مقایسه آریو سایپا و برلیانس H330

4.6
(197)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه آریو S300 و برلیانس H330 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. برلیانس H330 بهتره یا آریو S300 کدام را بخریم؟

همانطور که پیداست کراس اوورهای شهری تک محور متحرک هستند، به همین دلیل نمی توانند سدان های خانوادگی را به طور کامل از میدان خارج کنند. در واقع مزایایی مانند هزینه کمتر، هندلینگ بهتر و کیفیت سواری برتر از جمله مواردی است که همچنان افراد زیادی را به سمت این کلاس از خودروها می کشاند.

به خصوص کراس اوورهای متوسط تک دیفرانسیل، عملکرد آفرود چندانی از خود نشان نمی دهند و در نتیجه، یک خودروی سدان مناسب را می توان جایگزین مناسبی برای کسانی دانست که به دنبال پیروی از مد نیستند.

در سال های اخیر سدان های چینی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده اند. مهم ترین دلیل آن نیز استفاده این خودروها از آپشن های فراوانی است که بر روی این خودروها نصب می شود.

در حال حاضر انحصار خودروسازی کشورمان به دست دو شرکت مونتاژکننده ایران خودرو و سایپا افتاده است و به همین دلیل ورود خودروهای خارجی به کشور با محدودیت‌های بسیاری در راستای حمایت از تولید داخلی همراه است.

با وجود اینکه خودروسازان داخلی ایران خودرو و سایپا محصولات چینی را در سبد محصولات خود قرار داده اند و عملاً حمایت از تولید داخلی و محدود کردن واردات تأثیری در رشد صنعت خودرو در کشورمان نداشته است. برلیانس و آریو از این دست خودرو می باشند. که در این مقاله به مقایسه این دو خودرو می پردازیم.

مقایسه آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه آریو S300 و برلیانس H330

زوتی در 14 ژانویه 2005 توسط Zotye Holding Group تأسیس شد. زوتی قبلاً قراردادهایی برای صادرات قطعات خودرو داشت، اما برای استفاده از بازار رو به گسترش خودرو چین، تولید خود را برای تکمیل خودرو افزایش داد. در سال 2005، زوتی به لطف شهرت خود به عنوان یک شریک قابل اعتماد، قراردادهای وابسته فروش را در 10 کشور مختلف منعقد کرد.

شرکت سایپا در سال 1392 توانست نمونه هایی از این خودرو را با هدف تست بازار داخلی وارد کشور کند. به همین دلیل در حال حاضر مدل های وارداتی زوتی Z300 با مدل 2014 در بازار ایران موجود است. پس از عرضه نسبتاً موفق زوتی Z300، شرکت سایپا تصمیم گرفت تا پروژه مونتاژ این خودرو را نیز آغاز کند.

مونتاژ زوتی Z300‌ در داخل کشور و تولید آریو، قیمت تمام شده این خودرو را به‌شدت کاهش داد و به‌همین‌دلیل مصرف‌کنندگانی که نمونه‌های وارداتی زوتی Z300‌ را خریداری کرده بودند، زیان‌های قابل توجهی را تجربه کردند.

مقایسه آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه آریو S300 و برلیانس H330

شرکت خودروسازی برلیانس در سال 1992 توسط یانگ رونگ تاسیس شد و تا سال 2002 تنها به تولید مینی بوس مشغول بود. از سال 2003، پس از امضای قرارداد با بی ام و، شروع به مونتاژ خودرو کرد.

شرکت برلیانس در سال 2012 تعداد 650 هزار دستگاه خودرو تولید کرد و در سال 2013 به عنوان ششمین خودروساز چین شناخته شد و جالب تر اینکه برلیانس علاوه بر خودروهای بی ام و، پورشه، میتسوبیشی و تویوتا را نیز مونتاژ می کند.

مقایسه کلی ARIO S300 و BRILLIANCE H330

مقایسه کلی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه کلی آریو S300 و برلیانس H330

سایپا آریو در حقیقت زوتی Z300 است که با توافق هایی که میان شرکت سایپا و زوتی صورت گرفت تغیر نام پیدا کرد و وارد بازار ایران شد، زوتی که یک کمپانی چینی می باشد از سال 2007 وارد عرصه تولید ماشین شده است و از همان ابتدا با کپبی از برند های معتبر به شهرت رسید.

در این میان آریو نیز دقیقا مشابه خودرو تویوتا آلیون 2007 است که با استقبال خوبی روبرو شده بود، البته باید ذکر کرد این شباهت تنا در ظاهر مشاهده می شود و از نظر پیشرانه ها دارای تفاوت هستند و در خودرو آریو از پیشرانه های ساخت میتسوبیشی استفاده شده است.

در سال 1393 شرکت سایپا با این کمپانی همکاری مشترکی را آغاز کرد و ثمره آن محصول مشترکی به نام S300 بود، در چند ماه بعد سایپا نسخه ای داخلی از این محصول به نام آریو را به تولید رساند.

در ابتدا که این خودرو به صورت وارداتی وارد بازار شده بود با توجه به قیمت بالایی که داشت مورد استقبال قرار نگرفت، اما چندی بعد با منتاژ داخلی سایپا و قرار دادن امکانات جدید بر روی آن راهی بازار داخلی شد.

مقایسه کلی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه کلی آریو S300 و برلیانس H330

برلیانس H330 یک سدان کاملاً معمولی است؛ نه شتاب، سرعت یا آپشن شگفت انگیزی دارد و نه با استهلاک بالا یا مصرف سوخت زیاد، آزاردهنده خواهد بود. در واقع این ماشین خوراک مصرف‌کنندگانی است که به دنبال یک خودرو ساده و بی دردسر می گردند.

البته برلیانس H330 آنقدرها هم ساده نیست که مثل تندر حوصله‌تان را سر ببرد، بلکه با طراحی ظاهری خوب و آپشن‌های نسبتاً کافی (در نسخه اتوماتیک) می تواند تا حدودی سرگرم کننده هم باشد. از نظر کیفیت سواری، ترمز و پایداری هم وضعیت متوسطی دارد که در مجموع شما را راضی نگاه خواهد داشت.

هرچند امیدوار بودیم در نسخه‌های جدید سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز به اتومبیل اضافه گردد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

البته افزایش قیمت اخیر نسخه‌های جدید و قرار گرفتن در کنار رقبای قدر و آپشنال جدیدتر باعث شده که H330 به اندازه روزهای اولیه طرفدار نداشته باشد اما هنوز هم می تواند به عنوان یک خودرو جادار، شیک و کم‌آزار به ایفای نقش بپردازد و با پشتوانه قدرتمند پارس خودرو، خیالتان را از بابت وضعیت خدماتی آسوده نماید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو آریو

فیلم بررسی برلیانس H330

ویدئوی زیر خودروی برلیانس H330 را بررسی کرده و مشخص می کند ارزش خرید این خودرو چقدر است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی آریو سایپا با برلیانس H330

اما برلیانس H330 و آریو S300 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی برلیانس H330 و آریو S300 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور Ario S300 و برلیانس H330

مقایسه فنی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه فنی آریو S300 و برلیانس H330

در مقایسه فنی برلیانس H330 و آریو سایپا از نظر موتور ابتدا باید بدانید که شایعات زیادی در مورد این دو خودرو منتشر شده است و معمولاً خریداران به دو دسته تقسیم می شوند. برخی هماهنگی مناسب سیستم انتقال نیرو و فرمان مدرن تر برلیانس را دلیل آن می دانند و برخی دیگر با دیدگاهی کاملاً مخالف برلیانس H330 را شبیه به اسباب بازی های کودکان می دانند و قدرت بیشتر آریو را به رخ می کشند.

ظاهراً برلیانس H330 در قسمت طراحی ظاهری بیشتر کار کرده و برنامه خاصی برای موتور خود نداشته است چرا که موتور این خودرو تنها 103 اسب بخار قدرت دارد و با گشتاور 138 نیوتن متری خود در جاده های سخت که نیاز به شتاب دارند حرفی برای گفتن ندارد. در واقع این برلیانس فقط برای مصارف شهری مناسب است و تنها نکته مثبت آن مصرف کم سوخت در سیکل ترکیبی است.

در آن سوی مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا، یک محصول قدرتمند ایرانی وجود دارد که قادر است با موتور خود 120 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور ارائه دهد. در واقع سایپا با وجود تمام کاستی های طراحی خارجی و داخلی، عملکرد خوبی در موتور محصول خود داشته و اکثر خریداران خود را راضی کرده است. شتاب آریو سایپا به طرز جالبی بالاست و نشستن پشت فرمان برای علاقه مندان به خودرو بسیار لذت بخش تر از رانندگی برلیانس خواهد بود.

مقایسه فنی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه فنی آریو S300 و برلیانس H330

به عبارتی مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا از نظر موتور به ما می گوید که چینی ها اهل ظاهر هستند و برای جلب نظر مشتریان خود بیشتر به قسمت های بصری توجه کرده اند. اما آریو سایپا به فکر فراز و نشیب های جاده های ایران بوده و به جای اتلاف وقت در قسمت های بیرونی، تنها آسایش و قدرت را در نظر گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی برلیانس H330 و آریو S300 جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه فنی برلیانس و آریو
 مشخصاتآریو S300برلیانس H330
حجم موتور1590CC1498CC
قدرت موتور120 اسب بخار در 6000 دور103 اسب بخار در 5800 دور
تعداد سیلندر/سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپ
جعبه دنده4 دنده اتومات4 دنده اتومات
ماکزیمم سرعت KM/H172 کیلومتر170 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)6.7 لیتر6.7 لیتر
حجم باک55 لیتر55 لیتر

 

باتری آریو و باتری برلیانس H330 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های آریو S300 با Brilliance H330

 

مقایسه امکانات آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه امکانات آریو S300 و برلیانس H330

به عنوان یک سدان اقتصادی چین در سال 2014، نسخه های وارداتی زوتی Z300 دارای امکانات رفاهی مناسبی هستند. صفحه نمایش لمسی پنج اینچی با کنترل های فرمان، سیستم صوتی شش بلندگو، دوربین و سنسور عقب و سانروف از جمله ویژگی های Z300 وارداتی است.

هر آنچه که در داخل خودرو آریو مشاهده می کنید بسیار شبیه به خودرو تویوتا آریون ژاپنی است، از نظر داشبورد شاید به پای خودرو های جدید نرسد اما در مقایسه با خودرو هایی مثل سمند و پژو بسیار جذاب تر است.

اگر چه طراحان برای این که قیمت این خودرو خیلی بالا نرود از محصولات مرغوب استفاده نکرده اند و برای طراحی داخلی آن به سراغ پلاستیک خشک رفته اند اما خطوطی که در داشبورد به کار رفته است کاملا هماهنگ با درب های خودرو می باشد. البته با توجه به این که در داخل این خودرو از قطعات کرومی استفاده شده تا حدی توانسته ضعف قسمت های پلاستیکی را پنهان کند.

در داخل آریو از یک نمایشگر تک رنگ لمسی استفاده شده است که تنها در نسخه اتوماتیک آن وجود دارد. علاوه بر آن سیستم پخش این خودرو این قابلیت را دارد که به درگاه یو اس بی، سی دی و حافظه میکرو اس دی متصل شود.

علاوه بر موارد فوق در نسخه های اتوماتیک آریو از سانروف استفاده شده است، مزایا دیگر فضای باز داخل کابین است که برای سرنشینان مخصوصا افراد عقب بسیار راحت خواهد بود. حجم صندوق عقب آریو بدون جمع کردن صندلی های عقب 457 لیتر است که عدد معقولی است.

مقایسه امکانات آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه امکانات آریو S300 و برلیانس H330

شاید در ابتدا وجود گزینه‌های ابتدایی مانند سانروف می توانست به عنوان یک برگ برنده برای این خودرو محسوب شود اما با پیشرفت امکانات رفاهی خودروهای امروزی دیگر نمی شود H330 را (حتی در نسخه اتومات) یک خودرو آپشنال دانست.

امکانات این خودرو شامل موارد زیر هستند:

  • کیسه هوای سرنشینان جلو
  • قابلیت پخش MP3 – ورودی USB
  • 4 عدد بلندگو در نسخه دستی و 6 عدد بلندگو در نسخه اتوماتیک
  • ترمزهای جلو و عقب دیسکی (در نسخه دستی، ترمز عقب کاسه ای) مجهز به ABS و EBD
  • سانروف برقی
  • سنسور دنده عقب
  • نمایشگر مرکزی به همراه سیستم رهیاب ماهواره‌ای
  • قابلیت تنظیم نور چراغ جلو
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • کامپیوتر سفری
  • رینگ 15 اینچی آلومینیومی
  • شیشه های بالابر برقی
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
  • باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • بسته شدن پنجره ها با ریموت
  • قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت
  • آینه های جانبی برقی
  • چراغ مه شکن جلو
  • روکش چرمی غربیلک فرمان

ضمناً مدل‌های منوال با حذف بسیاری از گزینه‌ها نظیر سانروف، سیستم کیلس، سامانه مالتی‌مدیا و ترمزهای دیسکی عقب عملاً به خودروهایی کم آپشن تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: مقایسه برلیانس با اچ سی کراس کدام بهتر است؟

مقایسه طراحی ظاهری برلیانس 330 و آریو S300

 

مقایسه طراحی ظاهری آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه طراحی ظاهری آریو S300 و برلیانس H330

با نگاهی اجمالی به برلیانس H330 می توان به راحتی متوجه شد که چینی ها به فکر ویترین فروش خودروهای خود هستند و به همین دلیل ظاهر و بدنه محصول خود را کاملاً رنگارنگ و براق طراحی کرده اند. بدنه برلیانس H330 نسبت به آریو سایپا برتری آشکاری دارد.

برخلاف آریو که بیشتر یک کپی برداری ناموفق از ظاهر تویوتا است، برلیانس انطباق دقیق خود را از شریک سابق خود بی ام و در بدنه نمایان کرده است و با هماهنگی طراحی 360 درجه، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

اما در مقایسه با برلیانس H330 و آریو سایپا، محصول ایرانی سایپا حرفی برای گفتن ندارد و بدنه ای در خور یک موزه تاریخ خودرو را به خریداران خود عرضه می کند. هیچ خلاقیتی در طراحی بیرونی این خودرو دیده نشده است و اگر آریو سایپا از محصولات تویوتا کپی نمی شد، احتمالاً پایانی فاجعه بار برای این سازنده به همراه داشت.

مقایسه طراحی ظاهری آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه طراحی ظاهری آریو S300 و برلیانس H330

برلیانس H330 از آن دسته خودروهایی است که در خیابان خیلی جلب توجه نمی کند اما ظاهری پخته و اصولی دارد. قطعاً نسخه هاچ‌بک (و بهتر از آن نسخه کراس) بدلیل فرم خاص قسمت انتهایی و سپر اسپرت جلوئی، می تواند گزینه جذاب‌تری باشد اما اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی با صندوق عقب بزرگ‌تر باشید نسخه سدان هم بخش زیادی از جذابیت‌های مدل هاچ‌بک را برایتان تکرار خواهد نمود.

چراغهای خوش فرم جلو، جلوپنجره مشابه محصولات ب‌ام‌و، گلگیرهای برجسته و خطوط ساده اما منطقی بدنه از جمله نکات مثبت طراحی این ماشین به حساب می‌آیند.

البته در قسمت عقبی مقداری از زیبایی‌های ظاهری کاسته می شود اما با این حال همچنان می توانیم H330 را خودروئی خوش‌قیافه و متناسب بدانیم؛ هر چند باید قبول کرد که این ماشین از نظر ظاهری زیباترین گزینه این رده محسوب نمی شود.

اما مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا از نظر طراحی خارجی و بدنه را باید به نفع خودروی چینی نتیجه گرفت و برای آینده محصولات سایپا آرزوی مهندسان خلاق تری داشت.

از لحاظ طراحی داخلی:

 

مقایسه طراحی داخلی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه طراحی داخلی آریو S300 و برلیانس H330

همانطور که از طراحی بدنه این دو خودرو می توان پیش بینی نمود، برلیانس H330 بیشتر به مسائل ظاهری پرداخته است و با زیباسازی فضای داخلی خود از طریق استفاده از تریم دو رنگ و تقسیم بندی کلی کابین با استفاده از تریم یک رنگ، قصد دارد جلب توجه نماید.

به عبارتی طراحی داخلی برلیانس H330 مانند قسمت بدنه از نظر زیبایی نسبت به آریو سایپا برتری دارد و اگر مسائل بصری را در نظر بگیریم، برلیانس یک سر و گردن برتر از رقیب ایرانی خود است. از آنجایی که برلیانس در فضای داخلی هیچ گزینه خارق العاده و عجیبی را به خریداران خود ارائه نمی دهد، نباید به این راحتی آن را بهترین گزینه بنامیم.

اگر چه آریو سایپا کابینی بسیار ساده با طراحی کپی شده از محصولات تویوتا را به خریداران خود ارائه می دهد، اما به دلیل استفاده صحیح از چیدمان و قرارگیری صندلی ها هماهنگ با داشبورد، فضای داخلی بسیار راحت را فراهم کرده و اکثر مشتریان خود را از این نظر راضی نگه داشته است.

در واقع اگر گول ظاهر پر زرق و برق برلیانس را نخورده و به آریو نیز شانس امتحان پس دادن بدهید، بدون شک تحت تأثیر راحتی و ارگونومی کابین قرار گرفته و با لبخند رضایت از آن خارج خواهید شد. بنابراین در طراحی داخلی با توجه به ظاهر جذاب برلیانس و راحتی و ارگونومی مناسب آریو سایپا، مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا را از این نظر برابر می دانیم.

مقایسه طراحی داخلی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه طراحی داخلی آریو S300 و برلیانس H330

کابین برلیانس H330 طراحی ساده و معمولی دارد که بدلیل سادگی خطوط و کیفیت پایین متریال مورد استفاده، نمی تواند جاذبه‌های قسمت بیرونی خودرو را تکرار نماید.

البته در اینجا نکات مثبتی نظیر فریم اسپرت نشانگرهای پشت آمپر و حالت خمیده پایین کنسول میانی، اندکی از حس کسالت داخل کابین کاسته‌اند؛ همچنین وجود آپشن‌های تکمیلی نظیر استارتر دکمه‌ای و نمایشگر مرکزی در نسخه‌های اتوماتیک باعث شده داشبورد ماشین تا حدی رنگ و بوی مدرنیته هم به خود بگیرد.

اما با تمامی این صحبت‌ها همچنان نمی شود فضای داخلی H330 را هیجان‌انگیز و خلاقانه توصیف کرد. البته خیلی هم ناامید نشوید چرا که اینجا از نظر ارگونومی، دید به اطراف، دقت مونتاژ و فضای پا و سر اوضاع مناسب است و می توان برای استفاده‌های خانوادگی روی نماینده برلیانس حساب باز کرد.

بویژه که در این نسخه صندوق عقب نسبتاً جاداری هم در نظر گرفته شده که قابلیت حمل بار کافی را دارد. صندلی‌ها نیز در قیاس با امثال تندر پلاس از طراحی بهتری برخوردارند و حس راحتی بیشتری به سرنشینان منتقل می‌نمایند.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در برلیانس H330 بهتر است یا آریو؟

 

مقایسه رانندگی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه رانندگی آریو S300 و برلیانس H330

با نشستن پشت فرمان آریو، به سرعت متوجه خواهید شد که با یک خودروی خانوادگی سر و کار دارید. به لطف مهندسی تویوتا، دید رو به جلو و تسلط بر ابعاد کناری خودرو مناسب است و موقعیت راننده پشت فرمان و دسترسی به ابزارهای داخلی کابین و دکمه های روی داشبورد با مشکل چندانی همراه نیست.

اما رانندگی بدون شور و هیجان آریو مانند محصولات اقتصادی و قدیمی تویوتا کاملاً محسوس است و از این رو می توان این خودرو را از همه نظر در حد یک خودروی متوسط ​​ارزیابی کرد. به عنوان مثال صدای موتور در سطح متعادلی به داخل کابین نفوذ می کند و شتاب آن همانطور که گفته شد در حد کاملا متوسط ​​است.

در واقع در شرایط رانندگی تک سرنشین و عادی شاید مشکل خاصی با شتاب آریو نداشته باشید اما در سربالایی ها یا شرایط رانندگی اسپرت مشخص است که این موتور برای وزن نسبتاً بالای آریو کمی ضعیف است.

جعبه‌دنده عمکرد نرم و مناسبی در رانندگی عادی از خود نشان می‌دهد اما اگر بخواهید ناگهان شتاب بگیرید ناگهانی، واکنش‌های توام با تأخیر و فاصله زیاد میان ضرایب دنده‌ها کمی روی اعصاب می‌رود و باعث می‌شود که فکر کل کل کردن یا سبقت‌گیری‌های ریسکی را از سرتان بیرون کنید.

با توجه به این نکات، شتاب 0 تا 100 آریو در بازه 14 تا 15 ثانیه است که اگرچه می تواند حداقل های مورد نیاز را برآورده کند، اما نمی توان آریو را در بین خودروهای نسبتاً سریع و لذت بخش تصور کرد.

تنها نکاتی که در هنگام رانندگی با آریو نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار از میانگین امتیاز بهتری کسب کرد، عملکرد ترمزهای دیسکی چهار چرخ و نرمی سیستم تعلیق بود که عملکردی بالاتر از کلاس این خودرو را به ما نشان داد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و عقب دارای ساختاری نیمه مستقل از مدل بازوی تریلینگ است و استفاده از کمک فنرهای مناسب سواری نرم و راحت را برای آریو ایجاد کرده است که می تواند نقطه مثبتی برای این مقرون به صرفه بودن باشد.

در عین حال حرکت تکان دهنده و قابل توجه بدن و فرمان خودرو هنگام عبور از پیچ های جاده بسیار کم است. از این رو می توان آریو را خودرویی نرم و خانوادگی با روحیه ای آرام و به دور از هیجان و رانندگی اسپرت معرفی کرد که شاید اتفاقاً شخصیت مناسبی به عنوان یک خودروی حمل و نقل عمومی داشته باشد، با این حال دوام و کیفیت فنی بدنه و فنی در دراز مدت جای سوال دارد.

مقایسه رانندگی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه رانندگی آریو S300 و برلیانس H330

زمان تجربه رانندگی با برلیانس H330 فرا رسیده است. موتور 1.5 لیتری برلیانس بسیار بی صدا و بدون لرزش روشن می شود. حرکت به آرامی آغاز می شود. پس از مدتی رانندگی با برلیانس، متوجه خواهید شد که به دلیل آینه های جانبی کوچک و داشبورد بسیار بزرگ، دید ضعیفی دارد. سیستم تعلیق برلیانس به لطف لاستیک های فاق بلند به راحتی می تواند چاله های خیابان ها را کنترل کند.

همه چیز برای برلیانس H330 خوب پیش می رفت تا اینکه به اولین پیچ جاده رسیدیم. می توان گفت هندلینگ این خودرو فدای سواری نرم آن شده و نبود ESP نیز این موضوع را تشدید می کند.

عایق بندی کابین در سرعت های بالا نسبتاً مناسب است و مانند اکثر خودروهای این رده قیمتی خبری از شنیدن صدای لاستیک در داخل کابین نیست. عملکرد ترمزهای H330 در زمان خنک بودن عالی است، اما پس از گرم شدن، عملکرد آنها به طور محسوسی کاهش می یابد.

مقایسه ایمنی در آریو (زوتی) S300 و برلیانس H330

مقایسه رانندگی آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه رانندگی آریو S300 و برلیانس H330

همانطور که گفته شد زوتی، Z300 را روی پلتفرم تویوتا آریون ساخته اند و به همین دلیل این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده و خودروی ایمنی محسوب می شود. همچنین این خودرو به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است. اما با این وجود جای خالی سیستم کنترل پایداری ESP و ایربگ های جانبی در این خودرو احساس می شود.

همچنین تست معتبری برای سنجش ایمنی برلیانس H330 در دسترس نیست و به همین دلیل نمی توان در مورد میزان امنیت این محصول با قطعیت نظر داد.

آریو اس 300 بخریم یا برلیانس اچ 330 کدام بهتر است؟

 

مقایسه خرید آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه خرید آریو S300 و برلیانس H330

در حال حاضر قیمت آریو کمتر از برلیانس است و با در نظر گرفتن عملکرد جاده ای آن می توان اذعان داشت که با مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا از نظر ارزش خرید، نوک ترازو به سمت گزینه ایرانی در معادله است.

مقایسه خرید آریو S300 و برلیانس H330
مقایسه خرید آریو S300 و برلیانس H330

از طرفی محصولات برلیانس در نسخه های کارکرده افت قیمت بسیار زیادی را تجربه کرده اند و به همین دلیل برای خریدارانی که قصد فروش دارند مشکل ساز شده اند.

اما آریو وضعیت بهتری دارد و از آنجائی که نسبت به برلیانس جان سخت تر است، مشتریان کارکرده خوبی هم دارد. به هر حال انتخاب اصلی با شماست و مطالب ارائه شده در این مقاله صرفاً جهت آشنایی بیشتر با وضعیت این دو خودرو از طریق مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا بوده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
خلیل
خلیل
8 ماه پیش

باسلام برلیانس به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست،، از هر لحاظ آریو یه سر و گردن از کل خودروهای داخلی وچینی در رنج خودش بالاتر است، هیچ خودرویی که در محدوده قیمت آریو ست به گرد ار یو نمی‌رسند،،، آریو نرم راحت ایمن محکم مثل خودروهای دهه 60 تا 70 میلادی بدنه این خودرو عزلانیه 5ستاره ایمنی داره، که بخوای مقایسه کنی زانتیا یک ستاره ایمنی داره همین بس است برای سر بودن آریو درقبال هم قیمتیهاش،،،، من 45 ساله پشت فرمونم اکثر برندهای آلمانی آمریکایی و ژاپنی، وکره ای را بودم وتجربه با اکثر برندها رو دارم، بعد از… خواندن ادامه ...

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش