علت و راه حل گرم شدن بیش از حد انجین موتور سیکلت

4.6
(340)

علت گرم شدن بیش از حد پیشرانه موتور سیکلت چیست؟ زمانی که انجین بیش از حد گرم می‌شود چه کار باید کرد؟ در این مقاله دلایلی که ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد انجین موتور شوند را بررسی کرده و سپس به ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از وقوع این مشکل می‌پردازیم.

گرم شدن بیش از حد موتور سیکلت می تواند برای سلامت موتورسیکلت شما مضر باشد.  نتیجه موتور بیش از حد گرم می تواند بسیار شدید باشد، از مسافت پیموده شده کم و جابجایی سخت تا پوشش سیلندر آسیب دیده.

علت گرم شدن بیش از حد انجین موتور سیکلت چیست؟
علت گرم شدن بیش از حد انجین موتور سیکلت چیست؟

بنابراین، دلایل گرمای بیش از حد موتور سیکلت چیست؟

علل گرم شدن بیش از حد انجین موتور سیکلت

دلایل داغ شدن بیش از حد موتور عبارتند از:

  1. مخلوط سوخت و هوا بدون سوخت
  2. سطح روغن پایین یا روغن موتور بی کیفیت
  3. کیفیت پایین اجزای خنک کننده
  4. نشتی در رادیاتور
  5. فن رادیاتور خراب
  6. ترموستات خراب
  7. موتور تنش

اجازه دهید این علل را یکی یکی با جزئیات بررسی کنیم.

 

1- مخلوط سوخت و هوا بدون سوخت

در موتورسیکلت های کاربراتور، کاربراتور مخلوط می کند و مخلوط سوخت و هوا را برای احتراق به موتور می رساند. اگر تنظیمات مخلوط در کاربراتور درست نباشد، شما یا یک مخلوط غنی از سوخت هوا یا یک مخلوط بدون سوخت هوا و هوا دارید.

مخلوط غنی سوخت و هوا به میزان بیشتری از سوخت نسبت به هوای عرضه شده اشاره دارد.  مخلوط بدون چربی برعکس است.  میزان تأمین هوا برای مقدار سوخت عرضه شده بیشتر است.

در حال حاضر، هنگامی که مخلوط هوا و سوخت خمیده است، سوخت کافی برای جذب گرما در موتور وجود ندارد.  هوا باید تمام این گرمای ناشی از احتراق و جریان موتور در سیستم اگزوز را حمل کند.

اگر مقدار مداوم مخلوط هوا و سوخت بدون چربی وجود داشته باشد، گرمای اضافی هوا اضافه کاری را در موتور شروع می کند.  در نتیجه گرما جذب اجزای موتور می شود.  بنابراین، دلیل گرم شدن بیش از حد موتور در موتور سیکلت شما.

مخلوط نامناسب هوا و سوخت علت اصلی گرم شدن بیش از حد موتور است.  بنابراین، هر زمان که با مشکل گرم شدن بیش از حد مواجه می شوید، ابتدا کاربراتور را بررسی کرده و علت آن را دقیق تنظیم کنید.

2- سطح روغن پایین یا روغن موتور بی کیفیت

پایین بودن سطح روغن در موتورسیکلت شما مشکل ساز است و پیامدهای شدیدی را در اجزای متعدد موتورسیکلت به دنبال خواهد داشت.

استفاده از روغن موتور بی کیفیت در موتور شما نیز همینطور است. این آسیب ها می تواند از افزایش ارتعاشات و تعویض دنده های سخت به صفحات کلاچ سوخته و پوشش سیلندر متغیر باشد.

روغن موتور بی کیفیت از علل گرم شدن بیش از حد موتور سیکلت
روغن موتور بی کیفیت از علل گرم شدن بیش از حد موتور سیکلت

ما معمولاً قسمت پر کردن روغن را به مکانیک یا مرکز خدمات واگذار می کنیم بدون اینکه حتی زحمت بررسی نوع روغن مورد استفاده را بکشیم.  اگر موتورسیکلت شما از روغن معدنی استفاده می کند اما موتور شما دارای ظرفیت زیادی است، این یک ناسازگاری است.  به طور مشابه، روغن مصنوعی برای موتورهای سی سی پایین تر مناسب نیست.

اگر قصد سوار شدن طولانی دارید و می دانید که بیشتر اوقات با RPM زیاد سوار می شوید، باید سطح روغن را با یک روغن با کیفیت پر کنید.

کیفیت پایین یا سطح پایین روغن به عنوان یک مایع خنک کننده خوب عمل نمی کند و گرما را از بین می برد.  این امر به ویژه در سیستم های خنک کننده هوا صادق است که روغن برای انتقال حرارت از سطوح اصطکاکی بسیار مهم است.

در اینجا یک پست دقیق در مورد نحوه بررسی کیفیت روغن موتور وجود دارد.  اگر متوجه شدید کیفیت روغن ضعیف است، باید روغن را در اسرع وقت تعویض کنید.

بنابراین، همیشه از روغن با کیفیت خوب برای موتورسیکلت خود استفاده کنید.  در اینجا ارزان قیمت نباشید همچنین، مکرراً روغن خود را برای مسافت مشخصی تعویض کنید.  به عنوان یک قاعده کلی، در اینجا فرکانس توصیه شده تغییر روغن برای مسافت طی شده بر اساس نوع روغنی که استفاده می کنید، آمده است.

نوع روغنفرکانس تعویض روغن
روغن معدنی2000 مایل
روغن نیمه مصنوعی5000 مایل
روغن مصنوعی8000 مایل

3- کیفیت پایین اجزای خنک کننده

 دمای اگزوز موتور سیکلت
دمای اگزوز موتور سیکلت

 عملکرد سیستم خنک کننده خنک کردن موتور و سیستم اگزوز است.  اگر اجزای خنک کننده مناسب نیستند یا مخلوط آنها مطلوب نیست، ما در آنجا مشکل داریم.

اجزای با کیفیت پایین یا نسبت مخلوط اشتباه، موتور و اگزوز را به اندازه کافی خنک نمی کند.  در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شود.  بنابراین خنک کننده با کیفیت بالا در موتورسیکلت شما ضروری است.

علاوه بر این، استفاده از یک مایع خنک کننده موثر باعث بهبود عملکرد موتور و در نتیجه مسافت پیموده شده موتورسیکلت شما می شود.

متداول ترین ترکیب خنک کننده ها اتیلن گلیکول یا پروپیلن گلیکول است.  در حالی که اتیلن گلیکول به دلیل نقطه انجماد پایین و هزینه تولید ارزان مورد استفاده گسترده قرار می گیرد، پروپیلن گلیکول بسیار کمتر سمی است.

شما معمولاً باید هر 2 سال یکبار مایع خنک کننده را تعویض کنید مگر اینکه در دفترچه راهنمای کاربر دوچرخه شما خلاف آن آمده باشد.  هنگام تعویض مایع خنک کننده، این ویژگیهایی است که باید در یک مایع خنک کننده به دنبال آن باشید:

  • انتقال حرارت عالی با نقطه جوش بالا
  • غیر خورنده
  • نقطه انجماد پایین
  • مواد غیر سمی و غیر تحریک کننده
  • سازگار با موتور
  • قابل تجزیه زیستی
  • برای استفاده آسان از قبل رقیق شده است

4- نشتی در رادیاتور

 بیش از حد گرم شدن انجین موتور سیکلت
بیش از حد گرم شدن انجین موتور سیکلت

مایع خنک کننده با انتقال حرارت، حرارت را از موتور خارج می کند. حالا شما نیاز به خنک کننده دارید تا این گرما را نیز از بین ببرد، درست است؟ به عقب برگردید و دوباره موتور را خنک کنید.  خوب، رادیاتور آن است که گرما را از مایع خنک کننده خارج می کند.

سیلندر موتور در مایع خنک کننده فرو می رود.  گرمای تولید شده توسط مایع خنک کننده منتقل می شود که به داخل رادیاتور جریان می یابد. رادیاتور گرما را از بین می برد و مایع خنک کننده را خنک می کند.  پس از سرد شدن، مایع خنک کننده به عقب برمی گردد و دوباره گرما را از موتور خارج می کند.

اکنون،  اگر نشتی در رادیاتور وجود داشته باشد، سطح خنک کننده به طور خودکار کاهش می یابد. از دست دادن مایع خنک کننده به دلیل نشتی در رادیاتور می تواند پرهزینه باشد زیرا مایع خنک کننده کافی در سیستم وجود ندارد.  سطوح پایین مایع خنک کننده باعث می شود گرمای کمتری از موتور گرفته شود.  در نتیجه، موتور بیش از حد گرم می شود.

نشتی مایع خنک کننده از دلایل گرم شدن بیش از حد موتور سیکت
نشتی مایع خنک کننده از دلایل گرم شدن بیش از حد موتور سیکت

بنابراین، هر زمان که موتور موتورسیکلت شما داغ می شود، رادیاتور را از نظر نشتی در مایع خنک کننده بررسی کنید.

5- فن رادیاتور آسیب دیده

به نظر شما مایع خنک کننده در داخل رادیاتور چگونه سرد می شود؟ پس از همه، مقدار زیادی گرما در مایع خنک کننده منتقل شده از موتور جمع می شود.

فن رادیاتور نقش مهمی در فرایند خنک کننده خنک کننده دارد.  مایع خنک کننده بین باله های رادیاتور و موتور جریان دارد.  حمل حرارت از یک طرف و از دست دادن آن در طرف دیگر.  هنگام عبور از میان پره های رادیاتور، فن رادیاتور به منظور تسهیل فرایند خنک کننده به داخل مایع خنک کننده می وزد.

با این حال، تصور کنید فن آسیب دیده است.  سپس، مایع خنک کننده ای که از رادیاتور به موتور می آید سرد نمی شود و همچنان گرما را حمل می کند.  موتور گرمای بیشتری را به مایع خنک کننده ارائه می دهد.  اما ظرفیت جذب خنک کننده به آستانه خود می رسد و نمی تواند گرمای اضافی را از بین ببرد.

گرما با اجزای موتور باقی می ماند.  بنابراین، موتور بیش از حد گرم می شود.  به همین دلیل است که باید به دنبال آسیب در فن رادیاتور باشید زیرا عملکرد آن برای عملکرد صحیح مایع خنک کننده مهم است.

6- ترموستات خراب

ترموستات جزء رادیاتور است که فن رادیاتور را کنترل می کند.  به زبان ساده،  هر زمان که دمای موتور از حد مجاز بالاتر می رود، سنسورها به ترموستات سیگنال می دهند تا فن رادیاتور را روشن کند.  به طور مشابه، ترموستات هنگام کاهش دما، فن را خاموش می کند.

اساساً، ترموستات بسته به دمای رایج موتور و مایع خنک کننده، فن را روشن و خاموش می کند.

حالا، اگر ترموستات خراب شود، فن رادیاتور شما نیز به همان اندازه خوب است.  مانند این است که لامپ کاملاً خوب کار می کند اما سوئیچ خراب است.  بنابراین، لامپ در پایان کار نمی کند.

این عدم کارکرد ترموستات یکی دیگر از دلایلی است که هنگام داغ شدن بیش از حد موتور در موتور سیکلت باید به آن توجه کرد.

7- فشار زیاد به موتور

فشار اوردن به موتور در موتور سیکلت علت داغ شدن آن است
فشار اوردن به موتور در موتور سیکلت علت داغ شدن آن است

یکی دیگر از عوامل گرم شدن بیش از حد موتور این است که به مدت طولانی موتور را بیش از حد تحت فشار قرار دهیم.

این فشار می تواند به اشکال مختلف باشد. راندن دور موتورسیکلت در دور بیش از حد در یک دور طولانی می تواند یکی از دلایل آن باشد.  موتور دائماً در حال چرخش به بالا است و حد خود را پیش می برد.  این چرخش با سرعت بالا مخصوصاً در موتورسیکلت های قدیمی نگران کننده است.

اشکال دیگر فشار موتور شامل ترمزهای دیسکی گیر کرده، ترمزهای درام گیر شده، یاتاقان های فرسوده چرخ، چربی کافی در چرخ ها نیست-همه این ناکارآمدی ها عملکرد را مختل کرده و فشار زیادی بر موتور وارد می کند.  برای دستیابی به همان سرعت در این شرایط برخلاف سرعت معمولی، موتور باید به طور مداوم نیروی بسیار بیشتری تولید کند.

حتی اضافه بار یا زنجیر محکم می تواند فشار بیش از حد به موتور وارد کند که در آن موتور باید قدرت بیشتری را برای رسیدن به سرعت معمولی در موتور سیکلت بیرون دهد.

این عوامل ذکر شده مانع عملکرد موتور می شوند و موتور را مجبور می کند حتی برای یک دقیقه تغییر در سرعت، قدرت بسیار بیشتری تولید کند.  در نتیجه، موتور موتورسیکلت به دلیل این تخلیه اضافی داغ می شود.

8-  سوار شدن با سرعت زیاد به مدت طولانی

گرم شدن بیش از حد موتور سیکلت به علت سوار شدن با سرعت زیاد به مدت طولانی
گرم شدن بیش از حد موتور سیکلت به علت سوار شدن با سرعت زیاد به مدت طولانی

سوار شدن با سرعت زیاد به مدت طولانی به معنی بالا نگه داشتن دور موتور است.  چرخاندن موتور به مدت طولانی باعث می شود پیستون ها در حرکت باشند و احتراق سوخت بدون وقفه انجام می شود.  بهتر است موتور را متوقف کرده و بگذارید حدود 10-15 دقیقه خنک شود و در حین وقفه بعد از آن کار را ادامه دهید.

پیامد های داغ شدن بیش از حد پیشرانه موتور سیکلت

خطرات داغ شدن بیش از حد انجین موتور سیکلت
خطرات داغ شدن بیش از حد انجین موتور سیکلت

یکی از بدترین کارهایی که می توانید برای هر دستگاهی انجام دهید این است که اجازه دهید بیش از حد داغ شود و هیچ کاری در مورد آن انجام ندهد.  پیامدهای شدیدی وجود دارد که در نهایت می تواند آنها را غیر قابل تعمیر کند.  متأسفانه تعداد زیادی موتورسیکلت وجود دارد که برای مدت طولانی گرم می شوند و خراب می شوند.

بسیاری تصور می کنند فلز بسیار سخت تر از آن چیزی است که هست.  برخی احساس می کنند که می تواند گرما را در دماهای بالاتر از آنچه که در نظر گرفته شده است تحمل کند.  هنگامی که موتور شما بیش از حد گرم می شود، اصطکاک زیادی در داخل جریان دارد که می تواند برخی از قطعات را با هم ترکیب کند.

متداول ترین اتفاقاتی که هنگام گرم شدن بیش از حد رخ می دهد، پیستون در داخل سیلندر است.  هنگامی که این اتفاق می افتد، موتور شما خراب می شود و دیگر نمی تواند کار کند.

اگر پیستون گرفتار نشود هنوز خسارات احتمالی وجود دارد.  پیچ خوردگی پیستون ها و دیواره های سیلندر امکان پذیر است.  همچنین سیم کشی های زیادی توسط موتور موتورسیکلت انجام می شود.  اگر موتور بیش از حد داغ شود می تواند آن سیم ها را بسوزاند و ذوب کند که باعث خرابی های دیگر موتور سیکلت می شود.

موتور داغ یا داغ بیش از حد می تواند خطری را برای شما به عنوان سوارکار ایجاد کند.  در صورت احتراق موتور، این بدان معناست که تمام قسمتهای متحرک داخل آن گیر کرده و زنجیر حرکت لاستیک عقب را متوقف می کند.  اگر حرکت لاستیک عقب به طور ناگهانی متوقف شود، به راحتی می توانید تعادل خود را از دست داده و یا حتی شما را از موتور سیکلت کنار بگذارید.  اگر تصادفاً موتور داغ را لمس کردید، قابل ذکر نیست.

هنگام داغ شدن انجین موتور بیش از حد گرم چه باید کرد؟

اگر پیشرانه موتور شسیکت بیش از حد داغ شد چه کنیم؟
اگر پیشرانه موتور شسیکت بیش از حد داغ شد چه کنیم؟

بسیاری از موتورسیکلت ها دارای اندازه گیری دما نیستند بنابراین ممکن است دشوار باشد که بدانید موتوربیش از حد گرم شده است یا خیر. در صورت مشکوک بودن به داشتن موتوری که بیش از حد گرم شده است، چند علامت واضح وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید.

بزرگترین نشانه شما بوی سوختن مایعات مانند روغن یا ماده خنک کننده خواهد بود. اینها بوهایی هستند که نباید بطور منظم آنها را ببویید. نشانه بارز دیگر دود ناشی از موتور یا دود بیش از حد از اگزوز است.

اگرچه اکثر موتورسیکلت ها از درجه حرارت برخوردار نیستند، اما چراغ های دیگری نیز روی خوشه ابزار وجود دارد که می تواند نشانه ای از یک مشکل باشد. بعضی از موتورسیکلت ها دارای چراغ موتور چک یا نوعی چراغ هشدار دهنده هستند که به راننده خبر می دهد مشکلی وجود دارد. ممکن است چراغ روغن موتورسیکلت های قدیمی روشن شود.

اگر مشکوک به گرم شدن بیش از حد انجن موتور خود هستید، سریعاً خود را به امن ترین مکان ممکن برسانید و موتور سیکلت خود را خاموش کنید. قبل از اقدام به راه اندازی مجدد موتور در صورت لزوم، اجازه دهید موتورسیکلت شما حداقل ۱۵ دقیقه خنک شود. ممکن است کمک کند تا مقداری آب روی موتور ریخته شود تا به خنک شدن آن کمک کند.

اگر می خواهید دوباره آن را روشن کنید و بیش از حد گرم می شود، بلافاصله دوباره آن را خاموش کرده و استفاده از موتور سیکلت را متوقف کنید. برای تحویل گرفتن شما به احتمال زیاد به یک دوست یا شرکت یدک کش احتیاج دارید تا بتوانید به درستی علت مسئله را در گاراژ خود یا با مکانیک برطرف کنید.

راه حل و اقدامات پیشگیرانه از داغ کردن انجین موتور سیکلت

راه های جلوگیری از داغ کردن موتور سیکلت
راه های جلوگیری از داغ کردن موتور سیکلت

به منظور پیشگیری یا حل مسئله گرم شدن بیش از حد، باید از این مناطق علت مراقبت کنید.

برای جلوگیری از ورود مخلوط هوا و سوخت بدون چربی به موتور،  تنظیم کاربراتور را بررسی کنید.  همچنین، اگر فیلتر هوا را تعویض کرده اید، حتماً اگزوز را نیز بررسی کنید.

برای مشکلات روغن موتور و مایع خنک کننده،  روغن و مایع خنک کننده را به طور منظم در موتورسیکلت های خود تعویض کنید.  برای تعویض روغن، فرکانس بستگی به مسافت طی شده و نوع روغن مورد استفاده شما دارد.  برای روغن معدنی بهتر است هر 2000 مایل طی شده تغییر کند و برای روغن مصنوعی، علامت 8000 مایل است.  برای خنک کننده، قانون انگشت شست این است که هر 2 سال یکبار تغییر کند.

برای مشکلات رادیاتور، مانند نشتی، خرابی فن یا ترموستات، هرگونه علائم خرابی در این قطعات را بررسی کنید.  در حالی که نگهداری پیشگیرانه می تواند در اینجا سخت باشد، بهتر است هر چند وقت یکبار آنها را بررسی کنید.

برای تأکید بر وقایع موتور، باید به علت اصلی آن توجه کنید.  ترمزهای گیر کرده، روغن کم یا روغن، زنجیر محکم، اضافه بار همگی می توانند بر موتور شما تأثیر بگذارند.  شما به وضوح می توانید آن را در کارکرد مسافت پیموده شده موتور هر زمان که به دلیل یکی از این عوامل تحت فشار قرار گیرد مشاهده کنید.  بنابراین،  قبل از این که بر عملکرد موتور شما تأثیر بگذارد،  به مشکل مورد بحث توجه کنید.

یک احتیاط برای تمرین در اینجا این است که هرگز از آب به عنوان راه حل سریع برای خنک کردن موتور بیش از حد گرم استفاده نکنید.  سطوح گرم شده فلز هنگام برخورد با آب رفتار خوبی ندارند.  همیشه اجازه دهید موتور بیش از حد گرم شده به طور طبیعی سرد شود یا هوا را در آن دمیده باشد.  اما هرگز آب ندهید.  آب و سطح فلز گرم شده ترکیب خوبی نیستند و می توانید به طور بالقوه به عملکرد قطعات موتور آسیب برسانید.

با استفاده از این راه حل ها و نگهداری پیشگیرانه خوب است که بروید و دوباره موتورسواری کنید بدون اینکه نگران داغ شدن بیش از حد موتور باشید.

 داغ شدن موتور سیکلت
داغ شدن موتور سیکلت

همچنین بخوانید: راهنمای نگهداری صحیح از موتورسیکلت

سوالات متداول

در صورت داغ شدن بیش از حد موتور موتورسیکلت در ترافیک چه باید کرد؟ 

اگر متوجه شدید موتور سیکلت شما در ترافیک بیش از حد داغ می شود، موتور سیکلت را در هنگام توقف خاموش کنید تا موتور خنک شود.  اگر به طور کامل متوقف نشدید، موتور را خاموش کنید، خاموش کنید و بگذارید چند دقیقه قبل از ادامه کار خنک شود.

موتورسیکلت خنک کننده با هوا یا موتور خنک کننده با آب کدام بهتر است؟ 

موتورسیکلت های خنک کننده با هوا و آب سرد مزایای خود را دارند، بنابراین هیچ پاسخ کاملی در مورد اینکه به طور کلی کدام بهتر است وجود ندارد.  با این حال، اگر تعمیر و نگهداری مناسب انجام شود، موتورهای خنک کننده با آب کمتر گرم می شوند.

همچنین بخوانید: آشنایی با باطری موتور سیکلت

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
14 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
Capitanvolvo10@gmail.com
Capitanvolvo10@gmail.com
11 ماه پیش

سلام.تمامی موتورسیکلت ها از نظر تراکم و نقطه مرگ بالا و انفجار باهم تفاوت دارن.اینکه هم بگم اگر پیستون موتورسیکلت تخت باشه و یا روی پیستون هلالی حک شده باشه این یعنی تراکم بسیار زیاد و فیلر دقیق میخاد مثل ns200 که زمان مرگ و انفجارش باهم هست و اگر سوپاپ دود کمترین میکرون فیلر سفت باشه سوپاپ دود داغ میکنه و از کنارهای اون گرمای موتور به کنارهای ساق سوپاپ منجر به گرم شدن سریع موتور و همچنین شتاپ کمتر میشه چون تو جای خودش بدرستی نشسته بنابراین یکی از مهمترین عوامل اصلی محسوب میشن.نکته دیگه تایم و رنجیر… خواندن ادامه ...

رضا
رضا
11 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر
من یه موتور ۱۲۵ دارم که ۱۲ ساله داره کار میکنه و تا الان انجینش تعمیر نکردم الان یه مدتی هست هم مصرف سوختش به شدت زیاد شده هم زیاد گاز میخوره حرکت نمیکنه وقتی هم خلاص هست انجینش صدای تق تق میده
به نظرتون چه مشکلی داره و چیکار باید کنم ؟؟؟

محمد
محمد
11 ماه پیش

سلام
من بنلی 250 تک سیلندر طرح قدیم دارم خیلی زود جوش میاره تو تابستون این مشگل رو دارم زمستون اوکیه رادیاتور و ترموستات و واشر سر سیلندر رو عوض کردم اما بازم جوش میاره نمیدونم دیگه مشکل از کجاس فن هم کار میکنه دمای 95 روشن میشه 90 هم خاموش میکنه اما جون آدم بالا میاد تا میخواد به 90 برسه فن خاموش بشه خیلی دیر دماش میاد پایین هیچکس ام نمیدونه از چیه کسی اینجا بلده؟

رضا
رضا
1 سال پیش

سلام گلکسی na 180 یکمدت کوتاهی سربالایی میره چراغ اب روشن میشه و میگه داغ کرده علت چیه؟ چرا انقد سریع داغ میکنه بدون اینکه دور موتور بالا باشه یا فشاری اورده شده باشه!! پس رادیاتورش چه مزیت داره وقتی انقد راحت چراغ ابش روشن میشه که داغ کرده؟؟؟

حمید
حمید
در جواب  رضا
1 سال پیش

منم گلکسی ان اچ 180 دارم همین مشکل رو داره، تا جایی که تحقیق کردم کلا این ضعف رو دارن و کاریش هم نمیشه کرد. جنس آشغال همینه برادر

امید
امید
در جواب  رضا
1 سال پیش

شاید فن خرابه

غلامرضا جعفری
غلامرضا جعفری
1 سال پیش

سلام وقت بخیر موتور من هندای 125هست تازه تعمیر هست نمی دونم چرا انجین موتور خیلی گرم میشه و باعث میشه هم سرعت هم قدرت شو از دست بده چه چیزی باعث میشه که این اتفاق بیفتد

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  غلامرضا جعفری
1 سال پیش

با سلام
گرم شدن انجین موتور سیکلت ها دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:
مخلوط سوخت و هوا بدون سوخت، سطح روغن پایین یا روغن موتور بی کیفیت، کیفیت پایین اجزای خنک کننده، نشتی رادیاتور، فن رادیاتور آسیب دیده، ترموستات خراب، فشار زیاد به موتور، سوار شدن با سرعت زیاد به مدت طولانی.

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط کیان باتری
آزادی
آزادی
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

عزیز جان هوندا 125 رادیاتور داره؟ یک کلمه بگو نمیدونم خودتو راحت کن

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  آزادی
1 سال پیش

با سلام
در اینجا تمامی عوامل و دلایل گرم شدن انجین موتور سیکلت های مختلف بیان شده و به صورت تخصصی به انجین موتورسیکلت خاصی توجه نشده است.

نیما دیبا
نیما دیبا
در جواب  غلامرضا جعفری
1 سال پیش

احتمال زیاد تعمیرکار یاطافان رو خیلی سفت و کیپ بسته یا هر پیچ دیگه ای رو ، چون تعمیرکاران معمولی برای بستن پیچ تورکمتر ندارن و تمام پیچ‌ها رو تا جایی که زور دارن سفت میکنن ،

هادی
هادی
در جواب  غلامرضا جعفری
11 ماه پیش

فیلترت سفت کرده تنظیم فیلر بده بزارن حل میشه

هادی
هادی
در جواب  غلامرضا جعفری
11 ماه پیش

فیلرت فیلر سفته

محمد
محمد
در جواب  غلامرضا جعفری
27 روز پیش

سلام چون تازه تعمیر هس،فیلر ها رو سفت گرفته احتمالا،رعایت کن آب بندی بشه،برو تنظیم کن

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش