مقایسه ام وی ام 110 S و کوییک R

4.6
(193)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه ام وی ام 110 S و کوییک R و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  کوییک R بهتره یا ام وی ام 110 S کدام را بخریم؟

در ابتدای این مقاله به بررسی شرکت های تولیدکننده این دو خودرو می پردازیم. ام وی ام 110S به عنوان نسخه جدید خودروی ام وی ام 110 در سال 1394 وارد بازار ایران گردید. ام وی ام 110S نسل دوم از این هاچبک شهری محسوب می‌شود. این خودرو در بازار چین با نام چری QQ شناخته می شود و با نگاهی به ظاهر آن متوجه می شوید که برای تردد در شهرهای شلوغ و پرجمعیت ساخته شده است.

مقایسه ام وی ام 110 کوییک
مقایسه ام وی ام 110 کوییک R

نخستین نسل ام وی ام 110 در سال 1383 وارد کشورمان شد و حدود یک دهه در خط تولید مدیران خودرو قرار داشت. نسل اول این خودرو با دو موتور سه سیلندر و چهار سیلندر و گیربکس های اتوماتیک و دستی در اختیار مشتریان ایرانی قرار می گرفت. طبق روال معمول خودروسازان جهانی، چری کیو کیو پس از مدتی فیس لیفت شد و نسخه جدید این خودرو در سال 2014 با نام ام وی ام اس وارد بازار کشورمان شد.

برخلاف نسخه اولیه، در فیس لیفت ام وی ام 110 گیربکس اتوماتیک وجود ندارد و این خودرو تنها با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می شود. موتور ام وی ام 110S تنوع قبلی را ندارد و فقط می توان موتور یک لیتری سه سیلندر را انتخاب کرد.

رقابت شدید در این بازه قیمتی و همچنین سیاست قیمت گذاری اشتباه از سوی شرکت تامین کننده، باعث شده ام وی ام 110S در بازار ایران مانند سایر کشورها موفق نباشد. با این حال، نقاط قوت ام وی ام 110 برای برخی از مشتریان ایرانی جذاب است و آنها را به خرید این هاچ بک کوچک چینی ترغیب کرده است.

مقایسه ام وی ام 110 کوییک
مقایسه ام وی ام 110 کوییک R

کوییک اتوماتیک نخستین عضو از خانواده کوییک است و از سال 1397 در بازار حضور دارد. در ابتدا قرار بود کوییک اتومات در دو تیپ فول و فول پلاس به بازار عرضه شود؛ اما تیپ فول هیچ‌گاه عرضه نشد و تمامی نسخه‌های موجود از تیپ فول پلاس هستند. به همین دلیل این خودرو در بازار به کوییک اتوماتیک فول پلاس هم معروف است.

احتمالاً تا به حال در خیابان چشمتان به خودرو هاچبک دو رنگی افتاده و با نگاهتان آن را دنبال کرده‌اید. کوییک R یکی از انواع مختلف هاچبک جوان پسند گروه خودروسازی سایپا است که یک سال بعد از تولید و عرضه کوییک معمولی، روانه بازار خودرو گردید.

البته شاید فکر کنید خودرویی با این شکل و شمایل و رنگ آمیزی امکاناتی بیشتر از یک کوییک معمولی در اختیار راننده می گذارد، اما تنها مزیت کوییک R دو رنگ بودن آن است وگرنه همان کوییک است که بود.

کوییک R اگر چه در حد خودروهای خارجی مرغوب نیست، اما به دلیل محدودیت ها و ممنوعیت های موجود در بازار ایران، متقاضیان جوان را به خرید خودروهایی با رنگ جالب و متفاوت خود ترغیب کرد.

به این ترتیب بر آن شدیم در این مقاله به مقایسه دو خودروی ام وی ام 110S و کوییک R را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه کلی ام وی ام 110 S و کوییک R

مقایسه کلی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه کلی ام وی ام 110 کوییک R

ام‌ وی‌ ام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، می تواند برای استفاده‌های شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگ‌های تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود.

به خصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانی‌ها بابت هزینه‌ نگهدرای ماشین را کاهش داده‌اند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است.

راستی ام‌وی‌ام مدعی شده با تقویت بدنه و درب‌ها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هر چند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است.

پس از بررسی مزایای ام‌ وی‌ ام 110S به سراغ معایب آن برویم مشکلاتی از قبیل فضای بار بسیار کم که حتی برای یک هاچ‌بک مینی هم جالب نیست در کنار آپشن‌های محدود در نسخه Comfortable و بازار دست دوم نه‌چندان پررونق می تواند تا حدودی برای خریداران دلسردکننده باشد.

همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچ‌های تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت‌ در حد سایر هاچ‌بک‌های این رده قیمتی کاربردی باشد.

 

مقایسه کلی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه کلی ام وی ام 110 کوییک R

کوییک در واقع نسخه هاچ بک ساینا محسوب می شود؛ البته با توجه به نصب روف‌رک‌ها و فلاپ‌های پلاستیکی پیرامونی، شاید بهتر باشد از کوئیک به عنوان یک هاچ‌بک‌کراس کوچک شهری یاد کنیم.

محصولی که روی پلتفرم X200 سایپا (همان خانواده تیبا) توسعه یافته و باز هم مثل همیشه بجای جایگزینی با مدل قبلی یعنی تیبا، به عنوان یک ماشین جدید و صد البته گرانتر به بازار عرضه شده است.

یکی از اهداف ساخت کوییک رقابت با پژو 206 تیپ 2 ایران خودرو بوده است که البته شاید این هدف در ابتدا مقداری بلندپروازانه به نظر برسد، اما محصول سایپا بواسطه قیمت ارزان‌تر در نمونه پایه و آپشن های بیشتر در نسخه فول و همچنین چهره جدیدتر (البته از لحاظ تنوع و نه زیبایی و اصالت) توانسته جایگاه خود را در بازار پیدا کند و نظر بسیاری را به سمت خود جلب نماید.

مدتی پس از این عرضه موفقیت آمیز کوییک، سایپا تصمیم گرفت نماینده خود را در تیپ‌های مختلف از جمله دورنگ یا همان کوییک R اتوماتیک، کوییک R پلاس و در نهایت نسخه های S و G عرضه نماید تا سهم بیشتری از بازار تشنه خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت داخل را نصیب خود کند.

 

همچنین بخوانید: نقد و بررسی ام وی ام 110 اس (MVM 110S)

فیلم بررسی ام وی ام 110 S

ویدئوی زیر به بررسی خودروی ام وی ام 110S پرداخته است و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی MVM 110 S با کوییک R

اما کوییک R و ام وی ام 110 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی کوییک R و ام وی ام 110S مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور ام وی ام 110 S و Quick R

 

مقایسه فنی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه فنی ام وی ام 110 کوییک R

ام وی ام اس از نظر فنی نیز نسبت به مدل قبلی تغییراتی دارد. در مدل قبلی، دو نوع موتور با حجم‌های 0.8 و 1.1 لیتر قابل انتخاب بودند که حداکثر به ترتیب 51 و 68 اسب بخار و 70 و 90 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کردند.

این در حالی است که در نسخه به روز شده تنها یک آپشن موتور ارائه می شود که حجم آن 1 لیتر است. این موتور یک لیتری سه سیلندر، توانایی تولید حداکثر ۶۸ اسب بخار (در برخی منابع ۷۰ نیز ذکر شده است) توان و ۹۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

در نتیجه حجم موتور کمتر شده و توانایی آن اندکی بهبود یافته است. بیشینه سرعت این خودرو از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است (که البته حرکت با این سرعت‌های بالا با چنین خودرویی اصلاً کاری عاقلانه نخواهد بود!) و مصرف سوخت ترکیبی آن به تنها ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

سیستم تعلیق این خودرو از نوع مک فرسون مستقل با فنر پیچشی و میله نگهدارنده ضد لغزش و نوع مستقل با فنر پیچشی و میله پشتیبانی در عقب می باشد.

با یک نگاه به مقایسه فنی این دو خودرو متوجه میشویم که ام وی ام اس با یک موتور 3 سیلندری در برابر کوییک با موتور 4 سیلندری قرار دارد. موتورهای سه سیلندر راه حل جدیدی برای خودروسازانی است که به دنبال خودروهایی با مصرف کم و راندمان بالا هستند. اگرچه موتور سه سیلندر کوچکتر از موتورهای چهار سیلندر است، اما در صورت نصب توربوشارژر، قدرتی برابر با یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی خواهد داشت.

مقایسه فنی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه فنی ام وی ام 110 کوییک R

کوییک R از همان پیشرانه ۴ سیلندر M15 بنزینی استفاده می‌کند که در زیر کاپوت تیبا و ساینا قرار دارد. این موتور می‌تواند ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

جعبه دنده ۵ سرعتی دستی قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. کوییک R با استفاده از جعبه دنده دستی و پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۳ ثانیه زمان لازم دارد تا به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

ظرفیت مخزن باک این هاچبک کوچک ۴۱ لیتر بنزین را دارد و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

یک موتور 3 سیلندر کوچک تر، سبک تر و دارای قطعات متحرک کمتر است که می تواند منجر به مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتر شود. با این حال، در مقایسه با یک موتور 4 سیلندر، قدرت و گشتاور کمتری تولید می‌کند، که باعث می‌شود در خودروهای بزرگ تر یا هنگام رانندگی از مناطق شیب‌دار، احساس قدرت کمتری داشته باشید.

توجه به این نکته ضروری است که موتورهای 3 سیلندر جدیدتر با قابلیت های عملکردی بهبود یافته عرضه می شوند و تقریباً با همتایان 4 سیلندر خود برابری می کنند. از طرف دیگر، موتور 4 سیلندر به دلیل نظم شلیک متعادل، به طور کلی قدرت بیشتر و عملکرد نرم تری دارد و برای خودروهای بزرگ تر یا آنهایی که به عملکرد بیشتری نیاز دارند، انتخاب بهتری است.

با این حال، همچنین سنگین‌تر است، قطعات متحرک بیشتری دارد، و آلاینده‌های بیشتری تولید می‌کند که در نتیجه راندمان کمتری نسبت به مصرف سوخت در مقایسه با موتور 3 سیلندر دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی کوییک و ام وی ام 110 جدول زیر را مطالعه کنید.

باتری ام وی ام 110 و باتری کوییک در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های MVM 110 S با Quick R

 

مقایسه امکانات ام وی ام 110 کوییک
مقایسه امکانات ام وی ام 110 کوییک R

ام‌ وی‌ ام 110S از نظر سطح آپشن در دو تیپ لاکچری و کامفورت به بازار عرضه شده است. نسخه لاکچری که کامل‌ترین مدل 110S محسوب می شود امکانات ساده‌ای از قبیل موارد زیر دارد:

  • کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین
  • شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی
  • ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل ABS
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • صفحه کیلومتر دیجیتالی با نشانگر مصرف سوخت لحظه‌ای
  • مه‌شکن‌های جلو و عقب (البته مه‌شکن‌های جلویی با روشن ماندن دائمی در نقش دی‌لایت ظاهر میشوند)
  • رینگ‌های آلومینیومی
  • گرمکن شیشه عقب
  • برف پاک‌کن عقب

اما مدل کامفورت که زودتر از مدل لاکچری از خط تولید مدیران‌خودرو خارج شد از نظر امکانات اوضاع مناسبی ندارد. درست است که با نظر به رقبایی مثل تیبا، حذف رینگ‌های آلومینیومی و سنسورهای پارک در نسخه کامفورت چندان به چشم نمی‌آیند اما برداشتن گرمکن و برف‌پاک‌کن شیشه عقب در این مدل جای گلایه دارد.

بخصوص که ماشین‌های هاچ‌بک بدلیل نوع ساختار بدنه و ایرودینامیک خاصشان، نیاز اساسی به برف‌پاک‌کن عقب دارند. در این بین تنظیمات دستی به سبک بسیار قدیمی برای آینه‌های جانبی هم در این مدل جالب توجه است.

مقایسه امکانات ام وی ام 110 کوییک
مقایسه امکانات ام وی ام 110 کوییک R

در مقابل کوییک R در رنگبندی های مختلف وارد بازار شد و نسبت به کوییک معمولی از آپشن های پیشفرض بیشتری مانند تریم دورنگ و رینگ های اسپرت و مانیتور داخلی برخوردار است. ولی به طور کلی کوییک معمولی با کوییک R از نظر آپشن های رفاهی تقریبا با هم یکسان هستند.

یکی از آپشن های کوييک R سيستم ضدسرقت (ايموبلايزر) است که ايمني این خودرو را در برابر سارقان خودرو بالاتر می برد. همچنین چراغ‌هاي مه‌شکن جلو و عقب از دیگر آپشن های کوییک R دنده ای هستند که اين چراغ‌ها به‌دليل وجود لامپ‌هاي قوي و پرنور خود، در شرايط جوي نامساعد مي‌تواند به ديد بهتر راننده و همچنين ديده‌شدن بهتر خودرو کمک کنند. از دیگر امکانات و انواع آپشن کوییک R می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترمز ضدقفل (ABS)
  • سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز (EBD)
  • شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی
  • گرمکن شیشه عقب
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع به‌صورت دستی
  • ریل سقفی (روف رک)
  • صندلی‌های عقب تاشو
  • قفل مرکزی با ریموت کنترل
  • ایربگ راننده و سرنشین جلو

به این ترتیب امکانات و آپشن های این دو خودرو تقریباً با هم برابر هستند برای اطمینان از این شباهت می توانید به جدول زیر مراجعه بفرمایید:

جدول مقایسه امکانات و تجیزات رفاهی ام وی ام 110S و کوییک R
امکانات رفاهیام وی ام 110Sکوییک R
گرمکن صندلی جلونداردندارد
سردکن صندلی جلونداردندارد
گرمکن صندلی عقبنداردندارد
ماساژور صندلینداردندارد
سیستم تهویه‌ خودکارنداردندارد
گرم‌کن فرماننداردندارد
صندلی چرمنداردندارد
یخچالنداردندارد
استراحتگاه مرکزی دستنداردندارد
شارژر بی‌سیمنداردندارد

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی خودرو کوییک سایپا + دفترچه راهنما

مقایسه طراحی ظاهری Quick R و ام وی ام 110 S

مقایسه طراحی ظاهری ام وی ام 110 کوییک
مقایسه طراحی ظاهری ام وی ام 110 کوییک R

از نظر طراحی می توان گفت که تفاوت های زیادی بین این دو خودرو وجود دارد، چون دو خانواده از هم جدا هستند. با وجود قدیمی تر بودن ام وی ام 110S و طراحی آن که قبل از طراحی کوییک R صورت گرفته ولی با این وجود ام وی ام 110S ظاهری جذاب و مدرن دارد اما کوییک ظاهری ساده و بی آلایش دارد که مناسب افرادی است که به دنبال هیجان نیستند.

ام وی ام 110S نسبت به مدل قبلی خود از ظاهر بسیار مدرن و جذاب تری بهره می برد، بنابراین به جرات می توان گفت که فیس لیفت ام وی ام اس گامی بسیار مثبت در بهبود وضعیت این سوپرمینی است.

چهره ام وی ام 110S پس از فیس لیفت جدید از حالت کسل کننده و ساده لوح خود به حالتی پر جنب و جوش تبدیل شده است که نشاط و سرزندگی را به بیننده منتقل می کند.

کوییک ازلحاظ ابعاد و فاصله محوری، تفاوت بسیار کمی با ام وی ام 110S دارد.

مقایسه طراحی ظاهری ام وی ام 110 کوییک
مقایسه طراحی ظاهری ام وی ام 110 کوییک R

در حالی که انتقادات از کوییک هنوز در بازار وجود داشت، این شرکت نسخه اسپورت خود را با نام ویرایش R منتشر کرد. این خودرو تفاوت چندانی با مدل استاندارد آن ندارد. به حدی که حتی نمی توان آن را یک فیس لیفت خفیف در نظر گرفت.

کوییک R تنها با افزودن عناصر دو رنگ قصد دارد خود را متفاوت نشان دهد. این تغییرات را می توان در سقف، اسپلیتر جلو، قاب مه شکن و قاب آینه مشاهده کرد.

شباهت صورت کوئیک و ساینا عملاً بی معنی است. زیرا این دو محصول ساختار کاملاً متفاوتی دارند. به عبارتی ساینا یک سدان شهری و کوئیک یک هاچ بک شهری جمع و جور است. از سوی دیگر نمی توان شباهت چشمگیر چراغ های عقب کوییک به کراس اوورهای بی ام و را نادیده گرفت.

استفاده زیاد از رنگ های دوگانه در داخل کابین چشم بیننده را اذیت می کند. تغییر رنگ اصلی دریچه های تهویه مطبوع، قاب سیستم صوتی، پنل درها و البته دستگیره ها در خور یک سازنده خودرو نیست. ما احساس خوبی نداریم که نمی توانیم تفاوت زیادی بین این مدل و کوییک استاندارد پیدا کنیم.

در مجموع، اگر چه کوئیک در زمان عرضه از طراحی قابل قبولی برای یک خودروی ارزان قیمت ایرانی برخوردار بود، اما ام وی ام 110S با ظاهری مدرن و جوان پسندانه تر رقیب سرسختی برای کوییک است.

از لحاظ طراحی داخلی:

 

مقایسه طراحی داخلی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه طراحی داخلی ام وی ام 110 کوییک R

هر دو خودرو دارای طراحی ساده در داخل کابین هستند. به طوری که کوییک R با نگاهی گذرا به فضای داخلی و داشبورد کوئیک می توان تغییرات جدیدی را نسبت به سایر خودروهای سایپا مشاهده کرد.

قسمت میانی کنسول دارای تغییراتی مانند اضافه شدن یک صفحه نمایش 7 اینچی است که در بالای داشبورد قرار گرفته و یک کامپیوتر آنبورد را در خود جای داده است. تقریباً می توان گفت که قسمت میانی کنسول همان کنسول ساینا است، با این تفاوت که کمی تغییر شکل داده تا آن صفحه را در خود جای دهد.

یکی دیگر از ویژگی های این تغییر که در کوییک به چشم می خورد، دکمه های روی فرمان، دکمه های سمت چپ برای کنترل سیستم صوتی و دکمه های سمت راست برای سیستم کروز کنترل هستند.

رد شدن از طراحی مجدد کنسول و داشبورد کوییک R و هماهنگی کمتر با امکانات اضافه شده مانند صفحه نمایش و دکمه های به کار رفته روی فرمان که از نکات منفی طراحی داخلی آن محسوب می شود و جلوی کنسول هم طراحی بسیار ضعیفی دارد.

اما در کنار تمام این ناهماهنگی ها و ضعف ها در طراحی کابین کوییک R، نکات مثبتی مانند فرمان اسپرت تر نسبت به مدل های قبلی (ساینا و تیبا) و همچنین اضافه شدن صفحه نمایشی که می تواند طراحی ظریف تری داشته باشد وجود دارد.

مقایسه طراحی داخلی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه طراحی داخلی ام وی ام 110 کوییک R

همچنین کابین ام وی ام 110S در عین حفظ سادگی، استفاده از منحنی ها و طرح های گرد، علاوه بر ظاهر خودرو، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. شرکت مدیران خودرو باید به شما بگوید که فضای داخلی ام وی ام 110S واقعاً نسبت به نسخه قبلی بهبود زیادی یافته است.

تریم داخلی کابین ام وی ام 110S به رنگ مشکی است که در نوع خود جلوه بهتری به کابین می دهد. علاوه بر این، طراحی صفحه کیلومتر کاملاً تغییر کرده، محفظه داشبورد برای قرار دادن وسایل در نظر گرفته شده و در قسمت هایی از داشبورد از رنگ نقره ای برای ایجاد تنوع استفاده شده است.

در داخل کابین ام وی ام 110S فضای کافی برای همه سرنشینان وجود دارد و به خصوص فضای پای سرنشینان عقب بیش از حد انتظار است. با اینکه صندوق عقب ام وی ام 110S اسپرت بسیار کوچک است و به سختی می تواند چمدانی را جا کند، اما برای مصارف شهری قابل قبول است و با تا زدن صندلی های عقب فضای زیادی در اختیار دارید.

به طور کلی طراحی داخلی ام وی ام 110S تغییرات مثبتی داشته است، اگرچه استفاده از پلاستیک خشک در کابین همانند کوییک R کمی فراتر از انتظار است و بایستی حداقل در قسمت هایی باشد که تماس دست ها و بدن با آنها زیاد نباشد.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در کوییک R بهتر است یا MVM 110 S؟

 

مقایسه رانندگی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه رانندگی ام وی ام 110 کوییک R

بهترین گزینه در مورد ام وی ام 110S سهولت استفاده از ابزارهای آن است. در واقع، از فرمان گرفته تا مجموعه پدال ها و دسته دنده، همگی وظایف خود را با نرمی مثال زدنی انجام می دهند و رانندگی بسیار نرم و ظریفی ارائه می دهند.

در واقع، بر خلاف کوییک R، برای رانندگی با 110S نیازی به تلاش اضافی ندارید و همه چیز به راحتی حرکت می کند. صندلی ها نرم و نسبتاً راحت هستند و این موضوع در کنار کیفیت سواری قابل قبول، آرامش را برای مسافران فراهم می کند. نکته مثبت دیگر شعاع چرخش عالی فرمان است که تردد در باریک ترین خیابان های شهر را آسان می کند.

ام وی ام 110S عملکرد قابل قبولی در شروع حرکت دارد و به راحتی تا سرعت حدود 80 کیلومتر در ساعت شتاب می گیرد. اما وقتی به دنده 3 میرسد با کاهش قابل توجهی در شتاب و کشش مواجه می شویم.

البته از یک خودروی 3 سیلندر با حجم موتور کمتر از یک لیتر انتظار بیشتری نباید داشت و از شتاب صفر تا صد در حدود 16 ثانیه نباید غافلگیر شد.

در واقع قابلیت های موتور 110S برای ترافیک شهری کافی است و حتی با روشن بودن کولر هم برای شما کمبودی ایجاد نمی کند. ترمزها که در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای مجهز به ABS و EBD هستند، عملکرد متوسطی را ارائه می دهند که البته با محدودیت حرکتی خودرو سازگاری نسبی دارد.

لازم به ذکر است که بیشتر جنبه های مثبت 110S به کاربری شهری محدود می شود. که در این موضوع با کوییک R هم برابری می کند.

مقایسه رانندگی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه رانندگی ام وی ام 110 کوییک R

زمانی که استارت کوئیک را بزنید با یک پراید مواجه می شوید! با استارت زدن خودرو، شنیدن صدای موتور، نفوذ به داخل کابین و در نهایت لمس حس رانندگی قطعاً کمی حس نوستالژی در مورد پراید خواهید داشت. ابعاد کوچک خودرو برای فضای شهری بسیار مناسب است اما در سفرهای برون شهری احساس امنیت لازم را به مسافران و راننده القا نمی کند.

یکی از مشکلات خودرو تعویض دنده است که به سختی انجام می شود البته بعد از چند هزار کیلومتر رانندگی این مشکل برطرف می شود اما رفع نمی شود.

اگر چه ارقام ذکر شده برای این موتور کوییک R بسیار ناامیدکننده است، اما باید گفت که وزن حدود یک تن خودرو را تحمل می کند. شتاب و کشش خودرو در شروع حرکت کمی کند به نظر می رسد، اما در مجموع، در مقایسه با ام وی ام 110S یکسان است و گاهی اوقات در شتاب ثانویه کمی بهتر عمل می کند.

مصرف سوخت نسبتاً خوب و مقرون به صرفه است اما ام وی ام 110S میزان مصرف سوخت کمتری دارد. در مجموع می توان به کیفیت سواری و رانندگی کوئیک امتیاز متوسط ​​داد که البته با توجه به صرفه بودن سگمنت خودرو و مقایسه قیمت آن با ام وی ام 110S، این عملکرد متوسط ​​می تواند کافی باشد. اما رضایت بخش نیست.

پشت فرمان، موقعیت راننده مناسب است و با توجه به ابعاد جمع و جور بدنه، رانندگی با خودرو آسان به نظر می رسد، با این حال با تمام این موارد همچنان شاهد دید محدود در سمت راست و پشت سر هستیم که البته زیاد آزاردهنده نیست.

مقایسه ایمنی در ام وی ام 110 S و کوییک R

خودروهای ام وی ام که در واقع نمونه های داخلی شرکت چینی چری هستند، در تست تصادف موسسات مختلف ارزیابی ایمنی حضور کمرنگی دارند و به ندرت حتی در استانداردهای داخلی یافت می شوند.

تست تصادف نسخه مجهز به ایربگ ام وی ام 110S هنوز انجام نشده است و نمی توان سطح ایمنی این خودرو را را از روی ظاهر خودرو تشخیص داد اما در مقایسه با خودروهای دیگر می توان حدس زد که این مدل برخلاف نسخه قبلی می تواند تضمین حداقل ایمنی مسافران برای تردد درون شهری را ارائه دهد و چند ستاره بدست آورد.

مهم ترین نکته این است که ام وی ام 110S حتی در این نسخه جدید برای تردد و سفرهای برون شهری مناسب نیست و فقط برای زندگی شهری استفاده می شود.

مقایسه ایمنی ام وی ام 110 کوییک
مقایسه ایمنی ام وی ام 110 کوییک R

اما به نظر می رسد اولویت اصلی سازندگان تامین حداکثر تجهیزات رفاهی و ایمنی با قیمت بسیار مناسب است و نسخه اسپرت ام وی ام 110S تا حدودی در رسیدن به این هدف موفق بوده و از نظر قدرت بدنی به مراتب قوی تر از نسخه قبلی است و به گفته سازنده در طراحی ساختار بدنه خودرو از فولاد مقاوم استفاده شده است.

ام وی ام 110S دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است. همچنین سیستم های ترمز ABS و EBD با ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و ترمزهای کاسه ای در چرخ های عقب وجود دارد.

همچنین کوئیک مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است. نکته جالب در مورد سایپا کوییک سیستم های ایمنی مختلف به کار رفته در آن است. سایپا کوییک مانند 110S دارای سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم ترمز EBD یکی از کاربردی ترین سیستم های ترمز خودرو است.

ترمز اضطراری (BA) سیستم دیگری است که در این خودرو استفاده می شود. این سیستم حداکثر نیروی ترمز را برای توقف خودرو در مواقع اضطراری و ترمزهای ناگهانی اعمال می کند. از نظر ایمنی هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند و هیچکدام تست ایمنی را نگذرانده اند.

ام وی ام 110 S بخریم یا کوییک R کدام بهتر است؟

مقایسه خرید ام وی ام 110 کوییک
مقایسه خرید ام وی ام 110 کوییک R

با نگاهی به ام وی ام 110 اس و کوییک آر متوجه شدیم که ام وی ام 110 اس خودرویی با طراحی شیک و مناسب برای ترافیک شهری است و جدا از ابعاد جمع و جور، مصرف اقتصادی و ظاهری ظریف که برای بسیاری از افراد جذاب است، حرف زیادی برای گفتن ندارد.

با توجه به قیمت بسیار بالایی که در حال حاضر در بازار دست دوم 110 اس وجود داردکه البته با قیمت کوییک آر در حد صفر برابر است، ارزش خرید آن چندان بالا نیست و خرید خودرویی مانند کوئیک که حداقل خدمات پس از فروش دارد مناسب تر است.

در هر صورت کوئیک R هم میتواند انتخاب متفاوت و خاصی برای این رده قیمتی باشد که پاسخگوی حداقل نیازهای شما با کمترین هزینه خواهد بود.

مقایسه خرید ام وی ام 110 کوییک
مقایسه خرید ام وی ام 110 کوییک

با این وجود خرید خودرو می تواند فقط بر اساس مقایسه قیمت نباشد. بسیاری افراد خودرو را بر اساس سلیقه خود انتخاب میکنند که این یک مسئله کاملاً نسبی بوده و انتخاب نهایی به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش