عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین

4.1
(625)

ضبط ماشین دیر یا زود ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکلاتی شود، اما برخی از این ایرادات عمومی‌تر هستند، در این نوشته به بررسی ایرادات متداول در پخش خودرو و مشکلات ضبط ماشین مانند: علت روشن نشدن ضبط ماشین، خاموش شدن صفحه ضبط، علت قطع شدن صدای ضبط، علت داغ شدن ضبط و ریست شدن تنظیمات ضبط ماشین می‌پردازیم در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

 عیب یابی مشکلات ضبط ماشین
عیب یابی مشکلات ضبط ماشین

خرابي هاي رایج ضبط خودرو

ضبط هاي خودرو چه از نوع با کيفيت آن باشند چه از انواع متوسط ممکن است در طول مدت استفاده دچار مشکلات و خرابي هايي بشوند. اين خرابي ها به دلايل متعددي به وجود مي آيند اما نبايد در هنگام به وجود آمدن ايراد براي ضبط خود نگران شويد چرا که اين ايرادها قابل تعمير مي باشند. در زير عمده ترين اين مشکلات را معرفي مي کنيم:

  • خاموش شدن ناگهاني ضبط خودرو در حين کار
  • روشن نشدن ضبط خودرو
  • ضبط خودرو روشن مي شود اما صفحه نمايش آن خاموش است
  • عدم کارکرد تاچ ضبط خودرو
  • اختلال در کارکرد سيستم عامل ضبط خودرو
  • عدم کارکرد راديوي ضبط خودرو
  • ضبط خودرو سي دي يا دي وي دي را نمي خواند
  • ضبط خودرو صداي خروجي را ارائه نمي دهد
  • دکمه هاي ضبط خودرو کار نمي کنند
  • ضبط خودرو دستگاه يو اس بي USB را نمي شناسد
  • ضبط خودرو کارت حافظه را نمي شناسد.
 علت قطع شدن برق ضبط ماشین پراید
علت قطع شدن برق ضبط ماشین پراید

علل رایج بروز مشکلات در ضبط ماشین

  • استفاده از قطعات بی‌کیفیت

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی پخش خودرو به دلیل خرید قطعات بی‌کیفیت و چینی است که پس از مدتی از استفاده دچار نقص و خرابی می‌شوند. راهکار این است که از قطعات با کیفیت بالا برای ضبط ماشین استفاده کنیم تا این مشکل برایمان رخ ندهد.

  • عدم هماهنگی بخش‌های مختلف سیستم

مورد دیگر استفاده از قطعاتی است که به طور کامل با سیستم ماشین هماهنگی ندارند، و این می‌تواند باعث تولید صدای بی کیفیت شود.

  • نصب اشتباه سیستم

این دلیل خیلی امکان رخ دادن آن وجود دارد و کامل طبیعی است، نصب اشتباه سیستم است.

همچنین بخوانید: آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو

علائم خرابی و رفع مشکلات ضبط ماشین

خرید قطعات با کیفیت بالا، برای ضبط ماشین، راه خوبی برای جلوگیری از مشکلات پخش صدای ضبط خودرو است، با این حال هر سیستم استریو ماشین دیر یا زود، مشکلات را تجربه می‌کنند.

به طور کلی سه عامل اصلی باعث بروز مشکل درسیستم صوتی خودرو وجود دارد. البته یکی از آن‌ها استهلاک است و مسائل مربوط به آن اجتناب ‌ناپذیر است، علت دوم، اجزایی هستند که به طور کامل با تولید صدا با کیفیت بالا همخوانی ندارند، دلیل دیگر، که کاملاً متداول است، نصب نادرست است.

هنگامی که هر یک از علل فوق رخ می‌دهد، بسیاری از مشکلات صوتی خودرو  نمایان می شود. برخی مشکلات مربوط به رادیو هستند در حالی که برخی دیگر با هم مرتبط هستند.

1- ضبط ماشین کار نمی کند

دلیل این که ضبط ماشین از کار می افتد و دیگر کار نمی کند این است که منابع قدرت یا بخش هایی که جریان از آن عبور می کند دچار اختلال و مشکل شده اند.

 Wiring یکی از مسائلی است که ممکن است باعث خرابی ضبط خودرو شود، ضبط به منبع قدرت و بلنگو که از طریق سیستم ها، (اغلب زیر داشبورد پیدا می شوند) متصل می شود، اگر در سیستم سیم کشی قطعی یا مشکلی وجود داشته باشد، سیستم صوتی ماشین قطعا کارایی مناسب خود را از دست می دهد.

نکته دوم این که، در سیستم ضبط ماشین برای جلوگیری از آسیب ناشی از Upsurges از فیوز استفاده میشود و اگر فیوز  پریده باشد مدار صوتی ماشین به اصطلاح شکسته می شود و ضبط روشن نمی شود

دلیل دیگر کار نکردن ضبط خودرو، مشکل یا مشکلات اتصال به زمین باشد که در این حالت، ضبط نمی تواند از فیوز برای روشن شدن استفاده کند و یا رادیو در فواصل زمانی، نامنظم کار می کند و قطع و وصل می شود، گاهی مشاهده شده در چنین حالتی، به طور عادی ضبط خاموش یا روشن نمی شود و لی به محض عبور از یک برامدگی خیابان، ناگهان ضبط شروع به فعالیت می کند.

 علت قطع شدن برق ضبط ماشین
علت قطع شدن برق ضبط ماشین

دلایل عدم کارکرد صحیح رادیو

  • رادیو روشن نمی‌شود؟ امکان دارد مشکل سیم پیچی یا فیوزِ سوخته باشد.
  • رادیو مرتب خاموش می‌شود؟ می‌تواند مشکل از پاور یا مشکل در رابط اتصال به زمین آن باشد.
  • صدا و نمایشگر پخش ماشین با هم روشن و خاموش می‌شود؟ امکان دارد دستگاه پاور کافی نداشته باشد.
  • رادیو در هنگام رانندگی زمان‌هایی که در دست انداز می‌افتیم خاموش می‌شود؟ ممکن است یک رابط در پشت دستگاه قطع شده باشد.

اما شاید بپرسید زمانی که رادیو اتومبیل کار نمی‌کند چکار باید کرد؟

ابتدا صحت عملکرد فیوز را با یک مولتی متر بررسی کنید، جهت بررسی از خاموش بودن سیستم مطمئن شوید سپس قسمت فلزی فیوز را با مولتی متر لمس کنید و ببینید روی مولتی متر اطلاعاتی ثبت می شود یا خیر، اگز مولتی متر اطلاعاتی را به شما نشان دهد یعنی فیوز سالم است در غیر این صورت باید به فکر تعویض فیوز باشید، همچنین برای مشکلات سیم کشی و مسائل مربوط به اتصالات زمین (Eart) از مولتی متر استفاده کنید تااز ثابت بودن وضعیت آگاه شوید.

2- خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن

علت خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن: وقتی که هنگام استارت زدن ماشین، ضبط خاموش می شود، احتمالا با دو مشکل مواجه باشید. ممکن است ضبط روشن شود و هنگام رانندگی ناگهان خاموش شود یا ممکن است ضبط روشن شود اما هیچ صدا یا موسیقی پخش نکند. در هر صورت، چند دلیل رایج برای چنین اتفاقاتی وجود دارد که آن ها را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم:

  • اختلال اصلی در سیم کشی ضبط ماشین است.
  • اگر هنگام قطع صدا، نمایشگر هم خاموش شود، ضبط برق خود را از دست داده است.
  • هنگام چنین اتفاقاتی، بررسی علت اصلی کمی سخت است، زیرا گاهی اوقات عملکرد صحیح ضبط را داریم.
  • سیم کشی درون درب های ماشین دچار قطع یا اتصالی شده است.
  • آمپلی فایرها دچار اختلال شده اند.

نکته: علت خاموش روشن شدن ضبط ماشین هم می تواند به تمامی علل بالا مربوط باشد. اغلب اوقات نمی توانید به طور قطعی از اختلال ضبط ماشین مطلع شوید و باید کار را به متخصصین مربوطه بسپارید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

3- قطعی در دستگاه هایی که به تازگی نصب شده اند

اگر به تازگی ضبط ماشین را نصب کرده اید ولی به درستی کار نمی کند و هر چند وقت یک بار قطع و وصل می شود، به احتمال زیاد ممکن است آمپلی فایر دستگاه شما به حالت Protection سوئیچ شده باشد که در چنین حالتی، ضبط خودرو شما، قادر به دریافت برق 12 ولت نیست.

از دلایلی که آمپلی فایر به به حالت Protection (حفاظت)  می رود این است که

  • قدرت تولید شده توسط نوسان ساز برای آمپلی فایر بیش از حد توان آن است.
  • باطری ماشین توان تهیه سیستم صوتی با ولتاژ ثابت را ندارد و به همین دلیل با مشکل قطع و وصل شدن هر چند وقت یکبار مواجه می شود.
اما برای حل این مشکل راه حل چیست؟

راه حل این است که پاور را توسط ولت متر چک و بررسی کنید تا از ولتاژ دستگاه مطمئن شوید، چنانچه ولت متر عدد 12 را به شما نشان دهد یعنی سیستم مشکلی ندارد و در غیر این صورت، تعویض قطعه حتمی است چون ممکن است فیوز سوخته باشد البته قبل از این که فیوز را تعویض کنید، آب باطری  ماشین را هم چک کنید ممکن است به دلیل اتمام آب باتری ماشین، سیستم عملکرد صحیح خود را از دست داده باشد.

 از کار افتادن دکمه های ضبط ماشین
از کار افتادن دکمه های ضبط ماشین

4- عملکرد نا مناسب کنترل تعادل صدای بم (باس)

در هنگام نصب کاملا حرفه ای ضبط ماشین این که قدرت باس ضبط  شما بخصوص در زمان استفاده از تنها یک ساب بیشتر باشد وسوسه برانگیز است، برای این که سیستم صوتی بتواند صدا های زیر و بم را به راحتی کنترل کند و لرزش مورد نیاز را ایجاد کند، باید بخش کنترل تعادل، سیستم صوتی را به یک طرف هدایت کند و بعد تعادل را به مرکز بر گرداند. اگر این اتفاق صحیح انجام نشود، بلند گوهای شما تنظیم نمی شوند و صدای مناسبی نخواهید شنید.

برای رفع این مشکل می توانید قطب های مثبت و منفی بلندگو های نصب شده در قسمت جلو و عقب ماشین را جابجا کنید  و برای داشتن باس مناسب، اکولایز استریوی ضبط خودرو  را مسطح کنید و تمام خطوط نمودار EQ را صفر کنید  و به آرامی نسبت به تنظیم خروجی ساب ووفر اقدام کنید تا به نقطه اوج و جذاب صدای مورد علاقه خود برسید. یک راه دیگر برای بالا بردن کیفیت باس، استفاده از تقویت کننده های خارجی است

اگر صدای باس از پشت سر شما شنیده می شود باید نقطه محلی آمپر ساب را کم تر کنید تا باس محدود به آن قسمت کمتر شود.

5- صداهای ناخواسته در سیستم صوتی ماشین

شنیدن صداهای مرموزی از سیستم صوتی ماشین تجربه بسیار نا امید کننده است. تقریباً هر راننده در یک زمان با صدای استریو اتومبیل مواجه شده‌است. منابع متعددی از صداهای ناخواسته وجود دارد اما برخی از رایج‌ترین این منابع، موارد زیر هستند:

آلترناتور :  این شایع‌ترین سر و صدای ضبط ماشین است، شرایط ضعیف سیستم شارژ و نیز ارتباط بین اجزای سیستم صوتی و باتری می‌تواند منجر به  صدای ممتدآلترناتور شود.

Symptom  آلترناتور: در این حالت شما صدای سر و صدایی را می‌شنوید که با ضربان آلترناتور خودرو نوسان می‌کند.

Accessory pop : این صدا معمولاً با یک رویداد الکتریکی خاص مرتبط است. معمولاً، لوازم جانبی مثل چراغ ماشین‌ها، wipers  شیشه جلو، سیگنال روشن و ترمزها جریان بالایی را ایجاد می‌کنند و باعث افزایش ولتاژ می‌شوند و سپس به سیستم صدا راه می‌یابند.

 Symptom : یک صدای پاپ تیز زمانی به گوش می‌رسد که در حال تعویض لوازم جانبی ماشین با سرعت بالا مانند آن‌هایی که در بالا لیست شده‌اند، می‌باشد.

جهت رهایی از این صداهای ناخواسته بهتر است از عملکرد صحیح  سیستم شارژ، پست های باتری ماشین، اتصالات آلترناتور، تقویت کننده های سیگنال و Eart  اطمینان حاصل کنید.

برای از بین بردن نویز ناشی از لوازم جانبی، خازن دو قطبی کوچک را بین سیم برق تولید کننده لوازم جانبی و زمین آن اضافه کنید. خازن موج قدرت را جذب خواهد کرد و در نتیجه از انتقال آن‌ها به سیستم صوتی خودرو جلوگیری خواهد کرد.

اگر صدای ترق و تروق به گوش می‌رسد، کانال را عوض کرده و چک کنید که آیا سر و صداها از بین می‌رود یا نه. در غیر این صورت، ترق و تروق که در تمام طول زمان رخ می‌دهد، باید تعمیر یا تعویض شود.

قیمت باتری ماشین در کیان باتری با توجه به ارسال و نصب رایگان در شهر تهران بسیار مناسب است.

6- علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

برای توضیح علت صدا نداشتن ضبط ماشین میتوانیم به این مورد اشاره داشته باشیم که صدا زمانی قطع می‌شود که آمپلی فایر بسیار گرم شده باشد یا اینکه سیم اسپیکر قطع شده باشد.

اکثراً وقتی موسیقی با صدای بلند به مدت طولانی روشن باشد آمپلی فایر ها داغ می‌شود و برای اینکه این گرما را مدیریت کند باید آمپلی فایر در جریان هوای کافی باشد. بهتر از برندهای معتبر استفاده کنید.

این مشکل زمانی مشخص می‌شود که صدای پخش و باند به طور ناگهانی قطع شود و بعد از مدت کوتاهی بر می‌گردد.

برای رفع این مشکل باید مطمئن شوید که در جایی که آمپلی فایر نصب شده جریان هوا به اندازه کافی وجود داشته باشد و همیشه خنک باشد و همچنین باید سیم‌های اسپیکر را چک کنید تا مطمئن شوید آنها به طور کامل وصل باشد.

7- علت داغ شدن ضبط ماشین

 علت خرابی ضبط ماشین
علت خرابی ضبط ماشین

از مهم‌ترین دلایل این مشکل سیم کشی اشتباه است؛ سیم‌های اسپیکرها ممکن است به صورت اشتباه نصب شده باشد یا اینکه سیم‌هایی که باید به‌طور جداگانه وصل می‌شدند باهم وصل شده‌اند.

تا وقتی که چند دستگاه الکتریکی مختلف در هنگام استفاده داغ نشود هیچ مشکلی درباره گرم شدن دستگاه وجود ندارد، تولید گرمای بسیار زیاد نشانه‌ای از نقص در کارکرد درست دستگاه است.

تست و تعمیر ضبط ماشین

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
235 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
علی
علی
1 سال پیش

با سلام، ماشین ۴۰۵، تا حالا دو تا ضبط آی سی اصلی سوزونده به طوری که میگن قابل تعمیر نیست، مشکل کجاست؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

علی
علی
1 سال پیش

سلام صدای ظبط ماشین درحالت usbکم میاد وقتی گرم میشه کم کم زیاد میشه ولی صدای auxو رادیو زیاد میاد علت چیست

naded
naded
1 سال پیش

سلام وقت بخیر ببخشد دکمه های پخش من کار نمیکنه فقط ولومش کار میکنه با کنترلم امتحان کردم نشد از چی میتونه باشه اگه راهنماییم کنین ممنون میشم و چقد هزینه داره پخشم پایونیر ۵۱۵۰

عبدالباسط
عبدالباسط
1 سال پیش

سلام ظبط Jvc بنده اول فلش میخواند ماشین روشن شد فلش رو نشناخت و بعد کلا Usb نیومد یعنی فقط رادیو Aux میاد الان مشکل کجاس

سپهر
سپهر
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
ماشینم تیباست.دکمه ی پاور ضبطش شکسته و رفته تو ولی ضبط وقتی سوییچ رو باز میکردم اوکی بود و روشن میشد همیشه تا وقتی که مجبور شدم سر باتریو باز کنم یبار و دوباره ببندم. بعد از موقع دیگه ضبطه روشن نشد.
راهی هست که بدون دکمه پاور ضبطو روشن کنم؟؟
خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

نوید
نوید
1 سال پیش

سلام ماشین من رانا و هربار ماشین رو روشن میکنم آهنگ اولی باز پلی میشه ضبط فابریکه چیکار کنم؟؟

پژمان
پژمان
1 سال پیش

من امروز یه ظبط ۴ کاناله ی پایونر گرفتم و برای نصب پیش نصاب بردم و نصب کرد و بعدش که راه افتادم متوجه شدم ظبط به شدت داغ شده دستمو زدم به پشتش دستم سوخت دوباره بردم پیشش و نگاهی انداخت به سیم کشی پشت ظبط و صدا رو هم زیاد کرد گفت اتصالی هم ندارن پس همه چی درسته و گرم شدن هم عادیه بعدش دوباره خیلی داغ کرد چیکار کنم مشکل از کجاست؟؟

پژمان
پژمان
1 سال پیش

من یه ظبط پایونر ۴ خروجی گرفتم امروز بردم دادم نصاب رو پراید نضب کرد و بعد تموم شدن حدود ۱۰ دقیقه ظبط به شدت داغ شد در حدی که دستمو زدمم دستم سوخت بعدش دوباره بردم پیش نصاب نگا کرد به سیم کشی ظبط و صدا رو هم بالا برد گفت اتصال هم نداره و سیم کشی هم درسته و گفت که این عادیه ولی باز هم بعد چن دقیقه دوباره خیلی داغ شد لطفا بگین مشکل از کجاست؟ چیکاررکنم

حسن همت
حسن همت
1 سال پیش

سلام مجدد ،در ضمن ظبط بنده senator ST-9703 هست ممنونم

حسن همت
حسن همت
1 سال پیش

با سلام ببخشید چرا وقتی چراغهای ماشین (روآ سال) را روشن میکنم ظبط قطع میشود البته برق قطع نمیشه برق صفحه روشنه ولی هیچ کاری نمیکنه مینویسه (No Signal) خواهش میکنم راهنمایی بکنید ،ممنونم

مجی
مجی
1 سال پیش

سلام ضبط من پایونیر 2950ع یه مشکلی ک داره وقتی تنظیماتشو درست میکنیم با خاموش روشن شدن ماشین تنظیمات کامل میپره؟؟

حمید
حمید
1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر ضبط پایونیر موقع خاموش کردن ازیکی از RCA صدای کپ می آید مشکل از چی می‌تونه باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

آرمان بهشتی
آرمان بهشتی
1 سال پیش

سلام
ضبط jvc یک ساله که خریدم الان با مشکلی که مواجه شده اینه که یه سری آهنگ های فلش رو ضبط خودش مدام خاموش روشن میشه و در حین خاموش و روشن شدن دکمه هاش کار نمیکنه که بره آهنگ بعدی
روی ضبط های دیگه هم امتحان کردم این مشکل رو نداشت
هفته پیش فلش جدید خریدم باز این مشکل رو داره..
اگر کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم

حسین
حسین
1 سال پیش

سلام.
ظبط ماشین من(پراید) التراسونیک هست. تا زمانی که ماشین گرم نشه اصلا روشن نمیشه.
سر ظبط رو چه برمیدارم نور led مداوم روشنه و بعد از گرم شدن کامل ماشین و زدن دکمه ریست ظبط ،زمانی که led شروع به چشمک زدن میکنه ظبط روشن میشه.
کسی میدونه مشکل چیه ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسین
1 سال پیش

با سلام
برای بررسی و عیب یابی این مشکل لازم است که حتما به یک متخصص سیستم صوتی خودرو مراجعه نمائید تا پس از چکاپ کامل سیستم صوتی و اتصالات آن و بررسی سیم کشی، مشکل آن را بر طرف نماید.
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید مشکل شما قابل پیش بینی و تشخیص نیست.

بهنام درخواه
بهنام درخواه
1 سال پیش

فوق العاده ضبط اشغالی هست اخه باندمعمولی جواب نمی دهد چطوری امپلی راجواب بده

علی
علی
1 سال پیش

سلام ببخشید چراغ دکمه های پخش من قطع شده مشکلش چیه آیا قابل تعمیرع مدلشم ۸۳۵۰

احسان
احسان
1 سال پیش

با سلام من تازه امروز ماشین ایکس۵۵ پرو از نمایندگی تحویل گرفتم بعد ۲۰ کیلومتر وقتی از دوربین ۳۶۰ استفاده کردم یه پارازیت افتاد رو صفحه اش بعدش صفحه کلا رفت اما ضبطش کار می کنه بردمش نمایندگی هرچی روش کار می کنن صبحها که هوا سرده کار می کنه تا گرم میشه مجددا صفحه میره کسی میتونه راهنماییم کنه چشه؟

عرشیا
عرشیا
1 سال پیش

سلام چرا هنگام روشن کردن ضبط باید یک سیم باند به برق وصل کرد تا صفحه نمایش بالا بیاید فرق نمی کند هر کدام ار سیم های باند به برق وصل کرد تا صفحه نمایش بالا بیاید ممنون.

عرشیا
عرشیا
1 سال پیش

سلام چرا هنگام روشن کردن ضبط باید یک سیم باند به برق وصل کرد تا صفحه نمایش با لابیاید فرق نمی کند هر کدام از سیم های باند به برق وصل شود.وبعد از ان باند وصل میکنم نمیخواند.ممنون

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط عرشیا
حسن
حسن
1 سال پیش

با سلام یه پخش لمسی جی وی سی دارم وقتی هوا سرده یکساعت طول می‌کشه صداش دربیاید وقتی روشن میکنم پخشو ده دقیقه روشنایی پانل میاد اما نه کامل بعد نیم ساعت صفحه کامل روشن میشه و کار می‌کنه این مشکل فقط در هوای سرد پیش میاد لطفاً راهنمایی کنید

مهدی
مهدی
1 سال پیش

با سلام بنده ضبط ب ماشینم رفتم بنزین بزنم اومدم نشستم دیدم کلمه goodbye اومده و هیچ کدام از دکمه ها کار نمیکنه؟ نه فلش می خونه نه یو اس پی و در ضمن یهو همزمان چراغ ترمز دستی و ای بی اس هم روشن شده و خاموش نمیشه کسی هست کمکم کنه ممنون میشم

مصطفی
مصطفی
1 سال پیش

سلام چرا هر دو فیوز سیستم صوتی درجاا میسوزن

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مصطفی
1 سال پیش

با سلام
نوسانات جریان برق در خودرو می‌تواند آسیب زیادی به مصرف‌کننده‌ها و تجهیزات الکتریکی وارد کند.
در صورت وجود بار اضافی (نوسان)، فیوز می تواند اتصال جریان برق را قطع کرده و باعث می شود که دستگاه مصرف کننده، آسیب نبیند.

آرس
آرس
1 سال پیش

سلام، ضبط پایونیر دارم دکمه میکس ترک را میزنم فعال نمیشه و وقتی سی دی را داخل پخش میزارم صدا میده و پلی نمیشه ارور 10 را میده، علت چیست؟

بهنام
بهنام
1 سال پیش

سلام لمس مانیتور ماشین بنده کار نمیکنه بعضی وقتها یه لحظه کار میکنه ولی زود از کار میوفته

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بهنام
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید مربوط به خرابی سیم کشی یا اتصالات سیستم صوتی خودروی شما و یا خرابی یا شل شدن رابط بین مانیتور و سیستم صوتی شما است.
توصیه می شود برای عیب یابی و رفع مشکل آن حتما به یک متخصص سیستم صوتی مراجعه نمائید تا پس از بررسی و چکاپ کامل، مشکل آن را مرتفع نماید.

میلاد ربیعی
میلاد ربیعی
1 سال پیش

سلام من یه پخش 9650sd دارم وقتی صداش از ۲۰بالاتر میره صدا قطع و وصل میشه و یدفعه پخشم خ میشه ولی صدام زیر ۲۰باشه مشکل نداره سیستمم دارم مشکل ازچی میتونه باشه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  میلاد ربیعی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمالا به دلیل ضعف در جریان ورودی به سیستم صوتی خودروی شما است. توصیه می شود اتصالات سیستم صوتی خودرو و اتصالات باتری و دینام خودروی خود را بررسی نمائید.
در صورتی که مشکل برطرف نشد به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش