عوامل خراب شدن باتری ماشین

4.3
(19)

خرابی باتری

  • ایجاد اتصال کوتاه

ایجاد  اتصال کوتاه در دو سر قطبهای باتری از مهم ترین  دلایل خراب شدن باتری ماشین  می باشد . این نکته گاه  می تواند به شکل  دستی انجام می شود. در این میان  عده ای از تعمیرکاران خودرو نیز این کار را برای  امتحان کردن و تست باتری انجام می دهند که کاری نادرست، غیر اصولی  و خطرناک است .گاهی این اتصال کوتاه توسط سیستم استارت خودرو اتفاق می افتد و علت آن کثیف یا خراب بودن مجموعه سیم پیچ استارت می باشد . کثیف بودن  ذغالهای بین سیم پیچ  را باید جدی بگیریم  و بدانیم تمیز کردن و سرویس آن می تواند باعث بهبود عملکرد باتری شده و  مشکل را برطرف نماید.

  • شارژ بیش از اندازه

شارژ غیر استاندارد و زیاد از حد باتری  توسط  دینام خودرو یا شارژر می تواند باعث جوش آوردن اسید درون آن و انفجار بخارهای  متصاعد شده  از آن باشد  . بنابراین تنظیم سطح ولتاژ باتری  و توجه به این امر بسیار حائز اهمیت می باشد.نگهداری و سرویس  سیستم شارژ و باتری  به ط.ر متناوب  و در دوره های زمانی درست و به موقع نکته بسیار  مهمی است ، به خصوص باتری هایی که  سالید نیستند و احتیاج به کنترل سطح آب باتری  و لایه های سربی آنها می باشد . مورد دیگری که باید به آن توجه شود سولفاته نبودن باتری می باشد  که با تمیز بودن قطبهای باتری و سر باتری که به آن وصل است میتوان از آن اطمینان حاصل کرد و رعایت کردن این اصول در افزایش عمر مفید باتری و جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین بسیار قابل توجه است .

  • مسدود بودن دریچه های باتری

دریچه هایی که برای اطمینان روی باتری های اسیدی تعبیه شده می تواند یکی از دلایل خراب شدن باتری باشد .  بسته شدن و گرفتگی دریچه های تعبیه شده روی باتری ها که برای خروج بخارهای اسیدی قرار گرفته اند  یکی از مهمترین علل برای جمع شدن بخارات اسیدی بوده و باید از باز بودن آنها  و نحوه قرار گرفتن باتری ها در کنار هم اطمینان حاصل کنیم به طوریکه باعث مسدود شدن این دریچه ها نگردد.

  • مرغوبیت باتری خریداری شده

خرید و تهیه باتری های با کیفیت بالا و مرغوب در دراز مدت میتواند مانع از خراب شدن باتری ماشین شده  و در کم کردن هزینه ها موثر باشد.

 

علائم خراب شدن باتری

 

راههای مختلفی برای شناسایی علائم خرابی باتری وجود دارد که ی از شایع ترین آنها:

  • استارت نخوردن ماشین  می تواند دلیل بر  خالی شدن یا خراب شدن باتری باشد.
  • سرعت پایین استارت و دیر روشن شدن خودرو هم می تواند دلیل بر ضعیف شدن و خراب شدن باتری ماشین باشد.
  • اتمام عمر مفید باتری که معمولا بین 2 تا 3 سال می باشد.
  • تغییر رنگ نشانگر سلامت باتری به طوریکه رنگ سبز به معنای سالم و رنگ زرد و قرمز نشان از خراب شدن باتری دارد.
  • شکل ظاهری باتری اگر تغییر یابد و با ظاهر اولیه آن متفاوت باشد هم نشان از خراب شدن باتری دارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
الهه دهشیبی
الهه دهشیبی
3 ماه پیش

اگر باتری ماشینم ترکیده باشه، شما تحویل می گیرید و باتری نو بهم بدید؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  الهه دهشیبی
2 ماه پیش

با سلام
بله باتری فرسوده خودروی شما را در هر حالتی دریافت می کنیم.
شما به ازای باتری ای که خریداری می کنید بایستی یک باتری فرسوده یا مستعمل تحویل بدهید و حال اگر ترکیده باشد هم ایرادی ندارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش مجموعه کیان باتری به شماره تلفن 88200200 تماس حاصل نموده سوالات خود را مطرح نمایید و مشاوره دریافت کنید.

faeze
faeze
4 سال پیش

ممنونم از مطلب خوب و کاربردی که گذاشتین

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش