علت شهرت شرکت ولوو چیست؟

4.8
(97)

شرکت ولوو ابر شرکت ماشین های سنگین است، این شرکت اروپایی در سال های قدیم تنها در زمینه تولید قطعات ماشین سنگین فعالیت داشت و پس از مدتی پا به عرصه تولیدات این خودرو گذاشت و هم اکنون محصولات آن در بیشتر کشور های جهان مشاهده مب شود. در این مقاله از کیان باتری باهم بررسی می کنیم که چرا شرکت ولوو به ابر شرکت خودروسازی معروف شده است و اصلا دلیل شهرت ولوو چه می باشد.

دلیل شهرت ولوو

همان طور که بیان کردیم شرکت ولوو یک شرکت اروپایی چند ملیتی است که در زمینه تولید ماشین های سنگین به خوبی عمل کرده است. مهم ترین اصلی که در محصولات این شرکت قرار دارد مربوط به کیفیت برتر آنها می باشد.

رضایت مندی که در میان مشتریان خودرو های ولوو وجود دارد سبب شده است تا تقاضای بسیاری در خرید تولیدات این شرکت وجود داشته باشد.

بیشترین متقاضیان محصولات ولوو مربوط به کشور های اروپایی و اسیایی می باشد و سود بسیاری برای این شرکت اورده اند. آن ها شاید برای خرید کالا مبلغی را پرداخت می کنند، اما از این تولیدات میلیاردها دلار سود آوری داشته اند. تولیدات این شرکت اطمینان و آرامش را برای رانندگان و وزارت صنعت و معدن مهیا کرده اند.

شرکت ولوو در امنیت بسیار خوب عمل کرده است و محصولات آن جزو امن ترین ماشین های موجود در سطح بازار می باشند.

با توجه به این موضوع طبیعی است که طرفدار های بسیاری داشته باشند، دولت و مردم زمانی که متوجه می شوند که شرکت تولیدات ایمنیتی بالایی دارد همگی به سمت آن می روند و نسبت به خرید از این شرکت راغب می شوند.

اطمنیان، امنیت و کم ترین میزان حوادث های رانندگی محصولات ولوو سبب شده است تا به محوبیت بالایی دست یابد.

دلایل امنیت محصولات ولوو

امنیت محصولات ولوو
امنیت محصولات ولوو

خودروهای ولوو به خاطر ایمن بودن شهرت ماندگاری دارند. در واقع به سنگ بنای هویت برند تبدیل شده استبا این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که این شهرت از کجا می آید.

اختراع کمربند ایمنی

ولوو در اوایل تاریخ خود سرمایه گذاری در ایمنی را آغاز کرد، اما پیشرفتی که هویت این برند را شکل داده است بدون شک این واقعیت است که آنها کمربند ایمنی سه نقطه ای را اختراع کردند. مهندس ولوو، نیلز بوهلین، این ایده را مطرح کرد و در سال 1959 در سری تولید PV544 معرفی شد.

به همان اندازه که این اختراع چشمگیر است، این واقعیت است که Volvo Cars از حق ثبت اختراع خود برای کمربند ایمنی سه نقطه چشم پوشی کرد تا افراد بیشتری بتوانند از آن بهره مند شوند. از آن زمان، تخمین زده می شود که در نتیجه جان بیش از یک میلیون نفر نجات یافته است.

استفاده از نوآوری های جدید

اختراع کمربند ایمنی ممکن است مشهورترین دستاورد ولوو باشد، اما این اختراع از تنها موفقیت آنها در حوزه ایمنی جاده فاصله زیادی دارد. این برند در بسیاری از ویژگی های ایمنی فعال و غیرفعال پیشگام بوده است.

از نظر ایمنی کودک، ولوو صندلی ایمنی کودک رو به عقب را در سال 1972 ارائه کرد و این مفهوم را با صندلی تقویت کننده کودک در سال 1976 توسعه داد. همه اینها قبل از ارائه یک تقویت کننده یکپارچه که درست در صندلی در سال 1990 ساخته شده بود.

همچنین ولوو ادغام کیسه های هوا را به عنوان بخشی از ویژگی های ایمنی خودرو توسعه داد و اولین تولید کننده در جهان بود که کیسه های هوای برخورد جانبی را معرفی کرد.

سیستم ایمنی شهر ولوو که در سال 2008 معرفی شد، یکی دیگر از تغییرات این شرکت بود. این سیستم اکنون می‌تواند شامل تشخیص عابران پیاده، دوچرخه‌سوار و حیوانات بزرگ باشد که به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا به طور خودکار ترمز کند یا سرعت خود را کاهش دهد تا از برخورد با سایر وسایل نقلیه جلوگیری یا کاهش دهد.

این اختراع نمونه دیگری از پیشگامی ولوو در زمینه ایمنی جاده است. در واقع، در نظر بگیرید که یک دهه بعد، اکثر شرکت‌ های خودروسازی ویژگی‌ های مشابهی از شرکت ولوو کپی می کنند و بر روی خودروهای خود پیاده‌ سازی می ‌کنند.

امکانات تست پیشرفته

تست محصولات ولوو
تست محصولات ولوو

تمام نوآوری های ولوو در حوزه ایمنی جاده ها را می توان تا حد زیادی به تجهیزات پیشرفته تست تصادف این شرکت نسبت داد. به لطف دو مسیر آزمایشی، این برند می تواند برخوردها را در هر جهت شبیه سازی کند، اعم از برخوردهای مختلف از جلو، برخوردهای جانبی و تصادفات از عقب، در برابر موانع یا وسایل نقلیه دیگر و با سرعت حداکثر 120 کیلومتر در ساعت.

اگر به نظر شما این کافی نیست باید یگوییم، این مرکز همچنین دارای قابلیت انجام آزمایش‌ های رول اور و یک منطقه بزرگ در فضای باز برای شبیه‌ سازی انواع مختلف محیط‌های ترافیکی در مقیاس کامل است. ولوو هر ساله حدود 400 خودرو را در این مرکز تست تصادف می کند. بنابراین دیگر نیازی به گفتن نیست که ولوو ایمنی خودروهای خود را بسیار جدی می گیرد.

بهره مندی از تیم بررسی تصادف

ولوو در بین تولیدکنندگان منحصر به فرد است زیرا دارای یک تیم اختصاصی است که تصادفات جاده ای را تجزیه و تحلیل می کند. تیم تحقیقات تصادفات خودروهای ولوو به صورت 24 ساعته در حالت آماده باش هستند و اگر ولوو در کشور های دارای نمایندگی دچار تصادف شود، به صحنه پاسخ می دهند تا شرایط تصادف را تجزیه و تحلیل کنند، داده ها را جمع آوری کنند و شواهدی را بسازند که به ساخت ولوو آینده کمک کند.

اصل رانندگی برای خودرو های ولوو

همانطور که مشاهده می شود، شهرت ولوو برای ایمنی هنوز هم امروزه بسیار مرتبط است. و اگرچه خودروهای ولوو امروزی بسیار ایمن هستند، اما سازنده همچنان اهداف بلند پروازانه ای را برای خود تعیین می کند. ابتکارات ارائه شده در بالا بخشی از تلاش هماهنگ برند ولوو است که تا سال 2020 “هیچ کس نباید در یک خودروی جدید ولوو کشته یا آسیب جدی وارد کند.” این ابتکار یک اصل محرک برای ولوو است.

میراث ولوو مطمئناً نقش مهمی در شهرت این برند برای ساخت وسایل نقلیه ایمن دارد، اما بر اساس نوآوری مداوم این برند در این زمینه، می‌توان گفت که این شهرت کاملاً شایسته است. اینکه این برند همچنان اهداف بلند پروازانه ای را برای خود تعیین می کند، گواه دیگری بر این است که چگونه محافظت و مراقبت از مردم در قلب فلسفه ولوو کارز قرار دارد.

محصولات ولوو

محصولات شرکت ولوو
محصولات شرکت ولوو

در حال حاضر شرکت ولوو در زمینه تولیدات خودرو های سنگین فعالیت بسیار گسترده ای دارد. محصولات این شرکت شامل اتوبوس، کامیون، کشنده و … می باشد و توانسته تاکنون هزاران خودرو تولید نماید.

نسل جدید خودرو های ولوو واقعا شگفت انگیر است و حتی خود رانندگان انتطار نداشتند که ولوو تا این اندازه تغییر کند. اما باید بگوییم که تولیدات ولوو به صورت یک روزه تغییر نکرده است و تمامی آن ها حاصل تلاش های چندین ساله این شرکت می باشد.

این تحولات عطیم باعث شده است تا سیل عظیمی از درخواست ها برای این شرکت ارسال شود، میزان درخواست ها تا اندازه ای بالا بوده است که حتی برخی حاضرند سال ها در نوبت باقی بمانند. اما به دلیل این که کیفیت مناسب می خواهند این صبر را دارند.

با استفاده از فناوری های شرکت ولوو خودرو هاس سنگین به تجهیزات جدید مجهز شده اند.

همچنین بخوانید: ولوو یا اسکانیا؟ مقایسه این دو غول کدام برنده است؟

شرکت ولوو در ایران

شرکت ولوو یک شرکت سوئدی می باشد. در سال 1364 شرکت ساپیا با همکاری کمپانی ولوو اقدام به تولید ماشین های سنگین در ایران کرد و مشتریان بسیاری را به دست آورد.

مناسب بودن قیمت، کیفیت بالا قطعات، تجهیزات جدید استفاده شده در خودرو و … سبب شده بود تا روز به روز میزان تقاضا برای این خودرو افزایش یابد و شرکت ولوو از طریق شرکت ساپیا در ایران خدمات رسانی دارد.

علاوه بر این موضوع نداشتن آلایندگی های خودرو های ولوو سبب استقبال دولت و محیط زیست ایران از این محصولات شد. با توجه به اینکه بیشتر شهر های ایران از آلودگی رنج می برند در نتیجه محصولات ولوو برای ما بسیار مفید هستند.

قیمت محصولات شرکت ولوو

با توجه به این که کشور ما در تحریم میباشد و میزان قیمت ارز و تورم بسیار است در چنین شرایطی طبیعی است که قیمت محصولات بالا برود. البته نه تنها محصولات ولوو بلکه سایر خودرو های وارداتی نیز در کشور ما دارای قیمت زیادی می باشند. اما در خارج از کشور تغییرات قیمت بسیار کم تر می باشد و قیمت ارز همسان سازی می باشد.

تنوع تولیدات شرکت ولوو

تنوع محصولات شرکت ولوو
تنوع محصولات شرکت ولوو

شرکت تولید ولوو محصولات و تنوع بسیار پیشرفته در محصولات تولیدی خود دارد، از انواع ماشین های سبک و سنگین گرفته تا قطعات یدکی مورد نیاز خودرو ها. این موضوع تنوع تنها محدود به تولید محصولات نمی شود.

ولوو حتی در نمای ظاهری و فنی خودرو از خلاقیت بسیاری استفاده کرده است. تمامی محصولات ولوو بسیار شیک، هوشمند، قوی، مطمئن، امن و مقاوم دربرابر ناهمواری های جاده ای و آب و هوا می باشد.

تمامی قطعات استفاده شده و آلیاژ های موجود در خودرو های این شرکت بسیار قوی هستند و این اطمینان را برای مشتریان ایجاد می کنند که هزینه ای که می کنند کاملا ارزش خرید دارد.

نیروهای انسانی در شرکت ولوو

تمامی نیروهای انسانی که در شرکت ولوو مشغول به کار می باشند از مهندسان و اساتید داشنگاه ها می باشند که از معتبر ترین دانشگاه های مطرح فارق التحصیل شده اند.

افرادی که قصد ورود به این شرکت را دارند باید قبل از ورود ازمون ورودی بدهند و در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند استخدام شوند.

باید در نظر داشت که خود شرکت ولوو یک پژوهشکده مهندسی به حساب می آید که مدام در حال تحول می باشد و هر ساله نسبت به گذشت تغییراتی چشمگیری در آن ایجاد می شود.

تجهیزات شرکت ولوو

تجهیزات محصولات ولوو
تجهیزات محصولات ولوو

تجهیزات کارخانه ای شرکت ولوو تماما به صورت هوشمند می باشد، قطعات در ابتدا از نظر آب و هوایی، ضربه، عملکرد و … توسط دستگاه های فوق هوشمند بررسی می شود. پس از آزمایش و تست در صورتی که تایدیه را به دست آوردند می توان از آن ها بر روی خودرو ها استفاده کرد.

حتی مقدار آلیاژ محصولات توسط دستگاه هوشمند آزمایش می شود و بعضی از این محصولات نیز چند بار تست، و بعد از اطمینان وارد بازار خواهد شد.

همچنین اگر می خواهید در خصوص علت شهرت ولوو بیشتر بدانید میتوانید ویدیو زیر را تماشا کنید.

نمایندگی های شرکت ولوو

شرکت ولوو در سراسز جهان دارای نمایندگی های فعالی می باشد، در ایران نیز در استان های مختلف نمایندگی های شرکت ولوو به صورت فعالانه فعالیت دارند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با دلایل محوبیت و معروفیت شرکت ولوو آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مهدی
مهدی
2 سال پیش

سلام آیا پایان عمر باتری ها نشانه ای دارند که بشود متوجه خرابی آنها شد؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
2 سال پیش

با سلام باتری های آبخور یا همان باتری های غیرسیلد به تدریج کارایی خود را از دست می دهند و مصرف کنندگان به راحتی می توانند با بررسی وضعیت باتری در صورت نیاز آن را تعویض کنند. اما باتری های خشک یا سیلد از آنجایی که پلمب هستند ممکن است به صورت ناگهانی قبل از اینکه مصرف کننده از خرابی آن مطلع شود، خراب گردند. لازم به ذکر است در برخی باتری های خشک نشانگری به نام چشمی وجود دارد که در صورت سالم بودن باتری رنگ آن سبز بوده ولی در صورتی که باتری خراب شده و یا عمر… خواندن ادامه ...

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش