محل استفاده باتری های TPPL سرب خالص نازک

4.9
(468)

در مقاله قبلی باتری های TPPL را به شما معرفی کردیم. در این مقاله بهترین محل های استفاده از این باتری ها را به شما معرفی خواهیم کرد. معرفی کردن این 4 محل به معنی نفی سایر مکان ها نمی باشد و هر محلی که شرایط همانند را داشته باشد می تواند از این نوع باتری ها استفاده کند.

1- انبارها و وسایل نقلیه کارگاهی و کارخانه ها

کارهای عملیاتی از خرده فروشان مواد غذایی تا تولیدکنندگان خودرو با وسایل نقلیه ای مانند لیفتراک، کامیون های پالت، ماشین های تمیزکننده، وسایل نقلیه خودکار یا لیزری و حامل های پرسنل کار می کنند. از طریق این وسایل نقلیه می توان از جابجایی سریع، ایمن و کارآمد کالا و افراد اطمینان حاصل کرد.

برقی بودن این وسایل نقلیه به طور فزاینده ای در حال گسترش است – با باتری هایی که نیروی محرکه وسیله نقلیه را فراهم می کنند. برای به حداکثر رساندن بهره وری، مطلوب است که لیفتراک ها به طور مداوم در دسترس و در حال کار باشند. با این حال، از آنجا که شارژ مجدد اغلب پس از شیفت کاری ضروری است، یا باید خودرو را از سرویس خارج کرد یا باتری را تعویض کرد.

اگر باتری ها می توانستند در طول شیفت تا حدی سریع شارژ شوند، بدون نیاز به حمل و نقل به یک اتاق شارژ اختصاصی، سطح بهره وری می تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد.باتری هایی که می توانند بدون گاز زدن شارژ شوند و نیازی به اضافه کردن آب ندارند، در زمان صرفه جویی می کنند، نشت اسید را کاهش می دهند و در برابر آن محافظت می کنند.

نبود خطرات انفجار آنها هزینه ها را کاهش می دهند و همچنین تأثیر کمتری بر محیط زیست خواهند داشت. علاوه بر این، عملیات انبارداری جویای به حداقل رساندن مصرف انرژی مربوط به شارژ باتری و تعمیر و نگهداری می باشد. سایر عواملی که در هزینه کلی مالکیت (TCO) نقش دارند عبارتند از طول عمر چرخه عملیات باتری، نیازهای شارژ مجدد در طول ذخیره سازی، و قابلیت اطمینان و تخریب ناشی از خوردگی.

TPPL قادر است تمام این معیارها را برآورده کند. باتری ها مهر و موم (سیلد) شده اند، با حداقل تولید و خروج گاز و بدون نیاز به افزودن آب.

این نوع فناوری ساخت باتری از شارژ سریع و کارآمد پشتیبانی می کنند. به همین دلیل، کار در حالت شارژ جزئی (PSoC) امکان پذیر می شود.

این امر به عنوان opportunity charging “شارژ فرصت” شناخته می شود، زیرا اپراتورهای وسایل نقلیه می توانند از موقعیت هایی مانند تغییر شیفت یا وقفه های ناهار برای شارژ در جریان های بالا برای دوره های زمانی کوتاه استفاده کنند.

از شارژ فرصت می توان برای رساندن سریع باتری های تخلیه شده به SoC بالا استفاده کرد.

SoC مخفف کلمه state of charge به معنی وضعیت شارژ می باشد.

شارژ کامل آخر هفته با یکسان سازی سلولی (cell equalisation)، بسته باتری را به SoC کامل باز می گرداند، بنابراین بدون کاهش قابلیت چرخه ای باتری، در هفته های بعدی آماده کار می شود.

باتری های TPPL (Thin Plate Pure Lead) به شارژ زیاد کمتری نیاز دارند. با استفاده از باتری های مبتنی بر این فناوری، در صورت همراهی با شارژرهای مناسب، می توان تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. همچنین نگهد اری باتری یدکی آسان تر می شود و سرمایه کمتری مورد نیاز است.
برخلاف باتری های معمولی که باید هر شش تا دوازده هفته یک بار در طول ذخیره سازی شارژ شوند، باتری های مبتنی بر TPPL را می توان تا دو سال در دمای 20 درجه سانتی گراد با شروع از حالت شارژ کامل نگهداری کرد.

2- باتری وسایل نقلیه باری و اتوبوس

صنعت حمل و نقل طیف گسترده ای از وسایل نقلیه تجاری بزرگ را در بر می گیرد که به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما همه آنها یک مشکل مشترک را تجربه می کنند.

اگرچه جریان موتور تغییر نکرده است، شواهد نشان می دهد که افزایش تقاضای الکتریکی روی وسایل نقلیه (از جمله دستگاه های جی پی اس، بخاری ها، وای فای در اتوبوس ها و غیره) به طور قابل توجهی منجر به افزایش نرخ خرابی باتری می شود.

فناوری TPPL می تواند با چگالی انرژی بالای خود ظرفیت قابل استفاده بیشتری را در صورت تقاضا و عمر سیکل برتر در مقایسه با محصولات رقیب ارائه دهد. این ویژگی باتری ها را قادر می سازد تا با استارت های چندباره موتور کنار بیایند و نیازهای سنگین مربوط به نیروی کمکی، سیستم های برقی سواری، دیگر نیازهای خودروهای ناوگان مدرن را که باتری های معمولی توان تامین آن را ندارد، برآورده کنند.

دیاگرام باتری TPPL صفحه سرب خالص نازک
دیاگرام باتری TPPL صفحه سرب خالص نازک

علاوه بر این، باتری های TPPL را می توان با SoC (وضعیت شارژ) پایین تری در مقایسه با انواع باتری معمولی تخلیه کرد، در حالی که همچنان می توانند موتور را با موفقیت استارت بزنند.

این بدان معنی است که آنها می توانند برای مدت طولانی تری بدون نیاز به استارت موتور کار کنند و در نتیجه باعث صرفه جویی در سوخت و انتشار NOx می شود. برای راه اندازی، آنها می توانند جریان راه اندازی سرد (CCA) تا 1500A راارائه دهند.

3. ذخیره انرژی در مراکز داده

به طور سنتی، اپراتورهای مرکز داده استقلال باتری UPS را معمولاً 15 دقیقه تعیین می کنند تا امکان بازیابی برق یا راه اندازی ژنراتورها و همگام سازی فاز با سیستم فراهم شود.

با این حال، امروزه ژنراتورها را می توان بسیار سریعتر روشن و به سرعت موردنظر رساند و جریان برق را بسیار سریعتر به دستگاه هها و ماشین آلات رساند. در این وضعیت، زمان استقلال مورد نیاز به چند دقیقه کاهش می یابد. چنین کاهش هایی تمایل برای به حداقل رساندن اندازه و وزن باتری و همچنین کاهش هزینه های سرمایه گذاری در زیرساخت های مکانیکی و الکتریکی را ایجاد می کند.

الزامات باتری برای بازار مدرن UPS را می توان بر این اساس خلاصه کرد:

■ بهینه سازی در مورد تخلیه های کمتر از پنج دقیقه به طوری که اندازه و وزن باتری ممکن است کاهش یابد
■ کاهش نیاز برای کنترل دما در اتاق باتری
■ عمر طولانی، حتی در افزایش درجه حرارت عملیاتی
■ قابلیت شارژ سریع
■ حداقل تولید و انتشار گاز (به دلیل فضای محدود، احتمالاً با جریان هوای کم)
■ نرخ های خود تخلیه پایین، برای افزایش ذخیره سازی در صورت تاخیر در استقرار پروژه

در پاسخ به این معیارها، از فناوری TPPL برای توسعه باتری های UPS-oriented استفاده شده است. این ها کوچک تر، سبک تر هستند و توانایی بیشتری برای مقابله با ضربه های متعدد دارند.
آنها انرژی کمتری مصرف می کنند، در حالی که عمر طولانی تر و قابلیت اطمینان بالاتری نیز دارند.

از طریق این ویژگی ها می توانند به کاهش هزینه های بلندمدت کمک کنند – با هزینه خرید اولیه کمتر، دوره های طولانی تر بین تعویض، کاهش مصرف انرژی، به علاوه تعمیر و نگهداری کمتر باتری.

همچنین گزینه های بیشتری برای محل قرارگیری باتری ها، همراه با حداقل نیازهای کنترل دما وجود دارد.

4. خودروهای زرهی زمینی

در اینجا این چشم انداز وجود دارد که کمبود شارژ باتری می تواند بر توانایی این وسایل نقلیه برای انجام یک ماموریت تعیین شده لطمه بزند یا به طور بالقوه جان پرسنل را به خطر بیندازد.

متأسفانه، احتمال وقوع این اتفاق در حال افزایش است، زیرا مجموعه ای از سیستم های برقی نصب شده روی وسایل نقلیه نظامی به سرعت در حال گسترش است. بنابراین خطر از دست دادن نیرو زمانی بسیار حیاتی می شود که اپراتورهای خودروهای نظامی مجبور به کار بدون اطلاعات دقیق در مورد میزان نیروی برق موجود برای تکمیل ماموریت خود باشند.

باتری های TPPL برای استفاده در وسایل نقلیه جنگی و تاکتیکی بهبود یافته اند. ویژگی هایی که در این واحدها گنجانده شده اند شامل شعله گیرهای یکپارچه، مقاومت در برابر ضربه بالا، قابلیت های فوق العاده جریان هوای سرد CCA و محدوده دمای عملیاتی از -40 درجه سانتی گراد تا +80 درجه سانتیگراد است.

باتری مارک Armasafe با تکنولوژی TPPL AGM که در خودروهای زرهی نظامی استفاده می شود
باتری مارک Armasafe با تکنولوژی TPPL AGM که در خودروهای زرهی نظامی استفاده می شود

چرا و چگونه باتری خود را از کیان باتری تهیه کنیم ؟!  

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. کیان باتری به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات میپردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برق خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

برای آشنایی با مجموعه کیان باتری توصیه میشود فیلم زیر را مشاهده نمایید:

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش