلیت اطمینان بالای آن سبب شد تا پلیس ژاپن نیز از این جیپ ژاپنی در ناوگان خود بهره ببرد. استفاده از علامت تجاری جیپ در نام این خودرو سبب شد تا خودروساز آمریکایی از تویوتا بخواهد تا نامی جدید برای محصول خود انتخاب کند.

تویوتا نیز در سال 1954 نام لندکروزر را برای این خودرو برگزید. تولید نسل اول تویوتا لندکروز تا سال 1958 ادامه داشت. این خودرو یکی از خودروهای لوکس و گران قیمتی است که در تمام بازارهای جهانی محبوب و پرطرفدار به شمار می رود. این خودروی جذاب در بازار ایران به اسامی مختلفی نام‌گذاری شده و القاب مختلفی همچون اعلی‌حضرت، سلطان و اسطوره دارد.

چنین اسامی و القابی نشان می‌دهد که تویوتا لندکروز نزد مشتریان ایرانی جذبه خاصی دارد و محبوب و پرطرفدار است. البته این محبوبیت مختص ایران نیست و همان‌طور که گفتیم در تمامی بازارهای جهانی و به خصوص خاورمیانه به آن علاقه خاصی دارند. از طرفی یکی از پرفروش‌ترین خودروهای حوزه خلیج فارس تویوتا لندکروز است و چند سال متوالی در برخی از کشورهای عربی رکورد زده است.

مقایسه تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

هنگامی که برند لکسوس در سال 1989 از سوی خودروسازی ژاپنی تویوتا به عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز این برند به جهان معرفی شد، پرواضح بود که این برند در کلاس شاسی بلند نیز با سایر برندهای لوکس دنیا رقابت خواهد کرد.

به عبارت بهتر، عدم ورود یک برند لوکس‌ساز به دسته خودروهای شاسی بلند موضوعی غیر ممکن است چراکه شاسی بلندها به ذات بخش مهمی از ویژگی‌های یک خودرو لوکس را به همراه دارند که همان ابعاد قابل توجه، فضای داخلی زیاد، توان فنی بالا و پرستیژ کلاس تولیدی است.

از سوی دیگر میل بازار جهانی به دسته خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در دو دهه اخیر به شکل چشمگیری افزایش داشته است. در نتیجه تنها افزودن چند المان به خودروهایی از این کلاس می‌تواند خودروساز را به سادگی به نتیجه و خروجی مطلوب برساند. هرچند موضوع برای لکسوس در ابتدای کار اینگونه نبود.

اقدام لکسوس در ساخت و تولید شاسی بلند لوکس بر پایه لندکروز J80 انجام شد. J80 چهارمین نسل از سری شاسی بلندهای سایز بزرگ توانمند تویوتا بود که با نام عمومی لندکروزر (Land Cruiser) شناخته می‌شد.

سری J80 لندکروزر از سال 1992 تا سال 1998 بر خط تولید قرار داشت و لکسوس که تازه در سال 1989 به جهان معرفی شده بود؛ تصمیم گرفت J80 را اساس و پایه ابتدایی برای اولین شاسی بلند تولیدی خود قرار دهد. به این ترتیب با اعمال برخی تغییرات ظاهری جزئی، اولین لکسوس شاسی بلند فول سایز با نام سری LX روانه بازار جهانی شد.

این خودرو با کد تجاری LX450 به پیشرانه 4.5 لیتری شش سیلندر خطی (I6) و گیربکس 4 سرعت اتوماتیک خانواده تویوتا مجهز بود که در تویوتا لندکروزر نیز قابل سفارش بود. اما آنچه در این لکسوس جز نشان تجای L در جلو و عقب خود بجای نشان تجاری کمپانی تویوتا ایجاد تمایز می‌کرد، کیفیت بسیار بالا متریال به کار رفته و دقت بسیار بالا مونتاژ در سری محصولات لکسوس بود.

در میان سه نسل لکسوس LX های تولید شده این تنها نسل سوم بود که توانست به لطف واردات از سوی شرکت ایرتویا، نماینده رسمی واردات تویوتا و لکسوس، در قدتمند‌ترین نمونه تولیدی (LX570) به بازر ایران راه پیدا کند. اما با وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس و مجهز به پیشرانه‌های حجیم‌تر از 2.5 لیتر در سال 2013، این محصول تنها در نمونه‌‌های 2012 و 2013 در بازار ایران موجود هستند.

مقایسه کلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

مقایسه کلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه کلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

تویوتا لندکروزر به عنوان یکی از جان‌‌سخت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای چند منظوره جهان، در طول سالیان طولانی، اعتبار وصف نشدنی برای خود دست و پا کرده و بخصوص در خاورمیانه طرفداران پرشماری بدست آورده است. البته قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی باعث شد که مدل های روز این محصول خوش‌ساخت، جواز حضور در کشورمان را بدست نیاورند.

از طرف دیگر جهش قیمت ارز در کنار نبود جایگزین برای این هیولای ژاپنی به افزایش قیمت وحشتناک تویوتا لندکروزر انجامید تا جایی که اکنون مدل‌های دست دوم و قدیمی موجود نیز از دسترس اکثر هواداران ایرانی خارج شده‌اند.

البته علیرغم این جهش قیمتی هنوز هم بازار دست دوم نماینده بلندقامت تویوتا گرم است چراکه در شرایط فعلی اکثر خودروهای چندمنظوره لوکس موجود در بازار، قادر نیستند ویژگی‌های لندکروزر را شبیه‌سازی نمایند. در واقع اکثر شاسی بلندهای لوکس این رده قیمتی با شاسی یکپارچه در رده کراس‌اوورها جای می گیرند و علیرغم خصلت‌های خوبی که دارند قادر نیستند در مسیرهای دشوار خارج جاده‌ای خودنمایی کنند.

همچنین وقتی صحبت از دوام و استحکام در میان باشد، بلافاصله نام تویوتا به ذهن مردم ایران خطور خواهد کرد. بخصوص در شرایطی که بدلیل محدودیت‌های واردات، خودروهای لوکس موجود در کشور رفته‌رفته پا به سن میگذارند، استهلاک پایین می تواند برگ برنده بسیار خوبی باشد.

البته قصد نداریم در خصوص هزینه‌های نگهداری و مقاومت لندکروزر خیلی اغراق کنیم اما اگر قرار بر مقایسه با خودرویی نظیر پورشه کاین در مدل و کارکرد مشابه باشد، می توانید امتیاز برتر این بخش را به نماینده تویوتا بدهید؛ هرچند این دو خودرو برای کاربری‌های کاملاً متفاوتی ساخته شده‌اند و در بازار محدود ما، بالاجبار با یکدیگر مقایسه می شوند.

خصلت‌های بسیاری باعث شده که تویوتا لندکروزر به یکی از محبوب‌ترین خودروها در میان مردم ایران و تبدیل گردد. مقاومت بالا نسبت به شرایط آب و هوایی خاص منطقه، حساسیت پایین به کیفیت سوخت (البته نه اینکه با بنزین معمولی سازگار باشد اما حساسیت کمتری در قیاس با امثال ولوو XC90 نشان می دهد)، دوام بالای قطعات، خصلت‌های آفرودی و ابهت مثال‌زدنی خودرو از جمله این دلایل هستند.

بخصوص که در خاورمیانه قیمت سوخت هم به نسبت ارزان‌تر از کشورهای اروپایی است و در نتیجه مشکل مصرف زیاد سوخت این خودرو، چندان به چشم نمی‌آید. نکته جالب دیگر این است که این خودرو علیرغم شاسی مستقل و زیربندی قرص و محکم آفرودی، همچنان کیفیت سواری بسیار خوبی دارد و به لطف وزن سنگین بدنه و سیستم تعلیق کارآمد خود به خوبی از پس جذب ضربات وارده برمی‌آید.

شتاب و حداکثر سرعت و پایداری خودرو هم به نسبت آنچه از این کلاس بدنه انتظار می رود مناسب است و اگر قصد مقایسه با خودروهای کراس‌اوور اسپرت را نداشته باشیم (که نباید هم داشته باشیم) میتوانیم از توانایی‌های لندکروزر ابراز رضایت کنیم. البته ابعاد بزرگ این ماشین برای سواری در شهرهای شلوغ مناسب نیست اما در عوض برای سفرهای جاده‌ای و حتی برون‌جاده‌ای گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید.

مقایسه کلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه کلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

در میان محصولات لکسوس، سری LS به‌عنوان لوکس‌ترین سدان سایز بزرگ این شرکت نقش محصول پرچمدار و شاخص کمپانی را بازی می‌کند. اما در بازار ایران این مدل LX است که به‌ لطف استفاده از پلتفرم محبوب لندکروزر و انبوهی از امکانات رفاهی به‌عنوان یک شاسی‌بلند لوکس، قدرتمند، قابل اطمینان و فاخر شناخته می‌شود و گل سرسبد خودروهای لکسوس و تویوتا در ایران لقب می‌گیرد. 

بدنه و شاسی لکسوس LX 570 تفاوتی با تویوتا لندکروز سری J200 ندارد و از همین رو باید گفت که فرم بدنه این خودرو بسیار شبیه به تویوتا لندکروز است. از نظر طراحی بدنه می‌توان لکسوس ال ایکس ۵۷۰ را نسخه‌ای فیس‌لیفت از تویوتا لندکروزر دانست که نمای چهره آن به طور کامل دستخوش تغییر شده و در قسمت عقب نیز تحولاتی را به خود دیده است.

در نمای روبرو جلوپنجره دوکی‌شکل به همراه چراغ‌های لوزی فرم، تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا چهره‌ای باشخصیت‌تر از لندکروزر برای لکسوس LX 570 فراهم کنند‌. با این حال نمای جانبی تفاوت چندانی با لندکروزر نشان نمی‌دهد و بخش عقب نیز کمترین تحولات را نسبت به نمای پشت تویوتا لندکروز J200 تجربه کرده است.

ریشه‌های طراحی این نوع فرم بدنه به حوالی سال ۲۰۰۶ الی ۲۰۰۷ برمی‌گردد، بنابراین می‌توان لفظ «کلاسیک» را به سبک طراحی بدنه لکسوس ال ایکس ۵۷۰ و تویوتا لندکروزر نسل پنجم نسبت داد. البته همین سبک طراحی کلاسیک، شاخصه‌های لوکس و تجملاتی چشم‌نوازی را ارائه می‌دهد که حتی در زمان حاضر و با وجود انواع و اقسام طراحی‌های جدید در بازار خودرو، هنوز هم می‌توان به عنوان یک شاسی‌بلند خوش قدوقامت شیک و جنتلمن از LX 570 در محافل مختلف یاد کرد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی تویوتا لندکروز

فیلم مقایسه تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

ویدئوی زیر خودرو های تویوتا لندکروز و لکسوس LX570 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی TOYOTA LAND CRUISER با LEXUS LX570

اما لکسوس LX570 و تویوتا لندکروز از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی لکسوس LX570 و تویوتا لندکروز مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور تویوتا لندکروز و لکسوس ال ایکس 570

مقایسه فنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه فنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

زیر کاپوت تویوتا لندکروزر VXR یک پیشرانه غول‌پیکر 8 سیلندر تنفس طبیعی با 32 عدد سوپاپ و 4664 سی‌سی حجم قرار گرفته که نسبت به نسخه‌های 6 سیلند (GXR) قدرت بسیار بیشتری در اختیارمان قرار میدهد. البته اسب بخار خودرو در بهترین حالت عدد 284 را نشان میدهد که شاید برای همچین موتور بزرگی چندان جالب به نظر نرسد.

اما لندکروزر به عنوان یک خودروی سنگین‌وزن و قدرتی، بیش از قدرت به گشتاور نیاز داشته و 445 نیوتن‌متر گشتاور تولیدی این موتور برای استفاده‌های این ماشین عالی به نظر می رسد. با این اوصاف می توان هیولای 2590 کیلوگرمی تویوتا را در چیزی حدود 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت رساند و شتاب‌گیری را تا حوالی عدد 200 کیلومتر بر ساعت ادامه داد.

البته ممکن است بگوئید شاسی‌ بلندهای بسیار سریع‌تری در این رده قیمتی حضور دارند اما مسئله اینجاست که لندکروزر برای شتاب و سرعت ساخته نشده و اهداف دیگری را دنبال می کند؛ آن هم اهدافی که SUV های چالاک و اسپرت بازار در آن ناتوان هستند.

گیربکس هم از نوع 5 سرعته اتوماتیک با امکان انتخاب حالت‌های متنوع انتقال قدرت در نظر گرفته شده و می تواند تمامی 4 چرخ را درگیر نماید. از دیگر مشخصات فنی لندکروزر می توان به سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی لینک عقب، سامانه دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدودکننده لغزش و انواع و اقسام سیستم‌های کمکی نظیر سیستم کرال (Crawl) کنترل و سامانه تعلیق KDSS اشاره نمود.

مقایسه فنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه فنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

لکسوس LX570 قوای محرکه خود را از یک پیشرانه ۸ سیلندر 5.7 لیتری دریافت می کند. این پیشرانه معادل ۳۸۳ اسب بخار قدرت ایجاد می‌کند و گشتاوری برابر با ۵۴۶ نیوتن‌متر را به واسطه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل هوشمند با قفل مرکزی و محدودکننده لغزش، به سوی تمامی چرخ‌ها می‌رساند.

این خودروی سنگین‌وزن ۲۶۸۰ کیلوگرمی شتابی بسیار مطلوب را ارائه می‌دهد، چرا که رقم ۷.۵ ثانیه برای شتاب صفر تا صد خودرویی در این ابعاد و وزن، بسیار مهیج و جذاب جلوه می‌کند. حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز به ترتیب معادل ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی لکسوس LX570 و تویوتا لندکروز جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه فنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مدل خودروتویوتا لندکروزلکسوس LX570
پیشرانه8 سیلندر 32 سوپاپه8 سیلندر 32 سوپاپه
نوع موتورتنفس طبیعیتنفس طبیعی
حجم موتور4664 CC5700 CC
حداکثر قدرت284 اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه383 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور445 نیوتون متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه546 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
انتقال نیرودو دیفرانسیلدو دیفرانسیل
گیربکس۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت (ترکیبی)14.4 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۹ لیتر در هر صد کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰8.5 الی 9 ثانیه7.5 ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۰ کیلومتر بر ساعت220 کیلومتر در ساعت
وزن خودرو2590 کیلوگرم2850 کیلوگرم
حجم باک93 + 45 لیتر93 لیتر

 

باتری تویوتا لندکروز و باتری لکسوس LX570 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های تویوتا LAND CRUISER با لکسوس LX570

مقایسه امکانات تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه امکانات تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

با توجه به جهش تکنولوژی در سال های اخیر و در نظر گرفتن سال ساخت لندکروزرهای موجود در کشور، نباید انتظار زیادی از نماینده تویوتا داشته باشیم، با این حال نسخه VXR با تجهیزات بیشتر در مقایسه با GXR لیست امکانات تکمیل تری دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای به همراه ایربگ‌های زانویی
  • کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده
  • سیستم تعلیق پیشرفته KDSS
  • سامانه کرال کنترل
  • تهویه مطبوع چهارکاناله برای سرنشینان جلو و عقب
  • سنسورهای جلو و عقب
  • ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل و توزیع الکترونیکی به همراه سیستم ترمز کمکی
  • سامانه کمکی حرکت در شیب
  • کنترل کشش و پایداری هوشمند
  • کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری
  • تنظیم ارتفاع اتومات نور چراغهای جلو
  • فرمان حساس به سرعت
  • دکمه های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
  • قابلیت پخش CD و MP3 با 9 بلندگو
  • ورودی USB و iPod
  • بلوتوث
  • سیستم صوتی حرفه‌ای با 9 اسپیکر و DVD چنجر
  • نمایشگر مرکزی و سقفی با صفحه نمایش رنگی 3.5 اینچی
  • دوربین دید عقب
  • قطب‌نما
  • سانروف برقی
  • آینه الکتروکرومیک
  • صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن
  • ماساژور
  • گیربکس 6 سرعته خودکار
  • ظرفیت خودرو 8 نفر
  • دارای دو باک بنزین 93 و 45 لیتری
  • سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ 4WD
  • تزئینات کرومی
  • شیشه شور چراغ‌ها
  • چراغ‌های زنون و LED
  • بال عقب
  • یخچال
  • کروز کنترل به همراه رادار
  • آینه الکتروکرومیک و برقی
  • سیستم ورود بدون کلید
  • تزئینات چوبی
  • سیستم Turn Assist
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • سیستم استارت بدون کلید
  • دو عدد چرخ زاپاس
  • گرمکن و سردکن صندلی
  • 4 عدد دوربین
  • حافظه تنظیمات صندلی
  • سیستم Pre-Crash
  • سنسور باران
  • دو صفحه نمایش جداگانه برای صندلی‌های عقب
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار جداگانه برای 4 سرنشین
  • صفحه نمایش روی سقف
  • باز و بسته شدن خودکار درب عقب
  • روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)
مقایسه امکانات تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه امکانات تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

لکسوس LX570 را می‌توان یکی از معدود خودروهای شاسی‌بلند دوران خود دانست که لبریز از انواع و اقسام آپشن‌های رفاهی و ایمنی به شرح زیر است:

  • کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای به همراه ایربگ‌های زانویی مجموعا 10 عدد
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل کشش و پایداری
  • سنسورهای پارک جلو و عقب
  • سنسور باران و فشار باد تایر
  • رادار نقطه کور و هشدار تصادف از جلو
  • ترمزهای مالتی‌ترین
  • اتولایت
  • دی لایت
  • نور بالا اتوماتیک
  • تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک
  • چراغ چرخشی
  • شیشه شور و پاک کن چراغ‌های جلو
  • فرمان برقی حساس به سرعت با پدال شیفتر و مموری
  • سیستم صوتی Mark Levinson به همراه 19 بلندگو
  • بلوتوث
  • سیستم Enform App Suite
  • سیستم GPS به همراه تشخیص صدای راننده
  • دو پخش کننده DVD برای سرنشینان عقب به همراه کنترلر و هدفون بدون سیم
  • نمایشگر ۸ اینچی به‌علاوه مانیتورهای عقب
  • دوربین‌های پشت و جانبی و ۳۶۰ درجه
  • دوربین جلو
  • ۱۲ عدد کیسه هوا
  • سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه
  • صندلی راننده با تنظیمات ۱۲ حالته برقی
  • صندلی سرنشین با تنظیم ۱۰ حالته برقی
  • صندلی‌های ردیف دوم با تنظیم برقی
  • گرمکن صندلی‌های جلو و ردیف دوم
  • سردکن صندلی‌های جلو
  • صندوق برقی
  • آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و گرمکن 
  • سیستم های ترمز و پایداری ABS – EBD – BA – VSC – A-TRAC – PCS
  • انتقال نیرو به 4 چرخ به وسیله دیفرانسیل TORSEN
  • گیربکس 6 سرعته خودکار ECT
  • سیستم کمکی در سربالایی HAC
  • سیستم کنترلی Crawl Control
  • آلایندگی بسیار پایین
  • سیستم Safety Connect برای تماس در هنگام اورژانس
  • تکنولوژی Smart Stop
  • پشت سری های فعال شونده
  • سنسور باران
  • روکش چرمی صندلی ها
  • یخچال کوچک در کنسول جلو
  • تزیین چوبی
  • صندلی های تاشو در ردیف دوم و سوم
  • ظرفیت 8 نفر
  • 4 سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب
  • رینگ های 20 اینچی
  • سیستم AFS برای چرخش چراغ ها در هنگام پیچ
  • چراغ LED در هنگام روز
  • سیستم Smart Access برای استفاده از خودرو بدون کلید
  • دوربین جلو، عقب و جانبی
  • سنسور پارک در جلو و عقب
  • دوربین عقب
  • رادار
  • کروز کنترل
  • دکمه استارت موتور
  • حافظه تنظیم صندلی
  • سانروف
  • آینه الکتروکرومیک
  • مموری آینه
  • تنظیم صندلی راننده در 14 جهت
  • گرمکن صندلی های جلو
  • نشان دهنده باد لاستیک ها
  • جعبه کمک های اولیه
  • سیستم های AVS، X-AHC، VGRS

 

بیشتر بخوانید: باتری مناسب خودروهای لکسوس

مقایسه طراحی ظاهری LEXUS ال ایکس 570 و TOYOTA لندکروز

مقایسه طراحی ظاهری تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه طراحی ظاهری تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

ممکن است تیم طراحی تویوتا را به تنبلی و کم‌کاری متهم کنید چراکه به‌روزرسانی‌های ظاهری لندکروزر خیلی دیر به دیر صورت میگیرد. اما همین نکته باعث شده که نماینده تویوتا به پرستیژ و شخصیت منحصر به فرد خود دست یابد.

در واقع طرفداران متعصب این محصول به قدری از روئیت ظاهر قلدر و خطوط قدرتی بدنه ماشین محبوبشان لذت میبرند که به سختی میتوانند فرم متفاوت و جدیدی را هضم نمایند. برای همین است که حتی مدلهای جدید لندکروزر با شباهت غیر قابل انکار نسبت به نسل‌های قبل بروزرسانی شده‌اند.

البته اگر دقت کرده باشید این رویه در میان شاسی‌بلندهای آفرودر دیگر هم رایج است. گویا تغییرات ظاهری اندک و تاکید بر اصالت کلی به یک رسم نانوشته در میان این سبک خودروها تبدیل شده که مشابه آن‌ را در بنز G کلاس و جیپ رانگلر نیز مشاهده می کنیم.

در هر صورت ظاهر تویوتا لندکروزر شاید با معیارهای روز همخوانی چندانی نداشته باشد اما همچنان می تواند در قامت یک شاسی‌بلند پر ابهت و باوقار، دلها را بدست آورد.

مقایسه طراحی ظاهری تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه طراحی ظاهری تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

این خودروی شاسی بلند لوکس بر مبنای تویوتا لندکروزر اتاق ۲۰۰ طراحی شده و این یعنی با یک SUV بزرگ طرف هستیم. چراغ های جلو به سبک طراحی های آن زمان لکسوس به صورت پهن و کشیده طراحی شده اند.

جلوپنجره کرومی در وسط هماهنگی خوبی با طراحی چراغ ها دارد و نشان لکسوس در میان آن بیانگر این است که با یک ژاپنی پریمیوم طرف هستیم. خطوط طراحی به کلی شبیه به همان چیزی است که در لندکروزر دیده می شد و در نمای جانبی تفاوت چندانی ندارند.

در نمای عقب خودرو هم چراغ ها به سبک تویوتا لندکروزر پهن هستند اما گرافیک متفاوت در آنها باعث شده تا لکسوس LX570 کاملاً از تویوتا لندکروزر اتاق ۲۰۰ متمایز باشد. طراحی خاص در قسمت سپر و همچنین کروم کاری های خاص باعث شده تا LX570 را به راحتی در بین خودروهای همرده اش بشناسید.

با یک SUV فول سایز طرف هستیم پس این خودرو ابعاد بسیار بزرگی دارد. در این خودرو ۵,۰۰۵ میلیمتر طول، ۱,۹۷۰ میلیمتر عرض، ۱,۸۶۵ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلیمتری را داریم. این ابعاد بیانگر آن است که لکسوس LX570 شاسی بلندی غول پیکر است که به واسطه فاصله محوری زیاد، فضای کابین قابل قبولی هم دارد.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه طراحی داخلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

با ورود به داخل کابین تویوتا لندکروزر با فضائی مشابه یک دژ مستحکم روبرو می شوید. فرم حجیم داشبورد در کنار ادوات نسبتاً زمخت داخلی و خطوط تند و تیز بکار رفته، حس قدرت کم نظیری به انسان منتقل می کنند.

کیفیت متریال هم عالی است و مونتاژ بی‌نقص قطعات در کنار ارگونومی عالی ادوات، هر بیننده‌ای را به تحسین وادار خواهد نمود. حتی کلیدهای کنترلی بزرگ خودرو نیز با هدف بهبود کارایی در شرایط خاص “مثلا هنگام استفاده از دستکش” بدین شکل طراحی شده‌‎اند تا در هر موقعیتی به راحتی زیر دست لمس شوند.

صندلی‌های خودرو از نظر راحتی، یادآور مبلمان لوکس خانگی هستند و وجود آپشن‌های پرشمار رفاهی و ایمنی جای گله و شکایت چندانی باقی نگذاشته است. با توجه به ابعاد بسیار بزرگ بدنه مشخص است که از نظر فضای پا و سر نیز مشکلی نخواهیم داشت هرچند در ردیف سوم مقداری محدودیت دیده می شود.

صندوق عقب بزرگ خودرو هم بسیار جادار است و هر آنچه برای سفر احتیاج داشته باشید را در خودش جای خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

مقایسه طراحی داخلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه طراحی داخلی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

با ورود به داخل کابین لکسوس LX570 شاهد متریال بسیار با کیفیتی هستیم. روکش چرم طبیعی در صندلی و رودری ها به کار رفته و چوب طبیعی روی فرمان و داشبورد کار شده است.

در میان صندلی های جلو لکسوس LX570 یک یخچال را داریم که نوشیدنی شما را کاملا خنک می کند و صندلی ها طوری طراحی شده تا راحت ترین سواری را با این شاسی بلند لوکس تجربه کنید. در وسط داشبورد یک صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد که از نوع عقربه ای کلاستر است.

دسته دنده خودرو از نوع مکانیکی است و پشت آن سیستم های تنظیم ارتفاع، تنظیم حالت رانندگی و تنظیمات مربوط به دنده سبک و سنگین قرار دارند. در ردیف دوم هم صندلی های راحت با روکش چرم را داریم و یک صفحه نمایش باز شونده از سقف برای سرنشینان عقب طراحی شده است.

این صفحه نمایش به صورت تکامل یافته تر امروز در نسل جدید BMW SERIES 7 دیده می شود. نکته مهم در مورد ردیف دوم لکسوس LX570 این است که یک پنل مستقل تهویه در این قسمت با دو کانال دیده می شود و این یعنی در مجموع در این SUV لوکس تهویه چهار کاناله اتوماتیک را داریم.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در LEXUS LX570 بهتر است یا تویوتا لندکروز؟

مقایسه رانندگی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه رانندگی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

با فشردن پدال ترمز، کلید استارت را فشار می‌دهیم، خودرو در حالت سکون تکان آرامی می‌خورد که ناشی از قدرت موتور است و در همان ابتدا احساس می‌کنید که زیر پای شما قدرت زیادی آماده دستور گرفتن است. نفوذ صدا به داخل کابین کم است اما در دورهای بالا و هنگام دنده معکوس غرش زیبای موتور شنیده می‌شود. گیربکس را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم.

با توجه به آینه‌های بزرگی که در طرفین قرار گرفته‌اند، دید به اطراف خوب است ولی به دلیل ارتفاع زیاد دید کافی در جلو و عقب سپرها وجود ندارد و استفاده از دوربین عقب و سنسور پارک در جلو و عقب به کمک این خودرو آمده است. همانطورکه اشاره شد فضای بسیار خوبی برای سرنشینان وجود دارد ولی در ردیف سوم برای سه نفر بزرگسال آنچنان فضای کافی وجود ندارد.

اگر تویوتا لندکروز را به خارج از جاده ببرید، تازه متوجه می‌شوید که هدف اصلی تویوتا از تولید لندکروز چه بوده و چرا این خودرو سال‌های سال است که نسل به نسل تولید و محبوبیت آن بیشتر می‌شود طوریکه در یک جاده ناهموار و بدون توجه به اینکه چند نفر سرنشین داخل خودرو است، فقط کافیست مسیری را انتخاب کرده و از قابلیت‌های آفرود آن لذت ببرید.

مقایسه رانندگی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه رانندگی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

نشستن پشت فرمان شاسی‌بلندی لوکس با پیشرانه‌ای قدرتمند و حجیم بسیار لذتبخش خواهد بود، اما برای آنکه ببینیم این موضوع در حقیقت چگونه است، پشت فرمان LX570 نشسته و به بررسی آن می‌پردازیم.

سیستم Easy Access یا همان دسترسی آسان در این خودرو اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. این سیستم در هنگام خاموش کردن خودرو به‌طور خودکار صندلی راننده را عقب داده و فرمان را نیز به‌صورت تلسکوپی به سمت جلو می‌برد. به این صورت فضای مانور بیشتری برای تحرک راننده ایجاد می‌شود. هنگام سوارشدن به خودرو و با فشردن دکمه استارت، فرمان و صندلی دوباره به موقعیت تنظیم شده توسط راننده باز می‌گردد.

در همان ابتدا و با شروع حرکت، می‌توان شتاب بالا و قدرت قابل توجه پیشرانه با فرو رفتن در صندلی‌ها احساس کرد. موضوعی که می‌تواند از همان ابتدا لبخند رضایت را روی لب‌های شما بیاورد. با ادامه حرکت عملکرد قابل قبول جعبه‌دنده نیز که با تعویض به موقع دنده‌ها نمایان می‌شود، برای ما ثابت می‌شود.

نکته مهم در این‌باره، حالت اسپرتی است که با نماد S روی کنسول نمایش داده شده است. با انتخاب این حالت تعویض دنده‌ها با مکث بیشتری انجام شده و دور موتور تا حد ممکن بالا می‌رود تا توان خروجی موتور نیز به ماکزیمم برسد.

اگر قصد آن را دارید که این ژاپنی تنومند و بلندقامت را به چالش بکشید و به بی‌راهه نوردی بروید، باید بگوییم که در بسیاری از شرایط شما را همراهی خواهد کرد و دست رد به سینه شما نمی‌زند. چرا که با استفاده از سیستم‌های هوشمندی نظیر Crawl Control، سیستم تعلیق KDSS و دنده کمکی یا همان ترنسفرکیس، لذت رانندگی خارج از جاده را با چاشنی سواری لوکس به صورت همزمان به شما هدیه می‌دهد.

ابعاد بزرگ، ارتفاع نسبتاً بلند و مصرف سوخت زیاد از معایب این خودرو برای رانندگی در شهر است. البته که اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، به سادگی می‌توان از این نکات چشم‌پوشی کرد.

اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم و با منطق شرایط این خودرو را در حال حاضر بازار ایران بررسی کنیم، باید بگوییم که با توجه به افزایش قیمت‌ها، مشکلات تامین قطعات یدکی و افزایش قیمت اجرت و هزینه نگهداری خودروهای لوکس، خریداری و استفاده روزمره از این خودرو شاید چندان مقرون به صرفه نباشد.

مقایسه ایمنی در TOYOTA LAND CRUISER  و لکسوس LX570

مقایسه ایمنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه ایمنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

 

مقایسه ایمنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه ایمنی تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

تویوتا لندکروزر 2022 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از ANCAP شده است. در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال امتیاز 89 درصد را به دست آورده درحالی‌که امتیاز برخورد جانبی هم بسیار خوب بوده است.

امتیاز سرنشینان کودک هم 88 درصد اعلام شده که عدد خوبی است، هرچند که ANCAP به عدم وجود گیره مناسب برای صندلی کودک در ردیف سوم اشاره کرد و به مالکان لندکروزر پیشنهاد کرده صندلی کودک را در این بخش قرار ندهند.

امتیاز لندکروزر برای حفاظت از آسیب‌­پذیرترین افراد حاضر در معابر یعنی عابرین پیاده، امتیاز 81 درصد را دریافت کرده درحالی‌که در بخش سامانه دستیار ایمنی، عدد 77 درصد برای این خودرو به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که تویوتا لندکروزر 2022 به مواردی شامل ترمز خودکار اضطراری، دستیار حرکت بین خطوط ، هشدار خروج از خط و کیسه هوا برای زانوی راننده و سرنشین جلو مجهز شده است.

لکسوس LX570 در بخش آپشن های امنیتی شامل مواردی از قبیل ایربگ های کامل، انواع سیستم های کمکی ترمز و پایدرای نظیر ABS , EBD , TRC , VSC، پشت سری فعال، رادار نقطه کور، TPMS، کنترل حرکت بین خطوط، هشدار تصادف با عابر و تصادف از عقب و بسیاری موارد دیگر است.

در تست ایمنی تصادف ANCAP اطلاعاتی از این خودرو موجود نیست که احتمالا به دلیل مشخصات و اتاق یکسان با تویوتا لندکروز J200 است.

تویوتا لندکروز بخریم یا لکسوس ال ایکس 570 کدام بهتر است؟

مقایسه خرید تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه خرید تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

اگر سری به بازار آزاد داخل کشور بزنید متوجه می شوید اکثر تویوتا لندکروزهای موجود در بازار مدل GXR (6 سیلندر) هستند اما تعداد بسیار کمی از VXR (مجهز به پیشرانه 8 سیلندری) نیز وجود دارد.

همانطورکه می‌دانید با ممنوعیت ورود خودروهای با حجم بالای 2500 سی‌سی، متاسفانه ورود لندکروز هم به ایران متوقف شده اما اگر کمی در بازار جستجو کنید، می‌توانید خودروهای مدل 2013 تویوتا لندکروز GXR را به صورت صفر کیلومتر پیدا کنید.

تویوتا لندکروز خودرویی است که برای آفرود ساخته شده و قابلیت‌ها و تکنولوژی بکار رفته در آن اکثراً مخصوص خارج از جاده است، اگر قصد خرید خودرویی برای آفرود دارید، لندکروز یکی از بهترین گزینه‌های بازار است و می‌توانید به راحتی به توانایی‌های آن اطمینان کنید.

مقایسه خرید تویوتا لندکروز و لکسوس LX570
مقایسه خرید تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، لکسوس LX570 به عنوان لوکس‌ترین محصول شاسی‌بلند این خودروساز ژاپنی شناخته می‌شود، به همین خاطر سطح توقع و انتظارات نیز به همان اندازه از آن بالا می‌رود. به همین خاطر برای خرید آن می‌بایست پارامترهای متفاوتی را مورد ارزیابی قرار داد و تنها به بررسی مشخصات و ویژگی‌های آن بسنده نکرد.

به طور مثال وضعیت بازار خودرو، وضعیت خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی، هزینه‌های نگهداری خودرو و … از مواردی هستند که می‌توانند نقش موثری در انتخاب و خرید این خودرو داشته باشند. با درنظر گرفتن تمامی این موارد، می‌توان گفت که LX570 یکی از گزینه‌های ارزشمند در بازار ایران است که توانسته توقع بسیاری از دارندگان خود را برورده سازد.

حال موضوعی که درخصوص این خودرو جای تأمل دارد، تغییر چهره و اصالت آن است که با توجه به قیمت و ارزش مادی آن در بازار کشور، می‌تواند مالک را برای خرید و فروش آن دچار مشکل کند. با این وجود می‌توان گفت که این کار در زمان ممنوعیت واردات خودرو به کشور و عدم عرضه مدل‌های جدید و به‌روز تنها راهکاری است که می‌تواند برخی از نیازهای دارندگان خودروهای لوکس را برآورده سازد.

 

گالری تصاویر تویوتا لندکروز

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش