عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین

4.1
(625)

ضبط ماشین دیر یا زود ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکلاتی شود، اما برخی از این ایرادات عمومی‌تر هستند، در این نوشته به بررسی ایرادات متداول در پخش خودرو و مشکلات ضبط ماشین مانند: علت روشن نشدن ضبط ماشین، خاموش شدن صفحه ضبط، علت قطع شدن صدای ضبط، علت داغ شدن ضبط و ریست شدن تنظیمات ضبط ماشین می‌پردازیم در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

 عیب یابی مشکلات ضبط ماشین
عیب یابی مشکلات ضبط ماشین

خرابي هاي رایج ضبط خودرو

ضبط هاي خودرو چه از نوع با کيفيت آن باشند چه از انواع متوسط ممکن است در طول مدت استفاده دچار مشکلات و خرابي هايي بشوند. اين خرابي ها به دلايل متعددي به وجود مي آيند اما نبايد در هنگام به وجود آمدن ايراد براي ضبط خود نگران شويد چرا که اين ايرادها قابل تعمير مي باشند. در زير عمده ترين اين مشکلات را معرفي مي کنيم:

  • خاموش شدن ناگهاني ضبط خودرو در حين کار
  • روشن نشدن ضبط خودرو
  • ضبط خودرو روشن مي شود اما صفحه نمايش آن خاموش است
  • عدم کارکرد تاچ ضبط خودرو
  • اختلال در کارکرد سيستم عامل ضبط خودرو
  • عدم کارکرد راديوي ضبط خودرو
  • ضبط خودرو سي دي يا دي وي دي را نمي خواند
  • ضبط خودرو صداي خروجي را ارائه نمي دهد
  • دکمه هاي ضبط خودرو کار نمي کنند
  • ضبط خودرو دستگاه يو اس بي USB را نمي شناسد
  • ضبط خودرو کارت حافظه را نمي شناسد.
 علت قطع شدن برق ضبط ماشین پراید
علت قطع شدن برق ضبط ماشین پراید

علل رایج بروز مشکلات در ضبط ماشین

  • استفاده از قطعات بی‌کیفیت

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی پخش خودرو به دلیل خرید قطعات بی‌کیفیت و چینی است که پس از مدتی از استفاده دچار نقص و خرابی می‌شوند. راهکار این است که از قطعات با کیفیت بالا برای ضبط ماشین استفاده کنیم تا این مشکل برایمان رخ ندهد.

  • عدم هماهنگی بخش‌های مختلف سیستم

مورد دیگر استفاده از قطعاتی است که به طور کامل با سیستم ماشین هماهنگی ندارند، و این می‌تواند باعث تولید صدای بی کیفیت شود.

  • نصب اشتباه سیستم

این دلیل خیلی امکان رخ دادن آن وجود دارد و کامل طبیعی است، نصب اشتباه سیستم است.

همچنین بخوانید: آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو

علائم خرابی و رفع مشکلات ضبط ماشین

خرید قطعات با کیفیت بالا، برای ضبط ماشین، راه خوبی برای جلوگیری از مشکلات پخش صدای ضبط خودرو است، با این حال هر سیستم استریو ماشین دیر یا زود، مشکلات را تجربه می‌کنند.

به طور کلی سه عامل اصلی باعث بروز مشکل درسیستم صوتی خودرو وجود دارد. البته یکی از آن‌ها استهلاک است و مسائل مربوط به آن اجتناب ‌ناپذیر است، علت دوم، اجزایی هستند که به طور کامل با تولید صدا با کیفیت بالا همخوانی ندارند، دلیل دیگر، که کاملاً متداول است، نصب نادرست است.

هنگامی که هر یک از علل فوق رخ می‌دهد، بسیاری از مشکلات صوتی خودرو  نمایان می شود. برخی مشکلات مربوط به رادیو هستند در حالی که برخی دیگر با هم مرتبط هستند.

1- ضبط ماشین کار نمی کند

دلیل این که ضبط ماشین از کار می افتد و دیگر کار نمی کند این است که منابع قدرت یا بخش هایی که جریان از آن عبور می کند دچار اختلال و مشکل شده اند.

 Wiring یکی از مسائلی است که ممکن است باعث خرابی ضبط خودرو شود، ضبط به منبع قدرت و بلنگو که از طریق سیستم ها، (اغلب زیر داشبورد پیدا می شوند) متصل می شود، اگر در سیستم سیم کشی قطعی یا مشکلی وجود داشته باشد، سیستم صوتی ماشین قطعا کارایی مناسب خود را از دست می دهد.

نکته دوم این که، در سیستم ضبط ماشین برای جلوگیری از آسیب ناشی از Upsurges از فیوز استفاده میشود و اگر فیوز  پریده باشد مدار صوتی ماشین به اصطلاح شکسته می شود و ضبط روشن نمی شود

دلیل دیگر کار نکردن ضبط خودرو، مشکل یا مشکلات اتصال به زمین باشد که در این حالت، ضبط نمی تواند از فیوز برای روشن شدن استفاده کند و یا رادیو در فواصل زمانی، نامنظم کار می کند و قطع و وصل می شود، گاهی مشاهده شده در چنین حالتی، به طور عادی ضبط خاموش یا روشن نمی شود و لی به محض عبور از یک برامدگی خیابان، ناگهان ضبط شروع به فعالیت می کند.

 علت قطع شدن برق ضبط ماشین
علت قطع شدن برق ضبط ماشین

دلایل عدم کارکرد صحیح رادیو

  • رادیو روشن نمی‌شود؟ امکان دارد مشکل سیم پیچی یا فیوزِ سوخته باشد.
  • رادیو مرتب خاموش می‌شود؟ می‌تواند مشکل از پاور یا مشکل در رابط اتصال به زمین آن باشد.
  • صدا و نمایشگر پخش ماشین با هم روشن و خاموش می‌شود؟ امکان دارد دستگاه پاور کافی نداشته باشد.
  • رادیو در هنگام رانندگی زمان‌هایی که در دست انداز می‌افتیم خاموش می‌شود؟ ممکن است یک رابط در پشت دستگاه قطع شده باشد.

اما شاید بپرسید زمانی که رادیو اتومبیل کار نمی‌کند چکار باید کرد؟

ابتدا صحت عملکرد فیوز را با یک مولتی متر بررسی کنید، جهت بررسی از خاموش بودن سیستم مطمئن شوید سپس قسمت فلزی فیوز را با مولتی متر لمس کنید و ببینید روی مولتی متر اطلاعاتی ثبت می شود یا خیر، اگز مولتی متر اطلاعاتی را به شما نشان دهد یعنی فیوز سالم است در غیر این صورت باید به فکر تعویض فیوز باشید، همچنین برای مشکلات سیم کشی و مسائل مربوط به اتصالات زمین (Eart) از مولتی متر استفاده کنید تااز ثابت بودن وضعیت آگاه شوید.

2- خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن

علت خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن: وقتی که هنگام استارت زدن ماشین، ضبط خاموش می شود، احتمالا با دو مشکل مواجه باشید. ممکن است ضبط روشن شود و هنگام رانندگی ناگهان خاموش شود یا ممکن است ضبط روشن شود اما هیچ صدا یا موسیقی پخش نکند. در هر صورت، چند دلیل رایج برای چنین اتفاقاتی وجود دارد که آن ها را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم:

  • اختلال اصلی در سیم کشی ضبط ماشین است.
  • اگر هنگام قطع صدا، نمایشگر هم خاموش شود، ضبط برق خود را از دست داده است.
  • هنگام چنین اتفاقاتی، بررسی علت اصلی کمی سخت است، زیرا گاهی اوقات عملکرد صحیح ضبط را داریم.
  • سیم کشی درون درب های ماشین دچار قطع یا اتصالی شده است.
  • آمپلی فایرها دچار اختلال شده اند.

نکته: علت خاموش روشن شدن ضبط ماشین هم می تواند به تمامی علل بالا مربوط باشد. اغلب اوقات نمی توانید به طور قطعی از اختلال ضبط ماشین مطلع شوید و باید کار را به متخصصین مربوطه بسپارید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

3- قطعی در دستگاه هایی که به تازگی نصب شده اند

اگر به تازگی ضبط ماشین را نصب کرده اید ولی به درستی کار نمی کند و هر چند وقت یک بار قطع و وصل می شود، به احتمال زیاد ممکن است آمپلی فایر دستگاه شما به حالت Protection سوئیچ شده باشد که در چنین حالتی، ضبط خودرو شما، قادر به دریافت برق 12 ولت نیست.

از دلایلی که آمپلی فایر به به حالت Protection (حفاظت)  می رود این است که

  • قدرت تولید شده توسط نوسان ساز برای آمپلی فایر بیش از حد توان آن است.
  • باطری ماشین توان تهیه سیستم صوتی با ولتاژ ثابت را ندارد و به همین دلیل با مشکل قطع و وصل شدن هر چند وقت یکبار مواجه می شود.
اما برای حل این مشکل راه حل چیست؟

راه حل این است که پاور را توسط ولت متر چک و بررسی کنید تا از ولتاژ دستگاه مطمئن شوید، چنانچه ولت متر عدد 12 را به شما نشان دهد یعنی سیستم مشکلی ندارد و در غیر این صورت، تعویض قطعه حتمی است چون ممکن است فیوز سوخته باشد البته قبل از این که فیوز را تعویض کنید، آب باطری  ماشین را هم چک کنید ممکن است به دلیل اتمام آب باتری ماشین، سیستم عملکرد صحیح خود را از دست داده باشد.

 از کار افتادن دکمه های ضبط ماشین
از کار افتادن دکمه های ضبط ماشین

4- عملکرد نا مناسب کنترل تعادل صدای بم (باس)

در هنگام نصب کاملا حرفه ای ضبط ماشین این که قدرت باس ضبط  شما بخصوص در زمان استفاده از تنها یک ساب بیشتر باشد وسوسه برانگیز است، برای این که سیستم صوتی بتواند صدا های زیر و بم را به راحتی کنترل کند و لرزش مورد نیاز را ایجاد کند، باید بخش کنترل تعادل، سیستم صوتی را به یک طرف هدایت کند و بعد تعادل را به مرکز بر گرداند. اگر این اتفاق صحیح انجام نشود، بلند گوهای شما تنظیم نمی شوند و صدای مناسبی نخواهید شنید.

برای رفع این مشکل می توانید قطب های مثبت و منفی بلندگو های نصب شده در قسمت جلو و عقب ماشین را جابجا کنید  و برای داشتن باس مناسب، اکولایز استریوی ضبط خودرو  را مسطح کنید و تمام خطوط نمودار EQ را صفر کنید  و به آرامی نسبت به تنظیم خروجی ساب ووفر اقدام کنید تا به نقطه اوج و جذاب صدای مورد علاقه خود برسید. یک راه دیگر برای بالا بردن کیفیت باس، استفاده از تقویت کننده های خارجی است

اگر صدای باس از پشت سر شما شنیده می شود باید نقطه محلی آمپر ساب را کم تر کنید تا باس محدود به آن قسمت کمتر شود.

5- صداهای ناخواسته در سیستم صوتی ماشین

شنیدن صداهای مرموزی از سیستم صوتی ماشین تجربه بسیار نا امید کننده است. تقریباً هر راننده در یک زمان با صدای استریو اتومبیل مواجه شده‌است. منابع متعددی از صداهای ناخواسته وجود دارد اما برخی از رایج‌ترین این منابع، موارد زیر هستند:

آلترناتور :  این شایع‌ترین سر و صدای ضبط ماشین است، شرایط ضعیف سیستم شارژ و نیز ارتباط بین اجزای سیستم صوتی و باتری می‌تواند منجر به  صدای ممتدآلترناتور شود.

Symptom  آلترناتور: در این حالت شما صدای سر و صدایی را می‌شنوید که با ضربان آلترناتور خودرو نوسان می‌کند.

Accessory pop : این صدا معمولاً با یک رویداد الکتریکی خاص مرتبط است. معمولاً، لوازم جانبی مثل چراغ ماشین‌ها، wipers  شیشه جلو، سیگنال روشن و ترمزها جریان بالایی را ایجاد می‌کنند و باعث افزایش ولتاژ می‌شوند و سپس به سیستم صدا راه می‌یابند.

 Symptom : یک صدای پاپ تیز زمانی به گوش می‌رسد که در حال تعویض لوازم جانبی ماشین با سرعت بالا مانند آن‌هایی که در بالا لیست شده‌اند، می‌باشد.

جهت رهایی از این صداهای ناخواسته بهتر است از عملکرد صحیح  سیستم شارژ، پست های باتری ماشین، اتصالات آلترناتور، تقویت کننده های سیگنال و Eart  اطمینان حاصل کنید.

برای از بین بردن نویز ناشی از لوازم جانبی، خازن دو قطبی کوچک را بین سیم برق تولید کننده لوازم جانبی و زمین آن اضافه کنید. خازن موج قدرت را جذب خواهد کرد و در نتیجه از انتقال آن‌ها به سیستم صوتی خودرو جلوگیری خواهد کرد.

اگر صدای ترق و تروق به گوش می‌رسد، کانال را عوض کرده و چک کنید که آیا سر و صداها از بین می‌رود یا نه. در غیر این صورت، ترق و تروق که در تمام طول زمان رخ می‌دهد، باید تعمیر یا تعویض شود.

قیمت باتری ماشین در کیان باتری با توجه به ارسال و نصب رایگان در شهر تهران بسیار مناسب است.

6- علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

برای توضیح علت صدا نداشتن ضبط ماشین میتوانیم به این مورد اشاره داشته باشیم که صدا زمانی قطع می‌شود که آمپلی فایر بسیار گرم شده باشد یا اینکه سیم اسپیکر قطع شده باشد.

اکثراً وقتی موسیقی با صدای بلند به مدت طولانی روشن باشد آمپلی فایر ها داغ می‌شود و برای اینکه این گرما را مدیریت کند باید آمپلی فایر در جریان هوای کافی باشد. بهتر از برندهای معتبر استفاده کنید.

این مشکل زمانی مشخص می‌شود که صدای پخش و باند به طور ناگهانی قطع شود و بعد از مدت کوتاهی بر می‌گردد.

برای رفع این مشکل باید مطمئن شوید که در جایی که آمپلی فایر نصب شده جریان هوا به اندازه کافی وجود داشته باشد و همیشه خنک باشد و همچنین باید سیم‌های اسپیکر را چک کنید تا مطمئن شوید آنها به طور کامل وصل باشد.

7- علت داغ شدن ضبط ماشین

 علت خرابی ضبط ماشین
علت خرابی ضبط ماشین

از مهم‌ترین دلایل این مشکل سیم کشی اشتباه است؛ سیم‌های اسپیکرها ممکن است به صورت اشتباه نصب شده باشد یا اینکه سیم‌هایی که باید به‌طور جداگانه وصل می‌شدند باهم وصل شده‌اند.

تا وقتی که چند دستگاه الکتریکی مختلف در هنگام استفاده داغ نشود هیچ مشکلی درباره گرم شدن دستگاه وجود ندارد، تولید گرمای بسیار زیاد نشانه‌ای از نقص در کارکرد درست دستگاه است.

تست و تعمیر ضبط ماشین

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
235 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
حسین
حسین
1 سال پیش

سلام. ضبط ماشین بعد از چند روز به یکباره موقع استارت ریست میشه و کد و رمز میخواد .یه مشکل دیگه هم اینکه مثلاً اگه اکولایزر رو روی جاز تنظیم کنی و ماشین رو خاموش.بعد روشن کردن میبینی که اکولایزر روی جاز مونده ولی صدای جاز رو نمیده.انگار که اصلا هیچ اکولایزری نداره و دوباره باید اکولایزر رو جابجا کنی تا صدا درست بشه. سیم کشی و باتری ماشین هم عوض شده .۱۰تا ضبط دیگه هم عوض شده ولی هر کدوم یه ایرادی داشته. مثلاً یکیش با خاموش کردن ماشین بعد چند ساعت ضبط خود به خود روشن میشد. یکی… خواندن ادامه ...

طیبه
طیبه
1 سال پیش

سلام وقت شما بخیر
ضبط ماشین من روی ولوم 11مانده و دیگه کم و زیاد نمیشه چکار کنم

رضا
رضا
1 سال پیش

سلام مهندس ضبط من ایرانخودروی ۲۰۶ هستش سی دی داخلش هست و میخونه اما پنل روشن نمیشه و برق نمی‌رسه بهش و هسچکدوم از کلیدهاشم کار نمیکنه میشه بگید مشکل از کجاست؟

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
ضبط ماشین ما وقتی میزنی رو رادیو چیزی پخش نمی کنه اما میزنه رو صفحه نمایش که الان رایدو هست فلش و مموری هم نمی خونه فقط با aux کار می‌کنه مشکلش چیه بنظرتون ؟؟

سینا
سینا
1 سال پیش

سلام دکمه های روی فرمون رو امشب با اسنفج
خیس تمیز کردم بعد از چند دقیقه ظبط ارور داد
خاموش شد دیگه روشنم نمیشه ولی یه صدای خر خر
از باندها میاد بنظرتون ظبط سوخته ماشینم پارسه

ایراندوست
ایراندوست
1 سال پیش

سلام ببخشید دلیل روشن نشدن نشانگرهای ضبط کوییک از چی میتونه باشه.وقتی چراخ های ماشین رو که روشن مکینم به اصطلاح چراغهای ضبط روشن نمیشن

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ایراندوست
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمالا می تواند مربوط به قطعی سیم کشی یا سوختن فیوز مربوطه باشد، برای عیب یابی و رفع این مشکل لازم است از یک متخصص برق خودرو کمک بگیرید تا پس از بررسی مشکل آن را مرتفع نماید.

هادی
هادی
1 سال پیش

سلام سیم آیوایکس ضبط خورد به جا فندکی و یه جرقه ای زد بعدش کلا دیگع ضبطم روشن نشدکسی میدونه چرا اینجوری شده

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  هادی
1 سال پیش

با سلام
احتمال سوختن فیوز اصلی سیستم ضبط خودروی شما بسیار زیاد است، توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

مجید
مجید
1 سال پیش

با سلام
من برق باطری سمند مولتی پلکس راقطع و وص کردم الان دکمه ها کار نمیکنند که کد رو وارد کنم چکار کنم از قبل دکمه ها ایراد داشتند راهی هست که بدون کد روشن بشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مجید
1 سال پیش

با سلام
با کارشناسان نمایندگی های رسمی خدمات پس از فروش خودروی خود در سراسر کشور به شماره تلفن 096440 تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمائید.

عباس
عباس
1 سال پیش

سلام
ماشین من 206 مدل 99 هستش، چند وقتی هستش که وقتی با بلوتوث وصل میشم وقتی میخواد موزیک پخش بشه بلافاصله pause (متوقف) میشه باز دوباره پلی میکنم دوباره متوقف میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

لفوری
لفوری
1 سال پیش

سلام و تشکر از پاسخگویی شما. یک پخش چینی برای ماشینم وصل کردم. در حالی که صدای بلندگو خیلی زیاد بود ناگهان دود کرد و فیوز پشت پخش، سوخت. وقتی که فیوز دیگری هم قرار دادیم باز هم فیوز دوباره سوخت و ضیط روشن نمیشه. البته صفحه نمایش هم روشن نمیشه. دستگاه را هم که باز کردم اثری از سوختگی ندیدم. میشه لطفا راهنمایی نمایید. با تشکر فراوان.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  لفوری
1 سال پیش

با سلام
همانطور که مطلع هستید، فیوز یک قطعه محافظ ولتاژ الکتریکی می باشد که برای حفاظت از مدار در برابر جریان برق بیش از جریان نامی، در ابتدای بخش ورودی مدار قرار می گیرد.
نقش فیوز در سیستم صوتی خودروی شما این است که آن را در برابر جریان های غیر مجاز محافظت می کنند. درواقع فیوز این وظیفه را دارد که جریان هایی، بیشتر از جریان مصرفی را قطع نماید.
بنابراین توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی سیستم الکتریکی خودروی خود به یک متخصص مراجعه نمائید.

امیر
امیر
1 سال پیش

سلام…وقت بخیر…ضبط پارس من روی کانکتینگ مونده و هیچ کدام از دکمه ها کار نمیکنن…(چشمک زن connecting)راهی برای ریست کردن هست؟با باز کردن سوییچ هم یکسره روشنه….

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امیر
1 سال پیش

با سلام
به یک متخصص مراجعه نمائید چون سیستم خودروی شما نیاز به بررسی کلیه اتصالات سخت افزاری و نرم افزاری دارد.

Ramin Kaveh
Ramin Kaveh
1 سال پیش

سلام من ۲۰۶ دارم ولی هیچ جا مشکلمو نتونستم پیدا کنم وقتی صدایه ضبط بالا میبرم برق ضبط کم میاد نور ضبط کم و زیاد میشود بیس بالا ببرم بیشتر برق کم میاد فقط با باند های فابریک این مشکل دارم با ضبط فابریک خودشم این مشکل ندارم وقتی ضبط پایونیر میندازم اینجوری میشه با باند فابریکیاش چکار کنم..

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط Ramin Kaveh
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Ramin Kaveh
1 سال پیش

با سلام
برای تیون کردن سیستم صوتی خود می بایست به یک متخصص مراجعه نمائید زیرا هر سیستم صوتی به هنگام نصب نیاز به بررسی و بالانس دارد.
در صورتی که مشکل بالانس آن برطرف شد برای برطرف کردن ضعف برقی خودرو نیز می توان ظرفیت باتری خودرو را نیز ارتقا داد یا از باتری دوم استفاده نمود.

Javad
Javad
1 سال پیش

سلام خسته نباشید میشه لطفاً راهنمایی کنید چطوری میتونم تنظیمات پخش کنوود ۳۰۶ BT
رو ریست کنم
یجا بردم تنظیم کنن خراب‌تر کردن

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Javad
1 سال پیش

با سلام
برای تنظیمات سیستم صوتی خود حتما می بایست به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید.
متاسفانه شرکت کیان باتری فعالیتی در این زمینه خدمات ارائه نمی کند.
شرکت کیان باتری یک استارتاپ تخصصی در زمینه باتری خودروی های مختلف می باشد که به صورت شبانه روزی در مناطق 22 گانه شهر تهران به ارائه خدمات حمل و نصب رایگان در محل مشتری می پردازد.

مرتضی
مرتضی
1 سال پیش

من ماشینم تیبا هست
ی مدت استارت نمیخورد خوب باطریشو برده بودم تعویص روغن اب باطری ریخته بود سولفاته زده بود در اوردم تمیز کردم بعدش دیگه گاهی روشن نمیشه سخت استارت میخورد
دو سه بار باطری رو ی طرفشو دراوردم جازدم بعد ضبط ماشبن وقتی ماشینو خاموش میکنم صفر میشه و خاموش دوباره باید بعد از استارت روشنش کنم و کد بدم

ی مطلب دیگه وقتی ترمز میزنم چراغ عقب یکی از چراغ هام خاموش و چراغ خطرش روشن نمیشه بردم نمایندگی چند روزی درست شد باز همونجوری شده

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مرتضی
1 سال پیش

با سلام با توجه به توضیحات مختصری که بیان نمودید احتمال فرسودگی و خرابی و پایان عمر باتری وجود دارد. باتری‌های سیلد به ناگاه خراب شده و معمولاً رانندگان را پیش از خرابی مطلع نمی‌کند. اصلی‌ترین نشانه پایان عمر باتری بد استارت خوردن و یا اصلاً استارت نخوردن خودرو بوده (برق پشت آمپر هست ولی استارت نمی‌خورد) و این ایراد از آنجایی است که باتری خودرو انرژی کافی برای به حرکت در آوردن میل لنگ را ندارد. البته قابل ذکر است در برخی موارد ایراد از سیستم شارژر موتور است (دینام یا آلترناتور) که نمی‌تواند باتری را شارژ نماید از… خواندن ادامه ...

omid
omid
1 سال پیش

سلام.صبح هاوقتی سیستم ماشین روبازمیکنم صدامیده باندها.بعدگذشت سه چهارساعت خوب میشه لطفاً رهنماییم کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  omid
1 سال پیش

با سلام
اتصالات سیستم و اسپیکرها را بررسی نمائید در صورتی که درست نشد نیاز هست که به یک متخصص مراجعه کنید.
برای اتصال بهتر سیم کشی سیستم صوتی و استخراج صدای مناسب از آن لازم است که کلیه اتصالات سیم ها لحیم شده و با چسب حرارتی (وارنیش حرارتی) روکش داده شوند.

جسین
جسین
1 سال پیش

سلام وقت بخیر یه سوال داشتم ایا وقتی مانیتور روی ماشین نصب میکنیم دیگه اون سیستم پخش خودمون بی فایده میشه ؟چجوریاس دوست عزیز ممنون میشم بگید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  جسین
1 سال پیش

با سلام
با نصب مانیتور روی خودرو عموما سیستم خود خودرو بلااستفاده تلقی می گردد اما راههای مختلفی برای استفاده آن نیز وجود دارد.
اما کل سیستم مانیتور پاسخ گوی تمام نیازهای شما در خودرو خواهد بود.

محمد مهدی
محمد مهدی
1 سال پیش

صفحه ی تاچ ضبط ماشین کار نمیکه
راهنمایی کنید لطفا

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد مهدی
1 سال پیش

با سلام
می بایست به یک متخصص مراجعه نمائید تا سیستم صوتی شما را مشاهده و بررسی نموده و ایرادات احتمالی را برطرف نماید.

محمد مهدی
محمد مهدی
1 سال پیش

سلام صفه تاچ ضبط مون کار نمی کنه
لتفا راهنمایی کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد مهدی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید واضح نیست.
اگر کلا برق ندارید، اتصالات و فیوزهای سیستم را بررسی کرده اید و مشکل مرتفع نشده است حتما بایستی به یک متخصص مراجعه نمائید تا سیستم صوتی خودروی شما را بررسی و جکاپ نماید.

محمد مردانپور
محمد مردانپور
1 سال پیش

ضبط ماشین از حالت رادیو خارج نمیشه چرا؟؟؟
مدل پایونیر mvh85
نمیتونم باهاش آهنگ گوش بدم

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط محمد مردانپور
Ali
Ali
2 سال پیش

سلام خسته نباشید من قبلاً پیام دادم ولی جواب ندادید من ماشین سمند سورن پلاس دارم و ضبط ماشینم وقتی روی یو اس بی اهنگ عوض میکنم صدا خودکار کم میشه نمیدونم علتش چیه و ماشین رو تازه گرفتم اگه میشه مشکل من رو حل کنید ممنون

فرشاد
فرشاد
2 سال پیش

با سلام مدتیه ضبط ماشین من بعد از چند دقیقه کار کردن قسمت پخش موسیقی از usbناگهانی قطع میشه دیگه به خوبی اصلا پخش نمیشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  فرشاد
2 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید احتمال قطع شدن پورت USB سیستم شما بسیار زیاد است.
برای رفع این مشکل به یک متخصص یا تعمیرکار خبره مراجعه نمائید.

Ali
Ali
2 سال پیش

سلام من سیستم صوتی ماشین سمند سورن پلاس رو تازه چند روزه گذاشتم، اما الن خراب شد و کلا هیچ برقی نداره و خاموشه، میشه بگید علتش چیه و چطور رفع میشه ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Ali
1 سال پیش

با سلام مشکلی که بیان نمودید به چند دلیل عمده می تواند اتفاق یافتد که عبارتند از: 1. استفاده از قطعات بی‌کیفیت یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی پخش خودرو به دلیل خرید قطعات بی‌کیفیت و چینی است که پس از مدتی از استفاده دچار نقص و خرابی می‌شوند. راهکار این است که از قطعات با کیفیت بالا برای ضبط ماشین استفاده کنیم تا این مشکل برایمان رخ ندهد. 2. عدم هماهنگی بخش‌های مختلف سیستم مورد دیگر استفاده از قطعاتی است که به طور کامل با سیستم ماشین هماهنگی ندارند، و این می‌تواند باعث تولید صدای بی کیفیت شود. 3. نصب… خواندن ادامه ...

ایمان
ایمان
2 سال پیش

سلام من یک پخش مارک شروود نصب کردم
چند روزیه که رادیو روشن میشه ولی هیچ صدایی نداره
در حالت استفاده از یو اس بی و کابل Aux صدا داره ولی تو حالت رادیو نداره
کابل آنتن پشت دستگاه رو چک کردم مشکلی نبود ظاهرا
ممکنه راهنمایی بفرمایید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ایمان
1 سال پیش

با سلام اگر رادیو ماشین شما به‌طور متناوب کار نمی‌کند، به‌این‌ترتیب که صدا را از دست می‌دهید، اما در بقیه قسمت های سیستم برق دارید احتمال قطع شدن هد یونیت رادیو بسیار زیاد است. در این نوع شرایط، به‌احتمال ‌زیاد هد‌‌‌یونیت هنوز کار می‌کند، اما نوعی وقفه متناوب بین آن و بلندگوها وجود دارد. همچنین ممکن است در این نوع مشکل با یک خطای یونیت داخلی سروکار داشته باشید، اما مهم است که ابتدا بلندگوها، سیم‌کشی بلندگو و آمپر را بررسی کنید. در غیر این صورت حتما به یک متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی… خواندن ادامه ...

آوش
آوش
2 سال پیش

سلام خسته نباشید، دستم نمی دونم به کدوم دکمه ضبط ماشین خورده، که هروقت آهنگ عقب میزنم ،نمیره عقب ،فقط جلو می تونم بزنم،ممنون میشم راهنمایی کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  آوش
1 سال پیش

با سلام
سپاسگزاریم.
موردی که بیان نمودید حتما باید توسط کارشناس یا متخصص بررسی گردد تا آن را عیب یابی و رفع عیب نمود. با توجه به اینکه نوع و مدل و برند سیستم خود را بیان ننموده اید کمی تشخیص و عیب یابی سخت است اما احتمال می رود که مشکل سخت افزاری باشد.

عادل
عادل
2 سال پیش

سلام ضبط ماشین روشن میشه رادیو اینهام کار می‌کنه ولی هیچ سی دی رو نمی‌خونه و مدام سی دی رو ایجکت می‌کنه دلیلش چیه؟!

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  عادل
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید می تواند دلایل متعددی به همراه داشته باشد از جمله استفاده از CD های نامرغوب و مخدوش، خرابی چشمی دستگاه، استفاده از DVD و بسیاری دلایل فنی دیگر.
توصیه می شود برای رفع این مشکل حتما به یک متخصص مراجعه نمائید.

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش