مقایسه خودروی برلیانس با رنو ساندرو

4.7
(87)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه برلیانس و رنو ساندرو و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  رنو ساندرو بهتره یا برلیانس H320 کدام را بخریم؟

مقایسه خودروی برلیانس با رنو ساندرو
مقایسه خودروی برلیانس با رنو ساندرو

مقایسه کلی برلیانس و رنو ساندرو

رنو ساندرو یک هاچبک فرانسوی است که در سال 1394 وارد خط تولید پارس خودرو شد و همچنان در دو مدل اتوماتیک و دستی به تولید می‌رسد. البته ساندرو توسط بخش رومانیایی رنو یعنی داچیا طراحی شده و در بازارهای جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود.

رنو ساندرو از همان ابتدا به دلیل کیفیت بالای خود مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و در حال حاضر هم شرایط بسیار خوبی را در بازار تجربه می‌کند.

برلیانس H320 هاچبک چینی پارس خودرو که از سال 1394 توسط پارس خودرو مونتاژ می‌شود. برلیانس H320 از همان بدو ورود به دلیل طراحی خوب و نسبتا مدرن مورد توجه قرار گرفت اما رفته رفته نشان داد که کیفیت مورد انتظار را ندارد و صرفا با یک خودرو چینی معمولی روبه‌رو هستیم.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو برلیانس کراس

فیلم مقایسه 207 صندوقدار با برلیانس

ویدئوی زیر از پدال خودروهای برلیانس و 207 صندوقدار را مقایسه کرده و مشخص میکند کدام ارزش خرید بیشتری دارد. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی رنو ساندرو با برلیانس H320

در بخش مقایسه فنی برلیانس h320 با رنو ساندرو پیشرانه‌های مورد استفاده در هر دو خودرو شباهت بسیاری به همدیگر دارند؛ اما در مقابل خودرو ساندرو به علت دارا بودن وزن کمتر و عملکرد مناسب جعبه دنده قادر است، شتاب مناسب‌تری را در مقایسه با رقیب خود به نمایش بگذارد. در نتیجه برخلاف مقایسه ساندرو با برلیانس h320 از نظر طراحی در بخش مقایسه فنی رنو ساندرو امتیاز بالاتری را نسبت به رقیب خود کسب می کند.

تفاوت مشخات فنی موتور برلیانس و رنو ساندرو

خودروی رنو ساندرو نیز همانند خودروی تندر 90 به یک موتور بنزینی تنفس طبیعی مدل K4M 696 مجهز شده است. این موتور خطی به 4 سیلندر و 16 سوپاپ مجهز بوده و از گنجایشی معادل 1598 سی‌سی بهره می‌برد. حداکثر توان خروجی این موتور رقم 105 اسب بخار با احتساب 5750 دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن نیز رقمی معادل 140 نیوتن‌متر با احتساب 3750 دور در دقیقه براورد می‌شود.

اما در مشخصات فنی خودروی برلیانس H320 تنوع بیشتری را نسبت به رقیب شاهد هستیم. مدل دستی و اتوماتیک این خودرو هر دو در قالب نسخه‌ها‌ی 1.5 لیتری و 1.6 لیتری به بازار عرضه شده‌اند. در مدل 1.5 لیتری یا 1498 سی‌سی این خودرو حداکثر توان خروجی معادل 103 اسب بخار با احتساب 5800 دور در دقیقه را شاهد هستیم. در حالی که حداکثر گشتاور خروجی موتور این خودرو رقمی معادل 138 نیوتن‌متر با احتساب 3800 دور در دقیقه ارزیابی می‌شود.

در نسخه‌ی 1.6 لیتری یا 1654 سی‌سی این خودرو شرایط اندکی بهتر به نظر می‌رسد. در این نسخه از خودروی برلیانس H320 حداکثر توان خروجی معادل 114 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور خروجی نیز معادل 154 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه ارزیابی می‌شود.

جدول مشخصات فنی رنو ساندرو و برلیانس H320

مدل خودروساندروبرلیانس h320
پیشرانهبنزینی ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپبنزینی ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ
حجم موتور۱۵۹۸ سی سی۱۴۹۸ سی سی
حداکثر قدرت۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه۱۳۸ نیوتن متر ۳۸۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس۴ دنده اتوماتیک6 دنده، نیمه اتوماتیک (AMT)
مصرف سوخت (ترکیبی)۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰۱۱ ثانیه۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر در ساعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

باتری برلیانس H320 و باتری رنو ساندرو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های رنو ساندرو با برلیانس

در بخش مقایسه ساندرو با برلیانس h320 از نظر آپشن‌ها و امکانات رفاهی نتیجه تقریبا مشخص است؛ چرا که ساندرو به علت دارا بودن جنبه اقتصادی در نسخه اولیه خود مجهز به آپشن‌ها و امکانات رفاهی متعددی نمی‌باشد؛ البته شرکت پارس خودرو سعی کرده، تا این مشکل مربوط به ساندرو را تا حدودی برطرف نماید؛

اما همچنان برلیانس h320 از نظر برخورداری از امکانات رفاهی می‌تواند شرایط مطلوب‌تری را برای راننده و سرنشینان خود فراهم کرده و امتیاز بیشتری را در مقایسه با رقیب خود به دست آورد.

جدول امکانات رفاهی ساندرو و برلیانس H320

تجهیزاتساندروبرلیانس h320
چراغچراغ مه شکن جلوچراغ‌های هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، دارای مه شکن جلو
سیستمهای مولتی مدیاکامپیوتر اطلاعات سفر، کنترل سیستم صوتی زیر فرمان، سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+، 4 بلندگو)سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از رادیو، 3Mp / دارای درگاه USB، دارای 4 بلندگو و 2 عدد تیوتر
صفحه نمایش۱۰ اینچی سفارشی۷ اینچی
رینگ ها۱۵ اینچ۱۵ اینچ
آینهآینه‌های جانبی برقی مجهز به همراه گرمکن، آینه‌های جانبی همرنگ بدنهتنظیم برقی آینه‌های جانبی
تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع با کنترل دستیسیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی
صندلیپشت سری بالشتی ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاعجلو: قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین در ۴ جهتعقب: صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی از ایزوفیکس ( صندلی کودک )، قابلیت تا شوندگی صندلی‌های عقب جهت افزایش فضای صندوق عقب
شیشهشیشه بالابر برقی جلو و عقب، برف پاک کن و شیشه شور عقب به همراه مه زداشیشه‌های جلو و عقب برقی، دارای قفل کودک
سیستم های هشدار دهنده
سایر امکاناتقفل مرکزی بهمراه کنترل از راه دورکامپیوتر سفری

بیشتر بدانید: بررسی آپشن های پژو 207 جدید (207i)

مقایسه طراحی ظاهری برلیانس و رنو ساندرو

اولین موردی که در طراحی هر دو خودرو به چشم می‌خورد، دارا بودن طراحی هاچ‌بک است. خودروهای هاچ‌بک می‌توانند توجه قشر جوان را به خوبی به خود جلب نمایند. خودرو ساندرو همانند پلتفرم قدیمی خود یعنی ال ۹۰ نمی‌تواند طراحی جذابی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد و به همین دلیل قادر نیست امتیاز مطلوبی از نظر طراحی ظاهری کسب نماید.

اما در مقابل برلیانس h320 به دلیل دارا بودن طراحی ظاهری مشابه با یکی از محصولات پیشین کمپانی بی ام و امتیاز بیشتری را از نظر طراحی ظاهری از مخاطبان خود کسب کرده و به همین دلیل نتیجه می‌گیریم، در مقایسه ساندرو با برلیانس h320 از نظر طراحی بخش بیرونی برلیانس امتیاز بیشتری را کسب می‌کند.

از لحاظ طراحی داخلی:

در بخش طراحی فضای کابین نیز مانند طراحی ظاهری باید گفت برنده این رقابت برلیانس H320 خواهد بود. زیرا طراحی کابین برلیانس H320 به دلیل دارا بودن از المان های بروز طراحی نظیر بهره مندی از دو رنگ کرم و طوسی در داشبورد و تودوزی، توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

اما کابین رنو ساندرو از طرحی قدیمی و ساده بهره گرفته است که در واقع می توان آن را نمونه ارتقا یافته کابین تندر 90 دانست. زیرا در برخی از جزئیات نظیر کنسول میانی و فرم داشبورد و رودری ها دستخوش تغییر شده است.
اما مهم ترین نکته در مقایسه کابین این دو خودرو، کیفیت متریال مصرفی و دقت مونتاژ قطعات است که می توان گفت رنو ساندرو با اختلاف قابل توجهی برنده رقابت کیفی خواهد بود. زیرا خط تولید رنو در کارخانه پارس خودرو توسط ناظران رنو مورد بررسی قرار گرفته و در صورت رعایت نکردن استانداردهای لازم، اجازه خروج محصول از خط به آن ها داده نمی شود.

اما هنگامی که با دقت به درون کابین برلیانس نگاه می کنیم، متوجه می شویم که کیفیت قطعات مصرفی چندان رضایت بخش نبوده و در مدت زمان طولانی ممکن است کیفیت خود را از دست بدهند. همچنین دقت مونتاژ در این خودرو به نسبت ساندرو کمتر بوده که می تواند در مدت زمانی مشابه مشکلاتی از قبیل به سر و صدا افتادن داشبورد و اجزای تشکیل دهنده اتاق را در پی داشته باشد.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در برلیانس بهتر است یا رنو ساندرو؟

از آنجایی که مشخصات فنی هر دو خودرو نسبتا یکسان بوده و در یک کلاس با یکدیگر رقابت می کنند، انتظار می رود تجربه رانندگی آن ها نیز تفاوت چندانی نداشته باشد. اما هنگامی که پشت فرمان هر یک از این دو خودرو می نشینید، مزایا و معایبی را مشاهده می کنید که هر کدام می تواند از ویژگی های این خودروها به شمار رود.

ابتدا پشت فرمان برلیانس H320 می نشینیم تا خس رانندگی با آن را تجربه کنیم. در همان ابتدا اگر جزو افراد بلند قامت باشید، شاید نشستن روی صندلی راننده برایتان کمی دشوار باشد، زیرا نوع قرار گیری ستون فرمان و فاصله آن با صندلی به گونه ای است که ممکن است زانوهایتان با آن برخورد کند. به هر ترتیب با چرخاندن اهرم مخصوصی به جای کلید در توپی استارت قرار گرفته است، پیشرانه را روشن می کنیم.

با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت D، شروع به حرکت می کنیم. با توجه به این که جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک این خودرو محصول کمپانی هیوندای پاورتک است، ضریب ایمنی و اطمینان خاطر از کیفیت آن بالا بوده و به شما این اطمینان را می دهد که تعویض دنده ها به نرمی انجام می گیرد.

اما همین موضوع سبب می شود هنگام شتاب گیری های ناگهانی این اجازه را به شما ندهد که معکوس های سنگین بکشید، زیرا این کار استهلاک جعبه دنده را بالا برده و از میزان عمر مفید آن می کاهد.

شروع حرکت در برلیانس چندان هیجان انگیز نبوده و برخلاف ظاهر جوان پسندش چندان خوشایند جوانان نخواهد بود. اما فرمان برقی این خودرو عملکرد بسیار خوبی داشته و در مقایسه با سایر رقبای همرده بسیار نرم تر عمل می کند. این موضوع در شهرهای شلوغ مانند تهران که فضای پارک به سختی پیدا می شود و معمولا محدودیت فضا برای رانندگان دردسرهایی را ایجاد می کند، بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

بازار خرید فروش برلیانس بهتر است یا رنو ساندرو؟

هردو هاچ‌بک حاضر در این رقابت، از شرایط نسبتا مساعدی در بازار ایران برخوردار هستند و با رونقی مطلوب، مورد خریدوفروش قرار می‌گیرند؛ با این حال، به نظر می‌رسد مواردی هم‌چون کیفیت فنی بالاتر، گستردگی خدمات پس‌ازفروش به‌همراه وفور بیشتر قطعات یدکی به‌واسطه اشتراک فنی کامل با تندر ۹۰، سبب اقبال بیشتر مشتریان به سوی هاچ‌بک فرانسوی یعنی رنو ساندرو شده باشد.

مقایسه ایمنی در رنو ساندرو و برلیانس H320

مهمترین و اساسی‌ترین بخش در مقایسه ساندرو با برلیانس h320 مربوط به شرایط ایمنی است؛ که این خودرو در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهند. با توجه به اطلاعات موجود در بخش ایمنی ساندرو نتیجه میگیریم  این خود را به واسطه دارا بودن ساختار فنی محکم در بدنه می‌تواند شرایط ایمنی مناسب‌تری را در مقایسه با رقیب خود به ثبت برساند. بنابراین تا به اینجا نتیجه می‌گیریم خودرو ساندرو دارای امتیاز بیشتری در بخش ایمنی و فنی در مقایسه با رقیب خود است.

جدول تجهیزات ایمنی رنو ساندرو و برلیانس

تجهیزاتساندروبرلیانس h320
تجهیزات ایمنی و حفاظتیسیستم ضد سرقت (Immobilizer)، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشین‌های ردیف عقبقفل مرکزی ( دارای ریموت )، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، باز شدن در ها هنگام تصادف، قفل اتوماتیک درب‌ها، یاداور صوتی باز بودن کمربند ایمنی
کیسه هواکیسه هوای راننده،  کیسه هوای سرنشین جلو به مراه سوئیچ غیرفعال نمودنمجموعا ۲ عدد ( راننده و سرنشین جلو )
سیستم ترمز4 چرخ دیسکی تهویه شونده، ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی ترمز2 چرخ جلو دیسکی، 2 چرخ عقب کاسه‌ای، سیستم ترمز ضد قفل ABS

برلیانس H320 بخریم یا رنو ساندرو؟ کدام بهتر است؟

به علت کیفیت بالای ساخت و تقاضای بسیار خوب در زمینه خرید و فروش ، رنو ساندرو در اولویت خرید نسبت به H320 قرار می‌گیرد. بعد از اعمال تحریم‌ها از طرف آمریکا خدمات پس از فروش خودرو برلیانس H320 با چالش‌های فراوانی روبرو است.

در پایان بررسی مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 به سختی می‌توان برنده این رقابت را مشخص کرد. برلیانس H320 طراحی ظاهری زیباتر و امکانات بالایی در کنار سواری نرم در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. اما در کنار این ویژگی‌ها رنو ساندرو خدمات پس‌ از فروش گسترده، کیفیت فنی بالاتر، فراوانی قطعات یدکی، شتاب بیشتر و استهلاک پایینی را برای خریداران خود به همراه دارد. در نهایت با توجه به شرایط و نیاز خریدار، هر کدام از این دو خودرو می‌تواند انتخاب نهایی باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
زارع
زارع
1 سال پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

عدالت خواه
عدالت خواه
1 سال پیش

منظور از گشتاور موتور چیه الان گشتاور موتور ماشین ساندرو بیشتر از ماشین برلیانس هست ینی ماشین خوبیه ؟

احمدی
احمدی
1 سال پیش

سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش