مقایسه اچ سی کراس با ام وی ام x22

4.7
(212)

xدر این مقاله از کیان باتری به مقایسه اچ سی کراس و ام وی ام x22 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک بهتره یا اچ سی کراس اتوماتیک کدام را بخریم؟

مقایسه اچ سی کراس با ام وی ام x22
مقایسه اچ سی کراس با ام وی ام x22

مقایسه کلی اچ سی کراس و ام وی ام x22

شرکت ایران خودرو که شریک تجاری برند خودروساز دانگ‌فنگ چین بود؛ در سال 1395 اولین سری از کراس اوور H30 Cross شرکت DFM (دانگ فنگ موتور) را به عنوان ارزان‌ترین کراس اوور تولیدی خود روانه بازار ایران کرد. این خودرو در حقیقت نسخه تغییر یافته و به اصطلاح کراس اوور شده هاچ‌بک H30 بود که تولید انبوده نسخه سدان آن نیز با نام دانگ فنگ S30 در برنامه ایکو قرار داشت اما محقق نشد.

H30 کراس به همان اندازه از H30 هاچ‌بک کراس اوورتر است که ساندرو اسپ‌وی از ساندرو هاچ‌بک. در نتیجه زمانی که سخن از کلمه کراس در کنار نام H30 به میان می‌آید زیاد به روح و روان خود بال و پر و شوق پرواز ندهید، چراکه این همان هاچ‌بک H30 است که تنها از دیدگاه ظاهر اندکی بزک شده است تا شاید کمی به دار و دسته کراس اوورها شبیه شود. برگ برنده H30 کراس در بازار ایران شباهت مجموعه فنی آن با خانواده 206 تیپ 6 ایران خودرو است که بخش خدمات، تعمیرات و نگهداری آن را برای خودروساز و مالک ساده‌تر می‌سازد.

ام وی ام X22 حاصل همکاری شرکت خودروسازی مدیران خودرو (MVM) با شرکت چری (Chery) چین است. این خودرو در حقیقت نسخه مونتاژ داخلی تیگو 3X (Tiggo 3X یا تیگو 2 در بازار برزیل) چری است که در ایران با نام MVM X22 روانه بازار شد. این خودرو که از قضا به صورت همزمان با H30 کراس شرکت ایکو در سال 95 و همزمان با اوج‌گیری کراس اوور سواری ایرانیان روانه بازار کشور شد؛ بر پلتفرم مشترک با هاچ‌بک MVM 315 توسعه یافته است.

تمایز بارز آنجا است که تفاوت‌های ظاهری بسیار زیاد میان X22 و 315 در بخش طراحی نمای داخلی و خارجی به اندازه‌ای زیاد است که به سادگی می‌توان X22 را به عنوان خودرویی متمایز از کلاس کراس اوور پذیرفت اما این داستان در مورد H30 کراس صدق نمی‌کند. اگر نسخه هاچ‌بک H30 نیز در بازار ایران عرضه می‌شد به سادگی می‌شد شباهت‌های بی‌مانند این دو خودرو به یکدیگر (درست همانند ساندرو و ساندرو استپ‌وی) را در آن مشاهده کرد.

همچنین بخوانید:نقد و بررسی مزایا و معایب اچ سی کراس (H30 Cross)

فیلم مقایسه اچ سی کراس و ام وی ام x22

ویدئوی زیر از همراه مکانیک خودرو های اچ سی کراس و MVM x22 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی اچ سی کراس با ام وی ام x22

اما ام وی ام x22 و اچ سی کراس از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی MVM x22 و اچ سی کراس مشابه همدیگر است.

همانطور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، مشخصات فنی این دو خودرو به شدت به یکدیگر نزدیک هستند و تنها تفاوت‌های کوچکی در قدرت و گشتاور موتور، ابعاد خودرو و فاصله بین محورها وجود دارد. هرچند این تفاوت‌ها برای برخی مشتریان مهم هستند، اما در کل باید گفت که هر دو خودرو برای استفاده در شهر و خارج از شهر مناسب هستند و از مزایای خود دارند.

تفاوت مشخات فنی موتور اچ سی کراس و MVM x22 اتومات

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی MVM ایکس 22 و اچ سی کراس اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی ام وی ام x22 اتومات با اچ س کراس

مدل خودروام وی ام X22 اتوماتیکدانگ فنگ H30 کراس
پیشرانه4 سیلندر4 سیلندر TU5
حجم موتور5/1لیتر6/1 لیتر
حداکثر قدرت105 اسب‌بخار105 اسب‌بخار
حداکثر گشتاور135 نیوتن‌متر142 نیوتن متر
گیربکس4 دنده اتومات دو‌حالته (2وL) + مود اقتصادی و اسپرت4 دنده اتومات + مود برفی و اسپرت
مصرف سوخت (ترکیبی)1/6 لیتر در صد کیلومتر7 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 1007/12 ثانیه5/12 ثانیه
حداکثر سرعت160 کیلومتر برساعت183 کیلومتر برساعت

 

باتری اچ سی کراس و باتری ام وی ام ایکس 22در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های اچ سی کراس اتومات با ام وی ام x22

در قسمت مقایسه ام وی ام X22 و دانگ فنگ H30 کراس از نظر امکانات رفاهی، به نظر می‌رسد که هر دو خودرو امکانات مناسبی را در اختیار راننده و سر‌نشینان قرار داده‌اند. X22 امکانات رفاهی مناسبی دارد که از جمله آن می‌توان به کروز کنترل، سانروف برقی، مانیتور ۸ اینچی لمسی، تهویه مطبوع خودکار، تنظیم سیستم صوتی روی فرمان و… اشاره کرد.

از آنجایی که نکته قابل‌توجه خودرو‌های چینی تجهیزات و امکانات آن‌ها‌ است، دانگ فنگ نیز از این قائده مستثنی نیست و با امکانات خوبی توسط ایران ‌خودرو تولید شده است. تهویه مطبوع اتومات، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، نویگیشن و آینه‌های گرم شونده، تنها بخشی از امکانات و آپشن‌های این خودرو به‌حساب می‌آید.

در جدول زیر می‌توانید تجهیزات و آپشن‌های ام وی ام X22 و دانگ فنگ H30 کراس را مقایسه کنید:

جدول تجهیزات رفاهی MVM X22 اتومات و اچ سی کراس

تجهیزاتام وی ام X22 اتوماتیکدانگ فنگ H30 کراس
چراغهالوژن، دی لایت، اتولایت، مه‌­شکن جلو و عقبهالوژن، چراغ­های LED کریستالی لوکس، چراغ­های LED در عقب، چراغ­های مه شکن جلو و عقب
سیستم‌های مولتی مدیا4 اسپیکر، سیستم نمایش دهنده اطلاعات خودرو، USB، GPS و امکان پخش MP34 اسپیکر و 2 تیوتر، امکان پخش MP3 و دارای درگاه USB، رهیاب
صفحه نمایش8 اینچی6.5 اینچ
آینهآینه­‌های جانبی با تنظیمات برقی و راهنمادارآینه های جانبی با تنظیمات برقی و راهنمادار به همراه گرمکن
تهویه مطبوعدستیاتوماتیک
صندلی6 حالته دستی برای راننده، روکش چرم دو رنگ، صندلی های عقب تاشو دو تکه، ایزوفیکس، کنسول وسط6 حالته دستی برای راننده، صندلی های عقب تاشو دو تکه، ایزوفیکس، کنسول وسط
شیشهبالابر برقی هر 4 شیشهبالابر برقی هر 4 شیشه
سیستم‌های هشدار دهندهسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سنسور عقب/ سنسور فشار باد تایرسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سنسور عقب، قفل کودک درب‌های عقب
سایر امکانات نویگیشن، سانروف، کروز کنترل، سقف و ستون های مشکی، فلاپ جلو و عقب و رکاب، رینگ های 16 اینچی، تنظیم فرمان در 2 حالت، قابلیت Mirror Linkسانروف، رینگ های 16 اینچی، تنظیم فرمان در 4 حالت

مقایسه طراحی ظاهری ام وی ام x22 و اچ سی کراس

در طرح کلی، ام وی ام x22 شکلی مربعی با گوشه های تیز و خطوط تند و تیز دارد. از سایر جزئیات ظاهری می‌توان به نورپردازی LED، باربند و چراغ‌های جلویی و عقبی گرد و زیبا اشاره کرد. در مجموع، ظاهر x22 جذاب و سرشار از دینامیک است.

به طرفی، با دانگ فنگ h30 کراس طراحی شده تا به عنوان یک خودروی کراس‌اور عمل کند، با طرح کلی اسپرت و ظاهری شبیه به خودروهای آفرود. برخلاف x22، اچ سی کراس چراغ‌های جلویی متفاوتی دارد که ظاهری منحصر به فرد به این خودرو بخشیده است. همچنین، خطوط شلوغ و پرجزئیات آن باعث شده است که h30 کراس در چشم بیننده‌ها جذاب و شگفت انگیز به نظر برسد. در مجموع، طراحی بادانگ فنگ h30 کراس منحصر به فرد و جالب است و برای کسانی که به دنبال خودرویی با ظاهر جذاب هستند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

از لحاظ طراحی داخلی:

در مورد طراحی داخلی این دو خودرو، هر دو از طراحی مدرن و جذابی برخوردارند اما ام وی ام x22 دارای داخلی بسیار شیک و باریک تر است که شامل صندلی های چرم و داشبورد نوار نور LED است. در این مدل از تکنولوژی های پیشرفته مانند سیستم ناوبری GPS، کنترل صوتی و سیستم صوتی بلوتوث پشتیبانی می شود. همچنین دارای صندلی هایی است که به راحتی قابل تنظیم هستند تا راننده و مسافران مختلف راحتی را تجربه کنند.

با این حال، با دانگ فنگ h30 کراس نیز دارای طراحی داخلی زیبا و مدرنی است. اصول طراحی داخلی به دقت طراحی شده اند و به خوبی در ترکیب با دیزاین خودرو پیوسته اند. این خودرو همچنین از تکنولوژی هایی مانند نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم صوتی بلوتوث و اتصال USB پشتیبانی می کند.

صندلی های آن نیز با توجه به راحتی و کیفیت ساخت به خوبی در هم تنظیم شده و انعطاف پذیری کافی را برای راننده و مسافران به ارمغان می آورند. در کل، هر دو خودرو دارای طراحی داخلی جذابی هستند که برای خریداران بسته به سلیقه شان مورد توجه قرار می گیرند.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

مقایسه ایمنی در اچ سی کراس و MVM x22

در بخش مقایسه ایمنی ام وی ام X22 و دانگ فنگ H30 کراس باید گفت که، علی‌رغم ادعای شرکت چری، هیچ گواهینامه ایمنی و کیفیت، حتی در سایت‌ بنیاد ایمنی خودروهایی چینی (C-NCAP) برای X22 مشاهده نمی‌شود. جدای از این ستاره‌های ایمنی، تجهیزات ایمنی X22 در سطح متوسطی قرار دارد.

در میان تجهیزات ایمنی می‌توان به ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ABS و EBD، دوکیسه هوا برای سرنشینان جلو، قفل مرکزی و ایموبلایزر اشاره کرد.

اما در این سوی میدان مقایسه، رقیب 3  ستاره ایمنی از موسسه  CNCAPدریافت کرده است که البته نتیجه چندان خوبی برای دانگ فنگ H30 کراس به‌حساب نمی‌آید. ترمزهای دیسکی خنک شونده مجهز به سیستم ABS و EBD، 4 کیسه‌هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی)، و سیستم ضد‌سرقت ایموبیلایزر از تجهیرات ایمنی این خودرو به‌شمار می‌روند.

در جدول زیر می‌توانید به مقایسه ام وی ام X۲۲ و دانگ فنگ H۳۰ کراس از نظر ایمنی بپردازیم:

جدول تجهیزات ایمنی ام وی ام X22 و H30 کراس

تجهیزاتام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنتدانگ فنگ H30 کراس
تجهیزات ایمنی و حفاظتیایموبیلایزر، قفل مرکزیسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، قفل کودک درب های عقب
کیسه‌هوا2 عدد کیسه‌هواهای راننده و سرنشین جلو4عدد کیسه‌هواهای راننده و سرنشین جلو
سیستم ترمزABS، EBDترمز ABS، ترمز EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی

اچ سی کراس بخریم یا ام وی ام x22 کدام بهتر است؟

اگر شما جزو افرادی هستید که به نمای ظاهری خودرو اهمیت می‌دهید، در میان این دو خودرو گزینه برتر بدون شک ام وی ام X22 است و دانگ فنگ H30 کراس چندان خودرو جذابی به‌نظر نمی‌رسد. در بخش طراحی کابین، اگرچه با یک طراحی مدرن و زیبا روبرو هستیم اما نمی‌توان از نفوذ صدای موتور به داخل کابین خودرو چشم پوشی کرد.

نکته قابل توجه راجع‌به این خودرو این است که به‌دلیل عدم ساخت قطعات ام وی ام X22 در داخل کشور، قیمت قطعات یدکی آن بسیار بالاست و همین موضوع مشکلات زیادی را برای مالکان این خودرو ایجاد کرده است. در نهایت اگر بتوانید از موتور کم‌جان و شتاب نه چندان خوب آن چشم‌پوشی کنید، این کراس‌اوور جمع‌و‌جور انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

از طرفی دیگر اگر با نمای کمی قدیمی دانگ فنگ H30 کراس که بسیار شبیه به خودروهای استیشن است مشکلی نداشته باشید، فضای داخلی جادار‌تری را نسبت به ام وی ام X22 تجربه خواهید کرد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که، این خودرو به‌هیچ وجه صندلی‌های راحتی ندارد و نشستن طولانی مدت روی آن‌ها سرنشینان را خسته می‌کند.

از طرفی دیگر اگرچه در بخش طراحی داخلی از کابین H30 کراس به‌عنوان نقطه قوت طراحی این‌ خودرو یاد کردیم اما در حقیقت نمی‌توان از کیفیت ساخت و همچنین مواد اولیه به‌کار رفته در ساخت کابین چشم‌پوشی کرد. در کل می‌توان گفت که پیشرانه TU5 به‌کار گرفته شده در این خودرو، حداقل خیال خریداران را نسبت به تامین و تهیه قطعات راحت کرده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
رضاجلالی
رضاجلالی
11 ماه پیش

اچ سی کراس خیلی بهتره ، چون شتاب بیشتری داره ، قطعات فراوونه و ارزون تره ، جادارتره ، گیربکس ژاپنی داره هماهنگه و بدون تقه هست ، و اصلا کوبش نداره ،

تاروردی
تاروردی
1 سال پیش

آقا اچ سی کراس بخرید سرعتش خیلی بالا تر از ام وی ام هست وزنش هم کمتره درست نمیگم؟

اکرامی
اکرامی
1 سال پیش

به نظر من ام وی ام ایکس 22 بهتره، هر چی نباشه کراس اوور هست دیگه!

اکرامی
اکرامی
1 سال پیش

از نظر فنی ام وی ای X22 خیلی بهتره از اچ سی کراس بخاطر اینکه هم شتابش بهتره هم سواریش

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش