مقایسه برلیانس H330 و بسترن B30

4.8
(196)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه برلیانس H330 و بسترن B30 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. بسترن B30 بهتره یا برلیانس H330 کدام را بخریم؟

بررسی برلیانس H330
عکس برلیانس H330

در این مقاله تصمیم گرفته ایم از میان خودروهای چینی متنوع بازار یک سدان نسبتاً پر طرفدار با نام برلیانس H330 را در مقابل هموطن تازه وارد آن بسترن B30، که به تازگی در بازار داخلی جا افتاده قرار دهیم تا ببینم کدامیک انتخاب بهتری هستند.

هر چقدر هم که کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل شهری بسیار مد شده باشند، باز هم نمی توانند سدان‌های خانوادگی را به طور کامل از دور خارج کنند. در واقع مزیت‌هایی مانند قیمت ارزان‌تر، هندلینگ و کیفیت سواری بهتر از جمله مواردی هستند که همچنان بسیاری افراد را به سمت این کلاس خودرویی سوق می دهند.

بخصوص که کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل میان‌رده، کارایی چندانی هم در خارج از جاده از خود نشان نمی دهند و در نتیجه برای کسانی که به دنبال مدگرایی نیستند، یک خودروی سدان مناسب می تواند جایگزین بسیار خوبی به شمار آید.

برلیانس آتو یک شرکت دولتی خودروسازی در چین است، که در زمینه مونتاژ خودروهای شرکت‌های ب‌ام‌و، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، پینین‌فارینا و ایتال‌دیزاین فعالیت می‌کند. شرکت برلیانس آتو در سال ۱۹۹۲ توسط یانگ رونگ راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۰۲ تنها به تولید مینی‌بوس اشتغال داشت.

نسخه صندوقدار خودروی برلیانس H300 یا به عبارتی برلیانس H330 یکی از همین سدان‌های خانوادگی است که شاید به اندازه نسخه هاچ‌بکش معروف و محبوب نشده باشد اما با عملکردی نسبتاً قابل قبول توانسته اکثر مشتریان خود را راضی نگاه دارد.

البته این رضایت‌مندی بیشتر به نسخه‌های جدیدتر که با پیشرانه 1.65 لیتری عرضه شده‌اند مربوط می شود و در نمونه‌های قبلی 1.5 لیتری، اعتراض‌های زیادی از عملکرد ضعیف پیشرانه بخصوص در سربالایی‌ها شنیده می شد.

بررسی بسترن B30
عکس بسترن B30

بسترن B30 محصول شرکت فاو است و این خودرو از سال ۲۰۱۶ روانه بازار چین شد. شرکت خودروسازی، نخستین و بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودرو در چین است که با همکاری شرکت های فولکس واگن، آئودی، مزدا و جنرال موتورز توانست به تولید سالانه بیشتر از ۳ میلیون دستگاه برسد.

بسترن B30 یک سدان اتوماتیک و اقتصادی از شرکت خودروسازی بهمن موتور است که تولید آن در ایران از سال 1396 آغاز شد. این خودرو جایگزین نسخه بزرگ تر و قوی‌تر بسترن B50f شد و به رقابت با سایر سدان‌های اتوماتیک اقتصادی بازار نظیر جیلی GC6، جک J4 و تندر پلاس پرداخت. از نظر امکانات رفاهی نیز می‌توان بسترن B30 را رقیب مستقیم دنا پلاس ایران خودرو قلمداد کرد.

وجه تمایز بسترن B30 در مقابل دیگر رقبای هم‌وطن خود، کسب نمرات بالا از آزمون ایمنی معتبر و بهره‌مندی از تجهیزات ایمنی قابل قبول همچون کنترل کشش و کنترل پایداری است که بسترن B30 را در سطح خودروهای وارداتی ارتقا می‌دهد. امکانات رفاهی بسترن B30‌ نیز رضایت بخش هستند و کمبودی از این نظر احساس نخواهید کرد.

مقایسه کلی برلیانس H330 و بسترن B30

مقایسه کلی برلیانس H330
عکس برلیانس H330

برلیانس H330 یک سدان کاملاً معمولی است؛ نه شتاب، سرعت یا آپشن خارق‌العاده‌ای دارد که شما را شگفت‌زده کند و نه با استهلاک بالا یا مصرف سوخت زیاد، آزارتان خواهد داد. در واقع این ماشین خوراک مصرف‌کنندگانی است که به دنبال یک خودرو ساده و بی دردسر می گردند.

البته برلیانس H330 اینقدر هم ساده نیست که مثل تندر حوصله‌تان را سر ببرد، بلکه با طراحی ظاهری خوب و آپشن‌های نسبتاً کافی (در نسخه اتوماتیک) می تواند تا حدودی سرگرم کننده هم باشد. از نظر کیفیت سواری، ترمز و پایداری هم وضعیت متوسطی دارد که در مجموع شما را راضی نگاه خواهد داشت.

هرچند امیدوار بودیم در نسخه‌های جدید سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز به اتومبیل اضافه گردد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. البته افزایش قیمت اخیر نسخه‌های جدید و قرار گرفتن در کنار رقبای قدر و آپشنال جدیدتر باعث شده که H330 به اندازه روزهای اولیه طرفدار نداشته باشد اما هنوز هم می تواند به عنوان یک خودرو جادار، شیک و کم‌آزار به ایفای نقش بپردازد و با پشتوانه قدرتمند پارس خودرو، خیالتان را از بابت وضعیت خدمات پس از فروش این خودرو آسوده نماید.

مقایسه کلی بسترن B30
عکس بسترن B30

خودروی بسترن در ابتدا با نسخه B50 وارد بازار ایران شد، اما از همان ابتدا بهمن به سرعت مدل فیس‌لیفت این خودرو یعنی B50f را روانه بازار نمود. خودرویی با چهره بروز، قیمت مناسب و سطح امکاناتی خوب که توانست به سرعت جای خود را در بازار پیدا کند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

بسترن B50f با پشتوانه پلتفرم خوب مزدا 6 قدیم و هماهنگی مناسب بین گیربکس و پیشرانه، هندلینگ مناسبی دارد و چهره جوان‌پسند آن توانست نظر بسیاری از مشتریان را به سوی خود جلب کند. اما پس از آن بسترن B30 در یک سگمنت پایین‌تر وارد بازار ایران شد.

فاو بسترن B30 در سال 2015 معرفی شد و حدود 2 سال بعد یعنی در سال 1396 روی خط مونتاژ بهمن موتور آمد و جایگزین برادر بزرگترش، بسترن B50f شد. بسترن B30 به‌لطف خوش‌نامی فاو و گروه بهمن در ایران و همچنین قیمت نسبتاً رقابتی در مقایسه با ویژگی‌هایش، فروش قابل‌قبولی را در بازار کشور ما تجربه کرد اما پس از تشدید تحریم‌ها و خروج فاو از بازار ایران، تولید این خودرو هم به‌ناچار متوقف شد.

برلیانس H330 نیز از سال 2013 معرفی شد و از 1394 در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک روی خط مونتاژ پارس خودرو قرار گرفت. برلیانس H330 تا سال 1396 با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی در پارس خودرو مونتاژ می‌شد اما این پیشرانه از سال 1397 به‌ بعد با یک نسخه 1.65 لیتری تنفس طبیعی جایگزین شد که ما هم همین نسخه 1.65 لیتری را برای بررسی و مقایسه با بسترن B30 درنظر داریم. برلیانس H330 نیز سرنوشتی مشابه با رقیب خود داشت و از اوایل سال 1400 با بازار ایران خداحافظی کرد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو برلیانس کراس

فیلم بررسی بسترن B30

ویدئوی زیر خودروی بسترن B30 را بررسی کرده و مشخص می کند ارزش خرید آن چقدر است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی برلیانس H330 با بسترن B30

اما بسترن B30 و برلیانس H330 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی بسترن B30 و برلیانس H330 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور Brilliance H330 و بسترن B30

مقایسه فنی برلیانس H330
عکس برلیانس H330

برلیانس H300 در ابتدا با یک پیشرانه ضعیف 1.5 لیتری به بازارمان معرفی شد که با 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور، عملکرد چندان خوبی از خود نشان نمی داد. بخصوص در نسخه اتوماتیک ضرائب سبک گیربکس 4 سرعته، به شتاب‌گیری کند و کشش ضعیف خودرو منتهی شده بود.

اما خوشبختانه پارس‌خودرو با درک این ایراد، پیشرانه قوی تر 1.65 لیتری را جایگزین مدل قبلی نمود. نسخه جدید با 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور، دیگر مشکلات سری قبلی را ندارد و با توجه به قدرت بالاتر و اصلاح ضرائب گیربکس حتی در سربالایی‌ها نیز کارآمدتر ظاهر می شود.

هرچند همچنان نمی شود حتی از نسخه جدید هم به عنوان خودرویی چالاک و سریع یاد کرد. در خصوص جعبه‌دنده هم باید تاکید کرد نسخه 5 سرعته دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد اما نمونه 4 سرعته اتوماتیک هم علیرغم تعداد کمتر دنده‌ها و افت شتاب در قیاس با مدل منوال، از نکات مثبتی همچون نرمی در هنگام تعویض دنده‌ها بهره می برد.

از دیگر مشخصات فنی برلیانس H330 می توان به مواردی نظیر فرمان نرم مجهز به سیستم کمکی برقی و سیستم تعلیق مک فرسون جلو و نیمه مستقل میل‌پیچشی عقب اشاره نمود که کیفیت سواری و هندلینگ قابل قبولی برای خودرو مهیا ساخته‌اند.

مقایسه فنی بسترن B30
عکس بسترن B30

فاو بسترن B30 نیروی خود را از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر می‌گیرد که نتیجه همکاری این پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد 12.6 ثانیه است. پیشرانه‌ای که در میان اکثر رقبا و با همین حدود نیروی تولیدی دیده می‌شود و نقطه قوت بسترن B30 گیربکس خوب آن است.

البته شتاب صفر تا صد این خودرو در تهران رکوردی نزدیک به 16 ثانیه ثبت شده است که با سیستم کنترلی خاموش و در دنده حالت اسپرت S بررسی شده است. اگرچه این رکورد همانند بسترن B50f با موتور 1.8 لیتری و یا پیشرانه‌های قوی‌تر و البته گران‌تر بازار نیست، اما عددی مناسب بین رقبا و کافی برای استفاده شهری است.

نکته‌ مثبتی هم که در هر دو خودرو وجود دارد، عملکرد نرم و نسبتاً هوشمندانه گیربکس آن‌ها است. در بسترن B30 با گیربکس 6 سرعته ساخت Aisin روبه‌رو هستیم که کیفیت بسیار بالایی دارد. گیربکس ساخت هیوندای پاورتِک برلیانس H330 هم در مقیاس یک گیربکس 4 سرعته، واقعاً عملکرد رضایت‌بخشی دارد و جای گله‌ای را باقی نمی‌گذارد.

در خصوص فضای کابین، صندوق‌بار و کیفیت سواری نیز هرچند عملکرد برلیانس H330 قابل‌قبول است اما بازهم به‌پای بسترن B30 نمی‌رسد و محصول فاو، خودرویی بزرگ‌تر و خانوادگی‌تر است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی بسترن B30 و برلیان

س H330 جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی برلیانس H330 و بسترن B30
خودروبسترن B30برلیانس H330
پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها4 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc)15981654
حداکثر قدرت107 اسب بخار در 5500 دور114 اسب بخار در 6000 دور
حداکثر گشتاور155 نیوتن‌متر در 3600 دور154 نیوتن‌متر در 4000 دور
گیربکس6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک و مجهز به حالت اسپرت4 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک
مصرف سوخت (ترکیبی)6.9 لیتر در صد کیلومتر7.8 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتاصد (ثانیه)12.613.1
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)170170

باتری برلیانس H330 و باتری بسترن بی 30 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های برلیانس H330 با Besturn B30

مقایسه امکانات برلیانس H330
عکس برلیانس H330

در روزهای نخست معرفی برلیانس، وجود گزینه‌های ابتدایی نظیر سانروف می توانست به عنوان یک برگ برنده محسوب شود اما با پیشرفت امکانات رفاهی خودروهای امروزی دیگر نمی توان برلیانس H330 را (حتی در نسخه اتومات) یک خودرو آپشنال دانست. در واقع این خودرو از امکانات زیر برخوردار است:

  • کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
  • ترمزهای جلو و عقب دیسکی (در نسخه دستی ترمز عقب کاسه ای است) – ABS – EBD
  • سانروف برقی
  • سنسور دنده عقب
  • نمایشگر مرکزی به همراه سیستم رهیاب ماهواره‌ای
  • قابلیت تنظیم نور چراغ جلو
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • کامپیوتر سفری
  • رینگ 15 اینچی آلومینیومی
  • شیشه های بالابر برقی
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
  • باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار (آپشن های بعدی فقط در نسخه اتوماتیک وجود دارند)
  • بسته شدن پنجره ها با ریموت
  • قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت
  • آینه های جانبی برقی
  • چراغ مه شکن جلو
  • روکش چرمی غربیلک فرمان و دکمه تنظیم صدا

ضمناً نسخه های منوال با حذف بسیاری از گزینه‌ها نظیر سانروف، سیستم کیلس، سامانه مالتی‌مدیا و ترمزهای دیسکی عقب عملاً به خودروهایی کم آپشن تبدیل شده‌اند.

مقایسه امکانات بسترن B30
عکس بسترن B30

این خودرو از لحاظ امکانات نسبت به خودروهای هم‌رده تولید داخل در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد. در لیست امکانات و آپشن های بسترن B30 می‌توان موارد زیر را مشاهده نمود:

  • کروز کنترل
  • کنترل کشش و پایداری
  • سنسور عقب
  • ترمز کمکی
  • ترمزهای ضد قفل ABS – EBD
  • فرمان برقی حساس به سرعت
  • دیلایت
  • اتولایت یا چراغ خودکار
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز به سیستم ناوبری فارسی
  • دوربین عقب
  • نویگیشن
  • بلوتوث
  • USB
  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • سیستم تهویه دیجیتال
  • آینه‌های جانبی برقی با گرمکن
  • سانروف
  • سیستم باز شدن درب ها بعد از وقوع تصادف
  • ریموت کنترل مجهز به باز کن صندوق عقب
  • تهویه مطبوع دستی
  • سیستم کنترل در سربالایی HAC

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب فاو بسترن B30

مقایسه طراحی ظاهری بسترن بی 30 و برلیانس H330

مقایسه طراحی ظاهری برلیانس H330
عکس برلیانس H330

برلیانس H330 جزو آن خودروهایی است که در خیابان خیلی جلب توجه نمی کند اما با ظاهر پخته و اصولی خود می تواند به راحتی مالک خود را راضی نگاه دارد. قطعاً نسخه هاچ‌بک بدلیل فرم خاص قسمت انتهایی و سپر اسپرت جلوئی، می تواند گزینه جذاب‌تری باشد اما اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی با صندوق عقب بزرگ‌تر باشید نسخه سدان هم بخش زیادی از جذابیت‌های مدل هاچ‌بک را برایتان تکرار خواهد نمود.

چراغ های خوش فرم جلو، جلوپنجره مشابه محصولات ب‌ام‌و، گلگیرهای برجسته و خطوط ساده اما منطقی بدنه از جمله نکات مثبت طراحی این خودرو به حساب می‌آیند. البته در قسمت عقبی مقداری از زیبایی‌های ظاهری کاسته می شود اما با این حال همچنان میتوانیم H330 را خودروئی خوش‌قیافه و متناسب بدانیم.

مقایسه طراحی ظاهری بسترن B30
عکس بسترن B30

نخستین نکته‌ای که باعث می‌شود یک مشتری به خودرویی فکر کند، طراحی چهره آن است، امری که بسترن به خوبی در مورد بسترن B50f عملکرد خود را نشان داده و حقیقتاً در رده قیمت خود بسترن جزو خودروهای زیبای بازار است.

بسترن B30 در نمای جلو، چهره بروز و چراغ‌های خشنی دارد. چراغ‌های جلو پنجره بزرگ با خطوط کرومی افقی، چراغ‌های مخصوص روز که در دو طرف سپر پایینی قرار گرفته‌اند و چراغ‌های کشیده و تعبیه چراغ های روشنایی روز همگی نمای جلویی بسترن B30 را خوب و جوان‌پسند تداعی کرده‌اند.

 

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی برلیانس H330
عکس برلیانس H330

با ورود به داخل کابین برلیانس H330 با طراحی معمولی روبرو هستیم که به دلیل سادگی خطوط و کیفیت پایین متریال مورد استفاده، نمی تواند جاذبه‌های قسمت بیرونی خودرو را تکرار نماید. البته در اینجا نکات مثبتی نظیر فریم اسپرت نشانگرهای پشت آمپر و حالت خمیده پایین کنسول میانی، اندکی از حس کسالت داخل کابین کاسته‌اند.

همچنین وجود آپشن‌های تکمیلی نظیر استارتر دکمه‌ای و نمایشگر مرکزی در نسخه‌های اتوماتیک باعث شده داشبورد ماشین تا حدی رنگ و بوی مدرنیته هم به خود بگیرد. اما با تمامی این صحبت‌ها همچنان نمیشود فضای داخلی H330 را هیجان‌انگیز و خلاقانه توصیف کرد.

البته از نظر ارگونومی، دید به اطراف، دقت مونتاژ و فضای پا و سر اوضاع مناسب است و می توان برای استفاده‌های خانوادگی روی برلیانس H330 حساب باز کرد. بویژه که در این نسخه صندوق عقب نسبتاً جاداری هم در نظر گرفته شده که قابلیت حمل بار کافی را دارد. صندلی‌ها نیز در قیاس با امثال خودروهای همرده از طراحی بهتری برخوردارند و حس راحتی بیشتری به سرنشینان منتقل می‌نمایند.

مقایسه طراحی داخلی بسترن B30
عکس بسترن B30

با ورود به کابین بسترن B30 با یک داشبورد و کابین کاملاً ساده مواجه می‌شویم و یقیناً طراحی بسترن B50f در داخل کابین جذاب‌تر از بسترن B30 است. صفحه نمایش بزرگی که در وسط داشبورد میانی قرار دارد، به زبان فارسی بوده و نقشه شهرهای ایران را نیز درون خود دارد و کار با آن بسیار راحت است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در بسترن B30 بهتر است یا برلیانس اچ 330؟

مقایسه رانندگی برلیانس H330
عکس برلیانس H330

با توجه به اینکه با نشستن در خودرو، این کابین خودرو است که توجهات بسیاری را جلب می کند، لذا حتما باید به این نکته اشاره کنیم که راحتی و میزان دربرگیری صندلی های برلیانس تا حدی است که اصلاً قابل مقایسه با خودرو های داخلی هم قیمت نیست.

در برلیانس می توانید زاویه پشتی و میزان گودی کمر را متناسب با بدن خود تنظیم کنید تا در سفرهای بلند مدت یا در ترافیک های شهری احساس خستگی نکنید. پارچه ای بودن روکش صندلی و بخشی از رودری ها یکی دیگر از ویژگی های مثبت داخلی برلیانس است که باعث تعریق کمتر در هوای گرم می شود. همه اینها باعث می شوند که تجربه‌ی رانندگی با برلیانس دلنشین تر و خوشایند تر باشد.

به لحاظ امنیت و ایمنی هم سیستم های ترمز و پایداری ABS و EBD حتی در زمین ‌های خیس و لغزنده بسیار دقیق و قابل اعتماد عمل می‌ کنند و پاسخگوی نیاز راننده در شرایط مختلف جوی هستند.

مقایسه رانندگی بسترن B30
عکس بسترن B30

پس از نشستن پشت فرمان بسترن B30 با پلاستیک و خشک و کاملا شکننده ای در جای جای کابین مواجه هستید، البته بر خلاف خودروهای مشابه و رقبای دیگر، طراحان چینی بسترن B30 نهایت تلاش خود را به کار بسته اند تا با استفاده از رنگ آمیزی و خطوط طراحی این نقص را جبران کنند. فرمان برقی این خودرو در سرعت های بالا بیش از حد نرم به نظر می رسد و اطلاعات چندان دقیقی از وضعیت محور جلو را به راننده نمی دهد.

مورد دیگر تأخیر جعبه دنده در تعویض دنده ها است که این مورد در حالت تیپ ترونیک نیز با تاخیر محسوس همراه است و به نظر می رسد که جعبه دنده هماهنگی چندان خوبی از نظر نرم افزاری با موتور خودرو ندارد، هرچند باید اذعان کرد که شش سرعته بودن گیربکس بسترن B30 در مجموع نسبت به سایر رقبا که اکثرا با گیربکس 4 سرعته عرضه می شوند، برتری به شمار می آید. 

مقایسه ایمنی در Brilliance H330 و Besturn B30

مقایسه ایمنی برلیانس H330
عکس برلیانس H330

بسترن B30 و برلیانس H330 جزو چینی‌های نسبتاً اقتصادی بازار کشور ما هستند و به همین خاطر خبری از ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای روی آنها نیست و هر دو با تنها 2 ایربگ در ایران مونتاژ شده‌اند.

متاسفانه تست معتبری برای سنجش ایمنی برلیانس H330 در دسترس قرار ندارد و به همین دلیل نمیتوان در مورد میزان امنیت این محصول با قطعیت نظر داد. این در شرایطی است که بسترن B30 هر 5 ستاره موسسه CNCAP را در کارنامه خود دارد و از این نظر خیال مشتریان را تا حدود زیادی آسوده نموده‌ است.

برلیانس اچ 330 بخریم یا بسترن بی 30 کدام بهتر است؟

مقایسه خرید برلیانس H330
عکس برلیانس H330

فاو بسترن B30 به‌دلیل حضور کوتاه‌مدت‌تر در ایران، شرایط تحریم و همچنین سیاست‌های خاص گروه بهمن، تیراژ تولید چندان بالایی را تجربه نکرد و در مقایسه با برلیانس H330، خیلی کم‌تر در خیابان‌ها دیده می‌شود. بنابراین طبیعی است که محصول برلیانس، بازار کارکرده داغ‌تری داشته باشد.

البته در مورد بسترن B30 هم جای نگرانی چندانی وجود ندارد. چراکه فاو و شریک ایرانی آن یعنی بهمن موتور، از شرکت‌های خوش‌نام بازار کشور ما محسوب می‌شوند و بسیاری از افراد به اعتبار همین نام‌ها به‌سراغ خرید بسترن B30 کارکرده می‌روند. در بحث گستردگی خدمات پس از فروش، فراوانی و قیمت قطعات یدکی نیز برلیانس H330 گزینه برتر است.

مقایسه خرید بسترن B30
عکس بسترن B30

اما در پایان مقایسه بسترن B30 با برلیانس H330 و با مروری مختصر بر ویژگی‌های هر دو خودرو باید بگوییم که بسترن B30 در بخش‌های فضای کابین و صندوق‌بار، ایمنی، کیفیت سواری و عملکرد گیربکس، برتر از رقیب خود است اما در مقابل، برلیانس H330 هم در طراحی ظاهری، گستردگی خدمات پس از فروش، قیمت قطعات یدکی و بازار کارکرده، امتیاز بالاتری کسب می‌کند. توانایی‌های حرکتی و آپشن نیز پارامترهایی هستند که هر دو خودرو در آن‌ها امتیاز نسبتا یکسانی می‌گیرند.

اگر به‌دنبال یک چینی اقتصادی با کیفیت مناسب و آپشن‌های قابل‌قبول هستید که تا چند سال پاسخگوی مسافرت‌های خانوادگی‌تان باشد، بسترن B30 را انتخاب کنید اما اگر جوان‌تر هستید و به ظاهر خودرو بیش‌تر اهمیت می‌دهید و دوست دارید خودروی خود را سریع‌تر به پول نقد تبدیل کنید؛ برلیانس H330 انتخابی جذاب و نسبتاً کم‌دردسر برای شما خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
شاه محمدی
شاه محمدی
7 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر، ممنون از پاسخ دهی عالیتون… بنده بترسن B30 دارم، چند وقتی میشه دو سال پیش باتری رو صفر خریدم، باتریش تا یک سال بعدش خیلی خوب کار میکرد، حدود یک سال با ماشین کار نکردیم، اما هر دو فته یک بار استارت میخورده و روشن هم میشده، این چند روزه اومدم استارت بدم استارت نخورد، حتی برق پشت آمپر هم نمیومد، باتری به باتری کردیم اولش روشن شد، یکم ک راه رفت بعد حدود 15 دقیقه الی 20 دقیقه بعدش وسط رانندگی خاموش شد!! سوالم اینجاست ک مشکل آیا میتونه از باتری باشه! و اینکه اگر بخوام… خواندن ادامه ...

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش