مقایسه آئودی Q5 و بی ام و X3

4.6
(201)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه آئودی Q5 و بی ام و X3 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. بی ام و X3 بهتره یا آئودی Q5 کدام را بخریم؟

مقایسه آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5 و بی ام و X3

کمپانی آئودی که وابسته به گروه خودروسازی فولکس واگن است نخستین شاسی بلند فول سایز خود را با نام آئودی Q7 تولید کرد. این خودرو توانست توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب نماید و خیلی عالی ظاهر شد، اما Q7 بسیار بزرگ و گران بود، بنابراین خودروساز آلمانی تصمیم گرفت خودروی کوچک تری تولید کند.

نتیجه این تصمیم آئودی Q5 بود، اگرچه Q7 یک خودروی جذاب و تاثیرگذار بود اما آئودی Q5 از آن هم چشمگیرتر بود. این خودرو به دلیل ظاهر شیک، موتورهای قوی، ایمنی عالی، کیفیت ساخت فوق العاده و کیفیت ساخت خوب، جایگاه خود را میان بسیاری از طرفداران خودرو به دست آورد.

آئودی Q5 نخستین نسل شاسی بلندهای سایز متوسط شرکت آئودی است که در سال 2008 عرضه شد، ایده طراحی این خودرو مربوط به سال 2006 بود، هنگامی که آئودی تصمیم گرفت نخستین شاسی بلند خود را تولید کند.

این خودروساز آلمانی تا کنون دو نسل از آئودی Q5 تولید کرده اما هر سال تغییراتی در آن ایجاد می کند. شرکت رامک خودرو در سال های 2015 و 2016 برای مدت کوتاهی نسل اول آئودی Q5 را وارد کشور کرد اما این خودرو به صورت محدود وارد کشور شد و بعدها به دلیل لغو واردات خودروهای فاقد نمایندگی رسمی در کشور، ورود این خودرو لغو گردید.

مقایسه آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5 و بی ام و X3

بی ام و (بی ام دبلیو) یک شرکت خودروسازی آلمانی است که در بازارهای جهانی جزو تولیدکنندگان مطرح خودروهای لوکس و موتورسیکلت به شمار می رود. این شرکت به عنوان کارخانه تولید موتور هواپیما تاسیس شد اما تا پایان جنگ جهانی اول بیشتر فعالیت نداشت. این کارخانه تا سال 1923 فقط موتورسیکلت تولید می کرد و در سال 1928 شروع به تولید خودرو نمود.
در سال 1994، BMW گروه Rover بریتانیا را که شامل برندهای Land Rover و MG بود را خریداری کرد، اما پس از 6 سال ضرر و زیان سنگین، در سال 2000 تصمیم به فروش آن گرفت و در همان سال تولید خودروهای Rover به پایان رسید. ام جی به چین و لندرور به فورد واگذار گردید.

اما بی ام و از سوی دیگر، حقوق مینی و رولزرویس را به دست آورد و اکنون مالک رولز رویس و مینی است. بی ام و در حال حاضر کارخانه هایی در آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا دارد.

مقایسه کلی آئودی Q5 و بی ام و X3

مقایسه کلی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5 و بی ام و X3

نخستین نسل کراس اوور کامپکت و لاکچری آئودی Q5 در سال 2008 رونمایی گردید و در اختیار مشتریان قرار گرفت. ظاهر این خودرو از برادر بزرگترش Q7 تاثیر پذیرفته و از نظر فنی شباهت بسیاری به A4 دارد.

آئودی Q5 همانند A4 دارای همان فاصله محوری و همان موتور 3.2 لیتری V6 است و به سیستم چهار چرخ متحرک Quattro آئودی مجهز بود. این خودروی لوکس فضای کافی برای 5 سرنشین را داشت و در سه نسخه Premium، Premium Plus و Prestige عرضه می شد.

بالاخره زمان آن فرا رسیده بود که آئودی در Q5 تغییراتی ایجاد کند و قدمی فراتر بگذارد. طبق مقررات آلایندگی و ایمنی، شرکت خودروسازی دست به اقداماتی در این خودرو زد. نخستین خودروی نسل دوم Q5 در نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2016 رونمایی شد. طراحی بیرونی این خودرو از مرزهای زمان فراتر رفته و همچنان زیبا و خواستنی است.

مقایسه کلی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5 و بی ام و X3

شرکت خودروسازی بی ام و چهار سال پس از عرضه X5 که یک شاسی بلند سایز متوسط بود در سال 2003 به عنوان یک نسخه کوچکتر به سراغ بی ام و X3 رفته و تحت عنوان کراس اوور کامپکت آن را معرفی نمود. این خودرو از زمان عرضه تا کنون سه نسل را شامل می شود.

نسل اول بی ام و X3 با کد E83 در سال 2003 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد و تا سال 2010 روی خط تولید بود که بر پایه پلتفرم بی ام و سری 3 تولید شده است. ب ام و X3، سه نسخه پیشرانه ۲.۰، ۲.۵ و ۳.۰ لیتری با ترکیب گیربکس دستی ۶ سرعته و گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته عرضه شد.

در سال 2010 و در نمایشگاه پاریس نسل دوم این خودرو با کد F25 معرفی شد که سیستم تعلیق این خودرو به طور کامل تغییر کرد و شاسی خودرو به منظور هندلینگ بهتر ارتقا یافت. این نسل دارای دو نوع تیپ با سیستم ب ام و xDrive بود: xDrive 28i و xDrive 35i که به ترتیب دارای موتورهای ۲.۸ و ۳.۵ لیتری به همراه گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته بودند.

نسل سوم این خودرو به لحاظ فناوری و طراحی، به روزترین نسخه بی ام و X3 است که کمترین شباهت به نسل های قبلی را دارد. این خودرو در سال 2017 و با کد G01 به بازارهای جهانی معرفی گردید. نسخه پایه این خودرو با نام xDrive 30i نیز شناخته می‌شود اما در حال حاضر مجهزترین تیپ موجود این خودرو سری M است و با نام M40i شناخته می شود و هنوز موفق به حضور در بازار کشورمان نشده است.

به طور کلی مدل های M تولید شده توسط محصولات بی ام و همواره از مجهزترین مدل های این خودروها محسوب می شوند. مدل M خودروهای بی ام و عمدتا از پکیج اسپرت استفاده می کنند و امکانات و آپشن های زیادی دارند.

همچنین بخوانید: مقایسه هوندا CR-V و کیا اسپورتیج

فیلم مقایسه آئودی Q5 و بی ام و X3

ویدئوی زیر خودرو های آئودی Q5 و بی ام و X3 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه فنی AUDI Q5 با بی ام و X3

اما بی ام و X3 و آئودی Q5 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی بی ام و X3 و آئودی Q5 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور آئودی Q5 و BMW X3

مقایسه فنی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس پیشرانه آئودی Q5

آئودی Q5 انرژی خود را از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژر دریافت می کند و قادر است 222 اسب بخار قدرت در 4700 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر گشتاور در 1500 دور در دقیقه تولید نماید که از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و دو قفل دیفرانسیل محدود الکترونیکی به تمام چرخ ها ارسال می شود.

آئودی Q5 مدل 2016 می تواند در 6.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 228 کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت آن 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مقایسه فنی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس پیشرانه بی ام و X3

نسخه مد نظر ما در این مقایسه که بی ام و X3 با کد E83 و تیپ xDrive 28i است که جزو آخرین نسل های وارد شده به کشورمان می باشد، مجهز به موتور چهار سیلندر بنزینی با 16 سوپاپ است. این خودرو دارای پیشرانه توربو شارژ بوده و ظرفیتی معادل 2 لیتر دارد.

بی ام و کد E83 با موتورهای بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۲.۵ و ۳ لیتری به همراه گیربکس‌های ۶ سرعته‌ی خودکار یا دستی در اختیار مشتریان قرار گرفت اما فقط نسخه 2 لیتری آن موفق به حضور در بازار ایران گردید.

حداکثر توان خروجی موتور به کار رفته در این محصول توان 245 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی 350 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه را دارد. با توجه به مشخصات فنی ذکر شده، ب ام و X3 می تواند در حدود 6.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و متوسط مصرف سوخت آن 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی بی ام و X3 و آئودی Q5 جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی آئودی Q5 و بی ام و X3
مدل خودروآئودی Q5بی ام و X3
پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ4 سیلندر خطی
حجم موتور1984 CC1994 CC
حداکثر قدرت220 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه245 اسب بخار نیرو و در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه350 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
گیربکس8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک8 سرعته خودکار تیپ ترونیک
مصرف سوخت (ترکیبی)7.5 لیتر در هر صد کیلومتر7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
شتاب صفر تا 1006.7 ثانیه6.5 ثانیه
حداکثر سرعت220 کیلومتر در ساعت230 کیلومتر در ساعت

 

باتری آئودی Q5 و باتری بی ام و ایکس 3 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های آئودی Q5 با بی ام و ایکس 3

مقایسه امکانات و آپشن های آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس داشبورد آئودی Q5

نسل اول آئودی Q5 دارای امکانات و تجهیزاتی به شرح زیر می باشد:

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، حسگرهای فاصله‌سنج پارک در جلو و عقب، برف‌پاک‌کن خودکار، سنسور فشار باد تایر، رادارهای ایمنی نقطه کور و تغییر لاین، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی.

اتو‌هلد، دیلایت، اتولایت، نور بالا اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ شوی، فرمان برقی چهار حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل از نوع حساس به سرعت، پدال شیفتر پشت فرمان.

سیستم صوتی بنگ اند الوفسن با ۱۴ اسپیکر ۵۵۰ وات به همراه آمپلی فایر و هندزفری، نمایشگر ۸ اینچی با کنترلر، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، آیپاد، اپل کارپلی و اندروید اتو، وایفای هات اسپات، میرورلینک، درگاه حافظه، نمایشگر صفحه کیلومتر با قابلیت نمایش خطوط پارک، قطب‌نما.

هشت عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو بعلاوه ایربگ پرده‌ای و جانبی جلو، عقب، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه به علاوه دریچه تهویه عقب، کول باکس.

صندلی راننده با تنظیمات ۸ جهته برقی ( ۱۲ جهته برقی در برخی مدل‌های سفارشی) و تنظیم برقی گودی کمر به علاوه مموری صندلی راننده، صندلی سرنشین جلو ۸ حالته برقی (12 حالته سفارشی) صندلی عقب تاشونده سه تکه، گرمکن تمام صندلی‌ها (به صورت سفارشی)، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی.

خروجی ۱۲ ولت، صندوق برقی با جک، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، شیشه بالابر آنتی ترپ و پرده پشت و جانبی عقب.

 

مقایسه امکانات و آپشن های آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس داشبورد بی ام و X3

خودروی بی ام و X3 xDrive 28i دارای امکانات و تجهیزاتی به شرح زیر می باشد:

کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای و جانبی، مجموعاً 9 کیسه هوا، سیستم صوتی Harmon Kardon، بلوتوث، سیستم WiFi، مجهز به 8 بلندگو و یک ساب‌ووفر، صفحه نمایش 8.8 اینچی، سیستم های ترمز و پایداری EDC، CBC، DSC، DTC، ABS – BA، پیشرانه TwinPower توربو.
رینگ 20 و 19 و یا 18 اینچی، (هدآپ) HUD، رادار، سیستم هشدار نقطه کور، رادار هشدار عابر پیاده، سیستم هشدار انحراف از بین خطوط، چراغ‌های زنون و LED جلو به همراه سیستم شستشو، قابلیت تنظیم صندلی در 14 جهت، گرمکن برای 4 صندلی، دوربین 360 درجه به کمک 4 دوربین در اطراف خودرو.
سیستم ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت، صندوق عقب برقی، سقف پانوراما، چراغ خوش آمدگویی زیر دستگیره، تزئینات چوبی، سیستم ذخیره تنظیمات صندلی، سنسور پارک در جلو و عقب، ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران.
سیستم تهویه مطبوع دوگانه، پرده‌های شیشه‌های سرنشینان عقب، سیستم خودکار Srart/Stop، روکش چرمی موکا صندلی‌ها و غربالک فرمان، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، دوربین عقب، چراغ‌های مخصوص روز، آینه‌های جانبی تاشو برقی، آینه میانی الکتروکرومیک، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، شیب سنج.
آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن، چراغ‌های LED عقب، سیستم کروز کنترل، سیستم ناوبری یا GPS، سیستم تعلیق طبق دوبل یا دو جناغی جلو و چند طبق یا مولتی لینک عقب، مخزن سوخت 67 لیتری و وزن 1820 کیلوگرمی.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4

مقایسه طراحی ظاهری بی ام و ایکس تری و آئودی Q5

مقایسه طراحی ظاهری آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5

به مقایسه طراحی ظاهری آئودی Q5 و بی ام و X3 رسیدم. آئودی Q5 در مقایسه با بسیاری از محصولات مدرن بازار خودرو، تا حدودی ساده اما بسیار باابهت و اصیل به نظر می رسد.

در نمای جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره بزرگ همراه با چراغ های کشیده در دو طرف هستیم که ظاهری مصمم در چهره Q5 ایجاد کرده است. طراحی سپر بسیار زیباست و فضای کمی از آن بدون استفاده باقی مانده است زیرا قسمتی از آن به جلوپنجره و دریچه های هواکش اطراف آن اختصاص دارد که ظاهری اسپرت و تهاجمی به این خودرو بخشیده است.

در نمای جانبی شاهد طراحی اصیل اروپایی هستیم که توسط ابعاد مناسب خودرو، ظاهری عضلانی در نمای جانبی آئودی Q5 ایجاد کرده است تا این خودرو بسیار جذاب به نظر برسد. نمای عقب Q5 نیز استایل منحصربه‌فردی دارد و از هر فاصله ای انسان را به خود جذب می کند.

این طراحی به قدری جذاب است که توسط بسیاری از خودروسازان دیگر الگوبرداری شده است. چراغ های عقب به طور کامل درون سطح داخلی درب صندوق تعبیه شده و کاملا ماهرانه به یکدیگر متصل شده اند. طراحی سپر خودرو، چراغ های هشدار و خروجی اگزوزها نیز جلوه ای کاملا هماهنگ و زیبا برای نمای عقب آئودی Q5 ایجاد کرده است.

به طور کلی باید گفت که طراحی ظاهری آئودی Q5 اگرچه در حال حاضر کمی ساده به نظر می رسد اما به هیچ وجه فردیت و اصالت خود را از دست نداده و همچنان می تواند به راحتی در مقابل بسیاری از رقبا بایستد.

مقایسه طراحی ظاهری آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس بی ام و X3

از نظر طراحی ظاهری، در بی ام و X3 نسل دوم علاوه بر ارتقای وضعیت ظاهری، شاهد نمایی به روزتر عضلانی و جذاب تر هستیم. شکل چراغ های جلو که نسبتاً مربعی هستند، ممکن است در مقایسه با سایر عناصر بدنه هماهنگ و جذاب به نظر نرسند.

البته نمی توان این مورد را مشکل بزرگی برای طراحی بیرونی بی ام و X3 دانست، اما اتصال این چراغ ها با جلوپنجره خوش ترکیب BMW، ظاهری اسپرت و تا حدودی عصبانی در X3 ایجاد نموده است.

در نمای جلو طراحی سپر و وجود هواکش های روی آن نیز چهره این خودرو را اسپرت، جذاب و هیجان انگیزتر کرده است. استفاده هنرمندانه از خطوط حجم دهنده روی کاپوت و نمای جانبی باعث شد که فرم بدنه این خودرو بیش از آنکه ساده باشد، عضلانی به نظر برسد.

در نمای عقب اما شکل دو قسمتی چراغ ها و حالت اخم آلود آن چهره ای هماهنگ با نمای جلو ایجاد کرده و در مجموع زیبا به نظر می رسد. طراحی سپر و درب صندوق عقب نیز در نوع خود و مطابق با الگوهای طراحی سایر قسمت ها بسیار جذاب است.

به طور کلی، طراحی بیرونی بی ام و X3 بسیار جذاب، اسپرت و اصیل است و از ظاهر این خودرو هیچ ایرادی نمی توان گرفت. پس از ورود کراس اوورهای جدید کره ای و چینی به بازار همچنان اصالت، اعتبار و سبک طراحی دلنشین این خودرو همچنان طرفداران بسیاری را به خود جلب می نماید.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس کابین آئودی Q5

با ورود به کابین این خودرو با کیفیت قابل قبولی در قسمت های مختلف کابین مواجه هستیم که اصالت یک خودروی بادوام آلمانی را نشان خواهد داد. طراحی داشبورد ساده است، اما از نظم بسیار بالایی برخوردار است.

فرمان بسیار خوب طراحی شده و حس هیجان انگیزی را برای راننده ایجاد خواهد کرد. طراحی کیلومترشمار پشت فرمان نسبتاً ساده است و سطح کیفی متریال به کار رفته در تولید داشبورد و رودری ها به طور کامل انتظارات را برآورده خواهد کرد.

حالت صندلی ها از طراحی ارگونومیک بسیار قابل قبولی برخوردار است و تمام اعضای بدن سرنشین را در بر می گیرد. صندلی های ردیف جلو فضای زیادی برای راننده و سرنشین دارند، اما اگر سه سرنشین در ردیف عقب باشند، فضای پای آنها به خصوص برای سرنشین میانی محدود خواهد بود.

فضای بار صندوق عقب نیز قابلیت قرار دادن وسایل لازم برای یک مسافرت پنج نفره را خواهد داشت و تا حد امکان پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که طراحی داخلی آئودی Q5 اگرچه کمی قدیمی به نظر می رسد اما همچنان جذابیت های خود را دارد و می تواند رضایت مشتریان را جلب کند. از طرفی کیفیت متریال کابین آئودی Q5 در بین رقبا در سطح بسیار بالا و ممتاز قرار دارد.

مقایسه طراحی داخلی آئودی Q5 و بی ام و X3

عکس کابین بی ام و X3

فضای داخلی بی ام و X3 به اندازه نسخه های جدیدتر مدرن و شیک به نظر نمی رسد، سبک طراحی و کنسول مرکزی تقریباً همان چیزی است که در سال های گذشته این خودروساز دیده ایم. وجود دریچه های هوا در زیر صفحه نمایش و چیدمان بسیار منظم دکمه های مختلف روی کنسول میانی منظره ای دلپذیر را در ذهن ایجاد می کند.

فرمان قطر و ضخامت مناسبی دارد و طراحی زیبایی دارد. با این حال صفحه کیلومتر شمار آنالوگ پشت فرمان چندان زیبا و مدرن به نظر نمی رسد. کیفیت متریال کابین به راحتی می تواند رضایت خریداران را جلب کند. پنج سرنشین بزرگسال به راحتی و با حداقل محدودیت می توانند تجربه حضور دلپذیری را در کابین این خودرو تجربه کنند.

ظرفیت صندوق عقب این خودرو 550 لیتر می باشد که برای یک سفر خانوادگی پنج نفره مناسب است. با این حال، خانواده های کوچکتر می توانند با خواباندن صندلی های عقب، حدود 1600 لیتر فضای بیشتر در اختیار داشته باشند.

به طور خلاصه می توان گفت که اگرچه فضای داخلی بی ام و X3 کمی کلاسیک است، اما کیفیت و طراحی زیبای آن باعث می شود مشتریان با حضور در کابین این خودرو تجربه لذت بخشی را داشته باشند. به طور کلی ویژگی های لوکس این خودرو هم در طراحی داخلی و هم در طراحی ظاهری قابل مشاهده هستند.

 

ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در BMW X3 بهتر است یا AUDI Q5؟

مقایسه تجربه رانندگی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5

در ادامه مقایسه آئودی Q5 و بی ام و X3 به بررسی تجربه رانندگی با آئودی Q5 رسیدیم که همزمان با روشن شدن پیشرانه به عاسق بندی خوب کابین این خودرو پی خواهید برد. نکته نخست اینکه Q5 سیستم فرمان و غربیلک فرمان بسیار نرم و روانی دارد و خیلی راحت می‌توان به آن فرمان داد.

نکته بعدی اینکه سنسورها و دوربین‌های زیادی قسمت‌های جلو و عقبی خودرو را رصد می‌کنند و یک ترمز پارک اتوماتیک الکترونیکی هم برای رانندگان در نظر گرفته شده تا حتی در صورت فراموشی از حرکت ناگهانی خودرو جلوگیری کند.

با صفحه نمایشگر کنسول میانی خودرو هم می‌توان به راحتی ارتباط برقرار کرد و بدون آنکه تمرکز راننده را بر هم بزند، می‌توان از GPS و سیستم صوتی کاربردی آن استفاده نمود.

صندلی‌های ارگونومیک آئودی Q5 احساس نرمی و راحتی دارد و روکش‌های چرمی طبیعی و مرغوب آن حس یک خودروی لوکس تمام عیار را به سرنشینان منتقل می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو نیز از عملکرد خوبی برخوردار است و در مقایسه با بی ام و X3، به نظر فرمان پذیری بهتر و پرتاب به اطراف کمتری دارد.

شتاب گیری با این خودرو را می توان به دو صورت اتوماتیک و دستی (به کمک پدال‌های شیفتر تعبیه شده در پشت فرمان) انجام داد که در تست ها به عمل آمده با شیفترهای پشت فرمان عدد 7.1 ثانیه‌ای و در حالت نرمال و دنده اتوماتیک هم شتابی 7.6 ثانیه‌ای ثبت شده است.

مقایسه تجربه رانندگی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس بی ام و X3

هنگام شروع به حرکت خودرو شاید گفتن آن لزومی نداشته باشد که هندلینگ یک محصول از کمپانی بی‌ام‌و فوق العاده عالی است و می‌توان یکی از دلایل پیشرو بودن این شاسی‌بلند در این سگمنت را همین هندلینگ و فرمان پذیری خوب آن دانست.

از نکات مهم کابین بی ام و X3 بایستی به عایق بیندی خوب کابین و سیستم تعلیق عالی آن اشاره نمود که در هنگام رانندگی با این خودرو متوجه می‌شوید، سیستم تعلیق نرم و عملکرد خوب آن است که به خوبی ضربات وارد شده به کابین را جذب می‌کند و صدای محیط بیرون به سختی قابل شنیدن خواهد بود..

XDrive در حقیقت به سیستم چهارچرخ محرک متشکل از یک کلاچ چند صفحه‌ای مرطوب واقع در خروجی گیربکس محصولات بی‌ام‌و گفته می‌شود که با کمک سیستم‌های ABS و DSC وظیفه تنظیم بهترین حالت کشش و تقسیم صحیح نیرو بین چرخ در شرایط مختلف را بر عهده دارد.

این سیستم در حالت عادی نیرو را به نسبت 60 به 40 بین چرخ عقب و جلو تقسیم می‌کند که در شرایط مختلف همچون سر پیچ‌ها، سطوح لغزنده و … این نسبت بین چرخ‌ها را تغییر می‌دهد. XDrive به طور استاندارد در محصولات شاسی بلند بی ام و از جمله X1، X3، X5 و X6 مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت سفارشی می توان بر روی سری 1 الی 7 بی ام و هم استفاده کرد.

برنامه رانندگی برای‌این خودرو از میان چهار حالت ECO (اقتصادی)، COMFORT (راحت)، SPORT (اسپرت) و SPORT+ (اسپرت پلاس) قابل انتخاب است. در حالت نرمال و کامفورت عملکرد سیستم تعلیق و کمک فنرها بسیار نرم و راحت است و خشکی و تکان‌های سابق را ندارد.

در حالت‌های اسپرت نیز همه چیز برای قدرت‌نمایی ب‌ام‌و X۳ فراهم می‌شود. در‌این حالت فرمان و کمک فنرها سفت‌تر می‌شوند و دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض می‌شوند. از X۳ جدید نمی‌توان انتظار قابلیت‌های آفرود و خارج جاده‌ای داشت، اما به عنوان یک شاسی‌بلند جمع و جور، برای تردد در شهرهای شلوغ بسیار مناسب است و مصرف سوخت قابل قبولی دارد.

یکی از سیستم‌هایی که در این خودرو استفاده شده، سیستم Start/Stop است. این سیستم بدین صورت کار می‌کند که در هنگام توقف خودرو و فشردن پدال ترمز، پس از چند ثانیه پیشرانه به صورت خودکار خاموش می‌شود و با فشردن پدال گاز، مجدد و به سرعت روشن می‌شود و می‌توانید بدون هیچ وقفه‌ای به حرکت خود ادامه دهید.

مهمترین مزایای بی ام و X3 را می‌توان شامل کیفیت ساخت بالا، کابین جادار، فرمان‌پذیری مناسب، عملکرد فنی بسیار مطلوب، امکانات رفاهی ایمنی متعدد و ایمنی بالا دانست. از طرف دیگر سیستم تعلیق اسپرت و نسبتا خشک به علاوه حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت و نیز در مواردی استهلاک نسبتا بالا را می‌توان جزو معایب این خودرو دانست.

مقایسه ایمنی در آئودی Q5 و BMW X3

مقایسه ایمنی آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید یک خودروی لوکس، ویژگی های ایمنی آن خودرو است. مخصوصا برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند، داشتن خودرویی که امنیت مسافران را تضمین کند بسیار مهم است. راه های زیادی برای ارزیابی عملکرد ایمنی خودرو وجود دارد که یکی از آنها “عملکرد ترمز” است.

آئودی Q5 در تست ترمز بهتر از X3 عمل می کند. هنگام توقف ناگهانی از سرعت 100 کیلومتر در ساعت روی لاستیک های 18 اینچی، آئودی به طور متوسط ​​34 متر و BMW تقریبا 37 متر را طی می کند که در نتیجه این تفاوت 3 متری ایمنی بیشتری را برای مسافران تضمین کند.

اما در تست های تصادف، X3 کمی بهتر از Q5 عمل کرد. بی ام و X3 پنج ستاره ایمنی را دریافت کرد، در حالی که آئودی Q5 فقط موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده است. اگرچه آئودی Q5 ستاره های کمتری نسبت به X3 کسب کرد، اما IIHS به هر دو خودرو امتیاز “خوب” داده است.

مقایسه ایمنی کلی آئودی Q5 با بی ام و X3 به نتایج بسیار خوبی رسید. از یک طرف، توانایی ترمز Q5 امکان جلوگیری از تصادفات ناشی از سرعت بیش از حد را فراهم می کند، از طرف دیگر، X3 بهتر از مسافران در برابر تصادف محافظت می کند.

آئودی Q5 بخریم یا BMW ایکس 3 کدام بهتر است؟

مقایسه خرید آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس آئودی Q5

در پایان مقایسه آئودی Q5 و بی ام و X3 متوجه این موضوع شده ایم که این خودروها به طرز شگفت انگیزی جذاب و کاربردی هستند. فضای کابین هر دو خودرو جادار است، اما Q5 فضای بیشتری را برای مسافران فراهم می کند.

از ویژگی های استاندارد مدل پایه برای هر دو خودرو، می توان به مجموعه ای از آپشن های مختلف اشاره کرد که بی ام و X3 در این مورد مجهزتر است. آئودی Q5 در بازاراهای جهانی با موتورها و در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود که نمونه عرضه شده در کشورمان یکی از نسخه های معمولی، ضعیف و کم آپشن آن است.

نکته دیگر اینکه آئودی Q5 بازار خرید و فروش مناسبی ندارد و خدمات پس از فروش هم به سختی برای آن یافت می‌شود که در مقایسه با ب ام و X3 شاهد عملکرد ضعیف تر آن خواهیم بود.

در حالی که هر دو خودرو هندلینگ و واکنش عالی دارند، موتور بی ام و کمی سریع تر، اسپرت تر و قدرتمندتر از موتور آئودی Q5 است، اما خریداران می توانند Q5 را خودرویی چهار چرخ محرک ایمن تر و قدرتمندتر بدانند. ایمنی Q5 به خصوص در جاده های یخ زده مزیت مهمی برای این خودرو است.

مقایسه خرید آئودی Q5 و بی ام و X3
عکس بی ام و X3

هر دو خودرو پکیجی راحت و آرام را برای اکثر خریداران ارائه می‌کنند اما این بی ام و X3 بوده که نظر ما را به خود جلب کرده است. ترکیب جذابیت رانندگی، تکنولوژی کابین و فضای زیاد آن را به انتخابی عالی برای خانواده‌هایی که خواهان خودرویی مناسب هستند تبدیل نموده است.

آئودی Q5 همان طور که گفتیم در ساختش اعتدال رعایت شده است و از همه پارامتر ها به تناسب در ساخت این خودرو سود برده اند. هم جذابیت‌های خاص خود اعم از ایمنی، راحتی و کیفیت ساخت را دارد و آئودی را به خاطر کابین بهتر و تجربه‌ رانندگی خوب می توان به بی ام و ترجیح داد.

آئودی Q5 در بیشتر شرایط پا به پای ب ام و X3 می آید و با قدرت حرکت می کند اما در مبحث ارزش خرید آئودی Q5 دچار ضعف است زیرا این خودرو به علت های مختلف بازار دست دوم خوبی ندارد و خرید و فروش آن به سختی انجام می شود.

در پایان تصمیم انتخاب بین بی ام و X3 و آئودی Q5 بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد، از جمله قابلیت‌ها، طراحی، نیازهای شخصی، و همچنین قیمت. پیشنهاد می‌شود که هر دو خودرو را آزمایش کرده و با توجه به نیازها و ترجیحات خود تصمیم بگیرید.

گالری تصاویر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش