علائم سوختن ساب ووفر و علت خرابی باند ماشین

4.2
(86)

همانطور که می دانید ساب ووفر خودرو یکی از اجزای اصلی یک سیستم صوتی حرفه ای خودروهاست که به نسبت قیمت بالایی دارد، در این مقاله از کیان باتری، میخواهیم شما را با علائم سوختن ساب ووفر  و دلایل خرابی باند ماشین بیشتر آشنا کنیم.

با مطالعه این مقاله شما می توانید قبل از بروز این فاجعه، ساب ووفر و تویتر باند و بلندگوهای ماشین خود را تست و بررسی کنید و همچنین راه های مراقبت و جلوگیری از سوختن باند و ساب وفر را به شما آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید!

علت سوختن ساب ووفر چیست؟

علائم سوختن ساب ووفر و علت خرابی باند ماشین
علائم سوختن ساب ووفر و علت خرابی باند ماشین
  • تنظیم نبودن اهم (در اکثر ساب ووفر ها اگر اهم ها استاندارد و تنظیم نباشند ساب ووفر به سرعت می سوزد. )
  • زیاد کردن بیش از حد صدا (با صدای بیش از حد هم سیستم شما زودتر خراب می شود هم شنوایی شما زودتر اسیب می بیند. )
  • اکسسوری نامناسب ( برای مثال برای سیم کشی از سیم های درجه یک استفاده کنید. )

فیلم سوختن ساب ووفر خودرو

به ویدئوی بالا نیز تست خرابی ساب گفته می شود، که در این صورت ساب از بین می رود.

نشانه های سوختن ساب چیست؟

خرید قطعات با کیفیت بالا برای سیستم صوتی خودرو روشی مناسب برای جلوگیری از برخی مشکلات یک سیستم صوتی معمولی است، البته هر سیستم صوتی ماشین دیر یا زود با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. حدودا سه علت عمده در سیستم های  صوتی ماشین وجود دارد که یکی از آن ها پیری سیستم صوتی است و مشکلات ناشی از آن اجتناب ناپذیر است، علت دوم اجزایی هستند که کاملاً مطابقت ندارند و امکان تولید صدای با کیفیت بالا را دارند. علت دیگر، که به نظر بسیار رایج است، نصب نادرست است.

جهت نصب درست سیستم صوتی خودروی خود، مقاله زیر را مطالعه نمایید:

آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو

هنگامی که هر یک از دلایل سوختن ساب ووفر می افتد، بسیاری از مشکلات صوتی اتومبیل ممکن است ایجاد شود. برخی از مشکلات مربوط به پخش خودرو است در حالی که برخی دیگر مربوط به بلندگو هستند. در ادامه به چندین نشانه از وجود مشکل در سیستم صوتی و ساب می پردازیم که در صورت بروز هر کدام باید به بررسی و عیب یابی علت آن بپردازیم.

قطع شدن صدای باند ماشین

علائم سوختن ساب ووفر خودرو
علائم سوختن ساب ووفر خودرو

در صورت بروز مشکل برای منبع تغذیه باتری خودرو یا بخش هایی که از آن جریان عبور میکند، باعث از کار افتادن پخش خودرو می شود، سیم کشی یکی از مواردی است که ممکن است باعث خرابی ضبط خودرو شود، ثانیاً رادیوهای اتومبیل برای جلوگیری از خسارت ناشی از بالا آمدن برق از فیوز استفاده می کنند سوختن فیوز میتواند یکی از دلایل دیگر این مشکل باشد.

هد یونیت نصب شده جدید جریان ندارد.

اگر متوجه شدید که قطع برق در هد یونیت پس از نصب است، بسیار محتمل است که هد یونیت جریان ۱۲ ولت دریافت نکند، یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل در هدیونیت می تواند این باشد که تقویت کننده شما به حالت محافظتی تغییر یافته است. برای این دو توضیح وجود دارد. یکی، قدرت تولید شده توسط آلترناتیو برای تقویت کننده بیش از هدیونیت است و باید خود را از آسیب محافظت کند. دو، باتری قادر به ولتاژ ثابت سیستم صوتی نیست.

باند ها صدای بم یا بیس را پخش نکنند.

برای تولید باس، بلندگوها باید همزمان هوا را فشرده کنند. مشکل بدون باس هنگامی رخ می دهد که یکی از بلندگوها فشار وارد کند و دیگری هوا را بیرون بکشد. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که بلندگوها از قطب خارج شوند.

قطع شدن ناگهای صدای باند ماشین

 دلیل سوختن ساب ووفر
دلیل سوختن ساب ووفر

کاهش صدا در اثر گرم شدن بیش از حد تقویت کننده یا شل شدن سیم بلندگو اتفاق می افتد. آمپلی فایرها معمولاً گرمای زیادی ایجاد می کنند به خصوص هنگامی که موسیقی برای مدت طولانی با حجم زیاد پخش می شود. برای حل این مشکل، اطمینان حاصل کنید که جریان هوا به اندازه کافی در آنجا وجود داشته است.

جریان هوا آمپلی فایر را همیشه خنک نگه می دارد و از قطع ناگهانی صدا جلوگیری می کند. سیم های بلندگو را نیز بررسی کنید تا از اتصال مناسب آنها اطمینان حاصل کنید.

داغ شدن باند ها و ساب

 نشانه های سوختن ساب
نشانه های سوختن ساب

سیم کشی معیوب دلیل اصلی گرم شدن و سوختن ساب ووفر است. بلندگوها می توانند به صورت نادرست سیم کشی شوند، یا سیم هایی که قرار است جداگانه کار کنند، با هم ترکیب شده باشند. در گرم شدن سیستم مشکلی وجود ندارد زیرا دستگاههای الکتریکی مختلف هنگام استفاده گرم می شوند.

با این حال، تولید گرمای بیش از حد می تواند نشانه ای از نقص باشد. توجه به این نکته مهم است که ایجاد غیر طبیعی گرما می تواند خطرناک باشد. گرما می تواند به قسمت های مختلف استریو خودرو آسیب برساند و حتی باعث آتش سوزی شود.

احتمالاً باید کل نصب و سیم کشی سیستم صوتی خودرو را بررسی کنید. اگر خطای نصب یا سیم کشی وجود نداشته باشد و بلندگو همچنان داغ باشد، راه حل نهایی ممکن است سرویس دهی به کل سیستم باشد.

مراحل عیب یابی و تست خرابی ساب ووفر

این که آیا این یک واحد با نام تجاری جدید است یا یک سیستم که برای مدت زمان طولانی با سیستم شما وجود داشته است، ممکن است ساب ووفرها به عنوان انتظار نداشته باشند. دلایل اغلب ساده هستند اما به راحتی قابل چشم پوشی نیستند، به خصوص اگر دیگران تجهیزات مشابه استریو را به اشتراک بگذارند.

بنابراین قبل از اینکه تصمیم به حذف و جایگزینی یک ساب ووفر ناقص بد داشته باشید، از طریق این مراحل سریع برای تشخیص و رفع مشکل. بدترین شکل قضیه؟ قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات خاموش شده است، از جمله ساب ووفر. هرگز نمی خواهید هر کابل را در حین انجام هر کاری وصل کنید یا قطع کنید تا چیزی به طور تصادفی آسیب برساند.

1- اتصالات و سیم های باند ها را بررسی کنید!

عیب یابی خرابی باند ها و ساب
عیب یابی خرابی باند ها و ساب

از ساب ووفر شروع کنید، همه سیمها و نقاط اتصال را به وسیله تقویت کننده ها، گیرنده ها یا بلندگو ها بررسی کنید. اگر ساب ووفر های مختلفی دارید، ممکن است به دیگران نیز بازرسی سریع بپردازید. بررسی کنید که مطمئن شوید که کابل ها به طور محکم وصل شده اند و به نقاط صحیح وصل شده اند.

ورودی (ها) در پشت ساب ووفر معمولا به خروجی ساب ووفر در پشت گیرنده / تقویت کننده وصل می شود. اگر ساب ووفر به خروجی های بلندگو در گیرنده / آمپلی فایر وصل شود، تمام طول اتصالات سیم را برای نقص ها بررسی کنید. اگر کمی سیم به نظر می رسد پوشیده شده، پاره شده و یا آسیب دیده، آنها را قبل از تلاش برای استفاده از تجهیزات دوباره جایگزین کنید. شما همچنین می توانید یک آزمایش سریع روی سیم ها انجام دهید تا بررسی کنید که آنها کار می کنند.

2- بازرسی ها، کابل برق، فیوز

اکثر ساب ووفرها دارای یک چراغ “آماده به کار” هستند که برای نشان دادن قدرت فعال نشان داده می شود. اگر این روشن نیست، بررسی کنید که ساب ووفر امن به یک سوکت دیافراگم، محافظ جریان یا نوار برق وصل شده است. اگر یک پلاگین متصل به نیمه راه – به اندازه کافی برای جلوگیری از جریان برق کافی است – شما می توانید آنها را به آرامی خم کنید، بنابراین کابل پس از اینکه شما اجازه رفتن را متوقف می شود متصل می شود.

اطمینان حاصل کنید که تمام سوئیچ های مرتبط (یعنی آنهایی که بر روی دیوارها، نوارهای قدرت، و غیره) قرار دارند. اگر ساب ووفر هنوز روشن نیست، سعی کنید آن را به یک خروجی متفاوت متصل کنید که شما می دانید به درستی کار می کند.

همانطور که با سیم های بلندگو کابل برق ساب ووفر را برای هر گونه آسیب یا نقص بررسی کنید. در حالی که کمی بیشتر درگیر است، ممکن است برای تعمیر کابل های شکسته یا برش . بعضی از ساب ووفر ها با یک فیوز مجهز شده اند که ممکن است نیاز به حذف یک صفحه پشتی داشته باشد. اگر گفته می شود فیوز یک ویژگی است و اگر شما راحت با استفاده از الکترونیک هستید، پیش بروید و بررسی کنید که آیا نیاز به جایگزینی دارد یا خیر. در غیر این صورت ابتدا با سازنده یا تعمیرگاه محلی مشورت کنید.

3- تنظیمات سیستم / منو را بررسی کنید!

تست سالم بودن ساب ووفر
تست سالم بودن ساب ووفر

اگر همه سیم ها و کابل ها خوب نگاه کنند، تنظیمات منو را در گیرنده / تقویت کننده تان باز کنید – هرگز نمی دانید وقتی کسی احتمالا تصادفا همه آن را تغییر داده است. بررسی کنید که ساب ووفر با انتخاب انتخاب ورودی صحیح مرتبط است. اطمینان حاصل کنید که خروجی ساب ووفر نیز تنظیم نشده است.

اگر گیرنده / تقویت کننده تنظیمات بلندگو را تنظیم کند، ابتدا گزینه کوچک را انتخاب کنید. گاهی اوقات اندازه بلندگو را به اندازه بزرگ تنظیم می کند، بنابراین ساب ووفر یک سیگنال دریافت نمی کند. بعضی از گیرنده ها در واقع اجازه می دهند که ساب ووفر ها با یک تنظیم بلندگو “بزرگ” عمل کنند، بنابراین برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

4- اتصال را تایید کنید، ساب ووفر را روشن کنید، حجم را تنظیم کنید!

 علت کم شدن صدای باند ماشین
علت کم شدن صدای باند ماشین

پس از اینکه تمام اتصالات و تنظیمات تایید شده، ساب ووفر را روشن کنید. قبل از ارسال هر گونه ورودی صوتی، مطمئن شوید که سطح صدا در ساب ووفر و / یا گیرنده / تقویت کننده را بررسی کنید. شروع به پایین پایین و به تدریج به منظور تعیین اینکه آیا ساب ووفر درست کار می کند یا نه، افزایش می یابد. آهنگ های تست موسیقی را انتخاب کنید که دارای محتوای پایین باس است بنابراین هیچ وجهی وجود ندارد. اگر شما می توانید رونق احساس، و سپس تبریک موفقیت!

اگر ساب ووفر بر روی تمام قدرت قرار نگیرد، یا آن را روشن می کند اما چیزی نمی کند، پس احتمال اینکه ناقص باشد و نیاز به جایگزینی داشته باشد وجود دارد. در صورت امکان، یک ساب ووفر جداگانه را به گیرنده / تقویت کننده وصل کنید تا تست کنید و مطمئن شوید که عملکرد سخت افزار مربوط به گیرنده / تقویت کننده نیست. اگر ساب ووفر دوم کار می کند، احتمالا اصل اصلی در واقع بد است. اما قبل از شروع خرید، مطمئن شوید که بر روی اصول اولیه ساب ووفر خود را خالی کنید، بنابراین می دانید چه چیزی بهتر از اولویت شماست.

اگر هیچ ساب ووفر کار نمی کند، ممکن است لازم باشد که مشکلات گیرنده / آمپلی فایر را رفع کنید.

دلایل سوختن بلندگو و باند ماشین

 علت قطع شدن صدای باند ماشین
علت قطع شدن صدای باند ماشین

یک باند اصل، و دارای بلندگو هایی ارزشمند، و گران، شاید هم کم پیدا و نایاب، به محافظت زیادی نیاز دارد. اصلا یک باند ارزان قیمت، چه کاری است همان هم خراب شود و صدا را افتضاح کند؟

1-گرما

گرما علت سوختن باند خودرو
گرما علت سوختن باند خودرو

اولین قاتل تمامی بلندگو ها، گرما است. یک تیوتر، یک ووفر، هنگام کار کردن، به علت عبور جریان الکتریکی از سیم پیچشان، گرما تولید میکنند. حال اگر این گرما دفع نشده یا توسط عوامل محیط تشدید شود، به قاتل بلندگو تبدیل میشود، خصوصا در ولوم های بالا که جریان عبوری زیاد تر بوده و این گرما نیز زیاد میشود.

مثلا اگر خودروی خود را در آفتاب پارک کرده اید و در حال گوش دادن به موسیقی هستید با صدای بلند، منتظر اب شدن لاک های سیم پیچ باند و در نتیجه خرخر در صورت خوش شانسی، و یا سوختن سیم پیچ باند باشید. این امر درباره ی تمامی باند های دیگر نیز صدق میکند.

باندی که در خانه و در کنار بخاری با صدای اخر در حال خواندن است، باندی که در گرم ترین نقطه ی یک سالن نصب شده، یا در ارتفاع زیاد، نصب شده، و یا باندی که در محیطی بسیار گرم در حال خواندن است، تمامی اینها زیر فشار هستند و کافی است تا لاک باند اب شود، مس ها اتصال کوتاه شوند و درنتیجه به دستگاه نیز اسیب برسانند. همیشه در محیط های گرم و یا هنگامی که میخواهید برای مدت طولانی مثلا 4 ساعت، در مراسم، از باند خود با ولوم بالا استفاده کنید، ولوم را از 80% توان اخر باند، بیش تر نکنید. تا سیم پیچ ها خود کمتر گرما تولید کرده و راحت تر این گرما را دفع کنند، و هیچ اسیبی نبینند.

2-ولوم بسیار بالا

علت سوختن ساب ووفر و بلندگوهای خودرو
علت سوختن ساب ووفر و بلندگوهای خودرو

یک صفحه ی دیافراگم، باید تا حد ممکن سبک باشد. خصوصا برای فرکانس های بم، به همین دلیل، دیافراگم را از موادی همچون کاغذ فشرده شده، میسازند. محدودیت هایی در سوراند نیز وجود دارد. سوراند ها، باید انعطاف پذیر باشند، سبک باشند، و قابلیت ارتعاشات تحمل بالا را داشته باشند.

در ولوم های بسیار بالا، صدا همچون موجی باعث به لرزش دراوردن تمام این مجموعه می شود. لایه های کاغذی شروع به پاره شدن و از دست دادن قدرت تحمل میکنند، و ناگهان پاره می شوند. ولوم های زیاد، بلندگو را بیش از حد جلو و عقب میبرند.

مقاومت اسپایدر و سوراند از یک طرف، و نیروی بسیار زیاد کویل از طرف دیگر، دیافراگم را به شدت تحت فشار قرار می دهد. برای جلوگیری از این امر، باید به صدا حساس بود. علت خر خر باند ماشین: وقتی که صدا از حد تحمل دیافراگم بیش تر شود، بلندگو شروع به خر خر کردن خواهد کرد. همیشه ولوم را از این آستانه کمتر نگه دارید. در تیوتر ها خرخر کردن باعث پارگی دیافراگم نمیشود اما نشان دهنده ی فشار بیش از حد روی وویس کویلشان است.

3- قرار گرفتن در معرض آب و آفتاب

 رفع صدای خش خش باند ماشین
علت صدای خش خش باند ماشین

در بسیاری از ووفر ها که معمولا جنس دیافراگمشان از کاغذ است اما لایه ی محافظ ندارند، آب باعث پوسیدگی، تغییر شکل صفحه، خشک شدن و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی صفحه، در نتیجه خش خش کردن باند ماشین میشود. مثلا در باند های خودرو پایونر6975 ورژن 1، صفحه ی کاغذی بسیار حساس است اگر هنگام خیس بودن باند کار کند، به راحتی پاره میشود.
برای جلوگیری از اینکه باند هایی که به آب حساس اند، آسیب ببینند و آب به آن برسد، باید تا جای ممکن آنها را در مکانی قرار داد که باران و . . . به باند نرسد، و یک لایه پارچه ای سبک و کم تراکم همانند ژرسه یا هر پارچه ی مشابه دیگر(برای راحت تر عبور کردن صدا)باید جلوی باند کشیده شود، محافظ های فلزی با سوراخ های بزرگ، در برابر آب، کاری از دستشان بر نمی آید.

برابر آفتاب نیز، به همین صورت است، اشعه های uvآفتاب، همانطور که میدانیم، باعث از بین رفتن رنگ خودرو میشوند، اینکه دیگر باند است! آفتاب نیز به راحتی باعث پوسیدگی صفحه ی باند میشود، خصوصا اگر نور آفتاب مستقیم به بلندگو بخورد! برای جلوگیری از برخورد اشعه های آفتاب به صفحه، نیز باید از یک لایه ی محافظ استفاده شود. اگر لایه ی محافظ، یا همان پارچه، کار خود را به خوبی انجام دهد، بعد از گذشت 10 سال از عمر باند، پس از باز کردن روکش، خواهیم دید که باند همانند روز اول، نو است!

4- نفوذ گرد و غبار به باکس ساب ووفر

علت نیم سوز شدن ساب ووفر
علت نیم سوز شدن ساب ووفر

قاتل بعدی بهم ریختگی صدا در باند ها، ایجاد ظاهری زشت و خاکی رنگ در باند ها، گرد و خاک است. حتما و حتما از استفاده ی بلندگو در محیط هایی که گرد و خاک زیاد است بپرهیزید! روکش یا لایه ی محافظ، حال دیگر باید در برابر عبور ذرات گرد و غبار هم مقاوم باشد، اما اگر مقدار گرد و غبار زیاد باشد، دیگر روی باند فقط مهم نیست.

گرد و خاک با نفوذ به داخل باکس بلندگو، وارد مجرای وویس کویل میشوند، و با ایجاد مانع سر راه وویس کویل، باعث خٍر خٍر کردن بلندگو میشوند. باند هایی که از جلو هم در برابر آسیب های گرد و غبار به شدت حساس هستند، باند های کواکسیکال هستند، که میشود گفت از جلو هیچ داست کپی ندارند، همانند باند های خربزه ای ماشین و باند های کواکسیکال دیگر. . . یک اشتباه کوچک باعث رفتن آت و اشغال به وویس کویل شده، و به راحتی صدا را خراب میکند، و در حالت بد تر، به وویس کویل آسیب جدی میرساند. زیرا مانع حرکت وویس کویل و در نتیجه مانع خنک شدن آن میگردد. یک اسپیکر کواکسیکال که به شدت حساس به گرد و غبار و کثیفی است:

5-اکولایزر غیر طبیعی

راه های جلوگیری از خرابی سوختن باند خودرو
راه های جلوگیری از خرابی سوختن باند خودرو

بهترین حالت پخش، حالت فلت است. یعنی، هیچ اکولایزری به سیستم نمیدهیم. اما همیشه اینطور نیست. لمس کردن فرکانس های پایین، و ویبره ی بیس، و شنیدن فرکانس های بالا در آهنگ، لذت بسیار زیادی برای شنونده ای که در حال گوش دادن به موسیقی است، ایجاد میکند. اما به چه قیمتی؟ بالا بردن برخی از فرکانس ها همانند فرکانس های بسیار ریز یا بسیار بم، همانند زیاد کردن صدا است(ولوم بسیار بالا). اما چون گوش ما این فرکانس ها را کمتر حس میکند، متوجه زیاد بودن این فکانس ها نمیشویم.

همانطور که متوجه اسیب هایی که به بلندگو ها میرسد، نمیشویم. با زیاد کردن تریبل، فشار بر روی تیوتر، و با زیاد کردن بیس، فشار بر روی ساب یا ووفر، میاوریم. فرکانس های مید چون دقیقا در محدوده ی شنوایی ما قرار دارند و ما به آنها حساس هستیم، معمولا دستکاری نمیشوند. فشار بر روی تیوتر و ساب ووفر آنهم در این فرکانس هایی که ما متوجهشان نمیشویم، باعث سوختن آنها میشود.

بهترین راه این است که به صدای طبیعی آهنگ گوش بدیم، و اکولایزر ها را بیش تر از 50% مقدارشان، زیاد نکنیم. بالا بردن اکولایزر برای امپلی فایر نیز ضرر دارد و آنرا به اشباع میبرد. و باز هم شاید ما کمتر متوجه بشیم.

6-آسیب های مگنت ها

 دلیل سوختن تویتر باند
دلیل سوختن تویتر باند

مگنت های نئودمیومی، جدید تر، گران تر، کوچک تر، سبک تر و دارای عمر بیش تری هستند. اما مگنت های قدیمی، از مواد فریتی ساخته شده و سنگین تر بوده و بسیار شکننده و ترد هستند. قاتلین این مگنت ها عبارتند از:

ضربه: این مگنت ها اگر چه که محکم در بین دو صفحه ی فلزی قرار گرفته اند، اما باز هم بسیار ترد بوده و به راحتی میشکنند. حتی، به لبه های این مگنت ها اگر توجه کنید، شاید پریدگی هایی را(در صورت وجود)ببینید. از ضربه دیدن این بلندگو ها تا حد ممکن محافظت کنید.

گرما: قاتل بعدی این مگنت ها گرما است. نور آفتاب، گرمای بخاری یا هر وسیله ی گرماشی دیگر، موقعیت و مکان اب و هوایی، و موقعیت نصب بلندگو، همگی از عوامل گرمایی هستند که شاید ما آنها را نادیده بگیریم اما در دراز مدت باعث از دست رفتن قدرت مگنت، و در نتیجه کم شدن قدرت بلندگو خواهد شد.

میدان مغناطیس: میادین مغناطیسی شدید و در جهت های مخالف مگنت، باعث کم شدن قدرت مگنت خواهد شد. همچنین، میادین مغناطیس حاصل از سیم های برق نیز بر روی مگنت تاثیر میگذارند. از قرار دادن بلندگو در مکان هایی که میدان های مغناطیسی قوی هستند، اجتناب کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
28 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
amir hz
amir hz
1 ماه پیش

سلام ساپ من وقتی با بلوتوث وصل به مانیتور میشم کار نمیکنه علتش رو لطف کنید

علی
علی
2 ماه پیش

سلام علت خودکار زدن ساب باکس بدون پخش یا حتی اتصال به پلیر موزیک چیه استاد گرانقدر؟

نیما
نیما
3 ماه پیش

سلام من یه ساب اینفینیتی صفحه طلایی داشتم سیم پیچ زدو دودکرد رفتم یه امپ مونو ۱۰۰۰وات ارامس با یه ساب بوسترسریm1 1100 ارامس خشک خریدم 4روز این ساب کارکرد این هم سیم پیچ زد و دود کرد میخام بدونم علتش چی میتونه باشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

Emran
Emran
4 ماه پیش

سلام خسته نباشید ساب ووفر من بعد از ده روز کارکردن ویبره و بیسی که میزنه کم شده علتش چی میتونه باشه ساب دوکوئل هستش

محمد مسلم خانی
محمد مسلم خانی
1 سال پیش

سلام من وقتی صدای سیستمو زیاد میکنم ی بوی عجیبی میاد تو ماشین زیاد نیس اما حسش میکنم انگار از ساب ی بوی بلند میشه بنظرتون چکار کنم 50 میلیون پول سیستم دادم ک اینجوری بشه اخه مشکل از کجاس برقمم خوبه باتری هم 74 آمپر انداختم سابم 600 آرامسه مونو هم 1000 آرامس ممنون میشم راهنمایی کنین

محمد مرادی
محمد مرادی
در جواب  محمد مسلم خانی
5 ماه پیش

گین رو کم کن، منم یه بار گین رو زیاد باز کردم از باندا بو بلند شد

EYE JEY
EYE JEY
1 سال پیش

سلام دو عدد باند دارم سابب نمیزنند علتش چیه ؟

رضا صادقی
رضا صادقی
1 سال پیش

سلام دوستان من ظبط روی صدای صفر میزارم بازم ساب میزنه نویز گیر هم زدم باز داره سر خود ساب میزنه علت چیه لطفا کمکم کنید 10 جا رفتم سر در نمیارن

ناشناس
ناشناس
در جواب  رضا صادقی
11 ماه پیش

سلام یا برق ضعیفه یا آمپ مونو ضعیف داری بیس هرز میده به ساب

Mohammadreza
Mohammadreza
1 سال پیش

سلام من میدرنج ماشینم نمیخونه آوردم با سینما خانواده‌ هم تست کردم بازم صدا نمیده و نمیخونه دلیلش چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Mohammadreza
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید نیاز به بررسی توسط یک متخصص دارد، این مشکل می تواند به دلیل قطعی اتصالات و یا خرابی و فرسودگی قطعات اتفاق بیافتد.
حتما توصیه می شود برای چکاپ کامل سیستم صوتی خودروی خود از یک متخصص یا کارشناس راهنمایی بگیرید.

Nima
Nima
1 سال پیش

سلام بنده دنا پلاس دارم یک ماهی هست باند عقب فابریکم بوی بد بلند شدو بعد نویز مینداخت رو بقیه دوتا باند دیگم عوض کردم بازم سوزوند دلیل چیه؟nim

میثم
میثم
2 سال پیش

سلام باند ۶۹۷۵ v2 پایونیر ۵۰۰ وات دارم یکی از بلندگوهاش تویترش اهنگ میخونه ولی باند بیس نمیزنه و توپی داخل تویتر از نقره ای به رنگ طلایی تغییر رنگ داده روغنی شده علت چی میتونه باشه هزینه تعمیرش چقدره ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  میثم
1 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید احتمال آسیب دیدگی تیوتر باند شما بسیار زیاد است، اگر اتصالات باند را بررسی نموده اید و مشکل برطرف نشده می بایستی برای حل این مشکل حتما به یک متخصص مراجعه نمائید.

نوید عبدالیوسفی
نوید عبدالیوسفی
2 سال پیش

سلام سیستم من هیچ مشکلی نداشته الان آمپیلی ها سالم و … همه سالم و فقط ساب کار نمیکنه هرکاری میکنم کار نمیکنه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نوید عبدالیوسفی
2 سال پیش

با سلام
اگر از سلامت ساب ووفر خود اطمینان دارید اتصالات آن را بررسی نمائید. در غیر این صورت باید حتما به متخصص مراجعه نمائید همه موارد و اتصالات آن را بررسی و عیب یابی نماید.

محمد
محمد
2 سال پیش

شرایط نگهداری باتری چگونه است؟

سهیل
سهیل
2 سال پیش

ساب ووفر به چه دلایلی ممکنه بسوزه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سهیل
2 سال پیش

با سلام
تنظیم نبودن اهم (در اکثر ساب ووفر ها اگر اهم ها استاندارد و تنظیم نباشند ساب ووفر به سرعت می سوزد)
زیاد کردن بیش از حد صدا (با صدای بیش از حد هم سیستم شما زودتر خراب می شود هم شنوایی شما زودتر اسیب می بیند)
اکسسوری نامناسب ( برای مثال برای سیم کشی از سیم های درجه یک استفاده کنید)

علی
علی
2 سال پیش

چرا تست دینام سبب افزایش طول عمر باتری تا دو برابر میشود؟

حامد
حامد
2 سال پیش

سلام
میخواستم ببینم اگه فرکانس میدرنج وارد ساب ووفر بشه اسیب میبینه

مصطفی علی عسکری
مصطفی علی عسکری
3 سال پیش

سلام داغی بیش از حد پخش کننده خودرو میتواند به دلیل خرابی بلندگو باشد؟

سهیل
سهیل
3 سال پیش

سلام خسته نباشید
من ۱ فولرنج سایز۱۲ mtx دارم پیچ گوشتی خورد وسط فولرنج که اسمش بولت فولرنج هست سوراخ شد و از اون به بعد صدا قطع و وصل میشه.آیا دلیل قطع و وصلیش همین سوراخ شدنه هست؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سهیل
3 سال پیش

با سلام
بله، نسبت به تعمیر یا تعویض ان اقدام کنید .

Arshia
Arshia
3 سال پیش

سلام خسته نباشید می خواستم بگم که من یه جفت باند پایونیر 6991قدیمی که بیس نداره ولی ویبره عالی داره تنظیمات هم روی حداکثر ولی بیس زیادی نداره پخش خودروی من هم یک پخش معمولیRxaمدلrx_305هست می خواستم بگم مشکل از چه چیزیه

احسانی
احسانی
3 سال پیش

سلام من باتد سیستم صوتیم خرخر میکنه علت رو می فرمایید؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  احسانی
3 سال پیش

با سلام
در صورت افت صدای باند خودرو و یا خر خر کردن اولین گزینه می تواند پارگی باند باشد که متاسفانه راهی بجز تعویض ان نیست .لذا از دیگر مواردی که می تواند عامل خرابی باند خودرو باشد می توان دمای هوای بالا ، نور مسقیم افتاب ، گوش دادن با صدای بلند، گرد و خاک و عدم کیفیت مناسب باند ها بیان کرد.

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش