علت خفه کردن موتور ماشین و رفع خفگی

3.5
(619)

خودرو از بخش های مختلفی مانند واتر پمپ، پروانه، کویل، دلکو، وایر شمع، باطری، دینام، استارت و…. تشکیل شده است تا هنگامی که اجزای آن سالم باشد هماهنگ کار میکنند مشکلی نیز پیش نمی آید در غیر این صورت و خرابی در یک جزء سیستم خودرو نیز با مشکل روبه رو می شود نمونه ای از این مشکل ها در خودرو خفه کردن ماشین می باشد. در این هنگام برای صاحبان خودرو این سوال پیش می آید که علت خفه کردن ماشین چیست؟ و چگونه می توان این عیب را رفع نمود.

 علت خفه بودن موتور ماشین
علت خفه بودن موتور ماشین

تصور کنید که در یک صبح زمستانی قصد عزیمت به محل کار را دارید، در حالی که زمان زیادی باقی نمانده، با اولین استارت خودرو روشن نمی‌شود، این کار را باز هم تکرار می‌کنید ولی خبری از روشن شدن موتور نیست! اگر چنین چیزی اتفاق افتاد به احتمال زیاد ماشین شما خفه کرده است.

کیان باتری شما عزیزان را همراه میکند با علت خفه کردن موتور خودرو با مواردی از قبیل:

  • خفه کردن ماشین چه علائمی دارد؟
  • علت خفه کردن ماشین چیست؟
  • چگونه از خفه کردن خودرو جلوگیری کنیم؟
  • هنگان خفه کردن ماشین چه کار انجام دهیم؟
  • اگر ماشین در سربالایی گاز نخورد مشکل چیست؟

   چه ماشین‌هایی بیشتر خفه می‌کنند؟

ممکن است خفه کردن برای هر مدل خودرویی به وجود بیاید، ولی در ماشین‌هایی با سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری شایع‌تر است. بیشتر خودروهای داخلی که قبل از سال ۱۳۸۵ ساخته شده‌اند دارای کاربراتور هستند.

اگر می‌خواهید در مورد تفاوت‌های خودروها‌ی انژکتوری و کاربراتوری بدانید، مقاله‌ْ ماشین کاربراتوری بهتر است یا انژکتوری را توصیه می‌کنم.

منظور از خفه کردن موتور چیست؟

برای روشن کردن موتور به نسبت مشخصی از سوخت و هوا نیاز داریم، ۱۴/۷ واحد هوا به ازای ۱ واحد بنزین. اگر مقدار بنزین را بیشتر کنیم خودرو اصطلاحا خفه می‌کند و به سختی روشن خواهد شد.

خفه کردن ماشین چه نشانه هایی دارد؟

علائم خفه شدن موتور ماشین
علائم خفه شدن موتور ماشین

خفه کردن ماشین در هر خودرو با هر مدلی می تواند پیش بیاید اما این مشکل اکثرا در خودرو های کاربراتوری رخ می دهد از آنجا که بیماری ها در انسانها با علایم همراه می باشند در ماشین نیز مشکلات با علایم همراه هستند مثلا در خفه کردن ماشین موارد زیر می تواند نشنان دهنده خفگی ماشین باشد.

  • بوی بنزین خام به خصوص در اطراف اگزوز به مشام برسد.
  • در حین استارت زدن موتور به چرخش درآید اما روشن نشود.
  • ماشین روشن نشود و در صورت روشن شدن با دل دل زدن خاموش شود.

بیشتر بخوانید: علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل

علت خفه کردن ماشین چیست؟

علت خفه کردن ماشین و روشن نشدن آن  ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مهمترین دلایل خفه کردن ماشین نارسایی سیستم سوخت در ماشین، خرابی وایبر ها و نرسیدن برق می باشد خفه کردن ماشین زمانی اتفاق می افتد که بنزین بیش از حد به سیلندر برسد و اکسیژن کافی برای  احتراق نباشد در این هنگام بهترین را این است که چندبار بدون گاز دادن استارت زده و یا ماشین را هل داد

علت خفه شدن ماشین هنگام استارت

 علت خفه شدن ماشین هنگام استارت
علت خفه شدن ماشین هنگام استارت

قطعات سیستم برق خودرو شامل موارد زیر می باشد که بدون آن ها بسیار ضروری و مهم می باشد و همچنین اگر یکی از این موارد زیر دچار مشکل شود، باعث خاموش شدن ماشین می شود :

  • وایر شمع: کار انتقال جریان الکتریسیته به شمه ها و تولید جرفه توسط وایر های شمع و لایه های عایق ما بین آن ها به وجود خواهد آمد.
  • کویل: این قطعه وظیفه اش تقویت ولتاژ های باتری می باشد که حتما وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. اگر وظیفه خود را خوب انجام ندهد، باعث به وجود آمدن مشکل های جدی می شود.
  • انژکتور ها: انژکتور ها مانند کاربراتور وظیفه ترکیب سوخت با هوا و تزریق آن در موتور را بر عهده دارد و این کار بسیار دقیق انجام خواهد شد.
  • باتری:  زمانی که باتری خودرو تمام شود و یا خراب شود، امکان دارد ماشین خفه شد و دیگر روشن نشود. یکی دیگر از عوامل روشن شدن خودرو می تواند به علت عدم کار کرد صحیح و یا ضعیف بودن باتری می باشد. در این حالت خودرو ضعیف استارات می خورد و یا به طور کلی استارات نخواهد خورد.
  • دینام : وظیفه دینام نگه داشتن باتری در حالت پر می باشد.

 علت خفه شدن موتور هنگام گاز دادن

 علت خفه شدن ماشین روی گاز
علت خفه شدن ماشین روی گاز

بعضي وقت‌ها مي‌بينيد كه ماشين دور بالايي هم دارد اما درست حركت نمي‌كند و خوب گاز نمي‌خورد. حتي ممكن است در ‌‌نهايت باعث خاموش شدن موتور شود كه در اين شرايط به آن اصطلاحا خفه كردن ماشين مي‌گويند.

چنين مشكلي بيشتر هنگامي رخ مي‌دهد كه شما سوخت كافي در باك نداشته باشيد. وقتي سوخت كم شود، پمپ بنزين كه وسيله‌اي برقي است و با‌‌ همان بنزين داخل باك خنك مي‌شود داغ مي‌كند و از كار مي‌افتد.

اگر پس از روشن شدن ماشين يك دفعه ديديد دور ماشينتان كاهش پيدا كرد و نهايتا خاموش شد بايد به عقربه بنزين توجه كنيد. در چنين شرايطي كافي است ۱۵ دقيقه‌اي موتور خودرو را خاموش كنيد تا پمپ برقي بنزين خنك شود. حالا تا خاموش شدن بعدي حدود ۲۰ دقيقه‌اي فرصت داريد تا خودتان را به پمپ بنزين برسانيد و سوخت‌تان را تأمين كنيد.

بیشتر بدانید: علت گاز نخوردن ماشین چیست؟

نحوه جلوگیری از خفه کردن موتور

همانطور که اشاره شد خفه کردن اکثرا در خودرو های کاربراتوری رخ می دهد در این نوع ماشین ها اگر خود خاموش هم باشد با فشاردادن پدال گاز مقدار کمی بنزین به محفظه کاربراتور وارد می شود.

از فشار دادن متعدد پدال گاز قبل از روشن کردن خودرو خودداری کنید، ماشین کاربراتوری سالم در آب و هوای سرد، با کشیدن ساسات و کمی فشار بر روی پدال گاز به راحتی روشن می‌شود.

ممکن است تصمیم بگیرید در یک روز سرد برای مسافتی کوتاه از خودرو استفاده کنید، در این صورت دقایقی صبر کنید تا پیشرانه گرم شود و از خاموش کردن در حالت سرد خودداری کنید.

خاموش کردن زودهنگام موتور در هر دو مدل کاربراتوری و انژکتوری باعث می‌شود که بنزین‌های نسوخته در محفظه‌ی احتراق، شمع‌ها را خیس کنند و خودرو خفه کند.

رفع خفگی ماشین انژکتوری و کاربراتوری

 رفع خفگی موتور ماشین
رفع خفگی موتور ماشین

در ابتدا گفتیم که اصلی ترین علت خفه کردن ماشین نرسیدن هوا به سوخت ماشین بنزین است در صورت این اتفاق باید هوای بیشتری به سوخت و بنزین رسانید

اگر خودروی کاربراتوری شما خفه کرد، باید سعی کنید هوای بیشتری به مخلوط سوخت و بنزین موجود در کاربراتور برسانید، برای این منظور پدال گاز را تا انتها فشار دهید و همزمان استارت بزنید.

بعد از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه استارت زدن مداوم، احتمالا خودرو با مقدار زیادی دود سیاه روشن خواهد شد. پدال گاز را به آرامی رها کنید و برای یکی دو دقیقه حوالی ۲۰۰۰ دور بر دقیقه نگه دارید. اگر راهکار بالا عملی نشد، برای ۲۰ دقیقه خودرو را به حال خود رها کنید تا بنزین از پیاله‌ی کاربراتور تبخیر شود و دوباره مراحل بالا را تکرار کنید.

 رفع خفگی ماشین انژکتوری
رفع خفگی ماشین انژکتوری

در صورتی که خودروی انژکتوری شما خفه کرد، بهتر است شمع‌ها را باز کنید و آن‌ها را دانه دانه خشک کرده و در جای خود قرار دهید، در این هنگام باید آن را فشارداد تا تراکم آن کم شود سپس مدادی را داخل پیستون قرار دهید و هنگامی که مداد به بالاترین نقطه رسید موتور شروع به گردش کرده و فیلتر گیری انجام می شود. همچنین این روش آخرین راه‌حل برای روشن کردن ماشین کاربراتوری است.

بیشتر بدانید: دلایل ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف و رفع آن

نکات مهم در دلیل خفه شدن موتور خودرو

 علت خفه کار کردن ماشین
علت خفه کار کردن ماشین

براي اينكه هميشه از سلامت خودروي‌تان مطمئن باشيد و هيچ‌گاه در راه نمانيد كافي است يك سري دستورات مربوط به‌خودرو را همواره به‌خاطر داشته باشيد. رعايت اين اصول علاوه بر سلامت موتور خودرو، روشن شدن آن را تضمين مي‌كند.

باتري سالم: هميشه مطمئن باشيد كه از يك باتري سالم براي تأمين برق خودروي‌تان استفاده مي‌كنيد چرا كه بخش قابل توجهي از مشكلات مربوط به روشن نشدن موتور به تأمين برق برمي‌گردد. اگر از سالم بودن باتري‌تان اطمينان نداريد، پيش از رفتن به سفر مي‌توانيد با استفاده از دستگاه دياگ از صحت آن مطمئن شويد. باتري ماشین سالم بايد ولتاژي بين ۱۲ تا ۱۵ داشته باشد.

تسمه تايم: مهم‌ترين چيزي كه بايد پيش از سفر يا در ديگر شرايط به آن توجه داشته باشيد سالم بودن تسمه تايم است. خودروي شما اگر هر مشكلي داشته باشد مي‌توانيد با رفع عيب خودتان را به جايي برسانيد اما با تسمه تايم خراب يك متر هم نمي‌توانيد جلو برويد. بهترين حالت اين است كه تسمه‌تايم را در هر ۶۰ هزار كيلومتر عوض كنيد تا خيالتان از اين بابت راحت شود.

تسمه دينام: اگر تسمه دينامتان پاره شود، مي‌توانيد با شارژ باتري ماشین به روش‌هاي مختلف خودتان را به جايي برسانيد و مشكل را حل كنيد. درخودروهايي مثل پرايد پس از پاره شدن تسمه دينام تا چند ساعت مي‌توان بدون نياز به آن هم روي روشن ماندن موتور حساب كرد. اما تا به نخستين مكانيكي رسيديد اين مشكل را رفع كنيد چرا كه پس از آن و براي روشن كردن مجدد خودرو دوباره به مشكل برمي‌خوريد.

صافي بنزين و شمع‌ها: يادتان باشد خودروي‌تان را هر ۳۰ هزار كيلومتر يك‌بار به يك مكانيك مجرب نشان دهيد تا سرويس‌هاي دوره‌اي روي آن انجام شود. اين سرويس‌ها مي‌تواند شامل تعويض شمع‌‌ها و صافي بنزين باشد تا ماشينتان با خطر خاموش شدن مواجه نشود. البته شمع‌ها مي‌توانند تا ۱۰۰ هزار كيلومتر موتورتان را همراهي كنند.

استفاده از سوخت مناسب: همیشه از سوخت مناسب خودرو که در دفترچه ی خودرو قید شده است استفاده کنید. توضیح اینکه بعضی از افراد بعضی مواقع از بنزین سوپر استفاده کنند یا آن را با بنزین معمولی داخل باک خودرو مخلوط کنند اما آنها به طور قطع نمیدانند که ممکن است اینکار به موتور خودروی آنها ضرر بزند زیرا ممکن است اکتان این بنزین با اکتان مناسب خودرو متفاوت باشد و در دراز مدّت سبب زیان شود.  

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
83 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
حسن
حسن
5 ماه پیش

سلام خسته نباشید.ماشین من پژو ۴۰۵ مدل ۹۲دوگانه دستی.روی بنزین به دور ۳۰۰۰۰که میرسه کپ میکنه و دور موتور میاد پایین.کیلومتر کار میکنه و درسته.سنسور کیلومتر.سنسور دور موتور.شمع و وایر عوض کردم درست نشد.میتونید کمکم کنید خیلی ممنون میشم

عزیز
عزیز
10 ماه پیش

سلام..
پراید ۱۳۱ مدل ۹۴ یورو دارم..
هرموقع باک رو پر میکنم موقعی که دور موتور رو برای دور زدن یا سرعت پایین‌تر کم میکنم ریپ میزنه و خاموش میشه.. علتش،چی میتونه باشه؟؟؟

بهروز
بهروز
در جواب  عزیز
9 ماه پیش

کثیفی دریچه ووکثیفی یاخرابی استپ موتور

عباس
عباس
در جواب  عزیز
7 ماه پیش

همین مشکل را داشتم.ایراد از سنسور دریچه گاز بود.

عباسعلی حاتمیان
عباسعلی حاتمیان
10 ماه پیش

سلام خودرو من مدل ۸۸و۲۰۶هسش
بعد مدتی خاموش بودن موقعی که روشن
میکنم در مدت ۱۰دقیفه دور موتور میفته و احساس
خفه شدن داره تا بعد حرکت خوب میشه.
سنسور اکسیژن را هم قطع کردم همین مشکل بازهم
بوده

Artist
Artist
10 ماه پیش

سلام ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم. موتور بد کار میکنه، یعنی شتاب و کشش ماشینم خیلی پایین اومده، انگار ماشین خفه کار میکنه، انگار نفس نداره،صدای موتور هم تغییر کرده، موتور هم داغ میشه. در ضمن موتور لرزش هم داره، وقتی ماشین گرم تر میشه این مشکل بیشتر خودشو نشون میده. هرجایی هم که بردم دیاگ زدم میگن مشکلی نداره.اگر مشکل رو میدانید راهنماییم کنید. باتشکر

سهیل
سهیل
در جواب  Artist
9 ماه پیش

دقیقا مثل من اقا مشکل پیدا کردی به منم بگو ممنونم 09128055311

Artist
Artist
در جواب  سهیل
9 ماه پیش

تا همین الان که نتونستم مشکل رو پیدا کنم، کلافه شدم. اگر مشکلو پیدا کنم تماس میگیرم. شما هم اگه پیدا کردی اطلاع بده

سهیل
سهیل
در جواب  Artist
9 ماه پیش

اقا من تمام سنسور ها و پمپ بنزین و فشار شکن بنزین و استوپر عوض کردم درست نشد فقط خود دریچه گاز مونده که باید اونم عوض کنم

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام من پژو 2000 کاربراتوری دارم می خواستم ببینم میشه کاربراتور پیکان روش بذارم. یه نفر پژو 2000 داشت برام گفت که گذاشته و جواب گرفته نظر شما چیه؟

آرمان
آرمان
1 سال پیش

سلام خسته نباشید بنده ماشین سمند EF7 بوش 7.4.9 دارم الآنم چند وقته که بعد تقریبا ده دقیقه که میگذره ماشین یک لحظه ای چراغ چک روشن میشه و دیگه ماشین شروع می‌کنه به خفه شدن و صدای تراکتوری از اگزوز و صدای شلیک بریده بریده که با خاموش و روشن کردن خودرو درست میشه تا ده دقیقه دوباره همین ممنون میشم راهنمایی کنید

رضا
رضا
در جواب  آرمان
9 ماه پیش

ریمپ کن سنسورهای اکسیژن حذف کن

جلیل
جلیل
1 سال پیش

سلام از ته کاربوراتور بنزین پژو مدل ۸۰بنزین نشت میکند و جریان برق مگنت که امتحان میکنم نارنجی رنگ است در ضمن قسمت بالای کاربراتور یعنی قسمت شناور را باز کردم دیدم سوزنها کامل باز هستند آنها را سفت کردم البته قبل از این صافی بنزین را باز کردم اما حواسم نبود که باید به شکل ببندم‌بعد از بستن صافی هر چی استارت زدم خودرو روشن نشد البته قبلش داخل خیابون خاموش شد سوکت مگنت که دستکاری کردم روشن شد اما هنگامیکه نزدیک خانه رسیدم شروع به ریپ زدن کرد و دود سیاه از اگزوز بیرون آمد سوزنها را چه… خواندن ادامه ...

حسیم
حسیم
1 سال پیش

سلام من یه 405تیوفایو دارم مدل 90موقهی ک حرکت میکنه خفه میشه بعد موقعی گاز میخوره ماشین خفه میشه و کپ میکنه موقعی پا رو میچسپونم بعد چن ثانیه حرکت میکنه.

مجتبی
مجتبی
در جواب  حسیم
9 ماه پیش

سلام مال منم همین مشکل رو داره ، اگه مشکل رو پیدا کردی به منم بگو ۰۹۹۳۵۲۳۲۲۹۵

علیرضا
علیرضا
1 سال پیش

باسلام خیلی جالب واموزندبودباسپاس ازشماعزیزان وخسته نباشیدخداقوت

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علیرضا
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم.
بسیار خرسندیم از اینکه مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید بوده و رضایت شما را جلب نموده است.

آرین
آرین
1 سال پیش

سلام خسته نباشید من یه آردی مدل ۸۴ دارم حین حرکت رو دور موتور ۳۰۰۰ خفه میکنه انگار ماشین میخواد گاز بخوره ولی یچی جلوشو میگیره تا دور موتور میاد پایین رو ۲۵۰۰ دوباره گاز میخوره و….. این اتفاق تقریبا هفته ای دو الی سبار برام میوفته خستم کرده هرجا میبرم میگن مشکلی نداره چیکار کنم

رضا
رضا
در جواب  آرین
9 ماه پیش

سنسور اکسيژن مشکل داره

احسان
احسان
در جواب  آرین
6 ماه پیش

سنسور دور موتور خرابه

عرفان
عرفان
1 سال پیش

سلام ماشینم شاهینه و روشن نمیشد یعنی استارتو ک میزدم، دود سیاه یذره میداد و بوی بنزین پیچید و بعدش هیچی نمیشد روشن نمیشد
گازو تا ته گرفتم استارتو زدم کلی دود اومد بیرون از اگزوز و بعدش روشن شد
دو دقیقه گاز دادم و دور موتورو روی ۲۰۰۰ نگه داشتم
دیگه اوکی شد خداروشکر
ممنون از کیان باتری:)))

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط عرفان
بصیر
بصیر
1 سال پیش

با سلام ممنون میشم راهنمایی کنید ۴۰۵ مدل ۸۳ دارم من صبح ها یا زمانی که ماشین سرده روشنش میکنم سخت روشن میشه و وقتی هم روشن میشه با گاز اول خاموش میشه و حالت خف کردن وبار چندم که روشنش میکنم به سختی گاز میخوره برای چند ثانیه و بعد که گرمترومیشه درست میشه میخواستم بدونم مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بصیر
1 سال پیش

با سلام متاسفانه توضیح ندادید که این مشکل در چه دمایی اتفاق می افتد. مشکلی که بیان نمودید یک مشکل رایج برای اکثر خودروها در روزهای سرد زمستانی است. به طور کلی شرایط مختلف جوی تاثیر بسزایی در عملکرد خودرو و باتری آن دارند. دلایل روشن نشدن ماشین در سرما عبارت‌اند از: ۱- هوای سرد باعث غلیظ و سفت شدن روغن موتور می‌شود. به‌همین‌دلیل روغن به سختی در بین اجزای موتور جاری می‌شود و بنابراین این قطعات نمی‌توانند روان کار کنند و اصطکاک زیادی در بین آنها ایجاد می‌شود. بنابراین ماشین روشن نخواهد شد. ۲- هوای سرد عملکرد باتری خودرو… خواندن ادامه ...

فرشاد
فرشاد
1 سال پیش

باسلام من یه ۴۰۵ مدل ۸۴دارم که بعضی صبح هاهرچه استارت میزنم روشن نمیشه ولی بایه هل کوچیک روشن میشه حتی بعضی موقعه هاهم هست که روشن نمیشه ماشین وتودنده یک میزارم دوسه تا استارت کوچیک که میزنم وماشین وتو نده خلاص که میزارم واستارت که میزنم تک استارت روشن میشه به نظرشما مشکل ازای میتونه باشه ممنون میشم

Smart
Smart
در جواب  فرشاد
11 ماه پیش

از منم همین مشکل داشت واشر ترسونده بود

محمدحسام
محمدحسام
1 سال پیش

عالی. به نکات ریزخیلی توجه شده ممنون اززحمات شما.

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط محمدحسام
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمدحسام
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

مجتبی
مجتبی
1 سال پیش

با سلام خدمت شما من یک پیکان سواری دارم که یه مشکلی که داره توی زمان هایی که بارندگی میشه انگار که آب به جایی از اون می خوره گاز نمی خوره خفه می کنه ولی خاموش نمیشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مجتبی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید یک ایراد شایع در خودروهای کاربراتوری بود، هنگامی که پلاتین خیس می شود این مشکل به وجود می آید.
اما توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی خودروی خود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام.من یه پرشیا مدل۹۰ دارم،وقتی خودرو سرد هست و میخوام روشن کنم،براحتی روشن میشه ولی با فشردن پدال گاز؛دور موتور پایین میاد و خاموش میشه
لطفا اگ تجربه ای هست راهنمایی کنیید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که برای خودروی شما پیش می آید را اصطلاحا کپ کردن گویند و این مشکل به چند دلیل عمده اتفاق می افتد که مهمترین آنها در فصل زمستان سرد بودن خودرو و عدم احتراق صحیح خودرو (به دلیل مخلوط نامناسب هوا و بنزین در محفظه احتراق) می باشد.
این مشکل دلایل دیگری از جمله: کثیف شدن و گرفتگی نازل‌های سوخت، ایراد در سنسور اکسیژن، عیب در سنسور هوا، اختلال در ECU، کثیف شدن سنسور دورشمار، کثیفی فیلتر بنزین، ایراد در شمع‌ و وایرها نیز می تواند داشته باشد.

مجتبی
مجتبی
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

خسته نباشید. ۲۰۶ مدل ۸۹ دارم با همین عیب (کپ کردن)برق کار دیاگ زدن گفتن از شمع هاس عوض کردم درست نشد ..مسیر سوخت دیاگ نشون میده؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مجتبی
1 سال پیش

با سلام
مسیر سوخت از پمپاژ بنزین توسط پمپ بنزین خودرو شروع شده و پس از مخلوط آن با هوا و سیر مراحل تراکم و احتراق به پایان می رسد. برای بررسی دقیق این موضوع حتما بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از چکاپ کامل سیستم سوخت خودروی شما، مشکل آن را مرتفع نماید.

کیان
کیان
1 سال پیش

باسلام پراید 85 دارم وقتی روشن میکنم تک استارت روشن میشه فقط دور موتور یلحظه افت شدید میکنه میاد رو 500 و برمیگرده باز توی ترافیک هم همینطور همش این اتفاق میوفته و ریپ میزنه و بر میگرده به حالت عادی ده مدل استپ مور انداختم درست نشد الان مکانیکی انداختیم بازم نشد. فقط توی دنده سه خیلی سنگین گاز میخوره ماشین خیلی کند میشه این مشکل هم داره ممنون میشم راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط کیان
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کیان
1 سال پیش

با سلام
برای بررسی و رفع این مشکل حتما بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از بررسی و چکاپ توسط دستگاه مشکل شما را تشخیص داده و برطرف نماید.
اما مشکلی که بیان نمودید دلایل مختلفی از جمله خرابی استپر موتور، سنسور دریچه گاز، سنسور دور موتور و بسیاری دلایل دیگر می تواند در پی داشته باشد.

حمید
حمید
در جواب  کیان
4 ماه پیش

سنسور دریچه گاز

Semi
Semi
1 سال پیش

سلام
ممنون از مقاله تون
خیلی کمکم کرد

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Semi
1 سال پیش

با سلام
بسیار خرسندیم بابت اینکه از مجموعه مقالات وبسایت کیان باتری رضایت کامل داشته اید، هرگونه انتقاد یا پیشنهاد سازنده ای در جهت پیشبرد اهداف و افزایش کیفیت مقالات این مجموعه را با کمال میل پذیرا خواهیم بود.

وحید
وحید
1 سال پیش

خیییلییی مممنوونم عالی بود

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  وحید
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم.
بسیار خوشحالیم از اینکه مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

فیرات
فیرات
2 سال پیش

سلام خسته نباشید اقا ماشینم وانت پیکان ۸۵ هستش موقعی ک ماشینو روشن میکنم و ی دو دیقه ای ک باهاش رانندگی میکنم ماشین خود ب خود میگیره ی جوری ک عین خفگی بعد تو همون حالت روشن ک سوییج و خاموش روشن میکنم ماشین درست میشه بعد ی پنج دیقه ای باز همون اش و همون کاسه ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

اکبر
اکبر
در جواب  فیرات
1 سال پیش

ماشین منم دقیقا همینطور شده نمیدونم چکار کنم دو سه میلیون خرجش کردم درست نشده

امید
امید
در جواب  فیرات
1 سال پیش

سلام نیسان بنده هم اینجوری شده مدل ۸۴ هستش چیکار کردید آخر درست شدش؟

حمید
حمید
در جواب  فیرات
10 ماه پیش

سلام ماشین منم همینطور بود ، پمپ بنزینم نیمسوز شده بود ، عوض کردم درست شد

مجتبی
مجتبی
در جواب  فیرات
9 ماه پیش

سلام داداش منم همین مشکل رو دارم اگه ایرادش رو پیدا کردی به منم بگو بیزحمت
۰۹۱۶۷۴۳۰۲۲۵

حمید
حمید
در جواب  فیرات
4 ماه پیش

یا مغزی پمپ بنزین یا سنسور اکسیژنت

امیر ارژنگی
امیر ارژنگی
در جواب  فیرات
26 روز پیش

پمپ بنزین عوض کن درست میشه

اکبر
اکبر
2 سال پیش

با سلام خدمت همه دوستان
بنده پراید مدل 98 کارکرده تازه گرفتم
این ماشین زمانیکه میخوای پدال گاز فشار بدی (تو هر دنده ای باش فرقی نمیکنه )
بجای اینکه شتاب بگیره یه لحظه میگیره ول می کنه
یکی میگه ریپ میزنه یکی مگه دل می‌زنم اسمش زیاد مهم نیست
هر کاری بگید انجام دادم اما درست نشده
تعویض شمع و وایر
تعویض صافی بنزین
شستشوی انژکتور
جالب این هستش که چراغ چک هم خطا نمیده و دیاگ هم می‌زنم چیزی نشان نمیده
ممنون میشم اگه کسی تجربه داره راهنمایی کنه

آخرین ویرایش 2 سال پیش توسط اکبر
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  اکبر
2 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید با توجه به توضیحات مختصرتان قابل بررسی نیست، حتما باید به یک متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی نموده و مشکل آن را پیدا کند.
اما احتمال خرابی در زمینه سیستم هواکش خودرو، اتصالات پمپ بنزین و انژکتور، سنسور دریچه گاز و اکسیژن و استپر موتور و … می تواند داشته باشد که فقط با بررسی قابل حل است.

علی
علی
در جواب  کیان باتری
10 روز پیش

سلام سنسور موقعیت میلنگ رو تعویض کنید احتمال نود درصد درست میشه

حجت
حجت
در جواب  اکبر
2 سال پیش

با سلام دوست عزیز
مشکل از استپر ماشین هست یک شستشو و یا کلا تعویض من خودم مشابه داشتم کسسی هم که برای شستشو باز مبکنه باید وارد باشه جرم برنگرده داخل

سعید
سعید
در جواب  اکبر
1 سال پیش

ماشین منم همین مشکل رو داره هنوز راه حلی پیدا نشده
شما چی کار کردی؟

salar
salar
در جواب  اکبر
1 سال پیش

کپ دریچه گاز،با یه تست انژکتور که حرفه ای باشه و دانش تنظیم کردن جداول سوخت و… رو داشته باشه مشورت کن بده بهت ردیف میکنه، اگه آذربایجان غربی هستی sms بده بهم بگم کجا برو. +989303438104

علی
علی
در جواب  salar
1 سال پیش

لاستیکاتو بارز بنداز درست میشه

محمدحسام
محمدحسام
در جواب  اکبر
1 سال پیش

درماشینهای انژکتورمثلااکه سنسورکیلومتریاسنسورسوخت خراب باشه این اتفاقات میفته وبرق نقشی نداره مگه وایرهای شمابرق دزدی داشته باشه که شب میتونی کاپوت رابازکنی وگازبدی وهروایری برق دزدی داشت عوض کنی دوست عزیز.

علی
علی
در جواب  اکبر
1 سال پیش

با سلام. ماشین من هم پراید مدل ۹۸ هست همین مشکل رو داره. موقعی که ماشین روی سرعت گیر دنده یک هست و می خوام گاز بدم ماشین گاز نمیخوره. تو دنده های ۳ و ۴ هم وقتی گاز میدم. ماشین گازش میگیره و ول میکنه.
شمع ها . سوزن انژکتور ها و وایر ها و سنسور اکسیژن رو عوض کردم بازم حل نشده.

موسوی
موسوی
در جواب  علی
1 سال پیش

دوست عزیز شما استپر عوض کنید اوکی میشه

مجتبی
مجتبی
در جواب  علی
9 ماه پیش

سلام قربان وقتت بخیر منم همین مشکل رو دارم ، وجدانا اگه ایرادش رو پیدا کردی به منم بگو 09935232295

Humn
Humn
در جواب  اکبر
1 سال پیش

سنسور اکسیژنت سوخته

محمد
محمد
در جواب  اکبر
9 ماه پیش

اگر هنوز درست نکردی برو چهارتا سوزن اورجینال بنداز درست میشه

مجتبی
مجتبی
در جواب  اکبر
9 ماه پیش

سلام داداش اگه ایرادش رو فهمیدی به منم بگو09167430225

حمید
حمید
در جواب  اکبر
4 ماه پیش

سنسور دریچه گاز

محمد
محمد
در جواب  اکبر
17 روز پیش

سلام مال منم این مدل داشتم همین مشکل داشت از سنسور دریچه گازش بود

Ali Bagheri
Ali Bagheri
2 سال پیش

باسلام وخسته نباشید من پراید مدل ۷۷دارم و اگزوزم رو خالی کردم صدای ماشین دلچسب شده ولی بیش از اندازه خفه میکنه میخواستم بدونم که آیا به موتور صدمه نمیزنه باتشکر از مطالب مفیدتون.

محمدحسام
محمدحسام
در جواب  Ali Bagheri
1 سال پیش

خفه کردن ماشین شمااگه همیشه اینکارانجام میشه ازشناورکاربراتورهست به مکانیک مراجعه وان راتنظیم نمایید.

محمد مهدی
محمد مهدی
2 سال پیش

سلام ماشینم ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۸۵ هست
۵ دقیقه بعد از روشن شدن صدای اگزوز تغییر میکنه و دود میده و بوی بزنین میپیچه
مشکل چیه؟؟
با تشکر

محمدحسام
محمدحسام
در جواب  محمد مهدی
1 سال پیش

برادرعزیز سوخت شماباهواتنظیم نیست.

حمیدرضا
حمیدرضا
2 سال پیش

سلام تشکر فراوان

احمدی
احمدی
2 سال پیش

سلام، من یه پژو 405 slx دارم حدود سه ماه اذیت شدم همه اون کارهای بالا رو هم انجام دادم حدود 4 میلیون هزینه کردم مشکل رفع نشد تا اینکه دریچه گاز و مپ سنسور رو عوض کردم، بلاخره بعد از سه ماهه اعصاب خردی درست شد

علیرضا
علیرضا
در جواب  احمدی
10 ماه پیش

داداش اگه کنار اون مشکل سخت راه میره برو شیم بندی کن

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش