معایب خودروهای برقی

3.3
(12)

معایب خودروهای برقی شاید چیزیست که کمتر کسی به آن فکر کند اما خودروهای برقی مشکلاتی دارند که باعث شده کمتر مورد استقبال قرار بگیرند.

در مورد خودروهای برقی و مزایای آن قبلا به صورت جامع صحبت کردیم، اما همانطور که میدانید هیچ وسیله ای بدون مشکل و عیب نیست. اینجا از مهمترین معایب خودروهای برقی را که باعث عدم استقبال فراوان شده را بیان می کنیم.

  • تعداد ایستگاها های شارژ

تعداد ایستگاه های شارژ خودروهای برقی بسیار کم است. تنها کشوری که تعداد ایستگاه های شارژ باتری آن از پمپ های بنزین ییشتر است ژاپن است اما در باقی کشورها هنوز این تعداد بسیار کم است. خودرو برقی را در خانه هم میتوان شارژ کرد اما هم سرعت آن کم است هم در زمان سفر و مسافت های طولانی در دسترس نیست. البته به این مشکل در حال برطرف شدن است و بسیاری از کشورها درحال افزایش این ایستگاه ها هستند.

  • زمان شارژ طولانی

خودروهای بنزینی و دیزلی را در زمان 5 دیقه میتوان باک خالی را کاملا پر کرد اما شارژ باتری خودروهای برقی در خانه ساعت ها طول می کشد. البته فناروی های جدیدی مانند Fast Charge و Rapid Charge سرعت شارژ را بسیار کاهش داده است. سرعت شارژ باتری ها با این حال در عرض 30 دقیقه 8 درصد ظرفیت باتری را پر می کند.

 

  • برد

برد خودروهای برقی در مقابل خودروهای بنزینی کمتر است و با توجه به تعداد ایستگاه های در دسترس این موضوع کاملا نگران کننده است. این موضوع در مسافت های طولانی بیشتر بروز می کند. اما این مشکل هم در آینده ای نزدیک برطرف خواهد شد. تسلا در سال 2019 مدلی را معرفی کرد که با هر شارژ حدود 300 کیلومتر را طی میکتد.

  • هزینه خرید اولیه

هزینه خرید خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی بیشتر است و از هم رده های بنزینی خود گرانتر هستند. البته در دراز مدت و عدم نیاز به سوخت این هزینه قابل جبران خواهد بود.

خودروهای برقی عموما به مراقبت خاصی نیاز ندارند اما باتری آن ها اگر به هر دلیلی خراب شد هزینه تعویض آن بسیار بالا است.

  • عملکرد

یکی از مهمترین گلایه منتقدان به این خودرو ها عملکرد ضعیف خودروهای برقی نسبت به بنزینی است. رانندگی با این خودروها هیجان زیادی ندارد، عملکرد موتور ضعیف است و نمیتوان با سرعت خیلی بالا رانندگی کرد. و در کل خیلی از کاراهایی که با خودروهای بنزینی می توان انجام داد را نمیتوان با خودروهای برقی هم انجام داد.

  • حفاظت از محیط زیست!

همانطور که میدانید این خودرو ها از بنزین استفاده نمیکنند و برقی هستند اما برای تامین برق هم نیاز به سوخت فسیلی است که باز هم برای محیط زیست زیان بار است.

  • ظاهر

تسلا تمام تلاش خود را برای بهبود ظاهر خودروهای برقی انجام میدهد. اما در حال حاضر بیشتر خودروهای موجود در بازار ظاهر خوبی ندارند و به عقیده تحلیلگران یکی از دلایل مهم عدم استقبال از این ماشین ها همین است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
بهروزیان
بهروزیان
3 ماه پیش

خداروشکر بعد چندین سال که از ورود این نوع خودروها به داخل کشور میگذره، تازه داریم می بینیم که طرفدارای این ماشینا چقدر دارن زیاد میشن و امکانات و خدمات براشون هم زیاد شدن. الان توی تهران فک کنم 7 تا 8 ایستگاه شارژ براشون گذاشتن و این خیلی عالیه که نوید آینده ای خوب برای محیط زیست شهر و کشورمون رو داره.

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش