سریع ترین شارژهای دنیا

4.8
(21)

از مزیت های خوروهای برقی قابل شارژ بودن چندین باره باتری های آنهاست که این باتری ها با توجه به کمپانی سازنده خودرو ظرفیت و قدرت شارژ متفاوتی دارند.

یکی از مسائلی که شرکت های تولید کننده ماشین برقی بر سر آن رقابت دارند نوع باتری ها، عمر باتری خودروهای برقی، شارژ نگهداری شده و زمان شارژ آن هاست.

در این بین برند  ABB، به عنوان یکی از عظیم‌ ترین گروه‌های صنعتی دنیا در زمینه‌ی تجهیزات نیروگاهی، برق صنعتی و الکترونیک شناخته می‌شود. این شرکت چند ملیتی که مقر آن در سوئیس قرار دارد، شارژر سریع خود را با نام ترا های پاور دی‌سی (Terra High Power DC) راه‌اندازی کرده است که می‌تواند امکان ارائه توان قابل توجه ۳۵۰ کیلووات ساعت را فراهم کند.

این شرکت مدعی است باتری های تولید آن می تواند تمام انرژی مورد نیاز برای یک خودروی برقی را برای طی کردن یک مسافت 190 کیلومتری در یک بازه زمانی 8 دقیقه ای تامین می کند.

سریع ترین شارژهای دنیا
سریع ترین شارژهای دنیا

در حال حاضر، هیچ خودروی برقی ارزان‌ قیمتی در بازار وجود ندارد که بتواند از این نوع قدرت استفاده کند، چرا که بسیاری از خودروهای الکتریکی موجود در بازار با توان ۵۰ کیلووات شارژ می‌شوند تا بتوانند عمر باتری را حفظ کنند. خودروی برقی نیسان لیف مدل ۲۰۱۸ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ کیلووات مصرف کند، در حالی که شایعه شده است تسلا مدل 3 قادر به شارژ شدن با توان بین ۱۸۴ تا ۲۱۰ کیلووات خواهد بود؛ البته در حال حاضر ظرفیت شارژ تسلا مدل 3 به حدود ۱۰۰ کیلووات محدود شده است.

سریع ترین شارژهای دنیا

هم زمان با این موضوع تسلا نیز اعلام کرده که قصد دارد تعداد ایستگاه های شارژ خود را در سراسر امریکا به طور فزاینده ای افزایش دهد. در حال حاضر این کمپانی بیشترین ایستگاه مخصوص شارژ خودروهای برقی را در این کشور دارد. ایلان ماسک می گوید که در تلاش است تا برای حمایت از مصرف کنندگان و طرفداران خود ایستگاه های شارژ جمع و جوری را به خصوص در شهرهای کوچک راه اندازی کنند که به سوپرشارژرهای کوچک نسبتا سریع مجهز هستند.

در واقع این کمپانی قصد دارد که سوپرشارژرهای خود را توسعه داده و با اینکار آن ها را در اندازه های کوچک و به تعداد بسیار بیشتر در اختیار مالکان خودروهای تسلا و سایر خودروهای برقی قرار دهد.

گفته می شود که این شرکت علاوه بر گسترش تعداد ایستگاه های شارژ خود در بزرگ راه ها و مناطق برون شهری، تعداد سوپرشارژرهای خود را در هتل ها، رستوران ها و استراحتگاه های بین جاده ای نیز افزایش خواهد داد. این موضوع در مورد مناطق درون شهری نیز صدق کرده و به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور در تمام مراکز پر رفت و آمد و مناطق شهری شلوغ شهرهای امریکا و سایر نقاط جهان ایستگاه های شارژ کوچکی از تسلا به چشم خواهد خورد.

تسلا معتقد است طراحی و تعبیه سوپرشارژرهای خاص و کوچک برای مناطق شهری پر جمعیت ایده بسیار مناسبی به نظر می رسد چرا که علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز جمعیت نسبتا بالای از مالکان خودروهای تسلا می تواند فضای کمتر و در عین حال تعداد بیشتری از شارژرها را در دسترس عموم قرار دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
نسرین همتی
نسرین همتی
3 ماه پیش

میانگین عمر مفید باتری های این خودروها چه مدت است؟ آیا صرفه اقتصادی دارد که بعد از طی مدت زمان مشخصی بخواهیم مبلغ هنگفتی بابت تعویض باتری هیبرید این خودروها بپردازیم؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نسرین همتی
2 ماه پیش

با سلام برخلاف آنچه خیلی ها می گویند، باتری های هیبرید تاریخ انقضا ندارند، در واقع پنج سال عمرمفید برایشان درنظر گرفته شده است البته این موضوع به کارکرد خودرو و همچنین بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. مسافت پیموده شده خودرو و ساعات کارکرد، ملاحظات بسیار مهمی برای تخمین عمر باتری باقیمانده یک خودروی هیبریدی است. همانطور که بیان شد عوامل مختلفی در طول عمر باتری های هیبریدی دخیل هستند که عمده ترین آنها تعداد دفعات چرخه شارژ در طول روز می باشد. به طور متوسط، خودروهای عمومی (تاکسی) دو مرتبه در روز باتری خودرو را شارژ می کنند که… خواندن ادامه ...

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش