علامت اختصاری MCA در باتری چیست؟

0
(0)

در بررسی اولیه باتری ها، ممکن است از کلمات اختصاری مختلفی از جمله آمپر ساعت (Ah)، جریان راه اندازی سرد  (CCA)، جریان راه اندازی دریایی (MCA) و تخلیه مداوم (فقط باتری‌های لیتیومی) استفاده شود. این کلمات اختصاری به شما می گویند که باتری از نظر قدرت برای موتور شما چه توانایی هایی دارد.

یکی از آنها MCA است که در باتری های دریایی استفاده می شود.

چرا مهم است که بدانیم حروف MCA به چه معناست؟

درک اطلاعات کلیدی در مورد باتری هایی که استفاده می کنید می تواند به بهبود عملکرد و عمر باتری آنها کمک کند. در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد MCA روی باتری بدانید، توضیح خواهیم داد.

به طور کلی، MCA هنگام تعیین عملکرد باتری برای موتور ترولینگ trolling motor استفاده نمی شود.

حروف MCA مخفف چیست؟

حروف MCA اختصاری عبارت Marine Cranking Amp به معنای جریان راه اندازی دریایی میباشد. جریان راه اندازی دریایی MCA نشان می دهد که باتری در دماهای سردتر چقدر خوب عمل می کند و همینطور MCA بیان می کند که خروجی باتری 1.2 ولتی در دمای 32 درجه فارنهایت به مدت 30 ثانیه چند آمپر میباشد.

انتخاب MCA صحیح

با گزینه‌های بسیار زیادی که در انواع باتری و رتبه‌بندی آن وجود دارند، تلاش برای فهمیدن اینکه بهترین باتری برای خودروی شما چیست، می‌تواند گیج کننده باشد. انتخاب محصول مناسب به کاری که باتری باید انجام دهد بستگی دارد.

اگر تنها هدف باتری روشن کردن موتور است، پس باید یک باتری با قدرت مناسب برای موتور خودروی خود انتخاب نمایید.

امتیاز مهم برای انتخاب باتری راه‌اندازی موتور، آمپرهای میل لنگ (CA) و جریان راه اندازی سرد (CCA) است، بیشتر باتری‌های دریایی در آمپرهای میل لنگ دار رتبه‌بندی می‌شوند، زیرا راه‌اندازی در هوای سرد به ندرت در برنامه‌های دریایی مورد نیاز است و هر چه CA یا CCA بالاتر باشد، باتری با قدرت دسترسی بیشتری برای روشن کردن موتور نیاز خواهد داشت.

بسیاری از موتورهای جدید امروزی و برخی از موتورهای بزرگتر با تزریق سوخت به باتری‌های 1000 CCA برای عملکرد مناسب نیاز دارند در حالی که موتورهای با جابجایی کمتر به مقدار CCA یا CA نیاز ندارند.

چرا MCA در باتری دریایی مهم است؟

باتری‌های ترک‌دار، باتری‌های راه‌اندازی هستند و برای راه‌اندازی سیستم الکتریکی و موتور یک قایق، نیاز به ایجاد انفجار با آمپر بالا دارند. باتری برای ارائه نیروی رانش الکتریکی مورد نیاز برای راه اندازی موتورها طراحی شده است.

هنگام انتخاب باتری راه اندازی مناسب برای یک خودرو، دانستن اطلاعات مرتبط با موتور شما مهم است. شما باید باتری ای را انتخاب کنید که قدرت بیشتری نسبت به موتور شما داشته باشد.

بررسی تعداد آمپرهای مورد نیاز

اگر از تعداد آمپر مورد نیاز خود مطمئن نیستید، می توانید این موضوع را با یک گیره آمپر بررسی کنید. برای انجام این آزمایش، باید گیره آمپر را روی یکی از کابل های موتور استارت خود وصل کنید که معمولاً ضخیم ترین کابل قرمز است.

در حین بررسی آمپر نشان داده شده روی کنتور، از شخصی بخواهید که موتور را خم کند، زمانیکه حداکثر آمپر مصرفی موتور استارت خود را بدانید، معیاری برای اینکار خواهید داشت.

آیا امکان حفظ  MCA باتری وجود دارد؟

نگهداری صحیح باتری منجر به بهترین بهره گیری از باتری خواهد شد، شما باید از قرار دادن باتری در دمای خیلی سرد و خیلی گرم اجتناب کنید چون اینکار می تواند عمر باتری را کوتاه کند.

تا حد امکان، باتری‌های ذخیره‌سازی را باید در جای خشک و خنک نگهداری کنید و هنگام شارژ مجدد باید از شارژر صحیح باتری استفاده نمایید و هرگز نباید اجازه دهید باتری شما کاملا خالی شود. هنگامی که باتری به طور منظم شارژ می شود، به ماندگاری طولانی تر آن کمک می کند.

توجه داشته باشید شما باید حتی وقتی از باتری استفاده نمی کنید آن را شارژ کنید و همچنین همیشه باید دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. در صورت رعایت دستورالعمل های سازنده همه انواع باتری ها بی نظیر هستند، بنابراین اینکار باعث خواهد شد باتری شما در بهترین حالت کار کند.

باتری های خود را همیشه تمیز نگه دارید. اگر متوجه خوردگی شدید، می توانید آن را با خمیری متشکل از جوش شیرین و آب پاک کنید. اگر باتری ایرادی دارد، از آن استفاده نکنید و در صورت داشتن گارانتی از آن استفاده نمایید.

MCA پایین تر بهتر است یا بالاتر؟

از آنجایی که رتبه MCA به قدرت شروع باتری اشاره دارد، MCA بالاتر به معنای قدرت بیشتر است. اگر قایق شما موتور بسیار قدرتمندی دارد یا در منطقه ای زندگی می کنید که هوا اغلب سرد است، به باتری با MCA بالا نیاز خواهید داشت.

علاوه بر ویژگی MCA، فاکتورهای دیگری نیز در هنگام انتخاب باتری وجود دارد، که شامل ظرفیت ذخیره باتری و مدت زمان نگهداری شارژ میباشد.

قبل از خرید باتری چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشید؟

هدف از خرید باتری چیست؟ آیا برای روشن کردن موتور و وسایل برقی روی قایق یا هر دوی آنها به باتری نیاز دارید؟ بسته به پاسخ های شما، ممکن است به یک باتری با چرخه عمیق و MCA بالا نیاز داشته باشید.

همچنین باید به اندازه باتری نیز توجه داشته باشید. باتری های دریایی در اندازه های مختلفی هستند، بنابراین یکی را انتخاب کنید که مناسب قایق شما باشد. آخرین فاکتوری که باید در نظر گرفت قیمت باتری است. باتری‌های گران‌تر معمولاً کیفیت بهتر و قابلیت اطمینان بیشتری را به شما ارائه می‌دهند، بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که تا جایی که بودجه شما اجازه می‌دهد هزینه کنید.

چه نوع باتری هایی در موقعیت های دریایی استفاده می شود؟

باتری های استارتر، از جمله باتری هایی که دارای رتبه بندی MCA هستند، تنها یکی از انواع باتری های مورد استفاده در قایق ها هستند. همانطور که از نام آن پیداست، هدف آنها روشن کردن موتور است که پس از تولید برق نام آنها به دینام تغییر پیدا می کند. بنابراین نباید از آنها برای برق دادن به وسایل برقی یا موتورهای ترولینگ استفاده شود.

باتری های با چرخه عمیق به آرامی شارژ خالی میکنند و می توانند صدها چرخه شارژ را پشت سر بگذارند. آنها را می توان برای ترول موتور الکتریکی و لوازم جانبی روی کشتی استفاده کرد. آخرین نوع باتری ها برای استفاده دریایی، باتری های دو منظوره هستند که خواص دو نوع دیگر را با هم ترکیب می کنند. این ویدئو در مورد باتری های دریایی بیشتر توضیح می دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش