مقایسه کامل تارا و شاهین سایپا کدام برنده است؟

3.8
(460)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه تارا و شاهین و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. شاهین بهتر است یا تارا کدام را بخریم؟ شاهین سایپا و تارا محصول ایران خودرو دو خودروی تازه نفس به خیابان‌های کشورمان که از دو شرکت خودروسازی رقیب به بازار عرضه شده‌اند، موضوعی جذاب است که اگر علاقمند به خرید خودروهای صفر ایرانیزه باشید خواندن آن را از دست نخواهید داد.

مقایسه کامل تارا و شاهین سایپا کدام برنده است؟
مقایسه کامل تارا و شاهین سایپا کدام برنده است؟

مقایسه کلی تارا و شاهین

 

مقایسه خودروی تارا و شاهین یکی از داغ‌ترین و حساس‌ترین مقایسه‌ها بین خودرو‌های ایرانی به حساب می‌آید. در حال حاضر بین این دو سدان ملی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، رقابت سختی وجود دارد. علاقه‌مندان به خودرو‌های ایرانی می‌توانند یکی از این دو را، به واسطه مزایا و معایبی که دارند انتخاب و خریداری کنند.

با توجه به این که سایپا شاهین و تارا ایران خودرو از نظر قیمت در یک رده قرار دارند و دو رقیب اصلی به حساب می‌آیند، تصمیم گرفتیم به بررسی کامل نقاط ضعف و قوت هر کدام از این دو خودرو بپردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید با خصوصیات هر یک از این دو سدان داخلی آشنا شوید با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا

فیلم مقایسه شاهین سایپا و تارا ایران خودرو

ویدئوی زیر خودروهای شاهین و تارا را مقایسه کرده و برنده این رقابت را اعلام می کند. که به خریداران این خودرو ها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی شاهین و تارا

برای مقایسه فنی تارا و شاهین باید قسمت های مختلف خودرو از جمله موتور، گیربکس و مصرف سوخت را در نظر بگیریم. تارا دارای موتور ارتقا یافته ای است که می تواند 110 تا 115 اسب بخار قدرت تولید کند. به علاوه قدرت تولید گشتاور در موتور تارا 145 تا 150 نیوتن متر است. سازندگان تارا یک سیستم برنامه ریزی برای کاهش مصرف سوخت طراحی کردند. این سیستم زمان بندی برای شیرآلات طراحی شده است.

ماشین تارا دارای گیربکس 5 سرعته است که به صورت دستی کار می کند. انتقال نیرو در موتور تارا با این گیربکس انجام می شود. یک گیربکس 6 سرعته نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به گفته شرکت ایران خودرو، خودروی تارا با این گیربکس می تواند در مدت زمان 9 و 5 دهم ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. خودروی تارا در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر سوخت مصرف می کند. در ابتدا قرار بود سازندگان شاهین با برلیناس برای تولید موتور خودرو همکاری کنند. اما این همکاری به دلیل تحریم ها میسر نشد و سایپایی ها از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده کردند.

این موتور هشت سوپاپ دارد و 110 اسب بخار قدرت تولید می کند. گشتاور خروجی موتور فالکون 160 نیوتن متر است. گیربکس شاهین نیز 5 سرعته است.در نهایت اگر بخواهیم تارا و شاهین را از نظر تجهیزات فنی و نیروی محرکه مقایسه کنیم، باید خودروی تارا را انتخاب کنیم. چون تارا موتور TU5 داره. موتور شاهین هر چند 1 و 5 دهم لیتری و توربوشارژر دارد اما بازده آن کم است و از تکنولوژی قدیمی استفاده می کند. به طور خلاصه جدول زیر به مقایسه مشخصات و تجهیزات فنی این دو خودرو پرداخته است.

تفاوت مشخات فنی موتور این دو خودرو

قوای محرکه تارا موتور ۵TU است، طی سالیان متمادی امتحان خود را پس داده و یکی از موتورهای داخلی نسبتاً بی‌دردسر به حساب می‌آید. پیشرانه ۱ و ۵ دهم لیتری شاهین علیرغم برخورداری از توربو شارژر، به دلیل تکنولوژی قدیمی و سیستم ۸ سوپاپ، بازدهی بسیار پایینی دارد.

مصرف سوخت تارا و شاهین

در نهایت به موضوع چالش برانگیز مصرف سوخت می‌رسیم که براساس آخرین آپدیت نرم‌افزاری سایپا بر روی شاهین، دست‌یابی به عددی در حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی ممکن شده است و تارا نیز به لطف سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (cvvt) عملکردی اقتصادی‌تر را نسبت به TU5های معمولی ارائه می‌دهد و مصرفی در حدود 7 الی 8 لیتر را در شرایط رانندگی سیکل ترکیبی ارائه می‌دهد.

از این رو هر دو خودرو همچنان با استانداردهای روز صنعت خودرو فاصله دارند اما درکل عملکردی نسبتاً مناسبی را از خود ارائه می‌دهند، هرچند که شاهین بیش از تارا به بنزین با کیفیت و سوپر نیازمند است.

جدول مقایسه مشخصات فنی تارا و شاهین

امکانات و مشخصاتتارا ایران خودروشاهین سایپا
نام پیشرانهEC۵M۱۵T
نوع پیشرانه۱.۶ لیتری ۴ سیلندر۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
تنفسطبیعیتوربوشارژ
سوپاپ۱۶۸
قدرت۱۱۵ اسب بخار۱۱۰ اسب بخار
گشتاور۱۵۰ نیوتن بر متر۱۶۵ نیوتن بر متر
گیربکس۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی
محور محرکجلوجلو
فاصله محوری۲.۶۵۲ میلی متر۲.۶۵۰ میلی متر
طول۴.۵۰۵ میلی متر۴.۴۴۶ میلی متر
عرض۱.۷۴۸ میلی متر۱.۷۷۱ میلی متر
ارتفاع۱.۴۶۶ میلی متر۱.۴۹۰ میلی متر
وزن۱۱۵۰ کیلوگرم۱۲۶۰ کیلوگرم
مصرف سوخت۶.۷ لیترحدود ۱۰ لیتر
ظرفیت باک۵۰ لیتر۴۷ لیتر
حجم صندوق بار۶۴۰ لیتر۴۲۰ لیتر
سایز رینگ۱۵ اینچ۱۵ اینچ
ترمزهادیسکی جلو و عقبدیسکی جلو و عقب
فرمانبرقیهیدرولیک

 

باتری تارا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه موتور تارا TU5 و شاهین

ایران خودرو از مدل ارتقا یافته موتور ۲۰۶ برای تارا استفاده کرد. TU5 Plus! این موتور ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

موتور سایپا M15 توربو و نسخه اصلاح شده موتور سایپا تیبا نیز نامیده می شود. این موتور همچنین ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

جدول مقایسه فنی تارا TU5 و شاهین

مدل خودروتاراشاهین
پیشرانهTU5M15T
حجم موتور۱.۶  لیتری۱.۵ لیتری
حداکثر قدرت۱۱۵ اسب بخار۱۱۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور۱۵۰ نیوتن بر متر۱۶۵ نیوتن بر متر
گیربگس۵ سرعتِ دستی۵ سرعتِ دستی
مصرف سوخت (ترکیبی)۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا صد۱۲.۵۱۲
حداکثر سرعت۱۸۰۱۷۰

مقایسه امکانات و آپشن های شاهین و تارا

تارا امکانات و تجهیزات متنوعی دارد. فرمان برقی، نمایشگر هفت اینچی لمسی، دو ایربگ، سیستم بلوتوث، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، دی‌لایت، پنجره‌های برقی، سیستم پایش باد تایرها و تهویه اتوماتیک از امکانات رفاهی تارا هستند.

سایپایی‌ها برای تارا گرم‌کن آینه‌های جانبی، سنسور نور و باران، سانروف، ایربگ‌های جانبی جلو، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای هم طراحی کردند. همچنین رینگ‌های این ماشین 16 اینچی و آلومینیومی است و صندلی راننده هم برقی تنظیم می‌شود.

ماشین شاهین دو تیپ متفاوت به اسم S و G دارد که هر کدام قابلیت‌های خودشان را دارند. تیپ اس 2 ایربگ، سیستم ورود بدون کلید، چراغ‌های اتوماتیک، استارت دکمه‌ای و دی‌لایت دارد. تیپ G شاهین مدرن‌تر و مجهزتر است. مثلا روی فرمان ماشین دکمه‌های کنترلی طراحی شده است. خودرو سانروف و نمایشگر 7 اینچی دارد و به تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است. همچنین یک دوربین دید عقب هم در شاهین G وجود دارد. به‌طور کلی تجهیزات و امکانات رفاهی تارا بهتر از شاهین است.

    مقایسه طراحی ظاهری تارا و شاهین

    حال نوبت به مقایسه سایپا شاهین و تارا ایران خودرو از نظر ظاهر و طراحی ظاهری و داخلی رسیده است. بدیهی است که شرکت سایپا روند تغییر بصری محصول خود را به شکلی زیباتر انجام داده است. چرا که چهره شاهین به خصوص طراحی چراغ های جلو، جلو پنجره و سپر با دیگر ویژگی های ظاهری بدنه این خودرو همخوانی بیشتری دارد.

    با این حال، چهره تارا با عناصر چند ضلعی تزئین شده است و طراحان سعی در ایجاد ظاهری تهاجمی از این سدان جمع و جور داشتند که متأسفانه آنطور که باید دلچسب نشد و تناسب بین چهره این خودرو و سایر خودروها خیلی مطلوب به نظر نمی‌رسد.

    از لحاظ طراحی بیرونی:

    نمای بیرونی تارا و شاهین چندان به یکدیگر شباهت ندارد اما هر دو در تقلیدشان از خودروهای خارجی مشابه‌اند. تارا در ایفای نقش فیس لیفت پژو 301 ضعیف عمل کرده است؛ با این وجود، نمای پشت و جلوی این دو خودرو شباهتی به خودروهای مرجع ندارد و تنها نمای بغل آن‌ها یادآور خودروهای اروپایی است.

    شاهین، بدنه ورزیده‌تری نسبت به تارا دارد اما تکه مثلثی اضافه شده به چراغ‌های عقب آن کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد. در مقابل اشکال هندسی چند ضلعی در جلوپنجره تارا هم ماهرانه نیست. چراغ‌های عقب این خودرو هم گرچه تعییرات زیادی داشته است اما باز هم نتوانسته با بدنه هماهنگ شود.

    از لحاظ طراحی داخلی:

    از نظر طراحی داخلی هر دو خودرو طراحی چندان مدرن و نوینی بر روی داشبورد خود ندارند و طراحان صرفا با ارائه یک طراحی محافظه کارانه و نه چندان خلاقانه مشکل را حل کردند. البته احتمالا کاهش هزینه های تولید نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

    طراحی داشبورد تارا و کنسول مرکزی خلاقانه تر به نظر می رسد و ممکن است بتواند با طعم های بیشتری نسبت به شاهین سازگار باشد. از نظر کیفیت مواد، این دو خودرو تقریباً در یک سطح ظاهر شدند و کیفیت آنها چندان خوب نیست. با این حال، می تواند رضایت نسبی را برای مالکان در محدوده قیمتی خود به ارمغان بیاورد.

    به دلیل فاصله بین دو محور تقریباً یکسان، فضای کابین هر دو حریف در یک سطح است و ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال می توانند از این فضا استفاده کنند. البته تارا از نظر ظرفیت صندوق عقب بسیار بهتر از شاهین سایپا است و ارائه محفظه ۶۴۰ لیتری مشکلات سفر خانواده را به حداقل می رساند. از سوی دیگر شاهین تنها حدود ۴۲۰ لیتر در صندوق عقب دارد.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

     مقایسه ایمنی شاهین و تارا

    گویا شرکت سایپا موفق شده استاندارد ECE اروپا را در تست تصادف از جلو و بغل برای شاهین به دست آورد و بنابراین واضح است که این شرکت نسبت به ایمنی محصول جدید خود اطمینان بالایی در قیاس با سایر رقبا دارد. در سمت دیگر تارا ایران خودرو در تست تصادف بین‌المللی حاضر نشده، اما با توجه به یکسان بودن پلتفرم آن با پژو 301 که موفق به کسب سه ستاره ایمنی از موسسه معتبر یورو انکپ شده‌است، می‌توان نسبت به امنیت این محصول ایران خودرو نیز تا حدی دلگرم ماند.

    با این حال به طور دقیق نمی‌توان گفت کدام‌یک از این دو خودرو ایمن‌تر است و صرفا باید امیدوار بود که هر دو سدان جدید ایرانی، حداقل‌ استانداردهای امنیتی لازم را جهت حفظ سلامت سرنشینان خود رعایت کرده باشند.

    در جدول زیر مقایسه سایپا شاهین و تارا ایران خودرو را از نظر تجهیزات ایمنی ذکر کرده‌ایم:

    جدول مقایسه امکانات ایمنی تارا و شاهین

    مدل خودرو تاراشاهین
    تجهیزات ایمنی و حفاظتايموبيلايزر، قفل مركزی با ريموت، كمربندهای ايمنی سرنشينان جلو 3 نقطه‌ای با قابليت تنظيم ارتفاع، ستون فرمان تلسكوپی، ايزوفيكس، سنسور دنده عقب، سيستم قطع سوخت خودكار سنسور TPMSقفل مرکزی، ایموبیلایزر و ایزوفیکس
    کیسه هوا دو کیسه هوا (راننده و سرنشين جلو)دو کیسه هوا SRS (راننده و سرنشين جلو)
    سیستم ترمز سيستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكی با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكی، HSA، ESC، TCS، HBAترمز EBD، ABS، BAS، ترمز جلو و عقب دیسکی

    مقایسه تجربه رانندگی در شاهین و تارا

    کیفیت سواری کوییک دلنشین‌تر از پراید 111 به نظر می‌رسد و کوبش‌های کمتری در کابین آن احساس

    با توجه به نزدیک بودن توان فنی هر دو خودرو، کیفیت رانندگی که هر دو ماشین از خود ارائه میکند خیلی شبیه به همدیگر هستند، شاهین با وجود موتور نسبتا ضعیف تر ولی استفاده از توربو شارژ در قیاس با تارا شتاب‌گیری و عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد.

    یکی از بزرگترین ایراداتی که میتوان به شاهین گرفت لگ توربو شارژ آن است که تا حدی کندی در شروع حرکت را به  دنبال خواهد داشت و نکته منفی دیگر در مورد شاهین ایزولیشن ضعیف اتاق آن است که صدای زیادی به داخل کابین درز می‌کند.

    از نظر کیفیت سواری و فنر بندی هر دو خودرو عملکرد قابل قبولی از خودشان ارائه می دهند و نمره قبولی می‌گیرند و میتوان گفت یک سر و گردن از سایر محصولات تولیدی این خودر سازان بالاتر هستند.

    اگر بخواهیم عملکرد ترمز گیری تارا و شاهین را با هم مقایسه کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که خوشبختانه با توجه به اینکه هر هر چهار چرخ شاهین و تارا مجهز به دیسک هستند عملکرد قابل قبولی بابت ترمزگیزی  از خودشان نشان می‌دهند.

    شاهین بخریم یا تارا کدام بهتر است؟

    بهترین انتخاب بین شاهین و تارا، هیچ کدام است! چرا که به راستی انتخاب یک خودرو دنده‌ای در این رنج قیمت با مشکلاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، نمی‌تواند لبخند رضایت را به همراه داشته باشد.

    اما از آنجا که متاسفانه حتی در میان گزینه‌های دست دوم نیز انتخاب چندانی در این کلاس قیمتی در بازار وجود ندارد، چاره‌ای نداریم جز آنکه از میان معدود گزینه‌های موجود انتخاب خود را انجام دهیم و واقعیت این است که در شرایط فعلی و با توجه به مشخصات فنی دو خودرو، انتخاب تارا احتمالا می‌تواند کم‌دردسرتر از شاهین سایپا باشد.

    هرچند لازم به ذکر است که بسیاری از ایرادات شاهین سایپا نیز طی چندماه گذشته رفع شده‌اند و حتی کیفیت مونتاژ این خودرو نیز بهتر از تاراست، اما آنچه می‌تواند مشتریان را نگران کند، عملکرد نامناسب شاهین در مورد پیشرانه است و تا قبل از عرضه نسخه 16 سوپاپ از سوی سایپا، کارت برنده اصلی کماکان در دستان تارا است.

    از این رو احتمالاً تارا را می‌توان با اختلافی کم، برنده این مقایسه از حیث کم دردسر بودن قلمداد کرد. هرچند شاهین نیز هنوز قافیه را کاملاً به رقیب نباخته و با کمی دلسوزی و بهبود کیفیت، می‌تواند به عنوان یک سدان خانوادگی مدرن، با آپشن‌های خود، سهمی از بازار را بدست آورد، البته به شرطی که سایپا در زمینه کیفیت و طراحی داشبورد و عیوب فنی تجدید نظر کند و رضایت خریداران خود را بیش از پیش تامین نماید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    39 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مسعود
    مسعود
    9 ماه پیش

    قابل توجه همه کسایی که از شاهین حمایت می‌کنند من خودم دو سال تارا دارم و از لحاظ کیفی و موتوری تارا پیشتازتر از شاهینه تازه فضای داخل کابین تارا هم بزرگتره آپشن‌هاشم که دیگه نگم چون از شاهین یک عالمه بیشتر آپشن داره

    امیر
    امیر
    در جواب  مسعود
    6 ماه پیش

    شاهین آپشن هاش بیشتره. سانروف و کی لس داره. رنگ سفیدش از سفید تارا قشنگ تره. مشکی تارا قشنگه ولی پر از خط میشه چون کیفیت رنگ خوب نیست. موتور تارا بهتره ولی توی عمل فرق زیادی ندارن.
    از همه مهمتررررررر. شاهین ایمن تره. تایید ایمنی اتحادیه اروپا رو داره. برید فیلم شبیه ساز تصادفشاهین با ماشین ایرانی ها رو ببینید

    سامان
    سامان
    9 ماه پیش

    کاملا برعکس نوشته شده. اخه نویسنده کم سواد عکس موتور کوییک رو میذاری برای شاهین که بگی موتور عین کوییه؟ بعدش شاهین گشتاورش 175 هست نه 166 و شاهین فرمان برقیه نه هیدرولیک.

    مهران
    مهران
    9 ماه پیش

    با سلام خدا وکیلی جون هرکسی رو که دوست دارید منو خوب راهنمایی کنید کهاز بین پژو پارس tu5 و تارا و شاهین کدوم گزینه بهتره دعاتون میکنم .با تشکر

    مسعود
    مسعود
    در جواب  مهران
    9 ماه پیش

    تارا من دوسال است دارم و از لحاظ کیفیت تارا بهتره

    احسان
    احسان
    در جواب  مهران
    9 ماه پیش

    خودرو شاهین جادار تر وآپشن بیشتری وایمی بدنه که بسیار مهم هست داره…من خودم 9 ماه شاهین دارم و راضی هستم

    مهران
    مهران
    9 ماه پیش

    سلام خداوکیلی بین پرشیا و شاهین و تارا کدوم رو بخرم راست حسینی راهنمایی کنید

    مسعود
    مسعود
    در جواب  مهران
    9 ماه پیش

    تارا

    احسان
    احسان
    در جواب  مهران
    9 ماه پیش

    شاهین قطعا

    عارف
    عارف
    10 ماه پیش

    یعنی میخوای خودتو بيچاره کنی شاهین بخر من تعجب میکنم یه سری …. میاد میگه من پژوپارس داشتم سواری شاهین بهتره بدترین سواری تو خودروهای داخلی داره یه دونه سرعت گیر بپری قلبت میاد تو دهنت مصرف بنزین زیاد شتاب ضعیف صدای موتور وحشتناک یک سال این ماشین داشتم تو ایران بهترین ماشین پژوپارس هستش همون لوازمش فراوونه هم ارزونه نه شاهین موتور تیبا فقط بایستی بنزین سوپر استفاده کنید

    حبیب
    حبیب
    در جواب  عارف
    9 ماه پیش

    کاملا درست بود این نظر آخری

    رضا
    رضا
    1 سال پیش

    به نظرم ورژن جدید تارا با موتور EF7 توربو میتونه بهترین گزینه خرید خودروی داخلی باشه

    داریوش
    داریوش
    1 سال پیش

    هر دو فرغون …..باید بگید فرغون ایران خودرو و فرغون سایپا

    جواد
    جواد
    1 سال پیش

    مقایسه تارا دنده ای با شاهین جی اصلا درست نبود مصرف سوخت ترکیبی شاهین جی7/2 لیتر هست معلومه کپی کردید بعدش اپشن های شاهین مثل سانروف و کیلس و ورود بدون سوییچ و فرمان برقی با دریچه گاز برقی و گشتاور 178 نیوتن متری در برابر پنج اسب یخار بیشتر تارا و تراکم بنزین در شاهین کم هست که برای سوخت یورو دو و سه تو ایران از نظر من بهتره همون موتور پراید شما ولی دوام بالای این موتور نسبت به هشت سوپاپ پژو پارس سال و 405 ثابت شده از نظر ظاهری که برتری با شاهین جی و… خواندن ادامه ...

    داریوش
    داریوش
    در جواب  جواد
    1 سال پیش

    نظرات هر دو طرف از کارمندان سایپا و ایرانخودرو بودند نه مردم عادی

    گلادیاتور
    گلادیاتور
    1 سال پیش

    اخه من موندم چطور تارا رو با شاهین مقایسه میکنید شاهین همون تیباست که توربو خوروندن بهش تارا هم همون پارس tu5 قطعا معلومه تارا بهتره. اخه خداوکیلی کجا دیدین رو موتور ۸ سوپاپ توربو بزارن؟؟؟؟
    خرابی های موتور شاهین بعد ۵ سال معلوم میشه

    نیما
    نیما
    1 سال پیش

    من تارا داشتم فروختم شاهین خریدم تمام برتری های هر دو خودرو نسبت به همو میگم برا کسایی که میخوان انتخاب کنن هر دو خودرو یک سرو گردن از ماشین های ایرانی بالاترن هردو ماشین خوبین از نطر ظاهری :شاهین از نطر آپشن ها :شاهین(استارت دکمه ای.ورود خروج بدون کلید.سانروف.فرمان برقی.آینه ها تاشو برقی.دوربین دنده عقب.کیفیت مانیتور بهتر) در تارا وجود نداره از نظر کنترل پایداری و تعادل:تارا از نظر جنس داشبورد و رودری ها:تارا از نظر عایق بندی :شاهین از نطر قدرت و شتاب:شاهین(اونایی که میگن تارا یه نگاه به گشتاور هر دو خودرو بکنن میفهمن چی میگم شاهین… خواندن ادامه ...

    جواد
    جواد
    در جواب  نیما
    1 سال پیش

    عالی و دقیق بدون اغما

    جواد
    جواد
    در جواب  نیما
    1 سال پیش

    کروز کنترل در تارا که روی شاهین نسخه جی میتونید نصب کنید کارخانه ایی نداره ولی رو ایسیو طراحی شده هردو جی سی ای برای تعویض دنده رو دارند در نسخه جدید تارا چراغ عقب بهتر شده خطی شده جنس داشبورد تا حدودی شبیه هم هستند ولی صندلی تارا پارچه ایی شاهین جی چرم ازنظر بدنه استحکامات دولایه شاهین واقعا قابل حس میباشد از نظر ارگونومیک و چیدمان داخلی شاهین بهتره بحث جای کلید های شیشه تارا طرح پیانیویی شاهین تو چشم و زیباست هرچند تارا هم تقریبا تو همون مایه قرار دارد نکته ریز داشبور شاهین سطح صاف برای… خواندن ادامه ...

    معین
    معین
    در جواب  نیما
    10 ماه پیش

    فضای داخلی کدام بیشتره

    شوانه
    شوانه
    1 سال پیش

    پراید با این ابعاد کوچک وکم جا 3تا جا لیوانی داره اونوقت.نتونستن واسه شاهین بزارن.واقعا که خیلی مزخرف هستید شما خودرو سازهای داخلی

    محمودرضا
    محمودرضا
    1 سال پیش

    من تجربه سواری و رانندگی با هردو رو دارم و تجربه کوتاه خودمو مینویسم تا شاید به کار دوستان بیاد: نداشتن کروز کنترل و تنظیمات دستی صندلی راننده در شاهین دور از انتظار بود و از نظر طراحی نمای جلو و عقب تارا ضعیف بوده چون ایران خودرو سعی کرده به هر نحوی چراغ های جلو سراتو 2008 با کمی تغییر به خورد تارا بده و در نمای عقب تارا نور خیره کننده با طرح عجیبش نکته منفی بزرگیه و از نظر طراحی داخلی شاهین داشبورد چندان مدرنی نداره ولی از طرح قدیمی تارا جلوتره و همچنین با نشستن پشت… خواندن ادامه ...

    جواد
    جواد
    در جواب  محمودرضا
    1 سال پیش

    عالی گفتید این میشه مقایسه منصفانه

    J.k
    J.k
    1 سال پیش

    چه بی طرف!! و البته ناقص!!

    رضا
    رضا
    1 سال پیش

    این بررسی کاملا یکطرفه و با هدف برتر نشان دادن تارا و تخریب شاهین بود .

    محمد
    محمد
    1 سال پیش

    منظورت کاملا مشخصه تارا دوستی

    علی. الف
    علی. الف
    1 سال پیش

    به عنوان یک طراح و گرافیست که علاقمند به خودرو هستم، در مورد زیبایی کلی نمای بیرونی و باز به خصوص طراحی داخلی کابین و داشبورد، به تارا نمره بیشتری میدم.
    به لحاظ کیفی هم به نظرم محصولات ایران خودرو نسبت به سایپا همیشه کیفیت و اعتبار بیشتری داشته

    نیما
    نیما
    در جواب  علی. الف
    1 سال پیش

    فک میکنم شما اصلا دوخودرو رو از نزدیک ندید چون شاهین از نطر ظاهری و آپشن یک سرو گردن بالاتره
    از نطر شتاب و قدرت به دلیل گشتاور شاهین سرتره
    از نظر استهلاک موتور تارا بی دردسرتر از شاهینه که اینم به طورقطع نمیشه گفت

    کسری
    کسری
    1 سال پیش

    مقاله به سمت تارا غش کرده
    کامنت ها به سمت شاهین

    به نظرم یکی بیاد ریش سفیدی کنه این وسط

    فرشاد
    فرشاد
    1 سال پیش

    من یکساله تارا خریدم خیلی پشیمونم همش ارور میده تا حالا بالای ۲۰ بار رفتم نمایندگی ولی بازم ایراداتش تموم نمیشه خیلی اذیتم کرده اشکمو دراورده

    حکم
    حکم
    1 سال پیش

    بنده به مدت ۵ماهه شاهین دارم خیلی راضییم پژو پارس تیوفایو دلشتم خیلی ازش سره سواری عالی همه آپشنهارو هم داره عالی عالللللللی

    Saf
    Saf
    1 سال پیش

    کاملا مغرضانه نوشته شده و هدفش تخریب شاهین هست
    من ۱۵سال ۲۰۶ تیپ ۵داشتم والان چند ماهه شاهین گرفتم باید بگم توان و شتاب بسیار عالی داره و تو جاده خستگیش خیلی کمتر از ۲۰۶هست
    مصرفش هم در شهر و جاده ترکیبی ۹.۵ هست

    علی
    علی
    در جواب  Saf
    11 ماه پیش

    شتاب ۰ تا ۱۰۰ ، چند ثانیه است ؟

    Mmmmm
    Mmmmm
    1 سال پیش

    دقیقا مشخصه که با هدف تخریب شاهین بوده مطلب !!! شاهین فرمانش برقیه ته هیدرولیک !!!

    امید
    امید
    1 سال پیش

    تارا فرمانش برقیه و شاهین هیدرولیک!!!!!برعکس نوشتید!

    سعید
    سعید
    1 سال پیش

    کاملا مشخص هست که برای نابودی شاهین مطلب نوشته شده، وگرنه خیلی از آپشن های شاهین در نظر گرفته نشده و در آخر شاهین خیلی خوشگل تره و با کیفیت تر از تارا

    آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط سعید
    علیرضا
    علیرضا
    در جواب  سعید
    1 سال پیش

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    علی
    علی
    1 سال پیش

    کاملا طرفدارانه نوشتی از عکسها هم مشخصه

    جواد
    جواد
    در جواب  علی
    1 سال پیش

    هردو برقی اینه جانبی شاهین جی گرمکن داره تارا نداره هردو اینه ها برقی تاشو

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش